Ga naar inhoud

Uitgerekend in januari 2010

Aanbevolen Berichten

• Reacties 886
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Succes Marietje met je 20 weken echo. Toch weer een mijlpaal. Wat zijn jullie allemaal druk zeg! Pfieuw!

Liefs

Geplaatst

En Marietje? Heb je de 20 weken echo gehad? Hoe was het?

Gisteren zijn wij naar het ziekenhuis geweest voor een info-avond. Jeeeeh, wel 100 mensen waren aanwezig. Mijn gyn heeft een hele uitleg gedaan over de zwangerschap, de bevalling en post-nataal. Hierna kwam een arts vertellen over de epudirale spuit. 80% van de vrouwen vraagt naar deze verdoving en hierdoor ben je geen slechte mama!!! Ik krijg deze spuit ook met de keizersnee. En hierna kwamen ze nog wat vertellen over de sociale wetgeving, geboortepremie, je rechten etc.... Het was al met al heel interessant. Over 2 weken weer een info-avond en dan krijgen we een rondleiding. Ik ben benieuwd.

Vandaag voel ik ons meisje weer wat meer. Gelukkig maar. De gyn vertelde gisteren dat je tot week 26 het kindje absoluut niet iedere dag hoeft te voelen. Met 26-32 weken voel je ze iedere dag. 3 x p.u in ochtend en ca. 10 x in de namiddag/avond. Ik kan niet wachten want ik vind het een heerlijk gevoel.

Liefs

Geplaatst

Hoi meiden,

Alles goed?

Wat goed dat ze van die informatie-avonden hebben in het ziekenhuis. Ik weet niet of ze dat bij mij ook hebben. Ik zal dat eens informeren.

Vandaag hadden we een controle. Jammer genoeg geen echo-foto, maar we hebben het hartje wel weer gehoord. Het was wel grappig, want op het moment dat de gyn naar het hartje wilde luisteren, schopte de kleine tegen het instrumentje dat op mijn buik lag.

Ik heb vandaag ook bloed laten prikken. Ik vertelde de gyn dat ik best vaak moe ben. Hij heeft net gebeld met de uitslag. Mijn bloedwaarden zijn idd gedaald en ik moet ijzertabletten gaan slikken (2 keer per dag). Hmmm, dat betekent toch dat ik niet teveel groenten en fruit eet...Moet ik meer gaan doen. Hoe staat het bij jullie? Tips?

Groetjes,

Gorgi

Geplaatst

Hey Gorgi! Fijn dat alles er goed uit zag of hoorde vanmiddag. Mijn ijzer stond ook te laag, maar nog niet zo erg dat ik pillen moet slikken. Mijn gyn zei me dat ik rood vlees moest eten (doorgebakken!!) want daar zit veel ijzer. Voor de rest slik ik wel vitaminen voor tijdens de zwangerschap en evt borstvoeding.

Ja, zo'n info-avond is wel handig. Hier in België bevalt ook iedereen in het ziekenhuis, dus is het wel fijn om te weten wat je te wachten staat. Ik weet niet of ze dat ook in Nederland organiseren???

Marietje? Al op controle geweest????

Liefs

Geplaatst

Gorgi...ik breek even in in dit topic...

floradix helpt ook goed ter ondersteuning van staaltabletten bij een te laag hb. Dit kun je gewoon bij de kruidvat of da halen ofzo. Mijn zussen hebben ook standaard een te laag hb bij zwangerschappen en moeten dan ook staal slikken. Ze gebruiken dan ook floradix (is een drankje) en dit helpt echt goed!

succes,

groetjes esther

Geplaatst

Hey meiden,

Nou alles goed bij de echo!!!! Beeb zit exact op lijn van alles volgens uitgerekende datum!!! Alleen wilde beeb weer niet meewerken voor de foto's, daar mag ik over twee weken nog een keertje voor terugkomen!

Ook vandaag een tikje van binnen gevoeld, inderdaad blijkt beeb als favoriet aan die kant met beentjes te zitten dus daaar zal ik beeb nog wel vaker voelen.

Placenta zit hoog aan voorzijde dus geen enkel probleem, ook navelstreng zit heel hoog, kan niet uitzakken met bevalling.

Heel grappig was dat beeb ging staan (hahaha nou ja die beweging dan he) De dame zei nog die loopt snel. Ben ik mooi klaar mee, ik liep al met 9 maanden, dat wordt er achteraan rennen!!!!

Morgen naar bekkenfysio, op werk al een andere stoel gekregen, scheelt al een boel in klachten. Nu maar hopen dat er morgen nog meer tips en trucs zijn om de schade te beperken!!!

Succes allemaal!!!

Geplaatst

Fijn om te lezen dat alles goed is.

Toch een spannende echo.

Eigenlijk wel gek, we zijn hier met drie meiden die bijna een miskraam

gehad zouden hebben.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

We hebben met meerdere dames hier een moeilijke start gehad, maar gelukkig gaat alles nu goed. Marietje, wat fijn dat alles goed is met de beeb. En je hebt hem of haar gevoeld!!! Heerlijk he?! Weet jij trouwens wat het is, jongen/meisje? Doe maar voorzichtig met je bekken. Neem op tijd je rust!

Ik heb last van een beetje pijn rond mijn navel. Ik hoop niet dat het daar gaat scheuren, maar soms voelt het wel zo. Veel smeren!!!!! met lekker vette olie. Ik mag morgen weer naar de gyn voor een controle echo, om 17.30u. Joehoe!!

Liefs

Geplaatst

Gorgie (en anderen), wat je evt. ook kunt proberen tegen ijzertekort is Roosvicee Ferro. Dit kun je gewoon kopen bij de de supermarkt en staat in de schappen bij de babyvoeding enz. (tenminste bij de Albert Heijn). Ik drink dit al vanaf het begin vd zwangerschap op advies van de gyn en ik heb tot nu nog geen ijzertekort gehad. Er zit trouwens ook veel ijzer in tomaten. Ik eet er elke dag trouw 2.

Hier gaat het ook al snel zeg, januari gaat ook spannend worden. Geniet ervan meiden en ik blijf jullie ook volgen hóór!

Liefs, Jane

Geplaatst

hallo dames.

ik beb vandaag bij de verloskundige geweest en alles zag er goed uit. ik had al een paar dagen erg last van mijn rug en die pijn trekt dan door naar mijn linkerbeen. ik heb dus zwangerschaps ichias. dat wordt fysio.

liefs svenja

Geplaatst

vergeet ik helemaal te vertellen we hebben vandaag het nieuws gehad dat we 8 oktober de sleutel krijgen van ons nieuwe huisje:wav:

zoals de planning er uit ziet gan we 7 november over. precies op tijd.

liefs

Geplaatst

Oh Jane, wat ben je al lekker ver. Wat een spannende tijd voor jullie. Ben je er al helemaal klaar voor? Super! Laat ons weten hoe het jou en de kindjes vergaat.

Hey Vanes, heb je het hartje gehoord? Was alles in orde?

Svenja, wat een goed nieuws van jullie huis! Nou, dat is weer een zorg minder. En dan nu nog van die rugpijn af. Heel veel succes bij de fysio. Enneh...ik ga eens googlen op ichias...?

Liefs

Geplaatst

Hey meiden,

Svenja, gefeliciteerd met de sleuteldatum, fijn dat je nu kan gaan plannen!!! JAmmer alleen van de ischias!!! Wellicht kunnen een aantal tips van fysio al verlichting geven.

Jane, inderdaad spannend januari, ik zal wel de hekkensluiter zijn hahahahaha

Renee, krijg je iedere keer een echo of af en toe??

Nou ikke ben naar fysio geweest. Het blijkt inderdaad mijn bekken. Alleen alles wat ik doe om de pijn te ontlasten doe ik verkeerd. Met andere woorden ik maak het erger. Heb nu allerlei instructies over opstaan, liggen tillen zitten enz gekregen. En een oefening die ik iedere uur moet doen. Volgende week gaan we naar bekkenbodemspieren kijken. Afwachten maar weer!!

Verder verloopt de zwangerschap voorspoedig. Inderdaad is het geslacht bekend, maar wil dit proberen voor me te houden. Ik heb het wel gedeeld met mijn ouders. Mijn vader is namelijk ziek en ik wilde perse dat hij het wist mocht er iets gebeuren met hem, dan heeft ie dat in ieder geval geweten. Het geeft mij een heel speciaal gevoel!!!

Geplaatst

Ja, ik ga denk ik maar aan de Roosvicee Ferro? Is een goede tip! TNX

Ja Marietje, ik heb alleen maar afspraken met de gyn en dan krijg ik idd iedere x een echo. Ik heb er dan ook al 6 of 7 gehad. Ik vind dit wel fijn hoor! Ik denk dat we vanaf nu iedere 3 weken op afspraak moeten.

En Marietje, nu wel goed met de tips aan het werk he?! En netjes je oefening doen ieder uur. Wie weet kan je de schade zo beperken. Succes meis!

Truste

Geplaatst

Hey meiden,

Nou computer ingesteld, ieder uur een melding voor de oefeningen!!! Gelijk even hier aan management gemeld dat het met de oefeningen mogelijk moet zijn tot verlof te blijven werken. In deze tijden van crisis moet je ff op blijven letten. Voor je het weet lig je eruit!!! Gelukkig nog niets van gemerkt dat daar aanleiding toe zou zijn, maar goed, beter voorkomen!!

Geplaatst

goedemorgen meiden.

ik ben hier zowat een week niet geweest volgens mij! heb weinig tijd gehad om te forummen, druk op m'n werk. en thuis kom ik er gewoonweg niet toe, elke keer die trap op naar boven om bij de peecee te komen :wink:

svenja, wat een goed nieuws meis! de sleutel en dan lekker aan de slag. mooi op tijd, kunnen jullie nog even wennen aan 't nieuwe stulpje voor de kleine komt.

marietje, wel vervelend hoor, als je zo'n last van je bekken hebt. begint hier ook wel op te spelen, maar niet zo erg dat ik naar de fysio moet. hoop ook niet dat dat alsnog gaat komen. braaf je oefeningetjes doen, komt 't vast helemaal goed!! en een kleine tip om 't geslacht voor je te houden: het is heel onpersoonlijk, maar wij hebben het bij anderen nu steeds over "het". of over de kleine, de uk, de baby enzovoorts. scheelt wel hoor. ik moet juist oppassen als niemand iets vraagt en ik spontaan iets vertel.

mijn moeder weet het wel, voor haar kan ik niets verborgen houden, maar zij houdt tot nu toe ook netjes de lipjes op elkaar.

hier alles goed, word wel sneller moe. voel dat voornamelijk in m'n buik. heel gek gevoel is dat. en m'n rug gaat opspelen. m'n linkerbeen is een stuk korter dan m'n rechter (heeft iedereen, maar bij mij is de afwijking iets groter). loop niet met zooltjes of zo, maar ik sta dus wel aardig uit 't lood en heb normaal al snel last van m'n rug en nek. nu heb ik zo'n plek links op m;n rug, waar je ribben vastzitten aan je ruggegraat. denk dat 't de tussenribspiertjes zijn die beginnen te protesteren. misschien ook wel doordat de buik steeds groter en ronder en dus zwaarder gaat worden. begin er nu echt flink als een kleine ronde ton uit te zien, hahahaha! en dan die enorme tieten erboven, voel me echt zo'n afrikaans vruchtbaarheidsbeeldje :wink:

moest gisteren wel erg lachen trouwens. de mevrouw van de cursus belde, we gaan haptonomie doen. lekker simpel, gericht op ontspannen en we doen 't saampies. kreeg mijn man haar aan de telefoon, om de definitieve datum door te geven. "Oh en Remco, of jij ook een makkelijke broek aan wil trekken, want ik moet jouw buik ook even voelen". Hangt ie op, zit ie me een beetje beteuterd aan te kijken en zegt: "ik hoop dat ze grote handen heeft dan....".

Geplaatst

Hahahaha ze is er weer! Het had een reactie van mijn man kunnen wezen hahahahaha. Wat fijn dat je je goed voelt Honey! Vandaag zijn we 24 weken ver! Joehoe!

De dag mag van mij weer snel voorbij zijn......

Liefs

Geplaatst

Hahahaha Honey, ik zie het beeld helemaal voor me en dan het vrcuhtbaarheidsbeeldje ernaast op de bank!!! Gezellig!!!

Ik doe trouw de oefeningentjes en niet voor het een of ander, maar ik bleek verkeerd op te staan verkeerd te gaan zitten enz. Wellicht is een bezoekje aan fysio als voorzorg een idee!!! Volgens mijn fysio hoef ik alleen volgende week nog langs te komen. De rest moet ik toch zelf doen.

Heb vandaag mailtje gestuurd aan vrouwelijke familieleden en vriendinnen. Dat ik na de negatieve berichten die er tijdens mijn zwangerschap allemaal zijn gekomen ik een feestje wil geven dat ik eindelijk zwanger ben (ff iets positiefs) en dan de 20 weken echo goed is. Kreeg een boze reactie van een vriendin hahahahaha dat hun de shower moeten organiseren en dat ik dat niet zelf mag doen hahahaha heb geantwoord dat ik het graag uit handen geef ;-) He weer iets positiefs in het vooruitzicht!!

Geplaatst

hallo

melissa: wat kun je toch altijd lange verhalen schrijven leuk hoor.

ik ben niet zo een schrijver ik ben kort en bondig.

marietje: zo te lezen heb je een hele lieve vriendin.

nou zat ik te denken ik heb nog nooit meegemaakt om meerdere vrouwen te kennen die rond de zelfde tijd zijn uitgerekend nu ken ik er in mijn persoonlijke leven drie die in jan zijn uitgerekend en natuurlijk jullie dames. nou hoop ik dus dat we allemaal verschillende namen hebben maar de kans is er dat er misschien wel de zelfde namen uitkomen. je hebt een naam nu eenmaal uitgekozen en die ga je niet veranderen op het laatste moment. voor misschien een beetje geruststelling ga ik jullie de eerste letter van onze namen geven.mischien willen jullie dat ook.

:sign19:F

:sign17:Y

liefs svenja

Geplaatst

Wij geven ook al een feest.

Op 17 oktober. Dan zijn wij een jaar getrouwd en het is tevens de verjaardag van mijn man. Ik ben 7 november jarig en we vieren dat we zwanger zijn.

Gewoon even lekker feesten i.p.v. medicijnen en ziekenhuis etc.

We hebben een zanger en een dj en een patatkraam gehuurd. Het kan allemaal bij mij op de zaak anders hadden we het niet zo kunnen doen.

We hebben een bar en een tap enzo.

Ik wil mijn man nog wel even verassen met een dagje uit. Zit nog even te broeden (leuke woordspeling) wat we dan gaan doen.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Hey meiden,

Nou hier nog geen namen bekend hoor. Moet daar toch eens mee aan de slag.

Leuk feest in voorbereiding Vanessa!!!! Tsja en een uitje voor manlief, ben niet zo goed in verzinnen!!! Dus kan je niet aan ideetjes helpen. Succes meid. Leuk vooruitzicht ook!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden