Ga naar inhoud

Nieuwsgierig naar IUI resultaten....


Sil

Aanbevolen Berichten

Hoi

 

 

 

Gisteren hebben mijn vriend en ik het heugelijke nieuws mogen ontvangen dat we eerder voor IUI in aanmerking komen dan voor IVF. In eerste instantie werd er aan IVF gedacht maar ze geven ons toch een reële kans voor IUI. Daar zijn we erg blij mee! Het "ligt" aan mijn vriend desondanks gaan ze bij mij toch wel een kijkoperatie uitvoeren om te zien of ik geen verstopte eileiders heb etc. De rest is bij mij allemaal in orde. Als dat positief is wordt er gestart met IUI. We kunnen dus niet wachten maar het moet....

 

 

 

Bij mij wordt er de eerste 3x niet gewerkt met hormonen. Bij jullie ook? Als ik wel met hormonen zou moeten starten geeft dat wel iets meer zekerheid voor de eisprong. Maar omdat ze hebben kunnen zien dat ik een eisprong heb gehad willen ze eerst zonder hormonen proberen. Zouden jullie het daarmee eens zijn of er op staan dat ze de behandeling beginnen met hormonen?

 

 

 

Ik ben heel erg benieuwd wat jullie resultaten zijn met jullie behandelingen voor IUI. Wel zwanger geworden of niet en hoeveel keer al behandeld. Mogelijk dat jullie dit met mij willen delen?

 

 

 

Groetjes Sil

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sil,

 

 

 

Wij zijn ook met IUI begonnen, wel direct met hormonen omdat mijn cyclus niet geheel regelmatig is en de eisprong zich anders moeilijk laat 'timen'.

 

Na 3 x IUI is besloten dat we beter op IVF over konden gaan omdat er toch weinig eicellen rijpten bij mij. M'n gynaecoloog wilde liever nu over naar IVF ipv er later achter komen dat de voorraad eicellen uitgeput aan het raken is... vandaar.

 

 

 

Ik ben niet zwanger geraakt van de IUI, maar dat zegt niks voor jouw kansen...

 

Ik heb 2 collegaatjes die zwanger geraakt zijn van IUI. Bij de één werden er wel hormonen gegeven, bij de ander niet...

 

 

 

Ik zou meegaan in de adviezen van je gynaecoloog.

 

Hoop dat je hier iets aan hebt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat mijn cyclus vertraagd was (soms cyclus van min. 39 dgn) ben ik wel gelijk met Clomid begonnen tijdens de IUI. Al na 2 keer bleek IUI geen oplossing voor ons. Door gegaan met IVF en als laatste ICSI.

 

 

 

Hopelijk brengt voor IUI voor jullie snel iets moois.

 

 

 

Liefs, Stéphanie

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb 4x IUI achter de rug zonder hormonen en 2x met hormonen. Helaas zonder resultaat... Tot op heden geen aanwijsbare reden waarom ik hiervan nog niet zwanger ben geworden... leeftijd wellicht...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sil,

 

 

 

Ik ben na 6x IUI zwanger geworden maar dat is helaas een miskraam geworden, daarna nog 4x en toen wilden we (in overleg met arts) voor IVF gaan. Ik heb altijd clomid gebruikt omdat ik een hele onregelmatige cyclus heb. Wat bij mij wel altijd gedaan werd is dat ze een week na de eisprong bloed afnamen en dan konden ze zien of je een goede eisprong gehad had. Als dat bij jou zo is dan zou ik het zeker eerst zonder hormonen proberen want met hormonen heb je ook weer kans dat er meerdere eicellen groeien en dan doen ze vaak geen IUI meer omdat de kans op een meerling dan een stuk groter is. Een vriendin van mij is trouwens met haar 1e IUI poging zonder hormonen zwanger geworden. Nu is ze bezig voor een 2e kindje en heeft al 6 IUI behandelingen gehad zonder succes.

 

 

 

Heel veel succes,

 

Liefs Marinda

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb 4x IUI achter de rug zonder hormonen en 2x met hormonen. Helaas zonder resultaat... Tot op heden geen aanwijsbare reden waarom ik hiervan nog niet zwanger ben geworden... leeftijd wellicht...

 

Hoi Pamela,

 

 

 

Mag ik naar je leeftijd vragen?

 

 

 

Groetjes Sil

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sil,

 

 

 

Ik ben na 6x IUI zwanger geworden maar dat is helaas een miskraam geworden, daarna nog 4x en toen wilden we (in overleg met arts) voor IVF gaan. Ik heb altijd clomid gebruikt omdat ik een hele onregelmatige cyclus heb. Wat bij mij wel altijd gedaan werd is dat ze een week na de eisprong bloed afnamen en dan konden ze zien of je een goede eisprong gehad had. Als dat bij jou zo is dan zou ik het zeker eerst zonder hormonen proberen want met hormonen heb je ook weer kans dat er meerdere eicellen groeien en dan doen ze vaak geen IUI meer omdat de kans op een meerling dan een stuk groter is. Een vriendin van mij is trouwens met haar 1e IUI poging zonder hormonen zwanger geworden. Nu is ze bezig voor een 2e kindje en heeft al 6 IUI behandelingen gehad zonder succes.

 

 

 

Heel veel succes,

 

Liefs Marinda

 

Hoi Marinda,

 

 

 

Gefeliciteerd dat je zwanger bent! Hartstikke leuk na een mislukte periode met IUI.

 

Toch hoor ik meer verhalen dat IUI behandeling vaker teleurstellend is dan het positief uitpakt. Maar ik heb natuurlijk hoop en denk ook dat het per persoon verschillend is.

 

 

 

Ik heb nog geen idee wat het traject voor mij gaat zijn en welke metingen er plaats gaan vinden. Heb natuurlijk wel een beetje algemene informatie en de rest hoor ik in een later stadium (na de operatie). Wel weet ik dat ik 3 behandelingen krijg zonder hormonen en als het dan niet gelukt is, gaan we over naar een hormoonbehandeling.

 

 

 

Over anderhalve week krijg ik een kijkoperatie om te zien of er geen verstopte eileiders zijn. Bij mij is verder alles in orde. De gyn verwacht niet dat dat anders zal uitpakken na de operatie omdat ze de oorzaak hebben gevonden bij mijn vriend. Maar ze willen het zekere voor het onzekere nemen. Na de operatie, als deze positief wordt afgesloten, wordt er gestart met de IUI behandeling.

 

 

 

Ik ben dus erg benieuwd net zoals vele andere....

 

 

 

Groetjes Sil

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Pamela,

 

 

 

Mag ik naar je leeftijd vragen?

 

 

 

Groetjes Sil

 

 

 

 

 

Ik ben 37... las toevallig laatst weer ergens dat de vruchtbaarheid van een vrouw na haar 37e dramatisch daalt... ook geen echte opstekers om te lezen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Pamela,

 

 

 

Ik ben zelf in februari vorig jaar begonnen met IUI. Het plan was voor ons om eerst 3x zonder hormonen te doen en dan 3x met. Ik heb ook een regelmatige cyclus, wel ongeveer 32 dagen, en ook een eisprong.

 

In principe doen ze bij ons ziekenhuis de IUI's zonder hormonen zonder follikelmeting echo's. De IUI's met hormonen worden wel in de gaten gehouden met echo's. Vaak op dag 3 dan dag 10 en dan, bij mij, nog 1 of 2 echo's.

 

Zelf zag ik IUI erg zitten omdat we dan tenminste actief iets deden voor mijn gevoel. De eerste 3 zonder hormonen vond ik prima. Het was ongelooflijk maar de 1e lukte meteen. Echt bizar, helaas eindigde deze in een missed abortion. Ik baalde enorm maar was wel positief. Omdat ik zwanger was geraakt kreeg ik opnieuw 6 IUI's. Ik begon dus weer opnieuw met tellen.

 

De 3 IUI's daarna mislukten helaas allemaal. De volgende IUI ging ik met hormonen doen, met puregon. Door de hormonen had ik geen extra follikels, het ging alleen sneller dan 32 dagen. Helaas bleek dat deze IUI helemaal was mislukt omdat ik 2 dagen na deze IUI al een bloeding kreeg. Er bleek helemaal geen eisprong te zijn geweest.

 

De poging daarna deed ik weer met hormonen, hetzelfde aantal, maar toen had ik ineens een overstimulatie. Deze poging moest dus worden afgebroken.

 

Als het goed is ga ik over 3 weken weer beginnen met de 6e IUI, weer met hormonen. Als die niet lukt dan heb ik er daarna nog 1 over. Inmiddels is mijn hoop op succes via IUI wel gedaald. Hoe positief ik in het begin ook was, dat is nu minder. Het is nu weer bijna 3 maanden geleden en ik heb wel weer zin om verder te gaan. En eerlijk is eerlijk, ik heb nog 2 goede kansen voor me liggen.

 

Ik wens je veel succes en hoop dat je hier iets aan had, als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel.

 

 

 

Groetjes van Corina

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Sil,

 

Ik heb vorig jaar iui gehad met hormonen.

 

Heb in 2007 ook een laprascopie gehad en ik heb van mijzelf een mooie eisprong.

 

Ik ben bij de 1e iui zwanger geworden,had wel 3 follikels en heb nu 1 prachtige dochter.

 

 

 

Ik zou met hormonen willen, zoals je ziet toch maar 1 eitje bevrucht ondanks de hormonen en 3 eitjes, de kansen zijn groter en gerichter ze weten precies je eisprong.

 

 

 

Succes liefs Renata

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast estrhalita

Ook ik ben bij de 1ste IUI zwanger geworden van mijn 1ste zoontje. Ik slikte wel Clomid.

 

 

 

Van mijn 2de zoontje heb ik 8 IUI behandelingen gehad, zonder resultaat en uiteindelijk de 2de IVF zwanger geworden.

 

 

 

Het kan dus alle kanten op gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Pamela,

 

 

 

Ik heb eerst een kijkoperatie ondergaan in oktober 2007, toen is geconstateerd dat mijn linker eileider verkleefd was en mijn rechter niet doorgankelijk. Ben daarna in januari aan mijn eerste IVF begonnen en in mei de tweede. Voordat ik aan de derde IVF poging zou beginnen ben ik in augustus 2008 voor een operatie waarin ze mijn linkereileider zouden verwijderen opgenomen in het ziekenhuis. De eileider is dichtgebrand en het is gelukt mijn rechter eileider doorgankelijk te maken. Aangezien ik verder een normale eisprong heb verviel ik in het IUI-traject. De eerste IUI-poging in oktober heb ik afgeblazen wegens privé omstandigheden, de tweede IUI-poging is mislukt in december en ik zit nu te wachten op mijn ongesteldheid voor de derde IUI. In de tussentijd proberen we het via de 'natuurlijke' weg. Ik moest 5 dagen Clomid slikken. Dit zal wel te maken hebben met mijn leeftijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie berichtjes.

 

 

 

Ik ga denk ik toch aan de arts vragen of ik niet beter kan beginnen met de hormonen. Net zoals Renata schrijft...3 follikels en 1tje bevrucht. Het geeft je toch iets meer kans. Ook al lukt het misschien zonder hormonen.

 

 

 

Ik moet voor morgenochtend ongesteld zijn anders gaat de operatie van volgende week niet door. Ik had mijn ongesteldheid maandag of gisteren verwacht maar helaas. Of gelukkig misschien????

 

Vanochtend natuurlijk een test gedaan voor de zekerheid. Maar die was negatief. Laat me dan nu maar zo snel mogelijk ongesteld worden als het toch niet positief is anders kan de operatie niet doorgaan. Betekend dat ik dan ook een maand langer moet wachten met de behandeling.

 

 

 

Groetjes Sil

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had eigenlijk gehoopt op een andere methode maar na overleg met mijn arts hebben we toch besloten om nog een aantal keer IUI te proberen. Ik moet nog wel wat vertrouwen opbouwen, want dat is er door 6 mislukte pogingen niet echt beter op geworden. De arts was positief dus dat probeer ik ook te zijn! Zijn er mensen op het forum die tussen de 6e en 10e keer IUI zwanger zijn geworden??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Corina,

 

Mag ik vragen hoe oud je bent?

 

Wat geweldig dat die eerste poging gelukt is. Dat geeft de burger gelijk moed! De manier waarop jullie ziekenhuis werkt, zo werken ze bij ons ook. Ik heb alleen 2x na de 6e dag puregon prikken een echo gehad en toen bleek dat de 2 eitjes al groot genoeg waren om een dag later met pregnyl de boel op gang te brengen. Prettig he dat de cylcus erdoor verkort wordt!

 

Misschien gekke vraag maar hoe weet je dat je geen eisprong hebt gehad bij de laatste keer? Ik verwacht over een week of 2 aan mijn 7e IUI te kunnen beginnen. Ik zal voor je duimen!

 

 

 

pamela

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Pamela,

 

 

 

Het geeft je inderdaad positieve energie als je hoort dat het ook goed afloopt. Het kan dus toch maar ik ga me er niet te veel aan meten. Het is toch per persoon anders en er spelen zoveel factoren mee.

 

 

 

Voorlopig niet ongesteld en ook niet positief getest.

 

We houden elkaar op de hoogte.

 

 

 

Groetjes Sil

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...
Hoi Sil,

 

 

 

Wij zijn ook met IUI begonnen, wel direct met hormonen omdat mijn cyclus niet geheel regelmatig is en de eisprong zich anders moeilijk laat 'timen'.

 

Na 3 x IUI is besloten dat we beter op IVF over konden gaan omdat er toch weinig eicellen rijpten bij mij. M'n gynaecoloog wilde liever nu over naar IVF ipv er later achter komen dat de voorraad eicellen uitgeput aan het raken is... vandaar.

 

 

 

Ik ben niet zwanger geraakt van de IUI, maar dat zegt niks voor jouw kansen...

 

Ik heb 2 collegaatjes die zwanger geraakt zijn van IUI. Bij de één werden er wel hormonen gegeven, bij de ander niet...

 

 

 

Ik zou meegaan in de adviezen van je gynaecoloog.

 

Hoop dat je hier iets aan hebt?

 

 

 

 

 

ik heb nu 5 behandelingen gehad zonder te spuiten (alleen met clomid), en vanaf mijn volgende cycles ga ik spuiten.

 

heb wel een eisprong, maar we nemen deze tussenweg voor we aan IVF beginnen! heel frustrerend allemaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden