Ga naar inhoud

start IUI

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo Dames,

De 10e IUI is alweer een feit. Vandaag hadden we een record aan aantal zaadcellen, hopelijk is dat een goed begin. In het ziekenhuis draaide ze een soort van zondagsdienst ivm carnaval, We kregen dan ook een ander arts. Ze vroeg of het normaal altijd makkelijk ging, ja hoor nooit problemen en altijd zo klaar. Nou zij heeft met dus wel ff pijn gedaan. Nadat ze de eendebek had ingebracht en wat slijn had verwijderd wilde het slangetje met de zaadcellen niet echt ingebracht worden, ze heeft dan ook nog een "schaar/tang" moeten gebruiken wat even heel heftig pijn deed en waarvan ik dus ook een beetje bloedverlies heb. Lag ik daar dus met tranen in mijn ogen 15 minuten in de stoel. Als het maar voor een goed doel is doen we alles!!

Smile hoe gaat het eigenlijk met jou? Hoeveel eitjes had je en hoeveel waren er daarvan bevrucht? Ik duim met je mee dat je embryo zich goed blijft vasthouden!

Dani hoe was het vandaag bij de gyno? Heb je het haartje weer gezien en gehoord? Ik hoop dat de erst hier dat ook snel mag beleven.

Groetjes Linda

• Reacties 108
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

heej Lin! hè gatver, jammer dat het dan weer zo moet zeg. ze zal denk ik je baarmoedermond met dat tangetje hebben vastgepakt om beter te kunnen richten. ik heb al verschillende onderzoeken en ingrepen gehad daar, waaronder het plaatsen van een spiraaltje (echt nooit meer zo'n ding hè!) en dat beetpakken is gewoon rotvervelend. zo'n scherpe, gemene pijn waar je je kapot van schrikt als je er niet op bedacht bent. kom maar even lekker ervan bij.

wel goed nieuws dat ze veel zaadcellen hebben gevonden!! had ik ergens anders ook al getikt, maar ik dacht ik zeg 't nog een keer (om je hoop een beetje te voeden).

en Dani, hoe was de echo vandaag?!

(mochten jullie een enorm aantal tikfouen zien dan komt dat door de megaklodder grijs poezenhaar dat hier het toetsenbord loopt op te vrijen)

Geplaatst

Melissa bedankt voor het (nomaals) opvezelen van onze hoop! Ik heb echt veel aan deze site en jullie lieve meiden!

Vandaag doe ik het lekker rustig aan, wat tv kijken en een boekje lezen. De ret van de 2 weken proberen steeds afleiding te zoeken.

Nu maar weer wachten, zucht zucht.

Geplaatst

Hey Linda, vervelend dat het jouw zo'n pijn heeft gedaan maar wel weer heel erg fijn dat jullie zulk goed zaad konden gebruiken deze keer, dat geeft een mens dan wel weer hoop.

Ik ben vandaag bij de gyn. geweest maar nog geen echo gehad, die krijg ik volgende week, wel een beetje jammer maar ik wel het hartje stevig horen kloppen en het voelde volgens hem allemaal keurig aan. Ik mag helaas nog niet door naar de vk want er zaten anti-stoffen in mijn bloed, niets verontrustends nog maar wel de moeite waard om de vinger goed aan de pols te houden, wel een beetje een dompertje maar als dat beter is voor de beeb dan leg ik me daar graag bij neer.

Melissa hoe voel jij je nu dan, zo blijkt wel weer dat geduld wel een hele schone zaak moet zijn.

Geplaatst

Dani,

jammer dat je geen echo hebt gehad, dan kon je je kleine zien bewegen en het hartje zien kloppen. Gelukkig heb je wel een goede stevige hartslag gehoord. Wat betekend die waarde in je bloed precies? Eigenlijk maakt het niets uit bij wie je onder controle blijft denk ik, als zij dit beter vinden dan doe je dat gewoon ja. Op naar de beeld echo.

Geplaatst

Linda: wat vervelend dat nu het zaad goed is, dat het nu zo ingebracht moet worden. Lijkt me idd geen pretje...en ik moet nog. Het is nu gelukkig over en kan je op het wachtbankje plaatsnemen. Ook voor jou veel sterkte de komende 2 weken.

Dani: nog een weekje geduld en dan een hele goede echo met een mooi kloppend hartje. Het geduld wordt wel heel erg op de proef gesteld voor iedereen hier....

allemaal succes met wachten. Greetz Tam

Geplaatst

Ik heb me laten uitleggen dat die anti-stof komt omdat ik rhesus factor negatief bloed heb en de beeb heeft dus positief bloed vandaar dat mijn lichaam nu denkt dat er iets fout gaat, op zich is dat niet erg het houdt alleen in dat ik dus wat vaker geprikt ga worden tijdens de zwangerschap om die anti stof lam te leggen, ach en het is net zo als jij zegt het maakt niet uit waar de controle is, zolang dit het beste is klep ik wel gewoon naar het zh.

Ben jij inmiddels al een beetje bij gekomen of heb je er nog last van? Wel rustig aan blijven doen hoor, want dan kan het in ieder geval weer even helen.

Geplaatst

heej dani, wat jammer dat je de echo nog niet hebt gehad vandaag.lijkt met in combi met het nieuws van die antistoffen toch een grauw randje geven aan de dag. maar volgende week alsnog de echo en dan mag je genoeten van dat rondtollende kleintje. zwaai maar namens ons, haha!

en inderdaad, sluit me helemaal aan: het maakt niet uit wie de controles doet, als het maar goed gebeurt en jij (of eigenlijk jullie natuurlijk) over een aantal maanden een gezond kind in je armen kan houden!

hier gaat het allemaal wel hoor. vandaag gewoon gewerkt, wat de dagen al wat sneller doet gaan. ik voel van alles en soms geeft dat hoop en soms ben ik ineens vreselijk bang dat het een slecht teken is. en ik ben nog steeds ontzettend moe, ik denk dat het nog van de pregnyl komt. ik reageer overal gevoelig op, dus hier ook op waarschijnlijk. ik ga zo ook lekker slapen, bijtanken en morgen weer fris (ahum) naar m'n werk. de hele ochtend vergaderen en de rest van de dag mijn collega ondersteunen (lees: ziekstralen): hij stopt morgen met roken... kan ik me even lekker afreageren, al m'n frustraties botvieren haha!!!

enneeeehm Lin: you're very welcome, daarom zijn we hier toch?! om elkaar te steunen als het nodig is.

Geplaatst

Hey Meiden,

Jullie zijn lekker bezig geweest op het forum en dat is maar goed ook. Eindelijk een actief forum bij IUI.

@Linda: hartstikke tof dat er een record aantal zaadcellen aanwezig waren. Alleen jammer dat het dan zo moet gaan. Hopelijk waren de zaadjes ook in carnavals stemming en gaan deze ook lekker feesten.

@Melissa: spannende tijd zeg! Je hebt voor al je gevoelens wel een verklaring op dit moment maar je gaat je toch afvragen...zou het zo zijn? Laat dat bange gevoel gaan. Ik snap dat wel maar dan ben jij bang en zie je dat het goed afloopt.

Bij mij gaat het minder goed. Ik heb nu iedere keer een lange cyclus. Minimaal 30 dagen daar waar ik normaal gesproken 27/28 dagen heb. Afgelopen cyclus was 33 dagen. Voor mij een record! Vrijdag ongi geworden en gisteren met het ziekenhuis gebeld voor een afspraak voor de kijkoperatie. Zoals verwacht kan het in deze cyclus niet. Ze hebben weer geen plek! Ik heb gelijk een afspraak gemaakt voor de volgende cyclus. Als het goed is wordt ik 1 april nu geopereerd. Ik was gisteren natuurlijk boos en kwaad het is nu al de 3de keer dat het niet doorgaat. De gyn had aangegeven dat als het niet door kon gaan dat ik haar moest bellen om de volgende menstruatie eerder op te wekken. Dat had ik ook tegen de dame van de opname verteld dus zou ik eerst met de gyn contact opnemen. Dat heb ik gisteren ook gedaan. Kan er gewoon pas een telefonisch consult plaatsvinden over 3 WEKEN !!!!

dat heeft dan ook geen zin. Want ik wilde andere dingen voorstellen voor de behandeling maar als zij mij belt dan wordt ik 3 weken later al geholpen en is mijn eisprong al geweest. Ik moet nu dus weer 6 weken wachten voordat ik onder het mes kan.

Ik zit er best even doorheen....

Waarom kunnen ze me niet gewoon een foto met contrastvloeistof geven? Het enige zekerheid die ze willen hebben is om te kijken of ik geen verstoppingen heb (wat de gyn niet vermoedt). Geef me dan gewoon 1 IUI behandeling tussendoor op hoop van zegen.

Ik heb nu niet het gevoel bezig te zijn met een actieve IUI behandeling. Baal er enorm van en kan wel huilen.

Was vorige week op de huishoudbeurs en ben ook even naar de 9maandenbeurs gelopen. Als ik wat leuke dingetjes zie dan koop ik het. Dan zie je die dikke buiken en vindt je het onwijs mooi om te zien maar ondertussen ook jammer dat jij nog niet zo loopt. Doet ook wel zeer. Ik heb uiteraard wel wat gekocht van Woezel & Pip en heb daarmee gelijk een goed doel gesteund (was dus wel weer goed bezig).

Nou meiden succes en tot de volgende ontmoeting op deze site.

Groetjes Sil

Geplaatst

Hoi Sil,

Jeetje wat een gezeur met dat ziekenhuis zeg. En wat raar dat je nu weer zolang moet wachten. Welk ziekenhuis is het dan???

wij konden zo terecht, maar wij hebben ook niet echt heel veel problemen. Alleen slecht zaad bij mn man en bij mij nog geen andere afwijkingen gevonden....ook nog geen tests gehad ofzo.

Ik wens je heel veel succes de komende tijd.

Greetz Tam

Geplaatst

Hoi Tammy,

Het is inderdaad een gezeur met het ziekenhuis. Ik ben in Haarlem in behandeling.

Wij hebben ook niet echt heel veel problemen. Eigenlijk zitten wij in hetzelfde schuitje als jullie.

Mijn vriend heeft niet veel zaad. Wel voldoende voor IUI. Bij mij zijn er geen problemen.

Wij zijn wel de hele molen doorgegaan. Dat is opzich niet zo erg want dan heb je wel alles uitgesloten. Ze weten al wat het is. Doe dan gewoon 1x een behandeling ofzo.

Je hebt nu niet echt het gevoel ermee bezig te zijn (behalve thuis dan) en je wilt zo graag.....

Groetjes Sil

Geplaatst

allemachtig Sil! ze zijn wel lekker bezig daar zeg! stelletje...

ik snap echt niet dat ze geen HSG doen, als ze de doorgankelijkheid vand e eileiders willen testen dan is die HSG net zo goed. ik mocht zelf kiezen tussen de laparoscopie en de HSG en de gyn raadde zelfs de HSG aan; minder ingrijpend en een stuk sneller in te plannen. het is geen leuke ingreep, maar wel zo voorbij en dan kan je starten. misschien scheelt het bij ons wel dat ik na de tweede miskraam al een baarmoederscopie heb gehad, maar aan de andere kant bekijken ze de boel dan van binnen en een laparoscopie is juist via de buikholte om de eileiders zelf te bekijken.

vind het echt een hele rare gang van zaken en het zorgt ervoor dat jij al die tijd alweer duimen zit te draaien.

ik ken dat gevoel er alleen in je hoofd mee bezig te zijn en praktisch geen stap verder te komen. dat is zo'n ontzettend kl*tegevoel! het staat allemaal gewoon stil, terwijl jij zo graag verder wilt.

en dan pas over drie weken terecht kunnen voor een telefonisch consult. nou ik kan me heel goed voorstellen dat je vreselijk kwaad en teleurgesteld bent!

hier gaat het allemaal op zich (ondanks de angst) wel okeej. ik probeer die angst ook wel los te laten en het allemaal maar over me heen te laten komen, maar dat is soms best lastig merk ik. gelukkig kan ik mezelf redelijk terugfluiten, anders doet mijn omgeving dat wel voor me. of jullie hier op 't forum :wink:

moet ook erbij zeggen dat we er voor mijn gevoel nog niet zijn met een positieve test. ben zo bang dat het vruchtje weer afkomt als ik eenmaal zwanger zou zijn. maar goed, ook dat is iets waar ik me niet teveel mee bezig probeer te houden. drie maal is scheepsrecht, daar hou ik me maar aan vast.

ik durf in ieder geval geen dingetjes te kopen, hoewle ik twee jaar geleden in de efteling wel zo'n sprookjesboek heb gekocht van anton pieck. dat had ik als kind ook en dat heb ik toen wel gekocht, voor later...

maar verder waag ik me er niet aan. hoe schattig ik woezel en pip ook vind!!

knap hoor dat je toch die 9maandenbeurs oploopt! het ultieme loslaten.

echt Sil, ik hoop dat ze je niet al te lang meer aan het lijntje zullen houden daar in Haarlem! dat aan de zijlijn staan is zo rotvervelend, ik hoop dat er snel verandering in komt voor je en dat jullie snel mogen starten met de 1e IUI!!!

Geplaatst

Hoi Sil en Melissa,

Eindelijk komen er ook wat meer mensen bij die met iui bezig zijn. Ik vind het nog steeds wel een groot verschil met ivf. Vooral omdat ik ook geen hormonen hoe te gebruiken.

Sil: de enige test die ze bij hebben gedaan is een bloedtest. Geen idee waarop, geloof iets van glemidia (ofzoiets) en nader hand wist de gyn me te vertellen dat mn eierstokken goed werkten. Had wel over een periode van 6mnd een temp curve bijgehouden. Verder hebben ze nog niks getest.

Ik was eerst ook bang dat er enorme wachtlijsten zouden zijn in het ziekenhuis bij ons, maar dat bleek helemaal niet zo te zijn. Konden meteen door, tussen de laatste afspraak met de gyn en de afspraak met de arts zat 5 weken tussen en de week erna konden we meteen de prikinstructies krijgen. Toevallig werd ik die dag ook meteen ongi en zodoende staat nu voor vrijdag de afspraak voor de echo.

Het beleid van de ziekenhuizen in Nederland verschillen zo erg, das echt niet meer normaal. Wel jammer, want voor mij gaat het nu ineens heel snel en jij moet nog zolang wachten.

Soms heb ik wel eens het idee dat de artsen zich geen idee hebben wat ze mensen aandoen met al dat wachten en onzekerheid.

Veel sterkte nog Sil.

Greetz Tam

Geplaatst

Sil wat verdomd vervelend allemaal zeg. Zo schiet je ook niets op.

Ik heb in het begin ook bloed moetne laten testen en heb ook een HSG onderzoek gehad. Zoals Melissa al schreef, geen prettig ondezoek, het is kortdurend heftig pijnlijk maar daarna voel je er niets meer van. Na de 2 vroege miskramen hebben mijn man en ik ons chromosonen laten testen (gaat gewoon via bloedprikken). Misschien meot je nog eens vragen waarom je geen HSG onderzoek kan doen omdat je zo lang moet wachten op de laporascopie.

Bij ons was er ook geen wachlijst voor IUI. Als we in de toekomst naar IVF of ICSI moeten overgaan, moeten wij naar een ander ziekenhuis omdat ze dit in ons ziekenhuis helaas niet doen. Daar was wel een korte wachtlijst voor zeiden ze ons. Hopelijk komen we daar niet achter.

Gister nog iedere keer bij het plassen een beetje (oud)bloedverlies gehad, natuurlijk door die tang tijdens de IUI. Gelukkig is het vandaag over en heb ik aaleen een soort van opgeblazen/strak gevoel in mijn onderbuik. De eerste dag zijn we doorgekomen.

Sterkte en succes allemaal

Geplaatst

Hoi Linda,

Ik heb warme gevoelens bij 9 maart (was mijn vaders verjaardag), dus ik hoop voor jou dat dit ook een datum is waarbij je hele warme blije gevoelens gaat krijgen.

Geplaatst

Bedankt dat je dit wilde delen met mij. Ik hoop van harte dat het een super dag gaat worden!

Hoe gaat t nu met jou, weer een beetje bijgekomen? Gaan jullie meteen verder met de volgende poging?

Groetjes Linda

Geplaatst

Zie net je bericht onder wachtbankje staan over je pogingen. Hopelijk hoef je niet van ze allemaal gebruik te maken. Zou je zelf nog een IUI willen doen, of liever weer overstappen op IVF? Blijven jullie wel in hetzelfde ziekenhuis, met zo'n berichten zou ik ook wel overwege om aar een ander ziekenhuis over te stappen. Heb je al een reactie op je mail gekregen?

Geplaatst

Hoi Meiden,

Ze wilde bij mij geen HSG doen omdat het een wat pijnlijker onderzoek is en niet altijd succesvol!

Ik heb 13 maart een telefonisch consult met haar en dan ga ik het ook aangeven. In mijn vorige cyclus zei zij ( de gyn ) dat als het nu niet mogelijk zou zijn, ik met haar contact opmoest nemen voor het opwekken van mijn menstruatie. Maar ja als ik al 3 weken moet wachten voordat ik dit met haar kan afstemmen, want zou lang duurt het voordat ze mij belt, kan ik net zo goed mijn normale cyclus aanhouden voor de operatie. Anders heb ik nog meer gedoe. Na het telefonisch consult duurt het nog 2 weken en dan is de opname.

Ik ga in ieder geval wel met haar bespreken dat als de opname op 1 april niet doorgaat ik erop sta dat ik geen HSG krijg of gelijk de 1ste behandeling. Ik ga niet langer meer wachten...anders kan het nog wel langer duren als ik niet op mijn strepen ga staan. Of ben ik heel ongeduldig?

Groetjes Sil

Geplaatst

Hoi Sil,

Het duurt bij jou wel heel erg lang steeds. Tussen alle afspraken zit min2 weken tussen...wel raar want het is iets wat de natuur bepaald. Dan kan je toch niet zomaar een paar weken gaan wachten.

Wat is eigenlijk een HSG??? Ik heb die onderzoeken niet gehad, wat is btw bij jullie aan de hand, als ik het mag vragen.

Mss moet je ook eens met je huisarts overleggen, mijn huisarts zit namelijk overal achteraan als ik dat aangeef. Dan gaat hij zelf met instellingen bellen om te vragen hoe de gang van zaken gaan enzo. Mss kan hij er een beetje ruk achterzetten. Want het is echt belachelijk dat ze je zolang laten wachten.

En tuurlijk ben je niet ongeduldig.....je wilt toch ook weten wat er is en niet in de onzekerheid blijven.

Geplaatst

Hoi, hoi,

Linda: we kunnen deze maand niet gelijk verder met de IUI. Er zat nog een niet gesprongen eiblaasje in de weg. Dus, deze maand moeten we het zelf maar proberen. Ga evengoed op dag 14 op de wachtbank zitten. Je weet maar nooit.

We hebben 10 april een afspraak met een dokter uit het VU (zij werkt nu tijdelijk in Hoorn). Het is een dokter, dus die zal ons wel aan willen horen. Voor die tijd kunnen we nog wel een IUI doen dus. Ik wil in ieder geval op de 10e weten wat we het beste kunnen doen. Wij gaan zelf liever terug naar de IVF (aangezien we dan meer dan 9% kans hebben).

Liefs

Geplaatst

Jeetje Sil, wat een gedoe allemaal bij jou zeg. Ik hoop voor je dat je snel mag starten en anders gewoon je mond opentrekken hoor. Brutalen hebben de halve wereld.

Geplaatst

kom op Sil, ongeduldig? dit is gewoon heel vreemd! je kan haar bellen, maar dan moet je drie weken wachten voor je wat terug hoort. zo wordt het wel erg lang gerekt allemaal. dus niks ongeduldig, je mag nu zo onderhand best op je strepen gaan staan hoor!!

en dat van die HSG pijnlijk is echt grote onzin. als je een flinke pijnstiller inneemt (die kreeg ik vanuit het ziekenhuis al mee), dan is het goed te doen. is binnen een kwartier klaar, je hebt geen narcose waar je van bij hoeft te komen en geen sneetjes in je buik. het is absoluut geen fijn onderzoek, maar ik vond het reuze meevallen (en ik heb een baarmoeder die al krampt als je ernaar kijkt).

brutaal zijn mag heus wel: voor de artsen is het werk (en aan het eind van de dag trekken zij de deur achter zich dicht), maar voor jou is het je leven. en dat willen de doktertjes nog wel 's vergeten...

Geplaatst

even een korte update. de wachtweken zijn we bijna door. ik heb echt geen idee wat ik nu van alle signalen in mijn lijf moet denken. ik hou er maar rekening mee dat ik vandeweek gewoon ongesteld ga worden, aan de andere kant hopen we allebei natuurlijk nog steeds op een goede uitkomst.

het broekloeren is nu officieel begonnen. vanochtend zag ik wat roze bloed op mijn wcpapiertje, maar daar is het tot nu toe bij gebleven. ik zou vanaf vrijdag ongesteld kunnen worden (ik verwacht zelf zaterdag). meestal verlies ik de drie dagen voro mijn menstruatie doorbreekt wat oud bloed, bruine stipjes zeg maar die in die drie dagen steeds wat groter en slijmeriger worden. beetje vies, ik weet 't. en dan komen de krampen en dan wordt bruin echt rood.

roze komt haast nooit voor, hoewel m'n lijf wel vaker gek heeft gedaan. echter, de laatste zwangerschap kondigde zichzelf ook aan met borrelachtige krampdingetjes en een roze veeg. dus hm, tsja, geen idee eigenlijk. heb me voor het moment maar neergelegd bij het feit dat ik het gewoon niet weet en dat ik dus maar af moet wachten. en dit lukt beter dan zondag en maandag, want toen werd ik echt helemaal gek van mezelf.

we shall see... iemand van plan om binnen nu en een uur of twee een leuk nieuw apparaat uit te vinden waarmee je volledige zekerheid hebt??? nee? jammer!

Geplaatst

Melis, nog ff volhouden...je mag zaterdag testen. Ga lekker shoppen ofzo...dan kom ik altijd mn dag wel door haha.

Ze kunnen nu al zoveel in de mmm, waarom kunnen ze dan niet een snellere test ontwikkelen....hoeven wij vrouwen niet zolang te wachten.

Kop op!!!!

Geplaatst

shoppen? ik zit op m'n werk! k*t, had graag nieuwe laarzen gekocht (heb ik zaterdag nog gedaan, maar goed). ik heb echt een laarzenfetisj dus er kan altijd een paar bij.

morgenmiddag, dan ben ik vrij, ga ik lekker geld uitgeven. leuk nieuw jurkje of een rokje of een goede spijkerbroek (met flare!).

thanx, ben weer helemaal afgeleid :-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden