Ga naar inhoud

Dagboek Elena - Eiceldonatie 2009!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Heee claudiaatje,

Goed nieuws zeg!!! Zo gaat-tie lekker!

Ik heb afgelopen donderdag gebeld met het ziekenhuis omdat ik maar niets hoorde van het ziekenhuis. We zijn goedgekeurd, ook door de commissie nu en als het goed is komt deze week een uitnodiging binnen voor de volgende afspraak.

Stuiter stuiter..... je begrijpt me wel!

Zodra ik weet wanneer we langs kunnen komen voor een prik-instructie e.d. dan meld ik me weer.

Spreek je weer gauw!

Greetzzzz,

Elena

• Reacties 200
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Hoi

Wauww, wat een goede berichten hier zeg. Claudia en Elena heel veel succes en geweldig dat alles tot nu toe zo soepel verloopt. en jullie zo lekker enthousiast zijn.

Claudia, bij mij in principe hetzelfde verhaal. Ook liever 1 terugplaatsen i.v.m. de ruimte. Professor zou wel bij de cryo-pogingen als ze allebei goed zouden ontdooien gewoon 2 terugplaatsen. Mocht het dan uiteindelijk toch een tweelingzwangerschap worden, konden we altijd de risico's nog eens goed op een rijtje zetten en bepalen of er actie nodig was, of te wel toch 1 weg laten halen?? Volgens hem moest je gewoon stap voor stap bekijken en niet vooraf teveel bezig zijn, met wat er wel of juist niet zou kunnen gebeuren.

Groetjes,

Fientje.

Geplaatst

Elena en Claudia, wat zal het dubbel spannend voor jullie zijn. Fijn dat er bij ons alledrie weer schot in zit.

Ik heb een goede deal; Dat wij alledrie zwanger de kerstdagen gaan vieren!

Strak plan?

Knuffel,

Vanessa

Geplaatst

meiden

Ik baaaaaaaaaaaaaaaalllllllll heel erg !!!

Heb net het ziekenfonds gebeld omdat er toch iets knaagde.

Namelijk.

Vorig jaar is de donor met Synarel en Gonal f begonnen, maar heeft toen toch een eisprong gehad, en is de behandeling afgebroken, tsja ze kunnen dan verder niets meer.

We zijn toen een maand later weer begonnen wat wel tot een punctie en TP is gekomen en zelf zwanger maar miskraam heb gehad.

En wat blijkt nu ze rekenen die afgebroken behandeling als poging!!:devil2:

Dus we hebben er nu 3 opzitten en de poging waar we nu mee bezig zijn is dus 4 en moeten we betalen!!!

Zo naar het er nu naar uitziet, volgens die meneer van het ziekenfonds!

Echt zonde zeg, of wij er wat aan kunnen doen dat ze eisprong heb gehad!!!!!

Liefs Claudia

Geplaatst

Hey Claudia,

Volgens mij is het zo dat als er een punctie is geweest dat dat dan telt als een poging. Wij hebben 2x geen TP gehad maar wel een punctie en toen vertelden ze in het ziekenhuis (UMC-Utrecht) dat zodra de punctie is geweest dat dat als een poging telt. Maar misschien verschilt het per verzekering of per ziekenhuis, dat weet ik niet!

Ik kan me voorstellen dat je hier enorm van baalt! Ik zou ook even bij het ziekenhuis informeren als ik jou was! Sterkte!

Liefs, Jane

Geplaatst

Jane

Ja zit ook inderdaad er aan te denken om het ziekenhuis waar we geweest zijn!

Het zal ook per ziekenfonds (zilverenkruis achmea) verschillen en per ziekenhuis, ligt er aan wat ze declareren!

Ik bel van de week het ziekenhuis, en anders maar afwachten of we rekening krijgen aankomend jaar.

En het ook nog aankaarten bij Geertgenkliniek waar we nu bezig zijn!

Liefs Claudia

Geplaatst

Hoi Claudia,

Vervelende domper zeg!! Voor zover ik weet is het pas een poging op het moment dat er daadwerkelijk een punctie plaatsvindt. Ik heb na mijn 1e IVF nog 2 stimulaties gehad, maar deze werden door het ziekenhuis gedeclareerd alszijnde IUI's en formeel gezien zijn dit dus géén volledige pogingen dan.

Ik hoop dat de man het bij het verkeerde eind heeft voor je......

Wij hebben ein-de-lijk DE datum gekregen voor een afspraak! De d-day is op 5 mei (géén grapje) en we balen dat we nu alsnog een maand moeten wachten. Hadden zo gehoopt op een snellere intake, na het voorspoedige voortraject.

Ik ga maandag weer bellen...... proberen kan nooit geen kwaad.

Iedereen een fijn weekend!!

Greetzzzz,

Elena

Geplaatst

Hallo allemaal,

Mijn naam is Laura en ik ben door chemokuren in de vervroegde overgang terecht gekomen. Onze enige optie is eiceldonatie. Helaas komt niemand in onze naaste omgeving in aanmerking. Meerdere oproepjes geplaats, veel reacties maar geen blijvende.. Ik merk dat het leren kennen van een "vreemde"vrouw dit een eicel wil doneren niet gemakkelijk is. Wij hebben nu het besluit genomen om naar Geertgen te gaan voor wederkerigheid... 21 mei hebben we een intake gesprek.

Nu ik jullie verhalen lees zie ik dat dit snel verloopt... dit had ik niet verwacht! Hoe lang zit er tussen jullie intake gesprek en de "waarschijnlijke" terugplaatsing??

Ik wens iedereen heeeel veel succes!!

Liefs Laura

Geplaatst

Hoi laura,

Lees mijn stukje even, stond hier een stukje terug!

Elizabella,

Wat goed!

Wij hebben 4 maart daar de intake gehad, voelde goed.

30 maart hebben wij ons 2 de gesprek daar.

Eerst dan bij de psychologe, is standaard daar dat je met haar een gesprekje heb.

En daarna bij de Gyn, om evt vragen te beantwoorden.

Hij zei 4 maart dat we met 2 a 3 mnd de terugplaatsing al hebben, best rap toch!

Als nu poging 3 niet lukt zijn wij ook bereid om bij Geertgen de 4 de zelf te betalen!

Toen ik de afspraak maakte voor de intake, vroeg de telefoniste duidelijk of ik onder de 42 was, ben 39 nu.

Maar Gyn zei toen wij daar dan waren dat dat het voor het dragen van een vruchtje/babytje niet van belang was, wel waar de eitjes vandaan komen, het liefs jong, onder de 35.

Maar goed je heb vrij snel je gesprek en zal alles wel duidelijk worden.

Succes

Liefs Claudia

Geplaatst

meiden

Ik heb daarstraks het ziekenhuis gebeld waar ik in behandeling ben geweest afgelopen jaar.

En hun hebben gewoon 2 IVF pogingen staan, dus geen 3.

dus hoogstwaarschijnlijk ook 2 pogingen gedeclareerd bij het ziekenfonds, yoeppie!!

Liefs Claudia

Geplaatst

Hoi Claudiaatje,

Supernieuws zeg!! Wat een opluchting voor jullie!!

Mijn donor kwam met een mededeling, wat goed nieuws voor haar betekent maar minder goed voor mij..... ze heeft een baan! Ben enerzijds wel blij voor haar, want in de bijstand zitten is ook nix. Maar...... ons avontuur komt nu wel op losse schroeven te staan. Zit in een dip nu!! :shower:

Onze afspraak op 5 mei is om half 11 'sochtends en zij ging proberen of het haar dan lukt om erbij te zijn. Afwachten dus......

Wordt vervolgd!

Groet,

Elena

Geplaatst

Hallo Allemaal,

Weet iemand hoe streng de ziekenhuizen zijn in het hebben van een vervulde kinderwens van de donor??

Ik heb gehoord dat dit per ziekenhuis kan verschillen, misschien hebben jullie ervaring hiermee?

Liefs Laura

Geplaatst

@laura

Sorry ik heb geen idee.

Wij zijn vandaag weer naar geertgen geweest.

mag beginnen met de Estradiol.

6 mei 1ste BMSmeting

Liefs Claudia

Geplaatst

Ik heb het even nagevraagd aan mijn gyn. en deze heeft het volgende antwoord gegeven:

De donor moet bewezen vruchtbaar zijn en tenminste 1 kind hebben. Een voltooid gezin is ideaal, maar niet strikt noodzakelijk

Wij hadden een intake gesprek gepland bij de Geertgen kliniek maar nu heeft mijn nicht (1 kind maar nog wel een 2de kinderwens) aangeboden donor te willen zijn!!

Binnenkort gaan wij naar mijn gynaecoloog voor een gesprek.

Momenteel zijn wij zooo blij dat zij dit voor ons wil doen, hopelijk is dit de eerste stap op weg naar een heel mooi eindresultaat!

Iedereen heel veel succes!

Liefs Laura

Geplaatst

Laura

Wat goed van je nicht dat ze wil doneren voor jullie

ontzettend lief van haar.

Ik kan voorstellen dat jullie heel blij zijn.

Succes

Liefs claudia

• 3 weken later...
Geplaatst

Nou, volgens mij hoor ik nu ook in dit topic thuis..

Ik heb 9 IUI's en 2 keer IVF gedaan, maar helaas bleek de kwaliteit van de eitjes niet goed genoeg. Aangezien ik het alleen ga doen, was ik al afhankelijk van een zaaddonor en nu dus ook van een eiceldonor. Daar valt van alles over te zeggen, maar het belangrijkste is dat mijn gevoel erover goed is, denk ik..

Ik heb (dankzij een etentje met oude schoolvriendinnen, die ik de eerste keer afgezegd heb, en waar ik ook nu geen zin in had....) een donor gevonden. M'n oude schoolvriendinnetje dus. Ook 33 jaar, 2 kids en gezin compleet.

We hebben nu gezamenlijk een gesprek met de gynaecoloog op 9 juni staan, maar ben heel benieuwd naar het verloop verder... gesprek met psycholoog, met haar en haar man erbij? Is dat in het eigen ziekenhuis, waar ze ook de punctie doen, of standaard in het UMC Utrecht, waar ze sowieso ook mijn terugplaatsing doen?

Enig idee hoe lang het traject gaat duren?? Moet er ook juridisch iets geregeld worden?

Spannend...

Succes iedereen, groet Nanne

Geplaatst

Hoi Nanne,

Welkom bij de club!! Jij gaat wel een hele spannende tijd tegemoet zeg, geen partner om dit avontuur samen te doorstaan. Nou meid, als je je frustraties of gevoelens kwijt wil, dan zit je hier aan het juiste adres.... met lotgenoten dus!

Eind december hebben wij een donor via internet gevonden en afgelopen dinsdag naar het UMC geweest voor prikinstructies e.d. Er gaat wel een tijdje overheen, helaas...... maar met geduld kom je er wel.

Onderstaand mijn relaas van afgelopen dinsdag!

Wij zijn 5 mei weer naar het UMC geweest, samen met onze donor. Aangezien zij nu werk heeft, is de drive wat minder. We proberen samen met het ziekenhuis eruit te komen om zo weinig mogelijk onder werktijd dingen te plannen. Gelukkig werkt het ziekenhuis mee. De 1e fm + punctie gaan waarschijnlijk in het weekend plaatsvinden!

Hoe dan ook, wij mogen eindelijk gaan beginnen!! Mijn schema ziet er alsvolgt uit;

- vanaf 9 mei a.s. ga ik beginnen met de decapeptyl te spuiten.

- 16 mei stop ik met de pil, maar blijf gewoon doorspuiten met de

decapeptyl.

- 23 mei start ik vervolgens met de progynova tabletten (3x p/d 1 tablet)

- 29 mei heb ik dan de uitgangsecho.

Het schema van mijn donor ziet er alsvolgt uit;

- 16 mei begint zij met de decapeptyl

- 23 mei stopt zij met de pil, waarna zij ongesteld wordt

- 29 mei heeft zij ook de uitgangsecho

- 06 juni heeft zij de 1e follikelmeting

Dus op naar een heleboel eitjes en embryo's!!

Greetzzzz,

Elena

Geplaatst

Elena

Wat goed zeg, eindelijkkkk!

Je heb je schema en mag beginnen...

Ik vind het echt heel fijn voor je!

Fijn ook dat het ziekenhuis meewerkt, heel fijn.

Ik ben blij voor je!!

Liefs Claudia

Geplaatst

Dag lieve Claudia,

Bedankt voor je lieve reactie! Ik hou je in de gaten hoor en baalde ook flink toen ik je berichtje las over het baarmoederslijmvlies. Want ik ging ervanuit dat we ongeveer gelijktijdig aan een TP zouden toezijn. Nou ja, wie weet is mijn bms op 29 mei ook nog niet goed en dan kan het hele schema een week verschuiven.

Samen met Vanessa hebben we een deal, dus die gaan we hoe dan ook nakomen. Een paar weken extra wachten maakt nu ook niet meer uit, dat heb je maar mooi gezegd!

We gaan ervoor meis!

Knuf,

Elena

• 4 weken later...
Geplaatst

Hoi meiden,

Hier weer even een update (en gelijk antwoord op jouw vraag Claudia, welke ik overigens geheel gemist hebt sorry).

Vrijdag de 29ste was het d-day, althans zo voelde het voor mij. Samen met mijn donor naar de gyn voor een uitgangsecho. Pffff, ik mocht als eerste en was eigenlijk snel klaar! Bms was 9mm en voor groen licht moet het minimaal 7 mm zijn, dus het was gewoon goed! Helemaal blij en toen moest mijn donor......

Die verbleef een stuk langer in het kamertje maar uiteindelijk kwam ze er wat witjes uit. Ze konden haar linker eileider niet vinden dus met een hoop geduw op de buik, konden ze 'm zien. Ook was bij haar alles 'rustig', geen cystes oid, dus de 30ste kon ze beginnen met 150iE gonal-f.

Afgelopen zaterdag ben ik met haar meegeweest voor de 1e fm en die viel eigenlijk tegen. Ze had mij al gebeld om te zeggen dat ze haar eierstokken voelde, maar bij de fm waren er aan de ene kant 3 grote follikels te zien (rond de 10mm) en aan de andere kant weinig tot niets. Teleurstellend, ook voor mijn donor. De gyn heeft de dosis verdubbelt in de hoop dat er alsnog de boel daarbinnen wakker geschud gaat worden. Morgen (woensdag) hebben we de 2e fm, ben erg benieuwd.

Kom morgenavond weer terug met een verslagje......

Greetzzzzz,

Elena

Geplaatst

Elena

wat fijn dat jullie nu zo lekker volop bezig zijn!

En wat fijn dat jou BMS gelukkig wel goed is toppie

Jammer dat de follikels nog niet zo willen groeien, maar met een dubbele dosis Gonal moet het lukken bij de donor!

Liefs Claudia

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden