Ga naar inhoud

Iemand kolftips?!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hello girls,

Vanochtend een goede ochtend gehad, Tessa na het ontwaken lekker gevoed, gebaad en na het knuffelen neergelegd, ze heeft het zonder veel protest een paar uur volgehouden tot ik haar om 13u toch maar wakker heb gemaakt omdat het advies is niet meer dan 4 uur tussen de voedingen te laten als je de regelmaat wilt invoeren. Ik zat overigens per etmaal op max 8 voedingen maar door de invoer van deze methode is het veel meer geworden. Tessa heeft afgelopen nacht veel gehuild dus ik mocht haar iedere 2 uur aanleggen. Maar goed, ik ben niet representatief in deze periode natuurlijk. Ben zo benieuwd of deze aanpak gaat werken en ze straks iedere keer na het neerleggen maar max een half uurtje of zo nodig heeft om te gaan slapen. Hoe lang huilen jullie kindjes gemiddeld na het neerleggen en gaan ze altijd wakker naar bed?

In plaats van inbakeren hebben we de armsgaten van haar slaapzakje dichtgenaaid, net zo effectief en vooral 's nachts handig dat ik haar niet telkens opnieuw hoef in te pakken.

Over voorkeurshouding kan ik niet meepraten, Tessa draait haar hoofd zelf van de ene naar de andere kant sinds een paar weken, alleen vlak na de geboorte lag ze constant naar rechts gedraaid. Nora, kun je Isis' hoofdje niet draaien zodra ze in diepe slaap is? of is dat te makkelijk gedacht? In ieder geval succes met de fysio!

Liefs, Leeuwtje.

• Reacties 454
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

He meiden!

Dat inbakeren werkt hier ook als een dolle. Doe het bij elk slaapje, op dezelfde manier als Leeuwtje, dus met een slaapzaak. Zal binnenkort de armsgaten ook moeten dichtnaaien want heel soms redt ze het om er toch een arm doorheen te krijgen. De eerste paar keer vond ze het nog vervelend dat ze zo met haar armpjes langs haar lichaam moest liggen (hoewel de slaapzak genoeg ruimte biedt om bijvoorbeeld de armpjes over elkaar op haar lichaampje te leggen), maar nu krijg ik het idee dat ze het juist heel prettig vindt. Ze slaapt er in ieder geval heel goed mee.

Ze huilt overigens alleen 's avonds een tijdje voordat ze gaat slapen. Overdag en 's nachts vindt ze het prima om in haar bedje te worden gelegd, ook als ze wakker is (wat ze 8 van de 10 keer is als ik haar naar bed breng)

Ik heb nog een maatregel genomen die ook heel goed werkt: trek als ik haar heb neergelegd een sarong over haar ledikantje. Daardoor wordt het donkerder en ligt ze in een tentje, dus meer geborgen. En er is minder om naar te kijken... want soms lag ze wild van links naar rechts met haar hoofdje te draaien met haar ogen wijd open naar alles te kijken om haar heen. Alles bij elkaar: een rustige Yinthe die ik wakker in haar bedje legt en vervolgens binnen een paar minuten heerlijk ligt te slapen, zonder te huilen. :good1:

Nora, Yinthe heeft in het ziekenhuis 3 keer een prik in haar hieltje gehad omdat ze haar bloedwaardes moesten controleren ivm beetje geel zien. En opnieuw toen ze de echte hielprik kreeg... arme meid.

Vervelend dat Isis zo'n voorkeur heeft voor 1 kant. Heb je al zo'n rol geprobeerd om naast haar hoofdje te leggen zodat ze niet meer die kant op kan draaien? Misschien nu al iets te laat. Hoop dat de oefeningen helpen!

Zeker jammer van het vieze weer... had graag vandaag even een stukje willen wandelen. Maar volgens mij wordt het de komende tijd weer mooier en warmer, jippie.

De ukkies doen het goed op BV! Yinthe is ook al enorm gegroeid. Woog afgelopen maandag 4590 gram (5 weken oud, een kilo meer dan haar geboortegewicht). En ze is de rompertjes maatje 50-56 in de lengte aan het ontgroeien. Ze passen eigenlijk net niet meer. Ga vanaf morgen maar eens de volgende maat aantrekken.

Even een vraagje: wanneer mag de kleine in een Baby Bjorn? Er staat op de gebruiksaanwijzing vanaf 3500 gram, maar dat lijkt me wat klein... Heb van de kraamhulp juist weer begrepen dat je op moet passen met de heupjes tot ongeveer 6 maanden, dat de kleine niet het gewicht op de heupjes draagt, en volgens mij is dat het geval in een BB omdat je de baby rechtop hebt... toch? Pien, heb jij daar ervaring mee?

liefs,

Mariek

Geplaatst

Hee Mariek,

Je bedoelt de buikdrager van BB? Ik heb begrepen vanaf 6 weken en heb Morris er al diverse keren in gehad, hij vind het heerlijk! Niet uren achter elkaar, maar af en toe voor een boodschap of wandelingetje, zeker met krampjes een lekkere trooster..

Liefs Pien

Geplaatst

Ja, die bedoel ik. Gisteren gekocht, leek me zo leuk om de kleine op die manier mee te kunnen nemen (vooral H lijkt het ook super). Dus eigenlijk kan ik Yinthe daar nu al eens in gaan doen. Komt heel goed uit, het 2e sprongetje zit eraan te komen...

liefs,

Mariek

p.s. haar wakker maken om 23.00 uur in de hoop dat ze dan 4-5 uur doorslaapt werkt (nog) niet. Ze komt evengoed daarna weer gewoon 3 uur later.

Geplaatst

Hey meiden,

De BB draagzak heb ik ook al gebruikt, volgens mij mogen onze kleintje er al in hoor. Inderdaad niet te lang, max 2 uur of zo. Tessa moest er eventje aan wennen, net als dragen in een gewone doek, maar vindt het nu wel lekker, zo dicht bij mama, en bij papa natuurlijk, dat is ook fijn voor hem!

Gisteren, vannacht en vandaag gaan echt hartstikke goed, heb haar gisteren zelfs 2x wakker gemaakt omdat ze anders 's nachts nog vaker komt. Ze valt nu zonder lang te huilen in een (nog wel lichte) slaap, en 's nachts slaapt ze vaster en zit er zeker 3,5-4 uur tussen de voedingen.

De verpleegkundige van het CB belde net om te vragen hoe de eerste dagen zijn gegaan met de nieuwe aanpak en natuurlijk was ze blij te horen dat het zo goed gaat. Ze waarschuwde me wel voor het verdwijnen van het hoofdje in de slaapzak als je de armgaten dichtmaakt! Nu heeft Tessa wel een heel klein koppie, maar dat past echt niet (meer), maar ik dacht, ik deel het toch ook even met jullie. De VK gaf aan om de slaapzak (met gaten open dus) een lakentje te gebruiken om in te bakeren. Hmm, denk dat ik maar eens op zoek ga naar een makkelijke bakermethode.

Zo, nu maar eens verder met het aanleggen van m'n voorraadje borstvoeding, het wil nog niet zo lukken. De kleine drinkt echt veel beter dan het apparaat. Krijg er met moeite 30 ml uit na 10-15 minuten kolfen. Zal de historie van dit onderwerp eens lezen voor de tips...

Geplaatst

Hoiiiiiiii

Tja, ik loop wel wat vooruit op jullie. Lastig om te bedenken op hoeveel voedingen ik zat. Ik denk dat dat er rond de 7 was. Ons meisje kwam over het algemeen om de 3 a 4 uur. Soms een uitzondering van 2,5 uur. We probeerden het meestal ook te rekken tot de 3 uur.

Regelmaat zit hem trouwens niet alleen in tijd is mij verteld, maar ook in de volgorde waarop je de dingen doet. Daardoor wordt het ook voorspelbaar voor de kleine wat er gaat gebeuren.

En Mariek, wij maakten Thirse vaak ook om 11 uur s avonds wakker voor de laatste voeding. Er werd ons gezegd overdag/s avonds maximaal 4 uur tussen de voedingen. 's Nachts mocht er rustig langer tussen zitten. De kans dat ze s avonds een keer extra willen is groot. En, dan kun je ook mooi mikken om op ongeveer 11 uur uit te komen.

Van de prikjes heeft Thirse niet zo'n last gehad. Ze krijste alles al bij elkaar voordat ze de prik kreeg, dus ik weet niet hoe ze dat ervaren heeft. Ze waarschuwden dat ze koorts kon krijgen. Dus heb wel paracetemolletjes sub gehaald, maar heb ze niet nodig gehad.

Laatst noemde iemand het consultatieburo constinatieburo. Vond het wel een grappige. Want inderdaad, soms ben ik alleen maar onzekerder als ik er vandaan kom. De laatste keer was Thirse niet zo veel aangekomen. Moest ik ook nog de andere borst geven als ik klaar was met de ene (ging altijd heel goed). Toen ik vroeg hoe lang dat dan moest, zei ze: totdat ze loslaat. Nou, dat doet ze dus eigenlijk nooit! Dus eh, heb zelf maar 5 minuten ingebouwd. Ze moet toch met bijna een half uur drinken wel genoeg kunnen krijgen lijkt mij zo.

Gelukkig draaide Thirse haar hoofdje wel regelmatig (voorkeursligging is niet zo aanwezig). Ze zeiden van het consultatieburo dat het al scheelt wanneer je borstvoeding geeft, omdat ze dan toch ook iets van een wisselligging heeft.

Dapper dat jullie jullie kindjes zo in hun slaapzakjes durven leggen. Ik durf het niet. Thirse is best wel een wroetertje. Ze lag al een keer ondersteboven in het ledikant. Ik was blij dat ik altijd alleen maar de onderste helft op maak. Verder vind ik het voor Thirse een beetje dubbel: ze stopt soms haar duimpje lekker in de mond, waar ze dan weer van in slaap valt. Ook wrijft ze vaak zelf met haar handjes over haar voorhoofd. En als wij dat nu doen, valt ze daar ook van in slaap. Wel gooit ze er ook nog al eens de speen mee uit haar mond... en hoe tegenstrijdig... gebruikt ze haar handjes soms om haar speen weer in haar mond te stoppen als hij net voor haar mondje op de buik is gevallen. Als ze slaapt liggen ze vaak heel ontspannen in een hoek van 90 graden naast haar hoofdje. Soms, als ze net slaapt, floepen de armpjes even de lucht in en dan gaan de oogjes vaak ook even open. Als ze erg moe is slaapt ze dan gelukkig zo weer. En op een moeilijk moment is het weer een kwestie van even over haar voorhoofdje wrijven.

Het is hier op het moment erg genieten van het kleine meisje. Er gebeurd in één keer heel veel. Ze is aan het brabbelen geslagen. Grijpt de spuugdoek en speeltjes vast om ze vervolgens in haar mond te stoppen. Lacht er op los, en ik krijg de indruk dat ze weet dat ze dan reactie krijgt. Het lachen gaat zelfs tot schaterlachen aan toe af en toe. Verder is ze druk bezig om zichzelf weer op de rug te rollen als ze op haar buik ligt, maar dat lukt haar nog net niet.

In één keer hebben we een wereldwijs meisje gekregen.

Helaas slaapt ze overdag nu een stuk slechter. Gisteren overdag heeft ze bijna niet geslapen.

We hebben ook de avondvoeding naar voren geschoven zodat ze s ochtends weer wat vroeger is. Het werd zo gek dat we haar om 11 uur voedden en ze pas om half 10 s ochtends weer eens kwam, omdat wij haar wakker maakten. Tja.....

Nou, een lang verhaal deze keer....

Groetjessssssssss

Geplaatst

Dat lijkt mij nu toch zo ontzettend leuk; een schaterlach. Af en toe krijg ik een brede glimlach van Isis, maar ze is er behoorlijk zuinig mee. En ze begint een beetje te geluidjes te maken. Zo schattig, ze probeert echt me je te praten. En ook ik durf haar niet zo goed in zo'n zak te stoppen. Ze kan behoorlijk beweeglijk zijn. Lakentje en dekentje trapt ze altijd van zich af en regelmatig ligt ze bijna dwars in haar wieg. Het is een eigenwijze hoor! Da's op zich wel leuk afgezien van die vervelende voorkeurshouding dan. Vannacht zat er 7 uur tussen de laatste en eerste voeding! Ik heb niet alle 7 geslapen hoor, het duurde even voordat ze in slaap viel. Wellicht een tip: Isis houdt van het gezoem van de elektrische tandenbostel...haha! Ik ga nu de spullen pakken voor de vakantie. Lekker een weekje uitwaaien op Ameland. Wij hebben ook zo'n BB draagzak, kunnen we lekker met Isis naar het strand. Gaaaf!

Groetjes!

Geplaatst

He girls,

Leeuwtje, wat fijn dat het nu al wat beter gaat! Geeft de burger weer moed, he. En wat goed dat de vk van het CB even belde om te informeren. Teken van betrokkenheid.

Constinatiebureau!!! hahaha, Hilde, wat een goede! Heb tot nu toe nog weinig met het bureau te maken gehad, dus kan er nog niet echt over meepraten, maar ben inmiddels door zoveel mensen gewaarschuwd dat je het CB vooral niet te serieus moet nemen dat ik hopelijk hun goedbedoelde adviezen kan filteren en er de beste uit haal en de rest gewoon zonder zorgen kan weggooien. Het is vrijwillig tenslotte, we hoeven er niet heen...

Regelmaat zit 'm zeker ook in de volgorde. Zo doe ik het de afgelopen dagen:

- zodra ik hoor dat ze wakker is ga ik erheen en maak haar slaapzakje los en laat haar dan nog even een paar tellen liggen, al pratende tegen haar ('hallo lieve meid, heb je lekker geslapen? En heb je nog een plasje gedaan? Zal mama eens even kijken en dan gaan we je luiertje verschonen, he" - het is maar goed dat niemand het hoort...)

- dan naar de commode om haar luiertje te verschonen en even met haar blote beentjes te spelen (vindt ze geweldig, die huid-tot-huid aanraking van mijn handen op haar beentjes en voetjes, ligt ze breeduit te lachen en trappelen).

- dan, afhankelijk van hoeveel trek ze al heeft, eerst beetje spelen met mama en dan voeden, of eerst voeden en dan spelen met mama. Ze geeft gelukkig zelf heel goed aan wanneer ze trek heeft, begint dat op haar knuisjes te sabbelen en smakgeluidjes te maken, heel schattig.

- na de voeding altijd even een paar minuten rustig bij mama liggen en dan kijk ik of ze nog klaarwakker is, want dan gaat ze nog even de box in, of, als ze moe is, leg ik haar voorzichtig weer terug op bed. Ze gaat dus eigenlijk altijd nog wakker haar bedje in.

Ik ben nu een beetje zoekende naar wanneer ik haar in haar badje ga doen ('s ochtends of 's avonds? en wanneer precies dan) en wanneer ik met haar ga wandelen (liefst 's middags, denk na haar middag voeding ofzo, ga het vanmiddag maar eens proberen). Ook die tijden wil ik eigenlijk even een poosje gaan aanhouden, zodat ze dat ook gaat herkennen.

Leuk, Hilde, die vooruitgang van Thirse. Lijkt me heerlijk als de kleine echt met je begint te brabbelen en duidelijk de wereld om zich heen aan het verkennen is. Genieten!

Waar ik nu zo van geniet is het moment dat ze loslaat van de borst en zich dan uitgebreid gaat uitrekken, met de armpjes boven haar hoofdje en dichtgeknepen oogjes en hol getrokken ruggetje. En met de geluidjes daarbij. Echt zo van 'dat was lekker!'

Ik heb net even gekeken, Leeuwtje, of Yinthe haar hoofdje eventueel ook door het hoofdgat kan krijgen, maar dat is volgens mij ook niet meer zo. Ik houd de boel goed in de gaten, loop meerdere keren tijdens een slaapje even naar boven om te kijken of ze goed ligt enzo. Tot nu toe gaat het prima met het slaapzakje.

Ben het met je eens, Hilde, dat het een afweging is van voor- en nadelen, het inbakeren met een slaapzakje. Yinthe vindt het ook heerlijk om op haar handje te sabbelen en met haar vingertjes haar gezichtje en hoofdje te verkennen. Denk dat het ook heel belangrijk is dat ze dat doet. Alleen slapen is ook broodnodig... en ze slaapt zoveel beter en vaster als ze niet elke keer wakker wordt van zwaaiende armpjes... Soms, als ze diep slaapt bevrijd ik haar armpjes weer, en steek ik ze voorzichtig door de armsgaten zodat ze als ze wakker wordt lekker even met haar handjes kan spelen. Ga volgende week ook weer even proberen hoe het is als ik haar niet inbaker, of ze dan ook goed inslaapt en doorslaapt.

11 uur 's avonds tot half 10 's ochtens?!?! Sjemig, wat een luxe!!! Maar inderdaad wel erg lang tussen voedingen... maar liever dat dan om de 3 uur, toch? ;-)

Begin nu ook meer moeite te krijgen met kolven. Ben voorraadje aan het opbouwen voor morgenavond (eetclub met de meiden), maar krijg net als jij, Leeuwtje, tegenwoordig met moeite 30cc uit de borst. Ik kolf dan de borst waar ze voor het laatst uit heeft gedronken (ze is weer terug bij 1 borst per voeding) een uur na de voeding. Hoe doe jij dat Leeuwtje?

liefs,

Mariek

Geplaatst

Hee meiden,

Ik heb vannacht ook met het slaapzakje geprobeerd, maar vond het ook een beetje engig.. Net bij een babyzaak geweest en daar hadden ze de puckababy, dus denk dat ik die ga kopen, zag er lekker knus en soepel uit!

Ik spaar als volgt voor de voorraad, ik kolf iedere morgen (dan heb ik het meest) bij de eerste voeding de borst die ik als tweede geef eerst af tot 60 of 70 cc voordat ik die aanleg (morris heeft dan al min of meer genoeg gehad uit de andere en drinkt hem vervolgens leeg) en als ik dat 2 keer heb gedaan geef ik dat de 3e dag samen in een flesje ipv de eerste voeding en dan kolf ik een hele voeding af voor in de vriezer.. Dit werkt heel goed en ik krijg zo ook geen stuwing..

Verder hier niet echt heel vaste regelmaat, hij gaat een beetje mee in ons ritme zeg maar.. En ohhh Hilde ik kan echt verlangen naar die nachten doorslapen van jou!

Liefs Pien

Geplaatst

Dat klinkt als een goede manier, Pien. Ga ik vanaf morgen ook proberen. Dus als ik het goed heb begrepen heb jij om de 3 dagen een complete voeding in de vriezer?

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik lees jullie verhalen nog steeds mee omdat ik het gewoon erg leuk vind. Het is zeker ook handig voor als ons kindje er straks is.

Ik hoor jullie hier over inbakeren en slaapzakken. Ik weet niet of jullie er wat aan hebben maar je hebt hier ook een speciale slaapzak voor. Die heet puckababy. Dit is een echte coconslaapzak en zorgt ervoor dat een pasgeboren baby lekker geborgen ligt en dus inderdaad geen last heeft van zijn of haar armpjes tijdens het slapen. In deze slaapzak zit een harnasje waardoor het absoluut onmogelijk is om in de slaapzak te komen. Je kunt ze kopen via babypark of via marktplaats waar ze ook 2e hands worden verkocht. Ik 'werk' al 5 jaar bij een gezin thuis met 4 kinderen. 2,5 jaar geleden hebben ze een tweeling gekregen die in het begin ook hierin hebben geslapen en het heerlijk vonden. ZIj waren geboren met 32 weken en wogen maar 900 (jongen) en 1300 (meisje) gram. Met 2 kilo mochten ze naar huis en toen waren ze dus nog ienieminie en vandaar dat je ze moeilijk gewoon kon inbakeren. Die puckababy was echt een uitkomst.

http://www.puckababy.com/nl

Groetjes van Corina

Geplaatst

Pien, jouw kolfmethode klinkt erg effectief. Het lukt hier alleen niet iets uit m'n borsten te krijgen voordat de kleine heeft gedronken. Vanochtend dus 1 borst gegeven (Tessa drinkt nauwelijks uit de tweede) en de 2e na een uurtje, toen ze in bed lag, afgekolfd. Na ca 15 minuten had ik 50 ml te pakken en dit meteen ingevroren. Uit de andere borst kwam helaas niets meer. Tja, ik vraag me dan toch ook wel af of ik wel genoeg produceer, zeg maar. Bij het voeden zonet heb ik allebei de borsten verder laten leegdrinken, en hoewel ze zelf losliet vind ik het idee, dat er (bijna) niets meer in zat, wel zielig voor haar. Zou ik wel genoeg melk hebben? Op het CB zat ze boven gemiddeld (4330 gram bij 4 weken), ze heeft goede plasluiers en poept 1x per 1 of 2 dagen, maar toch. Misschien toch een kwestie van vaker doen, maar het gekolf maakt wel een beetje onzeker, merk ik. En Marieke, jij kolfde vaker en merkt nu toch teruggang? Vreemd...

Heb me ook maar verdiept in de Puckababy, want met een laagje kleertjes past Tessa niet zo goed in de Hema slaapzak maat 50-62. Haar bovenarmpjes zitten er wel heel strak in...

Geplaatst

Leeuwtje, je geen zorgen maken over de hoeveelheid melk, hoor. Tessa is heel goed op gewicht en dat zou ze niet zijn als ze te weinig kreeg. En reken maar dat als ze gewoon zelf loslaat en daarna niet vraagt om meer dat ze genoeg heeft gekregen. Onze borsten reageren direct op onze kindjes maar niet zo goed (meer) op een kolf, blijkbaar. En zo hoort het ook eigenlijk.

Ik heb vanochtend ook de borst weer gepakt waar Yinthe al van had gedronken en die leeggekolfd (ook na een uurtje ongeveer) en toen kwam er wat meer uit dan gisteren, ongeveer 50cc binnen 10 minuten. De methode van Pien zou zijn dat ik juist de niet aangesproken borst kolf, maar ben bang dat er dan niet genoeg meer inzit als ik haar 2-3 uur later moet voeden uit die borst...

Kleine is wakker, ik ga haar uit haar bedje halen. Tot later!

liefs,

Mariek

p.s. Puckababy besteld online.

Geplaatst

Helemaal waar, Marieke, ik weet ook wel dat ik me druk maar om niets, maar ja, zo'n kleintje maakt je toch bezorgder dan je ooit om iets of iemand kan zijn... ;-)

Tja, morgen ga ik gewoon weer 50 cc uit de tweede borst halen, blijkbaar is dat de methode hier, en als ik dat nu een paar keer per week doen, bouw ik een mooi voorraadje op, iedere 2x is volgens mij 1 hele voeding?

Dan kan papa binnenkort de laatste voeding 's avonds is geven en kan ik eens echt vroeg naar bed... En met een voorraadje in de vriezer ben ik ook een stuk rustiger als ik in m'n eentje even weg ben...

Is de Puckababy trouwens strak genoeg voor onze druktemakertjes? Op de site zie ik ook alternatieven:

http://www.ikbenmama.nl/gebruiksaanwijzing-baby-bonkie-i-193.html

http://www.ikbenmama.nl/kantenklare-doeken-snug-c-129_261_160.html

Ben benieuwd hoe de Puckababy gaat bevallen bij jou, Marieke!

Pien, wat voor bakerdoek heb jij?

Slapen ging hier vannacht weer super, gevoed om 21:30u en toen pas weer tegen 3u, en vanochtend weer om 6:45u, we gaan 's nachts goed!

Nu overdag nog, vanochtend alleen maar huilen in haar bedje, met stille pauzes van een paar minuten (zou ze huilen in haar slaap of zo?). Net de stofzuiger maar eens aangezet om het meisje in slaap te helpen en dat helpt, ze slaapt al een half uur door zonder het gezoem... zo, kan ik zelf ook even gaan liggen. Jammer dat het zonnetje maar niet doorkomt, kon ik even lekker buiten een tukkie doen.

Geplaatst

Hee dames,

Leeuwtje, zolang je kleine lekker groeit, poep- en plasluiers heeft dan is er niets aan de hand hoor. Als Isis te weinig melk heeft gedronken dan krijst ze alles bij elkaar. Kortom, je baby laat het echt wel merken als ze nog honger heeft! En wat het kolven betreft, heb je wel een goed apparaat? Ik heb de Medela Swing en dat gaat hartstikke goed. Ik moet alleen niet te veel kolven anders schiet de melkproductie omhoog.

Ik ben trouwens meer en meer een grote fan aan het worden van de BB draagzak. Ideaal met het uitlaten van de hond! En een goede conditietraining. Ook hartstikke gezellig en Isis vindt het heerlijk. Ze gaat er vaak gillend in en stopt dan binnen een minuut om lekker naar mij te gaan kijken of te soezen.

Nou, ik ga even verder met stofzuigen en inpakken. Tot volgende week! En succes met alle babyperikelen. Ik vind deze eerste vakantie met Isis reuzespannend!

Liefs van Nora.

Geplaatst

Hee meiden!

Ik heb de inbakerdoek van pacco ofzo, maar die vind ik wel bewerkelijk en niet echt lekker, heel veel stukken klittenband waar je steeds langs schuurt, ik ga dus ook een puckababy bestellen (alleen jammer van de kleurtjes voor een jongen heb je alleen lime groen en aqua blauw, niet echt mijn favoriete kleuren)

Het werkt namelijk super! Vannacht gevoed om 22.15, toen om 4.15 en toen pas weer om 9.00 uur! Voel me zowaar een beetje uitgerust!

haha Leeuwtje, ik vin ook in ene het slaapzakje 50-62 van de hema zo klein worden, im krijg zijn armpjes bijna niet meer goed erin en zijn voetjes raken klem aan de onderkant!

Vind trouwens wel dat we allemaal erg trots mogen zijn dat we het zo goed volhouden met de bv, we geven nu gewoon al 6,7, 8 en 9 weken! (En hilde al 15 ofzo vlgs mij?) Lekker he!

Ik twijfel ook nog steeds regelmatig of hij wle genoeg krijgt, maar ik zie hem gewoon met de week dikker en langer worden, echt al plooitjes overal enzo.. heerlijk! Ben wel weer wat meer op de tijd aan het letten want als ik echt helemaal op verzoek voed, drinkt hij elke 1 a 2 uur een beetje, dat vind ik echt killing.. Als ik hem dan even een speentje geef of even knuffel, valt hij vaak in slaap en meld zich pas weer als de 3 uur voorbij zijn, en dan drinkt hij veel beter.. Vanmorgen helemaal, hij lag toch te klokken na die lange tuk, echt grappig (en een opluchting voor mijn kokosnoot-voorgevel kan ik zeggen!) Ik had wel iets teveel gekolfd (80 cc) uit de ene borst dus hij was niet helemaal tevreden toen alles leeg was, maar na een half uurtje heb ik hem gewoon nog even 10 minuutjes aangelegd en toen was het goed.. Ik moet dus goed opletten dat ik max. 50- 60 cc kolf..

Gaan jullie nog iets leuks doen met moederdag? Ik wordt ´s morgens langs de lijn verwacht want manlief kan kampioen worden met zijn elftal (3oo ste klasse ofzo hoor) en wilde ´s middags mijn moeder uitnodigen en uitgebreid gaan koken maar heb bedacht dat ik daar geen zin in heb, ik wil wel uit eten! Maar eens een hint droppen dus..

Goed weekend allemaal!

Liefs Pien

Geplaatst

Pien, heb de piep besteld. Daar past ze nog wel in een maandje ofzo, denk ik. En als de Puckababy dan bevalt dan bestel ik ook de mini. Yinthe groeit ook heel goed, maar waar jullie het over hebben (heb namelijk ook de Hema slaapzak) met moeite met armpjes en voetjes die al helemaal onderaan zitten, dat heeft Yinthe nog niet. Ze past nog prima in maatje 56.

Lastig, jij zit met Morris dus net op het randje...

Onze eerste moederdag! Op Pien na dan. Bijzonder hoor. We zijn gewoon moeders nu... vind het af en toe nog zo onwerkelijk en gaaf.

De doop van het dochtertje van mijn broer is zondag. Wij zijn peetouders, dus wordt op vele fronten een bijzondere moederdag.

Gisteren om 21.00 uur gevoed, toen pas weer op 02.00 en toen weer om 05.00 uur. Dus er zit progressie in wat het opschuiven van haar lange ruk slaap betreft!

Lekker, Leeuwtje en Pien, dat jullie ukkies wat langer slapen nu 's nachts.

Het is gisteren voor het eerst gelukt om de kleine in de draagdoek te krijgen zonder dat ze het op een brullen zet. Ze lag heerlijk tegen me aan te slapen. Wat scheelt dat, zeg, met dragen, zo'n doek. Stukken lichter! Ga volgende week de BB proberen.

liefs,

Mariek

Geplaatst

Vannacht van 23.00 tot 5.15 geslapen, wat een genot! Ik heb dus ook de puckababy besteld vandaag, wel de mini als hij nog te groot is gebruik ik nog wel even wat ik nu heb!

Liefs Pien

Geplaatst

Wauw, lekker zeg!

Heb de Puckababy net binnen, ziet er goed uit. Eerst even wassen en dan zo snel mogelijk proberen, want vind slaapzakje van de Hema iets te warm worden. Puckababy is van mooi dun stofje.

Vandaag voor het eerst met kleine in kinderwagen en vriend achter de kinderwagen naar de stad gelopen om te winkelen. Moest nog wat cadeautjes hebben. Ons eerste gezamenlijke uitje op die manier als gezin. Geinig hoor. Voelt nog steeds heel bijzonder om nu niet meer met z'n tweeen te zijn, maar met z'n drieen.

Goed weekend!

liefs,

Mariek

Geplaatst

Ik geef nog steeds borstvoeding en wil dat voorlopig blijven doen. Aangezien Saar de kleinste is en nog veel reserves nodig heeft krijgt zij in eerste instantie de gekolfde moedermelk (aan de borst vraagt nog best veel energie van haar, wil wachten totdat zij dichter bij de 6 pond zit, nu 2540gr). Saar krijgt ook nog BMF ('pokon' voor de mens), 1 zakje per fles van 65cc om goed aan te sterken tot 6 pond.

Mees leg ik zoveel mogelijk aan de borst overdag. Nu krijgt hij nog 40 van de 80cc BV na in een flesje. Dat gaat goed. Mees krijgt voor zijn gezondheid vitamine D en K op een lepeltje. Dit zit al door de BMF, dus Saar hoeft dat niet extra.

Na iedere voeding die ik geef (borst of fles) ga ik kolven. Soms zit er langere tijd tussen dan 3uur. Als ik overdag een aardige voorraad heb kunnen kolven, kolf ik 's nachts niet tussen 23.00 en 08.00uur. Mees krijgt in deze tijd kunstvoeding en daar vaart hij wel bij. Geeft mij verlichting betreft het kolven, ik wil niet dat het een 'moetje' wordt.

Het kolven lukt steeds beter, de hoeveelheden worden steeds groter. Vanmorgen nat t-shirt, eerste keer. Bij kolven vanmorgen 08.00uur 2x 120cc gekolfd. Mooie start van de dag.

Mees en Saar drinken steeds beter en krachtiger. Dat is hen ook te zien.

Mees mag het nu doen met 6 voedingen, Saar nog met 7. De kraamverzorgster vertelde mij dat je als geheugensteuntje het volgende kan onthouden: 150cc maal het gewicht in kilo's. Zo mag/moet Mees(3220gr) minimaal 450cc per dag krijgen. Saar ca. 375cc (2520gr)

liefs, Stéphanie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden