Jump to content

na 1e ivf 2e ivf pas over 7mnd????????

Recommended Posts

Posted

Hallo

Na het te zelf al een tijdje te weten moest ik vandaag toch bloed laten prikken en bellen.Pfff is toch weer moeilijk hoor om het te horen "niet zwanger'Ze vond wel dat ik erg snel ongi was geworden dat gebeurt niet vaak maar ja dat heb ik weer ik heb wel een hele korte cyclus dus misschien ook daardoor.Nu moet ik 19 jan.voor een na gesprek komen dat is nog wel snel.Maar toen ze zei dat ik pas in week 30 weer kon starten met de 2de ivf schrok ik wel.ZOOOOO erg lang wachten is dat wel normaal ik lees steeds berichten dat we na de volgende ongi weer kunnen starten had daar ook wel een klein beetje rekening mee gehouden of nog een maandje maar bijna 7 maanden wachten..........Voor ons kwam dit eigenlijk weer als een teleurstelling.We zitten dan ook nog net in de zomervakantie en we willen wel op vakantie dit jaar vorig jaar is dat er ook niet van gekomen(trouwen ed)Weten jullie wat een normale wachttijd is voor de 2de ivf?????

liefs anja

Posted

Jeetje Anja,

dat is inderdaad wel erg lang wachten, zeker als je snel weer wilt beginnen. Is een ander ziekenhuis een optie? Hebben ze nog uitgelegd waarom je zolang moet wachten?

Sterkte!

liefs, Stéphanie

Posted

Hoi Stéphanie

Nee uitgelegd niet ze zei alleen dat ze een lange wachttijd hadden,verder had ik op dat moment ook weinig te zeggen je hebt het er al moeilijk genoeg mee op dat moment.Maar ga wel 19 jan.vragen waarom we zoooo erg lang moeten wachten.Ook denk ik aan mijn leeftijd ik ben dan net 36 ik weet dat het nog niet oud is maar toch de leeftijd speelt wel steeds meer een rol voor de ivf.....toch?En de optie voor een ander ziekenhuis hebben we niet ja Groningen maar dat was toen erg slecht bevallen dus willen we niet weer heen Leeuwarden is toch erg goed en mede levend in alles alleen moeten we voor de terugplaatsing naar Groningen toe.Nou ja dat is maar een kwestie van 5 min.dat is te doen dus maar afwachten en goed vragen als we weer heen moeten.

liefs Anja

Posted

Jeetje zeg, dat is idd wel heel erg lang als je gelijk door wilt. Bij ons zit er nu ook een half jaar tussen, maar dat is onze eigen keus geweest.

Echt balen. Zou er zeker navraag naar doen en ook aandringen op een eerdere mogelijkheid. Ons is juist verteld dat we er niet te lang tussen moesten laten ivm mijn leeftijd en ik ben 'pas' 33.

Ik zou vooral ook even nagaan of deze wachttijden ook gelden voor patienten die direct onder behandeling zijn in Groningen. Het kan zijn dat Leeuwarden maar een berperkt aantal patienten kan helpen ivm afspraken met Groningen (ze gebruiken alleen het lab en ik kan me zomaar voorstellen dat gewoon een vast aantal handelingen per maand is 'ingekocht'). Je bent dan wel om goede redenen weggeaan in Groningen, maar wellicht is dit een redelijke reden om terug te gaan? Je kunt ook je verzekering bellen....als die reclames van snel helpen, wachttijden verkorten etc. mogen ze toch ook wel eens waarmaken voor die premies.

Succes, hoop dat het lukt!

Posted

hallo,

ik zit nu al op mijn 3de ivf in feb. we zijn vorig jaar mei gestart. Ik zit ook in Groningen maar ik hoef helemaal niet lang te wachten. ik doe wel het lange traject. Onze laatste was in oktober, en nu gaan we dus februari beginnen. we hebben iets langer gewacht omdat we echt in een dip zaten. nu gaan we er dus weer met volle moed tegenaan!

Raar dat je lang moet wachten hoor, zou het iig vragen waarom het zolang moet duren.

liefs

Desiree

Posted

Hey Anja!...Dat klopt wel...de normale wachttijd in leeuwarden is een half jaar!.....Dit omdat het daar heel erg druk is en omdat je lichaam dan ff kan herstellen!..Als wij het op de normale manier deden moesten wij ook per x 6 maand wachten!

Omdat ik in Feb geopereerd moet worden en mn eierstokken en baarmoeder er uit moeten..hebben wij 3 pogingen in 7 maand gehad..omdat er niet meer tijd was om er 6 maand tussen te laten...want dan waren we zo het nieuwe jaar he...

Maar dat klopt wel hoor...zo druk hebben ze het daar gewoon...dat is wel balen idd....maar denk dat er weinig anders op zit...ja of na een ander ziekenhuis gaan..zwolle misschien een optie???...daar is geen wachtlijst!!!

Sterkte met alles!..K,weet als geen ander hoe het voelt om te moeten hoor..sorry mislukt!!..Dat heb ik 3 x in 7 maand mogen aanhoren!!! (zucht)

Liefs Linde

Posted

Nou ja als het niet anders is zullen we toch moeten wachten pfffffff.

Ik ga het in ieder geval wel vragen en kijken wat de mogelijkheden zijn ik vind het erg lang duren.Maar we hebben denk ik geen keuze als we een kindje willen(als het lukt)Maar dat houd niet in dat het leuk is en dat w erg teleurgesteld zijn,we kunnen misschien nog naar Groningen is niet al te ver hiervandaan(uurtje) maar je zit natuurlijk wel met het werk en mijn kinderen die nog op school zitten.Maar ja we zullen het de 19de horen over hoe en wat.

iedereen bedankt voor de reakties doet me goed

liefs anja

Guest Butterfly
Posted

Het zal misschien per ziekenhuis anders zijn maar ik vind 7 maanden ook best lang. Wij moesten 9 maanden wachten voor we een eerste poging konden doen.

Bij ons zat er 3 maand tussen voor de tweede, alleen die tweede poging hebben we zelf afgezegd.

Lastig zoiets, is het mogelijk om zelf over te stappen naar een ander ziekenhuis ???

Posted

Geen idee, ikzelf zit ook in Belgie maar 7 maanden lijkt me nu toch echt niet kunnen.

Ik zou eens met gyn checken, huisarts en ev ander ziekenhuis

Posted

Toen wij gingen starten hoefden we ook niet zo lang te wachten 4/5 maand en dan als je nu al bezig bent 7 maand dat vind ik ook al zo vreemd.Als je al 1x bezig bent zit je toch in het molentje????En zou je denken dat alles soepel en sneller gaat lopen .......dus niet...

Nu ik jullie verhalen lees en jullie zo denken als mij dat 7 mnd erg lang is ga ik er toch eens achter aan.Eerst wacht ik het gesprek af op 19 jan en anders ga ik in de tel.kruipen.Ziekenfonds misschien of toch Grroningen bellen,maar is het niet zo dat je naar een ander ziekenhuis ngaat dat je daar ook weer een intake ed. moet gaan doen?Of is het anders dat je al bezig bent en je veranderd van ziekenhuis.Ik hoop zo dat we weer snel kunnen beginnen het knaagt toch aan je en we willen zooooooo erg graag en ja onze leeftijd gaat ook een rol spelen .

liefs Anja

Posted

Zou er persoonlijk niet aan moeten denken om zó lang te moeten wachten voor 2e IVF... Ik kon ná weer een keer ongesteld geweest te zijn gewoon weer door.

Ga morgen weer starten met deca spuiten. Ben er ook wel aan toe, aan 2e keer.

Posted

hey Anja da's wel heel erg lang + balen zeg!

Misschien dat het scheelt per ziekenhuis. Ik zat in Breda/ Tilburg en daar geen enkele wachttijd. Hoogstens een paar weken extra omdat er anders

teveel stellen tegelijk bezig zijn. Dan krijg je een zgn. 'lang schema'.

Ik heb na de 1e keer 1 menstru gewacht, maar dat bleek geestelijk / lichamelijkgezien toch te zwaar, achteraf . Tussen poging 2 ern 3 zat ca. 4 maanden, dat was inclusief een maand zomervakantie. FF ont-IVF-en ( voor zover dat mogenlijk was dan..).

Ik zou zeker nog eens informeren, misschien is er een fout gemaakt?

Lentezon

Posted

Hi Anja,

Ik vind dat wel heel erg lang wachten hoor.

Wij moesten om te beginnen eerst op de wachtlijst en dat heeft in totaal 10 maanden geduurd (maar daar werd alle IVF tijd vanaf gehaald), maar als je inmiddels bezig bent dacht ik dat je niet zo lang op een nieuwe behandeling hoefde te wachten.

Ik zou het zeker nog even navragen allemaal.

Posted

Iedereen erg bedankt voor de reacties wat is het toch fijn om te lezen dat er zom erg veelmensen met je mee leven.

Ik heb het weekend samen met mijn man eens goed nagedacht en we gaan zeker op onze strepen staan 19 jan.We zullen eens vragen waarom het zolang duurt en als ze ons niet eerder kunnen helpen ga ik echt naar Groningen om te vragen als ze ons eerder kunnen helpen.Leeuwarden en Groningen werken immers samen.De punctie is nog in Leeuwarden en dan gaat het allemaal naar Groningen mijn man met het koffertje met de eitjes en de terugplaatsing is ook daar.Dus misschien kunnen we daar dan gelijk terecht.Ik ben er iedere dag mee bezig het laat me niet los.:sed:

groetjes Anja

Posted

hai Anja,

zoals iedereen hier al zegt het is erg lang. Wij zitten in Nijmegen en de eerste keer moesten we op de wachtlijst, en toen mijn man geopereerd is (5-8) mocht ik al snel(21-9) beginnen met spuiten.

Die poging is mislukt, we hebben toen zelf besloten een maandje langer rust te nemen, maar van het ziekenhuis mochten we vorige maand alweer aanmelden. Dus als ik jouw was zou ik dan naar een ander ziekenhuis gaan als je niet zo lang wilt wachten. Want een nieuwe wachtljst in de grotere ziekenhuizen is ongeveer 3 maanden geloof ik.

Ik weet niet waar jullie wonen, maar wij doen er een uur over om bij het ziekenhuis te komen. En ik hoor daar ook heel veel mensen die bijvoorbeeld uit groningen komen dus er zijn meer mensen die dat doen hoor.

Sterkte, we horen wel hoe het is afgelopen