Ga naar inhoud

Iemand kolftips?!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

En als je de foto's nou eens verkleint via Photoshop of gewoon via Paint (Bureau-accessoires)? Ben heeeel benieuwd! Jammer dat hij het waarschijnlijk niet is geworden ... dat was toch wat geweest, Morris op een productverpakking, gewoon elke dag in de winkel te bewonderen, haha.

Ik heb zelf lang lang lang geleden een keer met m'n kop op de verpakking van een shampoo gestaan in Thailand. Heel aparte gewaarwording was dat.

Ik ga toch maar eens jouw tip opvolgen en zo'n neusspray halen. Als Yinthe drinkt dat gutst het eruit, maar bij het kolfen gaat het nooit zo hard. Maar denk ook dat ik zo weinig kan kolfen omdat de productie helemaal op Yinthe is afgestemd. Ze heeft maar om de 4-5 dagen een poepluier. En ik kolf lang niet elke dag. Soms dagen niet. Ik zal de komende tijd de productie iets moeten gaan opvoeren met het kolfen.

En hier ook nog geen bikilijf hoor. Nog steeds 7 kilo boven mijn startgewicht en die buik ziet er ook nog niet uit (lubbber de blubber en de streep zit er nog steeds). Begin er steeds meer van te balen. Ga toch maar iets meer letten op het eten. De Magnums laten staan enzo... maar ze zijn zo lekker... Ach, heb mezelf 6 maanden de tijd gegeven om weer terug te zijn op mijn oude gewicht, dus nog 3 te gaan...

Bijna weekend! Hoop dat het weer zo mooi blijft. H en ik willen morgen met de kleine gaan wandelen in de duinen.

Jullie nog leuke plannen?

liefs,

Mariek

• Reacties 454
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hee dames,

Hier hetzelfde verhaal. Blubber- blubber buik. Zo irritant. Mijn kleren staan voor geen meter......pas mijn broeken wel maar dan hangt er zo'n lading buik over de rand....geen gezicht! Marieke, fijn dat het logeren zo goed is bevallen! Wel zo gezellig natuurlijk. En Pien, jammer dat Morris niet op de verpakking komt. Maar je hebt wel mooi een fotoshoot meegemaakt!

Ik moet nog drie weken werken en dan heb ik alweer drie weken vakantie. Ik moet zeggen dat ik er na deze week wel behoefte aan heb......Pffft, erg druk geweest. Drie avonden weg, man 's avonds weg en ook nog eens werken. Gisteren liep er trouwens iemand (wel een vrouwelijke collega) bij het kolven de ruimte binnen. Beetje irritant, zit je dan met je apparaatje. Je zou toch zeggen dat als de deur dicht is en de luxaflex, dat ik dan bezig ben.....

Zo maar eens boodschappen doen. Het is trouwens broeierig, zeg. Ik plak alweer aan alle kanten. Blegh!

Fijn weekend!

Liefs van Nora.

Geplaatst

Oke Nora, het wordt dus tijd voor een bordje op de deur... lekker is dat haha..

wat een warmte he.. ik plak helemaal.. net een voeding gegeven maar zelfs dat is me eigenlijk al te warm.. Morris is ook not amused, errug pieperig.. wel sneu, hij is snipverkouden en dan ook nog dit weer... Kan me voorstellen dat hij een baaldag heeft! Hij ligt nu in bed maar gaat steeds harder huilen dus dat is ook niet zijn plekje nu.. ga hem er maar weer uithalen denk ik..

Ik wacht met smart op een verkoelende bui.. het heeft hier nog amper geregend en nog helemaal niet gedonderd de afgelopen dagen...!

Liefs Pien

Geplaatst

Heee,

Isis is ook zo jengelig als wat. Ze zit midden in een megasprong (volgens Oei ik groei) en heeft denk ik ook wat last van de warmte. Ligt ze anders vrolijk in de wieg voordat ze in slaap valt, nu moet ik haar eerst een uur rondzeulen voordat ze kalmeert en gaat slapen. Ze drinkt ook meer dan anders. Zaten we vorige week nog op 6 voedingen per dag, nu weer op 8 ofzo. Misschien dat ze meer dorst heeft ofzo?!....

Morgen weer werken. Ik ga inderdaad maar een briefje ophangen. Was zo'n knullig moment.

Enneh, van mij mag het hier ook gaan regenen, maar ik geloof dat deze regio door de buien wordt overgeslagen. Zal eens op buienradar spieken.

Liefs van Nora.

Geplaatst

Hier ook een babietje die niet slapen wil. Ze heeft volgens mij gelukkig niet zoveel last van de warmte, is vrolijk en lief, alleen overdag wil ze eigenlijk niet meer slapen. Al dagen niet. Nu ik er over nadenk, eigenlijk sinds de logeerpartij niet. 's ochtends slaapt ze nog wel goed, maar 's middags en begin van de avond (tot uurtje of 10) haast niet meer. Hooguit een uurtje of 2 alles bij elkaar, schat ik. Gelukkig kan ze zichzelf een tijdje goed vermaken in haar bedje of in de box, maar het liefst wil ze aandacht van ons.

Nora, Yinthe drinkt deze warme dagen ook meer dan normaal. Ze zullen wel extra vocht nodig hebben...

Waar ik me wel een beetje zorgen over maak is het spugen. Nog steeds best veel en vaak. En ze heeft ook pijn tijdens het drinken lijkt wel. Strekt elke keer na een paar minuten haar ruggetjes en begint dan jammerig te huilen. Wil wel drinken, maar laat elke keer los om haar ruggetje te strekken en te huilen... Toch last van reflux? Ik ga toch maar even het CB bellen morgen. Het lijkt wel erger te worden de laatste dagen....

liefs,

Mariek

Geplaatst

Hee wat sneu dat ze zo´n pijn lijkt te hebben.. heeft ze het ook als ze uit de fles drinkt? Als morris dat strekken en jammeren doet zit er meestal een flinke boer dwars (hij boert als een vent) maar dat zal dit wel niet zijn.. hier wordt juist niet zo enthousiast gedronken op het moment.. snel afgeleid en vlgs mij veel te warm om tegen me aan te liggen ofzo.. probeer dus maar vaker aan te leggen want vanmorgen kwam hij al om 5.45 en gisteren in ene weer eens om 4 uur en daar wil ik eigenlijk geen gewoonte van maken..

Verder gaat het in ene heel hard met speetjes pakken, trappelen en geluidjes maken en zelfs al een beetje schuiven door de box, ligt hij in ene tegen de spijltjes aan terwijl ik hem in het midden had gelegd, heel grappig! Weinig van een sprongetje gemerkt moet ik zeggen..

ga lekker naar bed ben bekaf van de warmte..

X Pien

Geplaatst

Ja, dat zou ook nog wel eens een reden kunnen zijn. Ik doe haar ook meestal direct rechtop als ze haar ruggetje strekt, maar dan zet ze het helemaal op een brullen... Maar het gebeurt ook weer niet elke keer, dus sommige keren aan de borst is ze gewoon rustig en drinkt ze goed. Het zal ook wel geen reflux zijn, de kleine groeit verder prima en is heel actief en goedgemutst. Maak me waarschijnlijk ook een beetje zorgen om niks...

Waar onze zwangerschappen zowat parallel liepen loopt nu de ontwikkeling van onze kleintje vrijwel gelijk op. Yinthe maakt precies dezelfde dingen door! Wat grappig he. Ook Yinthe is heel gericht dingen aan het pakken en slaan. Ze heeft een nieuw speeltje wat je aan de rand van de box hangt, een muis met grote voeten met daarin balletjes en ander spul wat lawaai maakt als het aanraakt. Ik heb haar een keer voorgedaan wat er gebeurt als je de voetjes een zwaai geeft en nu doet ze niks anders. Een lol dat ze heeft! Wild trappelende beentje, hard gekraai erbij en maar slaan. Tegenwoordig komt er een enorm kabaal uit de box, haha.

En schuiven doet ze ook, met name in haar bedje. Vind haar nooit meer in dezelfde positie als waarin ik haar 's avonds in bed heb gelegd. De ene keer ligt ze helemaal bovenin het ledikant, dan weer onderin en eergisteren zelfs op de kop. Had ze zichzelf helemaal gedraaid. Hoe ze dat voor elkaar heeft gekregen geen idee, ze had notabene een slaapzakje aan....

Ga maar eens even koffie zetten en een wasje draaien. Tot snel weer!

liefs,

Mariek

Geplaatst

Hey meiden,

Weer veel gebeurd in een paar dagen zeg, leuk om te lezen hoor. Wij hebben ons vooral buiten en op het balkon vermaakt met dit weer, warm zeg, maar wel lekker hoor, ik klaag niet. Hier inmiddels maar gemiddeld 5 voedingen per dag, niet echt veel meer dorst dus. Gelukkig pak ik Tessa sinds een paar dagen niet meer beide armen in, dat komt goed uit dus met dit weer. Verder driftig geoefend met een flesje, maar echt lekker gaat het nog niet. Ze drinkt 'm alleen snel leeg als ze eerst even aan m'n borst heeft gelegen. Tja, dat is nu juist net niet de bedoeling natuurlijk ;-) Ook hier was het strekken en even heftig huilen aan de borst, maar dat is denk ik omdat ik helaas ongesteld ben geworden, snik.

Heb verder een regeldag voor mezelf ingelast vorige week om de kolfresultaten wat op te krikken en overdag en 's avonds iets van 5 of 6 keer gekolfd. Hielp geweldig, kreeg er zelfs een keer 125 cc uit, een absoluut record. Misschien iets voor jou, Marieke? Enne, ik heb meer succes met de handkolf dan de electrische, vreemd genoeg.

Speeltjes graaien lukt hier nog niet echt, alleen iets vasthouden wat toevallig langskomt, maar Tessa kan zich wel al draaien van buik naar rug!!! Ze kijkt er enorm verbaasd bij maar vindt het zelf wel heel leuk om te doen.

Nou, ik ga me verder een beetje voor bereiden op de terugkeer naar het werk. Koelelementen in de vriezer, koeltasje zoeken, werkkleding bij elkaar zoeken (zo, dat is lang geleden)... Fijne dag!

Geplaatst

Een regeldag aan de kolf... arghhh!!! hahahaa! Maar klinkt eigenlijk wel logisch. Ga het ook maar eens proberen. Het kolfen gaat steeds moeizamer. Gisterochtend met m'n slaperige kop de verkeerde borst gegeven, dus dezelfde borst als de avond ervoor. Stond de andere dus behoorlijk op springen (meloenen jaja), dus dacht 'als ik die nou eens af ga kolven, heb ik direct een hele voeding voor de vriezer'. Maar dat lukte dus helemaal niet. Kwam haast niks uit, ook na een minuut aan de kolf te hebben gehangen. Dus Yinthe maar even ingeschakeld. Die heeft de aanzet gedaan en toen ging het beter. 150 cc.

Wauw, wat goed zeg van Tessa! Zich al draaien van buik naar rug, dat is volgens mij wel heel snel. Lekker actief babietje.

Dus jij ook ongesteld geworden ondanks volledige voeding. Balen he. Vind je het ook niet vreemd om weer ongi te zijn na zo'n lange tijd? Ik moest echt even slikken. Aan de andere kant ook wel weer een goed teken... de boel is weer op gang gekomen.

Ik vind het warme weer heerlijk. Ben echt een zomermens. Niet dat ik uren in de zon lig, die tijd heb ik wel gehad, maar de zonnestralen, de warmte... lekker in je t-shirtje buiten kunnen lopen, korte broek of rokje aan, slippers aan de voeten... ik word er heel gelukkig van.

Leewtje, wel weer een beetje zin om terug te gaan naar je werk? Of zou je liever nog wat langer thuis willen zijn?

liefs,

Mariek

Geplaatst

Hallo,

Rustig bij jullie, volgens mij? Of hebben jullie kleintjes last van het warme weer?

Nou, m'n laatste dag thuis, voelt wel gek hoor, ik zit zo lekker in het ritme samen met Tessa. Heb inmiddels al wat spulletjes voor morgen bij elkaar gezocht en onze IT man m'n inloggegevens gevraagd, want ik ben echt al die tijd niet met werk bezig geweest.

Zin om weer te starten is er zeker, ook al weet ik zeker dat ik vreselijk ga huilen morgenochtend als ik m'n meisje achterlaat bij m'n ouders (pff, de tranen komen nu al, jeetje). En ja, met dit weer wil niemand werken toch? Ik ga mezelf zo lekker trakteren op een heerlijke lunch ergens op een terras, als afscheidskadootje.

Jullie krijgen uitgebreid verslag hoor... ;-)

Liefs,

Leeuwtje

Geplaatst

Hee meis,

Spannend hoor, je eerste werkdag als moeder! Maar je zult, zien, je zit zo weer in het ritme!

Vandaag is mijn punctie precies een jaar geleden.. wat is er veel gebeurd in dat jaar he.. Jij zat er toen ook dicht tegenaan.. Wat is het leven toch veel mooier geworden dit jaar... Morris heeft idd behoorlijk moeten wennen aan het warme weer maar nu gaat het wel weer.. vannacht ook redelijk doorgeslapen tot 6 uur, dus dat begint weer ergens op te lijken..

Verder zachtjesaan met de voorbereidingen voor de vakantie begonnen.. Vrijdag gaan we al! Zo heerlijk dat ik daar nu de hele week de tijd voor kan nemen ipv op 1 dag (of 1 avond) als een gek alles te moeten doen.. Een paar koele dagen zouden alleen wel makkelijk zijn.. kan ik alle heel zomerse kleding even schoon houden, hahaha.. zo veel heb ik niet in deze "tussenmaat".. Gelukkig voor jullie gaat dat ook niet gebeuren..

Leeuwtje, heeeeeel veel succes morgen, het gaat helemaal goed komen en laat even weten hoe het was!

Liefs Pien

Geplaatst

He girls!

Alweer de eerste werkdag, Leeuwtje. Wat vliegt de tijd he. Drie maanden zijn echt zooo voorbij. Het lijkt al weer zo lang geleden dat we zwanger waren met z'n allen. Heel heel veel succes morgen! Gelukkig is je meisje in heel goede, liefdevolle handen in jouw afwezigheid.

Ik ben vandaag op een sollicitatie-gesprek geweest. Of zoiets, niet echt een sollicitatie in mijn geval, meer een orienterend gesprek voor een eventuele samenwerking/overeenkomst. In ieder geval, dit wordt 'm niet. Ik ben altijd best snel enthousiast als ik bij een potentiele opdrachtgever zit en hun verzoek/vraag/problemen etc aanhoor, maar deze club... saai, saai, saai. En ook nog eens in het midden van het land. Zat in de auto terug en het enige wat door mijn hoofd ging was 'dit wil ik niet...'. Voelde me direct dáár weer slecht over, want wat heb ik eigenlijk te willen in deze markt als zzp'er, mag al blij zijn als ik ergens voor word gevraagd. Maar het voelt echt niet goed.... voor het eerst. Ach, er komt wel weer wat anders op m'n pad!

Verder hier alles rustig. Blij, vrolijk meisje die enorme sprongen maakt in haar ontwikkeling. Geweldig om te zien en haar daarin te stimuleren. Ze is een en al lachebekje. Wat een prachtig wondertje! Geniet zo van haar...

Oh, Pien, wat lekker zeg, het vooruitzicht van vakantie! Heerlijk toch. Kan je wel af en toe even inloggen? Wordt nog afkicken anders voor je (en voor ons!) ;-)

Las net je reactie bij de andere meiden (Renate, Diana etc). Lees hun topic ook regelmatig. Leuk om te zien dat zij echt in een andere fase zitten en weer heel andere dingen meemaken. Een vooruitblik op wat ons te wachten staat.

Ook bijzonder dat zij allemaal al vrij snel zijn overgestapt op de fles en wij juist weer allemaal BV geven...

Anyway, ga maar eens slapen. Kleine slaapt nog steeds niet echt door, hoewel het wel steeds beter gaat. Vanochtend meldde ze zich pas om 6 uur (na haar laatste voeding van 22.30).

liefs,

Mariek

Geplaatst

:sunny: Hee hallo,

Mariek, groot gelijk, niet aan een klus beginnen die niet goed voelt, er komt echt wel weer iets en zo ver reizen en met tegenzin naar je werk wil je echt niet hebben die eerste periode, het is zwaar genoeg!

tot 6 uur vind ik doorslapen hoor, maar pff is wel vroeg.. Morris de laatste dagen ook vaak wakker tussen 5 en 6 en tegen de tijd dat je dan gevoed hebt en hem weer teruggelegd hebt meld de volgende kiddo zich al!

Vanmorgen was het weer 7 uur dus probeer de komende dagen het schema van gisteren maar weer wat meer vast te houden, nl, 7-10-13-16-19-22 uur want als ik niet oplet kom ik maar op 5 voedingen uit en dan slaapt hij dus niet door of is hij heel vroeg wakker..

Ook merk ik dat het hele wakkere ´s avonds begint af te nemen, en dat ik hem nu tussen 20.00 uur en 21.00 uur naar bed kan brengen ipv gelijk met ons na de late voeding.. is wel een wat beter patroon, alhoewel, vind het ook wel erg makkelijk dat hij nu ´s morgens met gemak weer gaat slapen tot een uurtje of 10 a 10.30 ...!

Straks even naar Alkmaar om wat dingetjes te halen voor de vakantie, zal even een haasttripje worden tussen 2 kolfbeurten (Morris is op het kdv) want als ik daar te makkelijk mee ben heb ik al gemerkt dat ik daar de volgende dag meteen last van heb (het loopt meteen terug..)

De laptop gaat mee trouwens hoor, want er is draadloos internet in het huisje! Kan ik af en toe even een fotootje posten van ons in la douce France! :sunny:

Fijne dag allemaal!

Leeuwtje, ik denk aan je op je eerste werkdag!

Liefs Pien

Geplaatst

Hoi, hoi,

Hier ook nog even een berichtje voordat we vertrekken. Kamperen in Hilvarenbeek voor ruim een week, ipv zuid duitsland... waar we bij de nicht van mijn man zouden logeren. Zij had een roosterwijziging gekregen en zou nachtdiensten moeten draaien als we zouden komen, en dat is natuurlijk niet handig. Dus plannen gewijzigd. We gaan met mijn mans dochter en haar vriend en ons kleine meisje natuurlijk. Deze keer gaat de hond ook mee (1 hond is nu weg, ze tijdens onze vorige vakantie flink met elkaar gevochten).

Leeuwtje ook al weer aan het werk.

Ik ga vrijdag (tijdens de vakantie) solliciteren. Het moet ook echt, want het geld is aardig op aan het raken. Maar moet eerlijk zeggen dat ik er ook wel weer tegen op zie om te gaan werken. Moet ik haar helemaal aan de zorg van haar vader overlaten (en dat vertrouw ik wel).

Tja, merk ook steeds dat Thirse net overal tussen valt hier op het forum. Op jullie kindjes loopt ze een beetje voor, en op de andere kindjes een beetje achter... Tja, het is niet anders.

Hier ook nog steeds een erg vrolijk meisje. Ze doet het nog steeds heel goed. Vorige week heeft ze voorlopig de laatste prikjes weer gekregen. Ze is nu 64 cm en 6,5 kg. Ze draait nu heel vlot op haar rug vanaf haar buik. Ik denk dat ze het ook al zou kunnen redden om op haar buik te draaien (ze ligt regelmatig relaxed op haar zij), maar daar ziet ze het belang nog niet van geloof ik. Ik merk de laatste dagen wel dat ze slecht wil slapen. Heeft me het liefst steeds in het oog. Sprongetje of warmte????

Nou ja, volgende week ben ik er weer!

Succes dames met dit weer!!!

Groetjesssssssssssssssssss

Geplaatst

Vannacht weer 03.00 uur en toen weer 06.00 uur... ben gesloopt. Gisteren was ook beetje rommelig dagje met voeden ivm die afspraak die ik had. Vandaag maar weer eens terug naar het oude schema, exact dezelfde als die van jou, Pien. Ook wat slapen betreft, 's avonds wakker tot half 10, 10 uur en 's ochtends lekker slapen tot half 10, 10 uur.

Had die ochtend uurtjes vanochtend echt nodig...het slaapgebrek begint me nu toch wel een beetje op te breken.

Hoe lang willen jullie doorgaan met de BV? Nu de kindjes naar de opvang gaan en jullie weer aan het werk wordt het, lijkt me, steeds lastiger om de volledige BV vol te houden. Overweegt iemand al om af te gaan bouwen?

He, Pien, misschien zie ik je dan wel in de stad ;-) Ga ook de stad in met een goede vriend van me en de kleine.

Lekker dat je in Frankrijk internet hebt.

Leeuwtje, zet 'm op vandaag! Benieuwd naar je verslag vanavond of morgen.

liefs,

Mariek

Geplaatst

Moet nog ven vertellen dat ons dametje sinds vorige week aan de fruithap is. Leuk hoor! Gisteren ging er zo een kwart banaan in. Vandaag had ik aalbesjes. Maandag van mijn ouders gekregen,vers uit de tuin. Hihihi,nou,van die besjes ging ze heel zuur kijken!

groetjes

Geplaatst

Hee dames!

Voordat ik het straks vergeet: vakantiegangers, heel veel plezier op jullie vakantieadres! Hopelijk is het volgende week ook nog lekker buiten toeven!

Enneh Leeuwtje, hoe was je eerste dag?

Hilde, wat leuk, een eerste fruithapje. Ik moet volgende week naar het cb en dan ga ik het ook eens vragen. Isis loopt toch steeds meer te smakken dus wellicht kan ik er ook eens wat fruit 'instoppen'.....

Marieke, ik ben nog niet van plan om te stoppen met bv. Ik ga in ieder geval voor een half jaar, voor zolang ik genoeg melk heb. Isis drinkt steeds meer en ik vraag me af of mijn borsten dat nog wel kunnen bijbenen. Van mijn yogaclub gaven er trouwens maar 3 van 11 (!) bv. Bij de rest lukte het allemaal niet.

Ga nu snel Isis troosten. Na een dagje opvang is ze nog steeds altijd van slag. Gelukkig nog niet zo erg als eerst, maar goed, het is nog vroeg op de avond........

Liefs van Nora.

Geplaatst

Hee meiden,

Ook ik twijfel op het moment een beetje, zolang ik bij hem ben vind ik de BV prima, erg makkelijk enzo.. maar nu hij een aantal dagen naar de opvang is geweest merk ik pas hoe lastig het gekolf is als je kindje er niet bij is... Mijn produktie keldert meteen die dagen ik vind het erg veel tijd enzo kosten.. Aan de andere kant doet hij het zo goed dat ik het ook zonde vind om nu al te stoppen.. Ik ga in ieder geval de vakantie nog door, dan ga ik kijken hoe het gaat, en misschien proberen om met 1 keer per dag kolven tussendoor en ´s morgens vroeg zoals ik nu ook doe en dan 1 flesje uit de vriezer als nodig (die voorraad moet toch ook op) kijken of ik het red tot 6 maanden.. Daarna vind ik het sowieso welletjes en ga ik in ieder geval niet meer kolven overdag.. Als het dan nog lukt om ´s morgens en ´s avonds te blijven geven prima, loopt de productie terug dan is het jammer en krijg ik een grote schouderklop van mezelf dat ik de 6 mnd gehaald heb..

Fruit en groentehapjes wacht ik echt mee tot hij 6 mnd is, tot die tijd vind ik het risico op krampjes, allergie etc gewoon te groot (heb ik bij de eerste echt veel gedoe mee gehad) Als ik eerder het idee heb dat er wat bij moet dan hooguit een beetje rijstebloempap ofzo..

Nou, ik ga eens kijken of ik die kleine nog wakker krijg voor een voeding.. hij heeft al een flesje op omdat ik even weg moest, en nu is het dus lastig, ga ik kolven of leg ik nog eens aan.. zal wel half/half worden ben ik bang!

Ik kom nog wel even dag zeggen voor vertrek!

Mariek, hoop dat je lekker slaapt vannacht, die gebroken nachten zijn echt killing.. neem wle je rust hoor, voor je echt als een zombie door het huis gaat.. daar is deze tijd ook voor, desnoods lekker ´s middags even samen slapen.. lijkt wel zonde met het mooie weer maar je voelt je zoveel beter daarna! Heb je niet gezien trouwens!

Hilde, fijne vakantie!

Nora en Leeuwtje, werk ze!

Liefs Pien

Geplaatst

Hee meiden, rustig hier!

Pff lekker dagje vandaag om alles in te pakken, veel te warm.. ben nu bijna klaar, morgenochtend alles in de auto en dan weg!

Ik log vast nog wel even in vanuit daar, hoop dat alles goed gaat (Leeuwtje lekker gewerkt?)

Tot over 2.5 weken! (en dan is al bijna onze date!)

Liefs Pien

Geplaatst

Pien, mocht je dit nog lezen, HELE FIJNE VAKANTIE!!!! Heerlijk met je mannen eropuit! Geniet!

Ben gisteren met de kleine naar Scheveningen geweest, op bezoek bij mijn nichtje/vriendin die inmiddels 38 weken zwanger is (en nog heel fit, geen greintje pijn, echt mooi om te zien) Alles mee in de auto. Gelukkig airco anders was het niet te harden voor die kleine in de maxicosi.

Zien jullie het voor je, twee lange blonde meiden, de een met een baby, de ander hoogzwanger... al zeulend met tassen en trekkend aan een kinderwagen op zoek naar een plekje op het strand. Pfff... en ik maar denken 'als het maar niet te warm is voor Yinthe!'. Ik had de mand/wieg meegenomen om Yinthe in te leggen. Lag ze beschut maar kon de wind toch ook bij haar komen. De kleine vond het heerlijk, alleen maar lachen en kraaien, tot het moment dat ze wilde slapen. Toen was het blijkbaar toch te warm en miste ze haar vertrouwde bedje. Even huilen, maar toen viel ze alsnog in slaap. Leuk hoor, deze nieuwe avonturen met de kleine!

Ben weer begonnen met sporten, jaja, het werd hooooog tijd. Ben die extra 7 kilo nu wel heel erg zat aan het worden. Pas nog steeds niet in mijn oude broeken en jurken enzo en op 1 nieuwe spijkerbroek in de nieuwe maat na, weiger ik het om kleding te kopen... met als gevolg dat ik dus al maanden in dezelfde dingen loop.... :waiting: Dussss... op naar de sportschool (BodyBalance ontdekt) en veel lopen achter de kinderwagen.

Oh ja, en ijzeren discipline ergens vandaan zien te halen om de ijsjes en toastjes te laten staan.... Ben al op weg door de mini-Magnums te vervangen met raketjes....

Wat dat betreft, Leeuwtje.... ben ik stikjaloers op je! Hoe was het werk trouwens??? Ben heel benieuwd!

Anyway, ga maar eens een beetje rommelen in huis. Krijg zo visite.

Tot snel!

liefs,

Mariek

Geplaatst

Heee,

Marieke, wat knap. Een dagje strand met dit warme weer. Ik be helemaal spuugzat. Het is bij mij in huis niet te harden. Zo'n 28 graden....en Isis krijgt er ook steeds meer last van. Geef mij maar een graad of 23 en een zuchtje wind, da's warm genoeg. Maar goed, we hebben het niet voor het zeggen.

Woensdagavond alsnog een klein drama met Isis geworden. Toch te veel prikkels op de opvang die er dan 's avonds uitgekrijst dienen te worden. Nou ja, gelukkig wordt het wel iets minder.

Fijn weekend! Ik ga vanavond lekker uiteten en Isis naar mijn moeder. Lekker hoor.

Groetjes, Nora.

Geplaatst

Nou, hier ben ik dan eindelijk....

Ik heb jullie berichtjes nog niet allemaal gelezen maar meld me graag weer even.

Op het werk was leuk, ik ben echt gemist, merk ik, en dat voelt goed. Meteen bijgepraat en toekomstplannen besproken. Uitdagend, maar ik heb er zin in.

M'n ouders waren woensdag ruim op tijd, ons meisje nog vlak voor vertrek gevoed en heel snel afscheid genomen (ik kan er zo slecht tegen). Nou, alles ok dus, tot m'n vader na de lunch belde om te zeggen dat het flesje er ECHT niet in ging, grrrrr. Ze hebben Tessa in de auto gestopt en zijn naar m'n werk gereden. 's Avonds op tijd naar huis gegaan om de 'schade' in te kunnen halen. Gisteren weer veel geofend met het flesje, maar het is nog steeds geen succes. Ook m'n man's eerste papa-dag bestond in ieder geval uit een ritje naar mama's werk. Tja.... gelukkig is er gelegenheid om te voeden, vind ik het fantastisch om Tessa tussendoor te zien en inderdaad, afkolven hoeft dan ook niet (meer) zoveel. Dat is namelijk echt een drama, ik weet zeker dat ik de dag prima doorkom zonder kolven of voeden, bizar he? Want Tessa drinkt genoeg, ze heeft prima luiers en weegt 6,1 kilo. Wij gaan dit weekend dus liefdevol en met alle geduld de flesjes proberen, voor, tijdens en na iedere voeding, en ook 's nachts maar eens aan de slag ermee. Vermoedelijke oorzaak is dat we veel te laat zijn begonnen met oefenen en het te weinig hebben gedaan.

Morgen lees ik weer bij hoor, ik ga nu slapen, want ook hier is het sinds een klein weekje raak om 24u, 4u en 7u (of om die tijden heen). Gelukkig wordt er overdag prima geslapen dus ik pak morgen zeker wat power nappies mee. Ik wens jullie een supergoed weekend, vakantie of wat je ook gaat doen!!!! XXX.

Geplaatst

Hoi Leeuwtje,

Ik moest wel lachen toen ik je berichtje las. Aan de ene kant is het nauurlijk niet leuk (en knap lastig) dat ze de fles weigert maar aan de andere kant wel grappig dat ze naar je werk moet komen. Je bent zo een soort Mc. Drive. Even happen en weer naar huis...hahaha! Hier een druk weekend achter de rug en dat warme weer begint me steeds meer tegen te staan. Het is maar goed dat de temperaturen dalen, mijn energie is op. Nou ja, nog twee weekjes en dan heb ik alweer vakantie! Jippie! Dinsdag trouwens weer naar het cb, voorlopig de laatste prikken (heel fijn!).

Groetjes, Nora.

Geplaatst

McBV, haha! Leuk gevonden, Nora.

Wel heel fijn dat het mogelijk is, Leeuwtje, dat ze Tessa even kunnen brengen. Stel dat je heel ver weg werkte... Is ze inmiddels al iets meer gewend aan het flesje?

Ik kan ook prima 8-9 uur doorkomen zonder te voeden of te kolfen. Raar inderdaad he. Alleen 's ochtends, als er soms meer dan 9 uur tussen heeft gezeten voor 1 borst (ze drinkt nog steeds om en om) dan staat die wel op springen, maar anders... geen probleem om zolang niets te doen. Terwijl Yinthe volgens mij ook niks tekort komt. Ze slaapt goed, heeft voldoende plasluiers, kijkt helder uit d'r oogjes en is heel vrolijk en actief. En gelukkig spuugt ze vrijwel niet meer. Daar maakte is me toch een beetje zorgen om, maar de laatste week gaat het heel goed.

Nora, succes bij het CB vandaag! Lekker hoor, alweer de laatste prikken. Blijft een vervelend iets, die prikken... Wij moeten morgen weer.

Het is helemaal donker buiten... waar is de zon gebleven...? Hoop dat Hilde en Pien een beetje goed weer hebben waar zij zijn.

Verder niet zoveel te melden. Kleintje gaat als een dolle. Heeft haar handjes ontdekt en zit daar nu aandachtig naar te kijken en ze voor haar gezicht om te draaien en vingertjes te strekken, heel lief om te zien. En ze kan bijna draaien van rug naar buik en andersom. Heeft nog dat laatste zetje nodig, maar ze komt al een heel eind. Op de buik liggen is ook niet meer zo'n drama als eerder. En dan de geluidjes! Prachtig! Kreuntjes, gilletjes, neuriën, schreeuwtjes, ahhhs en oehhhs... ze vindt het zelf nog het mooist, haha. Ligt dan helemaal te glunderen in haar bedje of box.

Hoe gaat het met de ontwikkeling van jullie spruitjes?

Tot gauw weer,

liefs,

Mariek

Geplaatst

Hee Mariek,

Waarom kom ik toch altijd zo chagerijnig thuis van dat irritante cb?!....Grrr. Weer gezeur over haar kleine koppie (ze valt net onder de laagste grens). Kom ik thuis, zie ik dat wederom de getallen verkeerd zijn genoteerd, en nu valt ze dus op de grens. De dames daar zitten ook altijd haar gegevens in te vullen in het boekje van een ander kind (ooh, ik geloof dat ik iets verkeerd doe) en nu zelfs vergeten om een vervolgafspraak te maken. Pffft, vervelend hoor. Oh ja, ik moest ook nog ruim een kwartier wachten.

Zo, ik ben even mijn ei kwijt. Met Isis alles weer goed na de prikken. Ze ligt nu lekker te slapen, de kleine meid. Wel flink gebruld ditmaal. Gelukkig zijn we er voorlopig vanaf!

Ze zit ook in een heerlijke rustige periode. Veel lachen (schaterlachen, geweldig om te horen!), praten en grijpen naar haar speeltjes.

Mariek, wanneer ga jij weer een beetje aan het werk? Lukt het een beetje om opdrachten te vergaren? Mijn man, ook een zzp'er, heeft gelukkig nog wel wat opdrachten.

Liefs van Nora.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden