Ga naar inhoud

Iemand kolftips?!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

He Nora,

Vervelend zeg, dat ze zo slordig zijn bij jouw CB. Het is toch je kind waar ze het over hebben... Consternatiebureau helemaal van toepassing ;-) Wel lekker dat het allemaal weer achter de rug is, die rot prikken. Hoop voor je dat Isis er niet teveel last van krijgt vandaag. En van dat hoofdje... laat je niet gek maken. Ze ziet er hartstikke gezond uit op de foto's, dat het hoofdje wat kleiner is valt niet eens op.

Tja... werk... ik weet nog niet zo goed wat ik wil. Heb onlangs nog een orienterend gesprek gehad bij die ICT club, maar het stond me ineens zo tegen om weer opnieuw dezelfde soort opdracht te moeten gaan doen. Weer dezelfde problematiek, weer dezelfde obstakels (een directie die product georienteerd is, ipv marketing georienteerd, geen budget etc), weer dezelfde soort dingen om op te zetten... De motivatie om mezelf weer aan te bieden als zzp'er in de marcom is een beetje weg. Ik heb in de 10 jaar dat ik dat nu doe alles wel een keer meegemaakt en gezien en gedaan. De uitdaging is weg. Ik zou wel iets heel anders willen gaan doen. Alleen wat...? Een nieuw bedrijfje opzetten? Een studie volgen? Ik weet het nog niet. Ik heb mezelf de zomer gegeven om er achter te komen wat ik wil en ga doen. Heb een idee wat ik met jullie wil bespreken als we elkaar zien. Weet niet of er vraag naar is, heeft met extra informatievoorziening rondom het hele mmm-traject te maken.

Fijn trouwens, dat jouw man gewoon nog werk heeft. Heeft hij moeite met het vinden van opdrachten of gaan de huidige projecten gewoon door?

En hoe bevalt het jou om weer aan het schrijven te zijn? Wat voor verhalen/artikelen schrijf je? Voor welke media?

liefs,

Mariek

• Reacties 454
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey meiden!

Wat naar, Nora, dat je zo'n irritant CB hebt daar, kun je niet naar A'dam komen? Hier zijn ze echt superrelaxed ;-) Tessa's hoofdje is nu 39,6 cm en ik heb er niets over gehoord.

Marieke, wat gaat Yinthe hard zeg, bijna beide kanten op draaien, wat goed! Enne...als je niet hoeft te werken zou ik echt nog even wachten op die superopdracht hoor, met een zomer als deze en een heerlijk kleintje is het toch genieten?

Tessa ligt na de prikken van vanochtend in dromenland. Gelukkig ook deze keer alleen maar een klein gilletje en verder superlief. De arts vond Tessa een sterk meisje, zoals ze omhoog komt als we haar willen laten zitten en hoe ze haar hoofdje omhoog houdt. Voelde me supertrots! Nu dus als een blok slapen, al een uurtje of vier, maar ik laat haar maar, want vorige keer had ze 2 dagen lichte koorts en was ze na een halve dag ook echt uit haar doen.

Ik heb uitgebreid het fles weigeren besproken en hoewel het enig is m'n kindje tussendoor te zien op het werk, vind ik het niet echt handig dat ik altijd degene ben die haar voed, en als ik onderweg ben en files krijg is het teveel stress. De arts vond het ok om door te oefenen en daarvoor kunstvoeding te gebruiken. Zo hoef ik niet te kolven, een hele opluchting voor me, en kunnen papa en de oma's gewoon blijven proberen tot ze haar eindelijk ook kunnen voeden. Had het heel graag 6 maanden volgehouden, maar ach, één kunstvoeding op m'n werkdagen vind ik ook al een hele prestatie, heb mezelf voorgenomen dat ik daar geen drama van moet maken, en Tessa doet het zo goed, ze is nu 60 cm, weegt ruim 6 kg, slaapt en drinkt goed en heeft nog geen verstopte neus gehad. Nu ook maar hopen dat ze zo gezond blijft. Wel het advies gekregen om hypo-allergeen te gebruiken.

Oh, kindje eindelijk wakker, ik ga haar lekker voeden...

XXX.

Geplaatst

He meiden,

Leeuwtje, hoe gaat het met Tessa? Heeft ze nog veel last gehad van de prikken?

Wij zijn vanochtend weer geweest. De kleine was super lief en actief. Ze wordt alleen maar langer en slanker... ze weegt 5815 gram en is 64 cm. Haar hoofdje is 40,6 cm.

We waren net het strekken van het ruggetjes aan het bespreken (is het normaal? of zijn het nu al draaipogingen?) toen Yinthe het spontaan voor ging doen en ze weer bijna zichzelf op haar buikje draaide. Alleen haar armpje/schouder weerhoudt haar er nog van om echt door te kunnen draaien. De arts zette grote ogen op, dit was inderdaad best vroeg. Wij super trots natuurlijk ;-)

Gaaf, Leeuwtje, dat Tessa zo sterk is. Voor je het weet zit ze! Kan ze eindelijk mee op de fiets.

Ik kijk daar echt naar uit. Zo'n zin om met de kleine lekker fietstochten te gaan maken.

De prikken waren een beetje dramatisch... Toen de naald erin ging zette Yinthe het van schrik en pijn op een hartverscheurend brullen. Ze liep helemaal rood aan, dikke tranen... ze keek me door de tranen heen echt zo aan van 'mama! het doet pijn!'... zo zielig.

Kreeg gisteren een smsje van Pien. Ze hebben helaas toch geen internet daar op hun vakantiebestemming, afkicken van het forum dus voor haar! Ze stuurt de groetjes.

liefs,

Mariek

Geplaatst

Ha Marieke,

Wat een knapperd zeg, al (bijna) draaien en verbaasde ogen op het CB, goed he, dat ze daar toch van snelle meisjes en jongens onder de indruk zijn! En jee, die dochter van jou kan straks zo de catwalk op met zulke maten ;-) Wel naar dat die prikken zo rot voor haar waren. Was het alleen de schrik en voelt ze zich nu beter?

Tessa heeft dinsdag bijna de hele dag geslapen van de prikken, en was gisteren een beetje hangeriger, maar verder ok. Nu ligt ze ook wat langer te maffen en wil ik haar ook niet wakker maken, maar ik heb een lunchdate met oude collega's. Denk dat ik die maar even verplaats en het meisje laat slapen. Ze had ook nog een beetje verhoging tot gisteravond. Het flesje gaat er nog steeds niet in, we proberen echt van alles, maar nee hoor, een hardnekkige flesweigeraar, pfff. Ik heb me er overheen gezet en ben er relaxed onder, gewoon de borst tot ze uit een bekertje kan drinken maar wel blijven oefenen met het flesje natuurlijk. Ook hier worden de handjes steeds interessanter, ze kan er heel lang naar kijken, ze in elkaar vouwen, bekijken en proeven. Het heeft duidelijk plaats gemaakt voor het gebrabbel, dat nu wel minder is. Toch maakt ze af en toe ook compleet nieuwe (en harde!) geluidjes die ze zelf helemaal geweldig vindt.

Nou, gelukkig weer een beetje zon hier, hoop dat de vakantievriendinnetje er ook van genieten...

Liefs, Leeuwtje

Geplaatst

Hoi dames!

Hier weinig nieuws. Isis heeft gisteravond heerlijk liggen slapen. Toen ik om half zes thuis kwam van het werk, heeft ze even aan de borst gelegen en toen tot half tien gepit. Daarna weer even gegeten en verder gaan slapen. Dat zijn rustige avondjes hoor!

Marieke, ik schrijf eigenlijk over van alles. Politiek, cultuur, sport etc. De ontwikkelingen van mijn stad. Ook maak ik een rubriek voor een glossy tijdschrift dat hier wordt uitgegeven. Ik zou meer freelance willen werken, maar aangezien mijn man al zzp'er is, is een vast inkomen wel zo handig. Ook woon ik enigszins in een 'verkeerd' gebied. Qua tijdschrift gebeurt alles zo'n beetje in de omgeving van Amsterdam.....

Nog een weekje en dan heb ik weer vakantie!

Leeuwtje, balen dat Tessa nog steeds de fles weigert. Maar prettig dat je er zo relaxes onder blijft. Ik ben benieuwd hoe lang ik de bv nog ga volhouden. Isis zit nu aan zo'n 120 cc per fles en dat moet toch allemaal (als ik werk) gekolft worden, zo'n drie flesjes op een werkdag. 's Avonds kolf ik daarom nu ook wat extra.

Liefs Nora.

Geplaatst

Hoiiiiiiiiii

Nou, hier was ik dan weer. Lekkere vakantie gehad. Veeeeeel zon, en de laatste dagen veel regen. De tent hangt nu uit te lekken in de garage. Maar we hebben ons prima vermaakt. Lekker een dag naar een zwembad geweest, en dat vond Thirse ook helemaal leuk. Als ik straks een baan heb, wil ik toch maar eens naar babyzwemmen gaan met haar.

We zijn naar een camping van Beekse Bergen geweest, en dat is echt wel een aanrader. Je kan onbeperkt het park in, naar speelland (zit een strandje bij) en naar een zwembad, naar ecodrome in Zwolle en het stripmuseum in Groningen. We hebben al besloten dat we over een paar jaar weer gaan, omdat het dan ook helemaal fantastisch zal zijn voor Thirse.

In de vakantie ook gekolfd. Ik ben al ongeveer 2 maand aan het solliciteren, en natuurlijk wordt je net op gesprek gevraagd als je een weekje op vakantie gaat. Ik mag vanmiddag even ergens mee draaien (net als 3 anderen) om te kijken of er een klik is. En bij het t 2e gesprek is het helaas niets geworden.

Ik wilde voor het 2e sollicitatiegesprek kolven, omdat Thirse en mijn man dan niet mee hoefden. Maar... dat ging dus helemaal niet! Ik kreeg er nog geen 50 ml uit!!! Tja, toen moesten ze toch maar mee.... Vakantiestress????

Verder is het voeden wel goed gegaan en had ik een tevreden meisje. Het is nog even een vraag voor mij hoe het kan... Eerder kolfde ik met gemak 150 ml.

Wow, Mariek, Yinthe is al net zo groot als Thirse! Hihi, alleen is ons dametje 700 gram zwaarder!

Ik weet trouwens niet meer wie het schreef, maar ons meisje maakte haar eerste draai ook op het consultatieburo (van haar buik op de rug). Thuis natuurlijk gelijk weer geprobeerd, en ze deed het zo weer. De andere kant op doet ze nog steeds niet. Maar ze heeft op haar buik liggen nooit zo leuk gevonden. Dus ze heeft er ook niet zoveel belang bij. Ze draait zich wel op haar zij als ze een speeltje wil pakken waar ze op haar rug niet bij kan.

Verder zijn haar sokjes hier regelmatig nat omdat ze haar tenen in haar mond steekt. Dat doet ze al een tijdje... maar nu probeer te af en toe alle tenen van 1 voet er in te krijgen, gekke griet!

Nou, zal eens kijken of we weer wat grappige plaatjes op de site kunnen zetten. Even mijn man weer lief aankijken!

Groetjessssssssssss

Geplaatst

Heee meiden,

in het tweede huisje toch een werkende verbinding! Het is hier heerlijk, prachtig weer en gelukkig niet heel heel heet! Mannen genieten erg, Thijs heeft veel leeftijdsgenootjes om mee te spelen, en ook nog eens met leuke ouders om af en toe eens een wijntje mee te drinken.. (ze smaken weer heerlijk!) Morris lacht de hele dag en gaat heel hard in ontwikkeling vind ik.. terugkletsen, proberen te draaien en echt gericht spelen met speeltjes, zo leuk! En hij heeft al een paar keer van 22.30 tot 9 uur geslapen, zooo lekker!

Kom snel weer buurten eerst even snel bijlezen en dan naar het zwembad!

Liefs Pien

Geplaatst

he girls,

Pien, klinkt goed! Lekker genieten daar. Geniet van het mooie weer, hier regent het al de hele dag.

Morris en Yinthe gaan helemaal gelijk op. Ook hier een meisje die veel brabbelt en krijst en regelmatig op haar zij ligt en heel gericht haar speeltjes vastpakt en er mee speelt. Gisteren gaf ze een speeltje van de ene naar de andere hand door... Heb alleen wel het idee, misschien omdat het zo hard gaat nu met de ontwikkeling, dat ze wat meer de dingen moet verwerken ofzo. Ze huilt de laatste tijd 's avonds wat vaker. Dan helpt troosten niet echt, wil ze het liefst gewoon lekker onder haar dekentje met haar knuffels met rust gelaten worden en slapen.

Hilde, klinkt alsof je een leuke vakantie hebt gehad! Lekker hoor. Benieuwd naar de foto's!

Ik fantaseer er ook wel eens over, hoe het zal zijn als de kleine meid wat groter is. H en ik hebben plannen om in de winter van 2010/2011 een paar maanden naar Australie te gaan met de kleine. Met een camper rondtrekken. Kan me daar nu al zo op verheugen.

Succes met het meedraaien vanmiddag!! Zal voor je duimen dat je de baan krijgt.

En die 50 ml, dat zal ongetwijfeld komen door de stress en spanning van dat moment. Ik betrap me daar ook wel eens op, dat ik eigenlijk een beetje op hete kolen zit als ik aan het kolven ben... want dan lukt het bij mij ook niet, houdt het gewoon op, terwijl ik voel dat er nog wel melk in de borst zit. Dan moet ik echt eerst even een paar keer diep ademhalen en proberen alles los te laten en te concentreren op het kolven voordat ik opnieuw begin. Meestal gaat het dan wel goed. Maf he, dat je gesteldheid daar zo'n invloed op heeft.

Wat grappig dat Thirse en Yinthe evengroot zijn! Yinthe is precies even lang als ik was als baby rond deze tijd, en slechts 200 gr lichter.

Leeuwtje, vervelend joh, dat Tessa de fles weigert. Koppig dametje, van wie heeft ze dat? ;-) Hoop voor je dat ze snel bijdraait en door gaat krijgen dat de melk uit de fles ook heeeerlijk is.

Nora, kan me goed voorstellen dat je je afvraagt hoe lang je het nog vol gaat houden met de volledige BV. Ik vind het heel knap hoe jullie dat doen, met werken en dan toch ook volledige BV. Dat was ook de reden dat ik laatst die vraag aan jullie stelde. Kan me voorstellen dat het steeds lastiger wordt namelijk. Zelfs ik, die totaal niet klagen mag, denk er af en toe aan hoe fijn het zou zijn als H eens wat vaker de voedingen van me zou kunnen overnemen. Zonder het gedoe van moeten kolven enzo... Maar ik ga toch ook proberen om die 6 maanden vol te houden.

Klinkt leuk, Nora, je werk. Boeiend. En freelancen... dat kan altijd nog. Een vast inkomen in deze tijd is ook niet verkeerd...

Wauw, Pien van 22.30 tot 09.00 uur???? Hoe doe je dat??? Slaapt Morris overdag haast niet? Ik begin er een beetje moe (letterlijk, niet zozeer figuurlijk) van te worden dat Yinthe nog steeds elke nacht 1, soms 2 keer komt. Heb het boek 'De tevreden baby' gekocht. Maar wat een strakke schema's... weet niet of ik dát wil gaan doen. Yinthe slaapt volgens de schrijfster veel te veel overdag. Onze ukkies zouden nu nog maar maximaal 3 uurtjes mogen slapen tussen 7 uur 's ochtends en 7 uur 's avonds. Dat redt Yinthe nooit... die slaapt nog zeker 5-6 uur. Maar 's nachts ook prima, dus ik zie dat niet als een probleem. Alleen ik zou het toch wel heel fijn vinden als ze eens ging doorslapen... vannacht was het ook weer 02.30 en 05.30....

Kleine is wakker, ik ga maar eens kijken. Tot snel weer!

liefs,

Mariek

p.s. ben weer ongesteld...

Geplaatst

Hee dames,

Pien, dat klinkt goed zeg! Ik baal wel een beetje dat wij niet weg gaan dit jaar. Volgend jaar maar eens een huisje huren in Frankrijk of Duitsland ofzo. Wij hebben alleen een heel erg aanhankelijke hond (in tegenstelling tot de vorige) die we echt mee moeten nemen anders kwijnt ze weg. Voorlopig zulen we dus niet heel ver gaan, maar goed, net over de grens kan het ook erg mooi zijn (in eigen land overigens ook!). Hilde, jij hebt toch ook honden? Gaan die mee op vakantie? En hoe gaat dat met Thirse?

Marieke, wouw Australië, dat klinkt helemaal mooi. Eerlijk gezegd zou het niets voor mij zijn (ik ben niet zo avontuurlijk) maar het land zal vast prachtig zijn. En wat? Alweer ongesteld? Ik zit nog steeds op de eerste keer te wachten....en wat vervelend dat Yinthe 's nachts nog steeds wakker wordt. Dat breekt een mens natuurlijk wel op. Isis zit dit weekend ook in een sprong van een megasprong (snappie?). Nieuwe geluiden (ooooooh, aaaaaaah), heel gericht grijpen en heel actief, maar 's avonds ook meer huilen omdat er een boel informatie verwerkt moet worden. Eigenlijk is het helemaal niet zo makkelijk om baby te zijn.......

Hebben jullie eigenlijk een babyboek? Ik heb er eentje van een vriendin gekregen en ik ben blij dat ik de moeite heb genomen om alles op te schrijven. Ook superleuk met foto's erbij enzo. Eigenlijk ben ik niet zo'n freubeltype, maar dit zal Isis later vast erg leuk vinden (hoop ik). Hebben jullie er eigenlijk al over na gedacht of en wanneer en hoe jullie later gaan vertellen over de hele IVF/ICSI? Zou een kind daar van schrikken? Zou je er als tiener moeite mee hebben? Ik vraag me dat wel eens af. Jullie?

Liefs van Nora.

Geplaatst

Als de vraag over voortplanting zou komen vanuit het kind, zou ik er geen geheim van maken. Meer in de trant van ... bij sommigen (en mama) gaat het niet altijd vanzelf.

Zelf heb ik een dagboekje bijgehouden van de dag van TP tot aan de geboorte. Ik heb het geschreven als een soort sprookje.

Er waren een s een mama-to be en een papa-to-be die veel van elkaar houden. Dat hebben zij 30 mei 2008 gevierd met een groot feest dat je een bruiloft noemt. Mama en papa-to-be waren vanaf toen getrouwd. Toch hadden mama en papa-to-be al heel lang een grote wens. Die wens is de komst van een kleine meid of jongen, waar mama en papa-to-be al hun liefde aan kunnen geven.

Omdat de wens van mama en papa-to-be niet zomaar uit kon komen, hebben zij hulp gekregen van dokters in het ziekenhuis. De dokters hebben heel hard meegedacht hoe de wens van mama en papa-to-be uit kan komen.

Mama en papa-to-be moesten vele jaren extra goed voor de buik van mama –to-be zorgen, en daar kwamen pilletjes en spuitjes bij kijken. Niet altijd leuk en fijn, maar als je iets héél graag wilt, moet je er soms extra je best voor doen.

De dokters hebben hun goed hun best gedaan en zo zijn er 2 hele kleine belletjes bewaard voor mama en papa-to-be. Omdat ze lang goed moesten blijven hebben ze de belletjes bevroren in de diepvries van het ziekenhuis.

Na de bruiloft en 2 fijne vakanties zijn mama en papa-to-be weer naar het ziekenhuis gegaan, om weer hulp te vragen aan de dokter. De dokter heeft de belletjes weer uit de diepvries gehaald en bij mama-to-be in haar baarmoeder (is onderin de buik) gestopt.

Vanaf toen was het wachten, wachten en wachten voor mama en papa-to-be. Wachten totdat mama en papa-to-be 13 september echt wisten of er een babytje is gaan groeien in de 2 belletjes. Een speciaal daarvoor gemaakt apparaatje liet zien dat mama-to-be zwanger is.

Zo en verder....

Geplaatst

Goede vraag... ik heb er eigenlijk nog niet over nagedacht, of en hoe ik het zou vertellen. Zou het uitmaken voor de kleine, denk je? Zou ze zich er minder door voelen? Of zou ze misschien denken 'papa en mama hebben er veel voor over gehad om mij te krijgen, ik was héél gewenst' en zich daardoor juist beter voelen? Als ik het zou vertellen dan zou ik het over die boeg gooien, dat ze zo gewenst was maar dat wij hulp nodig hadden om haar te kunnen krijgen.

Ik zit er voor de een of andere reden meer mee dat ze uit een cryo is voortgekomen. Ingevroren geweest en weer ontdooid. Dat lijkt me moeilijker te begrijpen... weet ook niet of ik dat zou vertellen. Aan de andere kant, tegen de tijd dat zij een tiener is zullen er veel meer kindjes op deze manier worden verwekt en geboren. De aantallen nemen alleen maar toe, zo heel bijzonder is het niet meer.

Lastig he.

Ik heb een online babyboek: Kleine Uk Daar ben ik mee begonnen toen ik een paar maanden zwanger was. En nu houd ik het bij met foto's en verhalen van de kleine meid. Weet nog niet hoe lang ik het door blijf doen, misschien wel járen, maar misschien stop ik er ook wel mee als ze een jaar oud is ofzo. Tot nu toe vind ik het super om op deze manier de ontwikkeling en de gebeurtenissen van de kleine vast te leggen.

Leuke manier van schrijven, Stéphanie! Op die manier kan je het jullie kleintjes al veel eerder vertellen door het verhaal voor te lezen als ze nog klein zijn. Misschien zelfs een idee om het boek uit te brengen als kindervoorleesboek! Ik ken nog wel een goede illustrator om het boek te voorzien van leuke kinderplaatjes...

En de ongesteldheid, heeeel heftig weer. Net als vorige keer. Maar wel op tijd, dus denk zo maar dat ik gewoon weer vruchtbaar ben. Aan de ene kant fijn, aan de andere kant... ik voel me momenteel heel slap en futloos. Lichamelijk kost het heel veel energie om én volledige BV te geven en ook weer ongesteld te zijn.

liefs,

Mariek

Geplaatst

Ziet er mooi uit, je online babyboek. Saar en Mees hebben elk een babyboek van Rupsje Nooitgenoeg.

Mijn verhaal wil ik inderdaad verwerken tot boekje, van de hema (incl. foto's)had ik zo gedacht. heb een start gemaakt, maar neemt toch veel tijd in beslag om er iets moois en leuks van te maken.

Vervelend dat je zo'n heftige menstruatie hebt, de 2e keer dus al.

Hoe zit het met jullie anticonceptie? Alweer aan de pil of alternatieven?

Hier nog geen menstruatie en pil. Condooms zijn geen favoriet, dus het is nog 'even' knoeien met de sex. Hoe gaat dat bij jullie (persoonlijke vraag)?

liefs,Stéphanie

Geplaatst

Hey dames,

Leuk dat (bijna?) iedereen er weer is en een leuke vakantie heeft gehad, jullie hebben een goede tijd gekozen met supermooi weer. Behalve zondag dan, wat een naar weer, en net op de dag dat we jaarlijks gaan forellen vissen met de (surinaamse) familie. Nou ja, dit jaar dus maar overgeslagen, alleen m'n vader is gegaan. Gelukkig was er zoveel eten over dat opa en oma gisteren heerlijke moksi alesi en pom meenamen. Op maandag hoeven we dus nooit te koken, makkelijk en heel lekker! Gelukkig kan ik zoveel eten als ik wil... en manlief gaat nu fanatiek fietsen naar het werk (ruim 30 km per dag) dus die doet bijna evenveel mee. Alleen iedere dag ijs 's avonds vindt hij wel wat veel (maar ik niet, haha).

Stéphanie, je hebt de 'oorsprong' van je kleintjes prachtig verwoord, mijn moederinstinct zegt me dat het zo ook ongeveer wel het beste verteld kan worden. Als je dat tenminste wilt natuurlijk. Maar ja, in onze omgeving weten zoveel mensen dat ons meisje met een beetje hulp is gekomen, en mijn hartje zou breken als ze niet van een van ons zou horen hoe het nou zit. Ik ben van plan er een eerlijk, maar luchtig verhaal van te maken en met haar te bespreken zodra m'n intuitie dat aangeeft. Kan me wel voorstellen dat het met een cryo voor jou anders voelt hoor, Marieke, maar het verschil zegt zo'n kleintje natuurlijk helemaal niets (mij trouwens ook niet hoor1). Zelf snapte ik het cryo-gebeuren ook pas toen ik met het hele IVF verhaal al druk bezig was ;-)

Leuk dat jullie zo bezig zijn met je babyboek (vooral die van Yinthe, daar ben ik best jaloers op hoor), ik heb wel het Kikker Babyboek gekocht en tot nu toe alles 'bijgeschreven' maar er nog geen foto's ingeplakt. Tja, m'n man fotografeert heel fanatiek maar het blijft nog bij (honderden!) foto's in digitale mapjes en maandelijks afdrukjes voor de opa's en (overgroot)oma's. Ach, komt wel, als ik de 'gebeurtenissen' maar goed bij hou, en die zijn er genoeg he? Jeetje, ook bij jullie lees ik al die kleine maar fantastische vorderingen. Tessa heeft nu helemaal door wat ze allemaal met haar handjes en de rest van haar lijfje kan, probeert van rug naar buik te draaien (lukt niet, ondanks hard gillen), houdt speeltjes stevig vast en sabbelt driftig op haar handjes. Soms denk ik dat de tandjes al gaan doorkomen want ze zuigt er soms zo vreselijk hard op, ook net na een voeding. Beetje vroeg, lijkt me... Verder gaat het hier lekker, Tessa wordt nog steeds 3x per week naar kantoor gebracht om gevoed te worden, want het flesje wil nog steeds niet, maar ach... wel geweldig dat ik haar onder werktijd ook nog zie. Ik ga wel proberen om met 4 maanden pap te (laten) geven met hypo-allergene kunstvoeding, met een lepeltje natuurlijk. Als dat wel goed gaat, is dat een hele zorg minder voor me. Verder wil ik heel graag zoveel mogelijk borstvoeding blijven geven en ook de start met groente en fruit uitstellen tot ze 6 maanden is ivm mogelijke allergie.

Echt doorslapen is er hier ook niet bij hoor, als ons meisje haar laatste voeding om 20u krijgt komt ze meestal 2x 's nachts. Gisteravond heb ik haar om 22u nog gevoed en kwam ze om 4u. Zal wel nodig zijn denk ik. In ieder geval lijkt 3 uur slaap per dag me inderdaad veel te weinig, alleen maar om haar te laten doorslapen. Toch zou het wel super zijn hoor, om net als Pien een doorslapertje te hebben, heerlijk!

Over anti-conceptie hebben we hier al wat geschreven, toch? Ik heb nog maar 1 eileider, die (bijna helemaal) dicht zit, de kans op een zwangerschap is aanwezig maar heel klein. Wij doen daarom niets aan anticonceptie en mocht ik zwanger raken, dan is ook deze baby welkom in ons gezinnetje! Als ik er over een tijdje toch anders over denk (of de risico's echt te groot vind voor mijn leeftijd) dan ben ik van plan gewoon te letten op de vruchtbare dagen.

Een hele andere vraag: ik ben op zoek naar een goede babyfoon en wil deze vooral gebruiken om de (boven)buren te laten oppassen en op vakantie te gebruiken (we hebben huisjes gehuurd), dus niet voor frequent gebruik en zonder toeters en bellen, maar wel betrouwbaar en veilig. Welke tips kunnen jullie geven qua soort/merk/model?

Nou, 't is weer een heel verhaal geworden. Doei!!!!

Geplaatst

He meiden,

Ik twijfel zo de laatste dagen. Wil heel, heel graag 6 maanden volledige borstvoeding geven, maar weet niet of ik het fysiek red. De ongesteldheid is weer zo hevig, verlies zoveel bloed (en ijzer en mineralen etc etc) dat ik me zo slap als een vaatdoek voel. Slik alleen maar extra vitamines, drink liters water en thee... maar heb constant hoofdpijn, zie bij het opstaan zwart voor de ogen en ben draaierig...

Mijn moeder en vriend zouden het liefst zien dat ik langzaam ging afbouwen en over ging op flesvoeding. Maar ik ben er nog niet klaar voor mentaal merk ik, hoewel ik ook wel inzie dat het misschien wel mooi is geweest zo... Ik kijk het nog even aan.

Wat anticonceptie betreft... Yinthe is via ICSI verwekt. Mijn vriend heeft door teveel bloedtoevoer naar de ballen (wat klinkt dat stom, maar jullie begrijpen wat ik bedoel) helaas te weinig zwemmers die de warmte overleven. De kans dat wij spontaan zwanger worden is daardoor erg klein. Dus ook wij gebruiken geen anticonceptie. En mocht ik onverwachts toch zwanger raken, dan is ook dit kindje heel, heel welkom. En mochten we de kans echt willen uitsluiten dan zullen de vruchtbare dagen vermijden. Ik ben gelukkig zo regelmatig als wat, dus die dagen zijn goed uit te rekenen.

Leeuwtje, ik heb op aanraden van een vriendin de Philips AVENT DECT Baby Monitor gekocht. Deze heeft blijkbaar prima dekking en stoort niet (ik heb 'm nog niet gebruikt) Daarnaast meet het de luchtvochtigheid en temperatuur in de kamer en zitten er leuke slaapliedjes bij. Met name dat storen schijnt nog wel eens te gebeuren met andere apparaten.

Lucky you, met zulke schoonouders die zo lekker kunnen koken (en dat ook nog eens meenemen!) Uhmm... gaan wij binnenkort niet picknicken...? ;-)

liefs,

Mariek

Geplaatst

He hoi!

Ja, hier is de hond mee geweest op vakantie de laatste keer. We hebben sinds enkele weken nog maar 1 hond. Aan het eind van de zwangerschap hebben we al besloten dat 1 van de honden weg zou moeten. Het werd te veel. Bij het uitlaten willen ze allebei vooraan lopen... en dat gaat niet. Met kinderwagen erbij werd dat te veel. We hadden als laatste een hondje via een stichting geadopteerd. Die stichting eist dat je de honden weer bij hun terug brengt als het niet meer gaat. We hadden dat dus aan het eind van de zwangerschap aangegeven. Er was nog niet meteen een ander plekje.

Toen we in Frankrijk op vakantie gingen, zijn ze niet mee geweest omdat we voor het eerst in een tent gingen. Ze zijn naar een pension gegaan. Daar hebben ze enorm met elkaar gevochten, zodat we met spoed onze laatste hond weg hebben gebracht. Het ging dus echt niet meer. Met Thirse ging het heel goed. Ze snuffelden wel eens bij haar box... maar verder niets bijzonders. Eén van de honden (die we nu nog hebben) likt veel.. Het liefst in haar gezicht. Maar dat laten we dus niet toe!

Wij hebben ook een probleem met onze dame: ze wil ook niet meer uit de fles (borstvoeding) drinken. In eerste instantie ging dat heel goed... Maar nu dus niet meer. We hadden haar al heel lang de fles niet meer gegeven. En daar is het dus fout gegaan. We kregen nu te horen dat je regelmatig even voeding uit de fles moet geven.... Dus dames, jullie zijn gewaarschuwd.

Maar ik ben verder ook aan het afbouwen. Ik kolf niet meer. Ik heb nu de eerste kunstvoeding gekocht. Heb nog maar 2 flesjes in de vriezer. Gisteren heeft Thirse haar eerste groentehap gehad: worteltjes uit de tuin van opa en oma. Ook de fruithap gaat er steeds beter in. Vanmorgen sinaasappel met liga... Het was zo weg. Ze gaf zelf al aan als ze de mond leeg had.

We proberen haar nu elke middag een flesje te geven. Maar ze krijst zich helemaal in het zweet, vouwt de speen dubbel in haar mond... Tja, ze heeft wel een eigen willetje!

Mariek, wat balen van die heftige ongesteldheid zeg! Moet eerlijk bekennen, dat ik 3 doorbraakbloedinkjes heb gehad, maar dat er verder niets aan de hand is.

Groetjessssssssssssssssssss

Geplaatst

Hee meiden,

Grappig dat ook hier weer precies hetzelfde speelt, ook ik vind de BV fysiek steeds zwaarder worden, ik voel me nog steeds zo hormonaal, lastig met concentreren en veel emotioneler etc dan normaal.. Ook sneller slapjes en moe (een uurtje later eten is al onmogelijk, dan word ik helemaal akelig..) Dus ik moet nog maar zien hoe het straks gaat als ik weer ga werken.. Ik neig in ieder geval naar langzaam afbouwen denk ik.. Mariek, kan me dan ook voorstellen dat dat met die zware menstruaties erbij helemaal niet te harden is! Daar gelukkig nog geen last van, heb al weken het idee dat het eraan zit te komen en zelfs tampons meegenomen op vakantie, maar tot dusverre niets!

Verder hier alles prima, na een paar snikhete dagen een druilerige dag maar dat is best lekker eerlijk gezegd!

Liefs Pien

Geplaatst

Hee meiden,

Wat een verhalen weer allemaal. Het gaat gelijk op. Hoewel de bv nog prima gaat (ik kolf me alleen een ongeluk op het werk....) lees ik toch al wat info over flesvoeding. Toch staat dit me nog heel erg tegen. Ik ga voor het halve jaar of langer! Maar weet je wat het bij mij is; als ik stop met bv dan komt er een einde aan een periode die ik als zo bijzonder heb ervaren. Dat wil ik nog niet! Daar ben ik nog niet aan toe! Ik vind het al erg genoeg om kleertjes op te bergen......laat staan dat ze niet meer lekker tegen me aan ligt aan de borst.......gevoel heb ik ook bij fruithapjes enzo hoor.

Hilde, fijn dat het zo goed gaat met de hond. Is met mijn hond ook het geval! Nora (hihi...) likt en kroelt graag met Isis. Nu is het wel zo dat we de komst van Isis compenseren door haar op de bank en op bed te laten. Ik ben er niet altijd even blij mee, maar liever dat dan dat ze jaloers wordt. Ze keek in het begin namelijk nogal scheef als Isis bij mij in bed aan de borst lag. Door haar erbij te laten vond ze het allemaal wel best.....ennuh nog een vraag: hoe is het met de haaruitval? Ik verlies nog steeds bossen. Wanneer stopt dit?!

Enneh dames (marieke gaat het weer een beetje met je?), een vraag: onze afspraak is met de kids. Maar is dit wel zo handig? Mijn ervaring is namelijk dat als Isis een jengeldag heeft en ik bezoek heb of ergens op bezoek ben, van praten helemaal niets meer komt. En je zal net zien......het lijkt me fanatstisch hoor om jullie ukkies te zien (en jullie Isis) begrijp me niet verkeerd maar toch........

Liefs van Nora.

Geplaatst

Heyyyyyyyy,

Nou, hier vallen de bossen nog steeds uit hoor! Krijg ook steeds meer het gevoel dat er niets over blijft :blink:, maar eh, wrs. is het nog wel zo. Ik heb nog niemand gehoord van: joh, wat wordt je kaal....

Ik heb niet het idee dat onze Lady jaloers is. Ze kijkt wel, maar ik doe nog steeds wat ik met Lady deed voordat Thirse er was. En eh, Lady komt bij ons niet op de bank of in bed. Ze mag in de woonkamer en de gang, en verder is het voor haar in huis verboden terrein.

Ik snap je zorg over je meisje mee nemen. Denk ik soms zelf ook wel... Maar aan de andere kant... We zitten allemaal in de zelfde situatie en weten ook dat kleintjes wel eens huilen.... Dus eh, wie weet wordt het daardoor relaxter en gebeurt het ook niet????

Groetjessssssssssss

Geplaatst

Hee Hilde,

Hmm, ik ben benieuwd dan hoe lang dat tijdelijke haarverlies aanhoudt....brrrr.

Met Nora gata het gelukkig ook goed. Maar ze is nog een jonge hond die voor Isis heeeeel veel aandacht kreeg. Moeten dus echt even in de gaten houden dat ze niet jaloers wordt. We hebben haar trouwens genomen toen ik dacht een tweede miskraam te hebben (dat bleek uiteindelijk een bbz te zijn). In barre tijden dachten we dat een hondje weer een hoop goed zou maken. Dat bleek zo te zijn! Ik ben gek op het beessie!

Of ik Isis meeneem weet ik echt nog niet. Mijn man begon er vandaag heel toevallig over tijdens de afwas; dat hij het eigenlijk niet zag zitten. We hebben al vaker wat langere autoritjes gemaakt en meestal is ze daarna flink over haar toeren. Het is dan geen kwestie van even een huilbui, maar eerder uren snikken en niet willen slapen. Het zal dus een last minute call worden, maar als ik mijn man zo hoor wil hij het niet (aan de ene kant best schattig dat beschermende). Nu ligt ze trouwens zoet te slapen, en dat na een dagje opvang! Ze is de laatste dagen dan ook supervrolijk! Het allerschattigste geluid wat ik ooit in mijn leven heb gehoord is trouwens haar lach. Prachtig!

Liefs van Nora.

Geplaatst

Hey meiden!

Wat lees ik nu? De kleintjes thuis laten? Nee toch, ik wil ze allemaal zien hoor!

Zelf heb ik natuurlijk geen keus...

Gewoon de reiswieg (ook) mee, daar slapen alle kleintjes toch wel even in, lekker wandelen terwijl we kletsen en dan ergens neerstrijken voor een hapje en drankje. Zal ik m'n schoonmoeder vragen iets lekkers te maken?

Jammer en vervelend dat de borstvoeding jullie toch wel wat last geeft. Wat zegt de huisarts ervan? Niet gewoon wat laag ijzergehalte, die met wat voedingsadviezen omhoog kan? Behalve het fles weigeren van Tessa vind ik het nog steeds geweldig. Ben soms een beetje moe van de gebroken nachten, en ik moet goed/veel blijven eten om op gewicht te blijven, maar verder... Gelukkig maar, zou me geen raad weten als ik moest stoppen, want wat zou ze dan moeten drinken? Ik ga over 2 weken wel aan de slag met pap, want wil ook wel eens wat langer weg kunnen blijven of een nachtje doorslapen. Vooral een avondje sauna lijkt me geweldig, dat heb ik zo gemist de laatste maanden.

Zo, naar bed!

Geplaatst

Owkeey, ja dat klinkt wel heftig ja!

Ons meisje is al wel aan lange autoritten gewend. We zijn daar al snel mee begonnen. We moesten regelmatig naar mijn schoonouders, die bijna 2 uur rijden bij ons vandaan wonen. Dus ze is het hobbelen in de auto wel gewend.

Ik zie er aan de ene kant alleen wel tegen op om het ritje in mijn uppelepuppie te maken met haar. Maar aan de andere kant heb ik tijdens onze vakantie ook mijn stiefdochter met haar opgehaald, en dat was ook ruim een uur rijden, in mijn uppelepuppie, en dat ging ook helemaal prima. Dus ik ga het er gewoon op wagen. En wie weet, moeten we rond die tijd weer bij mijn schoonouders zijn, dan is het ritje korter.

Gaaf dat Nora zo'n troost voor jullie is geweest. Gaaf te merken dat ze je stemmingen etc. aanvoelen he?

Groetjessssssssssssssss

Geplaatst

Hey Leeuwtje!

Wat ben ik toch blij met ons meisje dat al vanaf een week of 10 enorm lange nachten maakt! Heb het ook echt nodig. Merk dat ik ook nog steeds erg moe ben. Maar ja, eigenlijk ben ik dat al heel lang. Al voor de zwangerschap (heb een burn out (gehad)), en ben erg nieuwsgierig hoe ik me voel wanneer ik helemaal stop met de borstvoeding.

En, dat zit er toch langzamerhand aan te komen. Ben eigenlijk wel aan het afbouwen. Niet omdat het niet voldoende meer is, maar meer omdat we voor mijn 40ste toch nog willen proberen of Thirse nog een broertje of zusje mag krijgen. En dan wil ik toch nog wel even zonder hormonen in mijn lijf zijn.

Hoewel ik het ook wel erg lastig vind nu. We proberen Thirse nu 1 fles op een dag te geven. Ze heeft vandaag ongeveer 50 ml gedronken. Dit ging met gekrijs, gehuil, etc... Het snijd me wel door het hart. Maar ja, als ik straks ga werken (als het lukt met de baan), dan zal ze toch ook echt uit de fles moeten gaan drinken. Dus we zullen haar nu toch echt zover moeten krijgen om uit de fles te drinken.Vind het allemaal maar lastig.

Gisteren het consultatieburo er over gebeld. Vrijdag had mijn man dat ook gedaan en toen kregen we de opmerking: tja, dat had je al eerder moeten oefenen....en dan minstens 2 keer per week moeten blijven doen. En nu had ze er ook geen oplossing voor.

Gisteren had ik een meer meedenkend persoon aan de telefoon. Ze stelde ook voor om uit een tuitbeker te laten drinken. Dat ging op zich wel redelijk, al is ze er veel te klein voor eigenlijk. Er gaat dan ook nog wel het een en ander langs. Maar ze pakte de oren vast van de beker en wist precies wat ze er mee moest. Een nieuwe fles gehaald, zo een met een borstspeen zeg maar, maar ook dat is nog niet een super succes. Tja, voorlopig maar doorgaan met de sessies met een huilend meisje, die de speen in haar mond probeert dubbel te vouwen......

Groetjesssssssssssssss

Geplaatst

Wij hebben een kat. Ook leuk. En totaal niet jaloers ;-) Sterker nog, ze kijkt amper naar de kleine om. Totale onverschilligheid. Die twee co-existeren in alle harmonie. Heb daar nog een leuk fotootje van:

15jul09_samenindegym3.jpg

En ik wil ook heel graag de toekomste echtgenoot van mijn dochter en Tessa, Thirse en de kleine Isis zien! En wat Hilde al zegt, we weten hoe het is als een kleintje moet huilen. Gaan we gewoon lekker met z'n allen wandelen. En Nora, je zult zien dat Isis het heel leuk vindt met de andere babies. Reuze interessant. Leggen we ze allemaal op een kleed bij elkaar.

Kan alleen wel voorstellen dat je tegen zo'n lange rit in de auto opziet... wij moeten regelmatig ruim 2 uur rijden om onze familie te zien, dus Yinthe is inmiddels wel aan de auto gewend, meestal valt ze na een half uurtje in slaap en komt ze uitgerust op de bestemming aan. Maar ik zou het ook wel begrijpen als je Isis thuis laat. Het is aan jou natuurlijk.

Hier nog geen last van haaruitval, gelukkig. Komt vast nog. Niet iets waar ik naar uit kijk...

Voel me weer iets beter. Sterker. Ongesteldheid is bijna over en ben weer begonnen met de Floradix om mijn ijzergehalte op te krikken. Borstvoeding is ook weer terug naar oude niveau (neemt de eerste dagen af door de ongi) en daarmee ook mijn motivatie om het zo lang mogelijk vol te houden. Maar ga ook eens kijken of we iets kunnen toevoegen aan de avondvoeding (pap?) zodat de kleine het 's nachts wat langer volhoudt.

Zullen we allemaal wat meenemen voor de picknick? Iedereen wat te drinken en wat te eten? Dan neem ik muffins en een fruitsalade mee.

Leeuwtje, ook zo'n sauna-fan? Hier nog één. Ken je de site www.SaunaGids.nl Die heb ik destijds bedacht en opgezet en de eerste 3 jaar geexploiteerd. Waanzinnig leuke tijd. Mijn aandeel na 3 jaar verkocht. Ken daardoor vrijwel alle sauna's van Nederland. Naar welke sauna ga jij meestal?

Pien, nog steeds aan het genieten met je mannetjes?

liefs,

Mariek

Geplaatst

Hee,

Even stiekem en snel op het werk een berichtje....hihi. Ik zou Isis dolgraag mee willen nemen, maar zie inderdaad tegen de rit op. Ook scheelt het of het weer mee werkt. Met goed weer kunnen we lekker gaan wandelen enzo. Dat vindt Isis heerlijk. Nou ja, ik zie het nog wel even. Misschien dat ik mijn moeders auto kan lenen die airco enzo heeft....is ook wat prettiger.

Mariek, fijn dat het weer wat beter gaat. Hier komen en gaan de dipjes ook, hoor. Nu Isis zo zoet is heeft mijn man het al over een tweede! Goed idee dat iedereen iets meeneemt. Zal ik een aardappelsalade maken?

Hier ook een saunaganger. Kan niet wachten om weer te gaan! Veels te lang geleden.....misschien kunnen we eens met z'n allen? Ik zeg maar wat...

Liefs van Nora.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden