Ga naar inhoud

Uitgerekend in januari 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

oooooh, oké.

Vanochtend het hartje van onze beeb gehoord met de angelsound.

Schitterend geluid, en zo snel!

Allemaal een fijne dag.

Liefs,

Vanessa

• Reacties 886
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat een mooi geluid he?! Ik kan niet wachten tot ik het kindje kan voelen. Nog 2 weken en dan mag ik weer naar de gyn.

Ik ben blij dat het weer minder warm word want het was me iets te heet de afgelopen weken. 20-25 graden is me warm genoeg.

Hoe gaat het met de andere moeders in spé?

Liefs

Geplaatst

goeiemorgen!!

pffff, zit hier op m'n werk een beetje uit te zweten van de afgelopen dagen. voor mij hoeft 't ook niet zo warm, bij 25 graden ligt ook mijn grens wel.

alles verder okeej, wel regelmatig wat licht in m;n hoofd, vooral als ik ga staan. kan de warmte zijn, maar misschien toch oko een iets lage bloeddruk. donderdag voor 't eerst naar de vk, dus zal 't gelijk even vragen. en dan zullen wij ook voor 't eerst het hartje horen!! kijk er nu al helemaal naar uit.

buikje gaat nu echt groeien, maag en darmen worden flink naar boven geduwd en gisteren m'n eerste positiebroek maar gekocht. een hele leuke spijkerbroek van mamalicious. beetje groot nu nog, maar met knoopelastiek, dus goed aan m'n huidige formaat aan te passen. denk dat 't niet lang meer gaat duren voor ik m'n laatste gewone spijkerbroek ook niet meer aankan. schrok me trouwens een ongeluk van het positie ondergoed, denk dat ik eerst maar 's gewoon een maatje of twee groter ga dragen, voor ik op de buiktenten overga! m'n buik valt niet meer in te houden, maar die dingen waren echt nog veel te groot, kon ze denk ik optrekken tot over m'n borsten, niet zo heel erg flatteus.

nu weer aan 't werk, gene zin en moe, maar ach. maar: al een hele week niet overgegeven!!!!!

straks de uitslag van de combitest... toch wel spannend.

Geplaatst

Ik zit met hetzelfde probleem met het ondergoed.

Dat zijn inderdaad gigantische tenten! Maar mijn zus zei dat je dat

straks heerlijk vind zitten....

Ik heb 1 broekje van noppies gekocht, mooi maar wel prijzig.

Ook vind ik dat hij tekent onder een strak shirt/jurk.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Ik kan echt mijn normale kleding niet meer aan, maar ik ben dan ook al 5 kg aangekomen. Ik snoep gewoon teveel! Ik heb een Queenmum en een Noppies spijkerbroek gekocht. Met dat warme weer waren ze echt te warm om te dragen. Ik heb daarom ook nog een paar zomerjurkjes gekocht. Geef mij maar wat kouder weer zodat je leuk laagjes over elkaar kunt dragen.

Ik heb nu nog wel mijn oude ondergoed aan en ik heb dan van mijn oude bh's de beugels eruit getrokken, maar ik kan de aanschaf van nieuwe lingerie niet heel lang nog uitstellen. Ik denk dat ik dit weekend maar eens op zoek ga. In Breda heb je Kids Factory en dat is wel een hele leuke winkel en ik zag laatst dat ze daar wel mooi ondergoed hadden.

@Honeybee, het blijft spannend he?! Die duizeligheid heb je echt door het warme weer hoor. Heel veel mensen hebben er last van. Je moet wel voldoende drinken!

Bij ons hebben ze helemaal geen test gedaan omdat dit niet kon vanwege mijn bloedingen. Ik wil wel de volg. x mijn bloed laten nemen omdat ik wil weten of ik antistoffen heb tegen toxoplasmose en gewoon een check upje.

Liefs

Geplaatst

Hey meiden, even een tip.

Ik heb geshopt bij de Miss Etam koopjeswinkel (zie site voor adressen) Koop voor 5 euro een broek daar en heb ze vervolgens verknipt tot capri en korte broek. Dus voor 10 euro klaar. De zwangerschapsbroeken zijn gewoon spotgoedkoop, van 2,95 tot 19.95 ik heb er ook een spijkerbroek, zwarte, grijze en nette broek vandaan voor de wintermaanden! Wellicht hebben jullie er wat aan.

Geplaatst

marietje, goeie tip!! zal 's ff gaan kijken als ik thuis ben.

net gebeld, de combitest was prima: kans van 1 op 5000. dus ook deze hobbel zijn we netjes voorbij!!

Geplaatst

Wat fijn Melissa!! Super! Toch altijd weer lekker.

Goede tip Marie! Ik ga zo eens even lekker neuzen.

Liefs

Geplaatst

Ik heb ook al geshopt!

Ik denk dat ik genoeg heb.....

Maar dat wil niet zeggen dat ik niets meer koop als ik iets leuks zie!

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Ik heb noooooooit genoeg geshopt hihi...

Hebben jullie al namen in jullie hoofd. Ik vind het voor een jongen zooooo moeilijk! Ik ben benieuwd of ze het geslacht de volgende keer al kunnen zien. Ik ben dan 15 weken en 5 dagen (volgens vorige echo zou ik dan 16 weken en 2 dagen zijn). Willen jullie het weten??? Ik ben TE aagje om het niet te willen weten.

Ik weet niet zo goed hoever ik nu ben. Mijn gyn houdt de eerste berekening aan. Ik zou vandaag zover zijn:

berekening gyn eerste afspraak: 13 weken en 1 dag

volgens 1e echo : 13 weken en 5 dagen

volgens laatste echo : 14 weken en 2 dagen

Ik hou me maar vast aan eerste echo. Dan zit ik een beetje in het midden.

Liefs

Geplaatst

Wij hebben al twee namen. Ik ben wel heel erg nieuwsgierig maar we hebben afgesproken te wachten tot de geboorte.

De babykamer wordt toch heel naturel dus daar maakt het niets voor uit.

Als het kamertje van baby naar peuter/kleuter wordt omgetoverd dan gaan we met een thema werken. Voor nu (ook financieel) moeten we roeien met de riemen die we hebben.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Dat vind ik leuk Vanessa

Dat jullie het geslacht van de baby voor de geboorte niet willen weten

Komt niet meer zo veel voor namelijk

Ik heb dat ook namelijk, ik zou het ook niet willen weten voor de geboorte

Lekker spannend houden, hoort bij de bevalling vindt ik!

En het kamertje in neutrale kleur kan toch heel makkelijk!

Liefs Clau

Geplaatst

Mijn zus die zegt ook al van als je bevallen bent dan spurt een van ons even naar de winkel en die haalt even een paar setjes echte jongens of echte meisjeskleren op. De eerste paar setjes hou je gewoon naturel.

Er zijn bij ons al veel namen de revue gepasseerd maar toen ik deze naam zei was mijn man direct helemaal wild. Hij vond hem net zo mooi dan ik.

Pfffffft.

Geplaatst

wij willen het wel weten. ik ben te nieuwsgierig, mijn man ook. alleen weten we nog niet of we het ook aan anderen gaan vertellen, is wel leuk om 't voor anderen geheim te houden. en dan ook echt voor iedereen, dus ook opa en oma's. staat er heel gek trouwens, maar is geen tikfout. onze uk heeft wel allebei de oma's, maar nog maar 1 opa. maar hij/zij zal er niet minder om verwend worden. hoe zit dat eigenlijk bij jullie? hebben jullie allebei je ouders nog? beetje persoonlijk misschien...

mijn vader is overleden toen ik 13 was, dus heb al heel veel belangrijke momenten "zonder" hem doorgemaakt, maar dit is toch wel de moeilijkste.

namen hebben we het al wel over gehad en er staan er al een paar op het lijstje. maar we hebben nog even om 't definitief te maken :wink:

renee, volgens mij kunnen ze 't vanaf zestien weken zien, maar zonder garantie. vanaf achttien weken met zekerheid.

Geplaatst

Honey, ik wil het ook weten hoor. Wij gaan het wel vertellen aan de anderen, maar dan moet de gyn wel heel zeker zijn. Het lijkt me wel makkelijk want dan kunnen de mensen gericht kadootjes kopen ;-). De babykamer wordt wel neutraal maar als je weet wat het is dan lijkt het me net iets makkelijker. Ik zal dus nog even geduld moeten hebben, want ik denk dan niet dat ze het de volgende x kunnen zien. Of ik moet een pretecho (3D) met 18 weken plannen...? Zijn jullie van plan om een extra echo te laten maken?

Ik ben 37 jaar en mijn man bijna 40 jaar. Mijn ouders leven nog, dus aan mijn kant hebben we een opa en een oma. Aan de kant van mijn man hebben we alleen maar een oma. Zijn vader is helaas overleden toen hij 20 jaar was. Verdrietig en jammer dat hij de kleinkinderen niet heeft mee mogen maken. Ik heb hem helaas ook niet gekend. Wel weten we zeker dat hij ons 'geholpen' heeft. Heel raar maar op de terugweg na onze tp was het liedje van de begrafenis op de radio (lievelingslied van zijn vader). Mijn man had dat liedje in geen jaren meer gehoord. Het leek wel een teken. Het voelde heel goed. Misschien een raar verhaal voor buitenstaanders maar toch.......

Ik geloof je onmiddelijk als je schrijft dat dit een moeilijk moment voor je is, zo zonder je vader. Hij kijkt vast met je mee en draagt zorg voor het nieuwe leven in je buikje.

We weten al wel een naam die we graag willen gebruiken voor zowel een jongen als een meisje. Ik twijfel soms nog wel want voor meisjes heb je zoveel leuke namen. Voor jongens vind ik het echt heel moeilijk.

Liefs

Geplaatst

Hoi allemaal ik meld me ook eventjes.

Honeybee kan het me heel goed voorstellen hoor dat je je vader juist

op dit soort momenten mist.

Het zal niet gemakkelijk zijn.

Vanessa wat 'bijzonder' dat jullie het nog niet willen weten

maar pas bij de geboorte.

Dat hoor je idd niet zoveel meer.

Wij zijn ook te nieuwschierig om te wachten hoor.

Volgende week gaat hier de 12e week in,het gaat echt snel.

Wij hebben allebei onze ouders nog gelukkig.

Alleen heb ik 2 schoonmoeders zeg maar.

Mijn schoonmoeder is getrouwd met een vrouw.

We gaan volgende maand lekker naar Parijs met de kids.

(dus me echte schoonmoeder,ik en de kids).

Het kamertje hbe ik ook al helemaal in gedachten....

kan niet wachten!

Nou ik ga jullie weer verlaten.

Mijn ouders komen zo en ga even de troep opruimen

van 2 peuters!

Tweelingmamma.

Geplaatst

Hey meiden, het schiet hier wat bereft zwangerschapsduur ook alweer mooi op zeg, zijn jullie al gewend aan het idee dat er echt een baby onderweg is?

Ik wilde voor de nieuwsgierigen toch even melden dat ik bij de echo van 16 weken en 1 dag al te horen kreeg dat het een jongentje was, het was ook duidelijk te zien in beeld, dus Renee wie weet zien het nu bij jou ook al wel.

Geplaatst

Het begint nu inderdaad te wennen dat er een kleintje op komst is.

We konden via marktplaats een nieuw bedje van bambam kopen, tja, doen dus maar! Zo wordt onze grote droom langzamerhand werkelijkheid.

Ik begin nu ook pas de verkeerde diagnose te verwerken (dat we een miskraam zouden krijgen).

We hebben het hartje van ons kindje gehoord en dat was gewoonweg schitterend!

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

@Vanessa, wij zijn ook een beetje aan het neuzen voor bedje en commode op internet. Ik wil het graag tweedehands kopen omdat het allemaal al genoeg kost en ik het ook leuk vind om zelf creatief bezig te zijn en een leuk kamertje wil samenstellen/creeëren. Vanmorgen ook een beugel gekocht voor onze STOKKE meegroeistoelen. We hadden deze al, maar er ontbrak nog een babysetje.... nu ook gekocht! Nu hebben we die pas over minimaal een jaar nodig, maar je kan het maar vast in huis hebben hihi ;-)

@Dani, je hoort het! We zijn al druk in de weer met de aanschaf van van alles. Het begint tot ons door te dringen. Ik hoop dat ze het geslacht kunnen zien. Ik ben zo benieuwd. Ik denk zelf al de hele tijd en meisje, maar ik kan er natuurlijk helemaal naast zitten. Een jongetje kunnen ze beter zien he?!

@Honey, we zijn nu 14 weken zwanger!!!! Joehoe!!! Het begint nu ergens op te lijken. Ik heb al een enorme buik! Ik voel ook echt als ik lig een hele harde bult op buik. Hoe zit dat met jou? Heb je nog kwalen? Ik voel me top!

Liefs

Geplaatst

Hallo allemaal.

Ik kom me even afmelden ivm vakantie.

Nog een allerlaatste vraag: vinden jullie het wel

leuk dat ik meeschrijf??

Kunnen misschien de hormonen zijn hoor maar heb

namelijk het idee van niet :sad:

Tweelingmamma.

Geplaatst

Why not???

Ik ben alleen niet zo'n schrijver. Reageer meer op berichtjes van anderen.

Is toch fijn met z'n allen?

Een hele fijne vakantie!!!!!!

En kom veilig en uitgerust weer terug.

Waar gaat de reis eigenlijk naartoe? Wij weten het nog steeds niet wat we gaan doen.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

tweelingmama: een hele fijne vakantie. en na je vakantie gewoon lekker komen schrijven hier, want waarom zouden we dat niet leuk vinden???

ik ben net als vanessa niet zo'n enorme schrijver, daarnaast zit ik nog steeds vanuit gewoonte vaker op een ander stukje forum en kom ik hier minder vaak.

hoe komt het dat je dat gevoel krijgt? als we iets kunnen doen om dat gevoel weg te nemen, vooral roepen hoor!!

wij gaan morgen opnieuw kijken voor kamertje, buggy enzovoorts. heb er echt zoveel zin in, hoewel het me, als ik de uitzetlijst zie, ook wel een beetje duizelt. maar we gaan eerst voor de grote zaken, de rest van de lijst neem ik met mams door en kopen we wat later.

buikje (zeg maar buik) gaat hier ook goed groeien, zeker nu ik m'n positiejeans uit de kast heb getrokken en aan heb. dan wordt 't allemaal nog ff iets extra geaccentueerd :wink:

inderdaad renee, de veertien weken hebben we gehad. het gaat echt hard ineens! nog wel wat kwaaltjes, misselijkheid is nog niet helemaal weg, maar wordt wel steeds minder. en moe nog steeds, slaap echt veel overdag (als ik niet hoef te werken dan). maar verder alles prima en zeker stukken beter dan een paar weken geleden!! dat tweede trimester belooft wel wat te gaan worden zo, hahaha!

dani, 't schijnt vroeg te zijn, met zestien weken. maar dat heb ik me ook alleen maar laten vertellen. je berichtje geeft goeie hoop!! hoop voor renee dat ze het kunnen zien in ieder geval!

meiden, ik ga lekker m'n bedje in. tot snel!!

Geplaatst

wij gaan morgen opnieuw kijken voor kamertje, buggy enzovoorts. heb er echt zoveel zin in, hoewel het me, als ik de uitzetlijst zie, ook wel een beetje duizelt. maar we gaan eerst voor de grote zaken, de rest van de lijst neem ik met mams door en kopen we wat later.

Wat een geld kost alles toch! Ik ben helemaal geen kniepert maar als ik nu ons lijstje nog zie wat wij allemaal moeten hebben dan kom ik nog op zo'n drieduizend euro! Daar zit dan wel de kinderwagen bij en ik heb eigenlijk geen idee wat die kost. Misschien vanmiddag even proefritjes gaan maken in de babyzaak...

Veel plezier vandaag!

Geplaatst
Ik heb noooooooit genoeg geshopt hihi...

Hebben jullie al namen in jullie hoofd. Ik vind het voor een jongen zooooo moeilijk! Ik ben benieuwd of ze het geslacht de volgende keer al kunnen zien. Ik ben dan 15 weken en 5 dagen (volgens vorige echo zou ik dan 16 weken en 2 dagen zijn). Willen jullie het weten??? Ik ben TE aagje om het niet te willen weten.

Ik weet niet zo goed hoever ik nu ben. Mijn gyn houdt de eerste berekening aan. Ik zou vandaag zover zijn:

berekening gyn eerste afspraak: 13 weken en 1 dag

volgens 1e echo : 13 weken en 5 dagen

volgens laatste echo : 14 weken en 2 dagen

Ik hou me maar vast aan eerste echo. Dan zit ik een beetje in het midden.

Liefs

met 15 weken kun je het geslacht nog niet zien dat kan pas bij ongeveer 20 weken.

ik wil het geslacht ook niet weten.

ik hou wel van de spanning alleen heb ik zwaar het gevoel dat het een meisje wordt. het hartslagje was heel snel dus dat is vaak een meisje.

groetjes svenja

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden