Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Allemaal,

Ook ik hoop de komende tijd mijn wel en wee met jullie te delen.

Mijn naam is Esther en ik ben 28 jaar. Sinds een jaar zijn wij actief aan het dokteren i.v.m. onze kinderwens. Ondertussen zijn wij bezig met de 1e icsi behandeling en zitten we nu in de wachtweken. Volgende week zaterdag mag ik de test doen, dinsdag zou ik ongesteld moeten worden. Zenuwslopend dit!

Groetjes Esther

Geplaatst

Hey Esther welkom hier, ik denk dat het voor jou wel fijn is om je ook bij het wachtbankje maart aan te melden, daar zitten meer dames die ook tegen de testdatum aan zitten.

Geplaatst

Hai Esther,

welkom hier!! heel veel sterkte in je wachtweken. het is zeker zenuwslopend. wat dani zei, misschien is het wel prettig voor je om je op de wachtbank te zetten, tussen de andere nagelbijters :wink:

Geplaatst

Welkom Esther, spannende tijd voor je... Hier je verhaal én je hoop, twijfels en onzekerheden delen helpt écht!

Ik hoop op een positieve test voor je, succes nog effies...

Geplaatst

Welkom Esther.

Spannend allemaal he!

Ben ook net nieuw hier. Maar vind dit een heel leuk forum.

Iedereen leeft,hoopt,duimt met elkaar mee.

Dat geeft veel steun.

Ikzelf heb in maart mn eerste intake gesprek voor ivf.

Vind het allemaal heel erg spannend ook vooral omdat ik niet weet wat me te wachten staat.

Je leest wel verhalen hier maar het is bij iedereen toch anders.

Liefs

Geplaatst

Hoi Esther,

Welkom hier en veel sterkte nog met wachten!!

Hoop voor een positieve test, nog ff volhouden!!!

Geplaatst

hoi Esther,

nou spannend he deze weken. We moeten vlak achter elkaar testen, ik de 20e. Ben iedere dag aan het bekijken of ik me al anders voel ofzo maar ik voel niets anders. Of dat nou juist goed of fout is ben ik ook nog niet achter. We moeten nog even volhouden dus. We gaan ervoor !!

Geplaatst

Hallo Esther,

Welkom op het forum.

Veel succes met het wachten, ik moet volgende week vrijdag testen. Dus weet hoe het voelt, nagelsbijten haha.

Succes

Geplaatst

Welkom hier, veel succes in de medische malle molen! Hopelijk een positieve test volgende week!

Geplaatst

hallo allemaal,

wat een lieve reacties. leuk! Het is inderdaad heeel erg spannend. Ik ben van mezelf best nuchter maar nu even niet. Slecht slapen snachts, overdag zo'n unheimisch gevoel in je buik, zenuwachtig en tot overmaat van ramp sinds gisteren geveld door buikgriep. Ik hoop zo dat het geen invloed heeft op de innesteling!!

lucky en tammy, gezellig saampjes testen. Ik hoop zo dat het goed mag zijn voor jullie. T.n.t. zijn er deze maand nog weinig zwanger geworden he.

liefs

Geplaatst

Hoi Esther,

Dit is nog niet echt een "vruchtbare" maand geweest. Maar hopelijk kunnen wij daar nog verandering in brengen.

Succes nog met wachten.

Kuzzz

Geplaatst

Hoi Esther,

Ik heb me net aangemeld op deze site.

Zo krijg je misschien toch wat rust door ervaringen met andere te delen.

spannende tijd he dat wachten, ik hoop dat de uitslag positief is.

Ik zal voor je duimen.

gr. Bianca

Geplaatst

Hoi Bianca,

Leuk joh dat je er bent. Ik vind het heerlijk om op deze manier van me af te schrijven en zoveel herkenning te ervaren bij anderen. Veel mensen in je omgeving doen hun best om je te begrijpen maar dat is anders dan mensen die precies hetzelfde ervaren.

Jij ook succes!

Geplaatst

Vandaag heb ik een rotdag. Ik ben enorm aan het piekeren en de zenuwen gieren door mijn lijf, en dat terwijl ik nog vier dagen moet! Hoe houd ik dat vol.

Ik heb ook een soort buikpijn, voor het eerst, maar kan deze niet thuisbrengen. Misschien van de zenuwen?

Wat een rottijd!!!!!

Geplaatst

EDR, ik denk dat je er te veel mee bezig bent, en dat is natuurlijk ook niet gek...... wat is 4 dagen? ze zijn zo om meid, nog even vol houden en wie weet zijn we dan allebei zwanger!!!!

Geplaatst

Mijn baby, ik denk het ook hoor maar ik weet niet hoe ik het anders moet doen. Hoe kun je je gedachten stop zetten. Ik ben mijn huis al aan het poetsen enzo. Ik wou dat ik moest werken, dan hou je je met andere dingen bezig.

Heb jij hier geen last van dan?

Geplaatst

Het gekke is dat ik mezelf helemaal niet herken nu. Ik doe zo gek met dat gepieker. Ik dacht altijd dat ik een heel nuchter mens was. Ik zou me niet gek laten worden. Opzich ging de hele behandeling heel goed, nergens last van maar deze twee weken val ik mezelf wel tegen hoor

Geplaatst

Als je in dit proces zit, stuit je op emoties en gevoelens die je helemaal niet van jezelf kent. Laat het lekker gaan hoor...

Ik ben van nature ook heel nuchter maar tijdens de wachtweken kwam ik mezelf echt wel tegen..

Sterkte en succes!

Popje

Geplaatst

Ik laat het ook maar gewoon gebeuren. Vannacht slecht geslapen. Tot twee uur liggen piekeren. Ik heb sinds gisteravond buikpijn. Voor mijn gevoel is het geen ongi buikpijn, die voelt heel anders. Als ik ongi wordt heb ik normaal ook pijn in de rug maar die voel ik niet. pffff....nog een paar dagen.

Geplaatst

Hoi Esther,

Probeer zoveel mogelijk afleiding te zoeken. Doe ik ook steeds. Heb mezelf ook voorgehouden om echt pas donderdag een test te gaan kopen. Anders gaat ik toch eerder testen.

Gelukkig heb ik een hele drukke baan, dus heb ik genoeg afleiding.

Succes nog met wachten!!!

Geplaatst

Vandaag ben ik nog thuis, vrij. Mijn man is ziek dus ik zorg een beetje voor hem en ga in huis bezig. Vanaf morgen moet ik werken. Ik ben wijkverpleegkundige en heb onregelmatige diensten. Donderdag heb ik een late dienst, de rest dagdiensten. Ik vind het wel knap hoor dat je er zo instaat. VOel jij ook wat?

Geplaatst

Hoi esther,

Helaas voel ik echt nog helemaal niks.

Heb alleen morgen een probleempje...ben vrij. Had het weekend gewerkt en nu is het niet echt mega druk, dus kan ik mn verlofdag nemen. Moet nu wel even veel dingen gaan verzinnen om te gaan doen. Weet wel zeker dat ik niet naar de winkels moet, anders ga ik een test kopen.

Nog 3 dagen en dan is het zover, the moment of truth. Daarna mag jij ook testen.

Probeer ook niet al te veel te piekeren, dat is echt niet goed voor je. Heb ik in het begin ook veel gedaan, vooral de tijd nadat we te horen hadden gekregen dat we niet natuurlijk zwanger konden worden. Alleen na een paar daegn kom je jezelf wel tegen.

Succes nog en volhouden he

Geplaatst

Helaas ben ik vanmiddag ongesteld geworden. Sinds gisteravond kreeg ik vage buikpijn. In eerste instantie had ik nog de hoop dat het iets met de baarmoeder te maken zou hebben, het voelde ook anders. Vanmiddag kreeg ik echter de bekende rugpijn erbij en ziedaar....ongesteld. Voor de zekerheid er nog maar even een test tegen aan gegooid, negatief.

Meiden wat doet dit zeer. Het hele jaar heb ik nooit durven hopen omdat ik bang was voor de pijn. We hadden nooit verwacht een tp te zullen hebben en toen we dus wel een embryo bleken te hebben waren we zo blij. Tegelijkertijd durfde ik een beetje te gaan dromen. Ik heb zovaak gezegd: ik wou dat dit jaar voorbij was. Drie keer icsi en dan kan het boek dicht. Of we zijn zwanger of niet maar dan kun je verder. Dit is echt killing.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden