Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo, ik ben Judith, nieuw op dit forum. Even kort mijn geschiedenis;

Op 1 september 2006 is onze zoon geboren, na 5 jaren van dokteren, IUI, IVF en ICSI behandelingen. Hij is een wondertje!

Inmiddels hebben we een 2e kinderwens. Omdat mijn cyclus helemaal van slag is sinds de geboorte van ons zoontje, word ik onderzocht op vervroegde overgang of PCO, in het UMC in Utrecht. Op donderdag 9 april krijg ik de uitslag te horen. Afhankelijk daarvan worden we wel of niet op de wachtlijst geplaatst voor een nieuwe ICSI behandeling. Ik ben al 39, dus de tijd gaat dringen.

We zijn al zo verwend met een zoontje, maar een 2e kindje zou het helemaal compleet maken.

Mooi forum hier, leuk om hier naar info te zoeken!

Judith

Guest Amanda
Posted

Welkom hier Judith.

Hopelijk krijg je goed nieuws volgende week.

Succes met alles!

Posted

Hoi Judith, ik ben ook nieuw hier, en vind het ook een erg leuke informatieve site.

Ik hoop ook voor je dat het goed nieuws is volgende week, en snel aan de slag kan voor je 2e kindje!

Groetjes

Posted

Hoi judith...

Ik zit ook in het umc utrecht. Misschien komen we elkaar nog eens tegen. Heel veel succes!!!

Posted

EDR, wat leuk dat jij ook in het UMC komt. Wij zijn nog niet bezig in het behandelcentrum, maar hopelijk gaat dat snel gebeuren. Wat zijn ze daar geweldig he, ik voel me er altijd op mijn gemak. Overigens heb ik een boek geschreven over mijn periode van dokteren, zwangerschap en de eerste 3 maanden van ons zoontje. Het UMC wordt ook genoemd in het boek en ik ga het aanbieden in het IVF centrum. Hopelijk willen ze het boek in de vitrine leggen bij de andere boeken over fertiliteit en ivf en zo.

Bedankt voor het welkom, ik ga eens verder neuzen op het forum.

Posted

Judith, welkom op dit forum.

Ik ga snel eens op jouw website kijken, ben benieuwd... ook naar je boek.

Spreek je vast nog hier en hoop er ook voor jou het beste van!

Posted

Bedankt voor jullie lieve reacties.

Vanmorgen ben ik naar het UMC Utrecht geweest voor de uitslagen en ik heb inderdaad PCO. Maar sta ook op de ICSI wachtlijst!

Ik ben hele benieuwd naar andere vrouwen met PCOS, dus ik heb even een nieuw topic geopend.

Judith

Posted

Hoi Judith,

Spannend, nu gaat het dus gebeuren! Heb je enig idee wanneer je aan de beurt bent? Wat super dat je een boek hebt geschreven. Ben benieuwd of ze het willen neerleggen.

Een vriendin van mij heeft pcos en is een paar maand geleden met clomid en insimenatie zwanger geraakt. Waarom kan dat bij jullie niet en moeten jullie direct icsi? Is dat vanwege je leeftijd?

Heel veel sterkte met het wachten! Misschien zitten we straks wel samen op het wachtbankje!

Posted

Nou, wij hebben in 2005 al 5x IUI gedaan. Toen 1xIVF en bij IVF was er niet eens een bevruchting. We weten niet of ik toen al PCO had, er is niet op getest.

Bij de eerste ICSI behandeling was ik direct zwanger. Daarom (en in combinatie met mijn leeftijd) doen we nu meteen ICSI.

Ja het wordt heel spannend. En snel ook, want de wachtlijst is nu maar een maand!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use