Ga naar inhoud

De pauze meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja dat is wel heel erg klote timing Mart, jeetje.... Kan me zo goed voorstellen dat je nu niet op een gesprek zit te wachten. Is er iemand die wél van je situatie weet en die je in vertrouwen kunt nemen? Misschien is er toch we iets te regelen, hoewel je nu natuurlijk sowieso niet weet wanneer je er wel weer aan toe bent. En inderdaad, het gaat wel over je toekomst. En toekomst is uiteindelijk toch meer dan kinderen, hoe bepalend die wens ook is.

Ik wou dat ik iets zinnigs kon zeggen....

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik vind het ook heel moeilijk.

Gelukkig zijn er genoeg mensen op m'n werk die er vanaf weten en er alle begrip voor hebben, maar mensen met wie ik een gesprek heb, zijn van een onafhankelijk bureau.

Zij kennen niemand persoonlijk om het zo eerlijk mogelijk te laten verlopen.

De enige personen waar ze zich door kunnen laten adviseren zijn de beoogd gemeentesecretaris en de beoogd griffier. De beoogd griffier zou in deze zeer belangrijk voor mij kunnen zijn omdat zij mijn nieuwe "baas" zou kunnen worden, alleen die kent mij nauwelijk en ook al helemaal mijn ivf-geschiedenis niet.

Volgende week eerst maar 's praten met m'n huidige griffier ("baas"). Zij weet er alles van en leeft giga met me mee. Misschien dat ze een manier weet hoe nu te handelen.

Maar misschien komt het ook nog wel niet op gang en kan ik alsnog het gesprek rustig voeren. I hope so...

Geplaatst

Mart wat jammer je in dit topic terug te zien zeg. Alles is al gezegt en ik sluit me bij Henne aan dat ik iets zinnings tegen je kon zeggen om het verdriet en de pijn weg te nemen, maar dat kan ik niet dus kan ik beter niks zeggen nietwaar?

spannend hoor, die gesprekken op je werk. Erg slecht moment, maar ja zoiets valt allemaal niet te plannen. Denk je niet dat ze daar ook allemaal een beetje doorheen kunnen kijken???? Ik hoop het in ieder geval wel. Ik ga voor je duimen dat het gesprek goed verloopt.

Liefs

Geplaatst

Hallo meiden...

Al een jaar lees ik mee maar voel toch ineens de behoefte om af en toe mijn ei kwijt te kunnen. Ook wij zitten nu in de " verplichte"pauze ronde. Enerzijds lekker hoor... effe gewoon je ding doen en niet met al die romp slomp bezig zijn, en anderzijds gewoon klote dat je ff door het betalen van je eigen poging nog niet gelijk door kan!!

Lang leven zelfstandig ondernemer zijn ( vriendlief) en met de crisis te maken gehad!! Maar goed... we gaan door dat staat voorop en wanneer.. ja... dat weten we nog niet!

@ Henne, ik heb een tijdje meegelezen en uiteraard ook jou verhaal gevolgd. Ik las dat jij ook op je plaats bent in Voorburg. Ik voel me daar ook nog steeds op mijn plek. Leuke mensen waardoor je al niet zo krampachtig met de IVF bezig bent. Wij gaan, zoals het er nu voor staat, gewoon in voorburg een 4de poging doen. Bij ons is eigenlijk alles goed. Ze noemde zelfs Michels's zaad " als uitmuntend". Mijn eitjes zijn ook goed... maar het innestelen blijkt toch een probleem te zijn. Ik ga ze vanmiddag even bellen dat het vorige week niet gelukt is. Het had toch geen haast en ik voelde me er gewoon nog niet helemaal klaar voor om te bellen. Is dat gek?....

Meiden.. ga ff van mijn doggie's genieten hihi

Liefs, Yvon

Geplaatst

Von we zitten in hetzelfde schuitje... ook wij zijn hard getroffen door de crisis en moeten de komende poging zelf gaan betalen... Het is niet eerlijk verdeeld in de wereld, zucht... Maar goed, ook wij laten ons niet uit het veld slaan (meestal), het is nog niet voorbij.

Heel veel succes!!

Caroline

Geplaatst

@ Caroline... nee.. maar dat is soms zo verdomd moeilijk en oneerlijk. We willen zo graag door maar ja... als het er even niet is dan is het er niet. Het komt een keer goed meiden.. we laten ons zeker niet uit het veld slaan.

Mijn vriendin zei gisteren nog " ik vind jullie zo eng rustig en sterk, jullie mogen boos zijn hoor !!!".. tja... maar daar schieten we niks mee op. Tuurlijk zijn we verdrietig en boos maar ook beseffen we wat we aan elkaar hebben en dat we met elkaar ook zo gelukkig zijn. Maar we weten gewoon, heel optimistisch he haha, dat het een keer goed komt. Tis alleen de vraag " wanneer???"

Mijn collega zei gisteren nog " Kan je nog wel werken met de kinderen".. Uhh ja.. waarom niet. Ik heb daar geen moeite mee. Ik hou van die kindjes. Het geeft ook een goed gevoel kan ik je zeggen om daar toch deels voor te zorgen. ik kan me overigens wel voorstellen dat er meiden zijn die het wel degelijk moeilijk vinden om met kinderen te werken maar tot op heden heb ik daar nog geen last van dat ik ermee wil stoppen. Tuurlijk verlang ik er OOK naar maar ik kan het helaas niet afdwingen en daar kunnen de kindjes ook niks mee. Ik moet zeggen dat ik te maken heb met hele leuke en lieve ouders van de kinderen die weten waar me mee bezig zijn en ons ook zo steunen. Dat maakt het werken ook een stuk aangenamer kan ik je zeggen!!! Als ik me een keer KLOTE voel dan kan ik er zelfs bij uitjanken. Voor mij.. de beste remedie. Gewoon lekker jezelf kunnen zijn... overal!!!

Liefs, Yvon

Geplaatst

Ik zweef een beetje tussen een pauze en een nieuwe poging in.

Al vrij snel van het wachtbankje af gedonderd, kan ik wel zeggen.

Balen!

Loop er toch tegen aan te hikken dat dit onze 3de poging is ondanks dat het daarna niet hoeft te stoppen voor ons.

Heb er eerlijk gezegd nog niet veel zin in. ik zie bij veel mensen de strijdlust terugkomen maar helaas bij mij nog ver te zoeken. Vond het wel veilig zo'n pauze met nog 1 vergoede poging en een cryo in de vriezer.

Liever nog een sprankje hoop dan het "einde" in zicht.

Geplaatst

Hi Sylvie, geef het de tijd lieve meid, het is ook nog zo kort geleden dat het weer fout ging. Ik herken dat veilige gevoel van die cryo's heel erg, we hebben een pauze ook wel eens best lang laten duren omdat we dan tenminste nog kansen hadden....wat je nog niet gebruikt hebt, kan nog een kindje worden. Wat weg is, is weg. Ook als je weet dat het nog niet afgelopen hoeft te zijn. Want het aantal niet gelukte pogingen gaat op een gegeven moment ook meetellen in die beslissing. Zie het als een weegschaal, in het begin liggen er drie kansen aan één kant en nog niks aan de andere. Na elke mislukte poging kun je er best nog een kans bijleggen, maar uiteindelijk slaat ie toch door aan de kant van de mislukte pogingen. En dat is ontzettend beangstigend.

Nogmaals, gun jezelf te tijd. Die strijdlust komt wel weer. Of misschien ook wel niet. Het kan ook op een gegeven moment (tijdelijk) echt genoeg zijn. Luister naar jezelf en vergelijk niet met anderen.

Liefs,

Henne

Geplaatst

Hoi Henne,

bedankt voor je lieve woorden. Misschien nu ook teveel andere dingen aan mijn hoofd. Iedereen is anders en reageert anders. Ik blijf ontzettend veel respect hebben voor sommige meiden, waaronder een aantal onder de pauze meiden.

Het geeft voldoening dat sommige zo hard kunnen knokken voor iets wat we graag willen en recht op hebben. Ook al heb ik het zelf iets minder momenteel.

Geplaatst

Henne heeft het helemaal geweldig geformuleerd.

Gun jezelf zeker de tijd om dit te verwerken, de strijdlust komt vanzelf wel weer. Ik krijg deze naarmate de poging naderd weer steeds sterker.

Ergens volgende week weer met de pil starten. Pffff komt nu erg dichtbij. Onze laatste strohalm. Alle spuiten liggen weer in de koelkast met dank aan......... 2 hele geweldige dames!!!!! Ben heel huilerig en snel aangebrand. Ik merk echt dat de spanning weer op komt spelen. Kan ook veel minder hebben. Ben een perfectionist in mijn werk en huis, dat is iets wat ik tenminste wel zelf in de hand heb, maar het is ook heel vermoeiend altijd perfect te willen zijn. Ik probeer mezelf voor te houden dat ook ik maar een mens ben en niet alles maar aan kan. Het is alleen zo moeilijk uit te voeren. Ik heb straks van 20 september tot 20 oktober vrij dus in alle rust kan ik de behandeling in.

Liefs

Geplaatst

Bedankt Sandra,

jou naam staat ook op mijn lijst van strijdlustige vrouwen. 20 aug. ons opstartgesprek en daarna zal het voor mij ook "echt" worden. Ben er toch even uit geweest na de pauze van 1 jaar.

Super dat jullie de medicijnen in huis hebben.

Op nu.nl staat een stukje over stress bij proberen zw te worden dat het toch invloed heeft.

Ik ben ook een perfectionist, mijn man is zich al mentaal aan het voorbereiden voor als ik dadelijk weer ga spuiten.....

Goed dat je er 1 maand er tussen uit kan. Ik ga mij deze keer ook terug trekken van de zaak, ga lekker mijn eigen ding doen. Ik ga ook relaxen!

Bedankt!

Geplaatst

Hey pauze meiden,

Ook ik kom me even hier aanmelden. Ik ben een gedwongen pauze meid, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik er, denk ik, zo wie zo even goed aan doe. Het is achter af gezien toch niet niks geweest allemaal. Ik ben een type die gelijk weer door gaat, en geen tijd neemt om verdrietig te zijn. Vanaf volgende week heb ik eindelijk 2 weken vakantie, en ik heb gister voor eind sept een vakantie geboekt met mijn man, een verlate huwelijksreis. Dat is er door de IVF niet van gekomen.

Grz Guusje

Geplaatst

Guusje geniet er met volle teugen van, van jullie verlate huwelijksreis. Wat we er toch niet allemaal voor over hebben nietwaar. Maar gelukkig komt die reis er dan toch nog van. Lekker van genieten hoor en zeker van elkaar!!!!

Sylie strijdlustig zijn we zeker met zijn allen. Anders gooien we er niet zoveel pogingen tegenaan. We zijn allemaal stuk voor stuk kanjers en hele sterke mensen, anders zouden we het niet zolang volhouden!!!!!!!

Liefs

Geplaatst

Hoi Guusje, dat van die huwelijksreis klinkt bekend in de oren. Wij hebben 4 dagen in het Amstel gezeten en daarna begonnen met de ivf. Wij zijn afgelopen april pas echt op onze huwelijksreis geweest. 1 jaar later.

Waar gaan jullie naar toe?

Witje ben het helemaal met je eens!!!

Geplaatst

@Sylvie, wij gaat een weekje luxe doen in Turkije. Echt een mega luxe hotel. Heerlijk!

En genieten gaan we zeker Witje. En ook wat je zegt, zeker van elkaar, wat dat betreft ben ik enorm gelukkig.

Geplaatst

Hallo meiden

Na een tijdje meegelezen te hebben, toch maar beginnen met schrijven.

Een aantal meiden nemen zelf een pauze, anderen moeten met pauze.

Zelf ben ik een type dat vaak pauzes genomen had om alles op een rij te houden en het ziekenhuis niet mijn levensritme te laten bepalen.

En de hoop dat het nog een keer spontaan lukt is er ook nog. Ondanks maar 1 keer in de afgelopen 8 jaar!

Maar ik zit dus nu ook nog in pauzestand na 6 mislukte cryo pogingen.

Ik heb bloed moeten laten prikken op stolling en hormoonwaarden om te kijken of ik nog te stimuleren ben ( ben nu 38) en of er ergens een probleem zit omdat de goeie cryo's niet willen innestellen.

Nu was het idee van de arts dat ik na 4 weken de uitslag zou krijgen, maar niets gehoord, dus toch maar even bellen. In ww5. Duurt het zo'n 6 weken! Nu dus voor volgende week donderdag een belafspraak. Vlak voor we op vakantie gaan. Viel wel weer even tegen.

Ik merk dat ik toch kriebeliger wordt naar anderen, een steek van pijn voel als er weer een collega meld dat ze zwanger is van nr 2. Nu al 3 keer deze week.

Kortom, ik moest het even hier kwijt. Het is een heel verhaal geworden.

Groetjes Nelleke

Geplaatst

He bah nel dat is balen zeg, nog een week wachten. Kan me voorstellen dat je antwoorden wil. Hopelijk is er iets aan te doen??

En dan ook nog 3 x horen in 1 week dat anderen zwanger zijn. Dat is zwaar..... sterkte.

Succes met wachten en hopelijk een goede uitslag volgende week.

Geplaatst

@ nel..begrijp ik het goed dat ze bij jou gaan onderzoeken waarom er geen innesteling volgt? Wi hebben het daar eens over gehad met de Gyn die zij dat er pas na de derde poging onderzoek naar gedaan kan worden (beleid). IK wil het voor de derde laten onderzoeken (eigenwijs en cotrolfreak) daar gaan we ook met haar over praten binnenkort. Mag ik weten in welk ZH jij loopt?

Dan start ik dus wat weken later witje....zie dat het wat weekjes gaat duren :-((

Geplaatst

Ik heb die onderzoeken ook gehad. Baarmoeder onderzoek en bloedonderzoeken. In Gent zijn ze er wat makkelijker in gelukkig. Wij vroegen dit zelf na de 2e mislukte keer en 5e tp. Helaas niks gevonden. Ze zeiden tegen ons dat het heel moeilijk is omdat de oorzaak van niet innestelen zo complex is dat er bijna nooit een antwoord voor op gevonden werd. Erg frustrerend.

Maar je weet maar nooit. Genetisch is vrij zeldzaam als je daar een oorzaak aan hebt zeiden ze. Maar wie weet is er iets met de stolling.

Succes!!!!!!

Geplaatst

Yes Yes Yes ons huis is onder voorbehoud verkocht!!!!!!!!!

Nu valt echt alles samen. Beginnen met de poging en verhuizen. Als het meezit (positief blijven) valt de verhuizing in de week van de punctie of zelfs wachtweken. Pfff wel veel afleiding dan.

Weer een zorg minder nu maar op zoek naar een huurwoning in afwachting tot ons eigen huis gebouwd gaat worden!!!!!!!!

Wie weet beginnen onze 7 goede jaren hier wel mee!!!!!!

Geplaatst

@ witje GEfeliciteerd! je zou zien staks alles tegelijk...ik hoop het voor je,(wel weer erg vermoeiend dan maar dat moet je maar op de koop toenemen ;-)

Geplaatst

Ben er eigenlijk best kapot van nu. Geluk en angst liggen zo dicht bij elkaar. Het is niet anders en we hebben zulke goede vrienden die ons door dik en dun steunen dus hoef me niet druk te maken om verhuizen, maar ja afscheid moeten nemen van ons mooie paleisje zal ook niet meevallen. Hopelijk krijgen we in ons tijdelijk onderkomen het geluk waar we al jaren achterna jagen. En dan in ons nieuwe huis onze nieuwe toekomst opbouwen. Hopelijk met een kleine.....

Geplaatst

Tuurlijk was die felicitatie op zijn plaats!!!!!!! Hoop niet dat ik jou die indruk gegeven heb. Met de huidige woningmarkt mag je in je handjes knijpen dat we het in 4 maanden verkocht hebben zonder verlies erop te draaien.

Ik ben momenteel gewoon een emotionele miep die erg zwart kan kijken, terwijl ik toch probeer positief te blijven. Snap je??

En als alles tegelijk komt, vermoeiend is dat dan zeker maar ook wel weer mooi. Dat we alles aankunnen zonder te breken hihi

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden