Ga naar inhoud

Meldplicht zwangeren, deel 2

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

haha, wat gezellig sab. wij hebben lekker bij schoonzusje in de tuin gezeten. kon ebbe lekker met zn neefjes spelen. op ons dakterras vindt ie t niet zo boeiend, snel een nieuw huis!

ben je mooi bruin geworden? ik hou t altijd maar heel even vol in de zon...

hier alles nog ok. ik voel me wel een stuk minder sinds de hoofdpijn. t komt ook af en toe weer een beetje opzetten, bah. en ebbe slaapt stteds zo kort...brrrr. maar gelukkig is hub heel lief en mag ik smorgens lekker even blijven liggen.

vannacht trouwens een 'beddramaatje'. nee, niks met de klossen, die hebben zich goed bewezen. maar we hebben de malm van de ikea en ook van een collega heb ik gehoord dat ze er wel ns doorheen \is gezakt... de profielen waar de bedbodems op liggen zijn zo smal dat de bodem er soms naast valt. dus wij schoten vannacht in paniek wakker toen ik schuin tegen de rand viel. hub trok me meteen op zijn bed, haha, goeie test. wel schrikken hoor. bed ligt nu weer goed en lekker verder geslapen.

wat een avonturen...

groetjes!

lis

• Reacties 120
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey lis,

Dat is even schrikken geweest met het bed!

Wij hebben ook een ikea bed, en toen deze op klossen ging, kwamen we erachter de de zijkanten/steunen niet zo stevig waren, schroeven begonnen los te laten. Mijn vader heeft eronder een extra lat hout gemonteerd, zodat er extra steun is, en de bodem er ook niet tussen kan vallen. Ikea is een wereldwinkel(vind ik) maar de bedden......

Verders nog geen enkel tekenen van een aankomende bevalling? Het is wel heerlijk weer, dus misschien wacht meneer inderdaad op wat regen, zodat mama nog even kan bruinen.

Liefs Diana

Geplaatst

:toothy1:Ik kwam even loeren hoe het met Lis is.

:bye:nou doei maar weer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lila gefeliciteerd met je dochter meis!!!!!!

Geplaatst

ha die josé,

Nou...

Hier is er gerommel, vannacht wat weeen gehad, zelfs hub wakker gemaakt toen ze om de 6 minuten kwamen, maar ze waren niet heel sterk (of heel pijnlijk) en ebten weer weg toen ik naar de wc was geweest. Nu af en toe weer hetzelfde, maar dus nog niet 'echt'. En ook al is het de tweede keer, ik kan er geen peil op trekken. Het is ook zo anders als je aan zo'n infuus ligt en ze dat knopje elk half uur hoger zetten...(vorige keer met de inleiding)

En dan ga je over van alles twijfelen. Ebbe naar de creche? Moeder of schoonmoeder bellen? dat huis nog bezichtigen? (ja zo desparate zijn we, haha). Ebbe is nu voor de ochtend naar de creche, dan neemt hub vanmiddag wel vrij en kunnen we altijd nog zien hoe het loopt.

Spannend he, maar ik heb gelezen dat dit nog best lang kan duren zo. met zo'n inleiding sla je dat stukje toch een beetje over (tenminste bij mij wel, of veel korter).

Kan best zijn dat dit even het laatste berichtje is...

maar misschien kom ik juist wel om het uur kijken ter afleiding als het nog lang duurt, of misschien komen die weeen pas morgen weer terug, wie zal het zeggen. Iemand ervaringen?

Groetjes!

Lis

Geplaatst

lis...geen ervaring maar wil je wel heel veel sterkte en succes wensen! Toi toi toi en kom snel terug met goed nieuws!

Geplaatst

oh Lis ik denk dat dit wel 1 van je laatste berichtjes is idd. Sterkte hoor en zet m op. Hopelijk laat je ons na de bevalling niet al te lang in spanning hahaha.

Liefs Sab

Geplaatst

Wat spannend voor jullie, ik hoop voor je dat het nu snel gaat doorzetten en dat je snel jouw beebje mag bewonderen! Succes meis!

Geplaatst

Lis, spannend joh!! Je hebt wel een mooie (maar warme) dag uitgekozen om te gaan bevallen ;)

Hopelijk verloopt het vlotjes en is je volgende bericht dat van een klein prinsje/broertje!!

Ik ben erg nieuwsgierig naar zijn naam....

ZET HEM OP LIS!!!!

Geplaatst

jaaaaa, je bent aan het bevallen! weet t zeker:B-0009: haha, ik moet zo weer naar het slachtbankje(=wegen) en daarna kijk ik weer of je nog geweest bent en zo niet, hmmm, dan weet ik het wel ;-)

tot later Lisssss, en succes met die hitte, pfff

Geplaatst

Nou, teleurstellend hier hoor, ik ben zelfs net nog naar dat huis wezen kijken (poe, een opknapper zeg maar).

Misschien moet ik een beetje chillen en komt t dan weer terug maar voorlopig is er niet veel aan de hand...

Ja, ik maak er een spannend verhaal van!

Lis

Geplaatst

nou inderdaad zeg haha. ik ben net weer terug en ik denk ach ik kijk niet, ze ligt toch te puffen hahaha, maar neee, was het een leuk huis?

Willen jullie wel in de huidige buurt blijven wonen? Was je huis nou al verkocht? weet t niet meer...

Geplaatst

he Sab,

Ja, ik baal wel een beetje dat t weer zo is weggezakt. Ondanks dat ik tegen de bevalling opzie, gek is dat... Komt ook omdat hub er nu een beetje op rekent en vanmiddag vrij heeft genomen. Maar ook wel terecht hoor, ik kom niet meer vooruit en kan ebbe moeilijk binnenhouden de hele dag en boodschappen gaat ook niet echt lekker meer.

T huis was wel ok, lekker groot en in een mooie buurt. Andere buurt dan waar we nu wonen, hier zijn bijna geen eensgezinswoningen en dat zoeken we toch een beetje. Soms zie je nog wel ns van die hele mooie stadswoningen aan 1 van de singels en dat is dan een benedenwoning met tuin en zo heel mooi groot en sjiek, maar dan woont er wel iemand boven je...dat wil ik toch liever niet meer, maar we kijken er wel naar hoor. Misschien een hele mooie waarbij je in het sousterrain slaapt.

Nou ja, dit huis is in een heel mooi stukje rotterdam, wat m duur maakt, normaal zitten die boven ons budget, dus je kan je voorstellen dat t er niet zo goed uitziet. eigenlijk moet de keuken vervangen worden, de badkamer, de veranda, de muren in de woonkamer, de ensuitekast ziet er niet uit, de kozijnen moeten geschilderd worden... etc etc. Nee, ik heb daar niet zo heel veel zin in met 2 kleintjes, maar t is wel een superinvestering waar je nog heel lang fijn kan wonen.

Bla bla, volgens mij hoort dit eigenlijk bij de kletstantes, sorry.

Ik ga weer even lekker bankhangen.

Groetjes! en tot wanneer het gaat hou ik jullie op de hoogte.

Lis

Geplaatst

denk t wel, heeft gewacht op het slechte weer!

hoop niet dat ze vannacht naar t ziekenhuis moesten rijden zeg!!

Geplaatst

Spannend, je zou nu inderdaad denken dat het toch door is gaan zetten. Ik hoop het voor Lis.

Geplaatst

ooooooh Lis... jaja ik voel het... er komt een baby aan!

Spannend......!

Jeetje Sab, is idd niet te hopen dat ze vannacht door dat weer moest..

Geplaatst

Ik weet ook niet of ze nou thuis wilde bevallen eigenlijk...Maar wat een noodweer zeg.Bij jullie ook in het zuiden? Ik hoorde net dat Limburg gespaard is haha. Zou leuk zijn als hij Storm heet :occasion14:

Geplaatst

hahaha Sab, ik vind storm wel een leuke naam.

Ja, wij zijn idd gespaard gebleven, helemaal niks gemerkt van alles..!

Geplaatst

Op mijn werk liepen allemaal zombies, niemand had een oog dicht gedaan haha. Ach, tis weer voorbij he? Die Lis, ik hoop dat alles goed is gegaan!

Geplaatst

Lis houdt het ook spannend..

ben erg benieuwd, kom straks nog maar eens terug.

Geplaatst

pfff ik heb inmiddels ook al een aantal keren gekeken hier ( begint een beetje op een stalker te lijken hihi) spannend hoor!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden