Ga naar inhoud

Uitgerekend in januari 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja inderdaad, genoeg misgegaan, maar nu gewoon besloten dat het probleemloos gaat verlopen! We gaan er gewoon voor! We laten ons niet gek maken door een stel witte jassen die alles door elkaar gooien hahahahahaha. Nee zonder gekheid, ben opgelucht, vrijdag nog even telefonisch contact gehad met verloskundige en gaan nu zelf dingen oplossen. Geen energie meer verspillen aan bellen, vragen en weer bellen met zk. Er worden nieuwe bloedwaardes geprikt voor de standaard zaken en er worden nog dingen nagevraagd bij bekende arts van vk over de combitest naar aanleiding van de uitslag van de test en de verklaring dat ie niet klopt door een meerlingenzwangerschap. Gewoon prettig dat er even naar mijn verhaal geluisterd wordt. Er is tenslotte al genoeg gebeurt. Volgende week op vakantie en ik hoop dat als ik daar van terugkom, dat alles gewoon leuk gaat verlopen. Wil eindelijk genieten!!!

• Reacties 886
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Marietje, geniet lekker van jullie vakantie! Die langere tussenpozen van de gyn vind ik maar niets, maar dan kan ik er wel vanuit gaan dat hij vertrouwt dat alles goed zit en dat is ook weer een goed teken, toch???

Wat erg dat er toch zoveel 'mis' moet gaan in het ziekenhuis of bij artsen. Ik heb tot afgelopen vrijdag helemaal nog geen bloed hoeven laten prikken tijdens de zwangerschap, dus ik heb deze vraag gesteld aan mijn gyn en wat blijkt....? Oeps, vergeten!!! Dus ik ben afgelopen vrijdag voor het eerst bloed wezen prikken, in week 16!!! Nou ja, ik hoop maar dat er niets aan het handje is en alles OK is, maar je moet zelf echt goed bij de pinken blijven anders......... Vanmiddag of morgenmiddag de uitslag.

Liefs

Geplaatst

daar ben ik dan ook weer 's! merk dat ik=, als ik wat meer op het ene topic zit, vaak anderen laat versloffen. ben echt een enorme gatenkaas de laatste tijd. is ook heel handig op m'n werk...

maar ach, mijn zeer gestructureerde zelf komt wel weer terug over een aantal maanden (hoop ik :wink:)

renee, die langere tussenpozen vind ik ook niet zo geweldig, maar het is te doen. blijkbaar hebben zij vertrouwen in 't verloop en ik train m'n geduld de laatste weken. volgende week weer een afspraak bij de vk, twee weken daarna de 20 weken echo. en daarna mag ik los op de pretecho's!

ik hoop dat je een 3d echo krijgt, dat is toch weer een heel ander plaatje van je kind. maar wat je zegt, als je je kleintje maar weer even kan zien... das het belangrijkste. 10 augustus komt al dichterbij!!

vanes: heerlijk meis, een luxe cruise. doen jullie goed! wel irritant dat het in het ziekenhuis steeds zo moeizaam gaat. lijkt wel alsof dat overal zo is, zeker als je marietjes verhaal leest (dat vind ik echt te bizar!).

hoe is 't gegaan vandaag?!

marietje: ik hoop voor jou dat 't vanaf nu een beetje normala kan gaan in 't ziekenhuis, ze laten je steeds voor de kat z'n ... schrikken.

ook ik kreeg de eerste bloedtest pas bij de VK, vond zij ook heel vreemd. maar goed, het gebeurde vaker zei ze. en ik liep nog niet zo heel erg ver achter op de rest, dus het was geen probleem, alleen jammer dat ik dan weer op een ander tijdstip bloed moest laten prikken (alweer!). waren maar twee buisjes, dus het viel mee deze keer.

heb me vandaag ingeschreven voor de cursus samen bevallen. ging via het kraamcentrum, dus ik moet nog even wachten op bericht van de cursusleidster over de precieze startdatum. ben wel heel erg beniewd!

hebben jullie al wat aan cursussen gepland staan?

Geplaatst

Meiden hier alles goed! De echo was weer mooi om te zien.

Het ruggetje is waarschijnlijk helemaal goed, maar omdat de echoscopiste deze maar vanaf 2 i.p.v. 3 kanten heeft kunnen bekijken mag ze dit niet officieel zeggen.

De scan is nu voor de derde keer uitgesteld. Deze krijgen wij nu op 4 september. Ik vind het prima. Beter nu verzetten dan weer 2 keer voor niets naar het ziekenhuis racen. Ik heb er nu ondertussen mijn buik wel van vol (wel een grappig gezegde) dat alles iedere keer fout gaat.

Ik moet ook zeggen dat de controles waar ik iedere keer een uur voor wachten moet niets voorstellen. Ze vragen hoe het is met mijn suiker, dan zeg ik goed en dan is dat voor hun voldoende. Waarom vragen ze niet naar een lijstje met mijn bloedwaardes? Dan kunnen ze pas echt zien of dat goed gaat ja of nee. Even een echootje (natuurlijk altijd mooi) en dan kan ik weer naar huis. Beetje vaag....

De diabetesverpleegkundige (die mij in dit traject heel erg zou moeten bijstaan) is op vakantie zonder dat ze dat doorgegeven heeft. Mail wordt gewoonweg niet beantwoordt. Ik vind het allemaal maar vreemd. Als ik op deze manier met mijn klanten om zou gaan dan kan ik de deur beter dichtlaten. Dan komt er niemand meer.

Zo, dat was even een klaagzang.

Volgende week dus inderdaad lekker luxe op vakantie. Vind het helemaal heerlijk omdat wij er zo weinig voor betaald hebben. Je kunt het je toch niet voorstellen dat wij met z'n tweetjes € 4960,,- euro korting hebben!

Dat is toch Fl. 11.641,-! (even voor de oudjes onder ons die nog wel eens omrekenen).

Ik hoop dat we allemaal voor de rest een fijne onbezorgde zwangerschap

mogen hebben, want ik vind eigenlijk wel dat we dat dik verdiend hebben!

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Hey Vanessa,

Fijn dat alles goed is!!! Inderdaad vreemd zoals er met klanten omgegaan wordt in ziekenhuizen. IK zou al 10x ontslagen zijn als ik dat in mijn werk zo deed!!!! Maar goed, inderdaad lekker op vakantie, geniet ervan hoor. Volgend jaar is het toch anders op vakantie gaan!!!!

Geplaatst

Jeetje Vanessa, wat een toestanden! Ik vind het echt onvoorstelbaar hoe ze met patienten omgaan. Wat je zegt....als wij zo met onze klanten omgaan dan kunnen we de boel wel sluiten. Wel ontzettend fijn dat alles goed is met jullie beebje. Laat de boel de boel maar en geniet lekker van jullie vakantie!!! Wat een korting!!! En eh... ik ben een van de oudjes die nog omrekent hoor.... hihi...

@Melissa, wij hebben nog geen cursussen gepland staan. Ik weet eigenlijk niet wat ik wil. Gezien ik met een keizersnee zal bevallen hoef ik voor mijn gevoel niet te leren puffen en hijgen, dus...... Ik zit wel te denken om naar haptonomie te gaan, maar ook dat weet ik nog niet zeker. We zullen nog eens nadenken over wat we willen doen.

Liefs

Geplaatst

Ik baal....de uitslagen van mijn bloedtest zijn nog niet binnen. Ik moet morgenochtend om 10.00uur weer bellen.

Even iets anders..... Komt er bij jullie ook al vocht uit de tepels? Ik schrok even toen ik dit zag....ieuw! Maar het zal erbij horen?

Liefs

Geplaatst

Geen last van spuitborsten, merkte van de week wel dat ze weer gegroeid zijn. Na de vakantie echt andere bh's aanschaffen!! Maar ik loop ook een beetje achter op jullie!! Ik lees bij jullie wat er bij mij aan kan komen hahahahaha

Geplaatst

Marie, maak je borst maar nat.....eeeh dat gaat vanzelf over een paar weken.....hahaha. Nou ja, zo erg is het niet en echt 'spuiten' doet het nog niet hoor. Stel je voor.....

Ik mag straks na 10uur bellen voor de uitslag van het bloed. Ik heb best wel een beetje de zenuwen. Het blijft toch iedere x weer spannend vind ik. Ik hoop dat ze de resultaten al binnen hebben. Ik laat het jullie weten.

Heeft iemand de baby al gevoeld? Ik voel afentoe een bepaalde druk in mijn buik, maar ik kan niet zeggen of het van het kindje komt. Maandag over een week hebben we de 3D echo en dan kunnen we het kindje weer eens bekijken.

Liefs

Geplaatst

wat lees ik? lektieten?! gelukkig heb ik daar nu nog geen last van. maar het zal vanzelf komen, ben ik bang :wink:

renee, hoe was je bloeduitslag?

die druk heb ik ook, heb zelfs last van pijn rond m'n blaas af en toe. staat continu druk op en moet elke twee minuten naar de wc lijkt wel. geen pijn als ik plas, maar als het lang aanhoudt toch maar ff laten nakijken op blaasontsteking.

heb wel vaker last van m'n blaas, voornamelijk als m'n darmen opspelen (en dan zag ik er ook uit alsof ik zes maanden zwanger was, heel fijn), dus kan ook gewoon beperkte ruimte zijn. en heb het idee dat de kleine frutsel daarbinnen mijn blaas als zijn / haar eerste kroel heeft geadopteerd, haha!

merk echt soms periodes op een dag dat de benedenregio wordt gebruitk als springkussen, dus het lijkt aardig te bewegen. ook af en toe ineens een kleine por. maar vanaf de buitenkant nog niks te voelen of te zien hoor...

dus ja, die druk kan heel goed van 't kindje zijn renee! op verschillende manieren.

Geplaatst

Ik heb de uitslag van het bloed nog steeds niet. Ik heb net gebeld en oeps....resultaten doorgestuurd naar het ziekenhuis en niet naar de gyn. Ze bellen me als ze de uitslagen hebben. Verdorie! Nou ja, ik ben al blij dat ze de uistlagen ergens hebben, maar nu wil ik het wel weten. Het is toch weer een week in spanning of alles wel OK is.

Ik heb geen last van mijn blaas. Ik drink ook te weinig denk ik. 's Nachts moet ik 2 x mijn bed uit voor een plasje, maar dat valt wel mee toch? Plopjes heb ik niet meer echt gevoeld. Soms denk ik wel iets te voelen, maar ik kan niet beschrijven wat. De zeurderige pijnen worden ook minimaal, dus al met al kan ik zeggen dat ik me goed voel.

Als ik iets weet over de bloeduitslagen dan laat ik het even weten.

Liefs

Geplaatst

Dat plas/pijn gevoel herken ik ook, inderdaad geen blaasonsteking, maar wel ff pijnlijk. Ik voel nog helemaal niks, zal nog wel ff duren, net als de lektieten hahahahaha. Hoorde trouwens dat het lastig voelen zal worden aan de buitenkant. Mijn placenta ligt aan de voorkant (bedoel niet de onderkant), kleine dus iets meer naar achteren. Maar goed, zal het zelf uiteindelijk wel voelen!!

Merk trouwens dat ik de laatste tijd meer bij jullie meepraat dan op februari. Daar is het enorm stil!!! Maar goed stiekum hoor ik eigenlijk ook hier dus hink maar op twee topics mee hahahahaha.

Renne vervelend zeg, moet je nu weer een week wachten?

Geplaatst

Eindelijk de resultaten binnen! Mijn bloed is helemaal in orde, geen afwijkingen te zien. Ik heb geen antistoffen tegen toxoplasmose, dus ik moet erg oppassen met rauwe groenten, fruit en vlees, maar dit deed ik al. Ik kook zelfs de tomaatjes kort waarna ik ze schil. Ik blijf gewoon maar zo doorgaan.

Ik vind het gezellig hoor Marietje. Blijf jij maar lekker vaak komen hier. We hebben hier ook onze 'stille' momenten, maar dan schrijf ik gewoon verder in mijn dagboek ;-) (lees: forum januari 2010)

Ik ben vandaag weer gaan winkelen. Ik zie iedere x weer wat leuks. Het is echt te erg. Ik probeer wel kleren te kopen die ik na mijn zwangerschap nog aan kan, maar dat is moeilijk in te schatten met mijn huidige buik. Dit weekend gaan we een beetje beginnen met de kinderkamer. We gaan de kamer helemaal opruimen en misschien gaan we al wel op zoek naar wat meubeltjes. Ik heb nog een grote kledingkast nodig en een ledikantje. Zondag wil ik graag het wiegje ophalen bij schoonmama om het opnieuw te (laten) bekleden. Ik heb er zo'n zin in!!!

Liefs

Geplaatst

Hey Renee fijn dat bloed uitslagen goed zijn. Weer een stapje verder.

Ik ga na de vakantie een babykamer start maken. Alle aangeboden spullen ophalen, kamertje leeghalen en sausen. Wieg wordt door oma bekleed na de vakantie. Endan shoppen voor matrasje. Verder allen kleine spullen nodig. Maar dat heeft geen haast.

Geplaatst

Ben ik weer! Ik voel nog steeds niets buiten die 'druk' afentoe in mijn buik en afentoe een steekje hier of daar, maar geen voetjes of handjes....Jammer he?! Het lijkt me zo leuk en wonderlijk om dat te mogen voelen.

Maandag over een week weer een echo!!! Joehoe!! Ik hoop dat we kunnen zien wat het is. Ik ben steeds meer overtuigd van een meisje, maar wie weet is het wel een jongetje. Ik wil ook zo graag met de babykamer beginnen, maar ik wil wachten tot ik weet wat het is. En toen lag hij/zij met haar beentjes ervoor....dat zou wat zijn zeg! Het zou niet het eerste kindje zijn die dat doet. Laten we hopen dat hij/zij er goed bij ligt.

Marietje, willen jullie weten wat het is? Melissa wel geloof ik en Vanessa niet. Knap hoor Vanes! Ik ben altijd zo nieuwsgierig. Als wij het weten dan mag iedereen het weten.

Liefs en ontzettend fijn mooi weekend gewenst!

Geplaatst

Ik heel erg nieuwsgierig naar het geslacht van ons kindje.

Maar we gaan ons geduld nog even 21 weken op de proef stellen.

Ik heb het gevoel van een meisje en eigenlijk bijna iedereen om mij heen van een jongetje. Mijn man heeft geen idee.

Vanavond met mijn ouders samen naar de kinderwagen kijken. We krijgen het grootste gedeelte van hun. En we moeten nog een box en een badje en een wipstoel. Dan zijn we klaar.

@Renee, als ik je niet meer spreek voor je echo (ga woensdag op vakantie en de dagen ervoor zijn we eeeerg druk) veel plezier! En ik ben benieuwd wat het bij jullie gaat worden. Er is 1 maand waar het geloof ik bijna allemaal meiden zijn, zullen wij dan de jongensmaand worden?

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Goede vraag Claudia, ik heb geen idee.

Ze zeggen alleen dat het goed is.

Het hartje gaat in de loop van de zwangerschap dacht ik langzamer kloppen?

Geplaatst

Hey Meiden,

Ik ik wil het weten,maar ga het niet rondvertellen. Iedereen weet ales van de ivf zwangerschap enz, dit is gewoon een stukje prive! Dus ik hoop dat het zichtbaar is. Kleine is errug actief dus echobeelden maken zijn lastig.

Hey Renee, hoop dat je mooie beelden hebt!!! En dat het duidelijk wordt wat eraan zit te komen, een jongen of een meisje, spannedn hoor!!!!

Vanessa, heel veel plezier op vakantie. OOk ik zal iets minder actief zijn. Ga woensdag ook op vakantie, moet ook nog het nodige doen!!!! Dus mocht ik iemand niet meer horen voor die tijd rustig aan en ik ga lekker shoppen in Spanje!!!!

Geplaatst

Fijn weekend gehad? Hebben jullie ook nog soms die onzekerheid of alles nog OK is? Ik voel nog helemaal niets, terwijl ik een weekje geleden dacht wel wat te voelen. Volgende week maandag 10 augustus gaan we voor een 3D echo. Ik ben zo benieuwd. Mijn moeder gaat met ons mee, want ze wilt het zo graag eens zien. Ze vindt het nu ook lang duren...hahahah. Jah, wachten duurt altijd lang. Tell me!

Voor de rest voel ik me goed buiten afentoe een zeurderige pijn onder in de buik. Waarschijnlijk zijn dit de banden. Ik heb het idee dat de groei van m'n buik een beetje gestopt is, stabiel blijft. Ik zal nog eens een foto moeten maken, want als je de foto's naast elkaar legt dan zie je vaak pas het verschil.

Groetjes

Geplaatst

Ik zit ook te wachten totdat ik wat ga voelen. Omdat mijn placenta aan de voorkant ligt kon dit nog even duren. Ik heb inmiddels wel een enorme buik maar ons kindje loopt ook iets voor op schema. Dit kan komen door de suiker maar dat wordt strak in de gaten gehouden.

Wij gaan door de vakantie 4 september voor het eerst weer naar het ziekenhuis. Dit voor de scan. Ben benieuwd of je je kindje daar goed op zien kunt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden