Ga naar inhoud

Voorburg..iemand ervaringen?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Alleen omdat jullie een slechte ervaring met Voorburg hebben is alles natuurlijk negatief wat zij doen, kan ik me goed voorstellen hoor dat je zo denkt maar qua dossier ben ik het helaas wel eens met Voorburg.

helemaal niet waar!!! ik vind helemaal niet ALLES negatief wat zij doen. Zo vind ik de verpleging en de mensen van het lab superaardig en meelevend enzo maar als je als ziekenhuis de moeilijkere gevallen wilt weren vanwege je marketingcijfers, dan ben je gewoon verkeerd bezig. Helemaal als je dan ook nog schijnheilig gaat verkondigen dat je het doet om mensen te beschermen. Het enige wat zij willen beschermen is hun slagingspercentage. En wie zijn zij om te beslissen of er wel of niet behandeld gaat worden?! Zolang zij hun geld krijgen, hebben ze gewoon hun werk te doen, zo denk ik erover! en ja 22,50 voor 26 kopietjes (à 5ct = 1,30) vind ik belachelijk.

Geplaatst

Ik heb het even opgezocht, in R'dam betaal je voor een kopie van het dosier minimaal 4,50 (tot 100 kopieen), bij meer dan 100 is het opeens 22,50. Verder wordt het per aangetekende post verzonden en die kosten betaal je ook. En je betaalt indirect natuurlijk ook gewoon voor de medewerker die de aanvraag behandelt.

Zelf zit ik er niet zo mee, ik heb het liever zo zelfs. Je kunt veel te makkelijk van alles via de mail aanvragen. Helemaal nergens om, maar mijn werkgever heeft veel gegevens van mij ook, zoals een kopie paspoort, mijn BSN, geboortedatum etc. etc. En de arbodienst weet zelfs bij welke arts ik onder behandeling ben en waarvoor... Stel dat die even een emailadres op mijn naam maken en dat soort gegevens opvragen.... Het lijkt onwaarschijnlijk, maar het kán in theorie dan dus wel.

Prive is prive en dat wil ik graag zo houden!

Geplaatst

joh tuurlijk is het een goede zaak dat ze er voorzichtig mee omgaan, dat vind ik ook goed maar die kosten slaan nergens op en hoe lang is zo'n medewerker nou bezig met kopiëren? je ligt het stapeltje op het kopieerapparaat en de rest doet'tie zelf. Het gaat ook niet om die 22,50 maar om het principe snap je. Je wordt tegenwoordig toch al overal uitgemolken

Geplaatst

Hoihoi,

Wij hebben geen goede ervaring met Voorburg.

Daar mijn gyn had gebeld met dr. Jansen in Voorburg zijn wij er automatisch heen gegaan. Helaas had hij ons dossier niet gelezen (zo kwam hij tenminste over), kwam hij nogal bot uit de hoek en wij werden klakkeloos in de "wacht" gezet.

Wij hebben daar 2x een afspraak gehad en na de 2e keer heb ik het VU gebeld en daar hebben wij vorige week dinsdag een positief gesprek gehad. Dr. Schats had wel het dossier gelezen, was aardig en rond half juni krijgen wij het groene licht.

Mocht je voor Voorburg kiezen en je hebt wel een goede "klik" met een van de artsen, wens ik je heel veel succes.

Sandy

Geplaatst

VU Amsterdam is dat hè, daarvoor heb ik ook vragenformulieren ingevuld en daar stuur ik vandaag ook mn dossier naartoe. Wat goed dat jullie in juni al terecht kunnen! wanneer hebben jullie de vragenlijsten ingestuurd?

Geplaatst

Toen ik het VU belde, heb ik direct een afspraak kunnen maken. Daarna kreeg ik de vragenlijsten binnen, die ik binnen een week heb geretourneerd. Het enige waar ik voor moest zorgen, was dat ons dossier uit Voorburg naar Amsterdam gestuurd werd. Na een schriftelijk verzoek aan Voorburg, is ons dossier binnen een week doorgestuurd. Aangezien er in Voorburg al enige vooronderzoeken zijn gedaan, kunnen we gelukkig snel beginnen.

Geplaatst

ow wat raar ze zeiden tegen mij dat ik eerst de vragenformulieren moest invullen en tezamen met mn dossier moet opsturen. Dat heb ik gisteren gedaan. Maar we hebben nog steeds geen concrete afspraak staan. Ik ga nog maar even contact met hen opnemen.

Geplaatst

Hoi allemaal,

Het verhaal van Sen klinkt heel bekend, maar niet uit Voorburg.

Ik heb nl. dezelfde ervaring met het Catharina ziekenhuis in Eindhoven. Ik heb daar 2 pogingen met mn ex gehad en na de 2e heb ik ook gezegd: nooit meer. Heel kort: het was een hel.

Mijn huidige partner had goede ervaring met Voorburg, dus ondanks de reistijd hebben we toch besloten om daar te gaan starten. Misschien is het wel in ons voordeel geweest dat wij beide ivf-ervaring hadden, want wij mochten een groot deel van het traject “overslaan”

Weer grote problemen in Eindhoven om mijn dossier te krijgen. Eerst werd dit geweigerd, na bemiddeling van Voorburg uiteindelijk na 6 weken en flinke kosten het dossier toch gekregen.

Vorig jaar onze 1e ICSI poging (mijn 3e en laatste) gehad, helaas mislukt. (11 follikels, 5 eitjes, allemaal bevrucht, maar 2 goede die zijn teruggeplaatst)

Maar de begeleiding was super. Beide IVF artsen waren geweldig in de begeleiding, de verpleegkundigen helemaal. Niks was teveel. Ook ik was moeilijk te stimuleren maar ook daar geen commentaar ofzo op gehad.

Zij adviseerden me ook om over te stappen naar een andere verzekering, unive vergoed een groot deel van de 4e poging.

In februari met de allerlaatste poging gestart, andere hormonen gekregen ivm de stimulatie. Begonnen met 16 follikels, uiteindelijk 6 eitjes, 5 bevrucht. 2 teruggeplaatst en 1 ingevroren. Ook nu weer geen super stimulatie. Maar ik ben nu wel zwanger van een tweeling.

Het enige wat ik wil zeggen is dat iedereen andere ervaring heeft.

Ik ga NOOIT meer naar Eindhoven, terwijl anderen er 500% tevreden over zijn.

Sommigen vinden dr Janssen een lomperik, ik vond hem richting onsgewoon eerlijk en direct.

Je moet gewoon kijken hoe je je voelt bij het team. Ik ben er heel erg over te spreken.

Ik wens je veel succes.

Ik ben niet zoveel hier, als je nog wat wil weten kun je me mailen @hotmail.com

Groetjes

• 2 maanden later...
Geplaatst

Henne, misschien staat het wel ergens hoor, maar hoe was jullie gesprek in voorburg eigenlijk? Of zijn jullie niet geweest?

groetjes Sab

Geplaatst

Hai Sab,

Ja we zijn wel geweest, het was op de dag van de terugplaatsing notabene, heel raar gevoel.

Ze waren in Voorburg ook niet overmatig positief over onze kansen. Het zaad is ronduit slecht (hij zei het nog voorzichtig, maar dat wisten we natuurlijk al lang) en ergens gaat iets niet goed met de eitjes. Dat kán aan de stimulatie liggen, maar ook echt aan de eitjes op zich.

Omdat bij de eerste test al bleek dat het zaad zo slecht was, is er bij mij eigenlijk nooit verder gekeken dan wat bloedwaarden en een echo. Wat Voorburg zou willen doen is alsnog een volledige cyclusanalyse.

Daarna is een optie dan cyclusselectie bij ivf. Wat inhoudt dat ze op dag vijf kijken hoeveel eitjes er in aanleg zijn en wat je hormoonwaardes zijn. Ze bepalen daarmee hoe vruchtbaar je die maand bent en of je wel of niet door mag voor ivf. Ik heb daar zelf een beetje mijn twijfels bij. Heb tot nu toe een keer één, een keer tien en een keer vier eitjes gehad, maar wel telkens maar één embryo. Het ligt dus volgens mij niet aan het aantal, maar aan de kwaliteit. Bovedien is dag vijf bij mij te laat om nog te gaan stimuleren, dan heeft mijn eigen cyclus al helemaal de overhand genomen (dat was de eerste keer met maar één echt grote follikel).

De kwaliteit van de eitjes zou misschien beter kunnen worden met menopur ipv gonal-f. Ook dat zag hij als een optie. Deze mogelijkheid zie ik zelf wat meer zitten dan de cyclusselectie.

Maar het liefste zou ik toch ivf in eigen cyclus doen. Ik reageer in alle opzichten slecht op de hormonen. Ik word er ziek van én het levert dan nog niet eens echt resultaat op. We hebben telkens maar één embryo, gebruik dan gewoon dat ene eitjes dat ik elke maand natuurlijk al heb denk ik dan. En zonder al die rotzooi in mijn lijf, blijft het misschien ook wel eerder zitten...

Voolopig willen we in ieder geval niks, maar komend najaar ga ik wel uitzoeken of eigen cyclus hier ergens in de regio mogelijk is. En anders misschien toch nog eens naar Voorburg en praten over menopur. Het amc is ook nog een optie. Ze doen daar onderzoek naar de ideale grote van de follikels op moment van de punctie. Volgens mij is dat bij mij nog steeds telkens te snel, ook afgelopen keer. Zou best eens willen weten wat ze er daar van vinden dus misschien dat we ook daar een gesprek aan gaan vragen.

En een laatste optie is ook nog dat we niks meer doen en er mee ophouden. Ik merk dat ik dat steeds meer serieus begin te overwegen. Maar eerst maar eens zien hoe we daar na een fijne vakantie over denken....

Groetjes,

Henne

Geplaatst

Jeetje Henne, wat een verhaal zeg. Dat ze jou nooit nagekeken hebben, dat is eigenlijk best vreemd toch? Ondanks dat het bij ons meteen duidelijk was dat het zaad immens slecht is hebben ze mij toch een HSG laten ondergaan. (hopelijk hoeft dat in september niet weer..) Ik hoop dat je besluit om nog een poging te doen, waar dan ook. Jij kent je eigen lijf het best en hopelijk ben je na jullie vakantie klaar (geestelijk en lichamelijk!) om nog een poging te doen.

Heel veel succes in ieder geval. Ik blijf je volgen

Ik heb trouwens speciaal naar Dr. Vink gevraagd, ik krijg echt de kriebels als ik de naam van Jansen al hoor, maar volgens mij was hij tegen jullie best aardig niet?

groetjes Sab

• 3 maanden later...
Geplaatst

Ik heb een vraagje,

Wij hebben in december ons intake gesprek met dokter Jansen.Onze onderzoeken waren allemaal goed.Kan je mischien iets vertellen over het intake gesprek?Als deze goed verloopt hoelang duurt het dan voor je mag gaan beginnnen met ivf?

Alvast bedankt

gr Carrie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden