Ga naar inhoud

Iemand kolftips?!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi!

Nou,altijd leuk, zo'n eerste werkdag! Merk toch wel dat ik door mijn ervaring van 12 jaar ook wel een stuk zekerder ben geworden in het werk. Ik had geen last van zenuwen en alles voelde (ondanks de andere organisatie) toch wel vertrouwd. Ach, en zo'n eerste dag hobbel je toch de hele dag achter iemand aan. Vanmorgen ook weer, want nu wordt ik weer op andere cliënten ingewerkt,zoals dat zo mooi heet!Dus weer achter iemand aan hobbelen. En dat blijft tot en met zaterdag zo. Zondag ga ik weer eens zelf aan de slag!

Thuis was ook alles goed gegaan. En het was heerlijk om bij thuiskomst Thirse weer te kunnen knuffelen!Natuurlijk lag ze net op bed toen ik thuis kwam, en moest k nog wel even geduld hebben. En ze wordt al weer wat groter: ze had haar eerste echte keuteltje! En die had ze voor mij bewaard!

Pien, veel plezier in friesland! En inderdaad, fijn dat het in frankrijk zo goed ging!

Nora, succes bij de logopediste! Ik ben erg benieuwd wat ze je gaat vertellen!

Groetjesssssssss!

• Reacties 454
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Een drolletje! Hahaha, waar we als moeder al niet blij van worden he.

Fijn dat je eerste dag goed verliep.

Ik had gisteren het intake-gesprek bij het KDV. Zag er allemaal prima uit. Aardige meiden (jong nog) en de ruimtes waren echt heel mooi. Alleen 2 dingen vielen me op, waarvan me één al meer gaat storen. Wil het toch even in de groep gooien, kijken wat jullie ervan vinden. Misschien stel ik me wel aan.

Een van de meiden had van die gigantische lange nepnagels. Echt serieus een centimeter lang en fel blauw. Kleur moet ze zelf weten natuurlijk, maar hoe verzorg je een baby met van die klauwen??

En wat me nog het meest onaangenaam verbaasde...we kwamen binnen (H was mee en toevallig ook de moeder van H die bij ons op bezoek was) met de kinderwagen en kregen netjes een rondleiding door het gebouw en de verschillende zaaltjes waar de kindjes op de grond aan het spelen waren... zonder dat ons gevraagd was om onze schoenen uit te doen of om van die hoesjes om onze schoenen heen te doen. Met andere woorden, wij liepen daar gewoon rond op onze met hondenpoep besmeerde schoenen (stel) op dezelfde vloer waar de kindjes op handjes en voetjes over aan het kruipen waren. En niemand die ervan opkeek of ook maar iets zei. Het lijkt me bijzonder onhygienisch. Of maak ik me nu druk om niks? Bij een ander kdv in Amsterdam waar ik een half jaar geleden een rondleiding kreeg moest ik wel van die hoesjes om mijn schoenen heen doen voordat ik de ruimtes kon betreden waar de kindjes op de grond aan het spelen waren.

Benieuwd wat jullie ervan vinden.

liefs,

Mariek

Geplaatst

Hey Hilde, wat lekker dat je meteen in je ritme zit op het werk en Thirse lekker sliep toen je weer thuis kwam. Je werkt dus totaal onregelmatig, is dat niet lastig? Of misschien juist wel lekker omdat je dan niet altijd oppas hoeft te regelen in het weekend?

Leuk om te lezen dat er wordt gedacht aan nog een kindje, voor ons is het helemaal compleet zo, net als bij Pien, en denken we niet dat er een brusje komt voor Tessa. Wel fijn Nora, dat je 2 cryo-pogingen kunt doen!

Van ontzwangeren heb ik niet zoveel last meer, de eerste weken heb ik wel echt veel gejankt, van blijdschap, van vermoeidheid, van radeloosheid, van van alles... ;-) Het klopt dat het wel 9 maanden kan duren. Ik was vorig jaar bij de opticien en bleek (waarschijnlijk door de hormomen) dat m'n zicht een heel stuk minder was en als ik niet zwanger zou zijn geweest zeker een bril zou moeten. Nu meten ze pas eind dit jaar weer of het nodig is en moet ik vooral 's nachts goed oppassen met autorijden. Tja...

Pien, veel plezier in Friesland, wat ben jij lekker aan het genieten zeg van je verlof met al die tripjes! ;-)

Raar verhaal trouwens van het KDV, zelf moet ik nog gaan 'inspecteren' de komende weken en zal er zeker eens op letten. Prima als kindjes vies worden van eten of spelen in een zandbak, maar binnen moet de vloer gewoon schoon zijn en blijven. Maar misschien werd er een uitzondering voor jullie gemaakt dat je zo door kon lopen. Maar vreemd vind ik het wel...

O ja, de logopediste komt woensdag al, ben benieuwd!

Geplaatst

Ik heb nog nooit een kdv gezien waar ze binnen geen schoenen dragen en je dus hoesjes krijgt bij entree. Ik kan me bijna niet voorstellen dat ze alle ouders die hun kind brengen/halen vragen om de schoenen uit te doen of hoesjes te dragen. De hoesjes en je allertheid op hygiene is prima, maar vraag me wel af hoe je dat thuis doet.

Ik heb zelf ook op diverse kdv's gewerkt in het verleden, maar ik geloof niet dat hier kinderen ziek van zijn geworden.

Aangezien je dit toch hebt aangekaart Marieke, zal ik er wel meer op gaan letten. en dat is natuurlijk helemaal niet verkeerd.

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Hee dames,

Hilde, fijn dat het goed gaat op je nieuwe werkvloer. Heerlijk is dat, lekker aan de slag zonder zenuwen of onzekere kriebels. En hahahaha, een drolletje, bewaard voor mama. Je hebt hem zeker net niet ingelijst?! Ik tref al drie dagen achtereen een poepluier aan. Een tegenvaller want Isis heeft anders alleen een poepluier in de week....

Van ontzwangeren heb ik eigenlijk weinig last gehad. Geen kraamtranen of andere heftige emoties. Ik ben nu alleen ontzettend moe. Misschien in combinatie door het weer en het werken?...nou ja, ik ga er maar vanuit dat het weer vanzelf overgaat. Dat Isis op het moment vrij druk is, door al dat gedraai, helpt natuurlijk ook niet.

En Marieke, over het kdv: ik zou echt gruwelen van zulke nagels, werkelijk waar. Ze zal heus wel een manier hebben om met kinderen om te gaan, maar toch! Misschien had je het op subtiele wijze kunnen vragen? Bij mijn kdv wordt er niet op hoesjes gelopen maar de kleintjes kruipen op matjes die daar op de grond liggen. Ik persoonlijk zou het ook niet zo fris vinden. Maar mijn ervaring is dat je als ouders precies kunt zeggen hoe de dag moet verlopen. Gewoon alles aankaarten wat je wel en niet wil. Daar betaal je tenslotte (veel) geld voor. Ze zullen heus nog wel gekkere verzoeken krijgen.

Ik keek gisteren bijvoorbeeld behoorlijk benauwd toen een leidster (een vervanger, dus dat vind ik dan meteen minder leuk) zei dat ik Isis maar op een matje moest leggen waar ook twee grotere kinderen zaten te spelen. Ik zei dat ik dat niet helemaal vertrouwde en dat dus liever niet wilde (tenzij er echt een leidster naast zit) en heb haar toen gewoon in de box gelegd.

Ja, die cryo's zijn echt een luxe. Hebben jullie niets meer in de koeling liggen? Toen we vorig jaar de tp hadden, lieten de dokteren al weten enthousiast te zijn over de kwaliteit. Er zaten er voor de tp al 6 in de vriezer, en dat was vrij uitzonderlijk werd ons toen verteld. Ik weet dat het geen garantie is, maar het geeft wel een goed gevoel.

Waar spreken we volgende week eigenlijk (precies) af? Op welk adres moet ik de TomTom instellen? En hoe laat? Even pb'tjes sturen?

Groetjes, Nora.

Geplaatst

Als mijn berichtje te direkt was, spijt me dat. Is niet mijn bedoeling hoor.

Bij ons geen cryo's meer. Het waren de laatste. Ben eigenlijk wel blij dat er niet nog iets in de vriezer ligt. Een tweeling nu is mooi, maar het zou ook aan mijn hart gaan wanneer er nog iets in de vriezer zou liggen.

Qua ontzwangeren begint haaruitval nu.

liefs, Stéphanie

Geplaatst

He meiden,

Van die nagels heb ik ook wat gezegd "hoe gaat dat, met zulke lange nagels?" Daarop kwam het antwoord dat deze nepnagels veel zachter waren dan haar echte nagels, die helemaal kapot waren en vol haken zaten etc. Tja... Maar ze zei ook dat ze er een stuk vanaf ging knippen.

En wat de schoenen/hygiene betreft, ik ga het tzt wel een keer aansnijden. Gewoon om eens te horen hoe zij daar over denken. Misschien hebben ze er nog nooit bij stil gestaan dat het wel eens heel vies kan zijn als alle ouders met hun vieze schoenen over de matten en vloer heen lopen waar ze de kindjes te spelen leggen. Aan de andere kant heb jij ook wel weer een punt, Stéphanie... echt ziek zal een kindje er vast niet van worden. Overigens werden in Amsterdam bij dat kdv de kindjes gebracht en opgehaald in een soort voorkamer. Als je als ouder naar de speelkamers wilde moest je dus van die hoesjes om je voeten doen.

Nora, wij hadden ook eskimootjes. 7 stuks, verdeeld over 2 rietjes. Maar die zijn vorige keer opgegaan, omdat de verse poging was mislukt. Yinthe is voortgekomen uit onze laatste cryo-poging.

Ik zal iedereen straks even een mailtje sturen met de locatie en tijd voor volgende week. Leuk, heb er echt zin in!

liefs,

Mariek

Geplaatst
Als mijn berichtje te direkt was, spijt me dat. Is niet mijn bedoeling hoor.

Nee, hoor, don't worry. Juist fijn om verschillende meningen te horen.

liefs,

Mariek

Geplaatst

Klinkt wel heel netjes, ouders in een voorkamertje. Zij hebben duidelijk nagedacht ove hygiene. Daarbij zullen de hygieneregels in de loop van de jaren wel aangescherpt zijn vermoed ik.

liefs,Stéphanie

Geplaatst

Hey Leeuwtje.

Tja, ik werk weer helemaal onregelmatig :-(! Tja, het hoort er bij in deze tak van sport. En dat is dan ook het grote nadeel van dit werk. Wat verder wel heel erg leuk is hoor!

Hihihi, en als ik dan thuis kom, dan is het maatje luier ook altijd weer effe anders zeg maar....

En het is voor ons niet onhandig. Mijn man is full time thuis omdat hij volledig afgekeurd is. En zoals het nu lijkt, redt hij zich prima met Thirse alleen. Dus dat is hier geen punt. Vind het ook wel plezierig... er is in principe bijna altijd een ouder bij haar. Het kan best zijn dat we haar in de toekomst als nog aan gaan melden voor kinderopvang, gewoon voor haar zelf.... om met andere kinderen 'te spelen'.

Ik heb wat het ontzwangeren betreft een beetje de neiging om dingen te vergeten, met name als ik het druk heb. Als ik de vaatwasser uitgepakt heb, staan overal nog keukenkastjes open. En ik merk dat ik emotioneler kan reageren op heftige situaties. Krijg eerder tranen in de ogen...

Groetjessssssssssss

Geplaatst

Ow ja, het cryo verhaal....

Hier geen cryo's. Thirse was het enig goed ontwikkelde embryootje van de eicellen die zijn aangeprikt... Dus als we voor een broertje of zusje gaan wordt het een hele verse poging.

Groetjessssssssssss

Geplaatst

Hilde,

die formaatjes luier verschillen inderdaad enorm. Als ik iemand voorstelde om de baby te verschonen wordt er altijd gezegd: wil je dat wel. Mijn motto was: het zijn maar kleine billetjes, ik ben wel wat meer gewend.

Toch fijn dat er maar 1 heer op de woning incontinent is.

Het is niet niks om volledig afgekeurd te zijn, lijkt me zo. Geluk bij een ongeluk kan hij wel lekker bij Thirse zijn. Kan me voorstellen dat dat wel een rustgevend idee is.

Vergeetachtigheid is mij ook niet vreemd. Kan me soms de tijd van de laatste voeding niet eens herinneren.

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Mariek, had je al een pb gestuurd? Niets ontvangen.....

Geplaatst

Heee meiden,

Hier weer eens even een berichtje van mij! Ben weer in het land (deze kant van het land dan) en heb dus even heerlijk kunnen bijlezen!

Hier alles zijn gangetje, ben donderdag nog op het consultatie bureau geweest en mijn mega mannetje is maar liefst 8900 gram en 65 cm.. HUGE he! wist echt niet wat ik hoorde, had het idee dat hij niet zoveel meer gegroeid was.. Verder alles prima hoor, het is gewoon binnen de curve, wel in de bovenste helft maar dat mag..

Verder sindsdien ook een knoop doorgehakt.. Ik ga heel zachtjesaan de BV afbouwen.. Ik heb er niet zo´n puf meer voor en wil mijn lijf weer terug! Ik ga er wel uitgebreid de tijd voor nemen en beginnen met 1 flesje KV per dag.. Hij heeft dit weekend al een halfje gehad om te proberen en hij vond het niet superlekker, zat er een beetje mee te spelen enzo.. maar uiteindelijk ging hij toch drinken en ging het op.. Morgen krijgt hij voor het eerst een volledige voeding..

Nu ik weer aan het werk ga heb ik gewoon iets meer energie nodig dan ik momenteel heb.. Bovendien wil ik me niet zo hormonaal meer voelen.. en stevig aan de lijn en dat lukt me ook niet momenteel omdat ik steeds zo´n trek heb.. De beslissing geeft me rust en het tempo waarin ik het ga doen zie ik wel... dat ene flesje per dag geeft al rust.. hoef ik ook niet zo vaak te kolven en kan ik eens wat langer weg...

Ik zou eigenlijk volgende week weer gaan werken maar deze week zijn er twee vergaderingen over de twee belangrijkste projecten die ik moet gaan overnemen dus mijn aanwezigheid wordt toch wel erg op prijs gesteld.. Mag dus al 2 dagen op en neer naar kantoor.. vind het zomaar heel spannend..

Hierdoor moet ik wel al veel regelen kwa opvang en dergelijke dus er is een kleine kans dat ik Thijs ook meeneem donderdag, als ik hem nergens onder kan brengen.. Niet echt ideaal maar ook geen ramp hoor, hij is best leuk hahaha...

Nou, ik ga maar eens slapen, morgen vroeg op! Oh trouwens, ik weet niet beter dan dat er op het kinderdagverblijf hoesjes over je buitenschoenen moeten worden gedragen hoor, bij ons kom je er echt niet in zonder, ook niet op sokken of blote (zweet!)voeten..

Enne.. lopen bij jullie die poepluiers ook zo makkelijk door? Ik vind Morris nu al 3 ochtenden met een volle luier ´s morgens die ook nog eens langs zijn benen gelekt heeft.. Ik blijf slaapzakjes wassen! Volgens mij omdat hij dan poept in een luier die hij al de hele nacht om heeft.. Hij slaapt trouwens de klok rond nu, al een paar keer van 20.30 tot 8.30 je wilt echt niet weten wat dat met je borsten doet.. errug pijnlijk vanaf een uurtje of 6!

Meiden, tot snel!

Liefs Pien

Geplaatst

Hey Pien,

Welkom back!

Tja, hier gaat het afbouwen vlot door nu. Heb vanavond besloten de avondvoeding ook over te slaan en te proberen naar 1 borstvoeding per dag te gaan. Mijn linkerborst kan dat wel aan, maar rechts is nog effe de vraag. Denk het haast wel. Hihih, merk het vannacht of morgenochtend wel.

Lekker 's ochtends met de kleine meid nog in bed de voeding doen (als ik geen vroege dienst heb), is nog wel even lekker. Merk wel, dat sinds ik weer ben gaan werken (werk nog maar sinds 5 dagen hoor), de borstvoeding terug gelopen lijkt. Nou ja, komt eigenlijk ook wel uit. Wilde ook eigenlijk rond 6 maand stoppen met borstvoeding, en dat komt nu ook rap dichterbij! Wie weet ga ik het halen! De eerste late dienst had ik het kolfapparaat nog mee gesleept voor het geval ik hoge nood zou krijgen. Ik voed normaal rond 20:00/21:00 en ik wist dat ik voor 23:00 niet thuis zou zijn. Maar... het was niet nodig. Gelukkig, want om nou in de snoezelruimte alias luieropslag te gaan zitten trok me ook nog niet zo.

Hahaha, Pien, tja, had ook eigenlijk continue een emmer met vieze rompertjes in de badkamer staan! Maar sinds afgelopen woensdag heeft Thirse echte drolletjes (dankzij de fruithap en de groenteprak). Dus eh... al een week geen emmer meer in de badkamer!!! Nu weer mega vieze slabbetjes... Hihihi, maar ben zelfs daar erg dankbaar voor. Die vieze slabbetjes worden geproduceert door ons kleine wereldwondertje. Haar willen we absoluut niet meer missen! De puinhopen die ze produceert nemen we op de koop toe!

Spannend om weer te beginnen!

En we geloven zeker dat Thijs leuk is....Hij is ook welkom hoor!!!

Groetjesssssssssssss

Geplaatst

Nou, voorlopig lukt het me met 1 borstvoeding per dag nog... Zou dat nog genoeg zijn om genoeg antistoffen door te geven????

Groetjessssssssssss

Geplaatst

En, jippie....

We hebben hier weer een sprongetje te pakken :blink:,

Thirse wil amper slapen en de heeeeeeeeeeeeele tijd aandacht...

Heb eindelijk vrij na 5 dagen werk, maar kom dus nog niet zo aan mezelf of iets anders in huis toe....

Mijn man heeft natuurlijk net allemaal andere afspraken waar hij voor weg moet.

Gelukkig heb ik haar gistermiddag kunnen verleiden om gezellig bij mij in bed in slaap te vallen. Al kostte dat ook wel weer strijd.:icon_shaking2:

Dus, als ik er donderdag afgetobt uitzie........

groetjessssssssssssssssssss

Geplaatst

Ohhh Hilde, dat lijkt me behoorlijk vermoeiend.. Moet zeggen dat ik hier de sprongetjes niet echt als zodanig herken.. Nog weinig erg aanhankelijke jengeldagen gehad zeg maar.. Hier vorige week de derde set prikken weer zonder kleerscheuren overleefd..

Verder errug rustig hier, zijn jullie bang dat we elkaar anders niets meer te vertellen hebben donderdag? hahaha

Heb vandaag trouwens voor het eerst een BV volledig door een KV fles vervangen, dus 4 keer BV en 1 keer KV gekregen en dat ging prima! Hij lijkt er geen last van te hebben.. En dit ga ik voorlopig maar even doorzetten denk ik.. ben toch wel een beetje geschrokken van de week, 2 mensen op ons engelse hoofdkantoor hebben mexicaanse griep gehad en dan komt het toch wel erg dichtbij (er wordt nogal wat heen en weer gereisd)... We hebben zelfs een zoenverbod op kantoor... hahaha.. Maar dan vind ik die BV toch nog wel erg belangrijk voor de kleine..

Nou, in ieder geval tot donderdag, maar vast ook nog wel even hier voor die tijd!

Liefs Pien

Geplaatst

Verder errug rustig hier, zijn jullie bang dat we elkaar anders niets meer te vertellen hebben donderdag? hahaha

Jazeker! Lippen stijf op elkaar :icon_silent:

haha, nee hoor, gewoon even geen tijd gehad. Was weer een nachtje logeren bij mijn moeder met Yinthe. Zware nacht, elk uur eruit zowat, ben gesloopt en houd het voor nu even kort. Morgen uitgebreid meer!

liefs,

Mariek

Geplaatst

Hahaha, wat een schat! Ik ben zo benieuwd naar alle ukkies. Ik heb Isis vandaag speciaal thuis gehouden (dus niet naar de opvang) zodat ze morgen hopelijk fris en vrolijk is. See you!

Geplaatst

Nou dames, slaap lekker vannacht, en ook sweet dreams voor jullie kleintjes.

We kijken hier uit naar morgen! En Pien, de chocomelk staat koud hoor ;-)

Geplaatst

Hihihi,

Denk dat Morris toch wel een beetje groter en zwaarder is als Thirse.... We gaan het morgen bekijken!!! Ben nieuwsgierig naar jullie en jullie mooie wondertjes!!!

Groetjesssssssssss

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden