Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hoi,

We hebben nu twee keer in het Erasmus een icsi poging gedaan en ik vind ze daar heel erg aardig enzo, maar ik baal toch van een aantal dingen. Zo hebben we beide keren een punctie gehad waar heel veel niet rijpe eitjes uit kwamen. Eerste ronde 16 follikels, 4 eitjes, 1 rijpe, 1 embryo. Tweede ronde 12 follikels, 10 eitjes, 2 rijpe, 1 embryo. Ook voel ik me niet prettig bij de duur waarvoor zij progesteron voorschrijven. Uiteraard gaan we dit allemaal bespreken in een evaluatiegesprek, maar ik vraag me toch af of we misschien over moeten stappen naar een ander ziekenhuis.

Als ik naar de nvog cijfers met slagingspercentages van 2007 kijk, dan zie ik dat Voorburg ontzettend hoge percentages heeft voor icsi (jonger dan 40 jaar zelfs oplopend tot 37%!), ook hebben zij meer cryopogingen.

Ik overweeg nu om in Voorburg een afspraak te maken, vraag me heel erg af wat zij dan anders doen. Ben dus benieuwd of er iemand hier ervaringen heeft in dit ziekenhuis?!

Groetjes,

Henne

Posted
Chablis fijn, dank je wel! Ik ben echt benieuwd en ken niemand die in Voorburg zit.

Henne

Hallo Henne,

Ik ben een paar weken niet op de forum geweest omdat mijn animo helemaal onder de grond was... maar goed... we zijn weer met een poging bezig...

Ik ben in juli 2008 van Bronovo naar [b]Voorburg [/B] overgestapt. Ik ben zeer tevreden. Ze hebben een team van 3 artsen (dr Jansen is de hoofd van de afdeling, dr Vink en dr van Os volgens jou tijdens de behandeling) + verpleegkundigen. Ze hebben bij mij dingen gecheckt die nooit eerder waren gecheckt.

Bij Bronovo heb ik 6 IUI (laatste een zwsch.) en 2 IVF. Ze hebben geen weekend dienst (geen commentar)

Bij voorburg heb ik afgelopen februari een IUI gehad. Er was een IVF gepland maar mijn eitjes waren te vroeg gesprongen. Ze wilden de kans niet voorbij laten gaan (helemaal top) daarom hebben ze toch met een IUI geprobeerd... hoewel het is mislukt. Afgelopen week ben ik weer met mijn derde IVF begonnen en morgen heb ik de punctie, maar deze keer hebben ze de behandeling aangepast om te voorkomen dat de eitjes weer spontaan springen. In Voorburg werken ze ook in het weekend (wat trouwens alle ZKH zouden moeten doen)

Hoewel in allebei zkh zijn ze lief met ons geweest, hebben we het idee dat Dr. Jansen dieper in de materie ziet. Voor ons heeft hij gewoon meer kennis en ervaring.

Ik hoop dat mijn verhaal iets voor jou kan betekenen.

Groetjes

Conchita

Posted

Hoi Conchita,

Dank je wel voor je reactie! Fijn om weer wat meer te weten over Voorburg. We hebben 18 juni een afspraak met dr. Jansen en vandaag de vragenlijsten gekregen. Het viel me al op dat hier een aantal zaken in gevraagd worden waar nooit eerder naar was gevraagd.

Ik vind het best moeilijk om nu zo lang te wachten. Eerst tot 18 juni en dan op z'n vroegst in juli een behandeling, misschien zelfs wel pas in september. We denken er wel sterk over om als ze in het Erasmus een aantal aanpassingen willen doen daar in juni alsnog de 3e poging te doen. Maar als ik jouw verhaal dan weer lees dan denk ik toch, misschien beter geduld hebben en meer kans... Gelukkig hoeven we dat pas in juni te beslissen.

Heel erg veel succes met de punctie morgen, ik ga voor je duimen!

Henne

Posted

Hoi hoi, wij zaten/zitten ook in Voorburg. En in april 2007 bevallen van een dochter, was een cryo uit de eerste icsi-poging.

Dr. Jansen heeft de ivf afdeling opgezet in Voorburg en hij is dan ook megastreng wat betreft voorwaarden om te starten, zoals roken en overgewicht en dat is volgens mij in andere ziekenhuizen in de regio niet zo streng. Verder is hij niet mijn favoriete arts daar, maar goed je moet wat als je bij de gyn moet blijven lopen.

Succes iig. Ben benieuwd hoe je gesprek is in juni. Tegen die tijd gaan wij ook weer langs!

Groetjes Sab

Posted

Nou roken doen we geen van beiden en we zijn ook niet te zwaar. Ik soms eerder te licht, daar is wel eens een opmerking over gemaakt.

We staan nog steeds in dubio, het evaluatiegesprek in Rotterdam was niet super positief. Maar ze gaan wel de dingen aanpassen die wij wilden. Dus tja.... Konden we maar even in een glazen bol kijken he.

• 3 weeks later...
Posted

wij zijn in januari dit jaar begonnen in Voorburg. Ik heb slechte ervaring met onze behandelend gynaecologe dr. van Os. Ik heb hierover contact gezocht met het hoofd van de afdeling dr. Jansen. Hij heeft ons uitgenodigd voor zijn "second opinion" spreekuur.

Door welke gynaecoloog van deze kliniek zijn jullie behandeld? en wat is jullie ervaring? Mijn vriendin is een aantal jaren geleden ook behandeld door dr. van Os en die was heel positief over haar maar toen ze mijn verhaal hoorde was ze sprakeloos.

Posted

Hoi hoi, wij zijn ook bij dr. Van Os geweest, zij heeft eigenlijk alle echo's etc. ook gedaan behalve de tp toen en zij was altijd erg aardig, net als de rest eigenlijk. Mij gyn is in dec 2007 met pensioen gegaan, helaas, wat een lieve man was dat....

Dus ik moet ook maar afwachten bij wie we terecht gaan komen straks...

Maar wat was er 'mis' met Van Os bij jullie?

groetjes Sab

Posted

Ze was eerst heel aardig met de controles enzo maar toen het tegenzat met de stimulatie en de punctie mislukte (ze vonden geen eitjes in het lab) toen sloeg haar houding opeens om. Daarna zijn we behandeld alsof we kansloos waren. En dat na pas één poging.

Posted

we gaan niet meer terug naar Voorburg, we willen niet behandeld worden in een ziekenhuis met zo'n beleid en zeker niet op zo'n toon toegesproken worden. We hebben dinsdag een orienterend gesprek bij MC Kinderwens in Leiderdorp en daarnaast hebben we nog in gedachten VU Amsterdam en het Hagaziekenhuis in Scheveningen.

Posted

Jammer om te horen, heel veel succes in de andere ziekenhuizen en ik hoop dat jullie daar een beter gevoel bij hebben en dat ze daar een andere instelling hebben, Succes!

Groetjes Sab

Posted

thx, we hebben morgen dat gesprek in MKC Leiderdorp. We gaan gewoon recht op de man af vragen watvoor beleid ze voeren. Zijn ze bereid alles te proberen of haken zij ook af als het niet gelijk meezit. Dan weten we in ieder geval waar we aan toe zijn en gaan we daar dus niet in behandeling.

Posted

Sen, wat een verhaal zeg! Zo raar dat klinieken dus echt uit kunnen gaan van hun eigen belang in plaats van dat van de patient. Is dat nou marktwerking in de zorg? Zijn we lekker klaar mee.

Ik snap heel goed dat jullie verder gaan kijken en hoop dat je snel een ziekenhuis vindt waar ze jullie zonder problemen willen helpen en waar jullie je 'thuis' voelen.

Ik word zelf steeds nieuwsgieriger hoe ze ons in Voorburg gaan beoordelen.

Superveel succes!

Henne

Posted

ja erg he! ik hoop dat jullie niet zo'n ervaring opdoen. Dat is natuurlijk ook afhankelijk van een aantal factoren. Stel jullie zijn voor hen ideale kandidaten (d.w.z. geen overgewicht, goede stimulatie, goede hormoonwaarden, lage leeftijd etc.) dan stuit je waarschijnlijk niet zo snel op deze problemen want dan heb je potentieel en dat is goed voor de slagingspercentages natuurlijk. Ik weet niet precies hoe dat zit bij jullie natuurlijk.

Posted

Nou....ik ben eerder aan de magere kant (is in EMC ook wel gezegd dat ik niet af mag vallen), ik ben 34 mijn vriend 41 en de stimulatie gaat dus niet goed (beide keren maar één embryo door onrijpe eitjes). We zijn verrre van een ideaal koppel :-)

Maar goed, we gaan nog voor poging drie in het EMC, daar valt er in ieder geval over te praten tot nu toe. En wie weet is nummer vier dan wel helemaal niet meer nodig, dat zou echt geweldig zijn!

Posted

Bij ons waren ze dus na één poging in Voorburg al negatief vanwege de low-response op de hormonen. Die poging ervoor tel ik niet mee want toen heb ik de eerste 5 dagen de helft van de dosering menopur genomen omdat ik het verkeerd begrepen had. In plaats van eerst een ander hormoon proberen en dan een conclusie trekken, deden ze het in Voorburg andersom en werd er gelijk al een algeheel negatief beeld geschept met als gevolg dat ik dagen van slag was. Gelukkig ben ik, dankzij het lezen van verhalen van lotgenoten en hun ervaringen met en in andere ziekenhuizen, daar weer overheen gestapt.

Gelukkig kunnen jullie nog een poging doen in het EMC en hopelijk is het deze keer raak en is een ander ziekenhuis voor jullie niet meer nodig. Ik zal voor je duimen!!!

Posted

gisteren kopie van ons dossier opgehaald in Voorburg, opsturen doen ze niet aan werd er gezegd. Heeft ruim 2 weken geduurd na mn schriftelijke aanvraag (is ook verplicht). Voor 26 kopietjes heb ik 22,50 moeten betalen :icon_scratch:

Posted

In Rotterdam moet je het ook schriftelijk aanvragen hoor, met een kopie van je paspoort. Kopieerkosten zijn idd ook voor onze rekening, weet niet precies hoeveel. Een kort uittreksel kun je direct afhalen, het hele dossier (wat wij willen) duurt 4 tot 6 weken. Wordt eerst overlegd met het hoofd van de afdeling. In theorie kan het dus nog zo zijn dat je het niet krijgt ook.

Hoe irritant ook allemaal, het is ergens wel logisch en maar goed ook dat het zo gaat. Je wilt toch niet dat je buurman met jouw gegevens aan de haal gaat :-)

Posted

ja tuurlijk maar ik bedoel 22,50 voor een paar a4tjes is wel veel geld. Bij het MCH kan je gewoon per email je gegevens aanvragen (wel moet je al je gegevens overleggen) en dan sturen ze het je gewoon per post toe, kosteloos. Helemaal weigeren mogen ze volgens mij nieteens, het gaat toch over jou? dus je hebt er te allen tijden recht op.

Posted

Hoi meiden, vangwege privacy is het toch maar goed dat het niet over de post gaat? Lijkt me niet handig als jan en alleman in je medische dossier kan kijken! En ik zou daar ook zeker geld voor over hebben. Alleen omdat jullie een slechte ervaring met Voorburg hebben is alles natuurlijk negatief wat zij doen, kan ik me goed voorstellen hoor dat je zo denkt maar qua dossier ben ik het helaas wel eens met Voorburg.