Ga naar inhoud

Iemand kolftips?!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi,

Nou, hier gaat het allemaal nog steeds prima met ons kleine meisje. Nou een beetje van slag omdat we een paar daagjes bij opa en oma zijn (wonen ook bijna 2 uur rijden van ons vandaan). Alleen bij ons net andersom Mariek. Wij wonen in het oosten, groot Twente, en mijn schoonouders in het westen, tussen Gorinchem en Rotterdam. Omdat ze nu veel meer om zich heen kijkt en veel meer opneemt, heeft dit nu toch wel tot gevolg dat ze hier moeilijker in slaap valt en korter slaapt. Dus... ons meisje is moe... maar wil niet erg makkelijk in slaap vallen. Tja.... Vannacht heeft ze een goeie ruk gemaakt. Dus dat scheelt al weer.

Thirse sliep met 7,5 week door. Dus eh..... het zit er echt wel aan te komen voor jullie, dames! En als ze dan eenmaal doorslapen ben je de ellende van er s nachts uit moeten (voor mij was dat gelukkig altijd maar 1 keer per nacht) zo weer vergeten.

Leeuwtje, over het kolven... Soms schijnt er ook nog een stukje psychologische factor mee te spelen. Omdat het kindje bij het kolven meestal niet bij je is, kan het ook zijn dat de melk minder wil toeschieten. Ze geven dan soms ook als tip om een foto erbij te pakken van de kleine.

En het verschil als je straks gaat werken: je hebt je dochter dan niet gevoed, dus je hebt dan gewoon een borst vol. Wrs. heb je dan ook meer bij het kolven. Nu moet je gewoon even wat extra opsparen om weer ruimte te hebben om een keer niet zelf te voeden, maar die je dan niet zelf geeft, moet je dan wel weer kolven, dus dan heb je er weer 1 op reserve zeg maar!

Wij zijn gisteravond naar een verjaardag geweest en ik heb na die tijd gekolfd, 150 ml uit de ene borst (was eigenlijk nog niet helemaal leeg) en 110 uit de andere... (2 uur later dan dat ik normaal gevoed zou hebben). Maar ja, ons meisje is natuurlijk ook al wat ouder. Hahahha, heb al zoiets van: die flesjes van Medela beginnen te klein te worden!!!

Ik ben benieuwd hoe zwaar ons meisje a.s. keer is.... Met 10 weken was ze nog geen 6 kg...

Het poepbroeken verhaal herken ik wel. Schrok er ook van toen ik in één keer luiers zonder poep tegen kwam. Nu heeft ze maximaal 2 poepbroeken per dag. En inderdaad.... als ze nu begint te pruttelen, moet ik haar gelijk vaak verschonen, want dan loopt het aan de achterkant over de luier heen.

Als ze maar blijft plassen, dan is alles goed. Zodra er niets meer in de luiers komt ga ik me wel zorgen maken.

En inderdaad... ik heb net als Mariek zoiets van... je voelt op een gegeven moment wel of het goed gaat. En als je het niet weet, dan vraag je een beetje rond. En je zoekt dan uit wat het best bij je past.

Thirse grijpt ook regelmatig om zich heen. Houdt me ook regelmatig aan de kleren vast. En inderdaad ook aan m'n haren. Daar ben ik minder gelukkig mee. Want tja, nadat ik haren heb gespaard tijdens de zwangerschap, begint alles wat toen niet uitviel, nu dan los te laten. En dat gaat echt met plukjes tegelijk. Ik vind overal haren van mezelf terug. Ook bij Thirse moet ik regelmatig mijn haren tussen haar knuistjes uitvissen. Ook wanneer me niet bij de haren heeft gepakt.

En van Debbie: inderdaad een heftig verhaal zeg! Tja, je hebt het niet altijd voor het zeggen. Vorige week was onze kapster (thuiskapster) er weer. Zij heeft ruim 6 weken geleden haar zwangerschap van 14 weken afgebroken omdat haar kindje geen schedeltje had. Zo'n verdrietig verhaal. Vlak daarna is ze tante geworden. En ook vlak na haar eigen bevalling reageren op foto's van Thirse op de hyves van mijn man. Snap niet dat ze daar zin in had om naar te kijken, maar goed..... daar is iedereen anders in natuurlijk.

We wisten welke dag ze naar het ziekenhuis zou gaan voor het op gang brengen van de bevalling. We zijn er toen ook de hele dag mee bezig geweest. Hoe dichter het bij is, hoe minder je het los laat... En dan ben ik weer extra gelukkig en dankbaar als ik ons mooie grietje weer uit haar bedje pak.

Groetjesssssssssssssss

• Reacties 454
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey hallo,

Wat een prachtige foto's, Marieke, en wat is je dochter een blije baby zeg, wat zul je trots zijn geweest haar zo tussen het grut te zien liggen...

Hildever, het afkolven doe ik juist tegelijk met het voeden, dus die foto hoeft dan niet;-)

Zal inderdaad wel beter gaan als ik kolf ipv voed dus ga dat in de komende weken maar eens oefenen, flesje door papa en mama afkolven ipv live voeden. Heb nu toch een lekker voorraadje opgebouwd in het vriesvak en gelezen dat je dit maar 2-3 weken kunt bewaren. Ga dus ook maar op zoek naar een aparte vriezertje, dan mag je de melk een paar maanden bewaren.

Doorslapen na 7,5 week? Hoe laat is je laatste en dan de eerste voeding weer? Hier redt Tessa het maximaal 6 uur zonder voeding en hoewel het tijdstip wat handiger kan (nu vaak 21u en 3u) vind ik dat ook al bijna doorslapen. Nu alleen nog het tijdstip wat verschuiven, maar dat komt vanzelf. Merk dat ik het helemaal niet erg vind 's nachts een keer te voeden...

Zo, straks gaan we voor het eerst sinds het invoeren van de Rust en Regelmaat naar buiten, ben benieuwd of Tessa daarna zo lekker relaxed is als nu. Heb heel erg veel zin haar weer eens mooi aan te kleden en te gaan wandelen, heb de loopjes naar de Appie wel gemist.

Geplaatst

Gisteravond rond 0.00uur heeft Saar bv gehad, daarna meldde zij zich weer rond 02.00uur. Het moest even tot me doordringen dat het mijn beurt weer was en niet die van manlief.

Mees lag nog prinsheerlijk te slapen (laatste voeding rond 23.00uur) dus die heb ik nog laten slapen met het idee dat hij zich rond 04.00uur wel zou melden. Beiden meldden zich pas rond 6.30uur weer. Mees zal wel zo moe geweest zijn van zijn rommeluurtje(s) tussen 21-23uur.

Nog geen poepluier gezien, alhoewel ik wel regelmatig 'scheetjes'. Vandaag word ik gebeld door de neonatologieafdeling, voor telefonische controle. Zal het poepen nog ter sprake brengen bij hen.

Kolven met een onrustig kind op schoot is geen goed idee, niet bevordelijk voor de produktie zeg maar. Wat bleek, hij had nog honger. Dus ipv kolven heb ik Mees maar aangelegd. Daarna ging hij tevreden slapen.

Inmiddels zijn ze weer beiden wakker zo te horen. Ga maar eens kijken.

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Hey Leeuwtje,

Had juist begrepen/gelezen dat je de melk in de diepvries een jaar goed kon houden (boekje bij de medelakolf). Wist helemaal niet dat je er een aparte diepvries dan voor moest hebben? Zit toch goed afgesloten in een flesje met draaidop??? Of ben ik dan te makkelijk?

Heb al wel eens voeding gegeven die langer dan 3 weken in de diepvries heeft gezeten, en ze heeft er niets van opgelopen. Ook niet ontevreden geweest ofzo.

En doorslapen was hier van een uurtje of half 12 (na de laatste voeding) tot ongeveer 8 uur s ochtends. Die dame van ons lijkt s nachts echt heel graag te slapen!

Ik vind het trouwens wel knap dat je kolft en voedt tegelijk! Ik merk dat ik graag nog een hand over heb. Ik heb een apparaat dat dubbel kan kolven, maar ik kolf altijd borst voor borst. Ik wil ook nog graag een beetje bij kunnen sturen als het nodig is.

Pfft, Stephanie, vind het knap hoor, 2 tegelijk. Je bent s nachts ook dubbele tijd kwijt. Maar lekker dat ze af en toe s nachts ook doorslapen!

Groetjesssssssssssssss

Geplaatst

Hi Hilde,

Dta is het verschil tussen een vriesvak in je koelkast en een echte vriezer zeg maar, daar kan je het, afhankelijk van de temperatuur, veel langer in bewaren..

Groetjes!

Geplaatst

yep, ben ook blij dat ik een aparte vriezer heb. Daar kan je, wat ik heb begrepen, de ingevroren voedingen 3 maanden in bewaren. Ik bewaar ze in ijsklontzakjes, erg handig.

Doorslapen wordt hier nog niet gedaan... voedt rond 23.00 uur, dan rond 03.30 uur en dan rond 06.30. Maar overdag kan er soms makkelijk 5 uur tussen een voeding zitten omdat Yinthe dan heerlijk ligt te slapen.

Vandaag is ze duidelijk nog de hele gebeurtenis van gisteren (terugkomdag) aan het verwerken. Ze is erg onrustig. Korte slaapjes, veel huilen. Merk dan opnieuw dat onze kleine meid ook erg veel baat heeft bij rust en regelmaat. Zodra het patroon wordt doorbroken wordt ze onrustig.

liefs,

Mariek

Geplaatst

Thanx, nu is het duidelijk. Thuis hebben we inderdaad ook een aparte diepvries. Het is dus van belang dat ik het daar dus rap overgooi zeg maar...

Weerrrrrrrrrrr wat geleerd!

Groetjessssssssss

Geplaatst

Precies, en ik ga maar eens op Marktplaats op zoek naar zo'n ding... We wonen te klein om permanent een aparte vriezer te hebben en over een paar maanden ben ik denk ik wel klaar met borstvoeding geven en/of aftappen;-)

Hil, is niet zo moeilijk ook, wij vrouwen kunnen toch altijd 2 dingen tegelijk? ;-) Alles goed klaarzetten, beeb lekker installeren en een arm erom heen, dan heb je een arm/hand over voor de kolf... Probeer maar!

Hier net voor het eerst sinds bijna 2 weken de kleine weer de buitenwereld laten zien. Ze vond het erg spannend, wilde niet slapen in de reiswieg, klein beetje huilen, grote ogen, zelfs hier in de lift. Ligt nu de indrukken te verwerken, denk ik, want toen we thuis kwamen heb ik haar gevoed en sliep ze daarna binnen een kwartiertje! Ben vanavond alleen thuis, dus benieuwd hoe de jengeluren van 19-21 zullen gaan zonder papa (en of ik het een beetje trek). Ga dus nu ook maar even slapen...

Geplaatst

oooh wat een verschil dan he, per kind.. Ik heb echt niet het idee dat Morris last heeft van drukte of uitstapjes ofzo.. Hij is wel eens een beetje jengelig na een drukke dag, maar ook wel eens na een rustige dag.. En in de wagen valt hij binnen 10 passen lopen in slaap om pas weer wakker te worden als de wagen langer dan een paar minuten stilstaat, dus als ik weer thuis ben.. Zie je toch maar weer dat ieder kind weer een iets andere aanpak vereist.. Ik kan ook niet echt anders, op sommige dagen moet ik 4 keer op en neer naar school en ik vind het een beetje eng om hem te laten liggen (van de week wel voor het eerst gedaan) dus meestal sleep ik hem toch maar mee, veel in en uit de maxi cosi dus.. Hij lijkt het niet erg te vinden vooralsnog...

Goed weekend allemaal!

Liefs Pien

Geplaatst

Is het niet dat je bij het tweede kind makkelijker bent dan bij je eerste?

by the way, Mees heeft (gelukkig) weer gepoept vandaag.

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Hee dames,

Daar was ik weer! Terug van een heerlijk weekje Ameland. Isis heeft zich voorbeeldig gedragen, alleen de reis van vandaag is iets te veel geweest van het goede.....ze krijst de hele boel al een tijdje bij elkaar en is niet in slaap te krijgen. Ik zal haar zo eens voeden. Toevallig trouwens dat jullie het over poepluiers hadden. Ik wilde dat net gaan vragen op het forum. Sinds een week ofzo heeft ze slechts 1 poepluier in de 3 of 4 dagen maar da's blijkbaar niet erg. Vandaag trouwens gelachen. We stonden op een parkeerplaats en ik wilde Isis even verschonen op de achterbank, ze had tenslotte de laatste dagen alleen maar plasluiers. Nou, deze keer dus niet! Echt zo'n hele natte poepluier........uitdaging dus op de achterbank van de geleende auto. Ik hoop dat de vriend van mijn moeder er ook om kan lachen....

Wat vreselijk trouwens om het nieuws van Debby te lezen. Ik weet dat je als mens meer kunt hebben dan je denkt, maar het verlies van je kindjes dat is toch te groots. Echt heel erg afschuwelijk. Hetgeen waar ik tijdens mijn zwangerschap zo bang voor was, is bij haar uitgekomen. Vreselijk!

Ik ga snel Isis een driedubbele kroel geven, want jeeee wat zijn wij een stelletje mazzelaars!

Liefs van Nora.

Geplaatst

Hey Nora, welkom terug en goed dat jullie het zo fijn hebben gehad op Ameland. Jullie hebben een paar dagen heerlijk weer gehad zeg! Enne, ruikt de auto weer lekker fris? ;-)

Ook hier was het weer raak na 4 dagen knetteren maar niet poepen, alles zat onder, maar na een fris badje viel ze een uur geleden binnen 5 minuten in diepe slaap...

Lucky birds zijn we zeker, als je zulk vreselijk nieuws leest... ik heb zo met Debbie te doen, maar zou niet weten hoe je haar kan troosten, ik hoop dat ze kracht krijgt als ze zoveel lieve berichten van ons leest.

Pien, wat fijn dat je Morris gewoon lekker vaak overal mee naar toe kan nemen. Ik weet dat het hier wel uitgebreid kan worden, maar echt met stapjes. Maar niet erg hoor, ik hoef geen kindje van en naar school te brengen en de oppassen komen straks hier thuis, dus relaxed genoeg voor Tessa. Wij doen gewoon 1 uitstapje per dag, en dat is prima.

Fijne dag, de zon schijnt!!! (Hmmm, eerst maar eens een wasje met bruine vlekken aanzetten, haha)

Geplaatst

Goedemorgen!

Ik heb zowaar zeven uur achtereen geslapen. Ik voel me als herboren! Dit smaakt naar meer! Ja, wasjes draaien; ik krijg er geen genoeg van (NOT). Er hangt al een lading (vakantie)wasgoed te drogen en de wasmand zit nog vol....pffff.

Het Debby-verhaal spookt erg door mijn hoofd. Telkens moet ik er weer even aan denken. Ik vraag me af hoe ze er nu bij zit.....ongelukkig en verdrietig dekt de lading natuurlijk bij verre niet. Zo vreselijk en naar. Ik moet er maar aan denken dat je elke dag geconfronteerd word met het geluk van een ander. Zelfs als je thuis bent....via de tv, de krant en de tijdschriften vliegen de zwangerschappen en baby's je ook om de oren. Triest hoor.

Marieke, wat leuk dat je al een terugkomdag hebt gehad. Ik zit nog steeds op een uitnodiging te wachten. Lijkt me heel bijzonder om iedereen, maar nu met kind en 'platte' buik te zien. Over buikjes gesproken, hoe zit het met jullie gewicht? Is die alweer op het bekende niveau? Ik zit nu op 65, moet nog zo'n 2 à 3 kilo maar het gaat langzaam. Vervelende is wel dat mijn zwangerschapsbroeken veeeeels te groot zijn en mijn 'normale' broeken nog net iets te klein. Ik vertik het echter om een grotere maat te kopen. Ik hoop dat als ik weer op de fiets naar mijn werk ga (over 4 weken is het zover....) de laatste kilootjes verdwijnen!

Liefs van Nora.

Geplaatst

Goedemorgen!

Ons meisje ligt weer lekker te slapen na haar badje, rondje krijsen bij het aankleden en heerlijk over mama's schouder getroost worden daarna, dus tijd om weer even bij te lezen.

Nora, fijn dat je zo'n lekker weekend hebt gehad! Heerlijk dat Isis zich voorbeeldig heeft gedragen. Ik zou erg graag binnenkort ook weer eens een lang weekend of weekje tussenuit willen gaan (eigenlijk liever een paar maanden op vakantie, maar die droom heb ik inmiddels maar even geparkeerd...), maar Yinthe heeft meer van Tessa dan van Morris. Teveel nieuwe prikkels op een dag en ze is direct een beetje van slag.

Gisteren was het ook weer raak. H en ik waren zaterdagmiddag en -avond naar de bruiloft van een goede vriendin van mij. Mijn moeder kwam een paar dagen logeren om op te passen, echt heel fijn. Maar dan is de wereld toch anders, ondanks dat de omgeving niet veranderd is... andere zorgmoeder, andere manier van voeden, andere manier van vasthouden etc... En dan raakt onze kleine meid toch wat van slag, met als resultaat: niet willen slapen, veel huilen, oververmoeid raken en daardoor helemaal niet meer willen/kunnen slapen etc etc. Jullie kennen het wel. Mijn moeder heeft uren met haar op de arm gezeten 's avonds. Gelukkig was ze dan wel rustig en lag ze lekker te slapen. En ik heb gisteren weer uren met haar rondgeschouwd, want ook toen wilde ze niet meer slapen en alleen maar bij mama of papa zijn. Ik benijd je af en toe je makkelijke mannetje, Pien!

Bruine vlekken, Leeuwtje? Hier zijn de luiers nog steeds kanariegeel ;-) Zag op de terugkomdag trouwens, toen een van de mannetjes werd verschoond, dat hij knal groene poep had! Zo apart om te zien.... echt groen.

En tjaa... de kilo's.... zit in hetzelfde schuitje als jij, Nora. Mijn zwangerschapsbroeken zitten eigenlijk veel te ruim, ben constant aan het hijsen, maar van de normale broeken krijg ik de knoop nog echt niet dicht. En ook ik weiger het om een maat groter te kopen, haha. Van de 23 kilo ben ik er nu 16 kwijt, nog 7 te gaan dus. Weeg nu 74 kilo en wil eigenlijk weer terug naar de 67 kilo die ik was voordat ik zwanger werd.

Wat lijkt het trouwens al weer lang geleden allemaal, dat we zwanger waren...

liefs,

Mariek

p.s. 7 uur achtereen slapen! Wat een luxe... ik kan er nog enkel van dromen.

Geplaatst

p.s. Vanmiddag naar het CB voor de eerste prikken... zie er best wel een beetje tegen op.

Ben ook benieuwd hoeveel Yinthe nu weegt. Ze is in de lengte enorm gegroeid, maar heeft bij lange na niet zo'n bolle toet als de meeste babies....Hoop dat ze voldoende voeding binnen krijgt. Denk het wel, hoor, want anders zou ze veel vaker komen (nu meestal om de 4 uur, dus sinds een paar dagen ligt het aantal voeding per dag op 6-7 ipv 8-9)

Geplaatst

Hee meiden,

Goed om te lezen dat het met iedereen lekker zijn gangetje gaat.. Wel herkenbaar hoor, van die prikkelbaarheid, Thijs had dat ook wel een beetje en heb het ook wel gezien met kindjes van vriendinnen.. En daar kun je weinig aan doen dan maar gewoon het ritme van je kindje aanhouden en er rekening mee houden.. Daar heeft hoe je er zelf onder bent niet zo heel vele mee te maken..

Hier gaat ook alles lekker, Morris ligt lekker een tukkie te doen op zijn eigen kamertje in het grote ledikant, ik legde hem er al wel eens te spelen en nu ook maar eens voor het slapen.. Hij gaat nu iedere nacht van 22 tot 23 uur door tot 5.30 a 6 .00 uur en zodra dat nog een uurtje verder opschuift wil ik hem toch zachtjesaan naar zijn eigen kamer gaan verhuizen.. Of tenminste, dat wil M vooral, ik zal het wel gaan missen hoor, vind het zo knus dat kleine babietje lekker op een meter van je af slapen.. Maar ja, M wil me ook wel weer eens voor zichzelf en dat snap ik dan ook wel weer.. haha!

Lekker he, Nora, weer wat langere nachten! Ik geniet er ook erg van en voel me meteen veel beter! Hoop dat jullie ook snel aan de beurt zijn, Mariek en Leeuwtje!

Mariek, succes op het CB, Morris heeft echt nergens last van gehad na deze prik, dus hoop dat dat voor Yinthe ook geldt! Ben heel benieuwd hoe lang en zwaar ze nu is!

Fijne dag nog!

Liefs Pien

Geplaatst

Marieke, hoe is het gegaan? Isis was alleen wat plakkerig na de prikken.....hopelijk valt het allemaal een beetje mee.

Vraagje aan iedereen: doen jullie na het kolven nog steeds alle spullen uitkoken of volstaat inmiddels een afwasje?

Geplaatst

Ja Mariek, ben ook heel benieuwd!

Hier doe ik de ene dag afwassen en de andere dag afwassen en dan in de magnetron sterilisator (echt een aanrader trouwens, van de HEMA, zo klaar en je spullen blijven veel mooier dan in een pan water) Vlgs mij is het uitkoken niet eens echt nodig, behalve voor de potjes / flesjes die je gebruikt om in op te vangen of in te bewaren..

Groetjes!

Geplaatst

Nou, meiden, het ging niet door, de afspraak. Toen ik alles aan het gereed maken was voor het tripje, keek ik nog snel even in de groeigids waar ik precies zijn moest, en daar zag ik ineens dat de afspraak doorgestreept stond. Voor de zekerheid gebeld en inderdaad, de afspraak was geannuleerd. Komt omdat ik vorige keer spontaan kon invallen en die afspraak blijkbaar deze verving. Volgende afspraak staat in juni, dus denk dat dan ook de prik wordt gedaan. Zal voor de zekerheid nog even navragen morgen.

Ik kook 1x per dag de gebruikte spullen uit en spoel in de tussentijd alles na gebruik direct af. Gebruik een pan kokend water, maar je hebt gelijk, Pien, het wordt er niet mooier van.

Nog een vraagje... zijn jullie al weer ongesteld geworden? Ik nog niet.

En hoe gaat het met de kilo's, Pien? ;-)

Geplaatst

Mariek, je kan tijdens het uitkoken er een klein scheutje azijn bij doen, dat helpt wel een beetje tegen het wit uitslaan/dof worden van de flessen.

liefs claudia

Geplaatst

Hey meiden,

Hier ook een zalige nacht gehad. Na de voeding van 19:30u met z'n 3-en in bad geweest en een uur later sliep Tessa tot 3u vannacht, ik ben gelukkig ook zo vroeg gaan slapen dus ben nu super fit! Ook vanochtend sliep ze lekker verder tot bijna 7u en ligt ze er al weer bijna een uurtje in, ik hoor haar wel kreunen, dus ze is een beetje onrustig, maar dat komt vast omdat er buiten veel lawaai is op de galerijen van een grote schoonmaak.

Na het afkolven was ik alles af en kook ik het ook uit. Ja, de spulletjes worden er lelijk, maar wel schoon van. Had trouwens bijna alles geleend en de losse onderdelen bij besteld (borstschil, membraan etc.)

Geloof dat ik niet mag klagen met mijn gewicht. Heb gisteren in het topic al geschreven dat ik goed moet eten om op gewicht te blijven en nog niet zoveel aan hardlopen kan/wil doen. Was 16 kilo aangekomen, maar had vooral een enorme buik (daarom dacht ik al die tijd ook echt dat Tessa een jongetje was, haha). Weeg nu weer gewoon 64 kg en guess what? De paarse skinny jeans die ik echt afgeschreven had, heb ik vanochtend toevallig weer gepast, op dringend verzoek van m'n schatje, en ja hoor, hij zit als gegoten. Heb vandaag de controle afspraak in de VU en daarna even langs kantoor, dus ga niet alleen de show stelen met de kleine maar ook meteen m'n collega's verbazen met m'n figuur;-)

Ik ben (ook) nog niet ongesteld geworden maar heb gelezen dat het van 6 weken tot een jaar kan duren, zeker als je borstvoeding geeft. Zal straks de arts eens vragen.

O ja, Tessa sliep na 3 of 4 weken al op haar eigen kamertje en (ook overdag) in haar eigen bed (ledikant dus). Zoals jullie inmiddels weten een goede move geweest...

De deur zit er alleen nog niet in (nu een zwart gordijn) maar binnenkort komt de timmerman de boel weer dicht maken.

Groetjes & fijne dag, ik ga snel douchen en me in die broek hijsen, yeah!!!

Geplaatst

Ohhh Leeuwtje, ben jalooeeeeeers! Hier nog wel 15 kg te gaan, ben er nu echt op aan het letten, eet heel gezond en niet te veel, dus nu in 2 weken wel 3 kg kwijt, er zit dus wel een beetje schot in.. Moet natuurlijk wel rustig aan doen ivm de borstvoeding, dus wordt wel een meerdere maanden plan ben ik bang, ach... It´s worth it, en na alle ellende die ik hier lees, ga ik me echt niet druk maken om een paar kg!

De gyn zei tegen mij dat zolang je volledige borstvoeding geeft, met nachtvoedingen etc, de kans op een eisprong (en dus een menstruatie 14 dagen later) heel klein is.. Zodra de nachtvoeding vervalt gaat je hormoonspiegel meer schommelen en wordt de kans iets groter, maar dan kan het nog steeds uitblijven.. Het is per persoon erg verschillend, de vorige keer had ik precies 2 weken nadat ik de bv was gaan afbouwen mijn eerste ongi al weer te pakken, ik ga dus voorlopig lekker door, want met endometriose kan je die maandelijkse ellende heel goed missen!

Ga lekker mijn mannetje badderen, dat vind hij heerlijk maar zijn huidje is zo droog dat ik het maar 2 keer per week wil doen.. Jammer hoor, want dat vind ik echt een van de leukste dingen!

Liefs Pien

Geplaatst

Hier ook nog geen ongesteldheid gezien. Zal pas komen als ik stop met de bv. Vandaag het cb nog even gebeld over de poepluiers. Mijn schoonmoeder die 7 kinderen heeft groot gebracht vond het toch maar vreemd maar op het cb zeiden ze dat er toch niets aan de hand is, zoals gedacht dus.

Leeuwtje, ik ben jarloers! Ik wil ook weer in mijn broeken passen! Gisteren voor het eerst in lange tijd weer gezondigd...chipjes en choco gegeten. Oooh, Isis wordt wakker. Ga snel maar naar boven!

Toedels.

Geplaatst

Tjaaaa... verschil moet er zijn, he ;-) Maar ook ik ben best een beetje jaloers op je Leeuwtje. Lijkt me heerlijk om weer in mijn kleding te passen. Blijf nu al 3 dagen steken op 74,5 kilo. Toch maar iets meer gaan letten op wat ik eet. At tot nu toe gewoon waar ik zin in had, dus ook een ijsje of een handje vol borrelnootjes (we moeten tenslotte ook blijven genieten! haha) maar laat dat de komende tijd toch ook maar eens staan. Wil toch echt terug naar de 66-67 kilo....

Ok, dus ongi kan nog wel een tijdje uitblijven. Prima, best fijn zo. Wat zit het toch mooi in elkaar eigenlijk. Dus zolang je bv geeft ben je niet vruchtbaar.

Over bv gesproken... je schreef het eerder al een keer, Pien, maar we mogen er inderdaad best trots op zijn dat het tot nu toe zo goed lukt met ons allemaal! Tijdens de terugkomdag van de zwangerschapsgym-meiden bleek dat 6 van de 10 meiden geen BV (meer) gaf, om diverse redenen. En 1 van de 4 overgebleven BV-meiden denk erover om ook over te gaan op de fles omdat het bij haar zo zeer doet elke keer. Blijkbaar is het allemaal niet zo heel vanzelfsprekend...

Dus bij deze een groot :toppie: voor ons.

liefs,

Mariek

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden