Ga naar inhoud

De pauze meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wij hebben hier nog weinig baby of kinderspullen, zeg maar niks eigenlijk. Weet niet of ik het zou kunnen verdragen. Maar aan de andere kant er zou dan steeds iets bijkomen of blijven staan dus dan groei je er in.

Ik heb bij de zwangerschap veel meegeleefd van onze petekindjes en ook toen ze net thuis kwamen. Nu wat meer afstand om hun niet in de weg te staan en als we er zijn dan is het altijd feest. Die twee kleine apen zijn zo geweldig!!!!!!!!!! soms ook best zwaar en dan vloeien er ook wel eens wat tranen, maar dat mag ook bij hun en dat is ook fijn. Vrienden in goede en slechte tijden. In September gaan we bijde voor een nieuwe poging (als het bij ons doorgaat, waar we wel van uitgaan) hun voor een 3e en wij voor een 1e (of misschien wel 2 tegelijk) dus hopelijkk komt haar ooit gedroomde droom uit, samen zwanger zijn!!!!!

Mijn cursus omgaan met belastend gedrag bij ouderen gaat door volgende week!!! Is al die agressie en vooral het verdriet en het gevoel van onveiligheid toch nog ergens goed voor geweest. Hopelijk hebben we er wat aan.

Groeten!!!!

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Om het topic actief te houden hier even een berichtje uit Brabant.

Ben momenteel bij mijn moeder, die heeft gisteren een kleine ingreep bij kaakchirurg gehad. Alles verder goed maar wat kunnen moeders toch vervelend zijn als ze niet het hoogste woord hebben :-).

Vandaag is voor onze grootste klant faillisement aangevraagd. Gelukkig hebben wij in samenspraak met directie onze spullen daarvoor nog eruit kunnen halen. Maar de financiele strop is groot, heel groot. Verder komen voor ons de rustige zomermaanden aan dus we moeten echt even de broekriem aanhalen, zowel zakelijk als prive.

Maar we zijn gezond dus we hobbelen door, ik hoop alleen dat we geen mensen hoeven te ontslaan.

Donderdag vertrekken we met onze sleurhut naar Frankrijk, even een korte break.

Groetjes aan iedereen.

Geplaatst

Ik heb vandaag m'n trouwjurk gevonden! Helemaal off topic....hoewel, 't is wel een erg goeie pauze activiteit: trouwen :-D

Het is een fucsia kleurige avondjurk met een hele lage rug en van voren heel apart gekruiste banden die achter laag in de rug strikken. Ben er superblij mee. Ga er mooie cremekleurige schoenen bij zoeken, en dan ook creme bloemen in mijn haar, zomer, simpel en stijlvol.

Enne....onze pauze is waarschijnlijk voorbij. Ga morgen bellen voor onze cryopoging. Vandaag (ergens tussen de vierde en vijfde jurk) ongesteld geworden.

Sylvie heftig allemaal. Hier is het ook de broekriem aanhalen, mijn vriend zit op het moment in de ww, wegbezuinigd. Het is niet erg, het kan, maar je hoopt toch dat het snel voorbij is. En niet alleen voor het geld, deonzekerheid is gewoon naar. Hoop dat de break in Frankrijk voor ontspanning zorgt!

Geplaatst

Dank je Henne, vervelend voor je aanstaande man, verplicht thuiszitten lijkt me niet leuk.

Fijn dat je je trouwjurk hebt gevonden, zomer, simpel en stijlvol is de juiste houding voor een trouwdag, en dat weer zal ook wel goedkomen.

Wij gaan binnenkort ook voor een cryo tp, ben benieuwd, is nieuw voor ons.

Geplaatst

He Henne...super dat je je trouwjurk hebt gevonden...zo te horen ziet ie er schitterend uit...je zult beslist een hele mooie bruid zijn...spannend dat je gaat bellen voor de cryo-afspraak...hoe gaat dat eigenlijk in zijn werk??? heb je dan een verkort traject? Heb me daar nog niet zo in verdiept omdat we bij de eerste poging geen cryo's hadden...

Sylvie...wat erg dat je een grote klant zijn kwijtgeraakt en dat daardoor de broekriem moet worden aangetrokken...hopelijk brengt jullie break naar Frankrijk de rust die jullie nodig hebben!weten jullie al wanneer jullie de cryo behandeling gaan doen? of ga je dat pas afspreken na de break? In elk geval veel plezier en ik hoop dat jullie niet zo veel last zullen hebben van slechte weer met de overstromingen en alles...

het duurt me allemaal veels te lang...ben nog nooit zo onrustig geweest...pfff...

x

Nico

Geplaatst

Hi! Mijn (a.s. ;-)) man is ondertussen voor zichzelf begonnen. Daardoor krijgt hij wel korter ww, maar hij wilde dat toch al graag dus dan nu de gok maar wagen. Als het niet lukt kan hij altijd nog in vaste dienst gaan, op zich zijn er wel banen voor hem, maar hij wil nu liever dit proberen.

Wij hebben ook nog niet eerder een cryo gehad. Spannend he? Ik weet helemaal niet hoe het gaat, alleen dat ik op cyclusdag 10 voor het eerst een echo krijg. We laten het maar een beetje over ons heen komen. Heel erg veel geloof heb ik er zelf ook niet in eerlijk gezegd, het zou te mooi zijn om waar te zijn als het nu zou lukken. Er moet ook weer zoveel goed gaan met ontdooien, terugplaatsen, innestelen.... Ik reken zelf op icsi 5 komen najaar, maar wie weet, wie weet....

Waar gaan jullie eigenlijk heen in Frankrijk Sylvia?

Sandra hoe gaat het met de stappen tellen? Lopen jullie veel? En hoe staat het met het nieuwe huis? Ook lekkere afleiding. Jullie gesprek komt trouwens ook al dichterbij... spannend...

Nico heb je al verder nagedacht over acupunctuur? En Sky hoe is het met je schoonzusje? Weten jullie inmiddels hoe ver ze is?

Ik denk niet dat ik me dit keer op een wachtbankje enzo ga plaatsen, blijf lekker hier een beetje meelezen en af en toe reageren. Mag wel he?

Liefs voor allemaal,

Henne

Geplaatst

Hoi Henne, goeie berichten van jou! Spannend hoor! Wel een beetje vertrouwen hebben hoor, in je cryo's!! Is een mooi huwelijksgeschenk voor jullie.

Ik sta ook niet op lijstjes en wachtbankje, is wel zo rustig... Ik lees af en toe een topic met veel meiden die net met hun eerste IVF beginnen/begonnen zijn en het is net of ik mezelf een jaar geleden zie: alles las ik toen hier, overal reageerde ik op! Ik heb veel geleerd, maar nu is af en toe reageren en een stukje schrijven in mijn eigen topic beter... Jij bent nog veel meer door de wol geverfd natuurlijk.

Heel veel succes Henne!! Kan 'm zomaar worden!

Caroline

Geplaatst

He Nico,

volgens mij klopt je leeftijd niet, er staat 3 jaar.

Wij willen nog 1 ongi afwachten en dan de cryo tp laten doen. Als dit niet lukt gaan we meteen door, hoop ik, met een ivf.

Jij moet idd nog even wachten, stom dat het zo kan kriebelen dat je weer iets wil doen.Toch fijn om bezig te zijn met het maken van een baby, en dat je daar zo naar uit kan kijken.

Ik ga dadelijk weer terug naar Rotterdam met weer een zieke hond.

X Sylvie

Geplaatst

Ik ben zelf ook niet zo optimistisch over de cryo tp. Nienke, zwanger Juli, is het bij gelukt. Dus de kans is er wel, maar ja. Ik zie het als iets wat we moeten doen om door te gaan met de volgende ivf. Heb ook geen flauw idee wat te verwachten. Mijn cyclus loopt nog steeds onregelmatid dus daar moeten we wel mee oppassen dat de cryo dadelijk niet verloren gaat, dat zou helemaal erg zijn.

Wij gaan naar Normandie naar St Valerie et Caux, mooie plek, Henne, wij en 50 andere. Dit is een vliegkamp, Jeroen is piloot, dit is zijn hobby. We hebben zelf 2 kisten, 1 voor prive en 1 voor de verhuur. Hij is voorzitter van dit hele gebeuren. We zien elkaar weinig maar ik doe lekker mijn ding, nu in de caravan en niet in een hotel, wel fijn. En voor Jeroen is het helemaal ontspanning veel vliegen.

Caroline wat je zegt denk ik vaak. Als je hier net bent ben je fris en fruitig, om het zomaar te noemen. Als dan de 1ste ivf begint hakt dat er meestak flink in, vooral als het reslutaat negatief is. ik heb dit al een paar x meegemaakt met wat meiden. Ze zijn dan ook niet meer zo actief en het optimisme is weg.

We leren allemaal bij.

Nu stap ik echt in de auto richting huis.

Fiijne dag allemaal.

Geplaatst

He Sylvie wat leuk, ik ken St Valerie en caux goed, mijn zus woont in Normandie, vlakbij Dieppe, dus dat is 'onze' omgeving! Heel veel plezier daar!

Caroline

Geplaatst

@silvie, geniet er lekker van hoor, het is je zeker even gegund de rust.

Ik heb dus zelf net de 1e ivf/icsi gehad en vind inderdaad dat je daarna in een diep donker gat valt. Bij mij gaan de hormonen nu pas tegenwerken. Chagarijnig, tegendraads, moe, hoofdpijn voelen alsof je de hele nacht heb liggen huilen. Dus een kort lontje en ik heb het zelf in de gaten. Wel raar dat het pas na het misgaan van de ivf komt. Wij blijven wel optimistisch hoor! We hebben besloten om lekker na een week nijmegen de bovenverdieping drastisch op te ruimen en te zorgen dat als ik zwanger wordt dat kamertje niet helemaal gedaan hoeft te worden. Nu is het echt een bende daar. :blink:. Na 256 augustus weten we meer, hoe en wat. We zien het wel. Ff lekker geen polonaise aan je lijf.

Groetjes

Rubster

Geplaatst

Mijn eigen ervaring was dat icsi/ivf je in eerste instantie zoveel hoop geeft dat je er haast naief van wordt. Je denkt echt 'nu krijgen we een eerlijke kans en nu ga ik zwanger worden'. Als dat niet zo blijkt te zijn, komt de realiteit heel hard aan. Dat 'naieve' om het zo maar te noemen, gaat er dan wel snel af. Maar de hoop komt bijna altijd weer terug, net als de strijdlust en moed om door te gaan. Alleen gaat de realiteit ook meespelen, je wordt wat nuchterder. Moet ook wel anders trek je dat niet keer op keer. Je wordt letterlijk ouder en wijzer....

Geplaatst

Grappig Caroline dat jullie ook in die omgeving komen. Er is niet heel veel tourisme vooral niet rond de periode als wij gaan. Bij St. Sylvain, hopelijk goed geschreven, ligt een vliegveldje, daar gaan we dan met een hele groep naar toe. Het is ontzettend mooi om langs de kust te vliegen. Heerlijk in het centrum mosselen eten met lekkere witte Sancerre. Heb er ontzettend veel zin in.

Die terugslag die je na een mislukte poging krijgt is heel herkenbaar. Zoals Henne zegt je stapt er naief in. Een vriendin van mij heeft bij een St. Geertgen in Elsendorp gewerkt en was helemaal verbaasd toen ik niet zwanger was. Die dacht dat de kans om zwanger te worden 100% is. Ze deed daar de administratie maar had zich verder niet verdiept in alle behandelingen, persoonlijk lijkt mij dit toch handig als je weet wat er allemaal meespeelt. Ze heeft er nog geen half jaar gewerkt, in het kader "niet mijn ding" is ze maar opgehouden.

Je stapt er met zoveel vertrouwen in dat je hard op je neus kan vallen als het tegenzit. Onder het motto "waar we niet aan doodgaan maakt ons sterker" gaan wij dan ook door.

Geplaatst

hihihi...3 jaar...nee...ik ben intussen al 36 jaar...zal het aanpassen...

heel herkenbaar dat naïeve en daarna keihard met je neus op de feiten gedrukt worden...ik vind er toch wel troost/steun in om mee te lezen en af en toe te reageren...

heb niet meer echt nagedacht over de acupunctuur. ook al wil je alles doen voor de ivf en een succesvolle afloop, garantie heeft het niet en het is niet bij ons in de buurt, zou dan telkens een uur heen en terug moeten rijden en dat red ik gewoon niet met mijn drukke schema door de week...helaas...ga proberen om het op me af te laten komen en zien waar we eindigen...

duitsland staat achter met 1-0 tegen Servië...hihi...dacht effe kijken wat het staat en toen zag ik dat de Serviërs voor staan...Duitsland speelt ook met een man minder en hebben net een penalty gemist...

nog een uurtje werken en dan is het lekker weekend....druk weekend echter...vanavond lesgeven, morgenochtend lesgeven een uurtje, dan effe shoppen voor de dingen die ik nodig heb, dan leren, dan voetbal kijken, dan weer verder leren en 's avonds effe gaan bankhangen...zondag vaderdag vieren en daarna naar de verjaardag van mijn schoonmoeder... en mss zondagochtend nog wat leren...

Sylvie...heel veel plezier...klinkt mooi de omgeving!!

liefs,

Nico

Geplaatst

Hoi Meiden,

Voor het eerst in 3 jaar een pauze.... en ditmaal niet omdat ik op een of andere wachtlijst sta!!

gisteren 5e tp test negatief.... ik sluit me nu even bij jullie aan.

Fijn al die herkenbare taal over teleurstelling en iedere keer weer met je neus op de feiten gedrukt worden.

Ik ging er ook vanuit bij het starten van de ivf behandelingen dat het echt goed gaat komen, nu zou ook ik een eerlijke kans krijgen!!

Ben duidelijk de teleurstelling van gisteren nog niet te boven! :fist:

Ik ben net terug uit de bieb, heb wat reisgidsen gehaald... heerlijk even over vakantie nadenken!

Daarna start ik voor mijn laatste poging en uiteraard raak ik dan, net als jullie zwanger!!! Kom maar op met de kwaaltjes..

:blink:

Meiden succes en geniet van de zomer.

Surf

Geplaatst

Zo er is weer veel geschreven sinds ik vanmorgen ff ingelogt was.

Henne wat lekker dat je je droomjurk heb gevonden!!!! idd goede afleiding.

Hier is het rustig wat het nieuwe huis betreft, voor ze gaan bouwen moeten er nog minstens 2 verkocht worden en de huizenmarkt ligt nogal op zijn gat dus geduld hebben maar, zoals we gewent zijn van bv de icsi hihi, altijd maar wachten. Het dromen gaat gewoon verder hoor.

Ja ons gesprek is ook al weer over een kleine 3 en halve week, hopelijk heeft het zin om een 4e poging te gaan doen, zou een hele tegenvaller zijn als het nu moest eindigen.

We wandelen ook regelmatig ja nu met de stappenteller, jammer dat die rot knie nog steeds opspeelt dus we moeten het rustig aan doen, maar komt ook helemaal goed.

Sylvie geniet van jullie daagjes samen in de sleurhut!!!!! en langs de kust vliegen!!!!! gaaf hoor. Geniet ook een beetje voor mij.......

Wij zijn idd ook heel naïef in het traject gestapt, zo van dat doen we dan wel even en dan zijn we zwanger. Na 4 jaar en in totaal 7 tp's nog met lege armen. Wordt je wel harder van, voor de buitenwereld dan, van binnen vreet het enorm. Zeker als je dan weer verhalen leest over mishandeling en tienerzwangerschappen en noem maar op.

Nog 2 daagjes werken, 2 dagen cursus volgende week en dan een welverdiende 3 weken vrij. We gaan lekker helemaal weinig doen. Nog niks geplant. We zien wel wat er op ons afkomt!!!!!!!!

Geplaatst

Sylvie hoe was jullie weekend??

Nico al wee bijgekomen van je drukke weekend??

Ik ga straks op cursus ben benieuwd, heb er zin in. Hopelijk veel handvatten voor de praktijk, om met moeilijke situaties om te gaan. En wie weet ook handig voor prive.

Groeten

Geplaatst

Hoi Sandra,

wij hebben weer een druk knutselweekend achter de rug, de caravan is klaar.

Donderdag vertrekken we naar Frankrijk, nu nog alles regelen op het werk en dan een weekje ertussen uit. Dus het was een goed weekend.

Jij bent ook de dagen aan het aftellen voor je vakantie. Lekker 3 weken geen gedoe, geen werk doen waar je zin in hebt. Dat mis ik wel eens, wij zijn stiekem toch altijd bezig met dingen. In april 3 weken in Bali geweest en dat is best wel moeilijk om dingen achter te laten.

Het weer gaat eindelijk ook beter worden, heel mooi ze zijn nu de airco's thuis aan het installeren. Alleen op de slaapkamers, benden blijft het bij ons redelijk koel en ik vind slaap heel belangrijk.

Veel plezier op je cursus.

Geplaatst

Pff de cursus was heel intens. Vandaag vooral over begrenzen en grenzen aangeven gehad en daar de nodige rollenspellen e.d. en ben mezelf behoorlijk tegengekomen.

Net als je denkt dat je alle verdrietige momenten hebt verwerkt. Ik kwam er achter dat ik het alleen maar weggestopt had om vandaag in alle hevigheid weer boven te komen. Ik weet dat ik er sterker uit kom, alleen ben ik nu heel erg verdrietig en het doet fysiek pijn in mijn lijf.

Het kan vanaf hier alleen maar beter worden dat weet ik zeker. Heftig was het maar ook leerzaam voor de toekomst.

Sylvie wat fijn dat de sleurhut af is en dat je straks als het buiten heet is lekker koel kan slapen.....

Geplaatst

Heftig kan zoiets zijn, dat verwacht je misschien niet van te voren. Als er weer dingen naar boven komen heb je uiteindelijk alleen maar baat bij, de timing is misschien niet handig maar eerst moet je veel verdriet hebben voordat het beter gaat worden.

Ik vind mijzelf toch een stuk emotioneler sinds wij met alle medische toestanden bezig zijn. Kan heel snel in huilen uitbarsten, te pas en te onpas. Emoties zijn soms moeilijk te sturen.

Het is in ieder geval een leerzame dag geweest.

Geplaatst

heftig Sandra, die cursus...maar wie weet hoe sterk je eruit komt!!!

Ben al bijgekomen van ons weekend....alleen....het was niet helemaal gelopen zoals gepland...zaterdagavond rond kwart over 6 kreeg ik een telefoontje van mijn broer (die in Frankrijk op fietsvakantie was) dat ik meteen naar mijn moeder moest gaan, want daar ging het niet goed mee...had moeite met ademen.

Toen ik daar kwam, was mijn vader intussen al thuisgekomen (die had mijn broer ook nog gebeld) en het bleek dat ze duizelig was geworden, flauwgevallen en met haar rug (vermoedelijk) tegen de kast was aangevallen. Ze had enorme pijn aan haar rug, is ook even buiten bewustzijn geweest en was erg kortademig. De huisarts laten komen en toen bleek haar zuurstofgehalte in het bloed te laat te zijn en uiteindelijk besloten om haar op te nemen en foto's te laten maken. Dus rond half 9 waren we uiteindelijk in het ziekenhuis. daar zijn meteen foto's gemaakt van haar rug en ook twee hartfilmpjes...haar hartslag bleef hoog, was gemiddeld 161...normaal heeft ze al een hoge hartslag, maar dit was abnormaal en hij ging ook niet omlaag...ze hebben toen besloten om haar op de hartbewaking te plaatsen en dus moest ze in het ziekenhuis blijven. Gelukkig gaat het nu weer beter met haar...ze is van de bewaking af en ligt op de minder intensieve hartbewaking. wel krijgt ze nog zuurstof en de uitslag van de foto en de longen moeten nog binnen komen. OOk al een ct-scan laten maken, want haar oma heeft een hersentumor gehad en dat wilden ze uitsluiten dat het daardoor was gekomen. Gelukkig niks gevonden. Nu dus afwachten wat dan wel de oorzaak is geweest van het duizelig zijn en flauwvallen...en of ze van de rugpijn af kan komen...ze heeft ook nog eens last van osteoperose...dus hopelijk is er niets beschadigd bij haar val...

maar dan schrik je toch even...toen ik ernaar toe aan het rijden was (woon 3 straten verder, dus had ook kunnen rennen) gaat je vanalles door je kop...zat al te denken hoe reanimatie ook alweer moest...moet je toch niet aan denken aan zoiets...brrr...

de toets gisteren was dan ook peume...hoop dat ik m toch nog redelijk heb gemaakt...sta gelukkig gemiddeld hoog...dus ik kan me een misser permiteren (natuurlijk geen 2 ofzo)...

ik hou jullie op de hoogte!!!

Sylvie...nog een paar daagjes meid en dan is het af naar Frankrijk...veel plezier!!!

Sandra...jij ook bijna vakantie...sterkte met de cursus en dan ook voor jou een hele fijne vakantie gewenst...lekker effe 3 weken afschakelen.

x

Nicole

Geplaatst

Wat heftig Nico, daar moet je toch niet aan denken dat er iets met mamma gebeurt.

Ik zou meteen de ambulance gebeld hebben.

Wel fijn dat het naar omstandigheden beter gaat.

Ik hoop voor jullie dat uitslag van alle onderzoeken mee zal vallen.

Veel succes.

X Sylvie

Geplaatst

Jeetje Nico sterkte zeg, dat je moeder maar snel op mag knappen zonder ernstige gevolgen en dat er verder niks ernstigs gevonden wordt.

Vanmorgen meegeholpen toen mijn petekindjes op de foto gingen op het kinderdagverblijf. Was echt schattig. Ben benieuwd hoe ze geworden zijn.

Geplaatst

goedemorgen ik ben op zoek naar een leuke paar dagen samen weg voor niet al te veel geld waar we met de auto kunnen komen. Iemand suggesties????????

En verder natuurlijk genieten van het heerlijke weer vandaag na mijn huishoudelijke klusjes.

Geplaatst

Hoi Sandra,

wij vertrekken morgen naar Frankrijk, de kust bij Normandie is erg mooi en rustig. Kleine dorpjes en veel groen. Is ongeveer 550 km.

Zelf vind ik Belgie ook leuk, dichtbij maar toch in het buitenland.

Gaan jullie kamperen of hotel, dat scheelt ook aanzienlijk in de kosten.

Ik ga maar weer pakken, wat een volksverhuizing.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden