Ga naar inhoud

Iemand kolftips?!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Pien, het was niet persoonlijk bedoeld, he, van mijn opmerking... maar dat weet je vast wel.

Ik ben het helemaal met je eens dat het kindsafhankelijk is. En dat ik een beetje anti ben is puur omdat ik het niet (meer) vind passen bij Yinthe. In tegenstelling tot Morris was Yinthe laatst 'maar' 120 gr per week gemiddeld aangekomen... dat is toch wat anders dan 300 gram (wauw!). En als ik zie hoe vredig ze vaak ligt te slapen met haar armpjes naast haar hoofdje en hoe leuk ze wakker wordt door met haar handjes over haar bolletje te aaien... én Yinthe heeft al heel lang een goed dag-nacht ritme te pakken. Dat scheelt natuurlijk ook enorm. 's nachts slaapt ze altijd direct na een voeding weer door. Dat is eigenlijk vanaf de geboorte al zo. Ben nog geen nacht met haar in de weer geweest (afkloppen!!!).

Dat is precies wat we zoeken, een 2-onder-1 kapper in jaren 30 stijl! Alleen... als ik tegen H zeg dat het nog verder de kop van Noord Holland in ligt dan Alkmaar dan gaat hij flippen ben ik bang :violent1: hahaha. Hij vindt Alkmaar eigenlijk al veel te ver, doet er nu soms al meer dan een uur over om op zijn werk te komen... we zoeken meer richting Haarlem/Heemstede en omstreken. Maar lief dat je aan me dacht ;-)

Hoe was de nacht?? Ben benieuwd. Hier weer zoals gebruikelijk om 4 uur eruit voor een voeding. Daarna nog kunnen slapen tot 8 uur.

Ben bang dat het volgende sprongetje zich heeft aangekondigd. Vanochtend heerlijk op de commode liggen 'kletsen' met de kleine meid. Ze was zo vrolijk en probeerde echt geluidjes te maken om en om. Elke keer als het lukte dan werd er gekrijst van plezier en wild getrappeld met de beentjes. En dan nogmaals als ik haar nadeed.

Alleen toen werd het blijkbaar allemaal eventjes te veel... daarna heeft ze een uur echt hartverscheurend gehuild en gesnikt. Zelfs bij mama zijn hielp niet echt. Zo zielig... En dat net op het moment dat mijn moeder weer een paar daagjes komt logeren...

liefs,

Mariek

• Reacties 454
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ohh wat sneu is dat toch he.. Hier is het al een tijdje geleden moet ik zeggen.. Van de week wel een avond gehad dat hij heel veel aan de borst wilde, zeg maar doorlopend van 19.00 uur tot 22 uur.. Maar de volgende dag was het weer goed.. Hier wordt vooral veel geslapen op het moment..

En ik vat het inderdaad niet persoonlijk op.. Dit soort dingen moet je echt per kindje bekijken, en ervaringen en ideeen uitwisselen vind ik juist zo interessant! En geef je groot gelijk dat je ermee gestopt bent, dat is ook het eerste wat ze adviseren als een kindje niet zo snel groeit he.. niet inbakeren, geen speen en bij ieder hongersignaal aanleggen.. En hoe zwaar het ook is, die nachtvoeding heeft ze dan ook echt gewoon nog nodig.. Ze klinkt ook als een aardig bijdehante tante.. met kletsen en dingetjes proberen te pakken etc.. dat kost ook veel energie! Kijk je wel eens op het borstvoedingsforum? Vind het wel heel erg fanatiek (allemaal minimaal een jaar volledig BV en vaak veel langer, volledig op verzoek voeden etc..) maar ze geven wel goede adviezen en tips, vind ik wel boeiend om te lezen. Het blijft interessante materie!

Nu even naar het ZH met thijs, ben benieuwd! En morgen gaan we lekker een weekendje naar Friesland met zijn 4tjes.. Hoop dat het weer nog ietsje beter wordt!

Liefs Pien

Geplaatst

Hee dames,

Wat een verhalen weer allemaal. Leeuwtje, ik moet over anderhalve week weer aan de bak! Pffffft, krijg wel een beetje de zenuwen hoor. Maar daarom is het alleen maar goed dat Isis nu al hele dagen wordt opgevangen. Alles in één keer zou ik echt niet kunnen 'handelen'. Ze is nu trouwens ruim 10 pond. De tweede prikkenronde zit er ook weer op. Gelukkig heeft ze er weinig last van gehad. Verder was alles helemaal oké. Gewicht is gemiddeld, lengte is iets minder dan gemiddeld en ze heeft een klein koppie, net zoals haar moeder. Met haar voorkeurshouding gaat het ook alle stukken beter. Ze draait steeds meer automatisch haar koppie naar rechts. Het is links wel iets afgevlakt maar dat ging volgens de arts helemaal goed komen. Nou he he, heerlijk als alles op rolletjes loopt. Ik moet er trouwens nog steeds aan wennen hoor, als Isis de hele dag weg is. Bij mijn moeder vind ik niet heel erg, maar de opvang is een ander verhaal. Maar ja, ik zal toch wel moeten en gelukkig mag je altijd bellen. heb ik dus ook gedaan!

Pien, wat gaaf van die fotoshoot. Ik zou zo trots zijn als een pauw!! Super! Wanneer hoor je of hij op de 'cover' komt? Ik heb nog nooit onderweg gekolft. Maar ik heb een speciale kolftas waar ook een vrieselement in past zodat je de melk koel kunt houden. Aangezien ik straks op het werk kolf en fietsend naar huis ga, is dat ideaal. Nu maar hopen dat een hittegolf uitblijft.......oh ja, Marieke, mijn borsten waren overdag na 8 uur niet voeden/kolven behoorlijk gevoelig. Het kolven was toen heerlijk.

Vannacht voor het eerst in lange tijd trouwens weer midden in de nacht mijn bedje uit. Daar tegenover staat dat ze vandaag voor het eerst een schaterlach heeft laten horen! PRACHTIG! Hee, ik ga weer stoppen want ik moet zo de deur nog uit.

Groetjes, Nora.

Geplaatst

Hey meiden,

Wat is het toch altijd heerlijk om de verhalen van jullie kleintjes te lezen! Ik kijk echt uit naar nieuwe berichten en herken mezelf en Tessa er bijna altijd zo goed in.

De huizenjacht. Marieke, je zoekt volgens mij in ongeveer dezelfde buurt als wij? Het huis dat we afgelopen weekend hebben gezien is in Warder (tussen Purmerend en Hoorn, maar jij woont in Alkmaar dus zal het misschien wel kennen). De foto's van het huis blijven wel in m'n hoofd hangen hoor. Mijn schatje gaat over een jaar of 2 in Alkmaar werken en ik ben flexibel, dus qua plek (verkeer) is het wel ok. Maar je, we gaan allebei minder werken dus vraag ik me af of een hogere hypotheek wel verantwoord is (aan de andere kant kunnen we nu een hypotheek krijgen die met de salarisstroken straks misschien niet meer lukt). En toch die tuin, heb verre van groene vingers... Denk dat ik de makelaar eerst maar eens ga vragen of er muziek in de vraagprijs zit en dan maar een keer kijken...en stiekum hopen dat de binnenkant enorm tegenvalt ;-) Pien, Schagen is voor mij wel iets te ver van A'dam, maar er zullen ongetwijfeld supermooie huizen te koop zijn tegen prijzen waar je hier een flat buiten de ring voor hebt. Met jou in de buurt natuurlijk wel altijd een goede oppas ;-)

Fijn om te lezen dat Isis niet zoveel last van de prikken lijkt te hebben (wij gaan morgen). En al ruim 10 pond, wordt echt opletten als je haar 's nachts slaperig uit bed pakt en stevig moet vasthouden, toch? En uren op de arm is ook niet meer vol te houden ;-) Denk dat Tessa iets zwaarder is, maar wel ook een klein koppie en misschien ook wel wat kleiner dan gemiddeld, maar jullie lezen het (over-)morgen natuurlijk.

Na het inenten is inbakeren natuurlijk niet toegestaan, dus ik heb alvast 1 slaapje per dag zonder Baby-bonkie gedaan. Niet echt een succes helaas ;-( Verder is 'ie over een maand echt te klein dus ik ga me bij Marieke aansluiten en afbouwen. Pff, terwijl ze heel goed en heel rustig slaapt. Denk dat het wel beter is voor haar ontwikkeling want ik moet zeggen dat ze met haar handjes geen actieve dingen doet als iets grijpen, vastpakken of vasthouden (behalve de vingers van papa en mama), in de boekjes lees ik dat veel baby's van 10 weken dit toch wel al (beginnen te) doen.

's Nachts slaapt ze nog steeds van ca 21u tot 3u of soms 4u. Tja, vroeg naar bed dus hier (maar dat is ook vaak best gezellig met z'n 2, haha). Ik wil haar voor een late voeding (nog) niet wakker maken en heb eigenlijk niet zo'n zin om tot 23:30u wakker te blijven, dus prima zo, hoef er maar 1x uit en ben dan best fit. Ga een late voeding maar eens proberen na de inbaker-afbouw, die lijkt me eerst uitdaging genoeg...

Afkolven onderweg heb ik ook nog niet gedaan, heb wel de Medela Swing gekocht en het gaat best ok, gemiddeld 75 cc een uur na het voeden. Heb daarnaast een handkolf geleend, want ik ga vast vergeten de kolf iedere keer mee naar huis en weer naar het werk mee te nemen. Moet zeggen dat de handkolf het echt (ook) prima doet!

Nou, ook hier weer een heel verhaal zeg...

Pien, veel plezier en lekker weer gewenst in het hoge noorden!

Geplaatst

Hee Nora,

Erg he, dat aftellen tot je weer aan de slag moet.. Wel lekker dat de opvang al wat eerder startte, kun je een beetje wennen en ook nog even wat dingetjes voor jezelf doen.. Morris gaat binnenkort ook een paar keer wennen, kan ik mooi weer eens naar de kapper.. ik kan al mijn 13 grijze haren weer tellen!

Gaat het goed bij de opvang met je afgekolfde melk? Lijkt me best lastig om in te schatten hoeveel je nodig hebt enzo.. Hoeveel geef je mee voor een hele dag?

Ik denk dat ik tegen de tijd dat ik weer aan het werk ga (begin augustus) ga afbouwen naar half/half dus overdag KV en ´s avonds en ´s morgens BV.. Maar dat denk ik nu, wie weet dat ik tegen die tijd toch nog een tijdje besluit te gaan kolven op mijn werk..

Thijs heeft nieuw gips gekregen vandaag wat er nog 2 weken om moet blijven, het was best pijnlijk voor hem toen het er even af was dus hij vond het niet zo erg.. hij mocht nu ook kiezen wat voor gips dus het heeft een stoer camouflage printje, heel schattig! Op de terugweg nog even met de mannen naar de supermarkt voor een paar boodschapjes, maar in de winkel bedacht Morris zich dat hij honger had.. BRULLEN! En dat snap je dan niet.. niemand van de klanten voor me met overvolle karren weekendboodschappen biedt dan aan dat ik even voor mag met mijn paar dingetjes he.. echt onbewust asociaal.... stoicijns voor zich uitstaren, of erger nog, geirriteerd omkijken.. en ik met klotsende oksels er achter, en maar wiebelen met die wagen etc.. Was blij dat ik thuis was!

Ga toch maar even een koeltas halen denk ik voor volgende week.. Zou het daar de hele dag koel in blijven met een paar vrieselementen? wel toch?

Liefs Pien

Geplaatst

Hee Leeuwtje, weer tegelijk hahaha!

Schagen is idd wel ver voor iedere dag op en neer naar A´dam.. (Ik ga meerdere malen per week voor mijn werk naar Huizen.. das helemaal een drama) en ook hier zijn de prijzen behoorlijk gestegen de afgelopen jaren, maar inderdaad, een stuk beter dan in A´dam.. Wij zijn hier allebei opgegroeid en na in Utrecht, A´dam en Engeland gewoond te hebben uiteindelijk weer terug beland.. Wel heel vertrouwd en gezellig.. Sta regelmatig op het schoolplein met meiden waar ik zelf vroeger mee op school gezeten heb etc.. Ook zijn alle opa´s en oma´s in de buurt en dat is heerlijk met kleine kinderen.. Het dagverblijf is in een boerderij met een mega buitenterrein met kinderboerderij, moestuin etc.. Bovendien heb je hier nog wel leuke kroegjes, winkels, restaurantjes, theater en bioscoop, dus niet helemaal the middle of nowhere.. Kortom, ik ga hier niet meer weg!

Maar het heeft ook zijn beperkingen.. Heb nu discussie op mijn werk over mijn uren (ik wil 3 dagen en zij willen 4) en dat is heel lastig, en dan denk je wel, waar ga ik ooit een leuke uitdagende parttime baan hier in de buurt vinden? Ach.. we´ll see!

Liefs Pien

Geplaatst

Meiden, ik ben ongesteld!! Arghh!! Heel vreemd om na een jaar weer ongesteld te zijn. Ben ik de laatste bevallen en de eerste weer ongi? Best snel voor mijn gevoel. Geef tenslotte nog volledige BV.

(morgen meer, mijn moeder is er, zo ongezellig als ik hele tijd achter de pc zit, maar dit moest ik even melden ;-))

liefs,

Mariek

Geplaatst

Hee Mariek, dat is inderdaad best snel! Wel balen inderdaad, maar vroeg of laat moeten we er allemaal weer aan geloven.. Op zich wel een goed teken hoor, je lichaam is al weer aan het voorbereiden op de volgende... hahaha.. Hoop dat het meevalt met de buikpijn en dat je wel lekker van het bezoek van je moeder kunt genieten!

Goed weekend allemaal!

Liefs Pien

Geplaatst

Heeee,

Ik dacht dat ik deze week ook ongesteld ging worden, het rommelde zo, maar het heeft niet doorgezet?! Niet dat ik het jammer vind ofzo. Ik zit er echt niet op te wachten. Mariek, is het een heftige ongesteldheid?

Leeuwtje, hoe zijn de prikken gegaan? Heeft ze hard gegild? Ik krijg Isis gelukkig altijd snel getroost, behalve als ze honger heeft.......daarom inderdaad heel erg aso Pien dat niemand je in de supermarkt even voor laat. Te triest voor woorden.

Isis wordt inderdaad te zwaar voor leuke 'luchtspelletjes'. Die laat ik daarom maar aan mijn mannetje over en 's nachts word ik gelukkig nog maar zelden uit bed geroepen. Vanmorgen was het weer lekker 7 uur.

Ja, melk drinken op de opvang gaat best. Het maakt Isis weinig uit van wie ze de fles krijgt, de kleine schrokop. Ik geef voor een hele dag 3 flesjes van ongeveer 110 of 120 cc mee. Daar redt ze het wel mee. Mijn mannetje heeft er een keer 130 cc gegeven, ook al weer weken geleden, en toen lag ze echt helemaal knock-out in de box.....

Heeee, ik heb een goed idee. Waarom komen jullie niet gezellig met z'n allen in de buurt van Dordrecht wonen?! Hahaha.

Liefs van Nora.

Geplaatst

Dordrecht? Nou, dan mag ik wel een nachtoppas regelen... ;-)

Meiden, de prikken gingen prima, ze kreeg 2 prikken dus (1 voor Hep-B maar dat is omdat m'n man in Suriname is geboren) en behalve een gilletje en (echt waar) een paar seconden huilen bij de 2e prik geen krimp. Sterker nog, ze is de rest van de dag superlief geweest, en ligt nu lekker in haar bedje te slapen zonder huilen, maar met een partijtje brabbelen (ik denk een goed gesprek met zichzelf over de aardige zuster). Verder 5380 gram, dat is op de lijn, en zoals gedacht nog steeds een klein koppie. O ja, ze is 58.1 cm dus dat verklaart waarom ze er in de rompertjes 56 altijd zo sexy uitziet als ik 'r uit bed haal (blote schoudertjes). Ben dus helemaal blij en gerust voor de volgende serie (over een maand).

Later meer, ik ga nu naar de massage (je weet wel, de bon van Moederdag verzilveren).

XXX.

Geplaatst

Leeuwtje,

wat fijn dat vaccineren zo goed is gegaan. Vond je het zelf eng?

Volgende maand zijn wij aan de beurt. Ben benieuwd hoe ze reageren.

Ik lees dat je 3 flesjes van 110-120cc mee geeft aan de opvang. Ik geef nu al flesjes van 120cc aan beiden (kv of bv). Ze drinken het 9vd10 keer op, maar het lijkt wel veel in vergelijking met jou kleintje.

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Hey hallo,

De massage was heerlijk....

Nou, ik was iets te snel met mijn positieve reactie over de prikken. Tessa had vanavond toch lichte koorts, eerst 38.5 en toen 38.8 en was ook niet zo alert vond ik. We hebben haar lekker bij ons gehouden op de bank, rustig in een badje gedaan en in haar kamertje gevoed en in een slaapzakje gelegd. Ze is nog wat onrustig en af en toe gilt ze kort maar hard (van de koorts, enge droom?) dus we houden haar vannacht goed in de gaten... Wel zielig maar niets ernstigs, denk ik. Stéphanie, ik was zelf zenuwachtiger dan zij hoor, maar heb niet gehuild. Wel de eerste keer op het CB, maar toen stond ik nog stijf van de hormonen en kreeg toen te horen dat ik m'n meisje absoluut niet op haar buik mocht laten slapen (en dat was toen heel moeilijk want op haar rug leggen betekende toen alleen maar huilen).

Nora, die hoeveelheden kloppen volgens mij precies zo. Ik denk dat ik dat ook gaan aanhouden voor de oppasoma's en -opa's. Geef je een reserveflesje? En waarin vervoer je het naar het KDV eigenlijk? Moet straks natuurlijk ook iets bedenken voor de rit van de koelkast op kantoor naar huis (nu een half uur tot een uur als het tegenzit).

Wat heerlijk trouwens, dat jij gewoon kan slapen tot 7u!

Stéphanie, klinkt inderdaad als veel met hun huidige gewicht maar joh, prima toch, ze kunnen het gezien hun geboortegewicht volgens mij goed gebruiken (maar ja, ik werk dan ook niet op een CB, daar zeggen ze misschien wel wat anders, maar daar zou ik me dan weer niet veel van aantrekken hoor).

Nou Marieke, je 'systeem' doet het weer, goed om te weten maar ja, wel weer ongemakkelijk he? Heb gelezen dat de 1e keer wat heftiger en langer kan zijn en je borstvoeding tijdens 'de dagen' iets kan teruglopen en zelfs anders kan gaan smaken. Niet ongerust zijn dus als Yinthe een vreemd gezicht trekt ;-)

Enne, heeft combat-Thijs zich al gemeld bij de landmacht? ;-)

Nou, ga maar eens kijken of ik kan slapen (ben nog een beetje hyper van deze dag, merk ik). Hoop dat jullie een fijne nacht hebben (gehad)! Liefs, Leeuwtje.

Geplaatst

Hee Leeuwtje,

Wat vervelend dat Tessa last heeft gehad van de prikken. Gaat het nu beter? Isis was de eerste keer wat koortsig en plakkerig, maar dat was de volgende dag weer over. Ik heb de eerste keer tegen de tranen moeten vechten hoor. Vond het vreselijk! En ach, dat cb. Vorige maand had de verpleegkundige me ook helemaal bang gemaakt. De hoofdomtrek was wel erg weinig gegroeid, vond ze. Daar moesten we de volgende keer maar eens goed naar kijken. Nou, dinsdag was er net zoals een maand geleden een cm bijgekomen maar de arts vond het helemaal prima. Ze heeft, net zoals haar moeder, een klein koppie. Met 3 maanden 37 cm. Ik denk dat je als moeder zelf het beste weet hoe het met je kindje gaat en wat goed voor ze is. Als Tessa graag eens op haar buik wil liggen dan moet dat toch kunnen?! Ik ken genoeg mensen die er groot mee zijn geworden!

Hee Stephanie, die kleintjes van jou kunnen blijkbaar lekker drinken! Het zal wel per kind verschillend zijn. Isis heeft met 120 cc voldoende om de volgende 3 uur mee door te komen en ze groeit als kool hoor. Elke maand zit er weer een kilo bij!

Leeuwtje, ik vervoer de flesjes in een speciaal (Medela) tasje met bijpassend koelelement. Werkt prima!

Fijn weekend!

Liefs van Nora.

Geplaatst

He meiden!

Eindelijk weer tijd om uitgebreid te reageren. Moeders is na 2 nachtjes logeren weer terug naar huis. Altijd weer erg gezellig, én fijn om gisteravond met H als vanouds weer eens uit eten te zijn geweest op de grachten in Amsterdam (BIHP, aanrader). Even tijd voor elkaar, goede gesprekken (en niet alleen over de baby ;-))

Nora, wat heerlijk, een schaterlach! Kan niet wachten om dat ook te horen, lijkt me zalig. En fijn dat het goed gaat met de voorkeurshouding... toch vervelend als dat niet vanzelf bijtrekt, maar gelukkig niet het geval zo te horen. Hoe ging het sporten trouwens? Ik ben vanochtend voor het eerst weer geweest. BodyPump al jaren, dus dat vanochtend ook weer gedaan. Alleen kreeg daar de tip van de instructrice om geen borstspieroefeningen te doen, en al helemaal niet opdrukken, omdat ik BV geef. Dan zijn het toch behoorlijk wat oefeningen die ik niet mee kan doen, dus ga misschien volgende keer eens naar BodyBalance, kijken of dat wat is. Wel heel lekker om weer te sporten, heb het echt gemist.

Wauw, Pien, een paar keer per week naar Huizen op en neer... dat is inderdaad best een hele afstand. Kan me voorstellen dat je dan 3 ipv 4 dagen wilt gaan werken. Hoop dat je werkgever je wensen tegemoet komt.

En wat aso zeg, van die mensen in de rij bij de supermarkt. Maar je hebt hopelijk gelijk, dat het onbedoeld asociaal gedrag was en niet bewust vervelend. Moet eerlijk bekennen dat ik nu ik zelf een kleintje heb veel bewustiger ben van de ongemakken van simpele dingen als boodschappen doen met een babietje.

Kleintje is wakker, ga straks verder....

Geplaatst

was ik weer...

Kleine sabbelt zo hard op haar handjes af en toe dat er rode geirriteerde plekken onstaan... doen jullie kleintjes dat ook...? Begin te twijfelen of ik wel genoeg voeding geef... maar als ik dat zo lees, dan zit ik gemiddeld hetzelfde als jij, Leeuwtje, met 100-120 per keer ongeveer en dat elke 3,5 - 4 uur overdag.

Oh, that reminds me! Vannacht een doorbraak: Yinthe heeft van ongeveer 21.00 uur tot 05.00 uur geslapen!! Mijn borsten stonden op springen. Hoorde van mijn moeder dat ze Yinthe voor het slapen gaan een flesje van 140 cc had gegeven... Fijn hoor. Het is dat wij pas rond 12 uur in bed lagen, maar anders hadden we eindelijk eens een lange tijd achter elkaar door kunnen slapen. Hopelijk komende nacht weer!

Leeuwtje, net even gekeken in Warder (via Funda dan), maar wat een leuke huizen daar! Vooral die ene... echt mijn droomhuis... als dat ook het huis is wat jullie op het oog hebben dan kan ik me heel goed voorstellen dat je enthousiast bent. Een plaatje, ook van binnen.

Hoe gaat het nu met Tessa? Is ze de prik weer een beetje te boven? Of nog steeds verhoging? Ik moet a.s. dinsdag naar het CB voor de prik.

En wat buikliggen betreft... zou me zeker niet te druk maken over het commentaar van het CB. Wij allen zijn zo opgegroeid! Wij mochten juist niet op onze rug gelegd worden omdat ze toen dachten dat we zouden kunnen stikken als we iets zouden teruggeven... hoe de tijden veranderen. Mijn moeder vertelde dat ze me de ene keer op mijn zij moest leggen, de volgende keer op mijn buik en de keer daarop weer op de andere zij, maar nooit op de rug. En waarschijnlijk zijn jullie ook op die manier als baby groot geworden, dus als onze kleintjes af en toe op de buik willen slapen... zoveel kwaad zal het heus niet kunnen.

Yinthe wil niet meer op haar buik liggen, vindt het eng lijkt wel. Ze begint steevast elke keer te protesteren als ik haar op haar buik leg. En als ik haar dan een poosje laat liggen dan begint ze al snel te huilen. Maar ik doe het toch maar af en toe, want volgens mij is het heel goed voor de ontwikkeling van de nek- en rugspiertjes. Tenminste, dat vertelde de kraamhulp mij destijds. Leggen jullie jullie kleintjes ook af en toe op de buik?

Ik kwam mijn babyboek tegen bij het opruimen afgelopen week. Een van de foto's:

ik_2mnd.jpg

Dit ben ik, 2 maanden oud (geen commentaar aub... ik weet het, was niet de mooiste baby haha) Ik was versteld van de manier waarop ik mezelf toen dus al op de armpjes zo hoog kon opdrukken! Ligt ongetwijfeld aan het buikliggen... Yinthe kan dit absoluut nog niet, en die is ruim 2 maanden oud nu... Of ligt het aan Yinthe, kunnen jullie kleintjes dit al wel?

Ongesteldheid is inderdaad super heftig. Voel me behoorlijk brak daardoor, en slapjes. En volgens mij smaakt de melk inderdaad anders, Yinthe trekt af en toe zo'n vies gezicht als ze aan de borst ligt, haha. Verschijnt er ineens een diepe frons en dan gaat ze wat trappelen en afzetten en laat ze los. Meestal wil ze na enig aandringen daarna wel weer drinken, maar niet van harte. Hoop dat de productie een beetje op pijl blijft...

Tot gauw weer! En enjoy Friesland, Pien!

liefs,

Mariek

Geplaatst

Nou, ik vind het een prachtige foto hoor. En erg knap dat je met 2 maanden al je hoofdje zo goed omhoog kon houden. Tessa 'traint' iedere dag een paar keer kort, of maar 1 keertje langer (paar minuutjes) maar kan het niet zo goed en vind het zeker niet zo leuk als jij het zo te zien vond. Kon je ook snel kruipen en lopen? Ik zal die mijlpalen ook eens aan m'n moeder vragen.

Lekker dat je van je avond samen hebt genoten, was het niet lastig om niet de hele tijd aan Yinthe te denken? Leuk, Bodypump, heb het ook heel lang fanatiek gedaan en vond het echt fantastisch. Heb nu mijn passie gericht op het hardlopen en dat is nu wel iets praktischer, schoenen aan en gaan. Morgenochtend weer!

Mooi huis he? We kunnen wel samen proberen de prijs te drukken... ;-)

Over het handjes sabbelen kan ik je niet zoveel vertellen, Tessa doet het wel, maar niet vaak of lang, ze lacht en brabbelt heel veel, maar met handjes en voetjes gebeurt nog niet zoveel. Dat sabbelen is gewoon extra zuigbehoefte, sommige baby's hebben dat wat meer dan andere. En als ze niet huilt, zal het geen honger zijn, lijkt me. Heeft ze een fopspeen?

Hier gaat het gelukkig beter, de koorts is gezakt tot 38 en de kleine is zomaar al om 20u gaan slapen. Dat lukt meestal niet, 20:30u is het meestal. De laatste voeding was rond 18u dus als het lukt, ga ik haar proberen later vanavond nog te voeden en dan eens kijken of ze het ook tot een uur of 5 kan volhouden.

Ben blij dat het alleen bij een beetje koorts/verhoging is gebleven, verder lijkt ze geen last van de prikken te hebben (gehad), ook al schrok ik gisteren natuurlijk wel.

Nora, het hoofdje van Tessa is ook maar 38 cm hoor en dat zit volgens mij ook onder het gemiddelde, maar ik maak me ook geen zorgen hoor, dat zit hier gewoon in de familie, net als bij jou. En daar zitten genoeg intelligente mensen tussen, haha ;-)

Zal ook eens gaan kijken voor zo'n tas!

Liefs,

Leeuwtje

Geplaatst

Denk echt dat alle baby's dat toen konden, hun hoofdjes zo hoog optillen en steunen op hun armpjes. Als je als baby constant op je buik word gelegd dan ontwikkel je die spiertjes veel beter en sneller, vermoed ik.

Was heel leuk om het babyboek weer terug te vinden. Zo mooi, al die jaren-70 foto's.

Wat kruipen en lopen betreft, in het boek staat dat ik met 13 maanden mijn eerste stappen los heb gezet... dat is gemiddeld toch?

Jaaaa, prachtig huisje, Leeuwtje! We kunnen inderdaad proberen de prijs te drukken, allebei een heel laag bod doen, dan moeten ze wel gaan zakken ;-)

Fijn dat het nu weer beter gaat met Tessa. Die stomme prikken ook. Maar ja, uiteindelijk is het toch beter dat ze ze krijgen he.

Yinthe heeft ook een klein koppie. Bij de laatste meting was die ook maar 37 cm en ik heb zo het idee dat ze voornamelijk in de lengte is gegroeid de laatste weken. Tenminste, dat is zeker het geval, ze past makkelijk in maat 62 wat de lengte te betreft, maar nog steeds in 56 in de breedte... ben dus de rompertjes maatje 56 flink aan het uitrekken om ze langer te maken. Benieuwd wat de hoofdomtrek dinsdag is, maar het zal niet heel veel meer zijn geworden.

Hardlopen lijkt mij ook wel wat. Kan je echt verslaafd aan raken he. Misschien ga ik dat binnenkort ook maar eens oppakken.... zit nog steeds met 7 kilo teveel ;-)

liefs,

Mariek

Geplaatst

Hela!

Ben weer terug in de bewoonde wereld! (haha, valt wel mee hoor, hier ook veel rust en ruimte etc.. ) Heerlijk weekend gehad, lekker erop uit, Thijs vond het te gek, wel jammer dat hij niet naar het zwembad kon met zijn gipsarm maar gelukkig nog genoeg andere dingen te doen.. We hebben zelf een huisje op het park waar we waren (Landal Esonstad bij Lauwersoog in de buurt, heel leuk!) en waren er al 2 jaar niet geweest en hadden nu, zoals elke keer als we er zijn, weer echt zoiets van, dat moeten we vaker doen!

Morris had zaterdag weer een echte slaapdag.. Hij is gedurende de hele dag echt in totaal maar 2 uur wakker geweest, hebben die van jullie dat ook wel eens? Verder vanmorgen voor het eerst sinds een week weer eens doorgeslapen tot 7 uur, toch een stuk beter dan de 5 uur van de afgelopen week!

Mariek, wat lekker dat yinthe wat langer slaapt, nog even en ze slaapt vast door! En wat heerlijk, een avondje samen weg! Moeten wij ook nodig eens doen...

Wat een mega baby heb ik trouwens vergeleken bij jullie... Haha volgens mij was zijn hoofdomtrek de vorige keer al 44 cm ofzo.. En toen, met 8 weken, was hij al 59 cm lang.. Donderdag moet ik weer heen met hem, dus ben benieuwd.. Dan ook voor de tweede prikken, eerste keer niks geen last dus hoop dat dat zo blijft..

Vanmorgen trouwens behoorlijke stuwing toen ik wakker werd, ik stond echt op knappen! Na 1 borst helemaal leeggedronken te hebben was Morris vol en toen de andere maar leeggekolft, en wat denk je, gewoon 180 cc uit 1 borst! Niet zo gek dus dat hij er maar eentje hoefde.. Ach, mooi weer een voeding in de koelkast voor woensdag als ik een dagje wegga.. (Nee niks leuks, werk bijeenkomst...)

Vandaag de oppas op mijn neefje van bijna 2, heel gezellig! Kwam mooi uit want mijn schoonzusje moest vandaag een extra dag werken ivm een training, dus dan pas ik op en woensdag is zij dan vrij ipv vandaag en past zij op Morris.. Konden we elkaar mooi uit de brand helpen! Heb bij mijn nichtje haar dubbele wagen geleend dus ga straks lekker met de mannen aan de wandel!

Vanavond avondvierdaagse lopen met Thijs, heb besloten alle avonden zelf mee te lopen, krijg ik meteen wat extra beweging!

Leeuwtje, is Tessa weer opgeknapt?

Fijne dag allemaal!

Liefs Pien

Geplaatst

He Pien!

Lekker zeg, zo'n huisje. Lauwersoog is mooie omgeving. Hebben jullie een recreatiewoning gekocht daar? Ik overweeg om samen met mijn broertje een recreatiewoning te kopen. Voor eigen gebruik en voor de verhuur. Zeker nu we beide gezinnetjes hebben lijkt ons dat de investering waard.

Yinthe heeft ook van die slaapdagen. Net als Morris is ze dan hooguit 2 uur alles bij elkaar wakker. En maar slapen en maar slapen. Daar staat dan af en toe een dag tegenover dat ze amper slaapt... dus het zal wel een vorm van zelfregulering zijn, bij die kleine babietjes. Ze groeien en ontwikkelen ook zo ontzettend hard op dit moment. Yinthe verandert zienderoog. Ze begint echt een mini-mensje te worden, zo helder die blik die je volgt door de kamer, zo duidelijk de gezichtsuitdrukkingen. Heb veel meer echt contact met haar de laatste dagen.

En van die stuwing, dat heb ik de laatste tijd ook weer! 180 cc, wauw... lekker toch! Ben ook weer aan het kolven geslagen, de productie is ineens weer enorm toegenomen (waarschijnlijk dus tijdelijk afgenomen door de menstruatie) Hier gisteren ook met gemak 140 cc uit 1 borst. Komt heel goed uit, mijn moeder heeft natuurlijk de vriezer geplunderd toen ze aan het oppassen was ;-)

Goed geregeld met je schoonzusje. Dat mis ik wel... de hele familie woont op minimaal 2 uur rijden bij ons vandaan.

Leuk, die avondvierdaagse. Doet me denken aan vroeger. Heb ergens nog van die medailles liggen. Vond het altijd heel leuk. Grappig hoe dat soort dingen nu weer terugkomen, nu dat we zelf kindjes hebben. Heel veel plezier alvast voor vanavond!

liefs,

Mariek

Geplaatst

Hai,

Ja het is inderdaad een recreatiewoning op een Landal park, moet zeggen dat het wel goed bevalt.. Alles kwa verhuur en onderhoud etc wordt voor je geregeld dus je hebt er zelf helemaal geen omkijken naar.. M heeft ook nog met 2 vrienden een huisje vlakbij Sneek gekocht op een kleiner parkje (niet van Landal) en dat zijn ze op dit moment aan het inrichten.. Ik heb er zelf niet zo heel veel verstand van maar het is wel een goede stabiele investering met redelijk rendement, en daarbovenop natuurlijk het plezier van eigen gebruik!

Pff wel aanpoten hoor met de 2 mannetjes, gelukkig slaapt Morris nu en ligt de andere uitgeteld op de bank met een tekenfilm.. kan ik ook even bijkomen..! Petje af voor meiden die dit elke dag doen, doe mij maar 5 jaar leeftijdsverschil!

En inderdaad, jeugsentiment alom, zeker als je kleintje naar school gaat.. Avond4daagse, kerstviering, schoolreisje, zwemles, het komt allemaal weer terug!

Morgen met morris naar de plastisch chirurg, sneu he.. Hoop dat het meevalt..

Liefs Pien

Geplaatst

Ha dames,

Pientje, ik vind het knap hoor. Zorgen voor twee kindjes. Ik was gisteren voor het eerst weer eens ziek, fikse koortsaanval. Nou, ik vind het dan echt geen doen. Natuurlijk was Isis net die dag niet te genieten. Vandaag heeft ze weer de hele dag mijn moeder liggen slapen.....maar ja, 's avonds heeft ze dan ook altijd haar jengelmoment. Hopelijk valt dat straks mee want dan gaan we naar de terugkomdag van de zw yoga! Ben benieuwd.....

Marieke, wat een leuke babyfoto van jou! Vind je wel een mooie baby hoor! En tsja dat kopje omhoog houden. De ene baby is meer geïnteresseerd in het ene ding dan in het andere. Isis kan het wel heel goed houden. Ze wil ook constant op schoot zitten en zeker niet als een baby in mijn armen liggen. Nee, dat koppie moet omhoog. In haar handjes of voetjes is ze echter helemaal niet geïnteresseerd.......

En jee Pien, Morris is zeker een grote vent in vergelijking met mijn kleine meid. Hahaha! Wat een verschil in baby's heb je toch!

Mijn familie heeft overigens een huisje op Ameland. Inderdaad ideaal! Lekker verhuren en zelf natuurlijk ook de nodige weekjes pakken. Zekers een aanrader! En de investering waard, lijkt me zo. Nou, ik ga weer kolven (het komt nu al mijn neus uit...) enneh 140? 180 cc? Na hoeveel uur is dat? En 's ochtends of 's avonds?

Groetjes!

Geplaatst

Oooh, wat heb jij leuke mannekes! en wat is Thijs al groot!

Geplaatst

Meiden,

Morgen belt ik me weer wat uitgebreider hoor, beetje druk geweest maar alles gaat hier goed hoor. Tessa is helemaal de oude, ons zonnetje in huis!!!

Pien, succes bij de plastisch chirurg en Marieke, succes met de prikken morgen!

Geplaatst

Wat heb je toch 2 heerlijke mannetjes, Pien!! En wat is Morris groooot! Hoe lang is hij nu? Misschien dat onze ukkies wel even lang zijn inmiddels, maar Yinthe is minimaal een kilo lichter ;-)

Het zal inderdaad flink aanpoten zijn met 2 kindjes...haast geen rustmomenten meer. Dan lijkt me 5 jaar leeftijdverschil zeker best fijn!

En Nora, ik hoop ook zeker dat Yinthe straks als ze 3 maanden is haar koppie op haar buik liggend op die manier omhoog kan houden. Isis heeft tenslotte 4 weken voorsprong op onze kleine meid ;-) Ook Yinthe is nog niet geinteresseerd in haar handen of voeten. Begint nu voor het eerst een beetje te slaan naar haar speeltjes en heel af en toe iets vast te pakken.

Die 140 cc is als ik kolf in plaats van voed vanuit die borst. Dus dat is dan zo rond de 5-7 uur nadat die borst voor het laatst is aangesproken. Een complete voeding dus eigenlijk. Ik moest laatst kolven omdat Yinthe zo lang had doorgeslapen en een voeding had overgeslagen. Mijn borst stond toen op springen. Wel fijn om te weten dat er genoeg in de borsten zit. Daar kom je dan pas achter eigenlijk...

Net even lekker uit eten geweest met mijn beste vriendin. Merk dat de interesse om dingen te ondernemen buiten het gezinnetje om steeds meer terug begint te komen. Heerlijk om af en toe weer even gewoon Mariek te zijn in plaats van mama.

Pien, klinkt goed, zo'n huisje. Zeker als je de verhuur compleet aan iemand anders kunt overlaten.

Een huisje op Ameland... dat lijkt me ook heerlijk, Nora! Maar is daar geen sprake van een astronomische verhoging in jaarlijkse park- of pachtkosten?

Tot morgen weer!

liefs,

Mariek

p.s. succes morgen, Pien, bij de chirurg!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden