Ga naar inhoud

Iemand kolftips?!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hahha, kreeg van het consultatieburo zelfs de instructie om Thirse op de buik te laten liggen. Tegenwoordig lukt dat niet meer... Mevrouw draait zich gelijk op haar rug (of haar arm moet in de weg liggen).

k Heb mijn man gevraagd wat ie wil hebben. Tja, of ik het hier in de buurt kan krijgen is vraag 2. Amuse lepeltjes wil ie wel of van die ringen om gerechten mooi mee op het bord te leggen. Jaja, en dat in zo'n dorp als Hellendoorn of Nijverdal..... Ach!

Fijn dat het gips er af mag, Pientje! En succes daarna met je stuiterballetje!!!

Groetjesssssssssssss

• Reacties 454
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Vind het ook heel moeilijk, iets te verzinnen voor vaderdag. Heb 2 bioscoopbonnen gehaald voor een avondje bios (hebben we sinds de geboorte niet meer gedaan, en we gingen daarvoor bijna wekelijks) en het boek 'Pap, vertel's!'. En wil vandaag online nog een stropdas ontwerpen met allemaal zwartwit fotootjes van Yinthe erin verwerkt.

Pien, jij hebt de datumprikker nog niet ingevuld. Lukt het om dat vandaag even te doen? Dan kunnen we een datum prikken. Leuk!

Noord-Hollandse Kermis, jahaaa... dat is een begrip he ;-) Ben vroeger veel naar de Kermis in Warmenhuizen geweest. Een vriendin woonde daar. Stipt elk jaar rond de Kermis ging ik er een week logeren. Geweldige tijd gehad. Geen draaimolen gezien...

Hilde, misschien een idee om online amuse lepeltjes te bestellen? Hier bijvoorbeeld, of hier. Verzilverde zijn er ook.

Morgenavond weer eetclub met de meiden. Het thema dit keer is 'groen'. Allemaal groene gerechten, dus zowel in de kleur groen als ecologisch verantwoord. Geinig. Ben benieuwd of het te pruimen is...

liefs,

Mariek

Geplaatst

Goedemiddag,

Wat heerlijk dat het gips eraf mag! Dat zal een verademing zijn. Is toch helemaal niets voor zo'n jonge vent!

Vaderdagcadeau's....hmmm. Ik was niet echt van plan om iets te geven (ik heb zelf ook niets gehad) maar misschien dat onze mannetjes het liefst verrast worden in bed.......die van mij in ieder geval wel. Hihi! Ook lekker makkelijk. Die stropdas klinkt trouwens ook erg leuk, maar K draagt ze niet...

Mijn eerste werkweek zit er alweer op. Is prima verlopen, uitstekend zelfs. Zelfs het fietsen heb ik overleefd. Het viel me reuze mee. En ook het kolven ging goed. Eigenlijk vind ik het best wel lekker om weer te werken, lekker verhalen schrijven, interviewtjes afnemen, weer eens op een andere manier bezig zijn. Ik moet alleen in de middag niet te veel aan Isis denken want dan ga ik haar missen. Je moet dat echt een beetje buiten sluiten.

Isis ligt nu lekker in de box naar de mobile te kijken. Echt geïnteresseerd in haar handjes is ze niet.....koetjes en schaapjes vindt ze veel leuker. Over anderhalve week komt de fysiotherapeute weer. Ik ben benieuwd wat ze nu van Isis vindt. Gelukkig draait ze haar hoodje nu beide kanten op.

Marieke, veel plezier op de eetclub. Met groen moet je toch een lekkere maaltijd op tafel kunnen zetten. Kookt iedereen dan wat of is een persoon gastvrouw?

Groetjes, Nora.

Geplaatst

Oh ja, ik denk trouwens dat Isis krullen gaat krijgen, net als haar vader. Hoe schattig! Een meisje met blonde krulletjes en blauwe ogen.....

Geplaatst

Heb het net ingevuld en vlgs mij hebben we een datum! Gezellig!

Ga nu snel weer, moet zo naar het zh en daarvoor nog vele doen.. (Weinig te melden ook..)

Krullen, te gek! Ik heb ook goede hoop, Thijs heeft mijn haar, maar Morris kan nog de krullen van M krijgen.. Het lijkt wel een beetje zo als het nat is (die inimini babyhaartjes dan he.. hahaha)

Alvast een goed weekend allemaal!

Liefs Pien

Geplaatst

De datum is bekend! We hebben een 100% hit op donderdag 30 juli. Dusss... zet de afspraak maar in de agenda, we gaan lekker picknicken met onze kleintjes (mits goed weer uiteraard). Spannend he.

Nora, wat voor'n verhalen schrijf je? Fijn dat het werken weer goed bevalt. Op ten duur is het ook weer fijn om buiten het kleine baby-wereldje te treden en weer aan de slag te gaan.

Begin ook steeds meer zin te krijgen, merk ik. Half juli een orienterend gesprek bij een ICT club die programma's voor het onderwijs maken. Ze zoeken hulp op marketing communicatie vlak. Precies mijn ding. Ben heel benieuwd.

Pien, is er bij jou al iets meer bekend, over het wel of niet 3 dagen mogen werken?

Nora, de eetclub heeft een eigen website. Geeft je een idee wat we doen en hoe we het organiseren.

En leuk, blonde krulletjes en blauwe ogen!! Yinthe gaat ook blonde haartjes krijgen en houdt haar blauwe ogen... tenminste, tenzij er iets mis is gegaan in de IVF-kliniek ;-)

liefs,

Mariek

Geplaatst

Yes, een datum! Zal hem hier gelijk in de agenda zetten!

Net even met ons meisje naar de Blokker geweest voor de amuse lepeltjes met bord. Thanks Mariek, voor het zoeken! Want die is nog wel te vinden in Nijverdal :tongue9:. Is dan wel weer effe een ritje met de auto, want hier in het dorp gaat dat dan weer niet lukken helaas. Ik ben nog langer bezig met die hele toestand van kar/ maxi cosi in en uit de auto als het winkelen zelf! Mijn man had de bus mee... Hihihi, da's altijd wel makkelijk... Hoef je de kar niet in te klappen, kan ie in 1 keer met maxi cosi beugel, in de bus. Nu moet ik de beugel er ook af halen, en dat bedenk ik elke keer pas als ik de kar al in elkaar heb geklapt en hem achterin wil leggen.... Tja...................

Nou, groetjesssssssssssssss

Geplaatst

hey meiden alles lekker hier

bv gaat zalig moet ik zeggen

al hebben we overdag wel meer last van regeltijden

dus aldoor huilen en an de tiet

en anders niet ;-)

ja ze is dol op lekker drinken an de borst en dan als ze klaar is lekker in slaap vallen aan de borst. maar oh wee als ik r dan neerleg

heb haar nu vaak in de draagdoek bij me

scheelt aan mijn armen

verders gaat alles heerlijk heerlijk heerlijk

kom weinig toe aan andere dingen

maar kan me niks schelen

wil optimaal genieten hiervan

want deze tijd komt nooit meer terug

en voor je het weet lopen ze al

en voor je het weet zeuren ze aan je hoofd voor snoep en buiten spelen na het eten............haha ;-)

oh er was hier iemand die zijn beebje had het zelfde wat Aislinn dus ook heeft.......

ik had het berichtje hier toen gelezen en daardoor herkende ik het gelijk bij Aislinn toen ik haar voor het eerst zag.

Aislinn heeft ook een bijoortje

het is echt superpuper klein. Er is verder geen onderzoek gedaan en we laten het ook gewoon zitten

het is echt zo klein, heel klein pukkeltje meer niet.

we zien wel hoe het is als ze groter is

heb ook wel gelezen dat ze soms vanzelf verdwijnen?

en anders als ze oud genoeg is en er last van heeft kan ze het laten weghalen.

grappig want ik had er echt nog nooit van gehoord

tot ik het hier las.........was het nou Morris?? ik doe dit ff uit mijn hoofd hoor!!

mijn moeder was nog al paniekerig toen ze het hoorde en dacht dat er gelijk geopereerd moest worden op kleine Aislinn

haha goed dat ik dus wist wat het was en haar gelijk kon geruststellen

zo zie je maar weer

waar een forum al niet goed voor is

Oh en Aislinn is best goed met doorslapen

nu toch al richting de 5 a 6 uur

als ik haar laatste voeding geeft rond 12 uur snachts slaapt ze lekker door tot rond 6en

eerste keer dat ze dat deed schrok ik me toch wakker zeg

wow

gelijk naar bedje om te kijken of alles wel ok was

pff

kolfen doe ik nog niet

ja heb um wel een paar keer gebruikt toen ik dacht dat mijn borsten op knappen stonden om ff de ergste spanning er af te halen voor Aislinn kon drinken. anders kan ze niet eens de tepel pakken hoor

das dan weer een nadeel van doorslapen snachts

word me toch wakker met een stel meloenen!!!!

oh en dames hoe is het doorlekken bij jullie

ik word er gek van he

sochtends dan vooral

overdag valt reuze mee

maar als ik wakker word

kletsnat elke keer

en heb ook al lillypadz gekocht maar hmm die doen ook niet echt wat ze beloven......... en gewoon maandverband dan maar maar ja het lekt toch door

zelfs always ;-)

dus tips???

of is het gewoon een kwestie van wachten tot de boel helemaal geregeld is

groetjs

het is weer etenstijd voor Aislinn

Geplaatst

Hee hallo,

Wat leuk wat van je te lezen en wat lekker dat alles zo goed gaat! Best zwaar die eerste periode borstvoeding vond ik.. Met 6 weken werd het in ene een stuk makkelijker voor mijn gevoel!

Morris had idd ook een bijoortje, inimini wormvormig aanhangseltje, eerder in dit topic staan ook foto´s ervan.. Vorige week is het verwijderd door de plastisch chirurg en daar zie je nu al bijna niets meer van! Is Aislinn ook onderzocht op nieraandoeningen? Dat schijnt namelijk nog wel eens samen te gaan.. hier is een echo gemaakt van Morris zijn nieren en urinewegen en gelukkig was alles prima..

Verder gaat het hier in ene erg hard, speeltjes worden vastgepakt, benen trappelen en zwaaien door de lucht en af en toe trekt hij zijn ene beentje op en probeert hem over de andere te zwaaien, echt al oefenen in het omdraaien dus! Heel grappig om te zien!

Dinsdag heb ik een gesprek met mijn leidinggevende, we gaan samen een hapje eten.. en dan afspreken hoeveel en wanneer we gaan werken.. weet niet precies wat ik kan verwachten van dat gesprek dus vind het best spannend!

Liefs Pien

Geplaatst

He Lila, wat schrijf je toch leuk! Heb echt moeten lachen om je verhaal (meloenen, kletsnat). Heel herkenbaar, met name die meloenen... ligt niet zo fijn he. Yinthe slaapt sinds kort echt lange rukken van soms wel 9 uur... dan staan mijn borsten ook echt op springen. Heeft ze genoeg aan 1 en die is dan niet eens leeg. Kolf ik daarna de borst leeg en de andere helemaal af... weer een hele, soms anderhalve voeding in de vriezer.

Heb weinig last van lekken, eigenlijk helemaal niet. Nog geen pads of wat dan ook nodig gehad. Wel af en toe, met name als de druk flink op de borsten staat, dat de borst waar niet aan word gedronken ook vrolijk meedruppelt. Doekje eronder en meestal houdt dat na een minuutje weer op.

Pien, benieuwd naar je gesprek. Hoop dat jullie er uit komen. 3 dagen zou heel fijn zijn he. Of misschien 3 om 4, als een soort tussenoplossing?

Gisteren een moeilijk dag met de kleine. Heel veel huilen, veel strekken met haar ruggetje en trappelen met de beentjes (pijn?) Veel traantjes en krijsen.... heel zielig. Heb haar voor het eerst een zetpilletje gegeven. Hoop dat het vandaag beter gaat.

Fijne vaderdag nog!

liefs,

Mariek

Geplaatst

Hee dames,

Het staat genoteerd! Ik vind het echt heel leuk en spannend!

Enneh vraagje, van Hilde wist ik het al maar is het grote verharen bij jullie al begonnen? Mijn dieren zijn er niets bij........Ik schrik gewoon als ik na het douchen of het borstelen zie hoeveel haar er bij zit. Eek! Ik word toch niet kaal?

Enneh Pien, drie dagen werken, och ik kan het zo aanbevelen. Het is een werkweekje van niets. Heerlijk!

Zo vandaag even rustig aan. Gisteren bij mijn vader en (stief) moeder geweest. Die ziet Isis niet zo heel veel en dan is het ook meteen een ander kind. Niet gezellig brabbelen of lachen, maar huilen en alleen maar bij mama willen zijn. Herkenbaar?

Groetjes, Nora.

Geplaatst

Nou, onze kindjes ruiken het van elkaar denk ik! Ook hier een paar minder perfecte dagen gehad met slecht slapen overdag (2 dagen achter helemaal niet zelfs), pfff, vermoeiend. Ons meisje is dan wel gezellig, maar wil wel de hele dag vermaakt worden. Tja, dat doen we dan maar. Zou het dat 12 weken sprongetje zijn? Wij hebben van de vorige namelijk niet zoveel gemerkt. Oei, en die van 15 weken kan (ook) best heftig, en vooral lang, zijn... heb ik gisteren gelezen.

Zaterdavond voor het eerst tot laat (2u) weg geweest, vertrokken nadat Tessa sliep, en ze werd pas wakker nadat we allang weer thuis waren. Heerlijk, gaan we snel weer doen! Gelukkig wordt hier 's nachts heel goed geslapen...

Fijn he, dat ons uitje vast staat, ik verheug me er op!

De haaruitval is hier nog niet begonnen, maar volgens m'n kapster gebeurt dat bijna altijd na drie maanden. Tja Nora, ben bang dat je nu verliest wat het afgelopen jaar door de hormonen op je hoofd is blijven zitten... ;-) De rest staat nog wat te wachten dus.

Vaderdag was heel leuk hier, bij gebrek aan inspiratie heb ik een schort laten maken met een foto van papa en beeb erop (sorry dat deze tip jullie zo laat bereikt), en deze tijdens het door mij gemaakte ontbijtje gegeven. Papa was ontroerd, zo leuk kunnen kleine dingen zijn...

Verder weinig te melden, volgende week woensdag weer aan het werk, nu het moment nadert krijg ik er wel wat minder zin in moet ik zeggen. En nu we deze week weer echt zomers weer krijgen nog minder... Nou ja, het afkolven gaat met de nieuwe handkolf wonderbaarlijk goed, 85 cc uit een borst, echt een record, dus dat is een zorg minder.

Pien, succes met je gesprek morgen, hoop dat er goede afspraken uit komen!

Fijne dag nog, tijd voor een broodje hier...

Liefs,

Leeuwtje

Geplaatst

Hehe!

Ja, 12 weken sprongetje. Denk het ook. Yinthe begint ineens sinds een paar dagen haar kin naar haar borst te brengen als ze op mijn benen of in haar wippertje ligt. En toen viel gisteren het kwartje dat dat misschien de eerste kleine pogingen zijn om zich op te trekken tot zit. Dus handjes vastgepakt bij de daarop volgende keer dat ze haar kinnetje weer naar haar borst bracht en inderdaad hoor, ze trok zich daarna met haar armpjes op tot zit! (met een klein beetje hulp van mij ;-)) Weer wat geleerd! Wat gaat het toch hard he. Echt heel gaaf al die ontwikkelingen.

Kwam vandaag dit overzicht tegen op borstvoeding.com. Erg handig.

houdbaarheidmoedermelk.jpg

Haaruitval valt hier ook nog mee gelukkig, maar die drie maanden grens zit er aan te komen... :nerves:

Geplaatst

Heee meiden,

Hier blijft mijn haar ook nog lekker vastzitten (heb zelfs erg goed haar op het moment..) Maar idd, hoe lang het nog duurt, we genieten er nog maar even van want ik weet dat het zo afgelopen kan zijn..!

Moet eigenlijk naar de kapper, maar stel het nog even uit tot na de vakantie, kan nu wel uitgroei laten bijwerken maar dat bleekt toch zo weer in de zon.. En het valt toch niet zo op bij donker haar...

Wat vervelend trouwens, die mindere dagen.. Morris heb ik nog niet op een sprongetje kunnen betrappen, hij wou wel iets vaker drinken donderdag na twee dagen kdv waar hij het met de fles moest doen, maar vrijdag was het al weer normaal.. Ben benieuwd hoe het morgen zal gaan, dan gaat hij overdag naar het kdv en ´s avonds ben ik er ook niet, dan drinkt hij dus bijna alle voedingen uit de fles.. Ik hoop dat het lukt.. Ik ga hem wel op tijd halen zodat hij nog uitgebreid aan de borst kan voor ik weer wegga, dus het zal wel loslopen hoop ik...

Ja handig he, die info van borstvoeding.com net als het forum op borstvoedingsforum.nl ofzo.. Tis alleen wel lastig met het KDV, die weer andere richtlijnen hanteren.. Daar moeten ze van de GGD (zeggen ze) alle melk ingevroren bewaren, op de eerste voeding van de dag na.. Ik mag dus 1 ontdooide of verse voeding meenemen en de rest ingevroren en dat wordt daar ontdooid vlak voor het wordt gegeven.. En dat voelt zo tegenstrijdig..! een beetje alsof je net zelf een brood hebt gebakken, het vervolgens in de vriezer gooit en het de volgende dag ontdooid in de magnetron..

Ach.. voor die paar dagen nu tot de vakantie maakt het em niet zoveel uit, komen die potjes die al langer in de vriezer staan ook eens op, maar als ik besluit door te gaan kolven als ik weer ga werken ga ik toch die discussie eens aan.. Ik zal dan iedere keer voor de volgende dag kolven, en dan ga ik echt niet al die voedingen invriezen voor 1 dag.. zo zonde!

Hebben jullie al een beetje voorraad? Ik heb toevallig even geteld vandaag en ik kwam erachter dat ik al 18 voedingen in de vriezer heb! Vind ik best een lekker idee..

Ohh Leeuwtje, kan me voorstellen dat je er een beetje tegenop ziet hoor! Ik begin zachtjesaan ook een beetje af te tellen en heb nu al zoiets van oei, nog 5,5 week.. hahaha.. heb je als je er zolang uit bent, dan vind je 5.5 week niet zoveel meer.. wanneer ben ik ooit 5.5 week achter elkaar vrij geweest!

Heb erg veel zin in onze afspraak trouwens, ben heel benieuwd naar jullie allemaal!

Tot snel!

Liefs Pien

Geplaatst

PS Mariek, wat bijdehand van Yinthe, al proberen te zitten! Hier nog geen pogingen hoor, dit kleine meneertje vind het allemaal wel best.. wel meer spartelen en trappelen als hij in de box ligt, waar hij voorheen gewoon lag te lachen en af en toe een arm optilde, vliegen nu de ledematen constant door de lucht, en lachen dan joh.. super schattig! En echt al terugkletsen he.. als hij bij me ligt of zit gaat hij net zo lang kraaien tot ik naar hem kijk om vervolgens dat breeduit te lachen als ik geluid terugmaak naar hem.. hele gesprekken hebben we zo.. zal wel weer een snelle prater worden, Thijs was ook zo en die maakte met 1.5 al hele zinnen..

Geplaatst

18 voedingen! Wauw, lekker hoor. Hier maar 5... maar goed, Yinthe gaat ook pas in augustus naar het KDV. Donderdag past H op de kleine, ga ik naar een congres, dan worden 3 voedingen opgemaakt... daarna ga ik maar eens een echt goede voorraad aanleggen.

Wat een vreemde regel inderdaad, dat ze alleen maar ingevroren voedingen accepteren. Absurd toch, als je de dag daarvoor hebt gekolfd... Al die regels in NL ook... typisch weer...

Klinkt heel erg gezellig, dat brabbelen van Morris! Yinthe had dat een week of wat geleden ook, maar is nu weer stil. Heel af en toe komt er een oehh... of een krijsje (hard!), maar het lijkt alsof ze nu haar aandacht naar het fysieke heeft verplaatst. Ze pakt steeds vaker haar speeltjes vast en ook dus dat op willen zitten... Dat spartelen met de beentjes doet ze ook, alsof haar leventje er vanaf hangt, vooral op de commode. Probeer dan maar eens een luier om te krijgen, haha!

Morgen gaan we samen naar Friesland, naar mijn moeder. Voor het eerst een nachtje logeren. Spannend hoor. Ben heel benieuwd hoe het gaat.

Succes met je gesprek morgen... 3 dagen zou echt lekker zijn.

liefs,

Mariek

Geplaatst

Ohh wat leuk, samen uit logeren! Neem je een campingbedje mee of slaapt ze in de kinderwagenbak? Dat hadden wij laatst in friesland gedaan, maar dat wordt nu al wel een beetje te krap.. Of heeft je moeder al een bedje staan? Ik hoor de laatste tijd steeds vaker van opa´s en oma´s die gewoon een kleinkinderkamer inrichten.. wel schattig hoor..

Mijn schoonouders hebben dat ook.. gewoon hun oude ledikantje tevoorschijn gehaald, wel heel makkelijk.. Mijn ouders hebben dat allebei niet (ze zijn gescheiden) maar die passen ook minder vaak op..mijn moeder werkt fulltime en mijn vader vind het een beetje te spannend alleen.. wel eens op Thijs hoor, maar met die kleine knuffelt hij graag maar de rest liever nog even niet.. Snap ik heel goed hoor, toen wij klein waren was de rolverdeling sowieso veel traditioneler en dan blijft het toch onwennig...

Veel plezier met je moeder, ze zal het vast leuk vinden om lekker met jullie te pronken?

Liefs Pien

Geplaatst

Mijn moeder heeft een campingbedje gekocht met apart een echte matras. Speciaal voor de kleinkindjes inderdaad... lief he. Ze gaat nog net niet zo ver dat ze er speciaal een kinderkamer voor inricht, maar verder heeft ze wel vanalles in huis gehaald... kinderstoel, boxkleed, speeltjes etc etc. Die kijkt er dus ook heel erg naar uit dat we langs komen!

Wat leuk, van dat ledikantje van je schoonouders. Inderdaad, lekker makkelijk. En zo'n oud ledikantje... het heeft wel wat.

Yinthe ligt nu lekker te slapen na haar badje. Kan ik mooi alles bij elkaar zoeken en dan gaan we over een uurtje rijden.

Tot over 2 dagen allemaal!

liefs,

Mariek

Geplaatst

Heeee,

Pien, wat een rare regeling van de opvang. Ik neem op wo gewoon de afgekolfde melk van ma mee. Ik heb overigens niet veel in de vriezer liggen. Als er extra melk nodig is, dan kolf ik 's avonds een keertje extra (aan het kolven ben ik inmiddels zo op mijn werk ook wel aan gewend). Wat grappig trouwens, dat verschil tussen onze ukkies. Isis wil al weken overeind. Ze zit ook graag op schoot, in mijn armen liggen wil ze helemaal niet meer. En kraaien dat ze doet. Geïnteresseerd in haar handjes ofzo is ze helemaal niet....

Oooh, ze wordt wakker. Ga haar eens voeden.

Marieke, veel logeerplezier. Gezellig hoor! Waar woont je moeder in Friesland?

Groetjes, Nora.

Geplaatst

Hee Nora, wat lekker dat het zo lekker gaat met werken enzo! En grappig he, dat ze zich allemaal naar eigen voorkeuren en op hun eigen tempo ontwikkelen.. zo bijzonder.. en je zult zien, tegen de tijd dat ze een jaar of 4 gaan ze helemaal gelijk op met alles...

Hoeveel kolven jullie eigenlijk per keer?

Ik heb vanmorgen om 6.45 de eerste voeding live gegeven (1 borst en de andere afgekolft, kwam 180 cc uit) en nu gaat het als volgt,

9.45 2 borsten 190 cc totaal

13.45 2 borsten 130 cc totaal

Ik vind het zo´n groot verschil? Of is het normaal dat de hoeveelheid terugloopt in de loop van de dag? Er kwam nu echt niets meer uit, heb zelfs nog geprobeerd nog een keer te wisselen (R, L en toen nog een keer R en L)

Ben benieuwd hoe vaak en hoeveel jij dan kolft op een dag Nora...?

Liefs Pien

Geplaatst

Hee Pien,

Op een werkdag drinkt Isis 's morgens een borst helemaal leeg. De ander kolf ik op mijn werk rond 10 uur want dan sta ik wel op ontploffen. Ik haal er dan zo'n 150 cc uit. De andere borst neem ik dan ook meteen mee en dat is dat meestal iets van 60 cc ofzo. Bij mij verschilt het heel erg per borst. Uit de linker haal ik veel meer dan uit de rechter.....? Zo kolf ik 's middags nogmaals zo rond 14.30 uur. Uit de linker haal ik dan iets van 70 à 80 cc en uit de rechter 50 à 60 cc. Best vaag. Volgens mij is het overigens normaal dat de melkproductie overdag wat minder is dan 's morgens hoor. Verder kolf ik niet zo vaak, behalve als ik weg ben geweest ofzo. Zo ga ik vanavond sporten. K geeft dan een flesje dus dan kolf ik 's avonds weer een borst leeg. Pffft, wat een werk eigenlijk. Al geniet ik nog reuze van het voeden. Isis is nu overigens bezig met een enorme groeispurt. Zo wordt wat minder papperig maar juist wat langer.

Groetjes!

Geplaatst

Haha ook hier een betere linkerborst dan rechts, scheelt ook hier vaak wel 25 tot 30 %.. Ja inderdaad een gedoe he, dat kolven.. ben benieuwd of ik dat nog ga volhouden als ik eenmaal werk.. En dan al die bakjes, flesjes en kolfonderdelen die je steeds weer staat af te wassen en uit te koken.. pfff.. Maar voorlopig kunnen we trots zijn dat we het allemaal nog steeds volhouden!

Gisteravond met mijn leidinggevende gepraat.. Om een heel lang gesprek kort te maken hebben we afgesproken dat ik een gedeelte van mijn werkzaamheden ga loslaten, nl het leidinggevende aspect.. Prima, daar was ik toch al niet erg aan gehecht.. en dat ik meer projecten ga doen en dat ik dan zelf mijn tijd tot op zekere hoogte mag gaan indelen.. dat betekent dus 3 dagen als Morris op de opvang is en waarschijnlijk nog 0.5 tot 1 dag vanuit huis op uren dat het mij uitkomt, dus ´s avonds, op mijn vrije dag etc.. we gaan geen uren tellen.. op die manier blijf ik gewoon als 4 dagen op de loonlijst staan en kan ik mijn auto en mobiel etc gewoon houden.. maar ben ik wel 4 dagen in de week thuis bij de kiddies! Ik ben heel erg opgelucht en denk dat dit een hele goede oplossing is.. Hoe het in de praktijk gaat werken, we´ll see!

Vandaag is Morris voor het eerst een echte hele lange dag op de opvang.. en heb ik eens niet de hele dag volgestopt met plannen.. Ik ben vast van plan om vanmiddag eens lekker met een boekje in de tuin te gaan liggen!

Fijne dag allemaal!

Liefs Pien

Geplaatst

Hey Pien,

Fijn dat je zulke goede afspraken hebt gemaakt. Zelf kom ik ook niet meer terug als leidinggevende en dat voelt wel zo fijn, de leiding over m'n meisje en alles wat daarbij komt kijken vind ik veel leuker. En een goede dag uitgekozen om geen plannen te maken, dus geniet van je boek en de tuin!!!

Ben nog steeds jaloers op jullie kolfresultaten hoor, hier is het echt nog drama. Er ligt denk ik voor 4 dagen in de vriezer, maar dan ben ik bang dat het kunstvoeding erbij geven wordt voor de oppas ;-(

Zo, ik ga de zon ook maar eens opzoeken (hangmat op het balkon!)

Groetjes,

Leeuwtje

Geplaatst

he meiden!

Logeerpartijtje was helemaal geslaagd. Vond het best spannend... zou Yinthe het wel leuk vinden, zou ze wel kunnen wennen aan de nieuwe omgeving, zou ze wel willen slapen in het campingbedje etc etc... maar het ging echt heel goed. Ze was heel vrolijk en lief. Ik ben zo trots op ons meisje! En mijn moeder vond het ook geweldig natuurlijk. Die is helemaal verliefd op de kleine meid. Dit gaan we absoluut vaker doen, logeren bij oma.

Hier ook beduidend meer voeding in de ochtend dan in de middag/avond. En ben ook jaloers op jullie resultaten. Ik zit zo rond de 100-120 cc in de ochtend en maar 50-60cc in de middag (maar dat is dan ongeveer een uurtje nadat Yinthe die borst zo goed als leeg heeft gedronken). Vind het ook best een gedoe, dat hele kolfen. Maar aan de andere kant geniet ik ook enorm van borstvoeding geven. De kleine heeft tegenwoordig heel goed door dat als ik in de stoel ga zitten met haar en haar op het kussen voor me leg dat ze de borst gaat krijgen. Begint ze van die genotsgeluidjes te maken en met haar beentje te spartelen, zo leuk.

Pien, super, die oplossing op je werk. Goed geregeld!

Leeuwtje, zag dat je wat spullen te koop aan hebt geboden. Goed idee. Ga ik ook maar eens doen. Heb de Puckababy precies 3 keer gebruikt, dus die is zo goed als nieuw... zonde om in de kast te laten liggen...

liefs,

Mariek

p.s. wat lief, dat berichtje van Morris, Pien!

Geplaatst

Lekker dat het logeren zo goed ging! Haha ja leuk van hem he.. heb net ook maar even actuele fotootjes geplaatst in het fototopic .. Heb ook de foto´s van de shoot voor de luiers gekregen maar dat zijn zulke grote bestanden dat mijn pc steeds vastloopt als ik er zo eentje in mijnalbum.nl probeer te laden.. Hij is het trouwens waarschijnlijk niet geworden.. ze hebben na Morris zijn sessie de opstelling op de set wat veranderd omdat ze het toch niet mooi vonden.. helaas! Het nadeel van als eerste aan de beurt zijn..

Wat lastig dat het kolven nog niet echt lukt, meiden.. Hebben jullie wel ene goede toeschietreflex (dat het echt begint te stromen zeg maar..)? Anders toch eens die neusspray halen via de huisarts? Schijnt echt goed te helpen!

Verder alles lekker zijn gangetje.. Aan het aftellen voor de vakantie, morgen nog maar een week! Heb wat badpakken en bikini´s besteld vandaag om te passen.. ik ben zooooo niet bikiklaar...pfff... Ontzwangeren gaat hier echt heeeel lang duren ben ik bang, ik val wel af maar het gaat heel langzaam... ach.. what the heck, dat heb ik er allemaal voor over.. ik ben zo gelukkig en verliefd op mijn kleine mannetje.. al die lieve glimlachjes en schaterlachjes.. echt smeltmoment na smeltmoment vandaag..

En inderdaad.. zodra ik een kussentje pak en hem op schoot leg, wordt hij vreselijk enthousiast! Als ik nog iets langer BV geef wordt hij de jongste man ooit die een BH los kan maken, hahaha...

Alvast een zonnig weekend allemaal!

Liefs Pien

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden