Ga naar inhoud

De pauze meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo lieve mensen,

Ik heb een vraag ongeveer 2,5 week geleden moeten stoppen met progynova omdat er geen 1 cryo het had overleefd. Als ik in mijn agenda keek moest ik mijn normale cyclus 1,5 week geleden ongi worden. Nu 2,5 week later ben ik het nog niet. Ik snap dat het misschien door medicatie komt, maar het duurt wel erg lang?Of is dat normaal. Heeft iemand hier ervaring mee. Of moet je vanaf stoppen als dag 1 cyclus beschouwen. Ik zit echt te wachten daar ik mij dan weer aanmeld om verder te gaan.

Hebben jullie fijne dag gehad,

Ik zal zo is even terug lezen. Poosje niet geweest.

Marlijn

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Marlijn,

ik ben sinds oktober ontregeld met mijn cyclus. Dus het komt vaker voor door de hormonen. Ik heb na 10 dagen gebeld, ik mocht komen voor een echo en toen werd ik ongi.

Als ik jou was zou ik toch naar het zkh bellen en de situatie voorleggen.

Wat erg dat jullie cryo's het niet gehaald hebben. Kan me voorstellen dat je weer aan de slag wil.

Succes verder.

Geplaatst

Zo nu nog 1 dienstje draaien en vanaf 15 uur vanmiddag lekker 5!!!!!!! dagen vrij. Ben er echt aan toe. Even mijn hoofd leegmaken van alles wat er de afgelopen tijd is gebeurd op het werk. Dat agressie zo'n inpact kan hebben zeg op je lichaam. Bijna vergelijkbaar met het mislukken van een poging. Ik zal zien hoe ik er vandaag mee omga. Gewoon mijn best doen en zo niet dan maar zoeken naar een veiliger werkplek voor de komende tijd.

Prettige dag allemaal :smilybird:

Geplaatst

Hoi norwegian-Sky,

wij willen ook in juli/aug onze enige cryo laten tp, ik heb dit nog niet eerder gedaan, ben beniuewd hoed dit gaat. Succes.

Witje wat een tostanden op je werk, kan me voorstellen dat dit een uitputtingssalg is voor je. Ikzelf heb bij een arbo dienst gewerkt en helaas hier ook het een en ander meegemaakt, ook de arsten hadden hier last van, niet begrijpelijk hoe sommige mensen kunnen reageren, geniet van je vrije dagen.

Ik zit hier te snotteren/snuiten en bloedneuzen onder controle te houden.

Hooikoorts wat een genot, mijn medicijnen werken voor geen meter, zal de ha eens bellen voor andere medicijnen dit schiet niet op.

Fijne dag allemaal.

Geplaatst

welkom Norwegian-sky en Marlijnne...

Marlijnne, wat erg dat de cryo het niet overleefd heeft...zou idd kunnen dat het van de medicatie is dat het uitblijft...ik zit met hetzelfde probleem, maar dan van een mislukte ivf...

pfff...dacht ook eigenlijk dat ik het deze hormoonloze ronde wel onder controle had, dus er niet te veel mee bezig zijn, zeker niet in de wachtweken tot aan de bongi of bingo, maar dat valt vies tegen...

zit nu op dag 27 van mijn cyclus...als ik uitga van de cyclus dit ik had tijdens de ivf poging dan ben ik nog lang niet aan de beurt om bongi te worden...daar is het pas op dag 37 gekomen...dat is dan wel gerekend vanaf de menstruatie die na het stoppen met de pil is gekomen...als ik zou rekenen vanaf 2 weken voor de punctie dan is het op dag 31 gekomen...dus het blijft nog even spannend voor ons...

maar als ik nu zou uitgaan van mijn reguliere cyclus, dan zou morgen mijn D-day zijn....zucht....waarom kan het nu niet eens een keertje gewoon zo gaan zoals we het graag zouden willen???

Heb gisteren wel van iemand te horen gekregen dat bij hun de tweede poging van de ivf ook gelukt is, dus dat geeft dan wel weer hoop. Hebben een kloppend hartje gehoord bij 8 weken...maar dat nieuws heeft dan wel weer mijn/ons verlangen versterkt...met name het mijne...en mijn vriend me dan maar kalmeren en zeggen dat het bij ons ook gaat lukken...zucht...maar wanneer dan????

witje...ik wens je een rustige laatste dag toe en dan een hele fijne vrije week!!!geniet ervan...hoop dat het weer wel iets beter gaat worden!!!

Sylvie...leuk dat het camperen zo goed is bevallen, ben je al weer een beetje bijgekomen??? wel balen dat je hooikoortsmedicijnen niet meer zo goed helpen...hoop dat je betere krijgt! heb er gelukkig niet zo veel last van...

gisteren een aantal punten teruggekregen van de toetsen die ik tijdens de ivf-poging heb gemaakt. voor eentje was ik van een 2,5 naar een 1,5 naar een 4,6 gegaan...owkee...geen denderende punten, maar mijn gemiddelde was nu wel weer omhoog...moet voor mijn laatste toets dan minimaal een 5.6 halen en dan ben ik voor dat vak geslaagd...nooit gedacht dat ik genoegen zou nemen met een 5,5 gemiddeld, maar blijkbaar kan dat allemaal bijgesteld worden...hihihi...

volgende week donderdag nog een toets aanvragen en dan nog 3 toetsen maken en dan ben ik hopelijk klaar...jippie...

ga nu weer verder met werken...

liefs,

Nicole

Geplaatst

heb net te horen gekregen dat het bij een kennisje is misgegaan bij 8 weken. bij 7 weken hadden ze het hartje horen kloppen (eerste ICSI gelukt met 1 topembryo) en nu hadden ze de 11 weken echo en hoorden geen hartje meer en is gebleken dat het bij 8 weken gestopt was...zwaar Kl**te...

dat zet je dan wel weer even terug op aarde met beide benen...en dan komen ook weer alle gevoelens die ik zelf heb gehad bij de miskraam terug...heavy...

Geplaatst

Hoi Nico,

dat is idd een klap die je dan te verwerken krijgt.

Toen ik 2 jaar geleden in het zkh lag, een ander zkh dan ik de iui heb gedaan, zei de arts dat zij nooit een hartje laten horen omdat de kans nog aanwezig is dat het mis kan gaan.

Bij onze 1ste echo hebben wij ook het hartje gehoord, de exacte woorden van de arts toen ik zei dat ik blij zou zijn als de 12 weken voorbij zijn waren: het is een goed sterk hartje, de kans dat het nu nog mis gaat is veel kleiner dan anders. Ik zou me niet druk maken en lekker genieten. 5 dagen later ging het mis.....

Het heeft voordelen een vroege echo maar daarom is bij de "normale" zwangere de termijn van 12 weken standaard, omdat je niet weet wat er nog allemaal kan gebeuren.

Maar dit is natuurlijk verschrikkelijk. het liefst zou je elke dag een echo willen om te weten dat het goed is.

Geplaatst

He bah nico wat een slecht nieuws zeg van je kennisje. Zulke dingen hakken er altijd in vind ik. Je eigen verdriet en ervaringen komen daardoor altijd dubbel zo hard terug vind ik. Sterkte!!

Oh Sylvie wat rot zeg die hooikoorts. Ze zouden iets moeten hebben waarmee het helemaal zou verdwijnen.....

Hier gelukkig een redelijk rustige dag gehad op het werk. Gehoord dat ze druk uitoefenen om ons de cursus Omgaan met belastend gedrag bij ouderen te geven over 14 dagen. Zou wel helemaal geweldig zijn. Dan heeft de agressie aanval op mij toch nog een positief tintje gekregen..... Uit alles komt iets goed zeg maar.

Groeten!!!!

Geplaatst

Dat is idd een postitieve houding Sandra.

Laten we hopen dat het weer er ook wat potiever uit gaat zien, het is hier momenteel onzettend donker.

Geplaatst

goeiemorgen ladies,

ik ben gisteravond ongesteld geworden, dus vandaag is dan CD1 en dan kan ik op cd 3, zondag dus, weer beginnen met de pil...ga vandaag ook al met het zh bellen om afspraken te maken, dan is dat al gebeurd, want ik heb eerlijk gezegd geen zin om tot maandag te wachten...moet eigenlijk op cd3 bellen, maar dan is er toch niemand...

op naar poging 2 maar voorlopig blijf ik toch nog eventjes hier hangen, omdat ik nog niet met de spuiten en zo hoef te beginnen...

ik kom later nog even terug...

x

Nicole

Geplaatst

Oh nico toch al weer beginnen zondag. Spannend hoor.. Succes!!

Het is hier idd stil. Iedereen is een beetje rustig met zichzelf bezig denk ik. Ook niet verkeerd in de pauze even iets anders dan aleen maar ivf, hormonen, spuiten en spanning.

Ik geniet nu van mijn 2e vrije dagje, vanmiddag bij een oudcollega op bezoek. Gezellig. De weekendboodschappen zijn al gedaan, de was zit in de droger dus van het weekend hebben Paul en ik lekker samen alle tijd. Heerlijk.

Het ziet er naar uit dat het weer niet echt meewerkt, maar we vermaken ons wel.

Tot horens maar weer!!!!!!!

Geplaatst

nou ladies,

de kogel is door de kerk....woensdag 21 juli begin ik weer met de decapeptyl.

zaterdag 24 juli slik ik de laatste pil en op maandag 2 augustus om 11.30 uur hebben we de startecho en als die goed uitziet, dan moet ik ook meteen de puregon spuiten en dan de dag erna gewoon in de ochtend mengen met decapeptyl...het circus begint dus over een dikke 5 weken....

dat wilde ik even met jullie delen...

liefs,

Nico

Geplaatst

Toch wel lekker dat je weet hoe of wat Nico. Nog 5 weken een beetje uitrusten en mentaal voorbereiden en er weer tegenaan.

Sandra heeft ook een lekker weekend voor de boeg, rustig aan doen.

Ikzelf moet om 16.15 bij de dietiste zijn, oooh zie er zo tegenop. Heb eigenlijk nergens rekening mee gehouden, het waren ook weer hectische weken. Mijn goede voornemen om af te vallen voor onze cryo poging gaat gruwelijk mislukken.

Hier een druk weekend omdat we de caravan gaan moderniseren met van alles. Heb zo'n hekel aan knutselen. Maandag zouden ze airco's thuis komen hangen gaat niet door omdat ze onderbezet zijn. Het is toch nog niet echt warm dus dat valt wel mee.

Op naar de dietiste dan maar.

Fijn weekend allemaal.

Geplaatst

hej meiden

toen ik begon aan onze eerste icsi had ik last van blaasontstekingen zo erg dat ik naar een uroloog moest. der zijn allerlei onderzoeken geweest.

en vandaag kregen we de uitslag! alles was goed! niks aan de hand.

de boosdoener was de cyste in mijn eierstok die waarschijnlijk tegen me blaas/ urineleiders aanschuurde waardoor ik bloed plaste en dit is waarschijnlijk gaan ontsteken! wat zo'n cyste allemaal wel niet kan veroorzaken! gelukkig is ie al een maand helemaal weg en heb ik ook idd geen blaasontsteking meer gehad. dus maar goed in de gaten houden dat ie niet terug komt!

xxx sky

Geplaatst

He Sky,

fijn dat de cyste weg is, zonder medicatie begrijp ik.

Ik ben helemaal verbaasd terug gekomen van de dietist, ik ben aan het afvallen en mijn vetmassa wordt minder, maar 0,7 kilo maar het is een begin, ben helemaal gemotiveerd. Om het te vieren zijn we net ui eten geweest, maar ik rustig aan gedaan.

Eindelijk!!!

Geplaatst

Sky gelukkig dat het nu beter gaat. Houden zo!!!!!

Sylvie lekker hoor afgevallen zijn. Maar om het te vieren dan uit eten gaan haha dat klinkt net als mij!!!!!

Ik heb vanavond een stappenteller aangeschaft en wil dus meer gaan wandelen. Van sporten in de sportschool komt toch niks en dit is een eenmalige aanschaf geweest van 25 euro bij de ANWB winkel dus het moet gewoon een goede zijn. Heb al een stukje geoefend en de stappen meegeteld en het klopte!! Ik heb ooit een teller gehad die de stappen verdrievoudigde dat was makkelijk de 10.000 stappen halen zeg maar.

Ik hoop voor de volgende afspraak van de dietist dan ook afgevallen te zijn ipv aangekomen of stilstand. Als we in September poging 4 gaan doen zou het toch mooi zijn als ik een paar kilo minder weeg.

Jammer dat ik geen wandelmaatje heb, mijn vriendin is nu moeder van een tweeling en niet echt vooruit te branden hihi, zo vermoeid af en toe. Dus ik hoop dat het me in me eentje ook lukt.

Geplaatst

idd jammer. Maar mijn vriend en ik zijn vanmorgen al gaan wandelen. we zitten nu op deze tijd van de dag al op ruim 11.000 stappen. Dus onze dag is al goed begonnen. Nu nog volhouden en hopelijk wat kilo's verliezen.

Geplaatst

Dat motiveert enorm las je ziet wat je dan beweegt.

Ik zal er aan de denken als ik bij de ANWB in de buurt ben.

Ik ben ook de hele dag actief, beter als op de bank zitten.

Geplaatst

He Norwegian sky...wat fijn dat de cystes weg zijn!!!

Sylvie...goed van jou...ga zo door!!!

Witje...knap hoor....ik sport wel veel, geef ook les, dus dat is altijd handig, dan moet je wel sporten...wandelen is niet zo'n mijn ding...wel fietsen....hou vol en ook jij komt er wel!!!

vanochtend een spinninglesje gegeven en ik ga dadelijk de studieboeken weer in...maandag 21 juni weer toets...mijn voor voorlaatste, oftewel...nog drie te gaan met deze erbij...;-)...en donderdagmiddag krijg ik dan bijles van mijn broertje...die kan me dat wel uitleggen, allemaal die journaalposten...maar dan moet ik wel ook al wat geleerd hebben vantevoren, zodat ik hem ook vragen kan stellen...hihi..oh...even mijn katten naar binnen laten...ben ik weer

ennieweeijs...ik ga nu echt stoppen

x

Nico

Geplaatst

ja dat lijkt me idd een voordeel als je lesgeeft. Maar ja het is je werk dan is het toch anders. Wij zijn helemaal geen sportmensen en hebben al van alles geprobeerd en met goede moed begonnen. Zoals van zoveel mensen wordt ook de sportschool rijk van ons de slapende leden.

We hebben vandaag ruim 20.000 stappen gedaan en vond het allemaal wel grappig.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden