Ga naar inhoud

Prikles Petra


Seetje

Aanbevolen Berichten

Hoi hoi

 

 

 

De prikles gisteren viel wel mee, ik denk dat het wel gaat lukken. Ik heb meteen de prikpen voor puregon meegekregen uit het ziekenhuis. Vandaag heb ik alle medicijnen opgehaald en dan mag ik vanaf as zondag elke avond decapeptyl gaan prikken ! Ik vind het echt heel spannend allemaal. 7 november is mijn volgende afspraak in het ziekenhuis voor een uitgangsecho en als alles goed is mag ik dan ook puregon erbij gaan prikken. Hoe heb jij het prikken ervaren?

 

 

 

Groetjes Petra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat het goed is gegaan petra!

 

 

 

Ik heb het eerst door mijn man laten doen en vond het toen best pijnlijk.....toen dacht ik dat kan ik beter en ben het zelf gaan doen...eerst een ijblokje erop en dan spuiten maar...verder nergens last van...ja blauwe plekken.

 

 

 

Op naar 7 november!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi petra,

 

spannend hoor!!!

 

ik heb het prikken wel gewoon zelf gedaan,mijn ervaring is dat de deca het moeilijkste is om te zetten omdat de punten wat botter zijn . voor de rest vond ik het erg meevallen een tip,probeer de naald er in een beweging in te zetten en de vloeistof LANGZAAM IN SPUITEN!!!

 

als je dit te snel of te koud doet ga je pijnlijke schijven krijgen in je buik of been.

 

en pak telkens een ander plekje dan voorkom je blauwe en pijnlijke vlekken

 

 

 

heel veel succes,groetjes hanny

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi, ik heb me ook zelf gespoten, de 1ste keer proef in het zh en daarna toen we mochten starten zelf thuis. Ik had vooral dat ik er niet bij na moest denken en gewoon die spuit erin moet jassen want anders ga je een angst creeeren. tenminste zo voel ik het. Achteraf viel het allemaal reuze mee maar ja dat is met alles toch niet dan.

 

 

 

Succes hoor

 

 

 

Liefs Connie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel voor jullie reacties! Ik vond het een beetje pijnlijk in het ziekenhuis om het de eerste keer proef te doen, maar voordat ik thuis was was het ook alweer over. Ik ga het doen voordat ik ga slapen en hoop er dan het minst last van te hebben. En als het niet lukt Dennis was erbij, dan mag hij het doen. Ook bedankt voor de tips hoe ik het beste kan spuiten is toch wel heel handig om nog eens te horen. In het ziekenhuis krijg je zoveel informatie in 1 keer dat je niet alles kan onthouden. Morgen gaat het echt beginnen dan....

 

 

 

lieve groetjes Petra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Petra,

 

 

 

Ik heb mezelf ook gespoten. Robbert is panisch voor spuiten, dus de aanblik ervan deed hem ook al gruwelen.

 

 

 

Ik vond mezelf, achteraf, een beetje te dwangmatig met de tijden. MOEST iedere avond op dezelfde tijd (lees zelfde minuut) de spuiten erin zetten.

 

Maar ik heb het niet echt als pijnlijk ervaren. Nam een redelijke plooi en drukte de naald er zacht (horizontaal) in tot ie niet verder kon. Vervolgens langzaam leegdrukken.

 

 

 

Heeeeeel veel succes!

 

 

 

Groetjes Laura

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe het inderdaad ook zelf, vondt het de 1e keer best eng om die naald in m'n buik te zetten. Maar, als de spuit gewoon op kamertemperatuur is, gaat t hartstikke goed. K heb wel 1 hele mooie blauwe plek omdat ik zonodig aan m'n mannetje moest laten zien hoe die naald erin zat. :sad:mjah, als dat alles is...

 

 

 

Succes he Petra!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het prikken valt alles mee ! Het gaat zelfs beter dan in het ziekenhuis de aller eerste keer. Ik leg het spuitje wel even uit de koelkast dan is het niet zo koud. Ik heb nu 2 keer geprikt nog 15 keer te gaan en dan mag ik als het mee zit 2 keer per dag gaan prikken.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe langer ik bezig was, hoe meer moeite ik ermee kreeg, ik spoot zelf. In het begin ging het perfect, maar die botte naalden grr, werd ik zenuwachtig van. En dan stond ik echt "als een darter" aftellen, en dan hup erin hahahaha.

 

En het stelt eigenlijk niks voor..

 

Maar je moet het vooral snel doen vind ik, niet twijfelen zoals ik, want dan doet het zeer.

 

En langzaam spuiten!!

 

Ik deed de spuit ook altijd een kwartier eerder uit de koelkast, even opwarmen tussen mijn handen, doet het ook niet zo'n pijn.

 

 

 

Succes meis!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel meiden ! Ik zit nu ook nog maar in het begin, dus weet ook niet hoe het straks zal gaan..... Ik vind het echt zo spannend allemaal, ik kan niet wachten tot dat het 7 november is, dan ben ik als het goed is weer een stapje verder....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee meid wat goed van je en idd wat Amanda zegt niet nadenken en meteen doen want ik had dat soms ook, dan ging ik twijfelen en dan lukte het niet meteen de 1ste keer.

 

 

 

Mijn man een grote knuffelbeer van ruim 2 meter durft het ook niet wat zeg ik hij kan er niet eens naar kijken als ik mijn spuiten zette.

 

 

 

Heel slim trouwens om het in de avond te doen, ik was zo overijverig om het s'ochtends te doen, want ik dacht ach moet toch vroeg op, maar toen het weekend dichterbij kwam wist ik meteen dat als er een volgende keer zou komen ik het ook naar de avond zou verschuiven.

 

 

 

Op naar 7 november spannend hoor ik duim voor je heel veel succes

 

 

 

Liefs Connie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Connie,

 

 

 

Dank je wel lief van Je!

 

 

 

In het ziekenhuis hebben ze mij verteld dat ik een tijd moest kiezen tussen 15:00 uur en 23:00 uur 's avonds. Dus vandaar ik dacht dan doe ik het voordat ik naar bed ga en als ik in het weekend weg moet neem ik het gewoon mee, zoals as weekend hebben we een verjaardag en dan doe ik het daar boven even. Ook wel een beetje raar hoor om het dan ergens anders te doen !

 

 

 

Liefs Petra

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

ha,..........allemaal mensen met prik-ervaring hier..........

 

 

 

ik ben nu iets van 2 weken decapeptyl aan het prikken en moet morgen dus beginnen met Gonal-F............

 

iemand bekend hier met die voorgevulde pen?

 

en ja die decapeptyl haalde ik dus eerder uit de koelkast en ff tussen mijn handen ( en dan inderdaad hoe sneller hoe beter in me been....., vreemd genoeg vind ik buik pijnlijker???)

 

maar deze gonal-f pennen zit dus in voor 6 keer prikken dus ja kan niet um aldoor warm maken en weer koud in de koelkast en dan weer warm en weer koud.............tenminste lijkt me niet echt goed toch??

 

 

 

dus koud prikken kan toch ook?

 

nou prik ik al 2 weken maar ben nu toch zenuwachtig voor die extra prik die begint vanaf morgen.

 

stom. raak ook nog niet gewend aan het prikken.

 

het is wel iets wat ik gewoon doe hoor

 

( heb een dochtertje van 5 en die wou gisteren dus zo graag kijken.........lol is ook een coole kikker hoor....ogen als schoteltjes maar niks geen angst hoor, stond al klaar met pleister en hielp me met ff drukken met watje tegen bloeden. scheetje is het ook ............maar goed ik dwaal af LOL ;-)

 

 

 

ik dacht ik gooi mijn vraag over ervaringen maar in deze topic want gaat over het zelfde niet waar..........

 

vraag was ervaring koud prikken

 

en ervaringen gonal-f (startdosis 150)

 

 

 

groeties

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vond die pen uiteindelijk wel fijner hoor, de naaldjes zijn echt fijner en je weet precies dat het goed gat, en geen zooi met zelf ophalen enz...

 

Koud prikken van de gonal voelde ik niets van, wel de pregnyl warmde ik goed op(dat brand een beetje!)

 

 

 

gr Cynthia

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoihoi

 

 

 

( ja Rosalie ik heb inderdaad op babyboom ook vraag gesteld........:-)

 

 

 

maar decapeptyl vond ik wat makkelijker omdat je dan de plunger ( zo heet dat ding toch?? naar beneden ziet gaan.......en dan dus weet wanneer je klaar bent

 

en koud is de decapeptyl wat anders aanvoelend

 

voelt beetje prikkend in je huid.........(ja hahaha of is dat de naald LOL)

 

nee zal wel het branderige zijn wat andere dus ook hebben.

 

maar als het warm is dus niet

 

ik hou de decapeptyl gewoon effe in mijn hand ( terwijl ik lekker achter de puter zit ;-)

 

 

 

vandaag dus eerste Gonal-F geprikt maar wat een verschil

 

nou prikken was makkelijker ( dunnere naald???)

 

maar ik kreeg die plunger niet naar beneden............en drukker en drukken en ik dacht ik merk niet of ik wat spuit en ik zie niks en hoe weet ik nou of ik al klaar ben met spuiten

 

drukken zo hard als ik kon man moest mijn hand verplaatsen en die naald maar wiebelen in mijn been ( helemaal geen pijn dat niet)

 

en plots hoorde ik krik-krik-krik

 

ging toch naar beneden dan

 

haalde hem eruit en dacht ja ships hey heb ik nou wel wel goed/genoeg gespoten??

 

drukte nog een keer en toen kwamen er dus nog 2 druppels uit dus tja moet dan toch goed zijn dacht ik..........

 

maar ik vond het indrukken zo zwaar gaan

 

is dit normaal of is deze pen die ik heb gewoon een beetje raar???

 

die deca drukt veel makkelijk leeg

 

 

 

ach ja pleisters en blauwe plekken op mijn been

 

ziet er heel charmant uit moet ik zeggen

 

 

 

fijn zo een forum met mensen die ook in het bootje zitten

 

 

 

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden