Ga naar inhoud

Uitgerekend in januari 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Tweelingmama, natuurlijk vinden we het leuk als je meeschrijft. JUIST! Gewoon na jullie vakanantie blijven komen hoor! Het spijt me als ik je een ander idee heb gegeven.... Dit was absoluut niet de bedoeling. Geniet lekker van jullie vakantie! Waar gaat de reis naartoe als ik vragen mag?

@Svenja, jammer maar dan moet ik nog even geduld hebben. Ik ben wel van plan om een 3D echo te laten nemen op 18 weken en ze zeggen dat het dan wel te zien moet zijn. Ik heb zelf het idee dat het een meisje word, maar misschien is het wel helemaal anders. Ik vind het allebei geweldig hoor!

@Honey en Vaness, inderdaad! Het kost heel veel geld. Denk maar eens aan al die luiers die er aan zitten komen hihi. Vanaf week 20 zal ik eens goed naar de aanbiedingen van luiers gaan kijken en dan neem ik gewoon alvast pakken mee. Je kan ze maar vast in huis hebben.

Liefs

• Reacties 886
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ja, die prijzen schrik je je soms echt kapot van. we hebben een aardig bufertje over na de verhuizing, maar het zou ook wel fijn zijn als daar na deze shopweken ook nog iets van overblijft :wink:

we weten nog niet of we papieren wegwerpluiers of katoenen wasbare luiers willen gaan gebruiken. heeft allebei zo z'n voor- en nadelen. maar ik neig toch wel naar de katoenen, met wegwerp voor een dagje weg...

wij gaan er zo vandoor, lekker rondsnuffelen!! tot snel meiden!!!

Geplaatst

Meiden hebben jullie net zoals Renee een idee wat voor geslacht je kindje heeft?

Misschien leuk om een gevoelslijstje te maken en zien wat daarvan terecht komt. Ik zal vast een opzetje maken.

Wij denken dat ons kindje een ? is;

Renee - meisje

Vanessa - meisje

Wie vult hem verder aan?

Geplaatst

En Melissa? Heb je veel gekocht? of alleen rondgesnuffeld? Wij zijn ook lekker gaan winkelen, maar dan wel voor ons zelf...nu kan het nog!

Geplaatst

nee, niet alleen gesnuffeld! we zagen een kamertje waar ik gelijk helemaal verliefd op was en nog net binnen ons vooraf gestelde budget. en toen ook maar gelijk de box, de kinderwagen en een autostoeltje besteld! dus ik heb me wel vermaakt gisteren, hihi. toen we thuiskwamen gelijk op de bank geploft en binnen tien minuten lag ik te slapen :wink:

straks maar 's voor mezelf webshoppen!!

zal ook 's kijken of ik de foto's kan plaatsen van onze nieuwe aanwinsten.

wat 't gevoelslijstje betreft, zal 'm gelijk aanvullen:

Renee - meisje

Vanessa - meisje

Melissa - jongen

we zeggen allebei ook al steeds hij en niet het, gewoon een gevoel. en dat gevoel heb ik al heel lang, dat ik een zoon zal krijgen. maar misschien zit ik er ook wel volledig naast, hahaha! maakt me niet uit hoor, een dame is net zo welkom!

hoest met de dames hier?

Geplaatst

Renee - meisje

Vanessa - meisje

Melissa - jongen

Mijn man heeft geen idee wat het worden zal. Het maakt natuurlijk ook niets uit maar ik ben gewoon erg benieuwd of ons gevoel klopt ja of nee.

Hier een lekkere rustige dag gehad. Werd eigenlijk wel een keertje tijd.

Hoe doen jullie de autogordel eigenlijk om? Zijn daar niet clipjes ofzo voor dat je hem anders om kan doen?

Voor straks welterusten allemaal!

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

En jij bent nu al nieuwsgierg Vanessa? Jij met nog lang wachten voordat je het zal weten, want jullie willen het niet voor de geboorte weten, toch? Ik bewonder jullie geduld. Wij hopen dat we het volgende woensdag al weten, maar ik vrees dat het nog een maandje duurt alvorens ze het kunnen zien. Ik vind deze 4 weken wel erg lang duren....pfffff. Ik heb daarom besloten bij de volgende wachtperiode een 'pret'echo tussendoor (bij ca. 18 weken) te laten doen. Gaan jullie nog zoiets doen??

Ik heb de autogordel 'gewoon' om, maar ik vind het wel een eng idee. Ik weet niet hoe je die anders om kan doen...?

Liefs

Geplaatst

Renee, mogen wij straks weten wat het gaat worden bij jullie?

Als ik tijd heb ga ik vanmiddag even op speurtocht om uit te zoeken hoe het zit met de autogordel. Als ik hier een oplossing voor weet dan laat ik het jullie horen.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Ja ja ja, iedereen mag het weten!! als wij weten wat het wordt. Ik krijg nu al 'neutrale' kleertjes van familie en vrienden, maar dan worden dat straks 'stoere' of 'lieve' kleertjes (jurkjes).

Graag, laat ons maar eens weten hoe dat zit met die autogordel. Ik denk dat je beter een gordel kan dragen op de 'normale' manier dan geen. Ze zeggen altijd dat de vruchtzak een goed stootkussen is, dus wellicht kan het minder kwaad dan wij denken. Heeeeeel voorzichtig rijden en goed uitkijken is de boodschap! Maar ja.... je weet het nooit he?!

Tot zo!

Renee

Geplaatst

Bovenstaande vond ik op babybytes en zij raden toch echt aan om de gordel om te doen op bovenstaande manier. Ze geven wel aan dat je een maximale afstand van de dashboard moet proberen te bewaren.

Groetjes

Geplaatst

Vandaag weer een dagje verder! Ik zit echt de dagen af te tellen voor de volgende echo-afspraak. Vreselijk! want dan gaat de tijd zo langzaam.

Vraagje.... hoeveel zijn jullie al aangekomen of afgevallen? Vorig jaar woog ik 57kg, dit was voor het stoppen met roken. Na stoppen met roken en operatie woog ik 64,5kg (toen werd ik zwanger) en nu alweer 69,5kg. Ik vind het wel erg hard gaan. Nu las ik dat je vanaf week 20 wel een halve kilo per week zal aankomen. We gaan dus op naar de 20kg??? Ik probeer echt nu niet meer te snoepen in de hoop dat ik niet meer teveel onnodig bijkom. Hoe staan jullie hierin? Ik ben klein (1,64cm) dus ik word meteen een 'propje'. Nou ja, ik maak me er niet al te druk om, maar de buitenwereld zorgt ervoor dat ik er zo over nadenk, want ze vinden me allemaal al zo dik voor nog geen 4 maanden. Ach......we zien het wel......

Liefs

Geplaatst

Ik heb ook al een behoorlijk buik! Ik ben altijd al stevig geweest en woog voordat ik begon met de IVF behandelingen 95 kilo (1.72).

Vanochtend heb ik mij toevallig gewogen en was 95.1.

Omdat ik waarschijnlijk al wat zwaarder ben haalt de baby daar misschien wat reserves weg. Mijn zus was goed 27 kilo aangekomen!

Vanochtend voor voorlichting en een echo geweest. De voorlichting stelde niets voor, de verpleegkundige schreef eigenlijk alleen mijn gegevens vanuit mijn dossier op een ander formulier. Toen moesten we 1 uur!! wachten voordat wij aan de beurt waren voor de echo. Onze baby was erg druk aan het bewegen en lag op een gegeven moment heerlijk met de handjes voor het gezichtje. Alleen jammer dat je daar op de uitdraaitjes niet veel van ziet. Je kon trouwens ook heel erg mooi het ruggewerveltje zien.

A.S. vrijdag zouden wij een grote echo hebben maar de baliemedewerkster had deze te vroeg gepland. Deze krijg ik nu nog net voor onze vakantie.

De scan is ook later gepland want die had ze ook te vroeg staan.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Wat fijn dat je een echo hebt gehad en de baby hebt kunnen zien. Heerlijk he?! Wanneer mag je nu terugkomen voor een volgende echo?

Ik voelde vanmiddag een 'plopje' onderin mijn buik. Zou het al de baby zijn of mijn darmen? Ik ga dit eens goed in de gaten houden de komende dagen.

Liefs

Geplaatst

24 juli om 9.00 uur hebben wij nu de uitgebreide echo.

Voordat we op vakantie gaan kunnen we hier nog even van genieten.

Mijn man kan door personeelstekort (vakantie) helaas niet mee...

Heeft mijn moeder even geluk!

Waar ligt bij jou de placenta? Bij mij aan de voorkant.

Vind het wel gek dat er al een compleet kindje in je buik zit maar dat je dat niet voelt, ben dus heel benieuwd hoe dat zal zijn.

Ik hoor graag even wat je ervaringen de komende dagen zijn.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Renee, die plopjes heb ik ook af en toe. dacht eerst dat 't m'n darmen waren, maar 't voelt meer als een soort belletje wat knapt. zei vandeweek al tegen m;n man dat ik dacht dat 't ook misschien de beeb wel 's kon zijn. voel 't niet elke dag, ben ook wel heel benieuwd of het nou echt de kleine is.

vanes, wat leuk he, om je kleintje te zien bewegen! en binnenkort mag je nog een keer, leuk voor oma dat ze ook mee kan! geniet ervan, zeker zo vlak voor je vakantie.

ik ben ook geen grote dame, 1m63. en normaal weeg ik 68 kilo. voor ik zwanger werd 69, ben er ruim twee afgevallen en vandeweek woog ik een kleine 70 kilo. dus het grote vreten en aankomen is nu ook hier begonnen. het propeffect zie ik nu sowieso al, omdat De Buik al aardig naar voren komt, plus m;n darmen en maag doen goed mee in de grote opblaaswedstrijd, dus het lijkt allemaal heel wat, zeker 's avonds. maar het zegt allemaal niets hoor, hoeveel je aankomt. een collega kwam er maar 10 aan en die is de helft ervan nog steeds niet kwijt, terwijl een nicht van mij er bijna 25 aankwam en al heel snel weer in haar oude broeken paste.

zoveel mogelijk gezond eten, maar where's the fun in that?! :wink:

truste meiden! ik ga m'n bedje opzoeken, tot snel!

Geplaatst

Melissa? Je kan het leuk schrijven. Zit ik hier in mijn uppie (dan wel met een beeb in mijn buik) 's morgens om kwart over zeven te lachen.

Fijne dag!

Geplaatst

@Honey

Ja, ik zit hier ook met een groooote glimlach. Ik heb dat 'plopje' nog maar 1 x gevoeld, dus het zal wel niets zijn. We wachten tot het volgende 'plopje'.... Mijn buik is in de avond ook enorm. Soms word ik 's nachts wakker en dan voelt het alsof mijn buik het plafond raakt (schuine daken). Heb jullie ook in de nacht last van opgezette en gevoleige borsten?

@Vanessa

Ik mag een dagje eerder naar de echo! Wel lekker voor je dat je volgende week alweer mag zeg! Ik ben jaloers. Vandaag of morgen gaan we een afspraak maken bij baby-image voor een extra echo in week 18, zodat ik niet meer zolang hoef te wachten (val volgens mij in herhaling...?)

Liefs

Geplaatst

Renee, geeft niets. Ik vind het ook heerlijk als we even naar ons kleintje mogen kijken.

Is dat dan zo'n soort pretecho? Dat je een dvd enz. meekrijgt naar huis? Ben wel benieuwd hoe dat is.

Net weer geld uitgegeven! Heb voor de kinderkamer lakentje en dekentjes aangeschaft in de Burberry look.

En natuurlijk nog duizend en één andere dingen die hierbij horen.....

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

tsja, sorry dames, zal me voortaan inhouden hahaha!! die plopjes heb ik ook nog maar twee keer gehad, kan echt niet wachten tot die kleine me 's goed in de ribben schopt! maar de sjeu zal daar ook snel vanaf gaan, zeker als de blaas het mikpunt is van oefenwedstrijdjes.

opgeblazen borsten valt mee, wel een blaas die ineens midden in de nacht het plan opvat om een waterval eruit te gooien. en dan de drie keer daarvoor van die mierebeetjes, heel fijn :wink: snap dan ook niet waar het allemaal om drie uur 's nachts vandaan komt.

het schijnt te helpen als je met een sportbeha aan slaapt. ik heb er geen ervaring mee, de pijnlijke boobs zijn een stuk minder, dus hier mogen ze nog vrij rondhangen. maar die tip heb ik hier op 't werk al van een aantal vrouwen gehoord (ongevraagd!). misschien heb je er iets aan.

wij willen ook een pretecho laten maken, maar we weten nog niet precies wanneer. ik zou liefst over een week of twee al gaan, maar m;n man wil liever na de 20 weken echo. maar die lijkt nog zo lang weg!!!!

vanes, lekker he, geld uitgeven! burberry is wel heel mooi, zeker voor een kinderkamer.

heb maandag lekker voor mezelf uitgegeven, als 't goed is wordt 't pakketje positiekleding vandaag afgeleverd. maar vind 't shoppen voor de uk wel een stuk leuker.

wat hebben jullie allemaal al in huis?

Geplaatst

@Vanessa

Wat heb jij al leuke spulletjes gekocht! Ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen. Wat heb je allemaal nodig en hoe weet je nou wat het beste is voor je uk? Oke, een matrasje in het bed lijkt me logisch en dan...? Ik zou me toch nog eens goed moeten laten informeren. Mijn vriendin heeft allemaal mooie Burberry-kleertjes in de kast liggen van haar twee kleine meiden. Als het bij ons nu een meisje word dan kan ik dat mooi inpikken ;-). Dat is nu 1 van de voordelen als je weet wat het word... Ik kan niet wachten!

@Melissa,

Ik ga vannacht dan maar eens met mijn nieuwe BH slapen. Bedankt voor de tip! Ik ben vandaag nog even naar Kids Factory geweest en ik heb eea voor mezelf gekocht. Een mooie witte blouse, een mooi zwart jurkje, 2 BH's (van die vreselijke grote witte! van Anita, maar ze zitten wel lekker!) en een paar hoge zwangerschapsstrings. Ik blijf het wel eng vinden om van alles te kopen, omdat ik het spannend blijf vinden. Ik kan het nog steeds niet geloven dat het aan het eind van het jaar gaat gebeuren.

Ja, mijn man wil ook pas na 20 weken echo, maar ik niet. Dat duurt mij ook veelstelang. Bij baby-image geven ze aan dat 17-18 weken ook perfect gaat. Het kost 25 Euro, dus dan doen we het gewoon nog een keer na de 20 weken als manlief dat nog steeds wilt. Ik ga Baby-image meteen morgen even bellen voor een afspraak.

Ik ben ook nog steeds in afwachting van 'plopjes'. Helaas niets meer vernomen van ukkepuk.

Liefs

Geplaatst

Oh ja...Wij hebben inmiddels gekocht (moet nog geleverd worden):

- Box

- Wipstoeltje

- Stokke meegroeistoel (hadden we al voor kids van manlief)

- Bugaboo kinderwagen met alles erop en eraan

- Maxi-cosi

- Rotan wieg van familie van man waar alle kids in geslapen hebben

- en wat zwangerschapskleren voor mezelf

We moeten nog op zoek naar:

- ledikant met matras en bijbehorende dekentjes, lakentjes etc.

- commode en alles wat daarbij hoort

- kast voor de nog te kopen baby-kleertjes

Wat moeten we nog meer kopen??? Heeeelp!! Bestaat er geen lijst waar je dingen kan afstrepen....... Gelukkig hebben we nog 4,5 maand! :-)

Liefs

Geplaatst

Er zijn diverse lijsten op internet. Deze heb ik in een tabelletje gezet met een indicatie van de prijs, dit opgeteld en toen werd ik niet helemaal lekker...

Mijn zus heeft de lijst gecheckt en er konden zo al een heleboel dingen vanaf. Spullen die je gewoonweg nog niet nodig hebt. En ze had ook nog handige tips.

Zij had bijvoorbeeld van die zachte beschermers rondom in het ledikantje en die werden er door de kraamhulp direct uitgehaald! Levensgevaarlijk! Als je kindje hier met het mondje tegenaan komt te liggen dan stikt het.

De grootste uitgaven die wij nog moeten doen zijn;

kinderwagen

kinderstoel

wippertje

kast

commode

box

Voor de rest allemaal prulspul, maar met alles bij elkaar tikt dat ook weer lekker aan...

Geplaatst

Hoi allemaal kom even tussendoor gluren.

Moest heel wat bijlezen maar tis me volgens mij

gelukt.

Handig ook zo'n laptop mee op vakantie :sunny:

Wij zijn in Frankrijk en hebben het reuze naar ons zin.

Maar goed.

Wat grappig dat de dingen die jullie vertellen over de

zwangerschap zo bekend in de oren klinken.

Die plopjes en dat gefriemel voel ik sinds een week.

Ze zeggen dat je het ook sneller voelt als je al

meerdere kinderen hebt.

Maar ik weet 100% zeker dat het dit is want ik herken ze.

Jullie zijn dus ook aan het shoppen geslagen,heerlijk!

De kinderwagen krijgen wij dat scheelt weer.

Ik kom later weer even met jullie uitgebreider mee babbelen.

Geniet allemaal van de zwangerschap.

Mijn officiele datum staat op 25 Januari of had ik dat

al verteld?

Groetjes TWeelingmamma :icon_flower:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden