Ga naar inhoud

Dagboek Elena - Eiceldonatie 2009!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi meiden,

Er zitten nu 2 emmies in mij, heel onwezenlijk maar ben onwijs dankbaar dat dit dankzij mijn fantastisch donor & de medici voor elkaar gekomen is.

Hoe dan ook hier mijn verslagje;

Om 10.45 werd ik ein-de-lijk gebeld (het ziekenhuis zou tussen 10-11 bellen) en ik kan je zeggen dat deze 3 kwartier een jaartje of 2 van mijn leven gekost hebben.

Van de 8 eicellen, waren er 2 niet bevrucht (waarschijnlijk niet rijp genoeg) en 6 dus wel. Van die 6 waren er 4 perfecte embryo's ontstaan en 1 had niet doorgedeeld en de ander was 'ingestort'(?).

Nu hebben we dus 2 emmies teruggeplaatst gekregen (7-cellig en 9-cellig) en gaan de andere 2 de vriezer in. M.a.w. we hebben nog cryo's ook :hussy:, daar had ik al helemaal niet opgerekend.

Gisteren ben ik na de tp met samengeknepen billen de behandelkamer uitgelopen en heb ik dit nog een uur volgehouden. In de auto ben ik gelijk plat gaan liggen en ook gisterenavond heb ik heerlijk languit op de bank gelegen. Maakt misschien helemaal niets uit, maar het is het gevoel gewoon....:blink:

Dus meiden, ik ben zooooooooo happy dat valt met geen pen te beschrijven. Claudia, you're next!!!!

Oja, mijn donor heeft dit hele proces als niet zwaar beschouwd en wil, indien deze poging(en) niet zouden lukken nog een keertje willen doneren. Wonderen bestaan echt..............!!!!

Greetzzzzz,

Elena

• Reacties 200
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Elena,

He wat fijn, we hoorden maar niks en begonnen ons (ik spreek ook maar even voor de anderen die met je meeleven) al zorgen te maken. So far, so good!

Caroline

Geplaatst

Elena,

Super gewoon! Geweldig een TP, 2 emmies en eventueel een geweldige donor die nog een keer voor jullie wil klaar staan, helemaal top en het is jullie uiteraard van harte gegund ( maar niet meer nodig want dit wordt gewoon een geweldige zwangerschap :D ) Ik ga natuurlijk de aankomende twee weken alles op het wachtbankje volgen, succes !

Geplaatst

Elena

Echt echt echt super gewoon, kan bijna niet meer stuk!

Ben zo blij voor je!

En wat een engel hebben jullie als donor dat ze het evt nog een keer wil doen echt fantastisch super gaaf top meid!

Succes in je WW en ik ga je volgen want.....

And I am next!!!!

Liefst Claudia

Geplaatst

Elena en Claudia op naar onze mooie kerstfoto's!!!!

@Elena wat geweldig! Moest wel lachen toen ik las hoe je het na de tp gedaan hebt, ik had het graag willen zien hoe jij het ziekenhuis uit gelopen bent. Hahaha.

Geplaatst

Heee Vanessa,

Alles goed daar met jou? Hoe is het met de kleine?!?

Ik liep als een volwaardig (voor zover mogelijk) mannequin het ziekenhuis uit. Je kent dat wel, met wiegende heupen..... moet zeggen dat het niet echt lekker loopt en dat die auto ook nog eens, voor mijn gevoel dan, extra ver weg stond.

Mijn ventje is extra lief voor me en ook reuze benieuwd of het gelukt is. En dat terwijl hij de nuchterheid zelve is.

Toen we 3 jaar geleden de mmm ingingen, riepen we tegen elkaar dat we niet té medisch gingen doen. We zouden alleen laten checken of wij beide wel 'vruchtbaar' waren.

Nou, een tp met een gedoneerde eicel valt toch niet onder het medische aspect, toch? :toothy3::toothy3::toothy3:

Je begrijpt...... we zijn ontzettend blij dat we hebben doorgezet met het huidige resultaat tot nu toe. Zover als we nu zijn, zijn we de laatste 5 jaar niet gekomen dus deze poging kan voor mij eigenlijk niet meer stuk.

Jij verder succes met je zwangerschap en nogmaals, ik hoop je te mogen volgen!!

Greetzzzz,

Elena

Geplaatst

Vanessa en Elena

Yep op naar de kerstfoto met de dikke buiken!!!!

En dan is de volgende volgend jaar kerst 2010 of zomers al, foto van ons met de babys hoe vinden jullie die???

Lijkt me leukkkkk!:toothy4:

En hopelijk doet Fientje dan ook mee!!!!!

Liefs Claudia

Geplaatst

Ha Tsjoender,

Ik ben net nieuw op dit forum en kom hier op omdat mijn vriend en ik na 3 jaar bezig met kinderen krijgen (4IUI, 1IVF) vorige week te horen hebben gekregen dat we beter kunnen stoppen omdat mijn eicellen te oud zijn geworden :bye2::bye2:

Hoewel we alles even willen laten zakken, willen we vanaf augustus overgaan op het zoeken naar een eiceldonor en ik ben onder de indruk van jouw verhaal en je manier van zoeken van een donor.

Ik dacht ook dat er zoveel mensen zoeken dus dat zal wel nooit via een oproepje een serieuze kandidate op kunnen leveren...maar toch!!!! :yeswink-1:

Kun je mij mailen op welke sites je je oproepjes hebt geplaatst??

Jij zit nu in je wachtweken toch??? Van 2 emmies.....oooohh...DAT zou mooi zijn!!!! Heb je het idee dat het aak zou KUNNEN zijn...al valt daar mss niet zo op af te gaan, ik heb wel het idee dat je voorvoelt of het gepakt zou kunnen hebben...ik hoop het voor je!

Grtz,

Koosje

Geplaatst

Hoi, meiden

Hier even een berichtje van mij!! Ik ben er nog hoor!!

Ik heb de afgelopen tijd wel even wat anders aan mijn hoofd gehad dan een kinderwens. Mijn broer heeft namelijk een tijdje geleden zelfmoord gepleegd en vandaar ook dat ik al wat langer niet meer actief was. maar nu voorzichtig toch weer wat stapjes zetten en ook weer wat meer aan de toekomst denken. Ik zal proberen mij de komende tijd weer wat meer te melden, zeker als er nieuws is.

Elena, heel veel succes en de duimpjes draaien hoor!!!

Claudia, dank voor je berichtje dat je hoopte dat ik ook nog mee zou doen. Jij ook veel succes, snel een terugplaatsing met geweldig resultaat.

Alle andere (nieuwere dames) Jullie ook veel succes en wie weet veroorzaken we met z'n allen wel een kleine babyboom!!!

Groetjes,

Fientje

Geplaatst

Fientje

Dat zijn nare berichten meiske!

Wat verschrikkelijk voor jullie, dit is niet niks!

Gecondoleerd met het verlies van je broer

Dat zal een moeilijke tijd zijn geweest en nog steeds!

Veel sterkte ermee!

Dikke knuffel van mij!!!!!!!

Liefs Claudia

Geplaatst

Fientje gecondoleerd met het verlies van je broer.

Een vriendin van mij heeft hetzelfde meegemaakt als jij....

Daardoor weet ik een klein beetje wat het met je doet.

Heel veel sterkte!

Fijn dat je je hier weer laat "zien".

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Hoi Fientje,

Wat verschrikkelijk zeg!! Is dit volkomen onverwacht gekomen of waren er toch wel signalen in die richting geweest. Het is altijd zo dubbel, omdat het voor de persoon zelf vaak de uitweg is om niet verder meer te hoeven maar voor de 'achterblijvers' vol met vragen blijven zitten, verdriet hebben en er misschien wel een schuldcomplex aan overhouden (wat overbodig is omdat jijzelf niet die beslissing hebt gepusht).

Ik heb een vriend die ook een tijdje bij me heeft ingewoond. Hij dreigde altijd met zelfmoord en dat bracht mij vaak tot wanhoop, omdat ik dacht dat het aan mij lag. Jaren later kregen we de diagnose dat hij manisch depressief is en toen heb ik erop aangedrongen dat hij serieuze hulp ging zoeken. We kennen elkaar al meer dan 15 jaar, nog steeds bevriend en met periodes is hij 'niet op de wereld' om daarna zich weer vrolijk te melden. Ik mag 'm graag maar het blijft moeilijk communiceren......

OK heel verhaal, sorry, ik wens je onwijs veel sterkte toe om deze gebeurtenis een plekje te geven. En wil je je verhaal kwijt, je weet ons te vinden!!

Voor wat betreft die dikke buikenfoto onder de kerstboom, jij hoort daar natuurlijk ook bij Fien! Dus zet 'm op...... want jij en Claudia are NEXT!!

En dank voor je draaiende duimen!!

Greetzzzz,

Elena

Geplaatst

Hoi Elena en de rest!

Ik zit aan de vooravond van het gesprek met de psycholoog.. samen met de donatrice mogen we morgen verschijnen. Best spannend, het voelt toch alsof hij de macht heeft ons traject te dwarsbomen. (niet dat hij die intentie zal hebben, maar we hebben zijn groen licht nodig..)

Nou ben ik benieuwd hoe jullie de toekomst besproken hebben met de donor.. blijven jullie elkaar zien, houden jullie contact? Gaat jullie aanstaande kleine (voor 't gemak ;-) weten van wie de eicel kwam?

Ik ben van plan hier vrij open in te zijn, en ook wel contact te houden (ze woont ook bij mij in de wijk, dus sowieso ook praktisch.. om te voorkomen dat we straks achter elkaar bij de kassa staan, en ik gauw een familiepak wc-papier voor m'n kleintje moet houden..) Ik wil geen taboes in stand houden, en vooral doen wat voor het kind tzt het prettigst is.

Heel graag lees ik jullie ervaringen en plannen hier over...

Dank alvast en sterkte!

Groet Nanne

Geplaatst

Hoi Nanne,

Ik kan mij nog goed het 1e gesprek met donor herinneren en toen zaten we wat onwennig tegenover elkaar. Wij (mijn man en ik) zaten niet te wachten op close contact en zij (onze engel) zat niet te wachten op ingewikkelde perikelen omtrent het kindje. Dus spraken we af, prima om contact te hebben 1x per jaar of zo en ik zou haar dan ook wat foto's sturen van de kleine.

Enfin, we kregen groen licht van de psycholoog en daarna rolden we het traject in. Allebei zonder verwachtingen en nuchter, we zagen wel waar het schip standde.

Nu zit ik in de wachtweken en heb een onwijs goed contact met mijn donor. Bij elke follikelmeting ben ik erbij geweest, bij de punctie heb ik aan haar zij gezeten en zij is uiteindelijk ook bij de terugplaatsing geweest. Nu bellen we elkaar, zij wel iets vaker dan ik, om de paar dagen ivm de wachtweken. Binnenkort komt ze bij ons bbq-en en eerlijk gezegd had ik zeker niet zo gepland van te voren.

Ik zou zeggen, laat het over je heen komen. Steun je engel zoveel mogelijk daar waar je kunt, want het is toch héél bijzonder dat iemand dit voor jou over wilt hebben.

Wij hebben al een dochtertje van bijna 6 en mocht ik zwanger zijn, dan ga ik haar het hele verhaal vertellen. Nu weet ze wel dat onze donor een heel bijzonder iemand is, want zij helpt ons voor een nieuw kindje. Dat besef heeft ze wel, want dat vind ik wel belangrijk. Ik speel dus gewoon open kaart.

Heel veel succes morgen, het komt vast goed! Ik hoop dat ik een voorbeeld voor je mag zijn, want a.s. zaterdag weet ik of ik wel of niet zwanger ben. Mijn gevoel is vooralsnog héél positief......

Greetzzzz,

Elena

Geplaatst

Een voorbeeld ben je sowieso al.. Maar ik hoop met je mee dat je positief test!!!! Moeite genoeg gedaan, dacht ik zo...

Sterkte!

Grtz Nanne

Geplaatst

Fientje gecondoleerd met het verlies van je broer, wat moet dat moeilijk voor jullie zijn zeg.

Heel veel succes met je behandelingen!!!!!!!!!!!!!!

Sandra

Geplaatst

Hoi,

Dank voor al jullie lieve reacties!! Wat is dit toch een fijn forum!!

Geheel onverwacht was het niet. Hij had al eerder een poging gedaan. Waarschijnlijk heeft een verbroken relatie die 18 jaar geduurd heeft hem uiteindelijk tot zijn daad gebracht. Een echt schuldgevoel heb ik gelukkig niet, wel de waarom vraag. En natuurlijk ben je bezig met had ik niet dit of dat moeten doen of laten. Omdat hij al jaren in het buitenland (Ierland) woonde moet er nog veel geregeld worden, wat vooral door mij en mijn partner wordt gedaan, omdat mijn ouders natuurlijk zo goed zijn in Engels. Ik herken dat manisch depressieve wel een beetje bij mijn broer. Het ene moment was alles goed en kon er niks fout. Het andere moment was alles zo negatief.

Verder vindt het heel moeilijk dat we helemaal niets meer van zijn ex hebben gehoord, terwijl zij voor 100 % op de hoogte is van zijn overlijden.

Nou, maar genoeg hierover, dit is geen forum over zelfmoord etc. dus probeer ik het hier zo bescheiden mogelijk te houden.

Elena, hou je het nog een beetje uit?? Nog maar een paar daagjes tot het testen....

Claudia, hoe gaat het met jou? Voor jou ook spannend de binnenkort. Zie je er tegenop? Hebben ze aangegeven of er een oorzaak is waarom of het nu te dik blijft.

Nanne, ik ben ook voor openheid, maar daarvoor moeten zowel jullie als de donor op een lijn zitten.. Dit is mijns inziens het belangrijkste.

Iedereen weer heel veel succes!!

Groetjes,

Fientje

Geplaatst

Fientje

Het is inderdaad wel spannend nu, nog een paar daagjes en dan gesprek

Ben benieuwd wanneer en wat er gaat gebeuren, zie er wel tegenop, maar misschien na vrijdag na het gesprek weet ik meer van wat er precies komen gaat!

Ik laat het allemaal maar gebeuren en over me heenkomen ik denk dat dat het beste is.

nogmaals sterkte jij met verwerken!

Dikke knuffel van mij

Geplaatst

Hoi meiden,

Allereerst fijn om te lezen, Fientje, dat je je er niet schuldig ondervoelt. Het is namelijk zo makkelijk om dat wel te zijn, terwijl het echt onterecht is. Sterkte verder met het regelen van alles, dat neemt ook nog best veel tijd in beslag.

Claudiaatje; morgen wordt het jouw dag, duim voor je dat het allemaal reuze meevalt en je snel groenlicht krijgt voor een poging! Mijn duimen draaien alvast......

En nu dan eventjes over mijzelf, ahummm... om kort te gaan de test was positief vanochtend :bf_new:.

Aangezien het wachtbankje juli in het rood stond, wilde ik vanochtend eigenlijk gewoon weten waar ik aan toe was. Ik had niet meer de moed om tot zaterdag te wachten, want ik vond het echt verschrikkelijk dat er al zoveel meiden negatief getest hadden waar ikzelf een goed gevoel bij had.

Dus vanochtend, terwijl mijn lief onder de douche stond en onze kleine meid nog sliep, ben ik naar beneden geslopen en heb een simpel testje van matcare getest. Die was binnen de minuut al positief, maar ik meende dat het streepje minimaal even donker moest zijn dan de controle lijn. Dus in 1e instantie dacht ik helaas..... totdat ik de bijsluiter las. Ben meer praktisch ingesteld en heb het niet zo op bijsluiters c.q. manuals.

Je begrijpt nu dat ik blij ben dat ik dit gedaan heb, want de test is dus gewoon hartstikke positief!!! Ben nu weer rustig en geniet enorm van dit succesje, dit kunnen ze me gewoon niet meer van me afpakken (of het nu goed of slecht gaat). A.s. zaterdag test ik weer opnieuw en mocht het dan wederom positief zijn, dan ga ik het ziekenhuis bellen.....

Meiden, hier zit een emootje van 43 jaar beduusd en stil te genieten van haar feestje. Keep you girls informed!!

Greetzzzzz,

Elena

Geplaatst

Elena,

Wauw, goed nieuws zeg!! Heel veel succes en ook zaterdag een positieve test natuurlijk!!!

Groetjes,

Fientje

Geplaatst

ELENA

AL POSITIEF GETEST !!!!!!!

en ik ga je gewoon al feliciteren

GEWELDIGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG

YESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS

YIPPPPPPIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

YOEHOEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

FANTATISCHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH

GEFELICITEERDDDDDDDDDDDDDDDDDD

WAUWWWWWWWWWWWWWWWWW

SUPERRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

GRANDIOOSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS

TEGEKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKK

JOU ENGEL HEEFT OOK ZEKER EEN DIKKE KNUFFEL VERDIEND!!:3some:

IK BEN ZO ONTZETTEND BLIJ VOOR JE!!

DIKKE KNUFFEL XXX CLAU

Geplaatst

hoi hoi

Ik heb zelfs 3 dagen te vroeg getest hoor en die was ook positief dus ik denk dat je er wel vanuit mag gaan dat het gelukt is!!

super...!

liefs

Desiree

Geplaatst

Ha Elena,

Ben nog wat nieuw hier maar lees al wel eventjes mee...en ik lees nu dat je vanochtend positief hebt getest...VAN HARTE GEFELICITEERD!!! :hello2:Wat een succes!!! Zie je wel dat ook meiden van 43 jaar nog gewoon lekker zwanger kunnen worden....dat maar veel meiden je mogen volgen!!!

Mag ik je vragen waar je jouw oproepen voor een donor hebt geplaatst?? Wij willen graag op zoek gaan naar een donor, misschien ookw el in het buitenland maar liever in Nederland maarw eet niet zo goed hoe dat aan te pakken en waar een oproepje te plaatsen. Kan jij me verder helpen??

Geniet lekker...4 juli is een goede dag om helemaal definitief positief te hertesten..word ik 40 :misc_expressions-wh

Groetjes,

Koosje

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden