Ga naar inhoud

Uitgerekend in januari 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Renee,

wat een fantastisch nieuws. Geweldig. Geniet er maar lekker van. Hou ons gezellig op de hoogte.

Groetjes, Linda

• Reacties 886
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Renee, wat een heerlijk gevoel!

Net een heerlijke vakantie achter de rug, en "live" mogen genieten van je beeb!

Gaaf!

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Oh renee wat fijn dat alles goed is. Mooi ook dat je je steeds zekerder gaat voelen. En vanaf nu alleen maar genieten hoor.

Sandra

Geplaatst

Yeeee goed nieuws Renee!!

Wat zul jij je blij voelen en terrecht!

Hier kan ik ook alleen nog maar zwangerschapsbroeken aan.

Ik heb de echo verplaatst naar Vrijdag,ben morgen lekker

op het strand.

Groetjes Tweelingmamma.

Geplaatst

Dat jij gewoon de echo verplaatst...? Dat zou ik niet kunnen hoor, want ik ben veel te nieuwsgierig en benieuwd hahaha.

Sandra, ik hoop zo dat je een positieve test hebt volgende week. Hoe voel je je? Ik gun dit echt iedereen met een kinderwens. Het is soms zo oneerlijk.....

Vanessa, wanneer mag jij voor de 12 weken echo? Voel jij je ook steeds wat zekerder worden? Fijn he?! Misschien hebben we dan toch alleen een vervelende start gehad en gaat het nu gewoon vlotjes. Laten we hier maar vanuit gaan.

Ik ben nog wel misselijk met vlagen. Ik mag stoppen met de Utrogestan, maar veel mensen bouwen het af en ik ga dat dan ook maar doen ipv ineens te stoppen. Ik vind dat dan toch weer eng. Mijn gyn zei dat ik ineens kon stoppen, maar ik voel me daar onzeker bij als ik lees dat de meesten zwangeren afbouwen.

Het kindje was 5,8cm groot en dat hield in 12 weken en 2 dagen. Zij/hij loopt voor op schema, maar dat kan de volgende x weer anders zijn. Het is zo schattig om te zien. Je ziet het neusje heel goed. Ik zal proberen de foto als profielfoto te downloaden. Ik raak er maar niet over uitgepraat...hihi.

Liefs

Geplaatst

@Renee. Jaaaa! Wij willen een foto!!!

Ik ga 14 juli (over drie weken). Dan krijgen we voorlichting (bevallen in het ZH) en een echo. Dat is op dinsdag en dan moet ik vrijdag's voor een hele uitgebreide echo. Dan op 10 augustus (we kunnen hierdoor maar 1 weekje met vakantie maar dat geeft niet) een scan. Dit i.v.m. mijn diabetes. Je hebt meer kans op een kindje met een open ruggetje, dit kijken ze allemaal na. Ik moet nu dus nog 3 weken wachten!!!!

Geplaatst

@renee, ik voel me zo wisselend. Constant een zeurend gevoel in mijn onderbuik vooral links en dat straalt uit naar richting de lies. Verder heb ik nergens last van.

Pfffff ik ben het wachten nu al weer zo beu!!!!! Ik vind dat wij na alle ellende ook wel eens goed nieuws hebben verdient...... Egoïstisch maar wel waar haha

Sandra

Geplaatst

@ Sandra, Ik vind dat jullie het ook verdienen. Ik had ook een zeurderige pijn na tp, dus wie weet.... Ik duim in ieder geval heel erg voor jullie! Als ik langs kapelletje kom dan zal ik kaarsje branden. Ik heb toen een dikke vette kaars aangestoken in Meerseldreef (bedevaartsoord bij ons om de hoek). Het heeft geholpen ;)

@ Vanessa, Wat moet je nog lang wachten. Wow! Moet je voor dat open ruggetje dan ook meer foliumzuur nemen? Ik slik vitaminen van Gravitamon (incl. foliumzuur) en ik geloof dat je dat de hele zwangerschap mag nemen. Ik weet het ook niet precies, maar ik doe maar wat me goed dunkt. Uit ervaring kan ik je zeggen dat je je fijner voelt in je eigen omgeving dan ergens anders, dus een weekje vakantie is vast genoeg. Ik ben heel zeikerig met eten en op een ander weet je toch niet wat je krijgt en dat vind ik lastig. 'Home sweet home' in mijn geval dan.

Wij mogen weer voor een echo op 22 juli. Joehoe! Nu mogen we om de maand komen.

Liefs

Geplaatst

@Renee, ik slik de Gravitamom ook door. Dit had niet gehoeven als het alleen foliumzuur geweest zou zijn. Foliumzuur heeft dacht ik zin tot 12 weken zwangerschap. Maar omdat het een combitablet is het goed om deze door te slikken. Vitamientjes hebben we per slot van rekening allemaal nodig.

Ik denk dat we met de vakantie naar Duitsland gaan. We hebben 4 luxe hotels uitgezocht zodat we een soort trektocht kunnen maken.

En als we naar huis willen gaan we naar huis!

In Duitsland zijn de hotels over het algemeen schoon en in Duitsland kun je lekker eten. Met het vliegtuig vind ik nu wel een beetje eng. Ik kan dan niet naar huis als ik het zat ben.

Hoe heb jij dat ervaren?

Geplaatst

Ik vond de vakantie vreselijk! We hebben het met 3 wel leuk gehad, maar we zaten in een groot resort in Turkije met een temp van 43 graden in schaduw!!! Ik moest ontzettend oppassen met het eten, geen rauwe groenten, geen vlees of zeer doorbakken, geen kaas want wie weet is het van rauwe melk gemaakt....allemaal dat soort afwegingen. De cola kwam uit een machine dus is dit wel met water uit flessen aangemaakt? Ik wilde altijd een nieuwe fles water omdat ik zeker wilde zijn dat het 'gekocht' water was...etc etc etc. Ik lus ook geen koffie of thee meer dus ik heb overwegend water uit de fles gedronken of cola uit de minibar.

De derde dag zaten we op het strand en ik kreeg weer een bloeding. Het bloed stroomde langs mijn benen (lekker verhaal...?). Ik moest nog zeker 300 meter door hele resort heen banjeren om op kamer te komen. Hier ben ik op bed gaan liggen in de hoop dat de bloeding weer zou afnemen. De volgende dag had ik er weer last van. Met als gevolg dat ik het resort niet meer uit durfde, dus excursies zaten er niet in. We zijn 3 x even naar Side centrum geweest, maar dat was het dan ook wel. Ik ben wel nog op een speedboot geweest, maar tijdens het varen had ik al spijt. Ik ben maar gaan staan en heb de klappen met mijn benen (knieen) opgevangen.

Onze dagindeling zag er als volgt uit: onbijt - strand - lunch - kamer tot ca. 15.00uur vanwege hitte - strand - diner - slapen

Twee weken was echt te lang! Een weekje relaxen op zo'n luxe resort is lang genoeg. Vooral als je helemaal niet anders kan of durft. Jah! , ik ben nu zo zuinig op wat er in mijn buikje zit. Iedereen mag me een zeur vinden maar ik doe toch waar ik me het beste bij voel. We hebben er ook net iets meer voor gedaan dan een ander.

Ik ben het liefst in mijn eigen omgeving heb ik al gemerkt. Duitsland is zeker geen probleem hoor! Hartstikke leuk! En er een weekje tussenuit kan best goed doen. Jij bent dan ook alweer wat verder en dan ben je toch weer wat zekerder. Besef je wel dat we over 6 maanden een beebje hebben??? Het is zoooo raar en onwerkelijk.

Liefs

Geplaatst
Besef je wel dat we over 6 maanden een beebje hebben??? Het is zoooo raar en onwerkelijk.

Liefs

Ja raar hé? We hebben natuurlijk beide ook het nodige meegemaakt (ook in de zwangerschap). Een wonder is het!

Ik denk inderdaad dat het Duitsland wordt, helemaal als ik jouw verhaal lees, ik zou dit precies hetzelfde hebben.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Renee, bedankt voor je kaarsje. Ik heb er ook al sinds de terugplaatsing 1 branden als ik thuis ben. Geeft me een rustig gevoel. Nu maar hopen dat ik jullie opvolg....

Sandra

Geplaatst

Renee, Joehoe!!!!!!!!!!!!!!!!

Je bent over de magische grens van 12 weken heen vandaag!!!!!!!!!!!!!!!! Toppie toppie toppie!!!!!!!!!

Sandra

Geplaatst

Bedankt voor de felicitatie. Ik ben ook erg blij! Nu was het kindje al 5,8cm groot en dat kwam neer op 12 weken en 2 dagen volgens echo. Zij/hij loopt dus voor op het aantal echte weken/dagen zwangerschap. De gyn heeft het niet aangepast en houdt de datum 11 januari aan en dan ben ik gelijk met jou Vanessa, maar ik hou liever 7 januari aan, want dat zou kloppen met de dag van punctie (ipv TP), dus dan ben ik vandaag 12 weken. Ach, het komt toch wanneer het komt maar in het begin wil je natuurlik zo snel mogelijk zo ver mogelijk zijn.

Nog een paar nachtjes slapen Sandra en je mag testen. We hopen het zo!

Liefs

Geplaatst

ja en het gekke is Renee dat ik me vandaag eigenlijk weer heel goed voel, weinig beroering in de buik alleen het gevoel dat er iets aan de "gang" is. Dus ik heb vandaag weeer hele goede hoop. Nog 4 dagen wachten met vandaag erbij 5 en dan is het mijn beurt om heel gelukkig te worden van een telefoontje.

Sandra

Geplaatst

zo, laat ik hier ook weer 's komen lezen...

renee, wat goed dat de echo er zo mooi uitzag. is toch altijd weer prettig die bevestiging. meis, je loopt gelijk met mij op, als je 7 januari aanhoudt.

vreemd idee he, dat er over een aantal maanden zo'n hummel in een eigen kamertje ligt te slapen (of te bleren :wink:).

ben vandeweek 30 geworden en m'n volgende verjaardag ben ik gewoon echt mama, zo's raar idee! morgen mogen we voor de nekplooimeting, ben zo benieuwd hoe 't eruit ziet daarbinnen.

voor ons zit een vakantie er even niet in, dus ik werk de hele zomer door. misschien in september een weekje, waar naartoe weten we nog niet. misschien schotland, maar kan best dat we een plekje dichterbij kiezen. zoals jij je vakantie hebt omschreven is voor mij de reden om niet te ver weg te willen, ook al zijn we in september al een stuk verder. die hitte lijkt me echt verschrikkelijk, moet eerlijk zeggen dat ik 't vandaag al niet naar m;n zin heb, 't is hier echt verschrikkelijk benauwd. maar dat kan ook aan m;n nog half zieke lijf liggen (sinds zaterdagavond een fijne voorhoofdholteontsteking, gaat nu eigenlijk pas weer een beetje weg).

sandra, heel veel sterkte met de laatste dagen wachten en ik zal voor je duimen!!

Geplaatst

Hoi Renee,

Wat een mooie echo zeg!! Lekker genieten, de eerste klus (12wkn.) zit erop. Hoop je gauw te mogen volgen....

Greetzzzz,

Elena

Geplaatst

Renee, heerlijk om even naar zo'n mooie foto te kunnen kijken! Je hebt in ieder geval het eerste trimester achter de rug, wat een heerlijk gevoel is dat.

Geplaatst

Hoi Renee,

wat een heerlijk gevoel moet dat voor jullie zijn. Weten dat alles goed is met de kleine spruit. Geniet er van!!

Liefs, Linda

Geplaatst

Hallo dames,ik meld me ook eventjes.

Renee wat goed dat je over die magische grens van 12

weken heen bent!

Dat moet een goed gevoel geven.

Mooie en duidelijke echo ook,super hoor,en dat schattige

neusjes! aaahhhh zo lief.

Honeybee ik wil jullie morgen heel veel succes wensen.

En raar idee he dat bij je volgende verjaardag je 'gewoon'

mama bent!

Vanessa ik volg je snel op met de echo.

Wij mogen op 16 Juli weer.

Dit zal tevens de laatste keer zijn dat we naar het amc

hoeven.

Dan ga ik naar mijn eigen vk toe.

Spannend hoor en toch heel raar want na 5 jaar is er dan

echt de tijd gekomen om van het vertrouwde cvv afscheid te nemen.

De echo van vandaag was prima in orde!

Alles had de juiste maat/grootte dus ben helemaal happy.

De voorlopige uitgerekende datum is 23 Januari maar dat

kunnen ze pas zeker zeggen met de volgende echo zei de arts.

Je zag al een heel schattig handje enzo...lieffff.

Allemaal een fijn weekend!

Groetjes Tweelingmamma.

Geplaatst

Van het weekend maar wat broeken gaan halen. Toch ook al even bij alle babyspullen gaan kijken en e.e.a. gekocht zoals een kinderwagen, maxi-cosi, box, wipstoeltje. Misschien een beetje voorbarig, maar we waren er nu toch. Ik wist dat niet maar er zit 10 weken levertijd op die spullen!! Ze komen ze begin september pas brengen, maar dat is vroeg genoeg. We hebben ook al onze slaapkamer verhuisd, zodat we de spullen die we vanaf nu aankopen in de juiste kamer kunnen wegzetten. Ik vind het allemaal nog steeds onwerkelijk hoor, maar o zo leuk!

Liefs

Geplaatst

Hoi Renee,

Leuk dat we ons eindelijk met dit soort dingen bezig mogen gaan houden.

Net nog even een legging en een shirt via internet besteld.

We hebben ook al aardig wat cadeautjes gekregen. Afgelopen vrijdag zelfs van een vertegenwoordiger een grote hondenknuffel.

Mijn twee nichtjes (6 en 4) hebben allebei hun truttelknuffels (soort doekje met popje eraan) aan de baby gegeven. Zoooooooo lief!

We hebben een ledikantje via marktplaats gekocht, een hele gave (nieuwe) van BAMBAM. Die komen ze morgen brengen!

We hebben twee weekjes vakantie. In de eerste week gaan we weg en we hebben op maandagochtend in de tweede week de uitgebreide scan (krijg je als je diabetes hebt). Dan gaan we in de week helemaal los.

Mijn man gaat dan het kozijn plaatsten en de radiatorombouw.

Dan hobbelen we naar Kesteren en door naar de Ikea. De boel schilderen en schoon maken en dan hebben wij rond de 25-30 weken het kamertje klaar!

Knuffel,

Vanessa

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden