Ga naar inhoud

Saar en mees geboren!!!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Gefeliciteerd!!!! En wat een leuke namen! Nu lekker genieten na zo'n zware bevalling (inderdaad geen pretje he, maar ach het is achter de rug)!

Groetjes, Nora.

• Reacties 72
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Stephanie!!!! Waanzinnig gefeliciteerd.

Een hele dikke knuffel.

Ik hoop dat alles snel goed gaat met jullie kindjes zodat jullie ze

mee naar huis kunnen nemen.

Gelukkig is de opvang in het ziekenhuis wat betreft faciliteiten perfect.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Hallo Stephanie en man,

van harte gefeliciteerd met de geboorte van julie kindjes, wat een mooie namen.

Jeetje wat ene verhaal zeg, ik zat het met tranen in mijn ogen te lezen.. ik hoop dat beide hummeltjes snelt thuis zijn en dat jij ook weer snel helemaal de oude bent!

geniet ervan!!!

groetjes

Meiske74

Geplaatst

Heey Stephanie en hubbie

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie tweeling

Super!!Ik hoop dat jullie de kleintjes snel thuis mogen hebben en dat je zelf ook een voorspoedig herstel mag hebben

enne geniet ervan

Liefs Elvira

Geplaatst

Van harte met jullie zoontje en dochtertje; Saar en Mees... klinkt lekker.

Fijn dat je het allemaal achter de rug hebt en dat het de goede kant opgaat. Een beetje verwennerij is wel verdiend, hoor! Geniet ervan!!!

Geplaatst

Hoi Stéphanie en man,

Van harte proficiat met de geboorte van jullie mooie tweeling. Wel weer een heftig verhaal hoor, maar ja, welke bevalling is nu eigenlijk niet heftig?!

Stéphanie, neem je rust nu de twee kleintjes nog in het ziekenhuis liggen. Ik heb ook ervaring met het heen en weer sjeezen naar het ziekenhuis en je moet jezelf niet wegcijferen. Als je kleintjes straks thuis zijn is het gedaan met de rust ... :hypocrite:

En verder, geniet van de komende tijd. Er zal veel op je afkomen en het gaat allemaal vliegensvlug, zeker met twee!

Gast estrhalita
Geplaatst

Onwijs gefeliciteerd met de 2 kanjers. Geniet van je kraamtijd.

Geplaatst

A, je verhaal gevonden, jeetje wat duurde het bij jou lang zeg! Wat fijn dat er bij jullie rooming-in mogelijkheden zijn. Ik mocht gelukkig 2 weken blijven, ook voor eigen herstel, maar vond het vreselijk dat ik toen weg moest. Gelukkig duurde dat maar 6 dagen. Het verdere verhaal van sonde voeding en kolven klinkt bekend ;) Bij ons waren ze ook na een dag uit de couveuse, maar het sonde verhaal duurde een stuk langer. Is toch net die 36e week die jij gelukkig wel gehaald hebt. dat scheelt een heel stuk voor wat betreft het zelf kunnen drinken. Fijn joh, dan heb je ze snel thuis. Hopelijk geen infectie! Die hoogtezon hebben onze meisjes net niet nodig gehad, maar dat komt ook altijd goed he. Jeetje, wat speciaal he, zomaar ineens die twee ukkies in je armen. was je al gauw veel gewicht kwijt? Ik slink met de dag, ben eigenlijk weer op oude gewicht en mager bekkie gekregen. 20 kilo eraf, ha ha ha. Herken mezelf soms bijna niet, wat een metamorfose na die enorme buik. Heb je het gevoel je eigen lijf weer een beetje terug te hebben? De zwangerschapsklachten gaan ook snel over he? Heb nog wel beetje last van die handen, maar verder alles weg! He, ik ga weer kolven, manlief doet de flesjes met gekolfde melk. Nummertje 2 van mij kan 5x per dag borstvoeding aan nu, en krijgt nog 2x flesje. Nummertje 1 doe ik nog even rustig aan, kan nu 2x borstvoeding, maar zij is helemaal wat trager. Word wel eens gek van dat kolven, maar ja. Blij dat ze nu helemaal geen bijvoeding meer nodig hebben. die productie komt wel hoor, gewoon veel kolven! he, geniet ervan meissie! doei

Geplaatst

Stephanie en man, van harte gefeliciteerd met je twee kindjes!

Ik hoop dat alles goed gaat daar, het is een heftige tijd. Veel geluk,

Lis

Geplaatst

Stephanie, gefeliciteerd, meid, met je 2 wondertjes!!! Een zware bevalling zo te horen. Hoop dat je spoedig volledig hersteld bent en dat je schatjes snel de nodige pondjes zullen aankomen. Erg leuke namen trouwens!

liefs,

Mariek

Geplaatst

Ik had gister met voeden graag de hulp van de wachtende schoonmoeder in willen schakelen, maar daar was de verpleging niet zo blij mee. Toen dacht ik wel even; waren ze al maar vast thuis met de kleintjes.

Vandaag gaat infuus met de antibiotica eraf. Als Saar het goed blijft doen gaat zij vrijdag of zaterdag van de monitor af. Als Saar het dan nog steeds goed blijft doen, mogen Saar en Mees zondagavond mee naar huis. De tranen stonden in mijn ogen toen ik dit nieuws hoorde. Het is onder voorbehoud, maar toch...

Vanmiddag sla ik 2 voedingen in het ziekenhuis over, meer tijd voor mijzelf thuis. Vanavond aanschuiven bij het eten bij schoonouders, ook heerlijk gemak.

Kolven gaat steeds beter, vanaf vannacht min. 100ml (best veel voor mijn doen). Drinken uit de borst meestal nog te vermoeiend. Ze zijn dan al zo moe dat zelfs de fles te veel moeite kost. Dan merk je toch wel dat ze nog erg jong zijn.

vanmiddag krijg ik de verloskundige op bezoek. Ben benieuwd wat zij te vertellen heeft. Uitgestelde kraamzorg is ook aangevraagd; we hebben nog recht op 5 keer 5uur vanaf het moment dat de kleintjes thuis komen/zijn.

Oja, ik ben van de 13kg al 11 kwijt. Omdat te vieren vandaag mijn rokje weer aangedaan. Zonder aanpassingen, net als voor/begin van de zwangerschap. Het vocht in mijn benen slinkt ook al aardig, want ik kon mijn laarzen weer aan vandaag.

Liefs, Stéphanie

Geplaatst

Wat heerlijk dat je kindjes misschien zondag al naar huis mogen! Duim voor je dat Saar goed blijft aansterken.

En 100cc is echt al veel, hoor. Lekker dat je productie zo goed op gang komt. Begreep van de lactactiekundige dat de kleintjes, zeker als ze straks wat sterker zijn, er altijd meer uithalen dan een kolf kan.

Wauw, wat goed van je kilo's! Ben jaloers op je! Ik was 23 kilo (slik) aangekomen in totaal en er moeten nu, een maand na de geboorte van Yinthe, nog 9 af om bij mijn oude gewicht terug te komen. Moet zeggen dat de kilo's eraf vliegen de laatste tijd, dus maak me niet teveel zorgen. Wel goed en veel blijven eten, he, want anders schiet je zo onder je gewicht door, zeker als je BV geeft.

Meis, heel veel sterkte de komende tijd! De eerste paar weken zijn best pittig...

liefs,

Mariek

Geplaatst

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van 2 mooie kindjes!! Mees en Saar, past erg leuk bij elkaar zeg! Gelukkig gaat het steeds beter. Hopelijk mogen ze zondag naar hun eigen bedjes thuis!

Enne, die 100ml is super goed hoor! Uiteindelijk kolfde ik zo'n 1500ml per dag haha (en nog niet genoeg...).

Heel veel geluk samen

Liefs Laura

Geplaatst

Hi stephanie, hoe gaat het met de kindjes, is het al zeker of ze zondag mee mogen? Zijn ze al van de sonde af?

Jeetje, ook al terug op je gewicht, het is toch wonderlijk he, wat zo'n lijf allemaal aan kan. Ben ook erg blij dat ik 18 van de 20 kilo kwijt ben en weer terug slanke enkels. Kan ook deels mijn eigen kleding weer aan, alleen het buikkie blijft, vooral 's avonds. Maar ben er eigenlijk wel trots op, die buik heeft toch maar een mega prestatie geleverd, al zeg ik het zelf ;) Het resultaat ligt hier lekker te tukken, maar moet nu echt weer gevoed worden voordat er straks 2 keeltjes luid open gaan.

O ja, bij ons mocht ook mijn moeder niet helpen, ze mocht wel een keer mee als mijn man er niet was, maar mocht de kindjes niet aanraken. streng he, maar met reden. Ze zijn gewoon heel voorzichtig.

Geplaatst

Stephanie en partner

Van harte gefeliciteerd met jullie 2 mooie meiden!

heel veel geluk

En hopelijk hebben jullie de meiden snel thuis

Liefs Claudia

Geplaatst

Toen Saar gister haar flesje niet leeg dronk, maakten we ons even zorgen over zondag. Maar het schijnt niet erg te zijn, mits het bij 1 flesje pd blijft dat zij niet leegdrinkt. Zij was notabene ook al voor het eerst in bad geweest en dat kost energie.

Saar is van de sonde en de antibiotica af. Zo mogen we haar in een andere ruimte de fles geven en dat hebben de opa's en oma's gedaan de afgelopen 2 voedingen van 20uur (na bezoektijd).

Saar krijgt een voedingssupplement als verrijking van de moedermelk voor premature baby's, vanmorgen opgehaald bij de apotheek. Mees krijgt als extra vitamine K en D.

Ikzelf mag ook aan de vitamine D, foliumzuur en ijzertabletten.

We hebben de verpleging gevraagd het nog even stil te houden betreft zondag naar onze ouders toe. Anders staan zij al direkt te popelen. We houden het liever nog even als verrassing en vertellen hen dat Saar en Mees in de loop van de volgende week vermoedelijk naar huis mogen.

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Hé Stéphanie, van harte gefeliciteerd met je twee prachtige gezonde kindjes! Helemaal super! Fijn dat ze bijna naar huis mogen, als het goed is, is het morgen al zover! Geniet, en vraag veel hulp! want het is best druk hoor zo'n kleintje en twee helemaal! Heel goed voor jezelf zorgen ook. Groetjes, niki

Geplaatst

Vanmorgen na de voeding van 11uur in het ziekenhuis, mochten Saar en Mees mee naar huis. Eindelijk dat euforische moment, met tranen natuurlijk (ook bij manlief). In bed nog wat onrustig, ze moeten hun plekje/draai nog vinden. Saar bleek honger te hebben. Direkt al afgeweken van 'programma' en haar een halve fles gegeven die er met gemak in ging. De fles van de geplande tijd niet veel later ging (natuurlijk) niet helemaal op.

Het is bijzonder en fijn kindergeluidjes te horen door de babyfoon terwijl ik dit schrijf.

Vanaf morgenochtend 5 keer 5uur uitgestelde kraamzorg, van 10-15uur. Mooie tijd voor visites.

Vanavond komen de opa's en oma's. Het liefst waren ze al direkt na het goede nieuws gekomen, maar wij hebben hen gevraagd vanavond te komen. Zo hebben wij vieren de tijd voor onszelf vanmiddag, alle eerste indrukken verwerken.

Marvin heeft een formulier gemaakt waarop we de eerste dagen bij kunnen houden wat ze binnen krijgen aan voeding en wat/hoeveel er weer uit gaat.

Vind ik wel een fijn idee om dat voorlopig, net als in het ziekenhuis, bij te houden.

Liefs, Stéphanie

Geplaatst

Wat fijn dat jij je kindjes nu lekker thuis hebt. Kan me goed voorstellen dat je eerst ff tijd voor jezelf en je gezin nodig hebt. Geniet ervan!

Liefs, Jane

Geplaatst

Wat heerlijk dat jullie nu lekker samen thuis zijn, genieten van het feit dat jullie samen echt een gezinnetje vormen! Echt geweldig voor jullie, geniet er lekker van en laat je lekker verwennen in deze mooie periode.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden