Ga naar inhoud

Dagboek Elena - Eiceldonatie 2009!!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 200
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hé Dani,

Nou afgelopen woensdag weer naar het ziekenhuis en eigenlijk wel een beetje nerveus want de 'oogst' was maar mager.....

Dubbele dosis hormonen doet wonderen voor de eierstokjes, want nu was er heel wat meer te zien.

3 rechts (2 van ca. 15mm en 1 kleintje) en 3 links (tussen de 9-11mm). Joepie!!! Dat zijn er al meer dan bij mij ooit is geweest. Ben helemaal blij en morgenochtend is er wederom een fm, hopelijk is alles mooi gegroeid en liggen de afmetingen wat dichter bijelkaar.

Ik hou jullie op de hoogte! Verwacht begin volgende week dat de uiteindelijke punctie er dan zal komen, want we zitten nu op cd 14!

Wel gek hoor, want ik heb al gedroomd over een baby (jongetje) en dat een andere moeder hem had opgepakt (met mijn toestemming?!!) om vervolgens met mijn kind ervandoor te gaan. Werd in paniek wakker...... maar kan me het gevoel van een baby hebben nog goed voor de geest halen, want dat was werelds!! Hoe bedoel je dat ik ermee bezig ben... :icon_shaking2:

Greetzzzz,

Elena

Geplaatst

Wat fijn dat het er allemaal goed uit ziet en dat de hormoontjes nu hun werk doen, wel een heel wat beter bericht dan wat je had verwacht

Wie weet is jouw droom wel een voorbode en ga je straks daadwerkelijk een zoon op de wereld zetten ( laatste stukje van de droom telt niet mee :D ) ik gun het je ontzettend en blijf natuurlijk ook flink met je meelezen.

Groetjes Dani.

Geplaatst

Hoi meiden,

ff update van de laatste dagen! Afgelopen vrijdag kon ik helaas niet mee met mijn donor, dus we moesten even telefonisch 'spreekuur' houden. Nou het lijkt een soap te worden, want de follikels waren niet gegroeid! De grootste was 15mm, hetzelfde dus als afgelopen woensdag.

Gisteren weer naar het ziekenhuis, nu kon ik gelukkig wel mee, en wat bleek...... 1 van 25mm, 2 van 24mm, een aantal tussen de 17-23mm en dan nog wat kleintjes tussen de 9-13mm. Echt superrrrrrr, in iedergeval 5 grote follikels en dan nog 3 a 4 kleinere, die ze overigens wel gewoon willen meeprikken in de punctie. Ben zoooooo blij en dankbaar..... ik kan dat niet uitdrukken.

Dus.... morgen punctie!! Om 9.30 moeten we er zijn en zal mijn ventje z'n bijdrage leveren en vervolgens is mijn engel (donor) om 10.00 uur aan de beurt. Ik wil er graag bijzijn om haar te ondersteunen en als ze pijn heeft kan ze mij fijnknijpen of als boksbal gebruiken..... kan ik eindelijk een beetje wat voor haar terugdoen.

En dan, al stiekem vooruitkijkend vrijdag een terugplaatsing?? :icon_shaking2: Ben aardig hyper en kan me niet echt concentreren op mijn werk. Ik hou jullie op de hoogte!!!

@ Claudia, hoe is het jou meis? Trek je het nog een beetje?

@ Mamanessa, hoe is het met jou? Wanneer heb je weer een echo? En ik hoop je héél gauw te volgen.

Greetzzzzz,

Elena

Geplaatst

Elena

Te gek zeg en super spannend morgen en vrijdag

Ik ben helemaal blij voor je!

Ik zal hard voor je duimen hoor!en aan je denken!!

Ik kan me voorstellen dat je helemaal hyper bent en je niet kan concentreren, maar denk maar zo NU IS LEKKER HET MIJN BEURT !!!

En go for it!!!

Ach met mij gaat het wel MIJN BEURT KOMT OOK NOG WEL hihi

duurt alleen wat langer helaas, we hadden precies gelijk kunnen lopen, maar helaas!

Dan maar tegelijk zwanger dalijk ik kom alleen een paar weken later!

Successssss

Liefs Claudia

Geplaatst

Wat een ontzettend goed bericht, geniet er maar van want nu is het inderdaad gewoon jouw beurt hoor! Heel veel succes vandaag en daarna op voor de tp, een positieve test en een geweldige zwangerschap, het is je gegund! En geef jouw engel maar een dikke knuffel straks dat heeft ze ook wel verdiend.

Liefs Dani.

Geplaatst

Tjoender succes vandaag voor de donor. Wat een opoffering van haar, en wat een geluk voor jullie!! Jij succes met het in toom houden van je zenuwen. Op naar een mooie oogst, bevruchting en tp met zwangerschap natuurlijk.

Sandra

Geplaatst

@Elena, ik hoop dat je dit nog leest. Succes vandaag. Wat een schat van een meid moet die donor zijn!

@Claudia, het is nog geen kerst!

Om tien voor half elf mag ik naar het spreekuur voor hoog risico zwangerschappen. Ben benieuwd of we ook een echo krijgen.

Lijkt mij dan wel leuk om voor de aanstaande opa's een extra fotootje mee te krijgen. Leuk voor zondag.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Vanessa

Nee gelukkig niet hihi

Ik heb gelukkig nog ff de tijd om zwanger te worden!

we gaan voor de dikke buikenforumfoto met de kerst!!!!

En jij succes zometeen op de poli!

echo foto zou leuk zijn!!

Liefs Claudia

Geplaatst

Hoi meiden,

Kom mij weer even melden..... hartstikke bedankt voor de lieve berichtjes. De punctie is mega goed gegaan, onze engel lag 'relaxt' erbij en heeft maar 1x een kik gegeven. Ze vond het reuze meevallen, wat een kanjer!!

Ik heb het gelukkig droog gehouden, was wel emo hoor want ik vond het zooo rot dat zij in die stoel lag in plaats van mijzelf. Maar hoe zij de punctie heeft doorstaan, petje af, ik had het haar niet nagedaan.

Hoe dan ook, 8 eiblaasjes aangeprikt en 8 eicellen gevonden! YESSSSS!! Ik zou zeggen dat daar toch een plakkertje bij moet zitten :unsure:. Manlief heeft ook goed werk gedaan want het zaad was dik in orde.

Dus nu is er een gezellige boel aan het ontstaan in een petrie-schaaltje en word ik vrijdag tussen 10-11 teruggebeld voor een mogelijke tp 'smiddags.

Oja, onze engel wil a.s. vrijdagmiddag mee voor de tp zo is de cirkel rond. Ik vind dat een heel mooi gebaar, want ik heb echt het idee dat we samen door de hele cyclus heengegaan zijn. Samen uit samen thuis!

:hello::hello:

een blije Elena

Geplaatst

Wat een heerlijk super nieuws Elena .............!!!

Geweldig 8 eitjes!

Ik ben zo super blij voor jullie

Nu op naar de volgende stap..... TP!

Liefs Claudia

Geplaatst

@Elena, in een ander topic al even gereageerd op jullie mooi score. Helemaal te gek!

@Claudia, ik zou graag een fotootje plaatsen maar ik heb geen flauw idee hoe dat moet. Het is echt ongelooflijk hoe snel je kleintje groeit.

Vandaag gehoord dat ik met 38 weken wordt ingeleid (i.v.m. diabetes). Wordt dus waarschijnlijk nog dit jaar bevallen!

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Vanessa

Een fotoootje plaatsen kan je doen door eerst een profiel aan te maken op mijn album.nl de foto daar op zetten en dan kan je hem hier plaatsen!

oh met 38 weken al!

oke dan moeten we zeker met kerst op de foto absoluut niet later!

Liefs Claudia

Geplaatst

Met kerst rol ik onder de boom!

Ik slaap sinds 3 nachten met een voedingskussen tussen de knieën.

Ben een echt buikslaper en dat is niet fijn meer, dus lekker op de zij.

Ik heb net een album aangemaakt, nu nog even een fotootje van de echo maken. Ik heb geen scanner. Ga kijken of ik dit nu nog even voor elkaar krijg.

Hopelijk tot zo met foto!

Claudia, hoe gaat het met jou? Kun je het nog bolwerken?

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Wat een goed nieuws Elena! En wat fijn dat jullie engel er zo door heen is gerold, nu op naar de TP, spannend hoor.

Geplaatst

Hallo Elena,

Wat een geweldig nieuws dat de punctie zo goed is gegaan en dat er goede score is! Ik wacht op het start gesprek voor de eiceldonatie en nu vroeg ik me af of de donatrice foliumzuur zou moeten gebruiken. Heb jij daar ideeën over?

Liefs Sjantal

Geplaatst

Vanessa

Ik heb je ukkepukkie gezien!!!!!!!

Wat gaaaf en leuk om te zien, te gek!

Wat moeten jullie nu gelukkig zeg, heerlijk!

Wat een mooie echo!

Het is je dus gelukt om de foto te plaatsen!

ja met kerst ben jij dan al heel ver!

En zijn lekker he die voedingskussens ook nu al hihihi!

Met mij gaat het wel ik heb het af en toe best moeilijk, maar wetend dat mijn beurt ook gauw komt red ik het wel!

Liefs Claudia

Geplaatst

@ Sjantal, ja de donatrice moet foliumzuur innemen net als jij. Dus naast het spuiten moet er ook nog geslikt worden....:crafty:, maar het is voor een goed doel!

Succes en hou ons op de hoogte!!

Greetzzzz,

Elena

Geplaatst

Vanessa

nee ik zou het niet weten of ik dan snel geholpen word geen idee!

ik verwacht en hoop van wel, maar weten doe ik het niet!

Maar het is nog 2 weken en 2 dg, tot nu toe gaat de tijd wel rap gelukkig.

Liefs claudia

Geplaatst

Claudia, daar sluit ik me bij aan..............!! Hoop dat je héél snel geholpen kan worden en in juli nog een tp heb. Tegen die tijd hoop ik te weten of ik zwanger ben en kom jij daar een maandje later achteraan. Toch nog met kerst die dikke buiken foto's onder de kerstboom.

Greetzzzz,

Elena

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden