Ga naar inhoud

Dagboek Elena - Eiceldonatie 2009!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey lentezon,

Wat leuk dat je me eventjes persoonlijk 'aanspreekt'!! Uiteraard volg ik jou ook de hele tijd en gluur steeds eventjes hoe ver je bent. Gaat wel super snel he de tijd van het zwanger zijn.

Tja jammer van de baan, maar tis niet anders.....

Veel succes verder!!

Greetzzzz,

Elena

• Reacties 200
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Fientje,

Ik lees bij jou over het uitwisselingsprogramma van de Geertgen kliniek waar je een orienterend gesprek hebt gehad. Wat voor mogelijkheden zijn er bij deze kliniek als je zo als in mijn geval blijkbaar te oud bent (42) om goede eicellen te produceren en afhankelijk van een eiceldonor bent. Lange wachtlijsten?

Geplaatst

Hee meiden,

Vandaag via de mail het rapport ontvangen van de maatschappelijk werkster! En zij geeft ons groen licht.... yeah!!!

Gisteren ook ongesteld geworden en nu dus aan de pil om de cyclus met mijn donor gelijk te laten lopen. Ik ga er al een beetje vanuit dat we eind deze maand gewoon goed nieuws hebben om door te mogen naar de volgende stap......

Zit een beetje te stuiteren, zoals jullie wellicht kunnen begrijpen! Onze engel is ook nog steeds positief en wil er serieus mee doorgaan, dus wat kunnen we ons nog meer wensen!! Ja natuurlijk een kindje..... maar daar zijn we nu voor aan het werk.

Iedereen weer succes!

Greetzzz,

Elena

Geplaatst

@Elena

Super zeg. Helemaal opgeladen van je vakantie en dan zo'n goed bericht. Heel veel succes en ik blijf je volgen. Kan nu heel snel gaan hè??

@Elizabella

Ik weet niet wat de mogelijkheden zijn bij Geertgen in jouw situatie. Dit zullen ze volgens mij per geval beoordelen. Je zult ook een psychologische screening ondergaan. Voor zover ik weet is het de enige kliniek in Nederland waar je ook terecht kunt zonder eigen donor. Dus als je echt meer info wilt gewoon eens bellen of een afspraak maken.

@ Claudiaatje

Waar ben je? Al lang niet gehoord?!!

Hier verder alles rustig en eigenlijk geen nieuws.

Groetjes,

Fientje.

Geplaatst

Hoi Fientje,

Leuk weer even wat van je te horen..... enig idee hoe jullie 'traject' eruit gaat zien? Heb je nog iemand vanuit de familiekring kunnen benaderen? Ik hoop dat jullie ook gauw aan de slag kunnen, want momenteel is er een zwangerschapsgolf aan de gang bij de IVF kandidaten. :shifty:

@ Claudiaatje, ja meis mis je al een poosje op het forum! Alles goed met je?!?

Greetzzzz,

Elena

Geplaatst

Hi Elena,

Ben een tijdje bijna niet op het forum geweest, maar ik ben back!!

En ik lees nu hier je eiceldonatie-avonturen!!!

Wat spannend allemaal en wat dapper dat jullie deze stap hebben gezet.

En jullie zijn al behoorlijk ver in het proces, want als ik het goed begrijp gaan jullie eind van de maand van start? Dus dan gaat jullie donor beginnen met de hormonen?

Wens je heel veel succes en duim voor je dat jullie donor jullie een mooi klein wondertje gaat bezorgen!

Geplaatst

Meiden

Ben er weer

Alles is goed hier, was even weekje op vakantie.

Ik ga straks bijlezen, en mijn avontuurtje bij geertgen hier opschrijven!

Tot latersss

Liefs Claudia

Geplaatst

Hoi meiden

Wij zijn woensdag naar Geertgenkliniek geweest.

En we hebben dat als erg positief ervaren.

We verden erg en vriendelijk netjes ontvangen

even wachten in de wachthal, erg netjes en modern en het zat gezellig vol met stelletjes.

We kregen eerst gesprekje met de medisch secretaresse, om onze gegevens te controleren.

En eventjes later het gesprek bij de Gyn.

ik moet in het ziekenhuis even een echo laten maken van de grote aderen

ivm het turnersyndroom, blijk en vaak wat verwijdt te zijn wat een risico is bij zwangerschap.

Is vorige keren niet getest!

Dus dat we gaan we dan even regelen via de huisarts.

De Gyn gaat het opbouwen van het bms ook anders aanpakken, met vaker opbouwen en afbouwen volgens zijn zeggen gaat het innesstelen dan beter/makkelijker, meer kans.

Hij gaat ook vaker bms meten!

Afwachten maar.

Verder onze ivf geschiedenis doorgenomen en het côoperatieschap (wederkerigheidsdienst)besproken.

Hij verwacht over 2 a 3 mnd de TP (valt mij niet tegen)

Daarna nog een gesprekje gehad met de medisch assistente.

Zij gaf ons informatiefolders mee over Geertgen hoe/wat en waar enzo enzo.

En het schem meegekregen.

En een nieuwe afspraak gemaakt.

Voor 30 maart voor een combi afspraak, eerst met de psychologe en daarna weer met de Gyn

Hij attendeerde ons er wel op dat het wel een aardig afstandje is vanuit rotterdam, klopt is 1 uur 45, maa ris het enige kliniek in nl die eiceldonatie doet zonder eigen donor en aangezien wij geen eigen donor hebben tsje.

We hebben het er voor over!

We waren deze afspraak ook in de buurt, we wilde toch een weekje weg en zijn daar heel vlakbij in een leuk bungalowpark gaan zitten!

Dit was ons avontuur bij Geertgen

Liefs Claudia

Geplaatst

Hee meiden,

Dank!! Er moet nog wel een commissie z'n plasje overdoen volgende week, maar ik verwacht eigenlijk géén problemen. Morgenochtend heb ik een telefonisch consult met de arts (gyn) van het UMC en dan wil ik haar ook nog even vragen of ze ons voorrang wil / kan geven. Tijdens onze intake gaf ze aan dit te willen doen, maar ja..... nog xtra onder de aandacht brengen kan nooiiiit kwaad.

@ Claudiaatje; wauw meis, nog eventjes en dan ben jij nog eerder aan de beurt dan ik :snitch:. Met die tp, bedoel je dan dat in dit geval het gaat om een anonieme belgische donor, geregeld door het ziekenhuis? Hoe dan ook, dit is natuurlijk ook FANTASTISCH nieuws meis! Nog even wachten en dan weten we of 2009 ONS jaar wordt.

Ik ga in iedergeval voor je duimen!!

Greetzzzz,

Elena

Geplaatst

Elena,

Het word dan een wederdienst.

Hun regelen een donor/eicellen via een stel wat dan ook daar komt voor ons

En wij geven hun dan een beetje zaad voor iemand die daar komt die zaad nodig heeft.

dus je helpt elkaar anoniem.

Wij zijn tenslotte ook blij dat we geholpen worden.

http://www.geertgen.nl/ hier de website van geertgen word het misschien duideljker.

Ik hoop dat je voorrang krijgt meiske, misschien lopen we dalijk samen tegelijk op, zou leuk zijn hihi.

2009 ons babyjaar!!!!!!!

Liefs Claudia

Geplaatst

Goede berichten hier voor jullie... er lijkt schot in de zaak te gaan komen; fijn, dan kunnen jullie ook weer verder en hopelijk idd je babywens realiseren!!!

Geplaatst

Claudia en Elena, gaan we dan straks met ons drietjes gelijk op?

Spannend allemaal weer. Ik moet vrijdag 20 maart weer bloedprikken en krijg daarvan maandag 23 maart de uitslag. Ondertussen prik ik nog steeds de Decapeptyl. Best heftig!

Succes met alle voorbereidingen.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Ja Vanessa, zou helemaal leuk zijn :bf_new:

Hoe meer hoe leuker en gezelliger, misschien/hopelijk Feintje ook!!!

ja lijkt mij ook heftig al dat prikken pfff

Hoe vol he meissie, is voor een goed doel!

Liefs Claudia

Geplaatst

Hoi meiden,

@ Vanessa, ik hoop het van harte meis want jij hebt het ook wel voor je kiezen gekregen de laatste tijd. Gaat het weer een beetje met je (op de deca na dan)? Ik ga duimen dat we met z'n drietjes sowieso op korte termijn aan de slag kunnen! Voor al die andere meiden hoop ik dat natuurlijk ook, dat spreekt voor zich!!

@ Claudia, top nieuws meid! Echt superrrr dat je nu niet meer op zoek hoeft naar een donor, maar het nu via deze weg alsnog aan de slag kan. Hoe staan jullie erin dat het in dit geval wel om een anonieme donor gaat? Lijkt mij wat lastiger, maar ja aan de andere kant hoef je niet bang te zijn dat er iemand wil 'meemoederen' over jullie kindje.

Ik heb vanochtend gesprek gehad met de gyn en de bloeduitslagen van mijn hubbie & donor waren goed. Verder verwacht zij dat de commissie a.s. maandag al bij elkaar komen (ik dacht dat dit pas volgende week donderdag zou zijn) en dan hebben wij binnen een week bericht voor een afspraak. YOEHOE!! Zo gaat-tie lekker.............

En in die afspraak wordt de behandelingsprocedure opgesteld en kunnen we stoppen met de pil! Kijken of de cyclussen gelijk op lopen en dan aan de hormonen. Meiden, ik zit werkelijk te stuiteren en het kan me niet meer bommen dat ik mijn baan kwijt ga raken. DIT is véél belangrijker.....

Iedereen weer veel succes!!

Greetzzzz,

Elena

Geplaatst

Elena wat een goed nieuws!

Het is toch allemaal weer een tikkie anders/zwaarder als je een donor nodig hebt. Maar, vanaf nu..... vol gas vooruit!

Wie zal er waarschijnlijk nog meer gelijk met ons op gaan?

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Hoi dames was ik ook weer effe.

Wauww, wat een goed nieuws hier zeg. Gewelidig zeg, dat alles zo vlot en soepel verloopt. Elena en Claudia: heel veel succes en dat alles zo goed mag blijven verlopen.

Ikzelf heb het even wat moeilijker gehad. Een nicht van mij is net bevallen en weer een andere nicht maakte bekend dat ze zwanger is. Dit was wel weer even slikken. Deed me meer dat ik gedacht had c.q. gewild.

Claudia, trouwens nog gefeliciteerd met je verjaardag!!!

We zijn nog steeds van plan een (3e) nicht te vragen, maar steeds stellen we het uit en/of komt eer wat anders tussen. We moeten het gewoon een keer doen, maar ja over die laatste drempel heenstappen....

We staan trouwens ook nog op de wachtlijst in het UZ Gent, maar ja dat kan nog gemakkelijk een half jaar duren.

Nou, dit was het weer voor deze keer.

Groetjes,

Fientje.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Begin april heb ook ik een afspraak bij de Geertgen kliniek. Aangezien het moeilijk is om een donor te vinden, wil ik hier mijn laatste poging wagen om nog zwanger te raken. Ik ben nu 42 en ik zal toch een keer ergens een grens moeten trekken. Ben benieuwd of ze een donor ter beschikking hebben en hoe lang het hele traject gaat duren. Aangezien ik al eerder 3 ivf pogingen heb gehad, zal ik geen vergoeding meer van mijn ziektekostenverzekeraar krijgen. Maar wat is belangrijker!

Lees vol spanning jullie verhalen, zo kan ik een beetje zien hoe alles in zijn werk gaat.

Succes allemaal

Geplaatst

Elizabella,

Wat goed!

Wij hebben 4 maart daar de intake gehad, voelde goed.

30 maart hebben wij ons 2 de gesprek daar.

Eerst dan bij de psychologe, is standaard daar dat je met haar een gesprekje heb.

En daarna bij de Gyn, om evt vragen te beantwoorden.

Hij zei 4 maart dat we met 2 a 3 mnd de terugplaatsing al hebben, best rap toch!

Als nu poging 3 niet lukt zijn wij ook bereid om bij Geertgen de 4 de zelf te betalen!

Toen ik de afspraak maakte voor de intake, vroeg de telefoniste duidelijk of ik onder de 42 was, ben 39 nu.

Maar Gyn zei toen wij daar dan waren dat dat het voor het dragen van een vruchtje/babytje niet van belang was, wel waar de eitjes vandaan komen, het liefs jong, onder de 35.

Maar goed je heb vrij snel je gesprek en zal alles wel duidelijk worden.

Succes

Liefs Claudia

Geplaatst

Wat fijn om hier te lezen dat er nu bij een aantal van jullie ook weer actie aan staat te komen! Succes meiden.

Fientje ik begrijp dat de drempel best hoog is wanneer je een bekende in zoiets intiems wil betrekken maar wie weet... niet geschoten is altijd mis toch? Succes met het vraaggesprek.

Geplaatst

Hoi Claudia,

Wat jij over de leeftijd zegt, klopt. Ben al redelijk op de hoogte. Maar ook als je een jonge donor hebt is het niet vanzelfsprekend dat alles goed gaat met de bevruchte eicel in mijn lichaam. Maar positief denken is het halve werk. Uit jouw reactie begrijp ik dat zij dus echt mensen in hun 'bestand' hebben die als donor fungeren. Ben wel heel nieuwsgierig naar het gesprek.

Jij ook veel succes en sterkte.

Elizabella

Geplaatst

Hoi meiden

hier update gesprek geertgen!!

gesprek gehad bij de Psych, ging soepel en relxed.

Wie we zijn, wat we doen, of we kennis hadden van wederkerigheid , hoe we er tegenoverstonden.

Over het syndroom van turner gehad, over de vorige IVFpogingen.

Dus dat soort dingen.

Toen naar de Gyn, het word als het 1 topemmy is er maar 1 TP, en zijn ze een klasse lager dan 2 emmys.

Door de Turner heb ik een kleine baarmoeder en bij een evt tweelingzwangerschap, zou het niet pasen op een gegeven moment en kunnen ze veels te vroeg komen, denk aan ongeveer 22 weken!

Over 2 weken terugkomen, dan is ook de hormoonpil (femoston) die ik nu slik op.

En gaan we met de voorbereiding beginnen voor de IVF met estradiol/estrofom (E2) voor het BMS.

Weer een stapje verder!!! yeahhhh

Lifs Claudia

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden