Jump to content

Recommended Posts

Posted

hoi allemaal,

vorige week hadden we de eerste afspraak met de fertiliteitsarts en de volgende cyclus mogen we starten met IUI. Eindelijk na al die jaren gepruts komen we weer een stapje verder. Aan de andere kant zie ik er best tegenop, omdat ik niet zo goed weet wat ik allemaal kan verwachten.

het schijnt mee te vallen en ik laat 't maar gewoon op me afkomen (mijn man staat er net zo in).

we hinkelen een beetje van 't ene been op 't andere; het ene moment zijn we heel hoopvol en hebben we het gevoel dat het gaat lukken, het andere moment zijn we vrij cynisch.

bij ons is er niets uit de onderzoeken gekomen, alles doet 't zoals het 't moet doen, dus dat stemt best hoopvol.

aan de andere kant weten we ook dat ondanks al die gezonde hormonen en zwemmers, we na vier jaar nog steeds met lege handen zitten.

daar komt trouwens ook nog bij dat ik eerder twee miskramen heb gehad, waarvan de laatste twee jaar geleden. dus de vraag of het wel blijft zitten als het met IUI lukt, is ook irritant aanwezig.

we hebben informatie zat gekregen van 't ziekenhuis, maar ik ben toch wel benieuwd hoe dat proces er nou precies uitziet en wat het met je doet.

wat is jullie ervaring met IUI?

Greets, Melissa

• Replies 108
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Hoi Melissa,

Op het moment zit ik in mijn tweede week van mijn wachtweken, de ergste tijd van alles. Dit is onze 92 IUi alweer, zonder hormonen. Poging 4 en 6 waren helaas maar van korte duur positief (beide keren een miskraam na 5 weken). We weten dus wel dat we zwanger kunnen worden, maa weten niet waarom het niet "wil blijven zitten". De hele mmm is een soort achtbaan. Je zit steeds tussen hoop, vertrouwen, wachten, verdriet en je weer opladen voor de volgende poging.

De IUI zelf stelt echt niet veel voor. Je krijgt het opgewerkte zaad via een klein dun slang slangetje in de baarmoederholte ingespoten. Ik voel soms alleen een wat krampend gevoel in de onderbuik tijdens het inbrengen, daarna voel ik er niets meer van. In ons ziekenhuis moet je na de inseminatie 15 min blijven liggen. Er is nl onderzocht dat dit betere resultaten geeft. Ongeveer 2 weken later moet je testen of je zwanger bent (als je nog niet ongi geworden bent). Wij waarde, aandere moeten gewoon thuis een zwangerschaps test doen.

Moet jij hormonen slikken/spuiten? Nu maar wachten totdat je ongi wordt.

Veel sterkte

Groetjes Linda

Posted

Hoi Linda,

dat wachten lijkt me inderdaad vreselijk moeilijk. Vooral de eerste tijd nadat we zijn gestopt met anticonceptie (en we nog erg gericht waren op "op tijd" klussen), vond ik het laatste deel van m'n cyclus ook altijd zo langzaam voorbij gaan. dat zal in de wachtweken niet anders zijn denk ik.

ik zal in ieder geval voor je duimen!

de eerste drie keer IUI is zonder hormonen, de drie daarna met. de eerste keer moet ik wel pregnyl spuiten, na de echo. de tweede en derde keer mag ik thuis met LH-strips testen om te zien wanneer mijn ovulatie eraan zit te komen. ik vind het in ieder geval allemaal heel erg spannend en word nu al aardig heen en weer geslingerd tussen alle emoties die maar denkbaar zijn....

zal blij zijn als het zover is.

sterkte met de komende dagen van afwachten!!

Melissa

Posted

Hoi Linda en Honybee,

Ik zit op het wachtbankje. Gister de IUI gehad. De 20e mag ik testen. Heb Clomid pillen gebruikt op dag 3 t/m 7. Verder pregnyl gespoten. Ook ik moest 15 minuten blijven liggen. Suc6.

Liefs

Posted

Hoi Otjes,

Welkom op het volgende wachtbankje. Hopelijk blijven we de komende 9 maanden erop zitten!!! Ik heb goede moed/hoop!!

A.s. maandag moet ik bloedprikken, maar zo lang kan ik echt niet wachten deze keer. Heb tot nu toe maar een keer een testje thuis gedaan bij alle 9 pogingen. Op internet heb ik een super gevoelige test gekocht en die wil ik dan ook komend weekend gaan gebruiken, mijn man is dan nl jarig.

Veel succes en geluk allemaal

Groetjes Linda

Posted

Hoi Linda,

Ik duim voor je mee. Wanneer denk jij dat ik kan testen? woensdag 4 februari inseminatie en volgens het ziekenhuis vrijdag de 20e pas testen.

Liefs

Posted

Hallo Dames,

De test was afgelopen vrijdag helaas negatief. Nu weet ik t niet meer. Mijn buik laat allerlei klachten merken, maar nog geen idee welke kant het op gaat. Morgenvroeg moet ik gaan bloedprikken, maar veel goede hoop heb ik niet. Na 14:00 uur moet ik dan bellen voor de uitslag. Echt altijd belen dat het via de telefoon te horen krijgt en dan ook nog eens op je werk.

Ik moet altijd 12 dagen na de inseminatie bloedprikken Otjes. Moet je bloedprikken of thuis een test doen? Dus jij zou dan eigenlijk de 16 of de 18 kunnen testen. Bij ieder ziekenhuis is het net iets anders.

Veel succes nog iedereen.

Groetjes Linda

Posted

Hoi Linda,

Wel onwijs spannend. Laat je het ons wel weten want zo toch mooi zijn als het positief is!

Het geeft de vrouwen die IUI moeten ondergaan ook gelijk weer hoop.

Groetjes Sil

Posted

Hoi Linda, als het goed is heb je inmiddels de uitslag van de bloedtest, oh meid wat spannend voor je! Mijn duimpjes zijn inmiddels overbelast van het draaien. Hopelijk laat je het ons nog even weten.

Liefs Dani.

Posted

Hier weer slecht nieuws. Ben vandaag niet eens bloed wezen prikken. Gisteravond ben ik nl al ongesteld geworden. KLOTE ZOOI.

Morgen moet ik op gesprek komen bij de fertiliteitsarts. De laatste 3 pogingen IUI ga ik met lichte hormonen krijgen. Morgen krijg ik dus te horen hoe en wat. FF flink balen en dan weer verder gaan zoals de andere keren.

De rest nog veel succes.

Posted

Hai Linda,

je hebt de afgelopen dagen een kl*tetijd gehad zo te lezen. echt balen!! had voor jou op positief nieuws gehoopt. heel veel sterkte, ook tijdens het gesprek.

Posted

gisteren trouwens gebeld voor de uitgangsecho (ligt het aan mij of hebben er meer hele vreemde associaties hierbij :icon_smile:)

volgende week woensdag hebben we de afspraak. en ze insemineren ook in het weekend, hoewel beperkt plaats (3 om precies te zijn, wie het eerst komt....).

vind 't nu toch wel erg spannend worden en ik baalde enorm dat ik nu ineens weer drie dagen later was. maar goed, het circus gaat beginnen.

Posted

Hoi Linda,

Zwaar kl*t* dus!!!!

Blijf wel hoop houden hoor en blijf vooral ook met je verhaal op deze site.

Zo kunnen we elkaar toch een beetje steunen.

Groetjes Sil

Posted

Hoi Linda,

Potverdorie, wat vreselijk vervelend weer. Sterkte met je gesprek. Gebruik jij dan helemaal nog geen hormonen? Ik gebruik nl. Clomid bij de eerste 3x. daarna zou ik over moeten gaan op Gonal.

Suc6 meissie.

Liefs

Posted

Hoi Honeybee,

Het is inderdaad een rare benaming hihihhi

Als je bijna voor je eerste behandeling staat, dan is het zeker een spannende tijd.

Bij mij duurt het nog wel lang want de afspraak voor de kijkoperatie is bij mij nu al een 2de keer niet doorgegaan. Eind deze week moet ik ongi worden en hoop dan volgende week de afspraak voor de laprascopie te kunnen bevestigen. Als de uitslag van die operatie positief is dan gaan ze bij ons ook starten met de hele circus. Als de operatie niet doorgaat moet ik de gyn bellen. Zij was er al zoiezo niet blij mee dat het al 2 keer verzet is en als de 3de keer ook niet kan dan moet ik contact met haar opnemen omdat zij dan mijn volgende cyclus gaat regisseren zeg maar. Dan wordt er alvast een afspraak ingepland terwijl ik dan nog niet ongesteld ben. Deze gaan ze dan opwekken. Jammer dat het allemaal zo moet terwijl het niet aan mij ligt. Ligt aan mijn vriend.

Hoop, hoop en nog eens hoop.

Groetjes Sil

Posted

Hai Sil.

waar moet je die laparoscopie precies voor doen dan? ik heb na de tweede miskraam een hysteroscopie ondergaan (kijkoperatie alleen in de baarmoeder) en voor de start van de IUI moest ik een HSG laten maken. ik kon kiezen tussen de hsg en een laparoscopie. de gyn raadde zelf de hsg aan, omdat het niet onder narcose hoeft, sneller is en ook makkelijker te plannen. geeft vrijwel dezelfde zekerheid als de laparoscopie, hoewel een contrastfoto natuurlijk wel iets minder betrouwbaar en iets minder duidelijk is als een kijkoperatie. en als jij dan zegt dat het aan je vriend ligt en niet aan jou, dan komt die laparoscopie over als een formaliteit. misschien lees ik het ook wel verkeerd hoor, kan natuurlijk ook....

dat opwekken van je menstruatie klinkt ook niet erg geweldig. dat gepeur aan je lijf is iets wat me elke keer toch weer tegenstaat. ik vind het aan de ene kant heel jammer dat we zo lang hebben moeten wachten voor we daadwerkelijk ergens kwamen, elke keer weer een gesprekje dan weer een onderzoekje dan toch nog maar een half jaartje zelf proberen enzovoorts (heel frustrerend!), maar aan de andere kant heeft het langzame tempo me wel de kans gegeven elke stap te kunnen verwerken. maar als die operatie elke keer wordt uitgesteld dan schiet volgens mij het vuur op een gegeven moment ook uit je oren, dat is geen langzaam tempo meer, dat is gewoon ronduit irritant!

maar inderdaad: hoop is belangrijk! ik hoop me helemaal gek (en niet alleen voor mezelf natuurlijk!!!).

Posted

Vanmorgen bij de dokter geweest. Vanaf vandaag moet ik iedere dag een halve ampul Fostimon gaan spuiten. A.s. maandag moet ik dan voor een echo gaan om te kijken hoe groot en evt hoeveel follikels er zijn. Hopelijk niet te veel, want dat gaat de IUI natuurlijk niet door. Heeft er iemand ervarig met Fostimon, ik had er nl nog niet van gehoord.

Voordat we met de 1e IUI begonnen heb ik Clomid geslikt. Maar toen had ik meer dan 8 follikels en dan nog maar met een halve tablet van de minimale dosis, dus ik reageerde veel te goed op hormonen. Daarna had ik gewoon iedere maand netjes op tijd een mooie grote follikel. Vandaar we deze poging met een zeer minimale dosis gaan doen. Ben benieuwd hoe het allemaal gaat.

Melissa spannend he allemaal. Gaat het eindelijk de goed kant op voor jullie.

Hopelijk gaat je kijkoperatie deze keer wel door Sil. Zo duurt het wel heel erg lang voordat je verder kan gaan, als het iedere niet doorgaat.

Otjes hoe gaat het met jou? Probeer maar flink wat afleiding te zoeken. Wanneer ga je nu testen?

Groetjes Linda

Posted

fostimon? zegt me helemaal niets. maar das ook niet zo vreemd, alles is nieuw voor ons. ik hoop in ieder geval voor jullie dat er niet teveel follikels ontwikkelen. en dat het deze cyclus wel mag lukken!!

ben je al een beetje bijgekomen van de teleurstelling afgelopen weekend? het hakt er in hè...

inderdaad spannend allemaal. klinkt het heel raar als ik zeg dat ik er "zin in heb". is op zich een groot woord hoor, zin. maar ik merk wel dat ik erg benieuwd ben en sta te trappelen om te beginnen; ik heb gevoelsmatig nu wel genoeg pauze gehad.

Posted

Hoi Linda,

Ik heb al voor jou op het wachtbankje gereageerd (dus lees daar maar even). Verder weet ik nog niet wanneer ik nou gaan testen. De goden verzoeken noem ik het altijd maar als ik eerder zou testen. Denk je dat ik 14e dag (dus volgende week woensdag) al een test kan doen? Of zegt ze in het ziekenhuis niet voor niets pas op vrijdag. Had namelijk de IUI al op dag 13 van mijn cyclus. De vorige IUI hoefde ik al niet te testen, want toen werd ik op mijn NOD-dag ongesteld. Voel ik al wat aan mijn lichaam, eh nee, denk het niet. Weet ook niet wat ik zou moeten voelen, want ik ben nog nooit zwanger geweest.

Hoe is het verder met Honeybee? Spannend hè.

En Syl, ik duim voor je dat alles goed gaat.

Liefs

Posted

@otjes. als je op dag 13 de inseminatie hebt gehad dan zal het toch op vrijdag zijn denk ik. maar das puur optellen tot aan dag 28 van je cyclus, misschien dat het met IUI toch weer anders is. ik weet wel dat ik bij de eerste zwangerschap twee dagen te vroeg heb getest en dat deze toch al uitsloeg. een heel klein, dun, vaag streepje, maar een streepje is een streepje. je kan het proberen natuurlijk.

en inderdaad, enorm spannend. volgende week de uitgangsecho en ik hoop eind van de week inseminatie. ben zo benieuwd...

Posted

Tot op heden ook nog steeds geen last van de Fostimon spuiten, gelukkig maar. Vandaag 1e fm gehad. Rechts zaten er 3 grotere follikels van 13,8 11 en 9,7. Alle spuiten heb ik ook rechts naast mijn navel gespoten, toevallig?! A.s. woensdag moet ik terug voor de 2e fm. Voor de carnaval heb ik dus de volgende iui poging, zoals het nu uit ziet!

Honeybee voor jou schiet het nu ook eindelijk op he?

Otjes hoe gaat het met de laatste loodjes van je wachtweken, kom je ze nog door? Heb je al ergens last van? Ik duim heel hard met je mee op een positeive test. Wanneer ga je de test doen? Succes

Groetjes Linda

Posted

woensdag voor de 2e fm? toevallig, dan heb ik de eerste echo! gaan we straks gelijk op als het zo doorgaat :yeswink-1:

ben in ieder geval blij voor je dat de fostimon niet voor klachten zorgt!

ik hoop dat ik eind deze week de inseminatie heb. de kans is er ook dat het in het weekend valt (en dan maar hopen dat ze plek hebben in het ziekenhuis). ik zit nu thuis, vanacht kreeg ik ineens koorts, wat vanochtend grotendeels weg was. het restje verhoging is in de loop van de dag verdwenen. ik zag het al helemaal gebeuren dat ik hartstikke ziek zou worden en dat het hele circus gelijk al weer niet door zou gaan. maar gelukkig worden doemscenario's niet altijd werkelijkheid...

en ben ook wel benieuwd otjes? wanneer is de grote dag?

Posted

Hoi dames,

Ik ben nog niet ongesteld, maar afgelopen zondag had ik bij het vegen wel een klein donker bloedpropje. Mijn buik was ook aan het rommelen, maar tot op vanmiddag ben ik nog niet ongi. Volgens de fert.arts is het wel een voorbode van het ongesteld worden. Wel vreemd dat ik het dan nog steeds niet ben. Mijn buik rommelt ook niet. Heb wel al een afspraak staan voor morgen 10.20 uur voor een uitgangsecho. Als ik het nu vanavond/morgenochtend nog niet ben, dan ga ik denk ik eerst maar eens een test doen. Spannend. Niet dat ik er heel erg veel hoop op heb......

Melissa, ik hoop dat je uitgangsecho goed is en dat je kunt starten!

Linda, spannend, van de week waarschijnlijk nog dus de inseminatie. Ik duim voor je.

Verder houd ik jullie op de hoogte.

Liefs

Natasja

Posted

Hey Natascha, pfff wat spannend voor je, ik hoop heel erg hard op een pos. test vanavond/ morgenochtend. Tja ik las hier al vaker: geen bloed geeft moed, dus wie weet... mijn duimen draaien in ieder geval.