Jump to content

Hoe gaat het met je baby? en jou? enzo

Recommended Posts

Posted

Hallo girlies, nu sommigen van ons net mama zijn en anderen bijna, en anderen dat al langer zijn, en anderen het nog heel graag (weer) willen worden, dacht ik een lekker plekje te creëren om over de nieuwe aanwinsten, oudere aanwinsten, toekomstige aanwinsten en waarschijnlijke aanwinsten :tongueP: te kletsen te maken. Hopen dat jullie het kunnen vinden!!

Vandaag gaat het heel goed met Charlotte met haar krampjes, althans tot 16 uur. Daarna begon het weer. Soooo sielug. Maar maar 3 uur, dus het loopt al iets terug. Morgen ga ik ABC Dophilus poeder halen, schijnt goed te werken. Verder vliegt iedere dag voorbij, en zijn we nog niet echt helemaal een geöliede machine... Veel wasjes, veel plasjes, poepjes, krampjes, knuffeltjes, gehannes met de maxicosy & kinderwagen in de auto. Maar heerlijk! allemaal. Gebroken nachten, enorm Moe!! maar mama!!!!!! Zo heerlijk mama. En de kerstboom staat te glunderen en mama ook die dit jaar eindelijk de mooie kristallen die er in hangen aan de kleine meid kan laten zien. Wat een heerlijkheid!

O o Charlotte heeft honger, en papa doet het badje, en Charlotte schreeuwt de hele boel bij elkaar.... Ik ga maar klaarzitten met ontbloot bovenlijf... hihi..

En hoe gaat het met jullie allemaal?

Groetjes, niki

• Replies 306
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest illuminate
Posted

Ik had je eerdere berichtje over buikkrampjes gelezen. Ik vroeg me af hoe je weet dat het krampjes zijn.

Ik gebruikte voor ons zoontje ook ABC Dolphius. Ik had het idee dat het hielp. Ik gaf borstvoeding, en deed een beetje op mijn tepel voor het aanleggen.

Ons zoontje had een periode dat hij een 'huiluurtje' had van 17u - 23u. Na die periode leek hij erg veranderd; hij was meer naar buiten gericht. Alsof hij meer bewust was van de omgeving om hem heen. Hij was rond de drie weken. Misschien kreeg hij ook teveel prikkels. Ik weet het eigenlijk niet meer. Het is te lang geleden (21 maanden) .

Wat leuk om te lezen dat je zo geniet van het moederschap en van je kleintje.

Posted

Hé Illuminate, ja ik denk dat het krampjes zijn omdat ze echt trapt met haar beentjes, en het rommelt enorm in haar buikje, en ze soms daarna èchte spuitpoep luiers (excusez le mot) heeft. Vandaar. Fijn dat die ABC hielp en goede tip voor het toedienen. Ik hoop dat die 3e IVF poging een groot succes wordt. Blijft wel naar hè dat het de 1e keer zo goed lukte en nu nog niet gelukt is. Pfff blijft een mysterie dat zwangerworden helaas.

groetjes, niki

Posted

Hey meiden,

Nou hier gaat eigenlijk alles heel erg lekker, moeder zijn is echt mijn ding hoor, wat een heerlijk wonder!

We hebben nog 2 daagjes extra kraamhulp als indicatie gekregen, dus danny en ik genieten tot aan zaterdag nog even volop!

Jamillah gaat ook ontzettend goed, de borst lukt prima, ze drinkt heel goed en makkelijk. Netjes elke 3 uur overdag en 's avonds na 3,5 uur. Vanacht heeft ze het zelfs 6 uur achter elkaar volgehouden, echt heerlijk.

Ze groeit ook al als kool, maatje 50 past ze niet meer, hahaha.

Morgen komt de VK de laatste keer langs en dan word ze ook gewogen, we zijn heel erg benieuwd. In het ziekenhuis was ze na 3 dagen slechts 200 gram afgevallen, dus ik verwacht dat ze nu wel flink boven haar geboortegewicht zal uitkomen.

Nja al met al zit ik dus nog heerlijk op de roze wolk, en heb niks om over te klagen, maar straks als de hulp weg is zal ik wel anders gaan piepen denk ik. We wachten af, en genieten door.

Liefs Diana

Posted

Hey meiden, wat een leuke topic, ik schrijf mee!!!!

Ilona heeft maar 2 x echt krampjes gehad, van de overgang voeding ziekenhuis naar thuis en we zijn vorige week van voeding gewisseld voor hongerige baby's.

Maar gisteravond was ze ontroostbaar en bleek na een paar uur dat er een poepie fiks dwars zat, die was eruit en mevrouw sliep.

Verder doet ze het heerlijk.

Liefs Renaat

Posted

Hey meiden,

De vk is vanochtend geweest, en jamillah is flink aangekomen. Ze weegt nu 4220 gram, 2 ons meer dan haar geboortegewicht, en zelfs 4 ons meer dan haar gewicht toen we uit het ziekenhuis kwamen zondag. Niet verkeerd dus, ik ben blij.

Liefs Diana

Guest estrhalita
Posted

Nou ik heb mijn wel en wee bij Niki haar topic neer gezet. Ik heb niet zo veel tijd overdag om te typen. Ben druk met Robbie of met Jens en dan niet te vergeten dat we ook nog het huishouden hebben, de honden en onze tuin wordt nu helemaal veranderd dus ook nog eens de bouwvakkers over de vloer. Ja wat een kraamtijd he.

Sinds afgelopen maandag ben ik volledig gestopt met de bv. Wat een opluchting is dat zeg. Ipv 30/45 min voeden is hij met een flesje binnen 10 min klaar. Scheelt weer een hoop tijd, maar wat een last van stuwing had ik zeg. Die pillen (via de ha gekregen) werken gelukkig wel en sinds vandaag draag ik weer mijn gewone bh's en worden mijn borsten weer wat kleiner :(.

Met Jens gaat het ook steeds beter. De krampjes zijn een stuk minder en sinds 2 nachten slaapt hij in zijn eigen bed en kan ik toch wel 6 a 7 uur slapen (met 1 voeding tussendoor) dus dat gaat het steeds beter. Hopelijk blijft het zo. Overdag probeer ik hem na elke voeding toch zeker wel een 1 tot 1,5 uur op te houden zodat hij een heel goed dag/nachtritme heeft. En overdag slaapt hij in de kinderwagen in de woonkamer. Ik kan niet de hele tijd naar boven lopen ivm Robbie namelijk. Jens heeft alleen moeite met slapen na zijn fles van 19.30 en wil echt alleen maar bij iemand liggen tot de volgende voeding van 23.30 uur. Maar dat overleven we ook wel toch.

Voor foto's etc moet je echt op de site van Robbie kijken. Ik zal hem ook in mijn handtekening gaan zetten. Vanaf 1 januari ga ik de sitenaam ook veranderen in Robbie&Jens. Makkelijk toch.

Nou meiden hopelijk gaat het met jullie ook allemaal goed.

Posted

Hey meiden,

Vandaag voor het eerst zonder kraamhulp! Spannend hoor. Ik heb gisteren bij het afscheid best een traantje gelaten, we waren zo blij met haar, we missen haar echt. Maar Danny was zo lief om vanochtend een ontbijtje op bed te brengen (dat deed de kraamphulp ook altijd).

Gisterenavond was Jamillah een beetje lastig, ze was wakker en wilde absoluut niet slapen. Ze heeft 's avonds in haar box gelegen en alles bekeken, na de voeding van 23.00 wilde we haar in bed leggen, nou mooi niet dacht ze, ik ben nog steeds wakker (en papa en mama waren kapot!), dus uiteindelijk om 23,.45 toch nog maar een borst gegeven en toen was mevrouw wel tevreden en ging lekker slapen. Zal wel een beetje een regeldag zijn geweest.

Gisteren ook voor het eerst even een heel klein stukje buiten gelopen met de wagen, dat was echt heerlijk, maar ook vermoeiend hoor, leek wel een bejaarde, hahaha.

Es, zo te horen gaat het bij jou ook veel beter! Fijn om te horen.

Renaat, hoe gaat het bij jou? en hoe gaat het met Ilona? Die is alweer een maand oud, wauw wat gaat de tijd snel.

Niki, hoe gaat het met Charlotte? Zijn de krampen minder?

Liefs Diana

Guest estrhalita
Posted

Ja hier gaat het beter. Vannacht weer een goede nacht gehad. Jan moest voor het eerst weer 's nachts werken en dat vond ik toch wel moeilijk. Om 21 uur naar bed gegaan en zelfs Jens vond het goed om in zijn eigen bed te gaan slapen. Vanmorgen om 6.15 uur kreeg hij buikkrampjes dus he b ik hem nog even bij mij genomen. Natuurlijk wel 2 voedingen tussendoor gegeven. Ja hopelijk blijft het nu zo de nachten. Zalig en dan hopelijk gauw die nachtvoeding eraf. Woensdag naar het cb, ben benieuwd wat hij weegt.

Posted

Hallo girlies, leuk dat jullie ook hier schrijven. Nou met Charlotte gaat het iets beter, maar nog niet goed genoeg helaas. We zijn echter op de goede weg, maar ieder krampje is er wat mij betreft één teveel.... Ik hoop dat we vooruitgang blijven boeken.

groetjes, niki

Guest estrhalita
Posted

He Niki,

Jens heeft ook nog krampjes hoor, maar nu gelukkig vooral overdag en winden dat hij kan laten joh. Een echte vent. Ik geef Jens Infacol voor elke voeding. Is bij de apotheek te kopen en is nog redelijk nieuw. Of het helpt ja dat blijft altijd gissen, maar ik denk van wel.

Nou hier gaat het nog steeds lekker. Jens had alleen vandaag een regeldagje denk ik. De hele dag huilen, behalve in onze armen. Nou ja dan maar kroelen toch. Nu sinds 20.30 uur ligt hij lekker weer in zijn eigen bedje. En ik voor het eerst niet in mijn bedje, maar nog lekker in de woonkamer.

Ga dus nog even genieten.

Tot mails.

Posted

Pffffffffffffhhhhhhhh.... Heerlijke dag gehad, maar vanavond begon het weer om ongeveer 19.30 uur. Man we raken er doorgedraaid van. Maar houden hoop dat we op de goede weg zijn. Wel heel moeilijk. De hele avond rondgelopen met Charlotte in de koliekgreep. Dus echt kroelen is er niet bij.

Van ellende op een gegeven moment zelfs maar even een speen gegeven, want ze was zo ontroostbaar. Ik HAAT darmkrampjes!!!

groetjes, niki

Guest estrhalita
Posted

Ik ben ook ten einde raad. Wij zijn al bezig vanaf 0.15 uur vannacht en het houdt niet op. De ha gebeld maar ja die doen niks moet het cb maar bellen. En die kan ik pas tussen de middag bellen. bah het is zo zielig, maar ik kan niet meer en vind het even helemaal niet leuk meer.

Posted

Blllllllleeeeeeeeeeeééeéééh, boe tegen de darmkrampjes!!! Inderdaad. Oeps dus de Infacol helpt nog niet echt? Wij hebben het vanmiddag ook gekocht....

Ik snap het ook niet. Je probeert zo goed voor je kindje te zijn, worden ze meteen belast met dit soort ellende. Wat doet dat met die prille hersentjes, al die stress hormonen... Bah. En met mijn melk! En met ons ouders... En het onderlinge geluk wordt er zo door aangetast. Je gaat bijna hopen dat ze al 12 weken zijn, want dan schijnt dit over te zijn. Maar dat kan toch niet de bedoeling zijn???

Ook raar dat de ha niets doet! trouwens...

groetjes, niki

Guest estrhalita
Posted

Zo hier ben ik weer. Vandaag naar het cb geweest en Jens is inmiddels 54 cm lang en weegt al weer 4060 kg. De buikkrampjes zijn vandaag een stuk minder hoe en waarom. Wij denken dat hij krampen krijgt omdat hij honger heeft en ik heb dus sinds vandaag zijn voeding gewoon verhoogd en hier reageert hij heel goed op. De nachten zijn nog niet zoals het hoort, maar misschien komt het ook omdat hij naast mij ligt en ik elk geluidje hoor dus als hij ook maar even iets laat horen sta ik al naast hem om hem te sussen zodat de rest in huis kan blijven slapen. Per volgende week gaat hij naar een andere kamer dus. Want dit kan zo niet langer.

Meiden allemaal fijne kerstdagen en tot mails

Posted

Hey meiden,

De eerste kerstdag met onze nieuwste "gelukkies", heerlijk!!:santahat:

Hier gaat alles uitstekend. Jamillah pakt inmiddels voedingen om de 4 uur, dus we hebben iets meer aan onze dag (en ook nacht) daardoor.

Inmiddels ben ik ook begonnen met afkolven. Ik heb constant enorme stuwing, en vreselijke lekkage, dus het afkolven is echt heerlijk!

Gisteren zijn danny en ik boodschappen voor de kerst gaan doen (slecht idee op de dag voor kerst trouwens) en toen is jamillah bij mijn ouders gebleven en daar voor het eerst een fles met afgekolfde melk gehad. Ze vond het heerlijk.

Nja al met al dus geen klagen met onze "kleine" meid.

Fijne kerstdagen allemaal!!!:drink::snowman::tree:

Liefs Diana:wave:

Posted

Hey meiden,

Niki en Es wat vervelend die krampjes en heel sneu voor jullie kleintjes.

Kan er niet echt over mee praten,hoop dat het snel over is.

Diana, wat fijn dat het zo goed gaat, vind het erg dapper dat je al naar de winkel ben geweest, ging het goed???

Ik was van de week niet zo slim geweest, ik had nieuwe bus voeding gehaald en we hadden haar 2 dagen al mee gevoed, ben ik toch ff op de verpakking gaan kijken vond de voeding er zo vreemd uit zien, was het voor baby's vanaf 6 maanden tot 18 maanden oeps, niet echt handig, maar ze dronk het wel!!!!!

Gister maar snel ff juiste voeding gehaald.

fijne kerstdagen!!!

Guest estrhalita
Posted

He ladies,

Nou hier gaat het inmiddels wat beter. Wij zijn erachter dat de krampjes beginnen als meneertje honger heeft. Ja raar he. Robbie was ook zo´n rare die kreeg elke keer de hik als hij honger had. Jens krijgt nu 120cc, vind het zelf wel een beetje veel, maar ja hij vraagt er gewoon echt om. ´s nachts krijgt hij 100cc. Hij slaapt alleen heel onrustig en hierdoor wordt ik heel veel wakker. Vannacht heeft Jan met Jens geslapen en ik op de logeerkamer, zodat ik even 1 nachtje goed kon slapen. Zalig zeg. Over een paar weekjes wil ik Jens naar de logeerkamer doen en als dat goed gaat gaat hij op de kamer bij Robbie.

Nou vandaag lekker niks, dus een dagje thuis. Zalig hoor. Fijne dag nog allemaal.

Posted

Hallo, blij dat de krampjes opgelost zijn. Genieten jullie maar met volle teugen van de kids :) het moet zaaalig zijn om cadeautjes te kunnen kopen, met jullie gezinnetje kerst te vieren...

Zalig kerst :)

Posted

Hallo allemaal!!! Heel even snel tijd genomen om jullie allen een fijne kerst toe te wensen.

Al twee dagen gaat het veel beter met Charlotte en haar buikkrampjes, gelukkig. Ze zijn er nog wel, maar minder en minder lang en minder heftig. Heel fijn!!! Waar het precies aan ligt, geen idee, mijn dieet, de Infacol (dank nog voor de tip Es), even geen vitamine D en K druppels, ik weet het niet, maar wel heeeeeeeeel fijn.

En ja inderdaad, heerlijk een kerst met onze kleintjes! Super :drink: gezellig en zoveel minder moeilijk dan die kerst. Ik hoop dat jullie allemaal volgend jaar ook met een nieuwe kleine mogen genieten!!!!!!!! Als ik kon gaf ik het jullie zo cadeau!! :openpresents:

Groetjes van niki

Guest estrhalita
Posted

He ladies,

Wat is het rustig hier zeg. Nou hier gaat het steeds beter. Jens heeft steeds minder krampjes (gelukkig), de nachten gaan ook beter maar ik vind het nog niet goed genoeg. Hij is na zijn nachtfles vaak heel onrustig en ik kom dan niet echt meer in slaap. Nu met Jan afgesproken dat we het om en om doen omdat ik het echt niet trek overdag met 2 kids en dat als ik heel slecht geslapen heb. Dus voel me nu wel iets beter. Vanaf maandag 5 jan. ben ik echt alleen overdag. Nu elke dag nog hulp gehad van mijn moeder of Jan was thuis. Zal wel wennen worden hoor.

Jens heeft wel veel moeite om overdag alleen in slaap te vallen. Eerst pakte ik hem steeds op als hij huilde, maar ja als ik dadelijk alleen ben heb ik niet zoveel ruimte en tijd omdat te doen. Dus we laten hem nu huilen met de 10 min regel en dat gaat steeds beter.

Na deze bevalling was ik ervan overtuigd om me te laten sterriliseren vooral omdat ik en Jens er bijna niet meer waren geweest. En ik heb nu 2 kids, wordt 38 in februari en Jan wordt 42 over 4 dagen. Dus ja het is wel mooi geweest, maar ik begin nu toch te twijfelen. Niet dat ik ooit nog IVF zou gaan doen, maar misschien gewoon de natuur zijn beloop laten gaan. Ik twijfel nog. Hoef ook pas 16 jan. naar de gyn dus heb nog even bedenktijd.

Nou meiden ik hoop dat we nog een tijd contact blijven houden met elkaar en zo lekker het wel een wee van ons af kunnen schrijven en de kids kunnen volgen. Ik vond het fijn om in 2008 met jullie te hebben kunnen mailen en wens jullie het allerbeste voor 2009. En voor de dames die met ons meelezen en (net) zwanger zijn of nog druk bezig zijn om zwanger te worden ik hoop voor jullie het allerbeste en dat iedereen zijn wensen uit mogen komen.

Jens 3 weken oud

Foto-TALB4IJU.jpg

Jens, Robbie en mijn opa van 89

Foto-KPOKJX7C.jpg

Posted

Wat een prachtig mooie mennekes heb je toch, Estrhalita! Kan me voorstellen dat sterrillisatie toch wel heel erg definitief is, ondanks de kritieke toestanden!!!

Hopelijk vind Jens gauw nog wat meer rust, zodat je het zelf ook wat beter kan trekken allemaal!!!

En eh, voor jou ook een goed uiteinde en een goed jaar gewenst!

Groetjessssssssssssssssssssssssssss

Posted

Hey meiden,

Allemaal natuurlijk een heel goed 2009 toegewenst!

Ik hoop dat jullie een fijne jaarwisseling hebben gehad.

Hier gaat alles nog steeds heel erg lekker.

De kleine meid doet het prima, ze heeft alleen een klein beetje uitslag op haar gezichtje(geen idee waarvan), maar dat trek gelukkig alweer weg.

Ik zal binnenkort weer even een foto plaatsen.

Liefs Diana

Posted

Hallo Es,

mooie foto's ! Veel succes va maandag als je er alleen voor zult staan maar het zal wel loslopen hé meid. De lat niet te hoog leggen en vrede nemen met feit dat je niet alles kunt dat zal al veel oplossen :)

Geniet van je mooie jongens.

Diana, leuk te horen dat alles goed met jullie gaat.

Posted

Hallo girlies! Wat een mooie foto Es, en ja ik hoop ook dat we kunnen blijven schrijven allemaal. Veel te gezellig. Alleen heb ik het ook soms zo druk met die kleine, dat het er gewoon niet van komt. Maar dan denk ik wel aan jullie hoor. Update staat onder Charlotte van de rest. En ik hoop natuurlijk ook voor allemaal een heerlijk 2009 en dat al je wensen maar uit mogen komen!

En Diana, ik lees alleen maar goede berichten bij jou hoor! Fijn dat je na al die toestanden tijdens je zwangerschap en bevalling, nu blijkbaar een beetje bij mag komen met je kleine meid!

En Es, ik zou lekker niet steriliseren... en de natuur op zijn beloop laten. Maar ja, het was natuurlijk wel heel riskant je laatste bevalling, dus is het wijs? Weten ze al wat er nu precies gebeurde en waarom? Aan de andere kant, wat een geluk als je zomaar zwanger zou worden een keer. En misschien gaat dan wel alles goed.... ? Of willen we dan toch teveel? Ik ben er ook nog niet uit. Wel of niet nog een tweede proberen? Mag het nog van het ziekenhuis? Etc. Over een maand gaan we maar eens met ze praten. Misschien is dat ook handig voor jou, gewoon bespreken met je gynaecoloog waar je over denkt...

Veel liefs, niki