Ga naar inhoud

Iemand kolftips?!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hee meiden,

Net terug van het zh en het was echt mega zielig! Een prik is er niks bij, het waren de langste 10 minuten van mijn leven.. Hij lacht gelukkig alweer, maar ik moet echt even bijkomen! En dan moet hij donderdag ook nog zijn prikken...

Kom straks nog wel even, eerst even lekker die kleine even aan de borst en dan naar zijn bedje..

Mariek hoe was het op het CB? was toch vandaag?

Liefs Pien

• Reacties 454
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

He Pien, ach gussie... kan me heel goed indenken hoe het voor je moet zijn geweest... vreselijk als je kleintje pijn heeft en zo angstig is. Hoop dat Morris snel de hele gebeurtenis weer is vergeten. Is het wel goed geluk, de ingreep?

Net terug van het CB. Yinthe heeft 2 prikken gekregen, in elk been 1. H was mee en die vond het net als ik NIET tof. Kleintje vond het ook niet leuk... huilen huilen huilen. Gelukkig was ze daarna wel goed te troosten. Nu ligt ze lekker te slapen. Hoop dat de koorts straks meevalt. We zijn voor de zekerheid even langs de drogist gereden voor kinderparacetamol.

Verder gaat het goed, Yinthe is 60,7 cm lang en weegt 5325 gram. Hoofdomtrek is 39,7, dus toch wat groter dan ik dacht.

liefs,

Mariek

Geplaatst

Hee mariek,

Gelukkig, dat is weer achter de rug! En goed gegroeid toch?

Hier een heel zielig mannetje, hij is echt een beetje van de rel, erg jengelig en wil het liefst de hele tijd in de kikkerhouding tegen mamma aangeplakt zitten.. Dat doen we dus maar, beetje day time TV kijken.. Rust ik ook weer eens uit..

Liefs Pien

Geplaatst

Hey Pien, wat zielig zeg voor je kleintje. Hoop dat het helpt om lekker als een kikkertje bij je te liggen! Gaat het al wat beter? Enne...die prikken donderdag kun je toch verzetten als je het te snel achter elkaar vindt? De foto's van je mannen zijn prachtig trouwens!

Mariek, hoe gaat het met Yinthe? Geen koorts gehad? Zielig he, vooral die 2e prik omdat ze dan 'weet' wat er gaan komen... De maatjes zijn goed zeg, lekker lang & slank!

Onze meisjes gaan een beetje gelijk op, denk ik. Ook qua motoriek, hier ook weinig interesse in speelgoed in haar handjes, maar des te meer oog voor alles om haar heen. Ze rukt zich zelfs los van de borst als papa achter me langs loopt tijdens het voeden. Erg grappig, maar ik ben bang dat het straks voeden in een hoekje wordt, zo nieuwsgierig is ze (net haar moeder, haha).

Hier wordt ook vaak en veel geslapen, ook overdag. En vannacht hoefde ik er maar 1x uit (om 2u) en sliep onze schone slaapster tot 8:30u, heerlijk! Vandaag lekker de stad in geweest, best spannend zoveel drukte, maar erg leuk. Mooie spulletjes gekocht voor Tessa. Hebben jullie ook dat weemoedige gevoel als je maatje 56 in een doos stopt en grotere kleertjes in de kast hangt?

Nou, ik ga maar eens slapen, m'n ouders komen morgen rond 8u om een proefoppasdag te draaien en ik wil nog even kolven. Mooie hoeveelheden trouwens die jullie eruit krijgen, als het hier al lukt houdt het echt op bij 80cc... ;-( Maar ja, ik heb nog 3 weken om de voorraad op te bouwen en ga om de dag werken, heb een collega die borstvoeding geeft al gevraagd hoe het gaat op kantoor.

Hebben jullie al vakantieplannen? Wij gaan een weekje naar Menorca in september!

Slaap lekker!

Geplaatst

Hahaha, heel herkenbaar, dat nieuwsgierige! Ook hier wordt de kleine regelmatig afgeleid door papa of zelfs door mij, want zodra ze oogcontact heeft tijdens het voeden laat ze los om breed te lachen. Zo vreselijk schattig. Om daarna weer vol enthousiasme de tepel beet te pakken en gulzig door te drinken. En dan ziet ze mij weer en dan weer die lach... en zo modderen we een beetje aan de laatste tijd.... maar gezellig is het wel!

De kleine heeft 3 uur lang heel diep geslapen direct na de prikken en werd toen hard huilend wakker. Een huiltje die ik nog niet eerder heb gehoord... zo hartverscheurend. Ze voelde zich overduidelijk helemaal niet goed. Gaat door merg en been. Kon mijn eigen tranen amper bedwingen. Heb ruim een uur met haar rondgeschouwd voordat ze helemaal oververmoeid weer in slaap viel. Maar tot nu toe gelukkig nog geen koorts en net werd ze al weer stukken vrolijker wakker.

Heb op aanraden van jou, Pien, eens een kijkje genomen op borstvoeding.com. Inderdaad lekker fanatiek daar, en ook veel nuttige informatie. Je kan daar ook online de groeicurves bijhouden, erg handig. Heb dat eens even ingevuld met de laatste gegevens van Yinthe. Wat de lengte betreft zit ze behoorlijk boven het gemiddelde en wat haar gewicht betreft duikt ze er net een beetje onder. Dus inderdaad een lang, slank meisje.

Hoe gaat het nu met Morris, Pien? Is hij de schrik weer een beetje te boven?

Ja, dat weemoedige gevoel heb ik ook, Leeuwtje... ben bezig met een kleine pocket foto-album te maken voor de oma's en het lijkt al weer zo lang geleden dat ze nog zo'n mini babietje was... wat is ze al veel gegroeid in die 2 maanden!

Ga maar eens slapen... wordt night-duty vannacht ben ik bang...

liefs,

Mariek

Geplaatst

Hee dames!

Vandaag een kinderstoel voor Isis gekocht (cadeautje van mijn vader). Leuk hoor! Een blauwe die uit elkaar ook een tafeltje met stoel is. Leek me wel zo handig. Niet te geloven dat ze over een paar maandjes gezellig aan tafel zit. Wat gaat het snel! En jeeeee, wat is Isis eigenlijk klein in vergelijking met jullie ukkies. Een klein lekker propje die nu zo tussen de 56 en 62 in zit. Ze zit ook al de hele dag op de opvang dus ik ben benieuwd hoe ze zo thuis komt (K is haar nu halen!.....ooooh, ik mis er zo...). Terugkomavond van de yoga was erg leuk. Al een aantal horrorverhalen gehoord (een uur persen waarna blijkt dat de kleine niet goed ligt en het dan nog tig uur duurt....pffffft). Volgende week gaan we alle verhalen horen. Ik ben benieuwd! Dan ook mijn eerste werkdag.....argh. Aan de ene kant heel veel zin, weer de working lady, maar aan de andere kant ga ik mijn meisje zo ontzettend missen. Dan zie ik haar bijna 10 uur niet. Drama! Oh ja, vanmorgen kraaide ze voor het eerst van plezier. Prachtig wat een geluid! En lachen onder het voeden?!......nou, die van mij ziet me niet meer staan/zitten/liggen, kleine vreetzak.

Liefs van Nora.

Geplaatst

Oh ja, huisje op Ameland is een 'gewoon' huisje in het dorp waar mijn overgrootouders en oma vroeger woonden. Door het ook te verhuren kon het mooi in de familie blijven en is het een prachtige erfenis. Voor ons dus geen dure verhogingen afgezien van de toeristenbelasting enzo....

Geplaatst

Hee meiden,

Nou, vandaag het werkdagje overleeft hoor en de kleine ook! Begon vanmorgen al mee dat morris om 5.45 nog helemaal geen zin had in de borst en stug verder ging slapen na een paar slokken.. Moest ik dus mijn kolfapparaat weer tevoorschijn halen wat ik net zo netjes alvast had ingepakt..

De eerste fles stond dus klaar en toen kon ik weg.. Dag was wel interessant, maar besefte me ook dat ik echt nog niet zoveel zin heb om te werken.. Blij dat ik nog even heb.. En inderdaad Nora, ik miste de kleine echt enorm! Maar dat went ook wel weer snel hoor.. Kolven ging wel soepel, was in hotel dus maar even op de WC gedaan, 2 keer (11.00 uur en 14.30 uur) in 10 minuten ongeveer 180 CC.. Precies wat hij ook gedronken had dus de vriezer is weer aangevuld!

Morris was heel tevreden bij mijn schoonzusje, heeft heerlijk veel geslapen en is weer bijgekomen van gisteren denk ik..

Morgen CB dus dan kan ik jullie weer update geven van de groei van

Mega-Morris hahaha.. Ben bang dat hij de curve uit gaat stijgen hahaha, vlgs mij wel 7 kg ofzo.. We´ll see!

XX

Geplaatst

Hier ook een borst-weigeraar de laatste tijd. 'Ik WIL nu niet!' En dan kan het zomaar zijn dat ze een half uurtje later wél wil en helemaal vrolijk is. Maak me wel een klein beetje zorgen over de tijd tussen voedingen, die wordt op deze manier regelmatig opgerekt naar 4-5 uur. Gisteren heeft ze om 8 uur gedronken, om 12 uur, om 5 uur en opnieuw rond 20 uur, 24 uur en vanochtend ook weer 8 uur (terwijl ze om half 6 al wakker is, maar dan weigert ze dus...eerst spelen, dan nog een klein slaapje en daarna wil ze wel drinken). Dat zijn dus maar 5 voedingen per etmaal. En ze is al niet de zwaarste... maar goed, ik voed haar als ze erom vraagt, dus misschien is dit wat ze nodig heeft. Hoop het. Lijkt me beetje aan de lage kant. Aan de andere kant krijgt ze volgens mij per voeding wel 140cc - 180cc binnen...

Fijn dat het zo goed ging bij je schoonzusje!

7 kilo?!? hahaha, Mega-Morris inderdaad! Lekker toch. Is hij ook langer dan gemiddeld?

Nora, wat heerlijk, zo'n huisje in de familie....lekker van genieten.

liefs,

Mariek

Geplaatst

Heeee!

7 kilo?!...hahaha, wat een kleine bul; groot verschil tussen kinderen toch?! Gisteren zag ik mijn neefje van 2 die nog onbegrijpelijk brabbelt terwijl mijn nichtje, die een paar maanden ouder is, al hele begrijpelijke verhalen vertelt.

Marieke, lijkt mij dat Yinthe echt wel gewoon genoeg binnen krijgt. Pas als ze heel lusteloos is en weinig plasluiers heeft zou ik eens aan de bel trekken. Maar als je je echt zorgen maakt, gewoon het cb bellen. Daar zijn ze voor!

Isis was gisteren helemaal uitgeput van een dagje opvang. Toen ik haar 's avonds in bad stopte, ik wilde de opvang-lucht (parfum van de leidster) vervangen met Zwitsal, was het met het uit- en aankleden een groot drama. Daarna is ze na het eten om 20.45 uur in slaap gevallen om vervolgens om 6.15 uur wakker te worden. Nu ligt ze ook alweer te slapen......worden jullie kleintjes ook zo 'gestalkt' door die vreselijke rotmuggen? Ik heb net een netje boven de wieg gehangen, vind het zo zielig muggenbeetjes op haar koppie.

Ze begint nu ook heerlijk te brabbelen en te lachen en te kraaien. Ik vind het een prachtige leeftijd! Hier een foto van mijn meissie!

Foto-4OEH6KSA.jpg

Liefs van Nora.

Geplaatst

Hey hallo,

Gaat het weer goed met Morris? En is Yinthe helemaal weer de oude?

Leuk, een kinderstoel, kan ze daar nu ook al in liggen? Wij hadden onze zinnen op de Bloom Fresco gezet maar wat zijn die duur zeg, zelfs op Marktplaats. Gelukkig hebben we best wat geld 'opgehaald' sinds de geboorte, dus misschien dat we deze toch maar kopen, ik vind 'm zo leuk!

De voedingen worden hier ook steeds minder vaak hoor. Tessa ging na haar voeding gisteravond om half negen naar bed, kwam vannacht pas om half 5 en toen vanochtend om 9u, tja, en nu ligt ze weer tevreden te slapen. Ook overdag zit er vaak wel 4 uur tussen, en ik heb ook het gevoel dat het wel genoeg is hoor, anders zou ze wel piepen toch? Zelfs in de vroege avonden drinkt ze minder, gisteravond wilde ze niet eens het flesje drinken dat over was van de oefen-oppasdag. Die ging trouwens heel goed. Ze was zo lief voor m'n ouders; flesje van oma, opa achter de wandelwagen, heerlijk! Maar wat dacht je? Kregen we 's middags het bericht dat het KDV vanaf half augustus al plek heeft, op de maandag (is oppasdag schoonouders). Nou, lekker natuurlijk, maar wil dat toch proberen nog een paar maandjes uit te stellen.

Heb vanochtend weer 's een inbaker-afbouw poging gedaan omdat haar slaapzakje echt weer eens gewassen moest worden, maar geen succes, alleen maar huilen. Toen maar de traditionele Hema-slaapzak aan en de armen erin, de gaten zijn inmiddels gewoon open, dus ze zal zich er wel doorheen gewurmd hebben of dat alsnog gaan doen zodra ze wakker is, haha. Ze zal er nog wel niet aan toe zijn, denk ik, dus volgende week maar weer 's proberen, we hebben nog even. Hoewel, gisteren draaide ze zich in de box bijna van rug naar buik! Samen met dat nieuwsgierige kijken heb ik echt het idee dat het sprongetje snel komt, of misschien al is geweest?

Als ik jullie 'we-gaan-bijna-weer-aan-het-werk' verhalen lees, krijg ik het flink benauwd hoor... Ik weet dat het loslaten echt moet maar wat vind ik het zoveel moeilijker dan ik voor de komst van Tessa had gedacht, ben al trots dat ik een half uurtje weg blijf voor een rondje hardlopen ;-)

Leuk, die site met de groeicurves, heb eea meteen ingevuld! Ziet er goed uit.

Pien, ben zo benieuwd naar je CB-verhaal straks...

Geplaatst

Need I say more....

Foto-6YO8LIX6.jpg

Mega Morris is echt mega, 7510 gram vandaag en 63 cm.. Maar vlgs de WHO gelukkig nog binnen het normale, het CB leek er ook niet echt van onder de indruk (gelukkig!) Dat is ook weer achter de rug, hij vond het echt verschrikkelijk en heeft keihard gegild met de prikken, zo zielig! Daarna lekker aan de borst en nu ligt hij heerlijk te slapen.. Hoop dat hij niet teveel last krijgt.. Vanavond laatste avond vd avond 4 daagse en denk dat ik hem maar thuis laat.. Thijs had heel schattig vanmorgen een medaille voor hem geknutseld omdat hij het zo zielig vond dat Morris er geen kreeg.. Lief he.. Moet nu gauw weer verder druk druk druk vandaag.. Dinsdag een afspraak om te wennen op het KDV boehoe.. Ben ik nog niet helemaal aan toe geloof ik...

Tot snel!

XX Pien

Geplaatst

Hee meiden,

Rustig hier? Sprongetjes of regeldagen of gewoon leuke dingen aan het doen allemaal? Vanmorgen heeft Morris tot 8 uur geslapen! Hij begon om 5 uur te mopperen en toen ik hem een speen gaf ging hij zo weer verder slapen, dat is me nog nooit gelukt! Ik zit nu tegen een stapel strijkgoed aan te kijken waar je misselijk van wordt.. Ga maar eens beginnen..

Goed weekend allemaal!

Liefs Pien

PS Thijs kan wel een snoepwinkel beginnen na gisteravond.. waar is de tijd gebleven dat je nog gewoon bloemetjes kreeg.. pff... en nu er af zien te blijven... XX

Geplaatst

Hahaha, geweldig die curve!! Ja, Mega-Morris it is ;-) Lekker toch. Gezonde Hollandse knul.

Nora, wat een schatje. Heerlijk die bolle toet en wat een prachtige blauwe ogen!

Hier inderdaad een regeldag, denk ik. Weet het niet zeker, nog nooit een gehad. Maar als de kleine ineens wél na 2 uur al weer aan de borst wil en dan ook gulzig drinkt... dan is er iets aparts aan de hand. Ook veel meer wakker dan andere dagen. Maar niet huilerig ofzo, gewoon haar vrolijke zelf.

Oh wat lekker, slapen tot 8 uur... Yinthe pakt meestal een lange ruk tussen 8/9 uur 's avonds en 4 uur 's nachts. Vannacht ook weer. Alleen... lig er zelf meestal pas rond 11 uur in, dus mijn nacht is evengoed nog gebroken. Misschien moet ik toch maar eens eerder gaan slapen... vind het zo ongezellig. Zie H al de hele dag niet, en als ik dan ook nog eens 's avonds vroeg naar bed ga... maar goed, oververmoeid raken is ook niet goed. Gelukkig viel de kleine nog wel even weer in slaap tot een uurtje of 6. Toen ook speentje gegeven en daarna nog even doorgeslapen tot half 8.

Wat ontzettend lief van Thijs dat hij voor zijn broertje een medaille heeft gemaakt!! Dan smelt je hart toch?

Leeuwtje, fijn dat het zo goed ging met de oefen-oppasdag met je ouders! Hebben je ouders meer kleinkinderen waar ze af en toe voor zorgen, of moeten ze er weer helemaal opnieuw inkomen? Zo'n babietje is toch even wennen weer he. Zie dat ook bij mijn moeder, die vindt het toch nog wel heel fijn als er minimaal een halve dag overlap is voordat wij weggaan. Kan ze alles 1x meedraaien om het daarna zelf te doen. Ruim 30 jaar geleden tenslotte ;-)

Weegschaal doet het weer (stond op ponden ipv kilo's, duhhhh, geen wonder dat het meer dan 150 aangaf, hihi). Helaas maar een halve kilo afgevallen de laatste 2 weken. Schiet niet echt op zo. De zwangerschapskilo's zijn er snel af gegaan, maar dit zijn de 'vreetkilo's' van de eerste 3 zwangerschapsmaanden (was toen 6 kilo aangekomen). Vind het ook best lastig om van de ijsjes en nootjes af te blijven... Denk dan 'vindt de kleine vast ook lekker' haha (goede smoes he)

KDV belde gisteren om een intakegesprek-afspraak te maken. Vanaf 5 augustus kan Yinthe er 2 dagen terrecht. Dan is ze 4 maanden thuis geweest bij mij. Vind het ook een vervelende gedachte dat ik haar straks uit handen ga geven. Aan de andere kant, 2 dagen per week is nog te doen en ik kan haar eventueel laat wegbrengen en vroeg ophalen als ik thuis blijf werken. Kan die 2 dagen best goed gebruiken om mijn handen vrij te hebben en weer wat opdrachten aan te trekken. Vanaf oktober ben ik van plan om weer een opdracht-op-locatie te gaan zoeken voor 3-4 dagen in de week. Het liefst in de buurt... ben benieuwd of het lukt. In deze markt is het allemaal iets lastiger voor zzp'ers.

Leeuwtje, wat voor'n werk doe jij?

Ennuh, misschien heel stomme suggestie... maar lijkt jullie het leuk om een keer in het echt af te spreken met onze kleintjes? Of zullen we het hier bij houden?

liefs,

Mariek

Geplaatst

Hoi hoi,

Hier weer een berichtje van mij....

Weer een heel tijdje geleden.

Mariek, we hebben vorige week de uitslag van de heupjes gekregen. En alles was goed, zoals ik eigenlijk ook al wel verwachtte. Het was een dubbelcheck zeg maar.

Hier gaat het allemaal goed met ons meisje. We zijn vannacht terug gekomen van een paar daagjes kamperen in Zuid Frankrijk. Mijn zusje loopt daar op het moment stage op een geitenboerderij, en we zijn er even wezen kijken.

Vond het best spannend hoe Thirse het zou doen (ondanks dat het voor onszelf ook de eerste keer was om te gaan kamperen). Ze deed het super!!!

Alleen de heenweg, toen we een nacht in een hotelletje overnachtten was het brullen geblazen en kwam ze s nachts ook nog een keer. Wat voelde ik mij opgelaten zeg! Uit pure wanhoop maar een keer extra gevoed s nachts, hoewel dat ook niet super hielp.

We hebben de volgende dag onze supergrote tent opgezet. En ons meisje heeft heerlijk geslapen in haar eigen campingbedje. Bij opa en oma had ze al geoefend in het campingbedje van opa en oma.

Ook het reizen ging prima. Ze weet ook wel weg met haar speen. Ze trekt hem regelmatig aan de ring of rand uit haar mond om dan even op de rand te 'kauwen' en hem dan weer terug te stoppen. We waren echt super trots op ons voorbeeldige meisje!

Nu weer lekker thuis. Wel grappig om te zien hoe ze alles hier weer lijkt te herkennen en er ook wel weer van lijkt te genieten dat ze weer hier is.

Hihihi, en ons meisje is een dikkoppie als ik zo de hoofdomvang van jullie meiden lees: 42 cm. Maar ja, ik heb zelf ook niet echt een smal koppie, dus dat zal het wel zijn.

Hihihihi, Pien, volgens mij is Morris groter en zwaarder dan Thirse. Zij wordt morgen trouwens al weer 18 weken!

Over de menstruatie gesproken... 1,5 week geleden had ik iets van een doorbraakbloedinkje en nu ben ik weer wat ongesteld. Maar het is nog niet zo heel erg heftig. Al hoewel ik deze keer ook wel weer herken dat ik minder makkelijk naar de wc kan. Tja..... Aan de ene kant ook wel mooi. We hebben het er saampjes al een hele tijd geleden over gehad dat we het toch wel heel erg leuk zouden vinden als Thirse nog een broertje of zusje krijgt (naast haar grote halfzus natuurlijk!).We hebben toen afgesproken dat ik een half jaar borstvoeding ga geven en dat we ons dan weer langzaam op de wachtlijst voor ICSI gaan zetten. Want tja, ik ben met mijn 37 niet meer de jongste.

Nou dames, dat wassie even voor nu. Ga mijn mannetje binnenkort vragen effe wat leuke vakantiefoto's mijn kant op te mailen, en dan zal ik ze hier weer neerzetten.

Groetjessssssssssssssssss

Geplaatst

Ow ja, en wij hebben ook de Bloom Fresco kinderstoel. Gekregen van mijn schoonouders. Helemaal super, want ze kan er als pas geboren baby al in liggen!!!

Groetjesssssssssssssssssss

Geplaatst

Heee dames,

Hilde wat fijn dat het kamperen goed is verlopen! Dat doet een mens goed, toch?! Ik was ook helemaal happy toen Isis zich voorbeeldig had gedragen op onze vakantie.

Marieke, ik moet zeggen dat het best lekker is hoor als de kleine op de opvang zit. En als zzp'er, wat mijn man ook is, kan je d'r gewoon ophalen wanneer jij zin hebt! Ik hoor vanmiddag van mijn baas dat de kolfruimte nog niet is geregeld. Tsja, hij had tenslotte maar 4 maanden de tijd......ik baal er wel van. Nu moet ik of op de wc gaan kolven of twee keer naar huis rijden of de boel eerst gaan afplakken met kranten ofzo. Baal baal.

Vind het trouwens een leuk idee om iedereen eens in het echt te zien! Goh, dat zou wat zijn! We delen nu alweer meer dan een jaar lief en leed.....

Liefs van Nora.

Geplaatst

Ow ja, lijkt mij trouwens ook wel gezellie, jullie een keer live te kunnen ontmoeten met hummels.... Maar eh, dan zal ik wrs naar het verre westen moeten????

Groetjessssssssssssss

Geplaatst

Misschien kunnen we elkaar ergens 'halverwege' ontmoeten? Waar dat dan ook mocht zijn......

Geplaatst

Hey meiden,

Hier alles rustig... Gisteren op bezoek geweest bij opa en voor het eerst het campingbedje gebruikt op mijn oude kinderkamer. Het rook blijkbaar erg vertrouwd want onze prinses sliep meteen in voor 3 uur. Wat kunnen wij allemaal trots zijn dan he? Ik lees dat ook van jullie allemaal, zo leuk om te zien hoe die kleine mensjes zich zo snel ontwikkelen...

M'n moeder vindt 'r zo vreselijk leuk en lief, ze vergeet soms te vragen hoe het met mij gaat, alleen maar interesse in haar kleindochter. Het is het 1e kleinkind dus daarom hebben ze ook wat inwerktijd nodig gehad voordat ze op 1 juli een vaste dag gaan oppassen, maar het zo fijn om te zien hoe ook 'oudere' moeders het vanzelf oppakken (misschien alleen een beetje voorzichtiger dan vroeger of dan wij). M'n schoonouders hebben 7 jaar op het neefje en nichtje van m'n man gepast, dus dat gaat wel goed komen. Bovendien gaat Tessa vanaf half augustus dus op maandag naar het KDV, hebben we besloten en hoeven zij maar een keer of 6 op te passen.

Grappig hoe de maten van onze kleintjes verschillen zeg, Morris met stip op 1! Als je die lijn doortrekt wordt het echt een boom van een vent... Geen last meer van de prikken? Wel zielig dat 'ie het zo erg vond. En Hil, dat meisje van jou doet het ook goed zeg, met zo'n koppie en ook al zo lekker op gewicht. En wow, dat je voor een broertje op zusje gaat voor Thirse, heel erg leuk en alvast heel veel succes gewenst, hoop voor je dat het dan ook de 1e keer meteen raak zal zijn.

Heel leuk idee, Marieke, om een keer bij elkaar te komen, na een jaar nieuwsgierigheid naar de levende beelden achter de foto's en verhalen. En inderdaad, ik heb hier meer lief en leed gedeeld dan met veel van m'n vrienden hoor!

Hm, halverwege diverse plaatsen in Noord-Holland, het Verre Oosten (Hil, waar woon jij?) en Dordrecht lijkt me prima, is dat dan Utrecht of zo? Ik vind het prima hoor, wanneer hebben jullie in gedachten? In mijn agenda kan het de komende weken bijna elke dag.

Marieke, ik werk bij een detacheerder als accountmanager Finance en bemiddel met name medewerkers (ook zzp'ers) voor functies bij effecteninstellingen. Zat jij niet bij de Rabo?

Nora, ik lees dat de faciliteiten voor jou om te kolven niet (goed) zijn geregeld. Ik vind 4 maanden best lang voor je werkgever om iets te regelen en vind het raar dat je nu zelf de ramen moet gaan afplakken, op de wc moet gaan zitten of van kantoor moet gaan. Je weet vast wel dat je werkgever hier wel wat wettelijke plichten heeft? Of doe ik nu tuttig? Sorry dan... ;-)

Fijn weekend verder, meisje wil drinken...

Geplaatst

Hee Leeuwtje,

Heerlijk he, als het lekker rustig is! Isis is sinds een week een zoet, klein engeltje. Valt 's avonds zonder gegil in slaap en vermaakt zich uitstekend in de box! Zalig. Ik herken het verhaal van je moeder. Als mijn moeder Isis beet heeft, dan ontgaat mijn verhaal haar helemaal...haha! Ach ja, oma's. Nou ja, ik ben allang blij dat ze wil oppassen. Dat scheelt voor mij alles. Op welke dag gaat je moeder oppassen? En hoeveel dagen ga je straks weer werken? Ik ga vanmiddag maar eens alle spullen klaar zetten zodat ik morgen niets kan vergeten. Ik heb er, eerlijk gezegd, weer zin in! Baal inderdaad van de kolfruimte. Typisch weer iets voor mijn baas, iets te makkelijk af en toe. Hij snapt niet dat dat weer voor mij de nodige stress mee brengt en dat dat de melktoestroom niet ten goede komt...grrrr. Nou ja, het is geen bewuste actie en hij heeft tijdens mijn verlof heel veel interesse getoond dus ga ik maar niet moeilijk doen. Ik sta inderdaad volkomen in mijn recht als ik zou zeggen dat ik thuis blijf maar dat doe ik maar niet. Ik kijk morgen maar eens hoe ik het ga oplossen. Moet vast wel lukken!

Fijne zondag allemaal, ondanks het slechte weer.

Liefs van Nora.

Geplaatst

Heee meiden,

Na een druk weekend weer een beetje rust in huis hier en eindelijk weer even tijd om te reageren!

Ten eerste, Nora, succes op je eerste werkdag weer, hoop dat het goed gaat vandaag!

Het lijkt mij ook superleuk om elkaar te ontmoeten! Mariek en ik hadden het er al eens over gehad, maar tot dusverre was het er nog niet van gekomen.. Ben heel benieuwd naar iedereen! Op zoek naar een BV vriendelijke locatie in midden nederland dan maar?

Hier trouwens nog een prachtig zonnige dag gehad gisteren maar hoorde inderdaad dat de rest van het land minder geluk had?

Verder hier alles lekker zijn gangetje, M is net vertrokken voor een paar dagen en ik kan echt merken dat ik weer meer mezelf wordt want voor het eerst zie ik er helemaal niet tegenop.. Ik ben echt een stuk relaxter dan een paar weken geleden, dus denk dat ik hormonaal ook weer wat stabieler aan het worden ben.. hahaha..

Morris is zijn prikjes etc weer teboven en zijn oude lachende zelf.... Zoooooo´n lekker mannetje...super lief!

Morgen gaat hij voor het eerst een paar uurtjes naar het kdv, ben heel benieuwd hoe dat zal gaan.. vind het wel een lekker idee dat ik deze weken gewoon in de buurt ben en met korte dagen kan beginnen..

Liefs Pien

Geplaatst

He meiden!

Goed weekend gehad?

Hier een druk weekend, maar wel heel gezellig allemaal. Zaterdag de mama-fiets opgehaald uit de stad. Heb de fiets cadeau gekregen van de ouders van H. Voor het eerst in... nou, wel meer dan 20 jaar ofzo... heb ik een gloednieuwe fiets. Reed hiervoor op van die oude afgetrapte barrels. Was zo blij als een kind, haha! We zijn met z'n drietjes de fiets al lopend gaan ophalen. De kleine in de kinderwagen. In de stad nog even gelunched op het terras. Voelt zo leuk en bijzonder, om als gezinnetje eropuit te gaan.

Daarna ben ik naar een goede vriendin in Utrecht gegaan, was ook heel gezellig.

En zondag hadden we 2 rondes kraambezoek. Beide met kindjes, dus best druk, maar het was 's middags prachtig weer, dus lekker in de tuin gezeten. Een oud-collega van de Rabo (inderdaad, Leeuwtje, daar heb ik ruim een jaar gezeten en was mijn laatste opdracht voor zwschapsverlof). Leuk om alle verhalen weer even te horen. Merk dat ik het aan de ene kant wel mis, de kantoorperikelen en werkuitdagingen, maar aan de andere kant ook totaal niet...

Nora, spannende dag vandaag! Benieuwd hoe het je bevalt om weer een hele dag te werken én natuurlijk om de hele dag je meisje niet te zien! Jammer dat de kolfruimte niet op tijd beschikbaar is gemaakt. Hoop dat het alsnog snel wordt geregeld voor je.

Hilde, fijn dat er niks aan de hand is met de heupjes! Toch weer een hele geruststelling he. De kleine van mijn broertje is ook nagekeken en heeft gelukkig ook geen heupdysplasie. Yinthe wordt over een maandje nagekeken in het zh. Maar denk niet dat er iets gevonden zal worden (hoop het niet in ieder geval!)

En leuk dat het kamperen zo goed ging! Lijkt me best spannend, die eerste 'grote' reis met de kleine spruit. H en ik zijn plannen aan het maken om in september naar Frankrijk of Italie te gaan. Huisje huren en dan met de kleine korte dagtripjes maken in de regio. We zijn er nog niet over uit of we gaan rijden of vliegen.

Leuk dat we elkaar gaan ontmoeten!! Wat vinden jullie ervan om rond Amsterdam (zuid-oost kant) af te spreken? Voor Pien een uur rijden, voor mij ruim een half uur, voor Nora iets meer dan een uur, en voor Hilde ruim 1,5 uur. En voor Leeuwtje een kwartier ofzo. Heb even gegoogled, maar misschien is Praq in Oudekerk a/d Amstel een idee? Of picknicken in het Amsterdamse Bos met mooi weer, dan nemen we allemaal iets mee (incl kolf met batterijen hihi...even de bosjes induiken... )

liefs,

Mariek

Geplaatst

Super idee Mariek, Amsterdamse Bos bij mooi weer en als het minder weer is wijken we uit naar Praq in Ouderkerk a/d Amstel..! Nu komt de vakantietijd er aan en ik weet niet of er nog meer van jullie op vakantie gaan?

Ik ga op vakantie van 3 tot 21 juli. Tot die tijd kan ik iedere dag wel zo´n beetje.. Na die tijd heb ik nog twee weken vrij maar dan heb ik ook Thijs thuis want dan is het kdv en de bso dicht voor zomersluiting dus dan kan ik wel maar dan moet ik oppas voor Thijs regelen.. Daarna weer aan het werk (begin augustus) maar dan heb ik ook nog vrije dagen natuurlijk!

Zal ik anders maar zo vrij zijn een voorstel te doen? Dan hebben we maar een beginnetje:

Wie kan er donderdag 25 juni of vrijdag 26 juni?

Liefs Pien

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden