Jump to content

Dagboek Elena - Eiceldonatie 2009!!

Recommended Posts

Posted

Hoi meiden,

Aangezien we nu een hoopvol avontuur ingaan, namelijk eiceldonatie wil ik toch e.e.a. op papier zetten. Doe dit voor mijzelf maar ook voor meiden die een alternatief zoeken. Wie weet is het ook wat voor anderen.....

22/12 --> oproep op internet gedaan bij diverse websites voor een eiceldonor. Ben benieuwd, 't zal wel een hele poos duren want ik blijk niet de enige te zijn die zoekende is. Wist niet dat dit zo'n omvang had en er zoveel stellen zoekende zijn naar die ene engel. Geen hoop op snelle reacties.....

24/12 --> niet te geloven, 2 reacties van engeltjes die erover nadenken maar eerst wat meer informatie willen. Ben me bewust dat er van alles kan gebeuren en ik vervolgens met lege handen sta, maar als ik deze schone zaak onder de aandacht kan brengen van meer (vruchtbare) vrouwen dan ga ik daarvoor!

30/12 --> ik heb een toezegging van een donor!!!! Ongelofelijk, nooiiiiit gedacht dat dit zo snel zou kunnen gaan. Zij gaat nu bellen met het ziekenhuis hoe nu e.e.a. in werking gezet kan worden. Ze mailde me dat ze 100% serieus is en aan de kriteria voldoet. Ik heb deze dag met vlinders in mijn buik en een grote grijns op mijn gezicht rondgelopen.

01/01 à niet te geloven, er zit nog een reactie van een mogelijke donor uit belgië in mijn mailbox. Wauw!! Zij is reeds ‘goedgekeurd’ en momenteel bezig met een traject voor een ander stel. Zij zou ook voor mij willen doneren, echter vraagt hier wel een vergoeding voor. In België blijkt dit een normale gang van zaken te zijn. Dit staat mij tegen, maar hou haar wel in reserve. 2009 kan niet meer stuk voor mij!!

06/01 à gebeld met onze engel, klinkt niet zo spontaan als ik dacht dat ze zou zijn. Moeilijk om haar te peilen, maar niet zo gek misschien haar relatie is uit en ze zit in een faillissement van haar winkeltje. Geen leuk begin voor 2009! En desondanks dat wil ze toch een donatie doen, wat een bikkel! Heb haar wel verteld dat we haar ontzettend dankbaar zijn en dit niet genoeg kunnen uitdrukken.

07/01 à gebeld met het UMC. Wordt een lang traject, eer we aan de IVF toekomen met de pick-up. De volgende fases dienen doorlopen te worden ;

*mijn IVF dossier opvragen bij MCRZ en meenemen naar de 1e afspraak

*gezamenlijk gesprek met de donor bij een IVF arts die ervaren is in

eiceldonatie (17/2 is het zover!)

*onze engel krijgt een aantal onderzoeken (bloedonderzoek/uitgangsecho)

*vervolgens een afzonderlijke afspraak bij maatschappelijk werk, zij maakt

rapport en verstuurt dit

*rapport wordt besproken in een beraadgroep (komen 1x p/m bij elkaar)

*bij akkoord, groen licht voor donatie à afspraak op IVF kliniek zodra

plekje beschikbaar is.

Vroeg de assistent of wij in maart aan de slag konden, zij dacht van niet kon wel eens wat langer duren. SHIT!! Moet dus geduld hebben en in de wave meegaan…….. Vanavond onze engel mailen over de gehele voortgang, hoop dat ze het positief oppakt. Net als ik wil ze eigenlijk zo snel mogelijk aan de slag, maar ja geduld is een schone zaak.

Wordt vervolgd!!

Greetzzzzz,

Elena

• Replies 200
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Thnx Lucky, we gaan er gewoon een mooi jaar van maken en onze wens in vervulling laten gaan. We hebben nu lang genoeg gewacht vindt je niet?

Voor jou gaat het ook weer snel beginnen, zet 'm op!!

Greetzzzz,

Elena

Posted

Hi Elena,

pff seg wat een administratie alweer hé, soms is dat toch frustrerend!

Ik hoop dat jullie engel ook bestand is tegen het wachten en de stress. Wij zijn al wat gewoon en klagen en zagen maar zo'n mensen weten vaak niet hoe allesomvattend het is.

Ik hoop echter dat het jullie geluksbrenger is !!!

Let idd op met die betalingen aan donor, in Belgie zijn laatste tijd zoveel problemen geweest rond draagmoederschap etc

Ik zou me zeer zeer goed informeren ook al gaat het hier om iets anders

Duim duim duim

Guest Butterfly
Posted

Wat bijzonder en geweldig !

Ik wens jullie heel veel succes !

Posted

Elena

Geweldig om te lezen dat het zo snel en goed gaat!!

Let wel idd op met betalingen enzo, er kunnen oplichters bij zitten

Fientje van hier op het forum heeft er een poosje geleden mee te maken gehad.

Ik ben echt heel blij voor je en hoop dat jullie met zijn allen tot een deal komen.

Met als afsluiting een babytje in je armen eind van het jaar.

Het geeft mij ook wel weer moed moet ik zeggen, als het nou niet lukt met een vriendin die ik wil vragen (ws dinsdag) dan kunnen wij ook nog altijd advertenties plaatsen.

De andere opties (nichtjes) hebben nog een kinderwens dus gaat dan niet!

En als ik zo zie hoe snel het bij jullie is gegaan, geeft het weer moed en mogelijkheden!

Bedankt voor je lieve woorden van gisteren in de andere topic

Ben blij dat ik heb mee geholpen een deur voor jullie te openen naar jullie droomwens!

Heerlijk om te lezen dat je zo positief bent, houden zo!

Succes

Liefs Claudia

Posted

Hoi Elena (en wellicht binnenkort ook Claudia),

Hoop dat dit voor jullie een geweldige kans gaat betekenen op een kindje!

Bijzonder om te lezen hoe dit tot op heden verlopen is en wat de procedure is in derg. gevallen.

Posted

Hoi Elena,

Allereerst wil ik je natuurlijk veel succes wensen en hoop ik dat deze engel jullie inderdaad helpt en dit gaat resulteren in een prachtige baby of misschien wel baby's :). Zoals Claudia al schreef heb ik jammer genoeg (bijna) te maken gehad met oplichting. Maar daarover straks meer.

Zorg inderdaad dat je goed oplet en duidelijke afspraken maakt met de donor. Mijn tip is om er eerst achter te komen wat haar beweegredenen zijn etc. Vraag ook naar eventuele toekomstperspectieven met betrekking tot het kind. Wil ze contact houden etc. Wie vertelt ze het in haar omgeving dat ze dit doet/ wil doen. En heel belangrijk maar wel het moeilijkste: Ondanks dat je kinderwens ongetwijfeld heel groot is, probeer naar de mogelijke donor niet al te enthousiast te zijn. Dit klinkt misschien stom, maar als je heel enthousiast ben, kan je in het geval van een oplichster een wel heel makkelijke prooi worden. Zij speelt dan enorm in op je gevoelens. Als je wat meer afstandelijk blijft, krijgt ze die kans niet en zal ze al snel denken dat het niet zal lukken om je op te lichten. Ga ook op je eerste gevoel af.

Betaal uiteraard nooit vooraf en zorg dat er wat tegenover staat. Dus bijvoorbeeld als er een 1e gesprek is geweest in het ziekenhuis kun je beginnen met een kleine vergoeding bv reiskosten. Als de eerste follikelmeting is geweest, kun je eventueel dan eventueel weer een nieuwe vergoeding betalen.

Ikzelf heb helaas weinig reacties (totaal 2) gehad op mijn oproepjes, waarvan er 1 inderdaad zeer waarschijnlijk een oplichtster. Gelukkig waren wijzelf heel alert en ook op de betreffende Belgische site waar mijn oproep stond bleken ze goed de zaken in de gaten te houden, waardoor er dus verder niets gebeurd is. Toen ik mijn oproep plaatste op de Belgische site (ik ben namelijk in Belgie onder behandeling en woon vlak bij de Belgische grens) kreeg ik ook al binnen enkele dagen een reactie. Zij was een vrouwtje dat in een eerdere relatie vanwege vruchtbaarheidsproblemen bij haar toenmalige man een IVF behandeling had gedaan en daarom wilde doneren. Haar toenmalige man stond daar niet achter, maar nu ze een nieuwe realtie had, die hier wel achter stond wilde ze dit alsnog doen. Dat was haar eerste reactie. We hebben daarna via persoonlijke berichten op de site diverse mails over en weer verstuurd over waar de behandeling etc. Toen begon ze al vrij snel te praten over vergoedingen van het ziekenfonds etc. Hoeveel voor ons een behandeling kostte. Wij hebben haar toen teruggemaild met het systeem dat men in het UZ Gent hanteerde. Namelijk als ontvangende partij betaal je € 600, waarvan ongeveer € 400,00 voor de behandeling van de donor. De overige € 200,00 ging dan als kostenvergoeding naar de donor. De medicatie van de donor kreeg ik vergoed via het ziekenfonds. Daarna hoorden wij wekenlang niets meer van hoor. Ook geen antwoorden op mails van onze kant. Toen kreeg ik ineens een berichtje van de webmaster die vroeg naar de ervaringen met deze persoon. Uit die mail en het antwoord van de webmaster op mijn verhaal bleek dat de persoon diverse andere forumgenoten danwel had opgelicht of in ieder geval een poging daartoe gedaan had.

Er is trouwens wel een groot verschil tussen de situatie in Nederland en Belgie. In Belgie mag officieel alleen anonieme donatie gebeuren en in Nederland mag alleen gekende donatie plaatsvinden. In Belgie hebben ze dan ook een wisseldonatie systeem. Dan doneert de door jou aangebrachte donor wel eitjes, maar gaan een andere vrouw. Jij ontvangt dan de eitjes van een andere onbekende donor.

Ik hoop dat je wat hebt aan mijn toch nog lange verhaal. Mocht je nog meer willen weten mag je ook altijd een pb sturen en kunnen we daarna eventueel via de gewone e-mail verder praten.

Groetjes en veel succes!!!

Posted

Hallo Fientje!!!

Goed dat jij je verhaal vertelt.

Niet om bang te maken natuurlijk, maar om voorzichtig te zijn.

Bedankt ook voor je tips om er achter te komen of het goed zit met de donor.

Natuurlijk hebben we hier wat aan, harstikke fijn.

Ik heb het ws niet nodig we hebben nog wel een paar opties in de privekring,

maar voor Elena natuurlijk en voor andere die het nodig hebben die het lezen.

Liefs Claudia

Posted

Hoi Fientje,

Ontzettend bedankt voor je heldere uitleg, je noemt weer een paar dingen waar ik nog niet aangedacht heb. Ga ik zeker opnemen met mijn donor (nederlandse).

Wat vervelend dat je met een oplichster te maken heb gehad. Ik moet eerlijk bekennen dat ik denk dat onze nederlandse engel niet van dat hout gesneden is, maar..... ik ben wel héél goedgelovig. Mijn man ('n fries) is een stuk terughoudener en voorzichtiger, hij doorziet dan ook iets sneller dan ik (als rotterdamse).

Jouw verhaal over die belgische donor komt op een paar punten overeen met de belgische dame die contact met mij heeft gezocht. Ik heb haar verhaal naar je gemaild via PB om zo na te gaan of het mogelijk over dezelfde dame gaat. Ik vind het niet netjes om de naam hier publiekelijk op te schrijven en haar mogelijk af te schilderen als een oplichster, terwijl ze juist op haar manier zéér goed bedoeld.

Hou je ons verder op de hoogte van jouw avontuur naar een mooi wondertje? Ben gewoon ontzettend nieuwsgierig en blij om met lotgenoten over deze mogelijkheid te kunnen mailen.

@ Claudiaatje, jij hebt nog wat opties open in de vriendenkring. Wauw!! Ik meende dat jij van de week een vriendin wilde vragen, ben benieuwd!

Meiden, ik duim voor jullie allen dat 2009 een mooi & vruchtbaar jaar mag worden. Vanavond steek ik weer een kaarsje aan.......

Greetzzzzz,

Elena

Posted

07/01 à gebeld met het UMC. Wordt een lang traject, eer we aan de IVF toekomen met de pick-up. De volgende fases dienen doorlopen te worden ;

*mijn IVF dossier opvragen bij MCRZ en meenemen naar de 1e afspraak

*gezamenlijk gesprek met de donor bij een IVF arts die ervaren is in

eiceldonatie (17/2 is het zover!)

*onze engel krijgt een aantal onderzoeken (bloedonderzoek/uitgangsecho)

*vervolgens een afzonderlijke afspraak bij maatschappelijk werk, zij maakt

rapport en verstuurt dit

*rapport wordt besproken in een beraadgroep (komen 1x p/m bij elkaar)

*bij akkoord, groen licht voor donatie à afspraak op IVF kliniek zodra

plekje beschikbaar is.

Vroeg de assistent of wij in maart aan de slag konden, zij dacht van niet kon wel eens wat langer duren. SHIT!! Moet dus geduld hebben en in de wave meegaan…….. Vanavond onze engel mailen over de gehele voortgang, hoop dat ze het positief oppakt. Net als ik wil ze eigenlijk zo snel mogelijk aan de slag, maar ja geduld is een schone zaak.

08/01 à mail vanochtend verstuurd, ik zit best wel in spanning want het UMC gaf wel aan dat het een redelijk lang traject zal zijn. Eind maart, begin april zal er misschien pas een pick-up gerealiseerd kunnen worden. Hoop zo, fingers crossed, dat dit géén showstopper zal zijn voor onze engel. Nu de datum staat voor het ziekenhuis, heb ik tevens onze engel

ook 2 data doorgemaild voor een persoonlijk ontmoeten. Even aftasten en kijken of de verwachtingen op één lijn liggen en vooral duidelijke afspraken maken. De bal ligt bij onze engel………

Wordt vervolgd!!

Posted

Thanx Sofie!! Weet niet of wij moedig zijn, we willen gewoon nog zó graag en de kans dat het bij mij nog gaat lukken is niet erg groot (bij maximale stimulering maar 3 follikels is niet erg veel).

'k Ben gewoon realistisch en nuchter. De keuze is niet zo moeilijk omdat we al een meiske van ons samen hebben. Dat scheelt een hoop hoor......

Greetzzzz,

Elena

Posted

08/01 à mail vanochtend verstuurd, ik zit best wel in spanning want het UMC gaf wel aan dat het een redelijk lang traject zal zijn. Eind maart, begin april zal er misschien pas een pick-up gerealiseerd kunnen worden. Hoop zo, fingers crossed, dat dit géén showstopper zal zijn voor onze engel. Nu de datum staat voor het ziekenhuis, heb ik tevens onze engel

ook 2 data doorgemaild voor een persoonlijk ontmoeten. Even aftasten en kijken of de verwachtingen op één lijn liggen en vooral duidelijke afspraken maken. De bal ligt bij onze engel………

09/01 --> Yoehoe, we hebben een afspraak met onze engel!! Ze reageerde héél positief en 25 januari gaan we elkaar 'live' zien & spreken. Ben zoooo benieuwd.

@ Fien, nogmaals enorm bedankt voor je tips. Ik heb ze op papier gezet en wil ze in het gesprek naar voren brengen. Je hebt gelijk, de neuzen moeten dezelfde kant opstaan anders kom je voor mogelijke (onaangename) verrassingen te staan.

@ Claudia, sorry ik had het verkeerd gelezen. Volgende week dinsdag weet jij hopelijk meer. Ik duim voor je meis, want het zou toch fantastisch zijn om met z'n drietjes (jij, Fien & ik) dadelijk zwanger te zijn.

Keep you girls informed!! Wordt vervolgd.....

Greetzzzzz,

Elena

Posted

Elena,

Spannend voor jullie de 25ste zeg pffff, hopelijk klikt het en staan de neuzen dezelfde richting op, maar dat zal!

Geeft niets, had het nog niet eens gelezen.

heb voor dinsdag idd afgesproken met vriendin en ga het haar vragen, errruggg spannend, geen idee wat ze gaat zeggen, ze weet wel van de IVF af!

En woensdag gesprek Gyn, hopelijk kunnen we gelijk vertellen dat we donor hebben.

Gesprek hebben we zelf aangevraagd, we hebben nog een paar vraagjes.

Spannende dagen, maar wel fijn, er gebeurd eindelijk weer wat!!!!

Jij leuk met zijn 3 zwanger zijn door eiceldonatie, zo waanzinnig zijn!

Liefs Claudia

Posted

Hoi, dames

Weer even tijd om te reageren, tussen de bedrijven door. Heb trouwens mijn handtekening geupdate, want deze liep een beetje achter merkte ik uit de reacties.

Ja, zou inderdaad gigantisch leuk zijn, omstraks met zijn 3 zwanger te zijn. Let's Hope!!!

Claudia, ik herken dat wel: er gebeurt eindelijk weer wat. Ik voel me af en toe zo k. (je weet wel) dat we eigenlijk alleen maar aan het afwachten zijn. Ik vind dit ook veel moeilijker als toen we voor de eerste poging zaten. Spannende week wordt het dus voor je!! Heel veel succes en hopelijk een heel leuk ontspannen weekend.

Elena, jij heel veel succes de 25e. Ik heb je pb tje beantwoord.

Nou dit was het weer even voor deze keer. Ik blijf meelezen.

Is het trouwens een idee om een subforum eiceldonatie aan te laten maken of is dit er al en heb ik het nog niet gevonden??

Groetjes tot later..,

Fientje

Posted

Hoi Fientje,

Nou jouw gebed is verhoort, want we hebben een subforum!! Yoehoeee.

Even hier weer een update van wat er de afgelopen dagen is gebeurd.

09/01 --> Yoehoe, we hebben een afspraak met onze engel!! Ze reageerde héél positief en 25 januari gaan we elkaar 'live' zien & spreken. Ben zoooo benieuwd.

12/01 --> onze donor heeft gesolliciteerd, fijn voor haar natuurlijk maar minder voor ons. Ze zit er namelijk erg over in dat mocht ze aangenomen worden, ze geen goede sier maakt door steeds naar het ziekenhuis te moeten. Ze maakt zich daar dus druk over en ik..... moet lijdzaam toezien in de hoop dat ze alsnog niet de moed gaat verliezen en er vanaf ziet.

14/01 --> onze belgische donor heeft gereageerd, ze zit nu midden in een donatie en heeft ondertussen al 24 follikels, niet slecht!! Waarschijnlijk heeft zij overmorgen de pick-up. Ze wil nog steeds voor ons doneren maar niet eerder dan april of mei. Het voelt wel loverdadig hoor, één donor in reserve maar ik ben wel ontzettend dankbaar voor deze luxe!!

Nou meiden dit was het weer eventjes! Fientje & Claudia ontzettend véél succes met het vinden van een donor en hou ons op de hoogte van jullie pogingen. Uiteraard doe ik datzelf ook!!

Dikke kus!

Elena

Posted

Elena

Wat een luxe meid 2 donoren in optie wauw!

Hopelijk gaat de eerste jullie toch helpen ondanks sollicatie en ws werk!

Ze vind het iig rot dat het er bij komt, goed teken.

En anders de 2de, maar dan wel lang wachten april/mei, maarja ook wel begrijpelijk morgen een punctie, ze moet ff bijkomen, moeilijk is het he als je afhankelijk bent van andere!

En wauw 24 follikels!

Volgens mij staat er een klein foutje in je handtekening

Er staat nl 25/2 afspraak donor, maar is denk ik 25/1

Successsss

Liefs claudia

Posted

Heee Claudia,

Wat ben jij scherp zeg..... maar je hebt natuurlijk gelijk!! Mocht jij nou niemand vinden, dan kan ik altijd jou nog bij mijn reserve donor kunnen introduceren. Het zou natuurlijk wel raar zijn dat ik zodadelijk 2 donoren tot mijn beschikking heb en jij en Fientje helemaal niemand.

Laat maar horen, als je interesse hebt (jij ook fientje). Ik hou nu nog wel eventjes een slag om de arm, omdat mijn 1e donor nu druk aan het solliciteren is.

Maar Claudia, je hebt wel gelijk dat ze het vervelend vindt. Jij bekijkt het weer vanuit een andere hoek dan ik. FIJN! Zo kunnen we elkaar toch lekker steunen......

Géén idee of jullie op hyves zitten, maar daar is ook een eiceldonatie-hyves aangemaakt.

Greetzzzz,

Elena

Posted

Elena,

Ja scherp he, zo voel ik me ook vandaag, lekker uitgerust, en goed mijn ding kunnen doen, 3de en laatste vrije dag vandaag, meestal dan wel lekker fit!

Goed idee van jou om als de 1ste met jullie in zee gaat, de 2 de aan Feintje of mij te intoduceren, goed plan

Tenzij je haar zelf nodig hebt natuurlijk!

Maar strak plan!! jij ook scherp vandaag hihihi.

Ik heb gisteren nog gekeken op hyves en eiceldonatie ingetikt, er waren alleen geen meldingen gevonden!!

Liefs Claudia

Posted

Heeee Claudia,

Ja soms kan ik scherp zijn.... :shifty:

Hoe dan ook, ik meen het oprecht hoor over het doorschuiven van een donor. We willen allemaal graag een wondertje en als we elkaar kunnen helpen dan moeten we dat vooral doen.

Zo zit ik er ook al over te denken, dat mochten wij dadelijk nog cryo's hebben en ik ben zwanger om deze dan op te geven voor embryo-donatie. Het is toch zonde om deze 'baby's' te vernietigen, terwijl er zoveel wensouders zijn.

Weet alleen niet of mijn man er zo over denkt. Hij zou het toch raar vinden als er ergens nog kinderen van hem zouden kunnen rondlopen. Begrijp ik wel, maar ja mannen staan er in deze wat minder emotioneler in dan wij vrouwen. Dus komt tijd komt raad.

Greetzzzzz,

Elena

Posted

Hoi meiden,

Weer even een update van mijn dagboekje. Er is dit weekend weer wat gebeurd, dat mijn stoutste dromen overtreft......

14/01 --> onze belgische donor heeft gereageerd, ze zit nu midden in een donatie en heeft ondertussen al 24 follikels, niet slecht!! Waarschijnlijk heeft zij overmorgen de pick-up. Ze wil nog steeds voor ons doneren maar niet eerder dan april of mei. Het voelt wel loverdadig hoor, één donor in reserve maar ik ben wel ontzettend dankbaar voor deze luxe!!

18/01 --> zoals elke dag, even de email checken en op de IVF site kijken. Tot mijn stomme verbazing zit er een berichtje in van wederom een :angel13: !! Een jonge vrouw bij mij uit de buurt wil graag informatie en denkt aan doneren. Nou, je begrijpt dat ik iedereen maar dan ook iedereen graag bekend wil maken met eiceldonatie ongeacht of die persoon voor mij zou willen doneren. Hoe meer zielen hoe meer vreugd. 's Middags reageerde ze al gelijk positief en vertelde dat voor zij zichzelf wil laten steriliseren, ze graag wat eitjes wilde afstaan. Fantastisch!!

Ze mailt mij voor het maken van een afspraak en zo hebben we in 1,5 maand tijd 3 serieuze kandidates voor een donatie.

Meiden, ik ga echt niet alles voor mijzelf houden hoor. Mocht deze lieve vrouw serieus zijn, dan zal ik mijn belgische donor laten weten dat ik nog 2 lieve meiden ken die naarstig op zoek zijn naar een donor.

Dus Fientje & Claudia, laat mij eventjes weten of jullie interesse hebben in een totaal anonieme donatie (via kruisdonatie) met een belgische donor. Zijzelf staat wel open voor een ontmoeting met de wensouders. Daarnaast is zij 'goedgekeurd' als donor bij het UZ in Leuven en kan in april wederom voor een donatie gaan. Zij vraagt een vergoeding en ik moet zeggen dat zij haar afspraken tot nu toe zéér punctueel is nagekomen. Ik heb een telefoonnummer van haar gekregen, dus er kan gebeld worden met haar.

Meiden, wat is het leven toch mooi met :angel13:s op aarde!

Greetzzzz,

Elena

Posted

Elena,

Mazzelkont!!! :-) Zit jij ineens met een luxeprobleem zeg!!!

Heel lief dat je aan mij en Claudia denkt. Zal hier eens met mijn wederhelft overleggen, hoe hij erover denkt.

Kruisdonatie is op zich voor ons geen probleem, daar dit in Belgie standaard is. Misschien kunnen we het wel in samenwerking met UZ Gent regelen, waar ik mijn eerste behandeling heb gehad.

Jij in ieder geval heel veel succes met donor 1 en hopelijk op naar een geweldig jaar voor ons alle drie met drie baby's als prachtig eindresultaat.

Groetjes,

Fientje

Posted

Elena jij mazellaar

Wat een luxe zegg heerlijk!!!

Als zal het ook voorleggen aan mijn vriend.

Kruisdonatie bedoel je daarmee wij de eicellen en hun wat zaadcellen van mijn vriend?

Het is voor ons wel wat verder leuven!

En hoeveel is die vergoeding?

En hoe gaat dat dan met de verzekering voor de rest van het geld?

word dat gewoon tussen ziekenhuis/kliniek en verzekering geregeld en dan Een de vergoeding aan de donor doen we zelf omdat ze dat voor ons doet?

Zo goed?

Jij bent ook een :angel13: Elena dat je ons voor wil stellen aan de donor als het zo ver komt!!!

En ook van mevr dat ze voor het sterilliseren nog wil donoren echt toppie ook!!!!

Liefs Claudia