Ga naar inhoud

Iemand kolftips?!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb trouwens ook twee poezen. Eentje snuffelt wel aan haar, maar de ander doet nog steeds erg haar best om Isis compleet te negeren.....maffe beesten!

• Reacties 454
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hier nog een saunaganger!

In het verleden gingen we altijd naar Ellecom. Daar zat een sauna in een oud kerkje. Maar helaas, die is er niet meer. En wij zijn eerder al verhuisd.

Als we nu gaan (al in geen tijden meer geweest, en we gingen al weinig meer) gaan we nu hier in Nijverdal. Maar dat is meer van: dat is praktisch en dicht bij, dan dat het nu zo'n super sauna is.

Hey Mariek, misschien heb je wel mazzel en krijg je geen last van haaruitval omdat je cyclus ook al weer op gang is? Het heeft volgens mij met hormonen te maken....

Groetjesssssssssssss

Geplaatst

Nou wordt het echt noodzakelijk dat onze kleine dame uit de fles gaat drinken: ga eind volgende week weer aan het werk. Weer in de woonzorg voor mensen met een verstandelijke beperking. Ergens anders lukt het nog niet echt om aan de bak te komen. 28 uur... Ben wel heel erg benieuwd...

Maandag ga ik er weer naar toe voor het arbeidsvoorwaardengesprek.

Groetjesssssssssss

Geplaatst

He Hilde, gefeliciteerd met je baan!! Goed zeg. En ook wel weer spannend lijkt me. Nu maar hopen dat jullie flesweigeraars snel door gaan hebben dat wat er uit de fles komt ook heel lekker smaakt.

Leuk idee, Nora (moet nu elke keer aan je hond denken...) om een keer naar de sauna te gaan met z'n allen. Ik ben voor. Vooral straks als het koud en guur weer wordt... zo lekker om dan te relaxen in de warmte van een sauna.

Ik heb vandaag 'vrij'. Zul je net zien, is het regenachtig... H past op Yinthe vandaag. Ik had gehoopt af te kunnen spreken met vriendinnen in Amsterdam of op het strand ofzo, maar óf ze zijn al op vakantie óf aan het werk... niemand is beschikbaar :-( Plan 2: lekker een massage boeken... maar ook dat is niet zo makkelijk hier in Alkmaar blijkt. Kan pas volgende week vrijdag terecht... hmmm... Dan maar lekker thuis relaxen, met een goed boek en mijn vriend en kindje om me heen.

Yinthe is onvermoeibaar de laatste tijd. Uitgekeken op haar speeltjes en de mobiel in haar box, uitgekeken op de babygym, ze kletst de oren van mijn hoofd, lacht (hardop! zo gaaf) en spartelt zodra ik naar haar kijk en is constant op zoek naar nieuwe prikkels en stimulans. Pfff... als dat zo door gaat... ze moet maar snel leren lezen dan, haha. Kan ze boeken gaan verslinden.

Ik ga maar eens op zoek naar een boek met spelletjes voor babies. Jullie nog suggesties?

liefs,

Mariek

Geplaatst

Hee dames!

Hilde, gefeliciteerd met je baan! Wat heerlijk! En prima aantal uurtjes!

Mariek, wat herkenbaar! Isis is ook uitgekeken op al haar speeltjes. Ik wilde van de week in de stad eens voor wat nieuwe (stimulerende) dingen kijken. Advies is welkom! Bij ons thuis is het trouwens uit met de rust. Isis heeft zich gisteren voor het eerst op haar buik gedraaid (zonder hulp) en doet sindsien niet anders meer. Helaas kan ze zich niet terugdraaien dus dan is het al snel brullen geblazen. Ik heb er vandaag al tig keer terug gedraaid. Ook komt ze met haar beentjes tussen de spijlen enzo.....zucht. Hier had ik even niet bij stil gestaan........en door al dat gedraai is ze ook nog eens snel vermoeid en ietwat prikkelbaar.

ook mijn vriendinnen zijn allemaal weg of gaan binnenkort of moeten juist weer aan het werk. Heel gezellig hoor! Nou ja, ik verzin wel wat dingen! En als het aan mij ligt, zitten we straks in het najaar (op zo'n gure herfstdag) lekker in de sauna! Ik heb er nu al zin in......van het weekend trouwens de stad in. Big Rivers festival met tig bands en voor de 'oudjes' onder ons optredens van The Animals en Spencer Davis. Vanavond naar Sabrina Starke. De hele koelkast staat vol met melk! Dus ik ben er klaar voor!

Liefs van Nora.

Geplaatst

Dank jullie voor de felicitaties. Tja, zie er nog wel tegen op. Zeker nu het 'eten' nog niet super gaat.

We hebben iets van een oplossing. Ze drinkt nl. wel uit een tuitbeker. Tja, eigenwijs ding hebben wij he? Nu hebben we van de 5 gaatjes er 4 dicht gedaan met een cocktailprikkertje van binnen uit. Vandaag even gekeken naar een tuitbeker met flexibel, speenachtige tuit. Gevonden! Van Nuby. Nu nog even kijken of het ook echt gaat werken. Morgen maar eens uitproberen.

En mijn werk is weer onregelmatig... En daar zie ik ook wel weer tegen op. In de weekenden, op feestdagen.... Ach, maar wie weet valt het allemaal ook wel weer mee. Heb ook nog die opleiding die ik doe, 1 keer per maand. Dat betekend dat ik ongeveer 1 zaterdag van de 4 vrij heb.... Nou ja, maar niet bij nadenken, en gaan kijken hoe het vallen gaat.

Hier is vanavond Geurenpop. Ik blijf lekker thuis. Eelco gaat stappen!

En eh, veel plezier Nora!

Groetjessssssssss

Geplaatst

wauw, Nora, gaaf dat Isis al kan draaien! Snelle meid, hoor. Nu alleen nog terug draaien op haar rug, scheelt jou een hoop tripjes naar de box/bed ;-)

Heel veel plezier vanavond. Klinkt leuk, dat Big Rivers Festival.

Klinkt als een prima oplossing, Hilde, die tuitbeker met speenachtige tuit. Wat dat betreft toch ook wel weer mooi, he, die eigenwijze kindjes van ons. Lekker eigen willetjes, karaktertjes. Ik heb ook zo'n eigenwijsje en moet af en toe zo om haar lachen. Klein druktemakertje als ze haar zin niet krijgt. Mooi spul, zoals mijn broertje zegt over de kleintjes.

Ik neem Yinthe de afgelopen tijd vaker mee uit. Gisteravond mee naar het strand om de zon in de zee zien zakken (kleintje sliep heerlijk in de mand) en vanavond even meegenomen voor een drankje met vrienden op het terras. Gaat heel goed, ze is heel lief en zoet. Als ze d'r speentje maar heeft en het warm genoeg heeft vermaakt ze zich prima. Lekker hoor, geeft me iets meer vrijheid om te gaan en staan.

Rustig weekend voor de boeg. Ook wel eens fijn.

liefs,

Mariek

p.s. Hilde, hoop dat je gelijk hebt wat gebrek aan haaruitval bij mij betreft... zou heel mooi zijn als het inderdaad zo blijft!

Geplaatst

Hee dames,

Hier weinig nieuws. Miepie is zo zoet als wat. Lachen, draaien, draaien, lachen; heerlijke tijd zo. Hier nog een plaatje (negeer het kwijl).

Foto-AW84CCLZ.jpg

Liefs, Nora.

Geplaatst

Oh ja, volgens mij is ze met een enorme groeispurt bezig. Vorige week was er nog wat ruimte over in haar badje, maar gisteren zat ze zowaar bijna klem. Ik wil in de vakantie overigens een keer naar het babyzwemmen. Iemand ervaring?

Geplaatst

Nee, nog geen ervaring met babyzwemmen, maar ik wil er straks na de vakantieperiode denk ik ook mee gaan beginnen. We zijn tijdens de vakantie een keer wezen zwemmen, en dat vond Thirse helemaal fantastisch.

Nou, die nieuwe tuitbeker is geen succes. Ze drinkt nog het beste uit de gewone tuitbeker met cocktailprikkers! Mutsie!

Groetjessssssssssssss

Geplaatst

Wat een schatje Nora!

Is de kleine al groot genoeg om rechtop te kunnen zitten in het badje?

Ben benieuw hoe lang jullie kleintjes zijn.

7juli: Mees 60,5 cm en Saar 57, 5 cm.

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Nora, wat een lieve foto!

Hier ook een meiske die flink groeit de laatste tijd. En veel slaapt. Gisteren vrijwel de hele dag, met een paar tussenpozen van een uur, anderhalf uur. Ze heeft alle energie nodig voor de groei, lijkt wel. In de wakkere periodes is ze heel actief. Flink trappelen en proberen te draaien en heel veel brabbelen.

Geen ervaring met babyzwemmen. Wilde het ook gaan doen, maar zag er toch vanaf na het lezen van een nieuwsbericht waarin werd geschreven dat het chloor in het water niet zo best is voor de longetjes van babies. Ik wacht er liever nog even mee, totdat Yinthe wat ouder is.

Stéphanie, Yinthe was 9 juli 64 cm. Zo te zien zijn Mees ook niet de kleinste ;-) Wat een schattige foto trouwens, je profielfoto.

liefs,

Mariek

Geplaatst

Eigenlijk heb ik niks te zoeken in dit topic maar ik lees nou eenmaal alles... Ik heb wel ervaring met babyzwemmen en vond het heerlijk, net als mijn dochter. Ik ben wel pas begonnen toen ze 10 of 11 maanden was, toen was ze wat steviger vond ik. Maar een vriendin van mij gaat met haar baby van 5 maanden en die genieten zich suf! Ik zou zeker gaan kijken een keer.

Caroline

Geplaatst

Lees in de tweeling-mama's topic dat daar de kleintjes ook al doorslapen... hoe krijgen ze het voor elkaar...? Yinthe slaapt nog steeds niet door. Moet er nog om de 4 uur uit, dan wordt ze weer wakker. Een collega van H vertelde laatst dat zij hun kleintje op ten duur niet meer gingen voeden 's nachts, maar gewoon een paar nachten lieten huilen als de kleine wakker werd. Na 3 nachten sliep het mannetje door... hmmm.... Aan de andere kant, misschien is het ook niet voor niks dat ze 's nachts nog gevoed wil worden, heeft ze het gewoon echt nog nodig. Ze groeit de laatste tijd zo hard...

En ze heeft nu echt het gillen ontdekt. Doet niks anders dan harde gilletjes en schreeuwtjes produceren. Echt hard, ongelooflijk dat er in zo'n klein wezentje zoveel geluid zit. En mooi dat ze het vindt!

Verder alles gewoon z'n gangetje. Morgen naar het KDV voor een kennismakingsgesprek. Benieuwd wat ze zullen zeggen en vragen. We houden niet echt een schema bij thuis, kan me voorstellen dat dat voor het KDV wat onhandig is. Misschien toch de komende weken proberen om er enige regelmaat in te krijgen wat voedingstijden en slaapuurtjes betreft.

Tot gauw weer!

liefs,

Mariek

Geplaatst

Jaaaaaaaaaaaaah, wij lijken de oplossing te hebben voor ons eigenwijze, lieve mutsje!!! Ze drinkt de melk nu wel vlot uit een difrax tuitbeker (vanaf 9 maand!!!). Ze wil alleen wel te snel, maar ze trekt dat ding zelf al haar mond in. Je hoort haar met de kaakjes bijten in de tuit terwijl ze er ook nog ernstig aan zit te sabbelen! Pfffffffffffft, weer een probleem opgelost!!!

Groetjesssssssssssssss

Geplaatst

Ow, Mariek,

Ik dacht ook steeds: hoe krijg ik haar in een schema... Maar zo langzamerhand zit er wel aardig een vaste lijn in. Ach, het tijdstip schuift wel eens een uurtje op, maar over het algemeen is het hier nu:

rond 8 uur/ 9 uur borstvoeding

rond 11 uur/ 12 uur fruithap

rond 15 uur/ 16 uur kunstvoeding

rond 18 uur/ 19 uur warme prak

rond 21 uur/ 21 uur 30 borstvoeding

Ik liet/laat het ook altijd nog van haar afhangen.....

Groetjessssssssssssss

Geplaatst

Dat lijkt me een mooi schema Hilde. De reden dat Saar en Mees doorslapen is misschien omdat zij volledig kunstvoeding krijgen en ik heb het idee dat dat iets voller is, zodat zij het daar langer op kunnen doen. We hopen natuurlijk dat het doorslapen blijft.

Klinkt leuk, dat babyzwemmen. Maar met een tweeling dan weer niet zo handig, tenzij je oppas hebt voor 1 van de 2. In augustus nog 2 keer babymassage, ik kan ze daarbij allebei meenemen. Degene die het geeft kan er dan ook 1 masseren. Tot nu toe ging manlief mee, maar eind augustus is hij ook weer aan het werk.

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Hey meiden!

Eindelijk weer 's een berichtje van mij. Ben lekker druk geweest, de eerste weken aan het werk overleefd, zit best aardig in het ritme. 's Morgens ons kleintje wel wakker maken voor een voeding en tussen de middag wordt ze nog steeds gebracht naar m'n kantoor. We oefenen iedere dag met de flesjes (doe er nu maar uitgekookt water in) maar nog geen succes, ze krijst niet, maar sabbelt er een beetje op. Op 6 augustus pas een afspraak bij een logopediste (en naar het schijnt een begrip op flesweigeraars-gebied, ben benieuwd). M'n moeder was gisteren bij de thuiszorgwinkel en daar zeiden ze dat het oefenen op jonge(re) leeftijd niet veel verschil maakt, sommige baby's gaan gewoon nooit aan de (fles met) speen. Nou ja, zo'n 'exemplaar' zullen wij wel hebben dan. Heb wel al een tuitbeker gekocht, maar met een los antilekventiel en dus nog geen zachte tuit, ga die ook maar eens proberen, hopelijk heb ik net zo'n succes als jij, Hilde! En gefeliciteerd met je baan nog! Ging het arbeidsvoorwaardengesprek ook goed? En wanneer ga je starten? Of zit ik niet op te letten en ben je al weer aan het werk?

Tessa doet het verder lekker, uitstapjes maken vindt ze heerlijk, donderdag gaan we voor het eerst naar het strand...

Babyzwemmen heb ik ook een keer gedaan, net voor de zomerstop. Enig! Alleen de oefening op het einde van de 'les', helemaal kopje onder gaan, vond ze niet zo leuk.

Stéphanie, wat doen jouw kindjes het goed zeg, een maand jonger dan Tessa maar bijna net zo groot, en dat voor een tweeling, super hoor! Zou het stiekum toch de kunstvoeding zijn? Als ik dit zo lees, heeft het zeker voordelen, ook qua doorslapen, want ook hier is het iedere nacht zeker 2x raak hoor, net als bij Marieke. Tja, baal er 's nachts niet van, maar vooral als ik er 's morgens op tijd uit moet om te werken, aargh. Die methode van laten huilen klinkt erg barbaars, maar toch wel aantrekkelijk. En straks helemaal, want ik hoorde gisteren dat ons bedrijfsonderdeel over 3 weken (!) ruim 50 km van hier gaat verhuizen!!! Pieker me nu dus suf naar een oplossing voor onze flesweigeraar... morgen maar een goed gesprek met m'n leidinggevende. En anders neem ik maar (onbetaald) verlof op tot de hapjes erin gaan bij de oppas. Zaterdag is Tessa precies vier maanden en ga ik een rijstjepapje proberen. Ik wil dan ook wat diksap proberen, wie weet vindt ze een zoet(er) smaakje wel lekker (tja, surinaams he?).

Hilde, wanneer ben jij met kunstvoeding begonnen? En loopt de borstvoeding ondanks 2x toch lekker door? Nog tips om de combi goed te laten verlopen?

Oh jee, wat een regen en onweer hier zeg, en m'n schatje is onderweg op de fiets, arme schat... ga snel een hapje eten koken! Wat ben ik weer lang van stof geweest ;-)

Fijne avond! M.

PS prachtige foto van Isis zeg, wat een vrolijk dametje!!!

Geplaatst

M,

dat is me wat... 50 km verderop moeten gaan werken. Ook zonder kind is dat best een omschakeling. Met een kleine die (nog) niet uit de fles wil drinken is dat helemaal een 'gedoe'. Ben benieuwd hoe je gesprek met leidinggevende gaat. Onbetaald verlof is ook niet alles lijkt me.

Geef je BV per fles of KV?

Ik ben dan geen ervaringsdeskundige, maar is het een idee om met een hele kleine hoeveelheid flesvoeding (moedermelk of kv) te beginnen. Te weinig voor een volledige voeding, maar beter voor jouw en haar ego wanneer deze fles leeg gaat. Je legt de lat wat lager misschien. Als beloning de borstvoeding er achter aan?

Ik zeg ook maar wat.

Wel heel leuk om verder te gaan experimenten met andere vormen van voeding, rijstepapje en diksap.

Houden de flesdrinkers hun eigen fles al vast? Vanaf wanneer deden ze dat?

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Goeie s morgens!

Nou, ben nu dus toch aan het kolven. M'n eerste werkdag.. en ik moet dus om 7 uur beginnen vanmorgen.... 3 kwartier rijden.... Ach, zo vroeg opstaan, dat wil ik Thirse maar niet aan doen. En ik red het ook niet om zo tot 21 uur te blijven lopen met de melk. Ja |Leeumtje, mijn voeding loop nog prima door! We zitten ook nog maar net 1 week aan 1 kunstvoeding per dag.

En die kleine meid voelt dus wel dat er wat te gebeuren staat! Vannacht moest ik er een keer voor haar uit. Hoeft anders noooit!!!Gelukkig was e met een speen en weer lekker instoppen weer te troosten.

Groetjesssssssssssss

Geplaatst

Hee dames,

Wat balen dat jullie er 's nachts nog steeds uit moeten. Dat lijkt me echt een crime. Ik heb gehoord dat als de kleine 's nachts nog komt, die toch honger heeft. Mijn schoonzus liet haar dochtertje ook huilen totdat bleek dat ze toch echt honger had toen is ze 's avonds overgestapt op pap ofzo. Ik kijk op het internet af en toe vooruit over fruithapjes, pap en meeeten met de pot. Ik krijg er de kriebels van. Ik zit nu in een bekend ritme maar dat wordt dan weer omver gegooid. Ook ben ik er echt niet aan toe. Ik zag maandag beelden van Isis dat ze een paar daagjes was (huilend met echt nog zo'n baby-huiltje)....nou, ik weet er helemaal week van. Kon wel janken. Ik weet niet zo goed waar ik last van heb?! Ontzwangeren?

Leeuwtje, da's goed balen dat je werk gaat verhuizen. Kun je zomaar verlof opnemen? En Hilde hoe ging de eerste werkdag. Bizar he, dat die kleintjes weten dat er iets staat te gebeuren. Isis had het, geloof ik, ook met mijn eerste werkdag. En nu als ik weg moet dan valt ze 's morgens niet meer in slaap en gaat ze allemaal draaien. Maar vandaag als ze naar de opvang moet valt ze in een diepe slaap. Kan Thirse zich trouwens al terug draaien?

Nou, ik ga eens met de hond wandelen en daarna verder met de schoonmaak. Lekker hoor vakantie.....maar ja, met Isis op de opvang kun je tenminste even door het huis heen rouzen......

Groetjes, Nora.

Geplaatst

Oh ja, vorige week het IVF-lab gebeld. We hebben nog twee rietjes met daarin 3 cryo's. Of had ik dit al verteld? Mijn geheugen is nog steeds drama......mijn man wordt overigens steeds enthousiaster over een eventueel tweede kindje. Mijn moeder vroeg gisteren nog of ik ongelukkig zou zijn als dit niet zou lukken. Natuurlijk niet! Ik heb Isis en ben hier zeer, zeer dankbaar voor. Wat een pracht om dit te mogen ervaren. Wat een verrijking van mijn leven, werkelijk waar. Het gevoel wat ik bij de eerste poging heb ervaren, zal ik nooit meer hebben. Ondanks dat ik weet dat de kinderwens een hele sterke emotie is....Ach ja, we zien het later allemaal wel. Toch blijft het voor mij een gevoelig onderwerp hoor. Ik zag gisteren in de stad diverse tienermoeders achter de kinderwagen (met alweer een dikke buik!) en dan vind ik het zo oneerlijk. Op dit forum zijn er zovelen die er zoveel moeite voor doen en dan ook nog eens teleurgesteld worden. Ik vind dat heel erg.

Geplaatst

Hee meiden!

Even een kort berichtje, ben weer terug in het land, maar de kleine wil uit bed, dus na het blijlezen weinig tijd om te schrijven :-(

Heerlijk gehad, en nu keihard aan het wassen om door de berg heen te komen, we gaan morgen nl nog een paar daagjes naar friesland, dus kan meteen weer gaan pakken..

Morris heeft zich super gehouden in frankrijk, dit is echt de ideale leeftijd voor een vakantie! Alleen het laatste stuk gisteren vanaf Alkmaar heeft hij heel hard gehuild, toen had hij het helemaal gehad in de auto.. ach.. dat valt dan nog wel mee, en zodra hij uit zijn stoeltje mocht lachte hij alweer.. Was ook niet zo gek, na 9.5 uur in de auto..

Nu langzaamaan mentaal gaan voorbereiden op de terugkeer naar de werkvloer, zie er wel erg tegenop hoor.. Ben er nog niet helemaal klaar voor geloof ik, en heb er zeker nog geen zin in!

Wat balen, dat Tessa en Yinthe nog niet doorslapen zeg, kan me voorstellen dat dat inmiddels redelijk killing begint te worden.. Ze zullen het kwa voeding dan wel nog nodig hebben, en het wil ook niet zeggen dat het met kunstvoeding dan beter gaat, maar kan me voorstellen dat je andere mogelijkheden overweegt.. Misschien voor de nacht een flesje afgekolvde voeding met rijstebloem ofzo? (Ik geloof trouwens dat dat niet mengt, je hebt dan iets van biobim ofzo nodig) Maar dan moeten ze wel uit de fles drinken natuurlijk! Vriendin van mij heeft hetzelfde probleem gehad en haar zoontje heeft uiteindelijk uit een gewone beker pap leren drinken, want ook een tuitbeker werd geweigerd.. wel een gedoe hoor..

Grappig dat jullie al voorzichtig aan tweede kindjes denken.. zou ik vooral ook niet te lang mee wachten.. je kunt maar beter bezig gaan als de wens nog niet zo heeel erg sterk is, dan kun je waarschijnlijk een eventuele teleurstelling ook beter aan.. want believe me.. die blijft even sterk hoor, en de wens voor een tweede kan net zo hevig zijn als voor een eerste.. je hebt alleen de angst om kinderloos te blijven niet zo erg meer.. Hier is het oke, wij zijn compleet.. als de mannen dichter op elkaar waren gekomen, hadden we zeker nog voor een derde geprobeerd, maar nu is het mooi zo.. zal wel even slikken zijn als de babyspulletjes eruit gaan hoor.. Ach.. kunnen ze mooi naar mijn broertje in afwachting van zijn tweeling, ze hebben morgen alweer de 20 weken echo.. en ze willen niet weten wat ze krijgen, kan ik me niet voorstellen, zeker met 2!

Ga weer eens aan de slag, zag wat berichten voorbij komen wie wat meeneemt volgende week, wat kan ik meenemen?

Liefs Pien

Geplaatst

Hee Pien,

Gezellig dat je weer in het land bent! En wat heeft Morris zich keurig gedragen zeg, als ik dit zo lees. Zoet mannetje hoor. Veel plezier in Friesland!

En inderdaad, ik was al van plan om voor een tweede te gaan als de wens nog niet knettertje groot is (maar wel aanwezig natuurlijk). Ik kan me voorstellen dat de kinderwens weer net zo sterk is als eerst. Maar goed, da's allemaal voor latere zorg. Ik ga nu eerst eens op de bank relaxen. Isis heeft net een brul-halfuurtje gehad (na een dagje opvang) dus dat valt al met al mee. Ik ben wel behoorlijk gesloopt, maar het huis ziet er weer enigszins netjes uit. Pffft, dat wordt wat als de kleine straks gaat kruipen en met drie dieren (en dus heel veel haar) in huis.

Groetjes!

Geplaatst

He meiden!

Pien, veel plezier in Friesland, vakantieganger! Lekker dat het zo goed ging met Morris in Frankrijk.

M, vervelend zeg, dat Tessa nog steeds niet aan de fles wil. Hoop voor je dat de logopediste uitkomst biedt. En wat een pech zeg, dat je bedrijf juist nu gaat verhuizen, en nog wel 50km verderop... Fingers crossed dat Tessa toch nog gaat drinken uit de fles. En anders verlof opnemen (pluspunt: niet helemaal verkeerd in de zomermaanden...had erger gekund...always look on the bright side ;-)) Ik ben ook nog vrij, gaan we terrasjes pakken met de kids, haha

En wat doorslapen betreft... denk dat ik straks, als Yinthe 4 maanden is, inderdaad maar eens de laatste voeding standaard een afgekolfde voeding uit de fles ga doen, mét iets erin (Biobim?). Op zich gaat het nu wel weer, en is het ook wel vol te houden die nachten, met name omdat ik 's ochtends regelmatig door kan slapen tot een uurtje of 8, 9 (lijkt me voor jou wat straffer, Leeuwtje, die ochtenden vroeg op voor je werk na zo'n gebroken nacht). Alleen als ik ongesteld ben is het fysiek haast niet te doen. Maar dat weet ik nu, kan ik volgende keer extra rekening mee proberen te houden.

Nora, volgens mij is het volstrekt normaal om nog een paar maanden een emotionele dwijl te zijn. 9 maanden op, 9 maanden af, zeggen ze. En de een heeft daar blijkbaar iets meer last van dan de ander ;-)

Wel super van die cryootjes. Luxe hoor.

Hilde, hoe was je eerste werkdag?? Ben heel benieuwd!

Time for bed. Tot snel weer.

liefs,

Mariek

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden