Ga naar inhoud

De pauze meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lieve Babeth en Caroline

De strijdlust is er idd nog steeds het voelt allemaal zo oneerlijk.

We hadden voor de cryo tp al een gesprek gepland en de datum voor het beginnen met spuiten staat ook al vast in September. Heb dan gelijk 3 en halve week vakantie opgenomen zodat de punctie en wachtweken er in vallen. Zodat ik in alle rust alles kan ondergaan. Wij gaan er al een beetje van uit dat we te horen krijgen dat we steeds domme pech hebben gehad. Vorig jaar zijn er bij mij alle onderzoeken al gedaan en dat was ook allemaal prima. Pas nog bloed laten prikken op verschillende dingen vanwege op het randje hoge bloeddruk en dat was ook allemaal prima in orde.

We praten er ook veel over en proberen alles een beetje plannen voor onze laatste stro halm die we allebei toch willen pakken.

Dit is echter wel echt onze laatste stro halm. Hierna is het financiëel en waarschijnlijk mentaal niet meer mogelijk.

Maar eerst het gesprek afwachten.........

liefs

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hai Sandra

Fijn te horen dat de kracht er is!! Goed hoor dat je dit al allemaal hebt kunnen inplannen en gelukkig dat je door kan en mag. meis, ik duim enorm voor jullie dat al die pech nu eens tot de verleden tijd mag gaan horen!!

liefs

Babeth

Geplaatst

En ja daar ben ik dan ook weer..... ik had zo gehoopt hier niet meer terug te komen. Of ik erg actief zal zijn weet ik niet. Ga proberen wat afstand te nemen. Focussen op onze bruiloft (waarschijnlijk 19 augustus al), mijn conditie weer op peil brengen, werk weer leuk gaan vinden etc.

Ik wens jullie in ieder geval allemaal superveel succes, ga proberen jullie wel te blijven volgen ook al reageer ik dan misschien niet veel.

Liefs,

Henne

Geplaatst

Ach Sandra, Babeth en Henne, wat doen we hier toch met z'n allen! Het geluk moet toch een keer onze kant op gaan!!

Ik wil jullie (en anderen natuurlijk ook) veel sterkte en succes wensen de komende tijd en proberen niet alleen met onze kinderwens bezig te zijn, hoe moeilijk dat ook is, want op de achtergrond speelt het altijd!

Veel liefs van mij

Geplaatst

Hallo lieve Mensen,

Ik heb een vraagje en was al wel aan het googlen, maar kwam er niet uit.

Ik lees soms over 8cellig-7cellig etc. Wat houdt dat precies in.

Vorige week hebben we dan te horen gekregen dat onze cryoos het niet hebben overleefd,kan het daar mee te maken hebben. Ze konden mij ook niet echt antwoord geven waarom het niet was gelukt.

Morgen evaluatie gesprek, vragen wanneer ik voor de volgende poging mag beginnen.

Ik lees net even terug, wat een treurige berichten. Het is zo oneerlijk.....

Dikke knuffel.

MArlijn!

Geplaatst

Ohw meiden...

Eigenlijk wil ik niemand hier meer zien, maar een aantal zoals Caroline, Sandra, Henne, gaan mij echt aan het hart.

Ik gun het jullie zo meiden!! Die rollercoaster is en blijft een hel, jullie hebben het nu echt wel eens verdiend hoor..

Wij hadden voor onszelf al de beslissing genomen om na poging 3 evt door te gaan. Mijn man mocht en wilde wel weer onder het mes voor een TESE en het team wilde wel met ons verder.

Gelukkig is dat niet meer nodig en lijkt nu alles goed te gaan.

Ik ga duimen voor jullie allemaal!!! Zorg dat je als koppel sterk blijft en af en toe kwaad/verdrietig zijn, is alleen maar goed.

Heel veel succes meiden... Je mag eventjes de moed opgeven, maar nooit de hoop.

liefs, Gerda

Geplaatst

He meiden, het mag hier niet te druk worden hoor! Henne, wat balen dat het niet gelukt is!! Wanneer hoor je of er cryo's zijn? Sandra, houd moed. Goed dat jullie een gesprek hebben.

Gerda, jij hoort hier natuurlijk niet, maarre, hoe gaat het met je?

Hier nog steeds geen nieuws; onze intake bij het amc komt gelukkig wel dichterbij, maar kwam tot de ontdekking dat dat echt slechts een intake is: alle onderzoeken worden daarna gedaan en ook de gesprekken met de uroloog. Zucht. Hou er maar rekening mee dat we pas in 2011 weten waar we aan toe zijn!

X Fran

Geplaatst

Fran! Nee hoor hier niet thuis, ik het geluk gehad dat onze 3e poging is geslaagd.

AMC gaat in september verhuizen naar een grotere afdeling en dan hopen ze ook nog meer patiënten te kunnen helpen. Wachtlijst dus korter te maken.

Je kan altijd brutaal zijn en eens bellen. Deden wij toen ook en gewoon gevraagd of er misschien eerder nog een plekje was en dat was er!

Ik zou wel alvast een afspraak ook plannen bij dr. Meissner de uroloog. Hij zal over de TESE gaan.

Heel veel succes!!

Geplaatst

Tja niemand wilde hier idd terugkomen, maar als het zo is dan moeten we het hier maar gezellig maken.

Henne nogmaals &*(^&%$$%&* grrrrrr....... zo moest het ff kwijt. Maak er in ieder geval een heerlijke bruiloft van. Dat het 1 van de mooiste dagen mag worden van jullie leven. En het volgende hoogte punt dan de geboorte van jullie langverwachte zoon/dochter. Als ik jullie een cadeau mocht geven dan wist ik het wel........

Wij zijn druk bezig met het van alles uitzoeken voor onze nieuwbouw woning. We hebben het koop en aannemersovereenkomst getekend. De financiering is in volle gang en het rondkijken naar keukens, vloeren en meubels leidt ons enorm af. Tenmiste als ik niet alleen thuis zit.

Vandaag onze eerste kijker van ons huis wat te koop staat. Spannend, nu maar hopen dat dit wel in 1 keer raak mag zijn haha

Geniet vandaag van het mooie weer, hier althans

Geplaatst

Balen zeg, afgelopen dinsdag is de bezichtiging niet doorgegaan. Kon niet gefinacierd worden omdat de koopsubsidie vervallen is grrr.......

Alles in ons hele leven draaid om geld. Is het niet de aanschaf van een dak boven je hoofd, dan is het wel de kinderwens die volgens de verzekeraars stopt na 3 pogingen. En de regering wil wel dat er meer kinderen geboren worden om de vergrijzing op te vangen e.d. Zo oneerlijk af en toe.

Zo dat moest ik ff kwijt.

Gelukkig heb ik na mijn emo breakdown gisterochtend een geweldige late dienst gehad. Lekker gezellig, zoals het altijd was als ik niet onder invloed van de hormonen was. Mijn collega zei het nog hoe ik veranderde als ik weer met die troep bezig was. Ontzettend gelachen met de bewoners en mijn collega.

Vandaag voel ik me ook redelijk, ik heb het gevoel dat de teleurstelling en het verdriet er nu pas mondjesmaat uit komt. Laat maar komen, ben ik er van af. Het gevoel dat het einde in zicht is komt steeds vaker terug, erg frustrerend. Maar brengt ook de vechtlust weer terug.

Het was de bedoeling dat ik vandaag met mijn petekindjes, vriendin en de hond van het mooie weer zou gaan genieten. Helaas begint het nu te betrekken, hopelijk breekt de zon er straks weer ff door. Straks lekker met die 2 aapjes knuffelen, dat is pas therapie haha.

Hopelijk gaat het met de rest van de pauzedames ook zo zijn gangetje.

Liefs

Geplaatst

he dames,

ik kom me hier ook maar eens melden. Heb net behoorlijk wat pagina's gelezen en wat een verhalen allemaal...sommigen ken ik via het wachtbankje mei, anderen ken ik alleen van de verhalen die ik hier gelezen heb.

Evie...heel veel sterkte...tis niet niks als je vriend/man besloten heeft om echt niet meer voor een kind wil gaan en jij gevoelsmatig wel nog...vind het dan ook knap dat je toch die stap hebt gezet om het onderzoek van de FSH te laten doen, alleen jammer dat het op niets is uitgedraait (tenminste, dat je vriend/man niet van gedachten is veranderd). maar het moet idd niet ten koste gaan van jullie relatie.hoop dat het gesprek bij de huisarts je verder zal helpen! zal aan je denken en een kaarsje voor je opsteken!

Henne en Witje...we kennen elkaar via het wachtbankje...'leuk' om jullie hier te zien, al was het liever natuurlijk in een ander topic geweest...

Even in het kort: 14 mei hebben we negatief getest in het zh voor onze eerste IVF-poging. Helaas geen cryo's bijd eze poging, dus we gaan voor poging 2. We weten ook al wanneer deze gaat plaatsvinden, week 31 is onze startweek en we mogen ivm een evt. te plannen vakantie meteen op maandag 2 augustus al beginnen met de puregon ivp woensdag.

Op dit moment heb ik echter nog niet veel vertrouwen in mijn lichaam, heb het gevoel dat het me in de steek heeft gelaten. 16 jaar geleden een blindedarmontsteking gehad, die dus gesprongen was en toen heb ik dus een spoedoperatie gehad. Op zich niks mis mee, ware het niet dat uiteindelijk door deze blindedarmontsteking verklevingen zijn ontstaan in mijn buik, rondom mijn eileiders, eierstokken, baarmoeder en voorste buikwand...echt...de gyn die me geopereerd heeft, zei...zo erg heb ik het nog nooit gezien...een paar maanden na deze herstel operatie (waar ze mijn rechter eileider en eierstok hebben moeten verwijderen omdat er een groot abces tegen zat en dus alles afklemde en waardoor het dus niet meer werkte) zijn we wonder boven wonder spontaan zwanger geraakt. helaas geëindigd in een miskraam bij 7-8 weken. We hadden al een afspraak staan voor de intake. een hele onzekere periode gehad vanaf het moment dat we positief getest hadden. bij de 7 weken echo bleek dat we pas 5 weken waren (aan de grootte te zien). de twee weken daarna was het grote echo-apparaat stuk en konden er geen goeie echo's gemaakt worden...geen uitsluitsel...dat is erg...22 september kwam toen eindelijk het bericht n.a.v. de echo dat er geen hartactiviteit was te zien...een wereld stort in elkaar...nu moesten we toch de IVF in..

in maart het startgesprek gehad en op 1 april begonnen met het hele spuitgebeuren...met als resultaat, wel een tp van 2 goeie emmies, maar helaas geen innesteling...

weer een wereld die inelkaar stort...ben vooral de afgelopen week heel boos op mezelf geweest...langzaam aan gaat het weer wat beter...heb in mijn agenda zitten kijken en over 2-3 weken kunnen we alweer met de pil beginnen en dan over 6 weken zoiets kunnen we alweer met de deca beginnen...dus het schiet toch alweer op...in het begin dacht ik..jeetje...weer 3 maanden verder...ik hoor niets anders...probeer het nog maar eens een half jaartje zelf (toen we nog bezig waren met de onderzoeken waarom we niet zwanger werden)...pfff...en dan zie je idd iedereen om je heen zwanger worden, zelfs mensen die eigenlijk geen tweede kind erbij willen en dan (door er min of meer alleen maar naar hoeven te kijken) zwanger worden en dan nog klagen dat ze dikker worden en ook nog eens teleurgesteld waren (in eerste instantie, nu natuurlijk niet meer) dat ze een meisje zouden krijgen en geen jongen, want ze wilden zo graag een jongen...echt...ik kon ze wat aandoen...heb het er nu nog steeds af en toe moeilijk mee als ik ze zie (en ik zie ze regelmatig, want het zijn onze buren-buren)...zucht...en dan denk ik wel eens...waarom zij wel, en wij niet...leven is oneerlijk...en het is wat al eens eerder gezegd werd...tijdens de ivf staat je leven eigenlijk stil...je laat er zoveel voor, je leeft zo gezond mogelijk, je probeert je overal aan te houden, minder tot geen alcohol etc...sporten, en weet ik wat meer allemaal en als het dan niet lukt, dan denk je...waarvoor heb ik al die dingen gelaten??? je bent maar met een ding bezig en dat is je focussen op de ivf met als doel een positief resultaat...

langzaam proberen we weer vooruit te kijken..waarschijnlijk gaan we volgende week naar Pinkpop...effe lekker chillen en nergens aan denken...veel alcohol drinken (denk ik) en dan zien we wel waar het schip strandt...langzaam gaan we weer naar poging twee...we hebben nog een kansje op een spontane zwangerschap (en dan denk ik van binnen...waarom zouden we het proberen, het lukt toch niet...)...maar je blijft toch die hoop houden dat het ooit wel zal lukken...ofwel spontaan ofwel via de mmm...

meiden...ik wens jullie ook veel sterkte tijdens het wachten op een nieuwe poging en voor nu alvast een fijn Pinksterweekend!

liefs,

Nicole

Geplaatst

Nicole jullie hebben je portie ook wel gehad de laatste tijd. Geniet nog even van de hormoonvrije weken. Voordat je het weet zit je weer volop in de achtbaan.

Idd heel confronterend al die zwangeren om je heen. Weet precies wat je bedoeld en zeker als het alleen maar met kijken gepaard lijkt te gaan.

Geniet op Pinkpop en laadt je helemaal op voor de volgende poging.

liefs

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ik mag morgen weer beginnen met decapeptyl, dus mijn pauze zit erop. Ik hoop jdat we elkaar allemaal straks alleen nog in andere topics tegenkomen.

Geplaatst

Hey!

Wat een verhaaltjes weer! Ik neem hier ook even plaats. Ik wacht op mijn menstruatie om mij dan opnieuw aan te melden en voor poging2 te gaan!

Heb het er nog steeds erg moeilijk mee!

En op mijn werk kreeg ik het "bevel" of ik binnen een week even een oplossing bedenk dat ik minder ziek ben??

Mensen begrijpen het niet. En de 1 naar de ander hoppa zwanger.

Nu wil ik eerst en al die andere meiden hier.

Fijne dagen!!Ik lleef met jullie mee allemaal

Marlijn

Geplaatst

Wat een rotopmerking Marlijnne van je werk. Ach ze weten niet beter, maar het is wel heel vervelend. Succes met je 2e poging!!!!

En dat je het er nog steeds moeilijk mee hebt, dat mag. Het is ook niet niks allemaal hoor.

Kaartje heel veel succes, zet hem op en ga voor een positieve test!!!!!!!

Ik vandaag mijn laatste avonddienst en dan heb ik 2 daagjes weekend. Heerlijk.

Geplaatst

Hoi Allemaal,

ik meld hier ook aan. Heb wel altijd de verhalen gelezen maar nu voor het eerst actief op het wachtbankje/pauzebankje (voelt als strafbankje). De meeste kan ik wel die hier ook zitten.

Zie onze geschiedenis hieronder. Na de laatste ivf in oktober ben ik ontregeld.

Ik heb 2 goede weken in de maand en rest is kl*te. Vervelend, opgefokt, hyper kortom onuitstaanbaar, niet goed voor de relatie.

De ene maand gaat het goed en volgende volgende maand heb ik weer geen eisprong of 2 weken later, maar wel dus alle ongi klachten.

Afgelopen woensdag een echo gehad, alles ziet er rustig uit, te rustig want nu was al te zien dat het deze maand weer niet vlot gaat lopen omdat de follikels niet doorgroeien. We hebben 1 cryo maar durf deze nog niet tp omdat ik bang ben dat deze de vuilnisbak in kan omdat ik weer geen eisprong heb op de juist tijd.

Het begint toch weer te kriebelen, de pauze heeft lang genoeg geduurd maar ik mag nog niet. Lichamelijk ben ik fitter en probeer af te vallen. Er zijn medicijnen voorgesteld, maar weet niet of ik daar zo blij mee moet zijn.

Dus ik probeer me er weer bij neer te leggen/zitten, geduld is een schone zaak. In de tussentijd tikken de jaren voorbij.......

Mhumm, niet echt vrolijk maar laat het toch staan.

Groetjes Sylvie

Geplaatst

Jeetje, Marlijnne, wat een stomme opmerking. Alsof jij hiervoor gekozen hebt. Ik heb gelukkig een goeie baas, met wie ik alles goed geregeld heb. Hij zei zelf al dat ik het niet tegen PZ hoefde te vertellen, want die zouden het ook niet snappen...zolang we het onderling goed geregeld krijgen, was het geen probleem. Heb ook geregeld dat ik gewoon thuis kan werken als ik me niet goed voel tijdens de behandeling, maar daar heb ik bij de eerste poging geen gebruik van hoeven te maken.

Kaartje...veel succes bij deze poging!!duim duim duim en hoop dat alles goed gaat!

Sylvie, dat is ook niet mis jouw verhaal...al kan ik er niet over meepraten hoe jij je voelt... ik kan alleen zeggen, luister naar je lichaam en je gevoel en ik hoop dat je kriebels binnenkort uitgekriebeld zijn en dat je toch mag beginnen, ofwel met een nieuwe poging ofwel met de cryo...sterkte meid!

wij hebben idd besloten dat we naar Pinkpop gaan...lekker 3 dagen nergens aan denken en als men mij vraagt hoe het met me is, zeg ik gewoon dat ik het er niet over wil hebben, wat is er nog over te zeggen...het is gebeurd, ik kan het niet meer terugdraaien en het is gewoon niet gelukt...punt...dat ik me daar kl**&*te over voel, is logisch, maar ja...wat wil ik dan??? blijven treuren??? ik moet ook verder met mijn leven...toch???

gisteren lekker uit eten geweest met mijn ouders en mijn liefje...we waren uitgenodigd door hun...lekker italiaans gegeten...mjam mjam...merk dat ik mijn gewicht een beetje uit het oog aan het verliezen ben, en ik heb de neiging om snel aan te komen, dus ik zal het wel in de gaten moeten blijven houden..ben niet voor niets 12 kilo afgevallen in ruim een jaar tijd om met de ivf te beginnen...komt wel goed...

het begint bij mij nu ook langzaam weer te kriebelen...over een paar weekjes (2-3 geloof ik, rond 11 juni) moet ik weer ongesteld worden en dan kan ik met de pil beginnen en dan 6 weken daarna met de deca...dus voordat we het weten is het alweer half juli en kunnen we weer naar het wachtbankje verhuizen, maar nu blijf ik nog even hier...

fijne zonnige dag vandaag nog!

liefs,

Nico

Geplaatst

Sylvie jullie geduld wordt zeker op de proef gesteld.

Ik vind dit hele avontuur van icsi ook een relatieproef. Gelukkig slaan wij er ons al 4 jaar doorheen, omdat we samen goed kunnen praten en elkaar vrij laten in onze eigen verwerking van het verdriet. Samen gesprekken hierover doet ons enorm goed.

Nu houdt de hoop ons samen nog op de been, zal dat ook lukken als het doek definitief valt????? Ik denk en hoop zeker dat dat het geval is. De tijd zal het leren, maar samen sta je sterk.

Idd ff genieten van het lekkere weer nog vandaag, mijn wasje hangt al weer te drogen buiten heerlijk!!!

Geplaatst

Hoi Sandra,

jullie zijn ook niet onbekend met het reilen en zeilen in de wereld van ivf en teleurstelling. Voor ons is het einde van de behandelingen nog niet in zicht, we hebben ook gezegd dat we doorgaan tot 6 pogingen omdat we dat ook financieel kunnen. Ik vraag me af of ik dit lichamelijk ga trekken. Ik ben nu al een puinhoop van binnen. Psychisch ben ik er al een beetje mee bezig dat we misschien kinderloos blijven, alles heeft voor- en nadelen.

Soms hou ik ook liever een sprankje hoop dan het boek definitief sluiten.

Het gevoel is soms dubbel, kan ik mijn voortplantingsdrang, om het zo maar even te noemen, uitzetten. Soms wel en soms niet, ik wil ook praten over wat verder, dit is helaas niet bespreekbaar met mijn man. Het kind is van hem of er komt helmaal geen kind.

Het lijkt mij beter om dit nu al bespreekbaar te maken dan dadelijk helemaal in een zwart gat vallen. Je hebt nu met zijn tweeen een doel, als dat wegvalt hoe gaat het dan verder, ik snap wat je bedoelt. Jaren samen met iets bezig, ik denk niet dat wij de enige zijn die worstelen met deze dingen.

We genieten vandaag van de zon en blijven het positeif inzien.

ik ga lekker met onze kleine muts buiten wandelen, ik bedoel de hond.

Groetjes.

Geplaatst

Hoi Sylvie,

Wat een engelengeduld moet jij hebben zeg. Ik hoop voor je dat je toch echt binnenkort je moment mag hebben voor de cryo. Lijkt mij heel moeilijk om nu alvast na te gaan denken over een eventuele kinderloosheid. Volgens mij speelt dat bij iedereen wel in het achterhoofd die bezig is met een vruchtbaarheidsbehandeling en bij wie dat tot op heden geen succes heeft gehad; bij mij speelt dat in ieder geval wel. Wel prettig om te weten dat je financieel wel door kunt gaan, maar het gaat natuurlijk ook om de vraag of het psychisch en fysiek nog te doen is. Ik zou zeggen, blijf hoop houden. Er is nog een cryo die het verdient om teruggeplaatst te worden.

Zelf merk ik dat het me lukt om van mijn pauze te genieten. Ik heb mijn strenge leefregels even aan de kant gezet. Ik drink nu af en toe weer een glas wijn en ik heb even wat minder gesport deze week. We zijn nog een paar dagen naar Duitsland geweest en ik heb eindelijk de tijd gehad om een goede vriendin te bezoeken die niet bij mij in buurt woont.

Geplaatst

Hoi CrisH,

er gaat een wereld voor je open als je een pauze inlast. Vanaf februari 2008 tot oktober 2010 ben ik dus door het hele gebeuren geleefd.

Alles in het teken van kinderen, baby's en zwanger worden. De rest van je leven staat stil lijkt wel.

Het is goed om soms wat afstand te nemen, jij ook lekker de zomer door zonder alle schema's en leefregels.

Geniet er lekker van.

Geplaatst

Hai lieve meiden,

Ik neem op het moment wat afstand maar wil jullie toch allemaal even heel veel sterkte wensen met alles wat weer komen gaat op korte of lange termijn. Ons zijn de pauzes altijd goed bevallen, even rust, tijd voor andere dingen. Het geeft je, hoe hard ook, ook de gelegenheid te wennen aan het de gedachte dat je misschien kinderloos blijft. Maar het geeft je ook de gelegenheid om uit te vinden hoe ver je samen wilt en kunt gaan. Wij hebben inmiddels besloten door te gaan tot het lukt. Natuurlijk even afgezien van financien, fysieke fitheid etc. Maar zolang het kan, gaan we door. De eerste drie pogingen zijn zo slecht verlopen dat we die niet eens meer meetellen. Dus we gaan als de cryo's niet aanslaan voor ons gevoel pas voor de 2e ronde, al is het dan icsi 5.

Helaas is zo lang doorgaan niet voor iedereen weggelegd. Maar ik dring er echt op aan om je niet te laten weerhouden door een verzekering als je het ook maar enigzins op kan brengen. Luister naar je gevoel, je lijf, je arts en laat dát je kansen bepalen en niet een of ander politiek besluit!

Fijne pauze allemaal, want echt, op al die jaren maakt een paar maanden helemaal niet meer zoveel uit (tenzij je leeftijd natuurlijk meespeelt). Rust is ook heel veel waard, zowel voor je slagingkansen als voor alle andere dingen in je leven.

Dikke knuffel,

Henne

Geplaatst

Hoi Henne,

ik bewonder je doorzettingsvermogen.

Geniet van je welverdiende rust zodat je lichaam optimaal is voor jullie cryo's.

Geplaatst

Hoi Henne,

Ik hoop voor je dat de cryo's jullie een zwangerschap opleveren. Volgens mij wacht jij al echt heel erg lang. Ik bewonder je doorzettingsvermogen. In ieder geval wens ik je alvast een fijne trouwdag en veel pret met de voorbereidingen.

Geplaatst

Hallo allemaal hier.

Ik kom me ook aanmelden. In mijn onderschrift zien jullie wel een beetje ons verloop.

Na de ICSI die zonder TP is verlopen is mijn vriend heel hard op de handrem gaan staan. Hij wilde niet meer verder met de behandelingen.

Tot die tijd vond ie het al niets maar ik wist toch steeds weer verder te drukken...

Begin 2008 werd er dus een pauze ingelast.

Ik begon na een paar maanden zelfs te genieten van de pauze en begon nieuwe plannen te maken.

Als er dan geen kinderen kwamen...dan maar een carriëre...

Ik ben gaan solliciteren en in april 2010 gestart met een opleiding die 18 maanden duurt.

Net bezig kwam mijn vriend ineens met de opmerking..."ik wil kindjes met je"

Ik was erg verbaast omdat het tot nu toe altijd van mijn kant was gekomen. De pauze had hem duidelijk goed gedaan...

Wel wil ik nu deze opleiding gewoon afmaken maar dat wil niet zeggen dat ik al wel zwanger zou willen zijn in de laatste maanden van de opleiding.

Met de wachttijden rekening houdend zijn we toch voorzichtig naar de arts gestapt (in een nieuw ziekenhuis) en daar mogen we 22 juni komen voor een intake.

De pauze is voorlopig nog niet voorbij want we gaan op zijn vroegst pas in half december of begin januari starten met een behandeling.

Aangezien er een half jaar wachttijd is voor ICSI komt dat dus wel uit...

Kortom...ik kom hier voorlopig meekletsen! (als jullie dat goed vinden)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden