Ga naar inhoud

start IUI

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Natasja,

De test thuis doen samen met je partner is wel zo spannend. Ben benieuwd, je weet maar nooit zo lang je og niet ongi bent. Ik hoop dat de test positief is! Waarvoor is de uitgangsecho morgen precies?

Succes linda

• Reacties 108
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

natasja, wat spannend allemaal. heb je al getest? ik hoop dat het positief is en zal voor je duimen! wat dat bloedpropje betreft, daar zijn de meningen over verdeelt. bij mij was het tot twee keer toe een teken dat het niet goed zat, maar twee vriendinnen van mij hadden ook wat donker bloedverlies en dat zat allemaal hartstikke goed.

sterkte meis!!

Geplaatst

Hoi Natasja,

En is het zover? We zijn erg benieuwd zoals je wel kunt lezen. Op welke cyclusdag zit je nu? Wat is jouw gemiddelde cyclusduur dan? Ik zou het echt niet weten of het een voorteken is van ongesteldheid of een zwangerschap. Het is denk ik per persoon verschillend.

Ik moet zeggen dat ik de laatste 3 cyclussen een lange cyclus heb ( voor mijn doen ). Vandaag is cyclusdag 32 en normaal ben ik het wel rond de 28ste dag (soms ook wel op dag 26). Geen idee hoe het kan.....Ik heb van mijn laatste 3 cyclussen maar het gemiddelde genomen omdat het verschillend is iedere keer. Dan heb ik gemiddeld een cyclus van 30 dagen. Dat hou ik nu maar een beetje aan als richtlijn. Ik weet het anders ook niet. Ik dacht maandag bij mezelf, als ik het donderdagochtend niet ben doe ik een test. Maar ik kon natuurlijk niet wachten en heb deze vanochtend gedaan...negatief! Maar dat wist ik wel. Hopelijk hebben ze in de komende cyclus wel plek voor mijn kijkoperatie.

Melissa, is je koorst helemaal verdwenen? Weet je al wat meer over je inseminatie?

Groetjes Sil

Geplaatst

Hoi,

Ik heb vanochtend een test gedaan, maar die is negatief. Nog steeds geen bloed. Heb vandaag om 10.20 uur een uitgangsecho staan voor de volgende IUI-poging. Probeer nu het ziekenhuis te bellen of die afspraak uitgesteld moet worden, want volgens mij kunnen die echo's pas als je ongi bent. De fert.arts vond het namelijk een handig idee (ivm mijn bloedpropje - wat een voorbode van de ongi zou zijn) alvast een afspraak te maken voor vandaag. Door de vakantieperiode zijn er minder mensen, dus moeilijker afspraken te plannen. Nu weet ik natuurlijk niet wat ik moet doen.

Dus, afwachten maar weer.

Hoe is het verder met jullie?

Groetjes

Natasja

Geplaatst

Heb eindelijk iemand in het ziekenhuis te pakken gehad. Afspraak is afgeblazen. Wachten tot mijn ongesteldheid komt. Of niet natuurlijk. Ik houd jullie op de hoogte.

Groetjes en good luck!

Geplaatst

vond het al zo'n rare tijd voor die echo, maar goed. ik duim nog steeds voor je.

ik kom net terug van het ziekenhuis (en van huis, want zit nu weer op m'n werk). het eiblaasje bleek al 21 mm groot, dus het was even halve paniek in de tent. ik moest direct de pregnyl zetten (kon ik dus voor naar huis), morgen om kwart voor twee moeten we terug zijn in het ziekenhuis, bij het lab. dan wordt het opgewerkt en een uurtje later is de inseminatie. volgende cyclus moet ik een dag eerder komen voor de echo, op dag 11 ipv 12.

dit was dus echt weer typisch voor ons: ik had zelfs nog gebeld om te vragen of ik die pregnyl mee moest nemen. dat was niet nodig. had ik beter wel kunnen doen.

ik ben als een gek naar huis geracet, heb de boel gemengd en ingespoten en toen weer als een gek naar m'n werk gegaan. en nu ben ik een beetje moe, leeg en ik heb nog twee afspraken vanmiddag. gelukkig leuke, dus dat valt mee.

morgen kwart voor twee dus!!!! en daarna mag ik op het bankje...

Geplaatst

Natasja we houden hoop. De volgenlijk de keer dat je voor een aecho moet gaan is voor een echo voor t hartje.

Melissa zo ben je aan het wachten op je ongi en de eerste fm en zo ben je al bijna te laat voor de inseminatie. Van de pregnyl spuit heb ik persoon nog nooit last gehad. Ze zeggen dat je dan ongeveer 36 uur later een eisprong hebt. Op welke cyclus dag zit je morgen tijdens de iui? Veel succes.

Geplaatst

Zelf ben ik ook vanmorgen weer moeten gaan voor de 2e fm. Helaas was het een beetje een teleurstellend nieuws. De grootste follikel van 2 dagen geleden was helemaal niet gegroeid, de iets kleine een beetje en rechts had ik nu opeens een follikel van 10mm die er maandag niet zat. Ik had gehoopt dat de grotere gegroeid was en niet juist de kleinere. A.s. vrijdag moet ik terug. Als ze dan groot genoeg zijn krijg ik zaterdag de iui, anders pas maandag (op zondag doen ze in ons ziekenhuis geen iui's). Aan de ene kant vreemd dat de grootste niet gegroeid is, omdat ik toch gewoon de hormoonspuiten zet. Aan de ander kant groeide hij in het begin wel heel snel, dus nu misschien iets langzamer. Normaal heb ik op da 14 of 15 van mijn cyclus de iui, en vandaag zit ik op dag 11. Dus het hoeft niet perse negatief te zijn, maar toch het was een beetje teleurstellend. Als de follikels niet goed door groeien wil ik de volgende iui toch weer zonder hormonen doen, dan heb ik nl een mooie follikel (wel maar 1 maar dat moet genoeg zijn). Eerst vrijdag maar weer afwachten.

Groetjes Linda

Geplaatst

Hoi hoi,

Wat spannend allemaal!!!

Dat wachten lijkt mij ook nog wel het aller ergste. Maar goed dat hoort erbij en wachten op ongi heb ik de afgelopen 1.5 jaar al gedaan...

Veel succes!!! Duimen voor je.

Groetjes. Tam

Geplaatst

Hoi,

Mijn ongi is begonnen. Heb het ziekenhuis een mailtje gezonden. Jammer weer, maar helaas.

Na de volgende poging gaan we maar eens praten in het ziekenhuis over de gang van zaken. We zijn er niet heel erg blij mee (spuiten die op de grond gelegd worden etc.)

@Tammy: het wachten is echt het ergste!

@Linda: met eentje gaat het ook. Ik hoop het voor je.

@Honeybee: zit je al op het bankje?

Liefs

Natas

Geplaatst

heej meiden!

Natas, sorry, spuiten op de vloer??? ik heb in de verslavingszorg gewerkt, in een team met verpleegkundigen, en die mochten nooit maar dan ook nooit spuiten op de vloer leggen. vind dat inderdaad een beetje typisch (zacht uitgedrukt). is denk ik wel goed als je het gesprek aangaat, maar kan me voorstellen dat je hoofd daar nu even nog niet naar staat.

rot voor je meis, gatverdamme! sterkte de komende weken weer!

Ik mag na vanmiddag op het wachtbankje, want zoals je misschien al gelezen hebt, was het gisteren even schrikken en werd de boel direct ingepland voor vandaag. wel lekker snel en in ieder geval niet in het weekend. kwam ook wel mooi uit, want ik werk op donderdagmiddag en vrijdag nooit, dus ik hoef er ook geen werk voor te missen. dat geeft wat meer rust. zal straks nog wel even laten weten hoe het allemaal gegaan is en officieel op het bankje plaatsnemen. pffff, daar zie ik in ieder geval niet naar uit, dat gewacht. maar 't hoort erbij hè... (dus doen we het maar, na al die jaren wordt je er "goed" in, daar heeft Tam gelijk in :hypocrite:)

Lin, wat jammer, had je vandeweek goed nieuws, wordt je gelijk weer teleurgesteld! echt kl*te, maar ik hoop dat je morgen weer goed nieuws krijgt. en inderdaad, Natas zei het al: 1 is genoeg!

Meiden, we gaan ervoor!! tot straks... (ga ik nu nog even de klok vooruit kijken, ga m'n collega's maar 's lastig vallen ter afleiding, hihi).

Geplaatst

nou, alles is goed gegaan vanmiddag. is allemaal heel vreemd en onwerkelijk, maar afgezien van gefrut met de eendebek (heel fijn) ging alles heel voorspoedig.

7 maart mag ik testen. vanavond doen we het lekker rustig aan, zouden eigenlijk naar een optreden gaan, maar dat slaan we lekker even over. wie is de mol kijken en even bijkomen van best wel een vermoeiende dag.

Geplaatst

Hoi Melissa,

Spannende tijd nu....succes met wachten!!!

Zal voor je duimen dat het allemaal goed gaat.

En Linda, hopelijk goed nieuws voor je?!?!

Greetz Tam

Geplaatst

Melissa, spannend dat wachten tot de testdatum, lekker op het wachtbankje gaan zitten en probeer je lekker te ontspannen aankomende tijd, succes meis!

Geplaatst

De follikels waren nu iets gegroeid maar nog neit zoveel als ikzelf gehoopt had. Morgenavond moet ik de pregnyl spuit zetten en dan hebben we (carnavals) maandag de IUI. het wordt alweer onze 10e poging. Hopelijk hebben de hormoonspuiten wel geholpen, we hebben nu wel 2 follikels en dus eigenlijk 2x kans op een bevruchting en misschien zijn de follikels ni iets sterker. We zullen zien. Vanavond de laatste Fostimon spuit zetten.

Hoe gaat het verder met iedereen?

Groetjes Linda

Geplaatst

heb je er wel een beetje vertrouwen in, meis? want zou het zo jammer vinden als je er al met een onbestemd gevoel instapt, zeker als het al jullie tiende poging is.

ik hoop in ieder geval dat de carnavalsstemming geluk gaat brengen. 2 follikels is dubbel kans toch?!

kop op wijffie, zal een beetje positieve vibes jouw kant op sturen maandag. hoe laat is de inseminatie?

Geplaatst

@ Melissa, hier gaat alles keurig op schema, maandag weer controle dat is wel prettig. Hoe is het met jou dan? Kun je het wachten goed vol houden?

@ Linda, probeer inderdaad toch zo positief mogelijk te blijven want Melissa heeft wel gelijk het is zo vervelend als je er met een naar gevoel in gaat stappen, wij duimen in ieder geval ook voor jou hoor!

Geplaatst

tot nu toe gaat het wel. ben nooit zo'n ster in wachten geweest, ben vreselijk ongeduldig. ik ben zo'n type dat bij de bushalte na twee minuten al gaat staan zuchten en continu op haar horloge staat te kijken.

maar ik ga gewoon door met de dagelijkse dingen. vandaag lekker gesport, dat helpt wel. denk dat vooral de laatste week wat moeilijker zal worden, maar ook daar komen we wel doorheen.

heb je regelmatig controle? een beetje bevestiging lijkt me na al het "voorwerk" wel prettig.

Geplaatst

Ja ik kan me voorstellen dat je wat moeite hebt met het wachten, ik ben ook niet erg geduldig en vooral in die tweede week werd ik er behoorlijk humeurig van, toch inderdaad maar gewoon door gaan met de dagelijkse dingen en afleiding zoeken dat is het enige wat een beetje helpt bij het uitzitten van de tijd.

Wat de controles betreft moet ik eerlijk zeggen dat het mij wel een beetje tegen valt, de eerste controle had ik pas zeven weken na de punctie en de volgende (tweede) controle heb ik nu maandag pas weer na weer ruim 6 weken wachten, dus ook mijn geduld is nu wel weer op de proef gesteld.

Geplaatst

Melissa en Dani bedankt voor jullie steun. Mijn man en ik proberen ook zo positeif mogelijk te zijn. Dat de follikels minder snel groeiden wil nog niet zeggen dat ze "slecht" zijn. Het draait allemaal om timing, ze springen pas rond 18mm dus dat waren ze gister nog niet. We gaan er met volle moed tegenaan. Maandag hebben we om 12:00 uur de inseminatie.

Dani das inderdaad weer lang wachten op de volgende echo. Jammer dat ze dat niet vaker doen.

Melissa de laatste loodjes wegen inderdaad het zwaarst. Soms kan je je dan bijna niet inhouden om een test te doen. Sommige testen kun je namelijk al enkele dagen voor je NOD dag doen.

Vind het zelf wel heel erg prettig om hier te zijn. Betrap me erop dat ik steeds vaker ff wil kijken hoe het met iedereen gaat. Je voelt je zo neit de enige, onbegrepen.

Groetjes Linda

Geplaatst

Hey Linda!!

Hoe is ie?

Alweer de 10e IUI......het wil maar niet goed gaan.

Goed dat je zo positief blijft!!

Maandag de IUI...succes meis!!

Liefs Smile

Geplaatst

Linda ik betrap mijzelf er ook regelmatig op dat ik alweer hier ben maar het voelt hier zo vertrouwd, we zitten/ zaten immers allemaal in hetzelfde schuitje en iedereen weet hier hoe groot het verlangen kan zijn. Nog even meis en dan is het alweer maandag, gelukkig heb je dan het eerste stukje alweer achter de rug. Hoop doet leven meissie dus wie weet...

Geplaatst

@ Dani: dat is inderdaad niet zo vaak als ik gedacht had. dan is je geduld zeker op de proef gesteld zeg, pfff! ach, laat ik dan maar zeggen dat je in ieder geval iets hebt om naar uit te kijken... maandag mag je weer even lekker loeren naar die kleine.

@ Linda: ik heb precies hetzelfde. ik kom steeds vaker terug, nog even snel voor ik ga slapen en voor ik 's ochtends ga werken kijk ik ook nog wel effetjes wat er in de tussentijd is gebeurd. en dan over de dag verdeeld ook nog wel een paar keer. ik heb gelukkig genoeg steun van de mensen om me heen, maar hier is het toch anders. je hoeft minder uit te leggen, het voelt gewoon anders. vind het ook echt heel erg prettig. dus we blijven elkaar maar goed steunen hier!!

en heel veel succes maandag! ik denk aan je/jullie... en aan die paar mooie follikels die je maandag vast zal hebben!

zo en nu gaan we lekker film kijken op de bank. ff wat anders :wink:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden