Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nee joh, dat begrijp ik wel hoor, had er een :cheesy: bij moeten zetten!

Maar het was wel een grappige visualisatie.....

(dit is vast niet een visualisatie die Zita West in gedachten heeft....)

gr Zomer

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Goedenavond,

Ik ben net nieuw hier. Ben al een tijdje op zoek naar een leuk forum om over ongewenst niet zwanger te zijn te praten. Merk dat ik er toch meer mee zit dan ik laat merken naar mijn omgeving. Wij zijn nu al twee en half jaar bezig en as maandag heb ik mijn 1e echo weer voor eventueel een derde iui. het is mijn zestiende dag dan al maar die gok wil wel wagen!

Ik lees dat jullie het erg gezellig met elkaar hebben. En mekaar goed begrijpen. En mooi om te lezen dat er al een paar zwanger zijn geraakt.

Zelf heb ik al een zoontje van acht! Woon nu sinds ongeveer zes jaar samen met mijn nieuwe vriend. En het zou mooi zijn als we samen een kindje zouden krijgen. Nooit verwacht dat ik met iui zou beginnen omdat ik al een zoontje heb. Dus zwanger worden zou een makkie zijn....nou niet dus! Maar we gaan ervoor!

Geplaatst

Haha, o gelukkig maar Zomer! Je klonk zo oprecht ;-)

Hoi Baloes, ja, we zijn inderdaad een leuke club en iedereen is welkom. Wat ik heel prettig vind van dit forum, is dat er nooit iemand afgezeken wordt en dat iedereen altijd vriendelijk en meelevend is, dat zie je niet overal op internet. Gebruik je ook hormonen bij je IUI? Hebben ze bij jullie een diagnose gesteld?

Geplaatst

Hallo Baloes, ook welkom. Ben het helemaal met Lexa eens hoor. Ik zit zelf pas een paar dagen op dit forum, en ik kan je zeggen dat het erg goed voelt. Iedereen is super aardig en meelevend. Hoop dat jij dat ook zo mag ervaren. Succes met jullie derde IUI.

Geplaatst

Goedenavond allemaal!Chantal,dat was lekker snel!!

Ik duim voor je meiss!Ik heb vandaag het ziekenhuis gebeld,hebben beloofd te bellen vanmiddag en niet gedaan...ik vind dat mijn klachten erg lang aanhouden,is al dag 12/13 na spuit Pregnyl.We hadden vanavond een gebakje bij de koffie,heb 3 happen gehad en ja hoor,weeer misselijk.Was na een kwartier weer weg.

En vanmorgen vroeg echt zooo misselijk..pfff

Verder gaat t wel eigenlijk hoor.Ik moet nog een paar daagjes wachten,en dat ga ik geloof ik braaf doen hihi

Heb mn laptopje nu op mn opgezette buik liggen.Voel me net een kamerolifant zeg..

Liefs van hier xxx

Geplaatst

Hai Diaantje, ja was idd lekker snel hè... Nu fijn in de wachtstand. Voor jou wel aanzienlijk minder. Wel slecht van het ziekenhuis dat ze je niet terug hebben gebeld. Maandag maar weer bellen?? Hopelijk wel een leuk weekend voor de boeg.... Slaap lekker voor straks, ik ga nu al, ben bekaf door vandaag. Groetjes

Geplaatst

Ja ga maar lekker naar bed jij,kijken hoe het bij jou gaat voelen!Welke kwaaltjes jij mss wel of nie krijgt hihihi:happy7: Ik geloof dat ik een apart geval ben.

Maandag maar even ZH bellen,of anders mss een testje ertegen aan..Ik zie wel.

Fijn weekend!!xje

Geplaatst

Hier is helaas de menstruatie doorgebroken.... :-(

Morgen de eerste injectie Gonal F weer prikken. Dus nog snel een IUI-poging voor de ivf-intake.

Geplaatst

Diaantje, het lijkt wel of je heeeeeel slecht reageert op de Pregnyl. Erg slordig dat het ziekenhuis je niet terugbelt. Maar... maandag zit je al op dag 15, dus dan mag je toch testen? Of had je vanavond gewoon een heel vies slagroomgebakje ;-)

Geplaatst

Hai Sharon, veel succes vandaag... Laat even weten hoe het bij jou is gegaan???

Mobje.. jammer hoor, had een andere uitkomst voor je gehoopt..

Diaantje, vandaag al wat minder misselijk??

Iedereen..

Fijn weekend in ieder geval.. Dat jullie maar veel mooie, leuke, gezellige dingen gaan doen...

Geplaatst

Bedankt voor het welkom!

Ik gebruik pregnyl. Moet zeggen dat ik het niets vind hormonen maar het schijnt te helpen. ben er zeker een paar weken van slag van.

Heb wel een operatie gehad. bij mij niets te vinden......Maar slechte zaadkwaliteit.

Lees dat jullie al veel meer achter de rug hebben. Knap hoor hoe jullie het volhouden. Soms heb ik de gedachte het bijltje er bij neer te gooien. Doe het niet want dan weet je nooit of het wel of niet gelukt zou zijn.Wat zijn er trouwens verschillende hormonen die we allemaal gebruiken. zou de een heftiger zijn dan de ander? Groetjes

Geplaatst

Bedankt voor alle reacties! we zijn net terug van onze eerste iui, ik vond het niet zoveel voorstellen, het ging zo snel... alleen was de zaadkwaliteit wel minder, ze hadden het over 2 miljoen, zou dat kunnen? is wel erg weinig volgens mij...... nouja hopelijk zit er 1 goede zwemmer tussen:laughing4:.

nu maar wachten, ik hoor maandag wanneer ik moet testen.

ik zie dat er meer zijn die heftig reageren op de pregnyl, ik heb hele gevoelige borsten en last van mijn onderrug en snachts misselijkheid.:mad: maar het is wel vol te houden..... je moet er wat voor over hebben!:laughing9:

fijn weekend allemaal.....

liefs sharon

Geplaatst

Hai Sharon, lekker hoor dat het zo makkelijk is gegaan. Herken je bijwerkingen van de pregnyl wel hoor, heb ook enorme pijn in mijn rug. En een raar gevoel aan rechterkant, net onder mijn ribben.... Maar ook dat went. Nou, nu afwachten. Fijn weekend

Geplaatst

Hallo girls.

Baloes welkom.

Sharon ook op het wachtbankje, heel goed!

He Mob, wat ontzettend balen. Echt niet leuk, en toch al wat hoop.

Lexa ben je al ongesteld geworden? Hoop het echt voor je. Bij mij heeft de acu dus niks uitgesteld. Even keurig op tijd als altijd. Maare... echt veel meer bloedverlies dan anders. Normaliter ben ik halverwege de tweede dag al aan wat oud bloed (bruin) toe. Nu komt er nog volop vers (rood) bloed uit. Sorry voor de details, maar ik neem aan dat de acu-fans hier dat wel interessant vinden.... Ik ga dus echt de volgende IUI in vol goede hoop, dat acu echt wel werkt hahaha.

Verder... heb ik een relaxt weekendje. Ik ga eens even wat boodschapjes halen. Vanavond spaghettini met anjovis-knoflook-peterselie broodkruim. En een salade met grote garnalen (ook met knoflook) en een pepertje.

Mmmmm.....

Iedereen fijne dag.

Geplaatst

Hoi iedereen hier op dit forum, ik ga ook beginnen met IUI.

Wij hebben een dochtertje van bijna 15 maanden via iui en we gaan weer beginnen voor een brusje.

Heb een vraagje en dat weten jullie vast wel, wordt er ook wel eens begonnen met spuiten op de 1e dag van je menstruatie of altijd pas een paar dagen later???

We hebben 16 feb gesprek en uitslag van mn bloed en zaad en dan bespreken wanneer we gaan beginnen, ik weet dat er geen wachtlijst is en het van mn cyclus afhangt, en ik weet ook dat ik weer puregon zal gaan spuiten.

Liefs Renata

Geplaatst

Baloes: In antwoord op je vraag over de hormonen: De meesten van ons gebruiken puregon. Een aantal mogelijk menopur, en er zijn er denk ik ook nog een paar die geen hormonen gebruiken, alleen een pregnyl injectie achteraf.

Sharon: fijn dat het goed is gegaan. Wanneer mag je testen? Eerlijk gezegd is 2 miljoen niet gigantisch veel, maar het gaat om de kwaliteit en niet om de kwantiteit, toch? Bij onze eerste IUI had mijn vriend er 400.000, ik bedoel maar. Het kan echt alle kanten op. Hebben ze eerder zijn zaad onderzocht en zo ja, wat was toen de score? Niet dat dat nou zoveel zegt, het verschilt echt met de dag, dus laat maar - haha.

Renate: Welkom! Jullie gaan dus voor een brusje, ik zie aan je handtekening dat je dochter ook via IUI is verwekt? De hoeveelste poging was dat? Ik begin altijd met spuiten op cyclusdag 3, weet niet of dat bij alle meiden zo is?

Evy!!! Nee joh, nog steeds niet ongesteld. Ik wilde al gaan googelen hoe je je menstruatie kunt opwekken maar toen dacht ik: Als daar een methode voor is, zouden er ook geen ongewenste zwangerschappen zijn. Beetje dom. Ik ben wel naar de Thaise massage geweest en ze heeft wat bij m'n tenen gerommeld, dus nu maar afwachten en anders gaat de acupuncturiste as dinsdag met grof geschut de sluisdeuren openzetten, haha.

O jee, als jij met een heel lichte menstruatie nu al zo'n verschil merkt, wat moet dat dan wel niet bij mij worden? Ik heb 'n normaal tot zware, duurt zeker 4 dagen en ik moet nu nog van 5 weken rommel en niet te vergeten 5 ongebruikte eitjes (en bedankt!) af. Oh dear, dat gaat nog wat worden. Een schaap aan een touwtje?

Tenminste, ik HOOP dat ik ooit nog ongesteld ga worden. Trouwens, ik denk nu dat het komt door de overstimulatie. Ik had ingebroken op het alternatieve geneeswijzen forum en daar hoorde ik van twee meiden dat zij ook lang hebben moeten wachten na overstimulatie. Maar ik ben het goed zat nu.

Maar de massage was fantastisch. Je voelt niets van die hakjes, (hihi Zomer)! Ga over 3 weken weer. Vanavond naar Millenium II met m'n kiwi'tje. Een Zweedse film met Nederlandse ondertitels, dat wordt weer lachen, woeha.

Geplaatst

Dank je wel, wij hebben het geluk gehad dat het bij de 1e iui raak was.

In mijn herinnering is het inderdaad rond de 3e dag van de menstruatie en dan als ik reken in mn handtekening 10 dagen hormonen en dan de inseminatie, ik merk dat ik al weer behoorlijk de kriebels krijg en zenuwachtig wordt, het komt toch alweer dichterbij.

Iedereen succes gewenst hier op het forum.

Geplaatst

Ben ik weer. Net heerlijk liggen slapen. Pfff wat een buikpijn, echt niet leuk.

Gisteravond belde m'n schoonzusje: vertelde in geuren en kleuren over de 20-weken echo die ze gehad had. 5 Minuten daarna werd ik ongesteld. Vanavond zie ik m'n andere zwangere schoonzusje... Kan er ff niet tegen geloof ik...

Ze krijgen beide de 2e en toen ze de 1e kregen wilde wij ook al.. Dat doet pijn!

@Diaantje, hoe gaat het nu? De misselijkheid moet toch wel afgenomen zijn lijkt me. Pregnyl is na een aantal dagen wel uit je bloed...

@Baloes: welkom hier! Ik heb als medicatie: Gonal F en Pregnyl. Tja, het is niet echt prettig, maar voor een baby heb ik alles over :-)

@Sharon: mooi dat het erop zit. Nu maar wachten.... 2 Miljoen is idd niet heel veel, maar het kan idd ook weer erger. Wij hadden na opwerking 100.000 en daarna een keer 500.000. Dat zijn er te weinig voor IUI. Bij IUI moet je meer dan 1 miljoen zaadcellen overhouden na opwerking. Dus je heb toch wel zeker kans hoor! Succes met wachten!

@Renata: welkom!! Ik begin altijd op dag 2 met spuiten. Ik denk altijd: hoe sneller hoe beter, hihi. Des te eerder is de IUI.

@Lexa, ik heb ook een keer overstimulatie gehad en toen duurde het ook eeuwen (bij wijze van spreken dan) voordat ik ongesteld werd. Hoop voor je dat het snel komt....

Nou dat is een hele lijst! Ik zeg: een gezellig topic!

Goed weekend!

Geplaatst

Mob: Ah lieve schat, dan voel je je al zo slecht en dan word je vanavond geconfronteerd met het dikke buiken festijn. Je kunt ook niet gaan, he, als je er tegenop ziet. Blijf lekker thuis met een warme kruik en een glas wijn. Je hebt 't verdiend. Of ga wel en zeg tegen jezelf: ik wil HAAR kind niet, ik wil mijn EIGEN kind. (300x herhalen of zo lang als de avond duurt.) Onze tijd komt nog wel.

Hoeveel eeuwen heb jij moeten wachten na je overstimulatie?

Geplaatst

bedankt voor jullie reacties, geeft me weer wat meer hoop:toppie:

Wanneer mag jij testen Chantal? Werd jouw iui ook door een assistente gedaan? of door de arts? ook bij de anderen? ik had eigenlijk de gynaecoloog verwacht.

Geplaatst
bedankt voor jullie reacties, geeft me weer wat meer hoop:toppie:

Wanneer mag jij testen Chantal? Werd jouw iui ook door een assistente gedaan? of door de arts? ook bij de anderen? ik had eigenlijk de gynaecoloog verwacht.

Bij mij hebben alle iui's de gyn gedaan. Vond ik zelf ook wel prettig...

Mob; vervelend dat je je zo voelt,en dan ook nog vanavond geconfronteerd worden met zwangeren. Dat is altijd zo moeilijk,maar ik sluit me bij Lexa aan; Hihi.

Lexa; wat duurt dat toch ongeloofeloos lang wanneer die ongi er nou aan komt bij jou.!! Maar klinkt goed zo'n thaise massage:clap2:

Renata; welkom; spannend dat je weer met iui gaat beginnen voor een brusje. Jij hebt ook al het ongeloofelijke geluk gehad dat t bij 1x iui raak was; Ik hoop voor je dat dat weer net zo is!

Ik spuitte ook altijd op cylcus dag 3 de Puregon,.

Ik ben zo misselijk als een hond. Waarschijnelijk buikgriep.:mad: Ik leef op water en mandarijntjes...Heel misschien te maken met de eisprong,die heb ik vandaag als het goed is gehad.

Naja..ik doe niet veel meer iig!

Iedereen een fijn weekend.!:happy4:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden