Ga naar inhoud

Dagelijkse check-in; Nora, Mariek en Pien

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey meisjes, wat ontzettend spannend wordt het voor jullie.

Pien, wat een leuke kamer!

Ik duim voor jullie ;)

• Reacties 286
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Foto-JGZIRXGK.jpg

Hier is mijn kleine Isis. Is het geen mooie meid?!

Ik hoop dat jullie ook heel snel de kleine mogen begroeten.

Pien, wat een schattige babykamer. Echt heel mooi!

Liefs van Nora.

Geplaatst

Wow, het wordt hier ook allemaal spannend zeg!

En Nora, gefeliciteerd met jullie meisje! Mooi poppetje!!!

Sorry, heb niet veel puf om te reageren. Ons kleine meisje houdt ons goed aan het werk. En tussendoor moeten er dan nog even wat andere dingetjes gebeuren... Lees hier nog wel eens, maar reageer niet zo veel... Sorry!

En Pien, ik heb begrepen dat dames ook gewoon na een keizersnede via de natuurlijke weg weer mogen bevallen. En had het geloof ik al een keer gezegd, maar de verloskundige had tegen mij gezegd dat bij het inleiden de weeen niets anders hoeven te zijn als bij een gewone bevalling, maar dat je er meer mee bezig bent omdat je er op ligt te wachten.

En vocht.. ik ken het.. had het alleen meer in de benen. Mijn laarzen pasten echt bijna niet meer en de elastieken van de sokken stonden altijd flink in mijn benen. Als ik een dag geen schoenen aan had, deden mijn voeten pijn van het vocht.

Maar eh, na die tijd is het allemaal snel weer over.

Groetjessssssssssss

Geplaatst

ohhh, Nora, wat een schatje!!! Prachtig kindje...wat ligt ze er heerlijk bij... Kan me voorstellen dat je een hele trotse moeder bent!

Net terug van de vk. Bloeddruk is gewoon goed, dus aan vocht in handen en enkels is weinig te doen. Kan hooguit iets rekening gaan houden met mijn voeding (minder zout, venkelthee, dat soort dingen), maar in principe is er niks aan de hand.

Kleine ligt in een 'ruim badje' volgens de vk. 'Ruime buik, ruim vr.water' schreef ze op de kaart. Zal ook bijdragen aan het feit dat ik de kleine zo veel voel, er is nog voldoende ruimte om te bewegen en trappelen.

Ennuh...voor mij ook kleine geruststelling dat én ruim vruchtwater én vocht vasthouden waarschijnlijk ook bijdragen aan de enorme hoeveelheid kilo's die erbij zijn gekomen (22 in totaal inmiddels, arghh!!) en dat ik die extra kilo's hopelijk snel weer kwijt ben naar de bevalling.....

Hilde, gaat het allemaal goed met de kleine meid? En je bent niet de enige, hoor, die na de bevalling even wat minder vaak reageert ;-) Heel begrijpelijk! Geniet van je kleine meisje.

liefs,

Mariek

Geplaatst

Ik ben aan het eind ook in rap tempo kilo's aangekomen, Mariek, maar was alles volgens mij erg rap weer kwijt. Ben voor mijn gevoel nu minder zwaar als voor mijn zwangerschap.

Ons meissie doet het volgens mij goed. Groeit al uit kleertjes. Heeft vandaag niet helemaal haar dagje, huilt wat meer... Valt nu ook in slaap als je haar met open oogjes weer in het wiegje legt (eerst alleen maar op de arm, zo ongeveer).

Morgen mogen we haar laten wegen/meten (voor het eerst sinds de kraamhulp weg is). Ben benieuwd.

Groetjesssssssss

Geplaatst

Nora, wat een mooi meisje!!

Pien, een geweldig kamertje! Konden zo plaatjes uit een tijdschrift zijn hoe je het aangekleed hebt, heel leuk!!

Geplaatst

Ja leuk he.. heb dan ook door mijn gedwongen rust veel tijd gehad om er aan te tutten.. heerlijk!

Zit nu trouwens op de bank met een erg zere buik.. hij wordt steeds keihard en pijnlijk.. durf het nog niet echt weeen te noemen, maar het zijn ook geen gewone harde buiken.. duidelijk wat voorwerk.. het zal toch niet dat ik al eerder dan woensdag naar het ziekenhuis raak.... we´ll see, het zal wel meevallen..

Liefs Pien

Geplaatst

Pien, spannend!!!! :curtianpeek: Misschien als het doorzet toch geen inleiding!!

Nora: Wat een onwijs mooi meisjes, jeetje wat zullen jullie trots zijn, en prachtig hoor dat koppie haar.

Liefs Diana

Geplaatst

Spannend allemaal hoor met die laatste dagen!!! Het lijkt voor mij alweer zo lang geleden....

Ik hoop dat alles goed komt Pientje. Met acupunctuur doen ze soms wat met Moksi geloof ik, maar ik denk dat het daar nu te laat voor is... Heel benieuwd hoe het allemaal gaat lopen. Ik snap heel goed dat je er tegenop ziet. Maar een bevalling is ook niet niets, hoe goed het ook gaat. En je kan het! Hou je daar aan vast! Volgens mij ben je een super sterke meid.

Wij allen trouwens, met ons verhaal. Echte doorbijters, dus dat moet goed komen.

Ja Mariek, 22 kg, was ik ook aangekomen en zoeeeeeeefff zonder wat te doen ben ik er al 18 kwijt. Dus volgens mij komt dat helemaal weer goed bij jou. Spannende tijd die laatste dagen. Wel heel bijzonder. Geniet nog maar even van de betrekkelijke rust... hihi...

Nora, gefeliciteerd met je hele mooi dochter.

En Stephanie en Lentezon, gaat het nog een beetje met jullie dubbele lading?? HiHi... Zitten ze al te kletsen in de buik??

groetjes, niki

Geplaatst

Hei meiden,

Nou het is weer rustig hoor, wel rommelnachtje gehad, dus er is wel voorwerk aan de gang maar het zet gelukkig niet door.. Als ik namelijk met weeen naar het ziekenhuis raak is de kans dat ze als ik daar aankom nog kunnen draaien natuurlijk wel erg klein..

Straks even naar de kapper om mijn 12 (!) grijze haren bij te laten werken, wie weet dat de kapster ook mij haar dusdanig kan fohnen dat het morgen mooi blijft zitten haha..

Ben stikzenuwachtig maar ben er ook wel klaar voor.. Laat maar komen, mijn grootste angst nu is dat ik morgen "niet inleidbaar" blijk.. Moet namelijk wel een klein beetje ontsluiting hebben zodat ze mijn vliezen kunnen breken, alleen dan kunnen ze namelijk inleiden met een infuus.. Met gel je baarmoedermond weker maken doen ze namelijk niet als je een KS litteken hebt.. dat is veel lastiger te doseren en als je er wel heftig op reageert kunnen ze het niet weghalen.. in tegenstelling tot een infuus wat ze gewoon dichtdraaien...

Misschien heb ik morgen wel mijn kindje!!!! :angel8::angel8::angel8::angel8:

Ik hoop het zo!

Liefs Pien

Geplaatst

Wauw, meis, spannende tijd voor je!! Misschien het heeft voorwerk van gisteravond en vannacht al wel voor de benodigde verweking en ontsluiting gezorgd. Dat zou toch geweldig zijn, he.

Heel veel succes met het doorkomen van vandaag (en met je 12 grijzen haren, haha). Hoe laat moet je je melden morgen?

Jemig, spannend hoor, leef erg met je mee. Wie weet heb je morgen inderdaad al je klein uk in je armen!!!

liefs,

Mariek

Geplaatst

haha, ja, had het er net over met H (zit tegenover me aan het ontbijt), dat we zo gelijk opgingen tot nu toe en hoe bijzonder het zou zijn als bij mij morgen de weeen spontaan zouden beginnen ;-) (denk het niet, helaas, nog veel te rustig, maar ja, je weet het nooit he!)

liefs,

Mariek

Geplaatst

Pien, grappig dat je nog naar de kapper gaat haha.

Heel heel veel succes morgen!!

En Marieke, jij ook veel succes met wachten, enne dat het rustig is zegt niks hoor, het kan ineens zo beginnen!

Geplaatst

Oh Pien en Mariek,

ik vind het zo spannend voor jullie! Pien, heel veel succes morgen! Je kunt het! En heel binnenkort die kleine in je armen!

En Mariek, dit geldt ook voor jou, hoop dat het niet te lang meer gaat duren voor je.

Meiden, wie weet, jullie straks een kleine in de armen, en ik een positieve test in de handen. Dat zou toch eigenlijk perfect zijn!

Ik duim voor jullie, liefs,

Anne

Geplaatst

Hey meisjes, wat een gezonde stress hier seg.

We duimen voor jullie :), ik vind dat van die kapper inderdaad wel super grappig maar je moet er natuurlijk goed uitzien voor al die foto's ;)

Succes !!!

Geplaatst

oh wat een spannend nieuws hier allemaal

( en wat een super leuk rood kamertje zie ik daar!!! ben ff kwijt van wie........)

en zo een prachtig zoet lief kindje met van die lieve haartjes, Nora!!!

Pien heel veel sterkte morgen en dat je maar heel snel je kleine in je armen mag sluiten.

en Mariek...........spannend..........ja kan zo van het ene moment op het ander beginnen dus .............duimduimduim voor je!!!

Geplaatst

Hee lieverds!

Nou heb helemaal glamour Leco haar hoor! Ben benieuwd hoe lang dat houdt morgen hahaha.. Ach.. is maar voor het idee... de vorige keer sliep ik de nacht ervoor al in het ziekenhuis en toen heb ik ´s morgens gedouched, mijn haar gewassen en ben ik met los nat lang haar de bevalling ingegaan.. Je wilt echt niet weten hoe je er dan 24 uur later uitziet! Not a pretty sight!

Dat wilde ik dus nu anders doen, en die uitgroei wordt er niet mooier op en de komende weken komt het er ook niet van, vandaar!

Ben relaxter dan ik had verwacht vandaag, gelukkig.. Ik twijfel wel heet erg of het allemaal gaat lukken morgen, ik hou er ook serieus rekening mee dat we weer naar huis gestuurd worden!

Shit.. Ik wordt dus as we speak gebeld door mijn gynaecoloog.. Het is morgen heel druk op de verloskamers dus ze weten nog niet zeker of ze morgen wel kunnen inleiden.. Omdat het er bij mij van afhangt of het draaien wel gaat lukken willen ze dat ik evengoed kom, en dan gaan ze eerst kijken en eventueel proberen te draaien en dan zien we verder.. Pff.. wta moet ik hier nou weer mee.. Ik denk dat ik er maar vanuit moet gaan dat er morgen nog niet veel gaat gebeuren...

Liefs Pien

Gast estrhalita
Geplaatst

Ik reageer niet vaak, maar volg jullie wel netjes hoor. Pien heel veel succes morgen en hopelijk lukt het draaien.

En over die kilo's. Ik was ook 20 kilo aangekomen en weeg nu 3 maanden na de bevalling en keizersnede al weer bijna op mijn gewicht van voor 2 zwangerschappen (58 kilo zit ik nu en ik wil naar 55). Lukt best wel hoor dames.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden