Ga naar inhoud

Hoe gaat het met je baby? en jou? enzo

Aanbevolen Berichten

Gast estrhalita
Geplaatst

Zo wat gaat ze snel Renaat. Zit ze ook al? Jensje ligt nog alleen maar op de grond en schuift achteruit, tot zijn eigen frustratie.

En ja we zijn een ronde verder hier in huis en afscheid aan het nemen van de babytijd. Wij hebben 2 boxen in de woonkamer staan en vandaag hebben we Jens zijn box kunnen verkopen. Dus nu nog maar 1 box. En gelijk de beslissing genomen dat we geen derde kindje gaan krijgen. Jan vindt het een te groot risico om nu nog een keer zwanger te worden. Ik word over 6 maanden ook al weer 39 jaar. Plus het hele IVf traject met 2 kids over de vloer is zwaar. Al die afspraken in het zkh is zo vervelend qua tijden etc met de kids en dan de bevalling gebeurt weer met keizersnede en dan weer 6 weken niet tillen met 2 kids thuis. En natuurlijk het risico omdat ik ouder wordt op weer een kindje met Down. Dus te veel tegens. En dat terwijl we 2 "gezonde" jongens hebben.

Hij heeft gelijk, maar het is wel een raar idee dat het nu nooit meer komt. Maar ja ik ben gelukkig met de 2 die ik heb.

Hoe is het voor de rest met jullie??

• Reacties 306
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Es, hoe voel je je erbij over jullie besluit??? het zijn inderdaad goeie argumenten om het bij 2 kinderen te houden, maar je gevoel kan best wat anders zeggen???

Wij zijn er nog niet over uit of we een 2e kindje willen. ik wil ook eerst een paar x in mn vruchtbare periode seks ( nu houden we er rekening mee ) hoop dan dat de natuur een beslissing neemt, hoop eigenlijk dat ik op de natuurlijke manier zwanger wordt, ik heb wel vaak het gevoel dat ik een 2e kindje wil.

Ik wil dan niet te lang wachten met naar het ziekenhuis gaan.

Ilona kan inderdaad ook al zelf zitten sinds 2 dagen. en het feest van het vele vallen is begonnen.

Ze is niets anders meer aan het doen dan zich optrekken en proberen lopen, gelukkig had mn man het ledikantje ook al naar beneden gedaan voor hij weg ging.

Es, ben je met jens alweer bij een cb geweest???

Gast estrhalita
Geplaatst

Soms kan ik me wel vinden in het besluit, soms niet. Volgens mij blijf je dat altijd houden. Ik slik de pil niet dus wie weet ooit spontaan haha. Al slik ik al 10 jaar de pil niet dus het zou wel raar zijn. Vandaag is een vriendin bevallen en ja dan steekt het wel even, maar als ik weer denk aan bevallen, herstellen en de 1ste 4 maanden, dan twijfel ik niet hoor. We moeten er nog steeds 3x per nacht ongeveer uit voor Jens. Hij wordt dan schreeuwend wakker. Even knuffel geven of speentje en dan slaapt hij weer verder. Volgens mij is het dromen.

Ilona gaat lekker he. Jens schuift nu in zijn achteruit. Tot zijn eigen frustratie want zijn speelgoed gaat steeds verder van hem weg haha. De loopstoel gaat wel goed nu, binnen no time staat hij aan de andere kant van de woonkamer. Bochten maken kan hij nog niet. Zitten gaat nog steeds niet. Hij tuimelt nog steeds om.

En ja CB. We hebben wel een CB, maar zijn al 3 maanden niet opgeroepen. Heel raar verhaal. Even kijken wanneer hij weer prikken moet zodat we dat niet vergeten. Ben ook wel benieuwd hoe zwaar Jens is en hoe lang. Misschien zelf maar even uitvogelen dit weekend.

Gast estrhalita
Geplaatst

Wat een dagen hier achter de rug zeg. Jan was een heel weekend weg voor zijn werk. Zaterdag werd Robbie wakker met koorts en Jens was snip verkouden. Robbie was 's middags zo ziek dat ik even langs de hap ben gegaan. En ja hoor ontstoken oren en keelamandelen. Dus aan de antibiotica. Jens klonk goed en was dus echt alleen maar verkouden. Zondag waren ze beide weer de oude, dus lekker bij oma op visite geweest. Maandag had Robbie weer koorts en Jens was weer snip verkouden. Dinsdag was Robbie weer de oude, maar nu was Jens heeeeel ziek. Hij heeft echt bijna de hele dag gehuild en had super hoge koorts. De huisarts kon niks vinden. Waarschijnlijk gewoon een griepje. Dus een paracetamolletje geven. Maar die werkte niet. Na veel zeuren dus uiteindelijk ook antibiotica gekregen en wat denk je. Vanmorgen waren ze beide weer de oude. Wat ben ik daar blij om zeg. Was zo zielig dat gehuil van Jens.

Ik zal wat foto's plaatsen bij het mapje augustus.

Ps het cb belde toevallig vandaaag. 7 sept. moeten beide heren voor een afspraak.

Gast estrhalita
Geplaatst

Ps

Morgen ga ik mijn trouwjurk doorpassen en op maat laten maken. Eindelijk weer eens mijn jurk aan. Spannend

En maandag 17 aug. wordt Robbie 3. Dus die zondag ervoor een super feestje. We houden het klein, omdat 1 maand later iedereen op de bruiloft komt.

Zo nu ga ik lekker tv kijken, en morgen een dagje zonder kids. Die zijn naar het kdv en ik lekker jurk passen en dan bij bruinen in de tuin.

Groetjes dames

Ps2, zouden jullie het leuk vinden om mekaar een keer in het echt te ontmoeten??

Geplaatst

Hey meiden,

Hier weer even een teken van leven!!

Wauw Es, jij hebt een heavy weekend achter de rug, en net als je mannetje er ook niet is, heftig hoor! Zijn ze nu alletwee weer helemaal beter? Of is er weer een dipje geweest?

Trouwjurk passen, wauw dat vond ik ook zo leuk! Heerlijk om je zo speciaal te voelen. Ik had mijn moeder schoonzus en mijn beste vriend mee, hahaha, dat hadden ze nog niet eerder meegemaakt, een man die meeging. Mja ik wist 100% zeker dat hij niet overmand door emoties een heel erg eerlijk antwoord zou geven.

Hier gaat alles goed, ben deze week heel erg veel aan het werken. We hebben het geld hard nodig, dus ik ben nu vanaf zaterdag al aan het werk, en as maandag heb ik een dagje vrij, daar ben ik dan ook wel aan toe!

Straks om 14.00 heb ik mijn sollicitatie, en om 16.15 moet ik weer werken. Ik hoop dat het gesprek goed uitvalt! Heb er wel heel erg veel zin in.

Zodra ik wat weet horen jullie het.

Jamillah gaat ook heel goed, ze zegt inmiddels "dada" en "nana" echt heel schattig vinden we dat.

Verders niet zo heel veel te vertellen, zal binnenkort nog wel een foto gaan plaatsen, dat is alweer even terug.

Liefs Diana

P.s. dat afspreken vind ik zekers een leuk idee!

Geplaatst

Hey meiden, jeetje es, wat drama bij jou geweest das kanp pittig als manlief er ook net niet is, erg fijn dat ze nu gelukkig weer de oude zijn.

7 september met de beide mannetjes naar het cb ( eindelijk weer ) ben benieuwd hoe Jens gegroeid is.

Trouwjurk passen, heb ik nooit gehad ( ben wel getrouwd maar niet in een traditionele trouwjurk ) lijkt me wel heeeel bijzonder.

We krijgen na je dag toch zeker wel fotoos te zien???

Ik hoop dat je gesprek goed gaat Diana, zal hard voor je duimen.

Wat leuk dat jamillah kletst met dada en nana, al het nieuwe wat ze doen is echt super leuk he.

Ilona gaat ook echt als een speer, klimmen en klouteren als ze maar kan staan. af en toe denk ik echt mama te horen ( maar kan ook maar zo zijn dat ik het wil :icon_biggrin: ) ja en ze kletst ook dada en ggggggggg net een kat dat blaast.

O ja doen jullie beebs dat ook tong uit de mond en dan heel hard blazen?? het liefst met eten.

Ik wordt vandaag gebeld door uwv ( weet niet precies waarom ) en ik moet gekeurd gaan worden, ben best wel zenuwachtig voor wat me allemaal te wachten staat.

Fijne zonnige dag nog

Liefs Renaat

o ja, om elkaar eens echt te zien lijkt mij ook leuk!!!

Gast estrhalita
Geplaatst

Natuurlijk krijgen jullie een foto te zien tzt. Het weekend na het trouwen zijn we gewoon thuis dus dan zal ik gelijk een fotootje voor jullie plaatsen. 7 febr. heb ik dus mijn jurk uitgezocht. Maatje 38 zat toen aardig strak. Maar toch hebben ze een maat 38 voor mij besteld. Nu moest hij toch redelijk ingenomen worden. Mijn heupen maar 1 cm :tard:, maar bij mijn borsten wel 5 cm, lekker he zo weinig borsten over haha.

De jongens gaat het inmiddels beter, maar helemaal beter zijn ze nog niet.

En Diana hoe is het gesprek gegaan?

Jens zegt ook de hele dag Dada en het lijkt heel erg op papa. En grgrgr met eten in zijn mond heeft Jens ook al een tijdje door. Vanaf zijn eerste hapje spoeit hij mij al onder. We kunnen al opnieuw behangen haha.

Nou voor de rest geen nieuws.

Oke over de date??

Waar wonen jullie ook al weer? Om een locatie in het midden te zoeken?

Geplaatst

Hey meiden,

Nou het gesprek ging naar mijn mening heel erg goed. Er waren ook al een hoop kandidaten geweest voor mij, dus het is afwachten. Ze zouden het deze week laten weten, dus dat word dan vandaag denk ik :worthy:

Dat sproeien met eten heeft Jamillah ook een paar keer geprobeerd, maar toen we er absoluut geen aandacht aan gaven, en als ze doorging dan het eten weghaalde, is ze er mee gestopt.

Ow wat betreft de date, ik woon in N-H, vlakbij Alkmaar, dus het handigste lijkt mij als ik wat meer jullie kant op kom, want jullie zitten beiden veel zuidelijker. Ergens in de richting van Utrecht ofzo?

Liefs Diana

Geplaatst

Es, wat heerlijk zeg dat je jurk toch zoveel ingenomen moest worden!!!

Spannend Diana, zal hard voor je duimen vandaag.

Doen jullie nog iets om af te vallen of je figuur terug te krijgen na de zwangerschap???

Ik ben gister dus gebeld door iemand van het uwv en hij wilde precies weten wat mn klachten zijn, en wat ik al dacht......... hij vroeg wanneer de verwachtte bevallings datum is, moest dus uitleggen dat het klachten zijn overgebleven van de zwangerschap.

Ben nu verder wel ziek en hoor nog het het verder gaat.

• 2 weken later...
Gast estrhalita
Geplaatst

He dames,

Groot nieuws ik ga zo het ziekenhuis bellen voor een 3de kindje. Hopelijk is de wachtlijst niet al te lang en kunnen we snel beginnen. Na veel praten dit weekend hebben we toch besloten om er voor te gaan. Wie weet lukt het wel niet, wie weet wel. En tot die tijd gaan we er op de natuurlijke manier tegen aan dus even op internet de ovulatietest bestellen.

Spannend allemaal.

Geplaatst

Hey Es,

Wat een leuk nieuws!!!!! Geweldig!! Hopenlijk is de wachtlijst niet zo heel erg lang, en kunnen jullie snel van start, wauw, gaaf hoor!

Hier een wat minder weekend, Jamillah is ziek. Ze krijgt 3 tanden ineens door, en daar is ze goed beroerd van. Koorts, niet willen eten, flessen wil ze gelukkig wel, en ze huilt en slaapt heel veel. Ik ben er zelf inmiddels bekaf van!

Hebben jullie tips hoe ik haar hier beter doorheen kan helpen?

Liefs Diana

Geplaatst

Jeetje Es, wat super zeg en heel erg spannend!!!!!! we hopen hard voor jullie mee.

Diana, wat zielig voor Jamillah dat ze zo last van heeft, helaas heb ik geen tips voor je, Ilona heeft nog geen tand, geen ervaring dus!!!

Succes.

Gast estrhalita
Geplaatst

Ja ik vind het wel heel eng hoor. Straks 3 kinderen. Ik heb maar 2 handen en 2 ogen, dus ben benieuwd hoe druk dat is. Volgend week vrijdag heb ik al mijn 1ste afspraak in het ziekenhuis. Nu dus heel benieuwd wanneer ik kan starten.

Diana je kan haar gewoon lekker een paracetamolletje geven hoor. Dat doet een hoop goed. En is het ook niet een griepje, want die heerst wel hoor. Jens heeft toch ook 1,5 week snotneus, poepluiers en koorts gehad?

Met Jens gaat het prima. Hij tijgert inmiddels vooruit, zit veel in kruiphouding en probeert al zelf vanuit lig te gaan zitten. Hij kan nog steeds niet zitten, maar vandaag zat hij wel even zonder handjes. Dus het gaat nu opeens heel snel met Jens. Vanmorgen zat hij op handen en knieen in de woonkamer en opeens stond hij op zijn tenen en handen in de woonkamer. Wij lachen.

Morgen lekker genieten van het mooie weer.

Geplaatst

Hey Es, dat gaat ineens als een speer..... volgende week al een afspraak.

ja 3 kinderen dat zal best druk worden hihihi wel gezellig.

Jens gaat ook hard ineens die zal binnenkort wel het kruipen helemaal gevonden hebben :walk:

Zijn er al tandjes door bij jamillah????

Ilona is al een week s'avonds niet naar bed te krijgen, als ik haar na de fles naar bed doet na ongeveer een half uur zet ze het op een huilen zo hard en niets helpt behalve naar beneden en spelen, dan is ze verders heel zoet, geef haar rond 23.00 uur weer een volle fles pap en dan is ze moe genoeg om te slapen.

Kreeg ik gister de nieuws brief van pampers voor de 9 maanden baby, en daar stond in dat ze nu goed beginnen te bewegen en ontdekken wat ze dus doet alleen maar staan en kijken hoe ze aan de overkant komt en dan leveren ze wat op in, sommige eten slecht en andere slapen dan slecht, Ilona doet dat dus waarschijnlijk met dr slaap.

Intussen nog steeds geen tandje te zien bij haar.

Ze heeft al wel een paar dagen diarree met 2 a 3 goeie poep luiers per dag.

Ik hoor net van een weer alarm vandaag op het nieuws, das best balen.

fijne dag vandaag dames

Geplaatst

hey meiden,

Bij Jamillah is tand nummer 1 door, rechts onderin, zo schattig!

verders gaat het praten bij haar heel hard, ze zegt: dada, nana, jaï (jari, zo heet de hond) en "die" als ze iets wil hebben. Wel bijzonder op deze leeftijd vind ik.

Jeetje Es, zo snel al een afspraak, wat ontzettend leuk!:blob3:

Jamillah is trouwens 's avonds ook een draak met slapen, ze gilt het uit als ze om 19.30 op bed word gelegd, ze is echt niet stil te krijgen, dus uiteindelijk er maar uit, ik vind het te warm om haar te laten huilen, en dan zit ze rustig tot 21.00 beneden, en gaat dan pas eens slapen.

Liefs Diana

Geplaatst

Wat leuk, dr eerste tandje door!!!! en wat een vlotte zeg met dr brabbels erg leuk!!!!

Ilona brabbelt wel blblblbl en een beetje dada verder nog niet echt ,maar maakt ze voornamelijk geluiden, een soort grommend geluid en ze klikt met dr tong tegen dr verhemelte en blazen.

Ik heb gister iets ergs moeten doen..... 1 hondje van ons opgegeven bij de dierenbescherming om een nieuw huisje te zoeken voor hem :sad11: hij heeft een paar x Ilona geprobeerd te bijten dat we echt een snelle reactie hadden en het voorkomen hebben, het is vanuit het niets gekomen zonder waarschuwing.

Ik vind het heel erg, maar ben echt bang 1 x te laat is echt te laat.

Gast estrhalita
Geplaatst

Zo zie je maar dat elk kind zich op haar/zijn manier ontwikkelt. Jamillah klets al heel veel, Ilona staat al en Jens doet van beide een beetje. Leuk he die verschillende ontwikkeling.

Jeetje Renaat, wat erg van je hondje zeg. Wij hebben ook 2 honden en het is altijd uitkijken natuurlijk, maar het gaat gelukkig tot nu toe super. Zou het heel erg vinden als ik er 1 weg moet doen omdat er de mogelijkheid bestaat.

Ik vind die afspraak volgende week ook wel heel erg snel hoor. Maar ben wel heel nieuwsgierig wanneer ik mag beginnen. Ik heb mijn oude schema's erbij gehaald en ik moet volgende week zaterdag ontgesteld worden dat zou ik het mooiste geval betekenen dat ik zaterdag 19 september (1 dag na de bruiloft) mag beginnen met prikken. Want vrijdag krijg ik gelijk weer prikinstructies. Ja zo zie je maar het kan raar lopen. Eerst wilde we niet en nu weer wel. haha.

En hoe is het weer bij jullie. Hier niks te merken van een weeralarm. Nog steeds super warm, zon en lekker weer. Kids op de creche vandaag. Ga ze iets eerder dan normaal ophalen. wij hebben airco's thuis dus dan kunnen ze lekker hier afkoelen.

Nou meiden tot snel weer.

14597-5471771.jpg

Geplaatst

Hey meiden,

Inderdaad zijn die verschillende ontwikkelingen hartstikke leuk! Is leuk om te lezen hoe ieder kindje zijn/haar eigen schema aanhoudt.

Wat een leuke foto Es!

Spannend dat je al zo snel naar het ziekenhuis gaat! Met welke behandeling gaan jullie dan starten? IVF of IUI???

Jeetje renaat, het is wel balen van je hond zeg!!! Verschrikkelijk om te moeten doen. Hier gaat het gelukkig met de hond ook heel erg goed.

Hij vind alles wat jamillah doet prima. Maar goed, ook dat kan natuurlijk veranderen.

Liefs Diana

Geplaatst

Wat ik vergeten ben te vertellen is dat Ilona voor haar doen bijna niet meer spuugt, inplaats 15 spuugdoekjes per dag nu nog maar een stuk of 5, ach af en toe nog wel een dagje tussen dat ze een deel voeding spuugt, maar eigenlijk alleen nog maar mondjes terug geven :toothy2:

Gister ook bij de neuroloog geweest voor de uitslag mri scan en zenuw testen en ik heb inderdaad geen hernia ( verwachtte we al, de onderzoeken waren om uit te sluiten ), de arts had me al wel opgegeven bij de revalidatie arts en hij verwacht dat ik ergens september oproep krijg.

Gister hebben ze ook mn polsen door gemeten daar heb ik al wel een jaar last van en heb ook gelukkig geen carpaal tunnel syndroom, ben dus bij de huisarts geweest en heb dus een lichte tennis arm en ontstekingen in mn pezen in mn polsen. moet met rust genezen en vermindert het over een aantal weken / maandje of wat dan krijg ik spuiten in mn polsen.

Ben ook met de psycholoog weer aan de gang voor medicatie waar ik gister mee ben begonnen....... hoop dat ik toch binnenkort in rustig vaarwater met mijzelf kom.

prettig weekend

Geplaatst

Hey meiden,

Hier van mij nog even een berichtje.

Morgen gaan we een weekje op vakantie, en de laatste dingen moeten nog gepakt worden, dus ik weet niet of ik er nog aan toe kom om wat te schrijven.

We gaan lekker een weekje naar belgie, en daarna ga ik met mijn nieuwe baan beginnen, heel erg spannend!!

Verders is hier niet veel nieuws te melden, ik hoop straks met een hoop leuke foto's en verhalen terug te komen!

Een hele fijne week allemaal, en tot snel!

Liefs Diana

Gast estrhalita
Geplaatst

He Diana, een hele fijne vakantie. Het wordt goed weer de aankomende week dus dat wordt zeker volop genieten. En inderdaad leuke foto's maken hoor.

Tot volgende week.

Groetjes Esther

Geplaatst

Hey meiden,

Nou we zijn weer terug van vakantie!

Het was een zware week. Jamillah had verschrikkelijke luieruitslag vlak voor we weggingen en van de huisarts hadden we een zalfje gekregen.

Toen we in de auto onderweg waren brulde ze het ineens uit, dus gauw gestopt en de luier verschoont. Bleek het tot bloedens aan toe open te zijn! Zoooooo zielig!!! De volgende dag naar de apotheek gegaan en daar een zalf gekregen, dat hielp wel iets. Maar elke keer als ze plaste of poepte gilde ze het uit, ze heeft daardoor bijna niet geslapen, en wij dus ook niet.

Gisteren toen we thuis kwamen meteen naar onze huisarts gegaan, en we hebben nu 4 zalfjes die we moeten smeren, en we hopen dat het snel minder word!

Maar goed, de vakantie zelf was heerlijk, we hebben super weer gehad, alleen de eerste dag was erg warm (30-35 graden). We hebben heel veel gezommen en gewandeld. Het park was prima, en de accomodatie ook.

Hier nog een paar foto's:

Foto-RH8T3NJM-D.jpg

Foto-RFKRI44S-D.jpg

Foto-YU84O8WB-D.jpg

Foto-KIVNQGWF-D.jpg

Foto-TDHM8Y74-D.jpg

Foto-7UEPOEEK-D.jpg

Hoe is jullie week verders geweest?

Es, hoe is jullie afspraak gegaan? Wanneer mogen jullie beginnen?

En hoe gaat het met de voorbereidingen van de bruiloft? Is alles geregeld?

Renaat, hoe gaat het bij jou? Gaat het al wat beter met je?

Liefs Diana

Geplaatst

Hey Diana, wat een heerlijke meid om te zien, erg leuke fotoos, en wat ziet mijn oog daar staan????? ook jullie gaan al voor een brusje!!!! heel leuk, we gaan ook zeker weer voor jullie duimen.

Wij gaan dinsdag op vakantie voor 14 dagen heerlijk met de caravan weg naar het 3 landen punt belgie-luxemburg-frankrijk. weersverwachting is gunstig heb er verschrikkelijk veel zin in.

Ben gister naar het ziekenhuis geweest bij de revalidatie arts over een week of 6 krijg ik een oproep om 2 x in de week therapie te volgen in het ziekenhuis met het revalidatie team, ze heeft ook heel duidelijk uitgelegd dat de therapie leren leven met pijn heet, mijn klachten zijn niet meer van die aard dat het beter wordt en ze gaan helpen om andere houdingen en kijken of ik weer gewoon liggend kan slapen leren ontspannen en psychische begeleiding om te leren accepteren dat ik pijn heb en nog van alles weet het nog niet precies.

Moet dus afwachten hoe dit zal verlopen.

Ben met nieuwe anti depresiva aan het opbouwen en moet me daar aan overgeven dat ik waarschijnlijk toch wel mn hele leven medicijnen daar voor moet slikken.

verder loopt de rechtzaak met mn werk en zal eerdaags mn contract ontbonden worden door de kantonrechter en zal ik per 1 oktober ontslagen zijn.

ik verwacht een oproep voor de keuring bij het uwv maar kan nog wel maanden duren voordat ik gekeurd word, waar ik heel onzeker naar gevoel bij heb, omdat ik absoluut niet weet wat me te wachten staat. ik zou graag willen dat het allemaal achter de rug is.

Maar voor nu eerst dinsdag voor 14 dagen geen zorgen en heerlijk op vakantie.

prettig weekend meiden

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden