Ga naar inhoud

De pauze meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

he Henne,

dat is super nieuws...ik ga toch ook stiekem voor je duimen dat het allemaal goed blijft gaan!!!

Babeth, jij sterkte, want ik had begrepen dat deze poging niet gelukt was...balen!

Sylvie...welkom terug van je vakantie...en die foto van jullie hond met headset lijkt me heel lief om te zien...ben benieuwd

Miss Mo...hoe is het met jou?? Hoe is het gesprek gegaan?

Sandra...jij hebt je gesprek over een paar dagen...wens jullie veel succes en een positief antwoord!

hier ook een gevoel van herkenning...iedereen om je heen zwanger wordt zwanger en haalt je gewoon in, terwijl je zelf ook zo graag wilt...bij mij zijn het er meestal 5 tegelijkertijd in mijn omgeving die zwanger zijn...en dat is nu al 3 jaar lang zo...heb zelfs al gedacht dat ik pas zwanger zou worden als er niemand meer zwanger is in mijn omgeving...nou...en dan kan dat nog lang duren...pffff...want er is altijd wel eentje zwanger...laten we hopen dat onze tweede poging gaat lukken en dat mijn gedachtengang niet klopt...nog anderhalve week wachten...en dan kunnen we van start...

liefs,

Nicole

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Fijn Henne dat ze goed doorgedeeld zijn. Ik hoop dat het bij ons gaat lukken. Lijkt me idd heerlijk verder geen bijwerkingen van al die hormonen. Ik zeg verder ook niets, mijn schoonmoeder is toch met vakantie dus die zal niet merken dat ik mijn wijntje laat staan.

Ik sta echt te trappelen om weer te beginnen, bijna 1 jaar niets gedaan.

Waar blijft de tijd.

Morgen weer naar de dietist, oeps, jammer dat ik dit nog niet echt in de hand heb. Kan het even niet op de hormonen schuiven die kilo's moet toch echt eens mezelf streng toespreken.

Zometeen maar eens naar kantoor en kijken wat er allemaal gebeurt is in mijn afwezigheid.

Fijne dag allemaal.

Geplaatst

Er niet mee bezig zijn is echt een illusie he..... Heb sinds een uur een beetje vreemd gevoel in mijn buik en rug en net opeens flink wat afscheiding die je met enige fantasie lichtroze kon noemen (heerlijk al die details die we delen :tongue1:) Zet het dan maar eens van je af. Is dit nu goed of slecht? Kan het nog van de tp komen? Is het niet te vroeg voor een evt. innesteling? Etc etc. Zolang je niks voelt, kun je makkelijk afleiding vinden, maar zodra er wat gebeurt in je lijf ga je toch denken en twijfelen merk ik. Lastig. En jammer, ik had het zo graag los willen laten.

Sylvie kan me voorstellen dat je na een jaar door wilt. Wij hebben ook bijna een jaar pauze gehad, was er toen echt wel weer aan toe om wat te dóen.

Geplaatst

Ik zit te lachen Henne, we nemen ons voor om er niet mee bezig te zijn. Ik heb vannacht gedroomd dat ik een mk kreeg met ontzettend veel pijn. Zo stom omdat ik dus onbewust wel bezig ben met dingen. Wel vaak gedroomd dat ik zwanger was, vooral tijdens hormonen spuiten, maar nog nooit over wat er mis kan gaan.

Als je dan een tp hebt gehad begin je weer op alles te letten.

Je bent hierin ook niet alleen, we willen het loslaten maar dat is toch moeilijk.

Geplaatst

Loslaten gaat nooit. Je weet dat er iets levends van jullie samen is ingebracht dat zich doordeelt. Het enige wat de emmy moet doen is zijn schil afwerpen, innestelen en doorgroeien.

Ik vond het alleen wel makkelijker met tussenpozen dat ik er niet aan dacht omdat ik ook echt niks voelde op die momenten.

Henne volgens mij kan die afscheiding (met de pikante details hihi) nog van de tp zijn. Niet druk om maken........ Moet je zien wie het schrijft haha.

Succes met verder wachten.

Wij wachten nu op het gesprek maandag om half 2. Aan de ene kant heel spannend, waarschijnlijk weer beginnen in September. Ook een dubbel gevoel, het is de laatste poging die we doen. Nu is er altijd nog het sprankje hoop, als het tegenzit is hierna geen hoop meer. Zo beangstigend ook.

Maar ja daar moet ik nu nog niet aan denken, eerst maandag maar eens afwachten en het stap voor stap bekijken.

Liefs

Geplaatst

Henne, het klinkt veelbelovend. Ik vond zelf een cryo-tp prettiger, omdat ik minder voelde in mijn buik. Het was allemaal minder onrustig. Het helemaal loslaten werkte bij mij niet en ik vraag mij of bij wie dat wel lukt.

Geplaatst

Gisteravond onverwacht uit eten geweest. Lekkere afleiding (letterlijk). Ik ben er wel veel minder mee bezig dan bij een verse poging hoor. Of meer anders. Bij een verse poging let ik erg op dat ik niet overbelast, wat ik voel etc. Maar dat moet dan ook wel omdat ik altijd last heb van vocht, vergrote eierstokken e.d. Nu doe ik eigenlijk gedachteloos alles, tót ik iets voel. En het valt me dus een beetje 'tegen' hoeveel ik zo snel na de tp al voel.

Vandaag gelukkig ook weer genoeg andere zaken. Vanochtend proefkapsel en -make-up en vanmiddag naar de notaris.

Sandra alvast heel veel succes maandag. Ik weet prcies wat je bedoelt. Dat eindstation komt zo akelig dichtbij en dat wíl je niet. Je wil hoop houden en erin blijven geloven. Maar je wil ook reeel zijn en nuchter. Gevoel en verstand gaan in dit traject nu eenmaal niet samen en zowel gevoel als verstand spreken zichzelf ook regelmatig tegen. Hou je taai dit weekend!

Geplaatst

Sandra alvast veel succes voor maandag!

Ook ik ken het gevoel van de laatste kans... Ik voel nu al 2 dagen niks, ben verkouden geworden en heb keelpijn, denk dan: kan dat kwaad? Ik heb veel afleiding gehad met autogedoe, de eerste week is voorbij, maar ik zou ook graag weer wat willen voelen! Stom he, nee, loslaten lukt pas als de baby er gezond en wel uit is denk ik...

Spannend hoor Henne... ik had gister weer wat sliertjes slijm (sorry), geen idee wat dat betekent... Niks heb ik maar besloten...

Sterkte allemaal!!

Caroline

Geplaatst

Hi Henne,

Wil alleen even laten weten dat ik voor je duim met beide handen!! Het is jullie zo gegund!

Geniet ook met volle teugen van alle voorbereidingen van je huwelijk, het is zo'n mooie tijd en die positieve energie komt je emmies ook ten goede.

Liefs

Cjee

Geplaatst

Henne, als alle hoop en wensen verschil zouden uitmaken dan zou dit kleintje moeten blijven zitten. Heel veel succes! En plezier met de huwelijks-voorbereidingen.

Sandra, spannend. Hopelijk geeft het gesprek je kracht.

Geplaatst

super....echt een leuke foto!!

Sandra...succes maandag met het gesprek...

Henne...wat fijn dat je toch nog afleiding hebt gevonden...leuk altijd zo'n spontane etentjes....

Caroline, ook voor jou spannend...duimen draaien ook voor jou

liefs,

nicole

Geplaatst

Thanks allemaal, soms erg gespannen maar over het algemeen genieten we van onze vakantie samen. Lekker vrije tijd. Na maandag weten we het. We hebben in ieder geval lekker weer!!!!!!

Sylvie wat een ontzettend gave foto zeg hihi

liefs

Geplaatst

Veel succes met jullie gesprek maandag Sandra.

Voor iedereen een fijn weekend met veel verkoeling.

Ik ben zoooo blij met onze airco's op de slaapkamers ;-)

Geplaatst

Nico thanks, we gaan zo op weg. Ben nerveus niet normaal. Maar ja het is vandaag dan ook DE dag. Nog 1 x of valt voor ons nu echt het doek. We verwachten het niet maar kunnen dat nooit zeker weten tot na het gesprek.

Tot later!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Geplaatst

he San,

als het goed is, is het gesprek nu achter de rug...ik hoop toch zo dat jullie nog een keer de kans krijgen om ervoor te gaan en dat het dan ook gaat lukken!!!

liefs,

Nicole

Geplaatst

Hallo dames hier ben ik dan weer. Helemaal kapot van het gesprek, maar wel met een positief tintje.

Er zijn bij de onderzoeken vorig jaar geen afwijkingen bij mij gevonden. Ik ben binnenstebuiten gekeerd en helaas zijn er niet meer onderzoeken of dingetjes die we nog kunnen doen. Het is tot nu toe gewoon vette pech gehad. Het blijft een lot uit de loterij en wij hebben nog steeds niet de goede gehad helaas.

In September gaan we dus op voor onze 4e en tevens laatste poging........

We worden nu deze laatste poging ook begeleid door de psycholoog, dat hebben we nodig en het werd ons aanbevolen. Wie weet kan ik dan alles wat beter loslaten en vol voor onze laatste kans gaan.

Nu ben ik veel te moe om ook maar ergens aan te denken. Het is een positief gesprek geweest, maar ook weer 1 ding minder om naar uit te kijken en het eind komt zo dicht bij. Hopelijk met ons zo lang gekoesterde wens. Over 2 maanden al weer starten, de tijd gaat snel.

Liefs

Geplaatst

sandra,

fijn om te lezen dat het een goed gesprek was en dat jullie extra psycholoog begeleing krijgen. lijkt me super spannend om aan je laatste poging te beginnen. aan de ene kant jammer dat er geen oorzaak is gevonden, je hoopt toch dat ze iets vinden en dan zeggen, oh ligt het daaraan, dat fixen we even. heel veel succes.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden