Ga naar inhoud

Iemand kolftips?!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hee dames,

Het is weer lekker druk hier, thuis heerlijk rustig (fijn hoor). Isis slaapt 's nachts weer als een os. En wat grappig, telkens als ik thuis voor een 'dilemma' kom te staan dan wordt het hier net besproken, zoals het aankleden nu bijvoorbeeld. Omdat Isis een vrij hoge lichaamstemperatuur heeft ligt ze nooit onder een lakentje of in een slaapzakje. Lakentje wordt altijd onder het slapen en onder luid protest acuut naar onderen getrapt. Daarnaast slaapt ze op zolder waar het wat warmer is dan in de rest van het huis. Ik leg haar dus gewoon in een rompertje, broekjes en shirtje in bed. Met warme nachten zelfs alleen in romper met korte broek. Ik voel meestal 's avonds aan haar hoofdje. Ik vind het met name buiten lastig. In het zonnetje zo warm, maar die wind voelt soms zo verraderlijk kil aan........

Marieke, gaat het al wat beter met Yinthe? Ik vind het zo zielig als ze niet lekker zijn. Isis zat pas met haar beentje tussen de spijlen van haar wieg en had zich pijn gedaan. Ze gaf zo'n zielige schreeuw dat we allebei binnen tien seconden boven stonden.....

Vanavond trouwens lekker naar de schouwburg. Hopelijk lachen om Wim Helsen, oma past op. Best wel lekker eventjes weg....

Oh ja Marieke, ik weet niet over hoeveel rietjes de 'diepvrieseieren' zijn verdeeld. Dat zal ik eens navragen. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel pogingen we nog over hebben. Nogmaals het traject in zie ik niet zitten. Hoe staan jullie daar tegenover? Morgen trouwens een jaar geleden dat de eerste prik erin ging. Bizar!

Fijn weekend!

• Reacties 454
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Antwoord gevonden op mijn eigen 2e vraagje...

Hormoonpukkeltjes: Ongeveer drie weken na de geboorte kunnen er rode pukkeltjes in het gezicht en nekje van je baby verschijnen. Dit als gevolg van de hormonen van de moeder, jouw hormonen, die nog in zijn bloed circuleren. De pukkeltjes kunnen tot een week of vijf toenemen, daarna verdwijnen ze vanzelf.

Stéphanie

Geplaatst

Even snel... de rode vlekken waren vanochtend verdwenen gelukkig! En Yinthe was meteen weer veel blijer... zie foto hieronder.

24mei_1.jpg

Geplaatst

Hee meiden,

Mooi dat de uitslag weer weg is Mariek, de huisarts heeft tegen mij gezegd dat BV kindjes heel vaak verschillende soorten uitslag kunnen hebben en dat dat niet erg is, Morris zit soms ook in ene onder de vlekjes en dan is het ook zomaar weer weg..

En inderdaad, het is gewoon alweer een jaar geleden dat we begonnen met prikken.. Time flies!

Hier alles zijn gangetje, na een paar rommelnachtjes (nou ja.. rommel.. de nachtvoeding van 4 uur was in ene even nodig) waarschijnlijk door de drukke dagen weg, wordt er nu weer gewoon doorgeslapen tot een uurtje of 6.. Merk wel in ene dat er veel meer gespeeld en gekletst wordt, zoo schattig wat een lol hij kan hebben in de box.. hij ligt gewoon te kraaien en te spartelen en af en toe lukt het om een tik tegen zijn mobiel te geven.. Heerlijk achtergrond geluid!

Vandaag maar weer eens een beetje in huis aan de gang, lekker niets gedaan de afgelopen dagen, maar nu stapelt de was zich wel erg op enzo.. Ga lekker mijn bed verschonen en buiten laten drogen, dan heb ik nu al zin om naar bed te gaan vanavond!

Liefs Pien

Geplaatst

En, Pien, lekker geslapen in je frisse bed? ;-)

Goed om te horen dat die vlekjes/uitslag er blijkbaar bij hoort. Ze waren inderdaad ineens weer verdwenen. Alsof de baby een antistofje moet aanmaken en zodra dat is gedaan is het weer goed.

Net even langs het inloopspreekuur van het CB geweest. Het was bijna een maand geleden sinds de laatste weging. Ik was benieuwd of ze goed is gegroeid, maar dat is het geval. Ze weegt nu, precies 9 weken oud, 4925 gram. Waar ze vorige keer 220 gr per week was aangekomen is het nu slechts gemiddeld 120 gr per week, maar al met al was ze prima op gewicht volgens de verpleegkundige. Een lang, slank meisje.

Er was nog een ander babietje, en dat vond Yinthe heel interessant. Net als toen bij de terugkomdag. Ze lag met grote ogen naar het andere meisje te kijken, zo leuk om te zien.

Dat kraaien en spartelen in de box heeft Yinthe ook. Mooi is dat, he! Yinthe probeert de laatste dagen steeds meer geluidjes te maken. Dan zie je haar geconcentreerd kijken en haar mondje open en dicht doen en dan komt er ineens een 'oeoeoehhh'' tussen de lipjes vandaan. Dan is ze helemaal blij en vliegen de beentjes weer de lucht in.

Nora, op jouw vraag: ik kijk ook zeker niet uit naar opnieuw het hele traject in moeten gaan, maar aan de andere kant is het mij vorige keer meegevallen. Ik heb het korte protocol gedaan, maar een paar dagen de prikken moeten zetten en geen pil geslikt van tevoren. Alleen de punctie was vreselijk... 50 follikels die aangeprikt moesten worden... als ik daar aan terug denk krijg ik het wel weer even heel benauwd. Maar daardoor hadden we wel 2 extra cryo pogingen... en nu dus Yinthe. En een cryo poging is zoveel relaxter! Hebben jullie al een idee wanneer je eventueel voor de cryo poging wilt gaan?

liefs,

Mariek

Geplaatst

Hai!

Ik ben ook erg benieuwd hoeveel Isis is gegroeid. Veel minder dan in het begin, schat ik zo in. Ik denk dat ze nu zo'n 10 pond is. Volgende week wordt de boel weer gemeten en volgen de prikken weer.....gisteren heeft ze voor het eerst een paar uur in de opvang gezeten. Moeilijk hoor! Al vond mijn mannetje het veel minder leuk dan ik. Morgen weer een paar uurtjes. Alles was trouwens goed gegaan. Ze had gespeeld en lag heerlijk te slapen toen ik haar kwam ophalen.

50 follikels?! Jeetje, wat een drama. Ik heb wel een tijd moeten prikken (een maand) maar de punctie duurde met 15 follikels 'slechts' een kwartier. Ik vond het wel erg pijnlijk hoor.....en tjsa, wanneer we er weer voor gaan......geen idee eigenlijk. Momenteel totaal geen kinderwens meer. Dat gevoel is helemaal weg, maar misschien dat het volgend jaar weer begint te kriebelen? Ik weet het niet. Jij?

Groetjes, Nora.

Geplaatst

Hee meiden,

Wat heb ik dan een MEGA Morris zeg! haha, die was 2 weken geleden al 6200 gram! Wat een verschil he.. Misschien ook omdat het een jongetje is? Maar ja, het is allemaal binnen het normale (wat een groei is tussen de 120 en 360 gram per week geloof ik...) Hier worden sommige 62 truitjes dan ook alweer wat aan de kleine kant, tijd om weer te gaan shoppen, lang leve de uitverkoop!

Niet erg lekker geslapen trouwens, pff wat een onweer vannacht, het heeft hier van 23.00 uur tot 5 uur gespookt.. Dan heb ik altijd moeite met slapen.. Op een gegeven moment een harde klap waar thijs ook van schrok, dus die belandde ook nog tussen ons in.. Vanavond maar vroeg naar bed!

Liefs Pien

Geplaatst

Hey hoi,

Hier weer eens een berichtje van mij. We zijn vandaag weer naar het bureau geweest, en met 15 weken is ons meisje al weer 6015 gr (jouw knul is al zwaarder, Pien) en 62,5 cm.

We hebben een brief gekregen om bij de huisarts een verwijsbrief aan te vragen. Meteen vandaag ook maar even weg gebracht.

Thirse gooit haar beentjes keurig naar buiten plat, maar toch lijken haar heupjes wat scheef. Haar rechter beentje is ook wat langer ten opzichte van haar linker beentje. Wrs. is er niets aan de hand, maar omdat er bij ons in de family wat heupafwijkingen zijn (mn moeder heeft 2 cm verschil in haar been lengte, wrs. vanuit de heupen, mijn zusje heeft een kikkerspalk gelegen omdat de kop van haar heup niet goed in de kom groeide), gaan we toch een keer een echo laten maken.

Ook weer haar prikjes gehad. Ik heb de indruk dat ze er nu wel een beetje last van heeft. Ze huilt meer. Maar wie weet zit dat ook bij mij tussen de oren.

Verder alles helemaal prima!!!

Groetjessssssssss

Geplaatst

Haha, nou... er is dus duidelijk verschil tussen jongens en meisjes!

Begin een beetje gesloopt te raken. De laatste tijd slaapt Yinthe niet meer nadat ze wakker is geworden rond 6-7 uur. Ligt ze luidruchtig op haar handje te sabbelen of kirrende geluidjes te maken, is ze klaarwakker. Ga haar vandaag ook weer een tijdje in haar bedje op haar eigen kamer laten spelen, denk dat het tijd wordt dat rooming-in rooming-out gaat worden...

liefs,

Mariek

Geplaatst
Momenteel totaal geen kinderwens meer. Dat gevoel is helemaal weg, maar misschien dat het volgend jaar weer begint te kriebelen? Ik weet het niet. Jij?

Wisselt per dag, merk ik. Dacht gisteren (zoete Yinthe) nog... als ze 9 maanden is ongeveer dan gaan we voor de 2e... maar vandaag (Yinthe eigenwijs en opstandig) denk ik laat nog maar even, heb mijn handen vol aan deze ;-)

Geplaatst

Oh No, Hilde, dat is niet zo leuk! Heb toevallig in mijn naaste omgeving net twee meisjes in een spreidspalk (dat is hetzelfde neem ik aan?) van mijn nichtje en van mijn vriendin, en hoewel de kindjes er weinig last van lijken te hebben (allebei hele blije meiden) is het natuurlijk toch wel even slikken.. Ik hoop voor je dat het meevalt!

Hier vanmorgen twee wakkere kinderen om 5.15 uur! Dat was wel even slikken, aangezien ik gisteren een vergadering had (zit in de oc van het kdv) en pas om 12.30 in mijn bedje lag.. Morris ging na de voeding wel weer slapen, maar Thijs was op zijn kamer aan het spoken, alle playmobil overhoop, zijn kledingkast (hij was om 6.00 al aangekleed) en 3 tekeningen gemaakt! En om de 10 minuten vragen of het al tijd was om op te staan.. pfff... echt een achter het behang plak moment... En weer de bevestiging dat ik 2 kleintjes echt genoeg vind hahaha..

Vanavond krijg ik alle meiden van de zwangerschapsgym van mijn eerste zwangerschap op kraamvisite.. Heb ik nog steeds contact mee, en aangezien ik nu als verreweg de allerlaatste ook nog een kindje heb gekregen komen ze gezellig Morris bewonderen en borrelen.. Nou hoef me in ieder geval geen zorgen te maken of ik Thijs wel op tijd in bed heb, die zal ik wel zo af kunnen voeren vanavond!

Vandaag heeft mijn schoonzusje haar 11 weken echo van de kleintjes, ik hoop zo dat alles goed is.. spannend dagje dus!

Meiden, het zonnetje is er gelukkig weer, fijne dag gewenst dus!

Liefs Pien

Geplaatst

Hehe!

Pien, hopelijk vanochtend iets later wakker? 5.15, en dan daarna niet meer kunnen slapen, arghh...!!

Wat leuk dat je in de oc van de kdv zit. Wat houdt dat allemaal in?

Hoe was de echo van je schoonzusje gegaan? Is alles goed? Blijft vreselijk spannend, zo'n moment.

Hilde, ook voor jou weer een spannend moment... mogelijke heupdysplasie, dat klinkt niet zo leuk. Hoop dat er niks te zien is op de echo. Gelukkig, mocht het toch zo zijn, is het goed te behandelen van wat ik lees en begrijp.

Yinthe heeft ineens een enorme zuigbehoefte! Echt opvallend. Sabbelt zo hard op haar handjes dat die helemaal rood worden en zelfs plekjes krijgen. Probeer het elke keer voor te zijn door de speen aan te bieden, maar die wil ze lang niet altijd meer. Handjes zijn veel interessanter blijkbaar. Honger heeft ze niet, dat dacht ik in het begin nog. Maar na een paar keer de borst hebben aangeboden als ze weer eens hyper enthousiast op haar handje lag te zuigen, om vervolgens keihard afgewezen te worden (bruuuull!!!) kan ik nu alleen nog maar verwonderd toekijken hoe ze haar duimpje (of hele hand) in haar mond stopt en harde smakgeluiden, die zelfs beneden te horen zijn, maakt.

Hebben jullie ook zo'n fase (gehad) met jullie kleintjes?

Geplaatst

Hee wat grappig, de kleintjes gaan zo gelijk op (behalve in size dan, haha) want Morris doet de laatste dagen precies hetzelfde! Speen wordt wel enthousiaster ontvangen dan in het begin nu moet ik zeggen! Ook hier wordt nu in spanning op de volgende poepluier gewacht want dat is al een dag of 5 geleden!

Hier een rare dag gisteren, werd om 5 uur door het kdv gebeld dat Thijs was gevallen met voetbal en klaagde over een zere arm.. Toen ik kwam om hem te halen idd een heel zielig mannetje wat mijn zijn ene hand zijn andere arm vasthield en hij had veel pijn dus maar even naar de huisartsen post.. daar doorverwezen naar het ZH, dus gauw Morris met een potje melk uit de koelkast bij mijn schoonouders gebracht (M zit in Zurich) en naar Alkmaar..

Uren later pas weer terug, een grote gipsarm rijker want er was dus wel iets stuk in zijn elleboog.. Heel sneu allemaal.. Ik had dus vannacht twee mannetjes naast me, Thijs bij mij in het grote bed, arm op een kussen en Morris in de wieg aan de andere kant naast me.. Weinig geslapen dus!

Maar goed, hij wilde wel naar school vanmorgen dus heb hem toch maar gebracht.. heel interessant allemaal natuurlijk al die aandacht...

Met de kleintjes van mijn broertje en zijn vriendin was alles goed op de echo, ze deden het beiden prima so far (4 en 4.5 cm nu ofzo) dus dat geeft moed!

De oc van het kdv is inderdaad best interessant, we proberen de verbindende factor te zijn tussen de ouders en de directie, en vergaderen 2 keer per jaar met de ouders, 2 keer per jaar met de directie en 2 keer per jaar zelf.. Gelukkig hebben we er verder niet teveel werk en is het goed te doen! En je krijgt toch wat meer inzicht in de achtergronden en denkwijzen en hebt hier en daar wel een klein beetje invloed op beleid en besluitvorming..

Ik ga de kleine maar eens uit bed halen want die ligt te mopperen!

Liefs Pien

Geplaatst

Goedemiddag!

Ach gossie, een arm in het gips. Dat lijkt me nou zo sneu voor zo'n klein manneke....hopelijk niet te lang?!

Goh wat toevallig (of nou ja), sinds een weekje ofzo sabbelt Isis ook wat af op haar handjes, en inderdaad niet omdat ze honger heeft, al drinkt ze altijd wel als ze aan wordt gelegd, het vreetzakje! Gisteren heeft ze weer een paar uur op de opvang gezeten. Dat ging, zoals te verwachten valt, weer hartstikke goed. Gegeten, gespeeld en geslapen; niets aan het handje dus. De leidster was ook helemaal content dat ze geen moeite heeft met uit een flesje drinken, ook nog eens gegeven door een onbekende. Er schijnen ouders te zijn die het thuis niet oefenen en dan zitten ze op de opvang met de gebakken peren omdat het flesje wordt geweigerd. Niet zo handig, lijkt mij zo......de rest van de dag heeft ze overigens knock-out gelegen. Lief hoor.

Ik ga vanavond sinds een jaar weer eens sporten. Dat wordt een drama! Ik doe aan steppen en da's behoorlijk intensief. Ik hoop dat ik het overleef......

Liefs van Nora.

Geplaatst

Hey meiden,

Hier ben ik weer eens. De laatste dagen internet-storing gehad (en veel genoten van het prachtige weer).

Pien, wat groeit Morris goed zeg, drink jij stiekum alleen maar volle chocolademelk, of ligt hij de hele dag te drinken, haha? En staan er al mooie tekeningen op de arm van Thijs?

Hil, is Thirse bijgekomen van de prikken? Best eng van dat ongelijke heupje, hopelijk loos alarm!

Marieke, hoe bevalt het rooming-out? Juist door die smakgeluidjes, die hier nu ook steeds meer worden, ging Tessa al na 5 weken onze kamer af. Beetje zielig misschien, maar wij slapen beter en volgens mij heeft ze er niets aan over gehouden... ;-) Ook overdag slaapt ze prima in haar eigen bedje en kamertje. Moet wel zeggen dat we klein genoeg wonen om haar te horen, en er zit (nog) geen deur in haar kamer maar een gordijn.

Nora, succes met steppen. Hier viel het eerste rondje hardlopen ontzettend mee hoor, dus wie weet heb je morgen helemaal geen spierpijn (of maar een beetje...)

Het gaat heerlijk hier, Tessa groeit goed, weet niet precies hoe goed, maar we stappen af en toe in ons blootje op de weegschaal en dan vergelijk ik mezelf mét en zonder baby. Zit nu rond 5 kilo dus prima. Op 5 juni weer meten op het CB (voor de prikken, brrr).

Ook de ontwikkeling gaat hard, ze voert hele gesprekken met me na het voeden, kan zich steeds langer alleen vermaken in de box en ligt stilletjes in bed, zowel voor als na het slapen. Ik kan alleen aan het gesmak en gekreun horen dat ze wakker is, huilen doet ze nog maar weinig, behalve dan als ze tussen 18u en 20u in bed gelegd wordt, dat gaat dus echt niet dus dan vermaken we ons met spelletjes doen, wandelen, of in bad gaan. Hebben jullie ook van die uurtjes?

Vannacht wel geschrokken van een compleet nieuw geluid dat ze maakte, alsof ze erge pijn had of volledig in paniek was, zo gilde ze. Stond meteen naast het bedje om te troosten en te voeden. Denk dat het er allemaal bij hoort, maar toch....

Morgen toch maar naar het borstvoedingscentrum voor kolfadvies, en om een ander apparaat aan te schaffen of te huren, denk ik. Hoogste tijd om een voorraadje aan te gaan leggen. Heb me wel voorgenomen langer verlof te vragen als het drama blijft...

Gisteren vertelde een goede vriendin dat ze na lang denken voor een 2e wil gaan, ze heeft nog 14 eitjes in de vriezer. Spannend dus....denk dat ik ook sneller voor een 2e zou gaan als dat hier het geval zou zijn maar omdat we geen eitjes meer hebben vind ik de keuze moeilijk omdat ik 40 word.

Op hoeveel voedingen zitten jullie nu? Wordt het al minder? En hoe gaat het 's nachts met de voedingen? Hier zit gemiddeld 3,5 uur tussen (overdag) en 's nachts voed ik rond 2u en rond 6u (na een voeding 's avonds rond 20u). Ben benieuwd.

Geplaatst

oh nee, Pien, wat zielig van Thijs! Maar een stoer ventje zo te horen, dat hij gewoon vanochtend weer naar school wilde. Is ook heel indrukwekkend natuurlijk, zo'n gipsarmpje ;-)

Nora, fijn dat de wendagen zo goed verlopen. Een hele geruststelling lijkt me. Goed dat je dat zegt, van die fles. Zal tegen die tijd zorgen dat Yinthe wat vaker uit de fles drinkt (en ook van andere mensen).

Leeuwtje, Yinthe slaapt nog nét niet op haar eigen kamertje. Wil haar eerste even laten wennen aan het nieuwe bed en de omgeving. Geef de nachtvoedingen de afgelopen 2 nachten in haar kamer en heb haar gisteren en vandaag laten spelen in haar nieuwe bed. Vanavond gaat ze voor het eerst slapen in haar eigen kamer, ben heel benieuwd. Zou heel fijn zijn om weer een keer een redelijke nacht te maken. De afgelopen nachten waren zo slopend, haast niet geslapen...

Ik zit op ongeveer hetzelfde schema als jij. Voed overdag elke 3,5 - 4 uur en 's avonds en 's nachts elke 4 - 5 uur. Probeer de laatste voeding rond 11 uur 's avonds te doen. Meestal komt ze dan weer rond 3-4 uur en dan rond 7 uur. Tenminste, laat ik het zo zeggen, dan word ik meestal al ruim een half uur eerder wakker van het gepruttel in haar slaap en als ze dan een beetje wakker begint te worden dan leg ik haar aan. Misschien zit er straks wel langer tussen als ik pas wakker word gemaakt door haar gehuil.

Ik heb dat ook wel eens, dat Yinthe ineens heel hard gilt. Weet niet hoe snel ik dan boven moet zijn, maar meestal is er niks aan de hand. Dromen, denk ik. Of dat ze in haar slaap haar armpjes aan het zwaaien was en hard tegen een van de spijlen van het bed sloeg.

14 eitjes in de vriezer... wauw. Dat is niet mis. Om jaloers op te zijn!

Meisje huilt, ze wil niet slapen (meestal 's avonds, dus ja, ook dat klinkt herkenbaar) dus ga maar weer even troosten.

liefs,

Mariek

Geplaatst

Hallo!

Hoe is het met iedereen? Ik ben vandaag eens lekker naar de bioscoop geweest en Isis de hele dag bij oma. Ging hartstikke goed! Opluchting hoor. Heerlijk om de deur uit te zijn (ondanks het dubbele gevoel, ik mis mijn meisje!) maar 's middags gingen mijn borsten behoorlijk pijn doen. Oef, wat was kolven een opluchting. Meteen twee voedingen voor woensdag als ze op de opvang zit (haar eerste hele dag....). Vorige week nog wat dramadaagjes gehad. Ik snapte er niets van totdat het na drie dagen eindelijk tot mij doordrong dat ze regeldagen had. Klopte helemaal met wat er in de boekjes staat. Vorige week ook nog op kraambezoek bij mijn schoonzus geweest. Een meisje geboren. En jeetje wat is 6 pond klein! Ik kan me niet meer voorstellen dat Isis ook zo'n ukkie was. Wat gaat het snel!!!!!! Morgen weer naar het cb voor prikken en de standaardmetingen. Ik ben benieuwd!

En jeeeee, het forum uit de lucht. Dat was schrikken! Gelukkig kunnen we ons ei weer bij elkaar kwijt.

Groetjes!

Geplaatst

Ja en helaas ging het uit de lucht terwijl ik net een heel verhaal had getypt! Haha was ik dus kwijt! Hier alles lekker zijn gangetje, vorige week wel zware dagen met M op reis, Thijs in het gips etc.. Heerlijk weekend gehad, lekker in de zon gezeten, Morris begint nu ook overdag wat langer tussen de voedingen te laten (van 8 a 9 naar 6 en soms 7 voedingen) en dat geeft wel veel rust! Vannacht maar eens in zijn eigen kamertje gelegd, en daar heeft hij heerlijk geslapen van 22 uur tot 7.15 uur! Hadden pappa en mamma ook weer eens even tijd voor elkaar, hahaha...

Vanmorgen wel wakker geworden met een hele natte plek in zijn slaapzak omdat hij zelfs door de puckababy heen aan zijn knuistje had liggen sabbelen dus vanavond maar weer eens een gewone slaapzak proberen..

Verder weinig te melden, ga zo maar eens aan de piramide strijkgoed beginnen die hier zich al dagen opbouwt, kan het mooie weer echt niet langer meer als excuus gebruiken om het niet te doen!

Nora, wanneer moet je weer aan het werk, best binnenkort zeker? Lekker dat het zo goed was gegaan bij oma!

Liefs Pien

Geplaatst

Hey hallo,

Hier gaat het heel goed, heerlijke dagen gehad, wat een supermooi weer zeg, heerlijk om nog vrij te zijn! Hadden een supermooi huis gezien, vrijstaand voor een redelijke prijs, en gisteren even gaan kijken. Hm, wel met een hele grote en wilde tuin, en ik vind het wel een moeilijke tijd om te verhuizen en te verbouwen met zo'n kleintje, naast de risico's van baan verliezen en zo. En ja, we wonen nu wel klein, maar het gaat de komende jaren nog prima lukken, en ik vind het zo fijn om aan het water en in Amsterdam te wonen. Wil dus eigenlijk helemaal niet weg. Maar ja, altijd goed om te kijken wat er te koop is.

Verder de oefen-oppasdag met opa en oma afgesproken, ze komen 10 juni een hele dag meekijken en-doen, dus ben benieuwd. Het flesje geven is in ieder geval al gelukt, ons meisje drinkt mijn melk van iedereen en uit iedere fles... gelukkig!

Nora, fijn dat het weer beter gaat na een paar 'mindere' dagen, jij loopt natuurlijk een paar weken voor op ons dus goed om te lezen wat ons mogelijk te wachten staat. Lekker he, als je kindje dan weer lekker in d'r velletje zit?

Wat goed dat jij je kleintje al een hele dag wegbrengt, ik ben nog niet verder gekomen dat een uurtje of 2 ;-) Maar goed, heb nog 4 weken voor ik aan het werk ga dus het wordt wel een keer tijd wat langer op stap te gaan... bios klinkt goed, of een avondje terras tot laat, prosecco drinken en de afgekolfde melk weggooien of zo...

Ben ook benieuwd hoe het CB ging bij jullie, en die toch wel nare prikken? Was het de 2e ronde al? Wij (nou ja, Tessa dus) is vrijdag aan de beurt voor de 1e 2 prikken, ook Hep B omdat haar vader uit Suriname komt.

En wat is nu het gewicht van Isis? Zal wel ruim 10 pond zijn, denk ik zo?

Marieke, hoe gaan de nachten nu? Al een beetje gewend aan zonder kind en gekreun te slapen? ;-) Hier hoef ik meestal niet te wachten tot ze huilt om eten hoor, ik ben meestal net wakker voordat zij dat is, zal wel moeder instinct zijn...

Liefs, Leeuwtje.

Geplaatst

Nou Pien, zitten we tegelijk te tikken...

Wow, wat slaapt Morris heerlijk zeg, van die tijden droom ik hoor! Hier ging het licht om 21:45u uit maar om 3:30u weer even aan... Maar goed, ik heb het er niet moeilijk mee hoor, want tussen bijna alle voedingen overdag slaapt Tessa echt wel 2 tot 3 uur. Heb haar gisteren zelfs 2x moeten wakker maken. Ze zal wel behoorlijk aan het groeien zijn, denk ik, en heeft die slaap daarvoor nodig.

Succes met strijken... Doe ik hier niet meer aan, gewoon dingen kopen en dragen die je niet hoeft te strijken... ;-)

Geplaatst

He girls!

Was even schrikken toen het forum offline was... pas toen merkte ik hoe verslaafd ik ben aan het contact hier met jullie :knuf:

Was een weertje, he... zo lekker om nu heerlijk in de tuin te kunnen zitten. Schuifpui open, vlonder op, echt genieten! Kan niet wachten tot het meisje iets groter is, dan gaan we lekker naar het strand met een schepje en emmertje.

Fijn om te horen dat het goed gaat met iedereen. Hoe gaat het met de arm van Thijs, Pien? Heeft hij er nog last van, of valt het mee?

En Nora, fijn dat de kleine naar oma kan en dat het oppassen zo goed ging. Best lekker om er even tussenuit te zijn zonder kindje he. Mijn moeder komt donderdag weer langs voor 2 nachtjes. Voor de gezelligheid uiteraard maar ook om op te passen. H en ik gaan vrijdagavond weer eens gezellig de stad (Amsterdam) in voor een borrel met wat vrienden. Kijk er heel erg naar uit! Kolf mee, hoewel... dat is echt wel het voordeel van een borst per keer voeden... de borsten 'kunnen ruim 7 uur mee' zeg maar ;-) Als ik voordat we weggaan de ene borst geef en de andere goed leegkolf, dan kan ik makkelijk 6-7 uur zonder al te veel stuwing. En veel langer dan dat zijn we toch niet weg.

Leeuwtje, ook op zoek naar een woning dus? Best lastig he. Wij zijn al ruim een jaar een beetje om ons heen aan het kijken, en sinds een half jaar ongeveer echt op zoek, maar tot nu toe hebben we nog niks kunnen vinden wat aan alle, of in ieder geval het overgrote deel van de eisen voldoet. Gelukkig hebben we, net als jullie, geen haast. En ik denk zo maar dat de woningmarkt nog meer onder druk komt te staan de komende maanden, dus misschien niet zo heel verkeerd om nog even te wachten met kopen... Waar kijken jullie?

Wauw, Pien, van 22.00 - 07.15 uur?!? LUCKY YOU!! Echt, ben vreselijk jaloers...

Wat zou ik het fijn vinden als onze meid ook eens echt goed door begint te slapen. Het gaat al wel veel beter nu dat ze op haar eigen kamertje slaapt. Ze vindt het nieuwe bed heerlijk en slaapt als een roosje, én ik word gelukkig niet meer wakker van elk zuchtje en pufje en kreuntje. Wat scheelt dat een boel zeg. De afgelopen nachten heb ik van 23.30 tot plusminus 4 uur kunnen slapen. Je hebt gelijk, Leeuwtje, ik word inderdaad wakker voordat ze echt gaat huilen. Wonderlijk hoe dat werkt he.

Yinthe heeft 9 juni de afspraak staan bij het CB voor de eerste prikken. En uiteraard weer voor een uitgebreide controle van gewicht en lengte en heupjes enzo. Over heupjes gesproken, hoe gaat het met de kleine Thirse, Hilde? Heb je de echo al gehad en is er al iets meer bekend? Heel toevallig werd ook bij het dochtertje van mijn broertje (eind januari geboren) een extra plooitje in de beentjes ontdekt. Dus ook zij moeten voor een echo om te kijken of de heupjes wel gelijk zitten. Mij werd bij de intake van het CB al verteld dat Yinthe sowieso extra daarop wordt gecontroleerd als ze 4-5 maanden oud is (in het zh) omdat ze zo lang in stuit heeft gelegen... is standaard procedure blijkbaar. Ik vind het prima! Beter een controle te veel dan te weinig...

Yinthe zit duidelijk tussen 2 sprongetjes in. Ze is het zonnetje in huis. Heerlijk zo'n vrolijk babietje. Ze slaapt heel goed (denk ook dat ze een groeispurtje heeft) en drinkt goed (geeft alleen wel heeeeel veel terug...blijft een beetje een probleem) en is overdag duidelijk langer wakker. Maar tijdens de wakkere momenten kan ze zichzelf prima vermaken (als mama het niet doet). Ligt ze heerlijk te lachen naar haar speeltjes of is ze heel geconcentreerd geluidjes maken aan het oefenen. Zo leuk om te zien.

Nou, heel verhaal weer. Maar we hadden ook een paar dagen in te halen, n'est pas? ;-)

Tot gauw weer!

liefs,

Mariek

Geplaatst

Hee meiden,

Hier ook zo´n heerlijk zoet mannetje op het moment! Zou het kunnen dat ze ook een sprongetje slapend doorbrengen? Morris slaapt de afgelopen dagen veel meer dan normaal, letterlijk van een minuut of 20 na de voeding tot de volgende voeding ofzo! En dan ook nog ´s nachts de hele nacht! Vind het bijna een beetje ongezellig!

Vandaag iets heel leuks gedaan.. Mijn vriendin werkt als ontwerpster bij een bureau wat veel verpakkingen ontwerpt en die waren bezig met een nieuwe verpakking voor een bepaalde luier van een bekende drogist en ze hadden nog een baby nodig voor op het kleinste maatje.. Vandaag is Morris op de foto geweest en als zijn foto gekozen wordt komt hij dus op die verpakking! Kan ook van niet hoor, er zijn nog 2 babies gefotografeerd.. Maar in ieder geval leuk om eens mee te maken! Hij gedroeg zich ook voorbeelding, lag heerlijk op die tafel onder die felle lampen om zich heen te kijken, vriendelijk te lachen etc.. Mijn trotse moederhart ging wel weer sneller kloppen.. Voor hetzelfde geld gaan ze natuurlijk brullen of slapen en dan ben je er voor niks..

Ik hou jullie op de hoogte!

Vannacht voor het eerst weer eens zonder de puckababy geslapen en prompt vond meneer dat 4.45 wel een mooie tijd was voor het ontbijt.. persoonlijk vind ik 7 uur meer geschikt maar hij liet zich niet pmpraten, lijmen met een speentje etc, het moest gebeuren! Vannacht maar uitvinden of dit geen toeval is (puckababy zit toch nog in de was) maar als dit vannacht weer gebeurd gaat hij morgen weer aan!

Vandaag ook nog weer even in Alkmaar geweest en wat leuke kleertjes gescoord (mt 62 truitjes beginnen al een beetje klein te worden)

Mariek, ken je Kixx kidswear (zit vlak naast de Lief! winkel)? Daar is nu de hele collectie 30% korting en ze hebben nog heel veel keus! Heb in ieder geval voor zowel Thijs als Morris leuke zomerdingetjes gescoord.. o.a. een heel leuk kort broekje voor Morris (zijn eerste haha) en een mooie Vingino broek voor Thijs (die vind ik normaal te duur maar ze zijn wel heel mooi) en nog wat shirts enzo.. Zag ook nog hele leuke jurkjes en meiden shirtjes dus ik dacht, ik meld het ff!

Morgen met Thijs voor controle voor zijn arm.. ben heel benieuwd of het gips er al af mag of dat hij nog langer moet, ik hoor om me heen wisselende verhalen met soortgelijke breukjes, van 1 week gips tot 4 weken.. we´ll see... Als het nog niet helemaal geheeld is heb ik liever dat ze er nog wat omheen doen want hij is er zelfs met gips zo wild mee, rustig aan doen kan hij gewoon niet.. (net zo´n druktemaker als zijn vader!)

Volgende week een dagje naar een bijeenkomst van mijn werk.. Mijn schoonzusje gaat oppassen, ben heel benieuwd hoe dat gaat.. Ik ga maandag op haar jongste passen als zij moet werken.. lekkere banjer van bijna 2, en zij past dan woensdag voor mij op...

Hebben jullie al eens onderweg gekolft? En hoe ging dat? Hebben jullie een speciale tas oid om het spul in mee te nemen? Ik zal waarschijnlijk wel op het toilet aan de bak moeten (het is in een hotel), dus mijn kolf op batterijen gebruiken.. Hoe lang zal dat meegaan? En hoe ga ik die melk koel houden, of zal ik het voor een dagje maar gewoon weggooien? Ik weet het allemaal nog niet hoor.. wat een gedoe...

Liefs Pien

Geplaatst

He, wat leuk van die fotoshoot!! Hoop dat Morris het wordt, dat zou echt heeeeel gaaf zijn! Wat zul je dan trots zijn zeg... wanneer hoor je het?

Thanks voor de Kixx tip!

En dat kolfen onderweg is inderdaad een gedoe. Ik heb het toen moeten doen tijdens de bruiloft van mijn goede vriendin. We waren daggasten, dus al met al heel lang weg. Ik heb toen na 8 uur een kamertje opgezocht in het landhuis waar we waren en H gevraagd de deur te bewaken. Gelukkig gewoon gebruik kunnen maken van het stopcontact. Maar ja, 2 borsten... dat duurde wel even. En ze zaten goed vol na al die tijd. Heb helaas helaas de afgekolfde melk weg moeten gooien. Heb tot nu toe dus nog geen gebruik gemaakt van de kolf op batterijen. Heb ook geen speciaal tasje ofzo.

Ennuh... dat is inderdaad wel het nadeel/voordeel van de Puckababy. Het kindje wordt (ietswat kunstmatig) langer in slaap gehouden. Voor de mama heel fijn, maar het kindje wordt niet voor niks eerder wakker denk ik dan als hij/zij niet in de Puckababy ligt vastgebonden (ben sinds ik 'm heb toch een beetje anti geworden merk ik).

Anyway, ik ga maar eens slapen. Moet er nog wel elke nacht zo rond 4 uur uit ;-)

liefs,

Mariek

Geplaatst

Tsja.. dat is de discussie he.. met inbakeren... Ik heb voor mezelf zoiets van.. hij groeit zo keihard dat hij die voeding echt niet nodig heeft ´s nachts.. Hij propt minimaal 7 (en meestal meer) voedingen in een dag en hij is tot nu toe minimaal 300 gram per week gegroeid en vaak nog meer... Ik durf het dus wel aan om dat ene hongersignaaltje uit te stellen.. Als hij kleiner was geweest of minder snel groeide had ik het ook niet gedaan... Bovendien blijft mijn productie goed op peil want dat is natuurlijk ook belangrijk..

Zo is het met dit soort dingen echt kijken naar de individuele situatie denk ik.. en vind ik dit ook zeker niet iets wat je klakkeloos moet doen.. Het heeft Morris in ieder geval geleerd om een nachtritme te krijgen met een langere diepere tuk dan overdag.. En we zullen zien, misschien was het wel toeval hoor, en slaapt hij vannacht weer langer.. hij heeft het al een aantal keer gehad de afgelopen weken dat hij in ene een keertje eerder komt.. en gelukkig gaat hij toch meteen weer slapen..

Van de foto´s weet ik niet wanneer ik het hoor.. ik wacht het wel af.. mijn vriendin zit dicht bij het vuur natuurlijk dus die zal het wel een beetje in de gaten houden!

Ik ga ook maar eens slapen.. voor het geval dat.. haha! Hoop dat je goed slaapt!

Liefs Pien

Geplaatst

PS Wat voor huis zoek je eigenlijk? Een nieuwe 2onder1 kap in jaren dertig stijl in Schagen niets voor je? Kindvriendelijk buurt met heeeele leuke buren hahahaha.. Dan weet ik nog wel wat nl...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden