Ga naar inhoud

Saar en mees geboren!!!!!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 72
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Gast Vonnie
Geplaatst

Hoi Stéphanie,

Fantastisch nieuws dat je kleintjes lekker thuis in hun bedjes liggen. Ik kan me nog herinneren dat ik daar toentertijd behoorlijk emo van was. En heel verstandig om de visite - ook al zijn het de opa's en oma's - nog ff op een afstandje te houden. Volhouden hoor, want je hebt je rust hard nodig.

En wat goed van die lijstjes. Ik deed dat ook, en heb het best lang volgehouden. Ik kon anders echt niet bijhouden wie nu wat had gedronken en hoe laat.

Stéphanie, geniet van de komende tijd, neem je rust en pak elke hulp die je aangeboden wordt met beide handen aan!

Geplaatst

Saar en Mees hebben van 23.30 tot ongeveer 4.30uur geslapen. Het ritme van het ziekenhuis zit er dus nog in. Hopen dat te kunnen behouden. Ook de volgenden voedingen om de 3 uur.

Saar drinkt al veel beter, meldde zich zelfs al eerder omdat zij honger had. Helemaal goed dus. Ook Mees krijgt alweer 5cc erbij vanwege hongergevoel dat gestilt moet worden.

De kraamverzorgster kwam om 10uur (volgens afspraak) en heeft me geholpen met wijsheden en huishoudelijke karweitjes opgelost. Ze is vriendelijk. Vanmiddag samen Mees in bad gedaan, hij vond het heerlijk.

Mijn moeder en manlief keken toe als zij niet aan het fotograferen waren.

Al met al een lekker dagje vandaag. Vanmiddag toch maar een uurtje gaan slapen, nadat de visite de deur uit was en ik de zorg aan manlief over kon laten.

Vandaag geen borst gegeven, wel de voeding dmv kolven. Gaat steeds beter, Saar drinkt ookal aardig door. Wij voel(d)en ons nog wel schuldig over het gehik, maar dat schijnt niet nodig te zijn. Wanneer we degene met de hik op onze pink laten zuigen, schijnt het wel over te gaan. Tip die we zeker gaan proberen.

Morgen neemt de kraamverzorgster een (soort van)weegschaal mee. Dan kunnen we wegen.

Tijd nu om te verschonen en te voeden.

liefs, Stéphanie

Geplaatst

He, wat heerlijk dat je ze ook thuis hebt! Super gezellig he!

Doeg, ga kolven en dat begint de half 11/11 uur voeding weer. Wij proberen ook het ziekenhuis schema aan te houden en ik schrijf ook nog alles op zoals ze daar deden ;) Geniet van je kindjes.

Geplaatst

Gefeliciteerd met jullie 2-ling!

Wat een leuke namen zeg.

Wij hielden trouwens ook een schema bij en hadden bij de thuiszorg een weegschaal gehuurd zodat we ze in het begin dagelijks konden wegen.

En pak je rust hoor nu het nog kan. Nu je nog kraamzorg hebt en je man nog thuis is. Dus lekker een middagtukje doen!!

Geplaatst

He Stephanie,

Wat heerlijk dat je de kleintjes nu thuis bij je hebt. Zo te horen gaat het allemaal goed met Saar en Mees, lekker hoor.

Yinthe heeft ook regelmatig de hik. Maar ze lijkt er geen last van te hebben, ligt dan vrolijk een tijdje te hikken. Pinkje geven helpt inderdaad.

Zo'n lijstje heb ik ook een tijdje bijgehouden. Ik was super super vergeetachtig direct na de bevalling, alles maar dan ook alles wat mij werd verteld was ik binnen een uur weer vergeten, haha. Ik heb toen ook een lijst bijgehouden van de tijden en welke borst (links of rechts) ik had gevoed, want 3 uur later wist ik het echt niet meer.

Ben het met Vonnie eens wat visite betreft... ook wij hebben de visite de eerste weken op een afstandje gehouden. Je bent zo druk de eerste tijd, met je kleintje(s) en het vinden van een nieuwe balans. Vond de rustmomenten tussendoor (zeer spaarzaam!) heerlijk, even tijd voor mezelf. Zowel Yinthe als ik werden best onrustig van visite die eerste paar weken, hoe leuk en goed bedoeld ook.

Heb je nog een paar leuke fotootjes? Benieuwd hoe je kleintjes er nu uitzien!!

liefs,

Mariek

Gast Vonnie
Geplaatst

Hoi Stéphanie,

Zo te horen gaat het prima met je kleintjes. En al geslapen van 23.30 tot 4.30 uur, KNAP!!

Blijf lekker genieten van elkaar!

Geplaatst

Lieve Stephanie,

Wat fijn om te lezen dat het allemaal goed gaat met jullie viertjes.

Best een grote stap van 2 naar 4!

De eerste paar dagen lijkt het mij best een beetje eng als je het met z'n beidjes moet zien te rooien. Maar zo te lezen gaat het jullie prima af!

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

MiniFoto-SARIFDVW.jpg

MiniFoto-TXM3Q3CC.jpg

Sorry, de fotootjes zijn nogal klein. Krijg ze even niet groter.

Saar en Mees zijn vandaag gewogen.

Saar weegt 2540gr en Mees 3120gr.

Gast estrhalita
Geplaatst

Jullie zien er super gelukkig uit. Geniet van deze 2 kanjers, maar zo te lezen doen jullie dat al volop.

Geplaatst

Wauw, Stephanie, wat een mooie kleintjes (in het klein)! Gefeliciteerd met je kanjers!

En inderdaad, pak de rust die je pakken kan, want ik heb hier ook wel eens bijna jankend op de bank gezeten, omdat ik wilde slapen!!!!

Groetjessssssssssssss

Geplaatst

Gisteren een jankdag, ondanks dat de kraamtranen in het ziekenhuis er ook al waren geweest. Slecht/ zeg maar niet geslapen tussen 4 en 8, omdat Mees het daar ook niet naar had. Alle vragen ( honger?, vieze luier?, boertje dwars?) gesteld aan mijzelf, maar kon geen goed antwoord vinden. Tranen rolde over mijn wangen van de vermoeidheid. Iedereen (manlief, kraamverzorgster en verloskundige) die die morgen vroegen hoe het ging, kregen direkt tranen te zien.

Vanmorgenvroeg (maar wel na voldoende slaapuren) weer tranen in mijn ogen toen Mees bij mij in bed lag. Nu tranen van geluk en rijkdom. Als ik terug denk wat ik er allemaal voor heb moeten doen, schieten de tranen spontaan in mijn ogen en ben ik dolgelukkig met het resultaat: 2 wolken van kinderen.

liefs, Stéphanie

Gast Amanda
Geplaatst

heel herkenbaar stephanie..

Er wordt gezegd, 9 maanden zwanger, maar ook 9 maanden ontzwangeren. (dus de hormonen houden no wel even huis.. en dat in combi met slaaptekort... )

En, volgens mij, hoort dat emo gewoon bij mama-zijn hihi.

Ik heb nog steeds momenten dat de tranen in mijn ogen springen als Len "gewoon" iets doet wat voor anderen heel normaal is, maar voor mij zo speciaal.

Geplaatst

Ohh Stephanie, wat een schatjes! Enne.. heel herkenbaar allemaal hoor, met de tranen van vreugde en wanhoop die elkaar afwisselen! Geef je nog steeds BV? Hoe gaat dat?

Liefs Pien

Geplaatst

Heel herkenbaar stephanie. Ik had woensdag zo'n dag, had het compleet gehad met de moeders en schoonmoeders die steeds maar over de vloer waren omdat mijn man constant moest werken sinds de meisjes thuis zijn en zij denken dat ik het niet alleen kan, terwijl ik het overdag prima alleen kan. In mijn helaas verloren gegane reactie op jou en Lentezon op ons zwanger-tweelingen topic had ik de afgelopen nachten beschreven. Die waren tamelijk rampzalig, ik reageerde omdat Lentezon schreef dat haar meisjes om half 4 kwamen, 2 uur te vroeg, terwijl die van mij telkens al om 2 uur komen, na de 11 uur voeding van 's avonds. Zit dus nog regelmatig op 8 voedingen per nacht en onlangs kreeg ik ze niet in hetzelfde rimte, omdat eentje niet wilde om 11 uur. Toen werd het dus 11 uur, 12 uur, 2 uur, 4 uur/half 5 (een wakker gemaakt) en vanaf half 7 sputteren en niet meer slapen tot de half 8 voeding. Nou, dan ben je echt kapot de volgende dag. Maar ik smelt als ik die koppies zie en voor mij kunnen ze niks fout doen. Alleen die bemoeienis van moeders/schoonmoeders kan ik dat niet hebben, zeker niet na al die weken ziekenhuis waarin je je kindjes door anderen hebt moeten laten verzorgen. Vannacht was ik mijn moeder echter wel weer zeer dankbaar, want mijn man is naar buitenland voor werk dit weekend en mijn lieve moeder heeft met de kindjes beneden geslapen en mij een voeding over laten slaan. Dan voel je je echt gelijk honderd keer beter na 6 uur slaap ipv 3 x 1,5 uur. wat mij nekt is het kolven 's avonds waardoor ik er nooit voor half 1 in lig. Tussen de 8 uur voeding en 11 uur kolf ik ook, waardoor dan gaan slapen ook niet of nauwelijks lukt. Benieuwd hoe jullie dat doen! Misschien ben ik te ambitieus, ik geef ze om de beurt borstvoeding en kolf de rest. Zo red ik 12 tot 14 voedingen moedermelk per dag en 2x Nutrilon. En ze zitten inmiddels al op 80 ml, dus het is een gigantische onderneming elke dag hoor... Snap nu waarom mensen met een tweeling stoppen met BV... Hoe doen jullie dat?

Was donderdag trouwens bij de kinderarts na 11 dagen thuis met de meiden en ze waren elk 400 gram aangekomen in die 11 dagen, dus dat was prima. Ze zijn nu 3200 gram.

Trouwens, willen jullie liever hier verder schrijven of op ons vorige topic? Maakt mij niet uit, maar misschien willen jullie liever deze eigen topics gebruiken voor verhalen over jullie kindjes en het zwanger-tweelingen topic voor gedeelde ervaringen, etc. Laat maar weten.

Anyway, wat ik maar wil zeggen: hartstikke normaal zo'n huildagje, tjemig, heb je ook niet af en toe het gevoel dat je nog niet eens alles hebt kunnen verwerken van de afgelopen weken? Ik zit tot de nok toe vol emotie hoor, vooral tranen van blijdschap elke keer als ik aan mijn liever dan lieve moppies denk op wie ik zoveel jaar heb gewacht, of het kindje dat we bij de miskraam verloren en dat morgen 1 jaar geworden zou zijn (uitgerekende datum).

Ik zou zeggen: sla een keer een voeding over en laat iemand anders de flesjes geven en slaap paar uur bij, dat helpt!

Ben je ook zo trots als je achter de wagen buiten loopt? Of ben je nog niet buiten geweest met ze? Doei

Geplaatst

Fijn te lezen dat het allemaal zo herkenbaar is.

Ik geef nog steeds borstvoeding en wil dat voorlopig blijven doen. Aangezien Saar de kleinste is en nog veel reserves nodig heeft krijgt zij in eerste instantie de gekolfde moedermelk (aan de borst vraagt nog best veel energie van haar, wil wachten totdat zij dichter bij de 6 pond zit, nu 2540gr). Saar krijgt ook nog BMF ('pokon' voor de mens), 1 zakje per fles van 65cc om goed aan te sterken tot 6 pond.

Mees leg ik zoveel mogelijk aan de borst overdag. Nu krijgt hij nog 40 van de 80cc BV na in een flesje. Dat gaat goed. Mees krijgt voor zijn gezondheid vitamine D en K op een lepeltje. Dit zit al door de BMF, dus Saar hoeft dat niet extra.

Na iedere voeding die ik geef (borst of fles) ga ik kolven. Soms zit er langere tijd tussen dan 3uur. Als ik overdag een aardige voorraad heb kunnen kolven, kolf ik 's nachts niet tussen 23.00 en 08.00uur. Mees krijgt in deze tijd kunstvoeding en daar vaart hij wel bij. Geeft mij verlichting betreft het kolven, ik wil niet dat het een 'moetje' wordt.

Het kolven lukt steeds beter, de hoeveelheden worden steeds groter. Vanmorgen nat t-shirt, eerste keer. Bij kolven vanmorgen 08.00uur 2x 120cc gekolfd. Mooie start van de dag.

Mees en Saar drinken steeds beter en krachtiger. Dat is hen ook te zien.

Dinsdag a.s. komt de wijkverpleegkundige van het CB. Zij komt het een en ander uitleggen over het CB.

Bezoek ga ik beperken op de avonden dat manlief sport, 2x in de week. (schoon-)moeders niet elke dag over de vloer, eigen moeder woont in het westen. Vader wil iedere dag wel een boodschap voor ons doen, hij woont bijna om de hoek.

liefs, Stéphanie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden