Ga naar inhoud

Wie zit er op dit moment in een KID traject??

Aanbevolen Berichten

• Reacties 140
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Foto van de test van vandaag.

Maar de digi gaf aan Niet Zwanger!

Hoorde van anderen dat die meer HCG nodig heeft, dus hopelijk issie morgen positief.

Geloof nog altijd niet dat we zwanger zijn hoor.

Geloof wel dat de test positief is, maar verder durf ik nog niets te geloven.

Liefs Dreamer

Geplaatst

Dames, ik kan er niet meer omheen.

Wij zijn

zwanger.jpg

Ik begin het nu langzaamaan te geloven en de misselijkheid helpt me er wel aan herinneren.

Ik ben de hele dag kotsmisselijk, dus heb medicijnen gehad van de dokter.

Op 20 juli mogen wij ons wondertje gaan bewonderen, dan hebben we de eerste echo!

Liefs Dreamer

Geplaatst

Ohhhhh DREAMER.....wat een geweldig NIEUWSSS.

En inderdaad die eerste foto vond ik al super duidelijk....maar om die 2e kan je niet meer omheen!!!

Oh ik krijg echt weer het gevoel wat ik had toen ik die testen in mijn handen had.

Ben zooo ontzettend blij voor jou en je man/vriend.

Geniet er lekker van en het zal even tijd nodig hebben voor je het echt allemaal gaat beseffen!!

Lfs Niek

• 7 maanden later...
Geplaatst

Dreamer,

Weet niet of je je mij nog kan herinneren, maar wij zaten samen in het proces Tese,vlak voordat jullie besloten gelijk te starten met kid en nu dit geweldige nieuws:D

Inmiddels ben je al een aardig tijdje heen in je zwangerschap en komt het steeds dichterbij dat jullie straks jullie wondertje vast kunnen houden:D

Hier inmiddels ook een hoop gebeurd, zijn even uit de MMM gestapt na de uitslag om te trouwen en te verhuizen, nov. 2010 bleek ik geheel onverwachts een miskraam te hebben gehad??(daar snappen we nog steeds niks van en de ha ook niet) uiteraard gelijk weer zaad onderzoek laten doen,maar negatief, nu eind feb. weer naar Dr.Meistner(amc)en dan afwachten.

Hoe heb jij het kid traject doorlopen?geen gemengde gevoelens?ik merk nu bijv. dat ik even geproefd heb aan een kindje biologisch van ons samen,waardoor kid in ene heel ver van mijn bed komt te staan?? kunnen gevoelens soms tricky zijn he!

• 4 maanden later...
Geplaatst

@ dreamer

Allereerst gefeliciteerd! Hopelijk mogen wij ook dit wonder meemaken.

Verder wil ik even zeggen dat ik je filmpje echt super mooi vind! Zo mooi verwoord... De tranen liepen over m'n wangen.

We zijn nu ook met KID en hebben eergister helaas negatief getest.

Groetjes Stefan

Geplaatst

Hoi allemaal.zal ons even voorstellen. Ik ben anna 28 jaar.met mij alles goed alleen manlief heeft azoospermie,geen zaadjes...tese niks..Nu hebbe we volgende week intake gent voor donorzaad.vind t zoooo spannend.Liefs succes allemaal

• 3 weken later...
Geplaatst

Hoi Annaatje,

Welkom! Hier 1 van de weinige mannen op dit forum. Helaas is bij ons hetzelfde vastgesteld. Wij hebben TESE gehad in Dusseldorf. En ook bij mij is niks gevonden.

Ik heb het Sertoli-cell-only-Syndroom. Komt maar weinig voor. Maar er is bij mij geen andere oorzaak gevonden.

We hebben vrij snel daarna besloten om voor KID te gaan. Onze donor hebben wij via Dusseldorf, en de iui's hebben we gelukkig in Leiderdorp kunnen regelen zodat we niet iedere maand naar DD hoeven. De 1e 3 pogingen zijn helaas mislukt en nu gaan we verder met IUI met hormonen.

Succes met alles!!

• 1 maand later...
Geplaatst

Dag allemaal,

Helaas heeft mijn man azoospermie en na een lange stop, hebben we ervoor gekozen dat we voor een donor gaan. We waren aan het twijfelen of we een anonieme donor moesten nemen of het vragen aan mijn mans broer. We hebben het gevraagd en hij zei dat hij ons wilt helpen :D. Voor mijn man voelt dit stukken beter, want hij was heel erg bang dat als we een donor zouden nemen, dat het kind helemaal niet op hem zal lijken.

Hoe gaat het bij jullie?

• 2 weken later...
Geplaatst

Hallo allemaal,

Anaatje hoe is jullie intake gegaan?spannend hoor.

Stefan wat jammer dat de test negatief, hoop dat jullie ook snel een mooie positieve test hebben.

Shan,bekende naam zo heet mijn dochertje uit een eerdere relatie ook nog ruim 2 weekjes en madameke is alweer 8:)

Wat geweldig dat je zwager jullie wil "helpen"

Even in het kort ons verhaal:

Mijn man is onvruchtbaar omdat hij op jo

nge leeftijd 2 maal leukemie heeft gehad,

Geplaatst

Dus ook 2 maal meerdere keren bestraald en chemo in totaal 4 jaar in het vu gelegen.

Gelukkig helemaal hersteld.

Sinds jan. 2007 hebben wij een kinderwens in jan 2009 heeft mijn man tese gehad nadat bleek dat dat eventueel de laatste optie kin zijn, helaas negatief toen besloten er even een stop op te zetten al die onderzoeken en uitslagen gaan je niet in de koude kleren zitten.

In die stop zijn we getrouwd en verhuist en tot onze verbazing bleek ik spontaan zwanger in sept 2010 tot ons grote verdriet is deze zi gewenste zwangerschap in een miskraam uitgelopen.

Gelijk amc gebeld en weer meerdere onderzoeken gehad, helaas hebben wij gisteren vernomen dat nog een tese niet tot de mogelijkheden meer behoort en dat kid onze enige optie is, nu dus voor de tweede maal weer alles bespreken en de emoties zijn beloop laten gaan.

Nu twijfelen wij heel erg of we een bekende donor willen ivm de bloedband die je dan toch ook doorgeeft of "anoniem"???

Gelukkig hebben we de tijd gekregen vanuit amc om eerst alles toch weer opnieuw een plaatsje te geven.

Liefs een verwarde Nala

Geplaatst

Hoi Nala,

Wat leuk dat je dochtertje en ik dezelfde naam dragen en dan zijn we ook nog eens van dezelfde maand, ben namelijk 22 september jarig <:>

Waarom wilt het amc niet nog een tese uitvoeren?

Geplaatst

Hoi Shan,

Wat toevallig beide dus maagd;)

Tese willen ze niet meer doen uit angst voor het testoterongehalte nu is die nog zeer mooi maar aangezien mijn man weinig volume heeft is nog een tese zeer risicovol.

Wij neigen inmiddels meer en meer naar een bekende donor.

Hoe gaan jullie dat proces in met de inseminaties en hebben jullie ook een donorcontract?

Liefs Nala

Geplaatst

Hoi Nala,

Dan is het idd gevaarlijk om nogmaals een tese uit te voeren.

We hadden een gesprekje gehad met zijn drieen over hoe & wat. Hij helpt ons alleen en verder wilt hij er niets mee.

Als hij echt een rol wilde hebben in het leven van het kind, dan waren we er niet mee akkoord gegaan en hadden we een anonieme donor gekozen. Maar ik ben echt heel blij dat hij ja heeft gezegd, uiteindelijk is het wel de broer van mijn man + de zoon van mijn zwager lijkt veel op mn man. Dat geeft goede hoop :).

Hebben jullie al iemand gevraagd voor 'hulp'?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik heel erg zenuwachtig ben. Vanaf september ga ik beginnen met zi.

Geplaatst

Hoi Shan,

Wij hebben diegene nog niet gevraagd.

Die is nog heerlijk met vakantie:)

Wat spannend dat jullie bijna gaan beginnen, begrijp ik het goed dat jullie "buiten"het ziekenhuis om zelf gaan insemineren?

Mijn voorkeur is dat ook hoor,op die manier lijkt het mij toch intiemer te worden na al die jaren mmm is dat wel iets wat ik graag zou willen,maar daar zou de donor dan ook achter moeten staan.

Liefs Nala

Geplaatst

Hoi Nala,

Wanneer komt hij terug en is hij een vriend/familie?

Ik hoop dat jullie gauw kunnen beginnen :).

Klopt, ik wil het eerst thuis proberen.

De gehele situatie brengt toch wel wat spanning met zich mee en ik hoop, doordat ik het thuis doe, dat het minder stressvol zal zijn.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden