Ga naar inhoud

Iemand kolftips?!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wij gaan pas in september op vakantie, dus ik ben vrij flexibel... behalve dan nét die week die jij noemt, Pien. Ga dinsdag op woensdag logeren bij mijn moeder met de kleine, en H past de donderdag de hele dag op ivm een congres waar ik heen wil. Die vrijdag wil ik dan eigenlijk niet meer weg gaan... na een 'papa-dag' heeft Yinthe vaak behoefte aan even rust... maar als iedereen dan kan dan pas ik me uiteraard aan.

De week daarop zou mij persoonlijk beter uitkomen. Maakt niet uit welke dag, maar gezien de vakantieplannen van Pien: dinsdag 30 juni of woensdag 1 juli? Zaterdag de 27e zou ik ook kunnen.

• Reacties 454
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Mariek,

Ik neem toch aan dat we onze wondertjes ook mee nemen???

Dan hebben we dat kolfapparaat niet nodig hoor! Gewoon... aanlegguh!!!

Ik moet hier nog even wat dingetjes afwachten.... Wij gaan zo wie zo 2 t/m 9 juli weg (logeren bij een nichtje van mijn mannetje in zuid duitsland)... en dan wrs ook nog van 11 t/m 19 juli, maar dat is nog niet zeker.

Wrs. heeft mijn mannetje de 2e eerst nog een afspraak in het westen. En misschien dat we er dan de 1e heen gaan... dan zou het mooi kunnen op de 1e wat mij betreft... Maar eh, hangt nog effe van mijn schoonouwelui af.

De 27e kan ik misschien, ben ik al aan het checkuh... Verwacht vanavond antwoord.

En tja, dan kom ik wel naar Amsterdam of oude kerk aan de amstel vanuit het mooie Hellendoorn.

Hihihi, doen we het dinsdag de 22e of woensdag de 23e in het mooie oosten :tongue9:, Mariek is hier dan toch al in de buurt :icon_cyclops:

Groetjessssssssssssssss

Geplaatst
Hey Mariek,

Ik neem toch aan dat we onze wondertjes ook mee nemen???

Dan hebben we dat kolfapparaat niet nodig hoor! Gewoon... aanlegguh!!!

Ja, natuurlijk... :doh: Was er even niet bij (gebeurt helaas wel vaker de laatste maanden, haha)

Geplaatst

Ik kan dan in principe op beide dagen, niet helemaal ideaal omdat dat kdv dagen zijn voor Morris maar die vrijheid heb ik natuurlijk nog wel nu om hem thuis te houden.. Hangt vooral even van Nora en haar werkdagen af denk ik?

Geplaatst

Hi,

Op 1 juli begin ik weer met werken, maar ik kan wel op 27 en 30 juni.

De locaties vind ik allebei superleuk!

Zo, nu slapen...

Kus,

Leeuwtje.

Geplaatst

Ja is prima!

Heb net Morris weggebracht.. slik! Hij lachte alleen maar en vond het er wel erg interessant, maar ik kreeg toch wel even een stevige brok in mijn keel..

we´ll see, nog een paar uurtjes en ik mag hem weer ophalen, en tussendoor nog even Thijs en mijn 2 neefjes ophalen van school voor de lunch dus dat geeft nog even afleiding!

Hoop maar dat hij lekker slaapt en zijn fles goed drinkt..

Liefs Pien

Geplaatst

Brrr... lijkt me inderdaad moeilijk moment. Ze zijn nog zo klein... gelukkig dat Morris al wat reuring om zich heen gewend is, met zo'n grote broer. Benieuwd hoe het gaat/is gegaan.

En heel benieuwd naar je eerste werkdag, Nora! Je bent vast gisteravond doodmoe thuis gekomen en direct in slaap gevallen ;-)

Hier alles z'n gangetje. De kleine drinkt weer meer, wil nu om de 3 uur meestal weer aan de borst. Denk dat ze een groeisprongetje doormaakt, maar ondanks het vele drinken kan ik haar nog steeds niet betrappen op dikkere beentjes of boller toetje. Zal wel weer in de lengte zijn dan... wat als ze heeeel lang wordt?? Hebben jullie het daar wel eens over? Bij een mannetje is het natuurlijk niet zo erg, maar als een meisje naar verwachting meer dan 1.90m ofzo gaat worden vind ik het toch wel een ander verhaal... en wanneer kunnen ze daar een voorspelling over doen? Iemand daar iets over gehoord of Pien, heb jij daar met Thijs ervaring mee?

liefs,

Mariek

Geplaatst

Helemaal goed, Mariek! We weten alleen van Nora nog niets.

Pientje, lastig he? Aan de ene kant mag je zo blij gaan dat het andersom gaat... En aan de andere kant..

Maar andersom is ook lastig. Het gaat elke keer best heel goed wat dat betreft met Thirse. Alleen zaterdag was effe mis. Ze wilde niet drinken uit de fles toen ik een dagje school had. En eh, ik was weer halverwege huis, belt mijn man dat het toch gelukt was. Tja, toen maar doorgereden naar huis en van de vrije middag genoten. Hoewel mevrouw wel een beetje van haar padje leek te zijn. Vaker drinken, slecht drinken... tja...

En nu draait ze zich steeds van de buik op de rug. Ze lijkt dit ook een bijzonder leuk spelletje te vinden. Echt kraaien als ze weer op haar rug ligt. Vervolgens maakt ze dan weer een beweging dat ze op haar buik wil, zodat ze weer terug kan draaien. Tja, en daarna slapen als een osje natuurlijk!

Wel leuk idee om straks iedereen eens in het echie te zien! En al die wondertjes eens in real life te bewonderen.

Groetjesssssssssss

Geplaatst

Vlgs mij is er nu nog niet zoveel van te zeggen Mariek, de groei gaat het eerste jaar best grillig, dan weer in de lengte, dan weer in de breedte etc.. Wat ik wel eens heb gehoord is dat ze 2 keer de lengte worden die ze zijn op hun tweede verjaardag.. Thijs was toen 99 cm...Zal dus wel een lang eind worden... Maakt voor een jongen natuurlijk minder uit dan voor een meisje.. Ach, Yinthe wordt vast een fotomodellie van 1.82 ofzo die kan eten wat ze wil zonder vetrolletjes te krijgen! Gewoon goede genen hahaha...

XX

Geplaatst

Hee dames,

Eerste werkdag is prima bevallen! Als vanouds, alsof ik nooit was weggeweest. De dag vloog voorbij en ook het kolven ging goed. Ik heb de ramen met grote borden (5 sec. werk) af kunnen 'plakken'. Nu wel moe hoor, maar dat komt omdat ik gisteravond ook nog eens zwangerschapsyoga had. Pffft, drukke boel. Net ook nog de weekendwas opgeruimd en de wasmachine staat alweer de draaien....en vanavond ook nog sporten.

Och jee, ik kan de 30e niet. Wat erg! Kunnen we aub een ander keertje afspreken, wil dit niet missen! Misschien midden juli als Hilde terug is van vakantie?.......

Geplaatst

Hey!

Jammer Nora, dat je niet kunt, maar wat mij betreft zien we elkaar dan gewoon in juli hoor, ik zal eens even kijken naar wat data...

Tot zo.

Geplaatst

Nou, als ik jullie berichten goed heb gelezen, is de eerste (doordeweekse) dag 23 juli?

Hil heeft wat vakanties gepland en op donderdag hebben we geen kdv-dagen?

Of zullen we een keer in het weekend afspreken?

Geplaatst

Hee,

Ik heb vanaf maandag 20 juli 3 weken vrij, en geen vakantieplannen, dus dan kan het wat mij betreft zowel op een doordeweekse dag of in het weekend. Tot die tijd werk ik op ma, wo en do. Maar di 7 juli moet Isis, die vandaag weer heerlijk rustig is, naar het cb.

Groetjes.

Geplaatst

Do 23 juli moet Morris naar het Cb maar als verder iedereen kan dan verzet ik die afspraak, geen probleem!

Haha dit doet me ergens aan denken.. nl als mijn vriendinnen en ik een gezamenlijk etentje proberen te plannen.. duurt altijd weken voordat we een datum hebben.. We zijn nu overgestapt op spontane plannen, dan roept er iemand op woensdag, wie kan er morgenavond mee, en dan kunnen we toevallig allemaal!

Liefs Pien (die lekker haar mannetje weer gaat halen!)

Geplaatst

Ik ken het, ja. Ooit eens een datum voor een vrijgezellenfeest moeten prikken......drama! Maar uiteindelijk lukt het toch! Net even beide locaties gegoogled. Ziet er leuk uit! Mooi weer lekker het bos in en met minder weer een gezellig restaurant. Het lijkt me helemaal geweldig (maar ook een beetje raar) om jullie en de ukkies te ontmoeten! Dat wordt een groot kippenhok!

Geplaatst

Daar hebben ze iets op gevonden: www.datumprikker.nl Heb het ooit gebruikt voor het plannen van een datum met 8 meiden, ging echt perfect. Kan voor ons ook een afspraakprikker aanmaken, maar dan heb ik jullie prive e-mailadressen nodig. Idee? Tenzij iedereen de 23e kan...? Ik kan dan ook. Weekend vind ik ook prima.

Goed zeg, Nora, dat het weer zo vertrouwd was op het werk. Heb je Isis erg gemist? Of was je zo druk met alles dat dat wel meeviel?

Pien, hoe is het met Morris? Heeft hij het goed gehad op de KDV? Ben erg benieuwd!

En wat de lengte betreft, we zullen het zien... nog even wachten tot haar 2e verjaardag, haha. En een fotomodellie...hmmm... is mammie ook geweest, en toen was 1.81 toch best lang, zelfs voor een fotomodellie... H zei laatst al dat we haar wat kouder te slaap moesten leggen, dan gaat meer energie naar het warm houden ipv naar de groei... FOEI!!!! hahaha, nee hoor, was grapje natuurlijk.

We hadden van onze buurmannen (homo-paar) in Amsterdam een heel grappig boxpakje gekregen voor Yinthe. Zou het zelf nooit gekocht hebben, maar heb het vandaag toch maar eens aangedaan... en wat blijkt... staat hartstikke leuk, haha! Hieronder wat fotootjes:

16jun_met1eknuffel_7.jpg 16jun_met1eknuffel_3.jpg

16jun_met1eknuffel_8.jpg

liefs,

Mariek

Geplaatst

Tja ik kan de 23e ook niet, want we gaan dan nog weer even 2 weekjes weg (wrs.)Had het fout opgeschreven. Ben wrs van 12 tm 28 juli weg. Ja erg he? Het lijkt wel of we niets anders doen dan vakantie houden. Tja, mannetje hoeft niet meer te werken vanwege zijn ms en ik heb nog geen baan... (ben wel druk aan het solliciteren). We gaan 1 week logeren bij een nicht van mijn man in Zuid Duitsland en wrs. nog 2 weken met mensen uit de kerk kamperen.

En Mariek, dat van die kleren die je eigenlijk niet wat vindt... Ik heb het ook wel met verschillende kleertjes gehad. Zo van... nou ja, we trekken het haar maar een keer aan.... En dan blijkt het best leuk.

Maar eh, Mariek, ik vind wel dat ze iets bollere wangen begint te krijgen als toen ze net geboren was hoor! Joh, het gaat allemaal zo geleidelijk aan, dat je het soms zelf niet ziet. Thirse heeft al wel lekkere spekarmpjes en -beentjes. Ook zo'n lekkere bolle toet. Een stel bij ons uit de kerk hebben ook pas een kleine. Hij had tegen zijn vrouw gezegd: die van ons wordt straks toch niet zo dik he? Had een man naast hem tegen hem gezegd: wat wil je dan? Nutrilon light geven ofzo? Hihihihi, moest er wel om lachen!

He, Pientje, vindt het prima zo'n datumplanner, doe je via de pb wel even mijn privé emailadres.

Groetjesssssssssss

Geplaatst

Nou Morris heeft het prima naar zijn zin gehad hoor! Heerlijk geslapen en veel gelachen en toen ik hem kwam halen lag hij met zijn handjes tegen zo´n speelding aan te slaan, heeft hij thuis nog nooit zo gericht gedaan! Fles ging alleen niet van harte, maar dat gaat thuis ook niet echt super dus niks nieuws.. enne... dat kan met zijn groei niet zoveel kwaad, als hij echt honger heeft dan gaat het vast beter!

Dat pakje staat inderdaad super! Echt heel leuk! Dat soort dingen kun je vaak ook wel aan dergelijke heren overlaten.. haha...

Het wordt dus toch de datumprikker Mariek, zal je even mijn mailadres pben en dat van Hilde want die had het naar mij gestuurd.. En ik ga het meteen maar even invoeren met mijn vriendinnen!

Liefs Pien

Geplaatst

Hahahah, ow, sorry....

Dat zijn bij mij nog van die acties die ik een beetje heb overgehouden aan de zwangerschap :tard:. Lees dan iets en sla het in het verkeerde vakje op zeg maar... pffffffffffffffffffft. Gaat vast goed komen (of niet:icon_geek:).

Maar eh, fijn dat het goed was gegaan, pientje!

Groetjesssssssssssssss

Geplaatst

Nou, heb m'n email adres aan Marieke gestuurd... ben benieuwd!

Fijn dat het met Morris goed ging op het KDV. Je was vast heel erg blij om 'm weer te zien en lekker vast te houden! Hoe doen ze die wendagen eigenlijk? Is dat een vast patroon van dagdelen of gaat het in overleg met jouzelf, Pien?

Leuke foto's Marieke, ook bij het andere topic, soms staan de 'gekste' dingen toch superleuk bij die kleintjes, ik merk dat ik alles wat niet heel erg babybaby is wel leuk vind staan. Ik ga hier ook weer eens wat plaatjes (laten) schieten.

We 'trainen' nu wat langer op de buik en dat gaat heel goed, ze houdt haar (steeds boller wordende) koppie steeds langer en goed omhoog, er kan zelfs een lachje vanaf. Verder heeft ze hele verhalen, tegen iedereen die tegen haar praat en tegen d'r mobiel in de box, zo leuk! Ze groeit alleen veeeeeel te hard, haar babybonkie past niet meer!!! Was even bang dat ik weer voor een paar weken iets nieuws moest kopen, maar heb gewoon een katoenen luier om haar bovenlichaampje en dan in de slaapzak, gaat prima, ze slaapt er heerlijk in.

Vandaag mezelf op een lunch op het terras getrakteerd, zat er een moeder naast me met een zoontje van precies dezelfde leeftijd als Tessa, zo leuk, en natuurlijk meteen genoeg gespreksstof voor een uur...

Geplaatst

Zo...uitnodiging is verstuurd. Ben benieuwd.

Fijn Pien, dat Morris het zo naar zijn zin heeft gehad!

Ook hier gaat het trainen op de buik ietsjes beter... meisje ligt nu gewoon een beetje te liggen, haha. Maar gelukkig zonder te huilen, en dat is al een hele stap in de goede richting. Nu alleen nog dat hoofdje omhoog...en dan het liefst ook nog een beetje draaien met het hoofdje. Ze heeft geen voorkeursligging op de rug, maar duidelijk wel op de buik vreemd genoeg.

Nieuwe ontwikkeling van de laatste paar dagen: als ze in haar wippertje ligt of op een kussen op mijn bovenbenen dan gaat ze nu juist haar hoofdje optillen naar haar borst toe. Dus niet alleen van links naar rechts draaien met het hoofdje maar ook echt optillen naar voren.

En dat naar de speeltjes slaan en vastpakken gaat ook steeds gerichter en beter. Met name 1 speeltje wat op een vaste plek in haar bedje ligt is favoriet. Zodra ze in haar bedje word gelegd draait ze meteen met haar hoofd die kant op en probeert ze met haar handje het knuffeltje vast te pakken. Elke keer weer. Zo leuk om te zien.

Goed toch, Leeuwtje, dat Tessa zo lekker groeit! En leuk he, dat brabbelen. Heerlijk die geluidjes.

Je hebt gelijk, Hilde, Yinthe is inderdaad voller aan het worden. Vooral de laatste paar dagen valt dat op. Ze begint echt een dikker koppie te krijgen, en van die spekbeentjes. Ze zat aan de lage kant wat gewicht betreft, dus helemaal goed dat ze nu wat voller wordt.

tot gauw weer!

liefs,

Mariek

Geplaatst

Hee meiden

Zit hier heerlijk op de bank uit te puffen na een paar drukke dagen, lekker de laptop op schoot, House aan op TV en Morris naast me in de wipper (hoezo multitasken.. hhihi )

Nu nog iemand die met lekkere drankjes aan komt dragen haha.. maar helaas, ben nog steeds alleen thuis!

Morgen mag Thijs zijn gips er eindelijk af, heerlijk, kan hij weer mooi zelf douchen enzo, scheelt weer tijdens spitsuur.. Verder is hij niet te houden, de kermis wordt hier opgebouwd op het moment, die gaat morgen open, en als er iets is waar kleine jongetjes opgewonden van worden.. pfff, dat wordt een "stuiterend-door-het-huis" weekje...

Morris ligt onwijs te kraaien en als ik dan naar hem kijk krijg ik een grote lach.. heel leuk spelletje.. haha.. knap hoe ze nu al weten hoe ze aandacht kunnen trekken...

Weten jullie al wat je voor vaderdag gaat geven? Ik vind het moeilijk om iets leuks te verzinnen, mannen zijn zo lastig om leuke cadeautjes voor te verzinnen.. Ik heb al gevraagd of mijn moeder zaterdagavond niet een paar uurtjes wil oppassen, dan neem ik hem mee naar de bios, zijn we al zo lang niet samen geweest.. Durf onze vaste oppasmeisjes nog niet echt met Morris bezig te laten.. Hij moet dan in ieder geval nog een laatste flesje als we er niet zijn en de flesjes gaan nog niet van harte.. wil dus liever dat mijn moeder ofzo er is.. andere oppas komt wel weer als hij geen late voeding meer krijgt en ´s avonds gewoon in bed ligt.. (Nu is hij meestal erg wakker en gewoon beneden tot ik naar bed ga).. Ik hoop dus dat ze kan! Jullie nog cadeautips anders?

Ik ga eens even bij die datumprikker kijken!

Tot snel!

Liefs Pien

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden