Ga naar inhoud

Uitgerekend in januari 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jeetje Svenja, das balen. Al gelijk een kapot raam! Vervelend hoor! En helemaal dat je man nu alleen daar is en jullie thuis! Wanneer staat de verhuizing gepland?? Succes met alles!

• Reacties 886
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

er zit gelukkig weer een nieuw raam in. mijn man laat de lichten aan. hij slaapt in het zicht en dat is volgens de politie voordelig. als ze iemand zien komen ze niet binnen zeggen ze.

wij willen over twee weken 7 nov over.

liefs

Geplaatst

En Svenja? Hoe was het nachtje zonder man en 2 kids in bed? Ik hoop dat alles goed verlopen is. Ik vind het wel zielig voor jouw man dat hij zo in zijn upje in dat huis slapen moet. Hoelang nog voordat jullie verhuizen?

Liefs

Geplaatst

hallo renee

nou vannacht dus geen oog dicht gedaan. mijn kinderen zijn zulke draaikonten. mijn dochter lag steeds boven op mijn zoontje en ik had 10 cm matras over. wij hebben een 140 cm bed dus dat is al niet groot.

dat gaat ook niet meer gebeuren zo met z'n drieën. ze willen mij niet alleen laten slapen dus heb met ze afgesproken dat ze nu om de beurt bij mij mogen slapen.

mijn man heeft ong 4 ur geslapen dus hopen dat hij vannacht wat meer uurtjes haalt.

liefs

Geplaatst

Nou, ik wesn je mannetje veel succes. Dit is wel vervelend he?! En? Gaan je kids ermee akkoord? Om de beurt is dan wel het beste....

Slaap lekker..........

Geplaatst

Ben ik weer!

Heb net even alles bijgelezen en moet zeggen dat ik het van de

dames met de suiker problemen echt knap vind allemaal.

Je moet er toch maar mee om zien te gaan en als ik het

zo allemaal lees dan is dat nog een behoorlijke klus.

Petje af dus!

Mijn man heeft ook diabetes en spuit al een aantal

jaren maar ik blijf het toch een gedoe vinden hoor.

Svenja wat een brutaliteit joh om zo in te breken!

Ze halen idd zo je hele hebben en houwen eruit,stelletje

gekken.

En geen goed plan de kids in bed,hahaha.

Ken dat probleem.

Nou ja om de beurt is ook een goede afspraak toch.

Wat een aparte meubeltjes heb je voor jullie kindje,

mooi hoor,heb ik nog nooit gezien!

Marietje pas je een beetje op met de harde buiken?

Het is soms gewoon lastig dat weet ik ook maar al tegoed.

Hoe gaat het met je ouders?

Super dat je straks de zorgen voor de kamer(s) enzo

niet meer hebt,scheelt alvast een hoop!

Woensdag ga je dus prikken als ik het goed begrijp?

Renee wat super dat het maagzuur ook zo goed als weg is!

Maar je bent dus ook aan een streng dieet,pittig lijkt me.

Jij mag morgen op controle las ik,alvast succes.

En ja laat jullie kindje nog maar even zitten,vreselijk he

dat het zo langzaam gaat?

Vanessa jullie kindje heeft al een aardig gewicht!

Een hypo is idd vervelend,heb mijn man ook eens zo'n

snelwerkend spulletje moeten geven,die viel zo op de

grond in de gang,schrok met rot!

Jouw verhaal lijkt een beetje op dat van mijn mannetje.

Die kwam hondsberoerd uit zijn werk,en bleek ook een

bloedsuiker van in de 30 te hebben!

Hier gaat het allemaal gelukkig weer wat beter/rustiger.

Man wat was het hectisch geweest hier.

Onze kleine man trap er heftig op los elke dag en laat

goed merken wat hij wel.niet prettig vind.

De kamer vordert gelukkig,vandaag weer wat opgehangen.

Van de week eindelijk aan de kamer van de twins beginnen.

Dan komt er hier ook een beetje rust.

Ik ga iets vroeger met verlof van mijn werk,1 dag voor mijn

verjaardag: 7 December!

Ben vanaf deze week al boventallig zodat ik geen zware kinderen

en dingen meer hoef te tillen,dat is prettig.

Die plekken op mijn been gaan niet goed.

Ik zit tegen een trombose been aan en ziet er dus echt

vreselijk uit.

Van de week extra naar de verloskundige geweest want ook

het vocht gaat niet meer weg uit mijn voeten omdat de

aderen kapot zijn.

Na de bevalling als alles tot rust is gekomen word er

dus geopereerd.

Nou meiden ik ga even plat,tot later.

Groetjes Tweelingmamma :toothy4:

Geplaatst

Hey Tweelingmama!!!

Vervelend dat been hoor!!! Kijk maar goed uit nu. Heb je medicijnen ervoor gekregen??

Mijn harde buiken en hoge bloedsuikerspiegel lopen eem beetje samen. Ben komende dagen nog thuis. Wil eerst de controle in zieknhuis afwachten! Morgen resultaten mailen, hopelijk vanaf woensdag spuiten om de boel onder controle te krijgen. Het dieet resulteerd alleen in (zoals verwacht) hogere waarden.

Mijn moeder knapt nu iets op na de operatie, al valt het haar allemaal zwaar. Mijn vader gaat een heel traject in. Komende dagen allerlei afspraken en hoort hij ook wanneer de behandeling gaat beginnen. Hoe de operatie gaat verlopen is wel bekend, maar de bestralingen moeten nog ingepland worden en die komen eerst. Al met al geven die zaken wel het nodige aan stress. Wat weer niet goed is voor mijn gezondheid. Mede door deze zaken is er gewoon snel besloten over te gaan op insuline. Met komende tijd voor de boeg is het onmogelijk mij aan een strak dieet te houden. Gelukkig begrijpen ze dat in het ziekenhuis ook. Het scheelt wel dat ik me daar nu minder zorgen over maak. Die suiker komt onder controle dus met mijn gezondheid en nog belangrijker de gezondheid van de kleine gaat het dan wel goed komen.

Nou meiden succes allemaal!!

Geplaatst

hallo meiden

tweelingmama: wat vervelend van je been. hopelijk heb je er niet al te veel last van.

er is één nadeel als je zwanger bent en ook nog kids hebt dat je altijd door moet gaan en eigenlijk niet die rust kan pakken die je nodig hebt.

marietje: veel succes morgen hopelijk krijg je vanaf morgen 'één stresfactor onder de kontrole. die andere stres kun je helaas niet onder controle krijgen. hopelijk knapt je moeder snel op. en voor je vader gewoon hopen op een goede afloop. ik duim voor je.

nou hier is het lekker druk de beeb beweegt lekker ik heb veel last van mijn ischias maar daar moeten we maar even doorheen bijten.

liefs

Geplaatst

Goedemorgen!

Tweelingmama, heel veel succes met je been. Ik schrik er wel van hoor! :-0 Doe alsjeblieft rustig aan en zorg ervoor dat het geen trombose word (in hoeverre je dit onder controle hebt).

Marietje, wat fijn dat je morgen al mag komen. Ik moet straks naar de diabetesarts. Ik heb van het weekend wel een paar hogere waarden gehad maar ik hoop dat het niet noemenswaardig is. Even afwachten wat hij zegt. Ik wil geen insuline spuiten als ik het met dieet onder controle kan houden. Je mag echt alleen NIETS zondigen en dat is best moeilijk. Ik ben in 2 weken dieet ca. halve kilo afgevallen. Ik denk dat er niets meer bij gaat komen, want ik eet best weinig. Ik heb geen honger maar dat komt natuurlijk omdat ik mijn suikerspiegel zo gelijk mogelijk houd.

Ik hoop voor je dat het met je ouders snel de goede kant opgaat. Ik heb wel met je te doen dat je dit nu allemaal alleen moet opvangen. Hou je taai en geniet maar van alle hulp die je krijgt aangeboden.

Svenja, is de afgelopen nacht ietsje beter gegaan wat het slapen betreft? Ik hoop dat jij en je man wat geslapen hebben. Het lijkt me nu helemaal niets om zonder je man te zijn. Mijn man is voor zaken ook wel 1 of max. 2 per week een nachtje weg, maar ik vind het toch het lekkerst als hij naast me ligt hoor. Maar ja.....we hebben het niet altijd voor het zeggen. Ik heb in ieder geval al een nummer naast mijn bed liggen voor als hij er niet is en er wat gebeurt.

Meiden, krijgen jullie ook last van pijn aan schaambeen. 's Nachts als ik moet opstaan om naar het toilet te gaan dan doet mijn schaambeen zo'n zeer. Overdag weinig last van maar 's nachts NIET TE DOEN!! De laatste weken zullen nog zwaar worden met al die kwaaltjes die nu de kop opsteken. Ik vind het ook wel iestje zwaarder worden nu. Hebben jullie dat ook? Ik ben ook echt veel moe. Nou ja, rusten op zijn tijd is waarschijnlijk de boodschap!

Liefs

Geplaatst

Hey Svenja,

Voorzichtig hoor!!! Dalijk moet je ook plat. Laat het sjouwen maar aan anderen over (en dat zeg ik hahahhahaha). Het zal nu wel lekker opschieten in het nieuwe huis. Altijd een heerlijk gezicht als ruimtes af zijn!!! Succes ermee!

Renee, ik zal voor je duimen. Spuiten is niet alles, maar bij mij lukt het gewoon niet. Krijg alles wat ik moet eten niet eens naar binnen, maar goed. Niet te veel afvallen verder! Hoor altijd dat dat niet goed voor je is tijdens zwangerschap. Maar we slaan ons er wel doorheen!

HET SCHAAMBEEN

Een groot probleem ja, hier ook heel herkenbaar, zeker op ht tijdstip midden in de nacht. Toch maar eens kussen tussen benen leggen, denk dat het door bekken komt.

Af en toe denk ik lijk wel een oud wijf (sorry, is een uitdrukking) allerlei kwaaltjes, pijntjes en beperkingen. Maar alles voor het grote doel hahahahaha

Geplaatst

Ja, laten we inderdaad niet vergeten dat we straks beloond worden met een groot wonder. Maarreh...klagen mag afentoe toch wel even...? Ik ga zeker vannacht eens een kussen tussen de benen leggen, want het is idd alleen maar 's nachts, dus misschien helpt dat kussen wel.

Nog een vraagje... Weten jullie al wat voor een flessen jullie in huis gaan halen. Misschien hebben de moeders een tip? Ik heb gehoord dat die van Dodie goed zijn, maar mijn vriendin had het weer over Difrax. Nu lees ik veel dat die Avent flessen die je veel ziet erg brede spenen hebben. Ik ga eerst bv proberen, maar je moet toch wel flessen in huis hebben lijkt me zo.....?

Liefs

Geplaatst

Hoi hoi

Klagen mag, moet zelfs, je moet het toch kwijt, dus hup gooit het eruit, wij vangen het wel op!!!!!

Ik heb op advies een starterset van Avent. Alles wat ik spreek is daar enthousiast over. Dus die maar aangeschaft! Nu nog kijken of ze echt bevallen!!

Geplaatst

Klaag, klaag, klaag hihi ;-). Net terug uit zhuis. Eerst weer bij dietiste langs geweest, toen diabetesverpleegkundige, daarna diabetes arts (nierziekten) en toen bloedname. Pfieuw, dat was weer een bezoek van ca. 2 uur in ziekenhuis. Wat een ramp!!! Klaag, klaag, klaag..... We gaan nog niet beginnen met insuline, maar als ik met dit dieet hogere waarden krijg dan moet ik direct aan de bel trekken. Voorlopig hoef ik pas over een maand terug te komen, mits mijn waarden stijgen en ik met het dieet dit niet onder controle krijg. Noten werkt bloedsuikerspiegel verlagend, dus die eet ik maar als tussendoortje. Het zijn gezonde vetten en hierdoor wordt suiker langzaam opgenomen. Ik ben blij dat ik met 37 weken al zal bevallen. Het zijn stiekum toch 3 weken minder dieten en 'buikdragen'.

Volgende week mogen we ons meisje weer zien met een echo. We hebben 4 november een afspraak staan. Ik zat zo te denken...volgende week ben ik 31 weken zwanger en dan weer na 3 weken alweer 34 weken en dan is het alweer bijna zover. Het wordt nu toch echt spannend! Gossiepossie, wat een raar idee!!! Vanessa, dit geldt ook voor jou!!!! Voor ons allemaal begint het op te schieten.

Ik zag trouwens ook een startersset staan van Avent en toen wilde ik deze bijna aanschaffen, maar ik heb het toch niet gedaan. Ik wilde nog even op onderzoek uitgaan..... Ik was nl. met een vriendin en die raadde mij die Dodie flessen aan. Nou ja, we gaan nog even surfen...

Liefs

Geplaatst

Hey Renee,

Fijn dat het nog goed gaat, hou vol!!! Inderdaad komt het einde in zicht met een prachtige beloning!!!!

Spannend weer. Ik ga woensdag aan de gyn vragen om een echo. Wil weten wat de suiker voor schade aangericht heeft (klaag klaag) Wil weten of de kleine inderdaad veel gegroeid is. En wil weten of de suiker invloed heeft op de uitgerekende datum. Afwachten nog maar even

In ieder geval heeft voor mij de verlossing van gaan spuiten voor een opluchting gezorgd. Heb even een opleving, net lekker voor de spiegel zitten prutsen met cremetje en dergelijke. Doe ik normaal nooit, maar had er zin in en nu tijd zat hahahaha

Geplaatst

Verwen jezelf maar lekker. Ik vind dat we dat verdienen....hihi ;-) Ik kan ook zo heerlijk rommelen met maskertjes, peelings etc... Zalig! Lekker hoor! Ik ben blij voor je dat je opgelucht bent. Als het om zwangerschapsdiabetes gaat dan heeft dit zich net ontwikkeld, rond 24-25 weken en kan ze nog niet veel schade hebben aangericht, aldus mijn gyn. Hij zei dit adhv mijn vraag over gewicht van ons meisje vorige keer, 1400 gram!!! Het ligt gewoon aan mijn man, want hij is groot en werd als baby 'de Buddha' genoemd. Ik was maar 48cm en 2900 gram toen ik werd geboren, dus..... We zien wel WAT er uitkomt zolang het maar gezond is!! Gelukkig hoef ik het er niet uit te persen, want een groot kind door een sleutelgat zien te krijgen is best lastig lijkt me....;-)

Liefs

Geplaatst

Oh fijn vooruitzicht dank je wel hahahahaha bij mij zal het zo asl het er nu naar uitziet wel door het sleutelgat moeten. En bij ons zijn het allemaal flinkerds. Mijn vader 10 pond mijn broer 9 dus dat zal wat worden!!!!! Vooralsnog verwacht ik geen keizersnee. Anders nog een weg erbij op die landkaart op mijn buik. Nou ja, ik zal het wel zien.

Vanessa en renee, jullie worden eerder ingeleid, komt dit door de suiker?? Las zoiets bij jou Vanessa.

Geplaatst

Hoi meiden,

Sorry maar ik reageer niet zo veel op dit moment. We hebben nogal wat last van stress en dat gaat mij niet in de koude kleren zitten.

Ik wordt ingeleid omdat ik diabeet ben, dit om te voorkomen dat in de laatste paar weken van de zwangerschap ons kindje veel te groot wordt.

Nu loopt hij/zij al voor maar daar hoeven we ons totaal nog niet druk over te maken.

Marietje, sterkte met spuiten.

Renee, sterkte met je dieet.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Ow Vanessa, wat vervelend dat je stress hebt. Ik hoop dat alles snel weer 'rustig' word, want stress is voor niemand goed. Hou je taai!

Bij mij staat een keizersnede gepland, omdat ik door de myomen niet via de natuurlijke weg (lees: het sleutelgat) kan bevallen. Ons meisje ligt ook dwars/stuit en dan doe ze hier ook al een keizesnede om geen risico te nemen. Daarbij komt nog dat al je eenmaal 1 x een keizersnede hebt gehad, veel artsen weer kiezen voor keizersnede, omdat ze bang zijn dat door het persen de boel 'kapot' gaat. Ik heb vorig jaar natuurlijk een operatie via de buik gehad waarbij de grote myomen uit mijn baarmoeder zijn gehaald.

Ik ga nu lekker 'bankhangen' met manlief.

Liefs

Liefs

Geplaatst

hallo meiden.

vanessa: wat vervelend van je stres hopelijk is het op te lossen.

renee: ik gebruik de driflax flessen en dan de s vorm daar doe ik dan nog een 1 2 3 speen op. deze flessen vind ik fijn door de kromme vorm zo kan er moeilijk lucht in de speen komen en omdat je de fles helemaal uit elkaar kan halen ook de onderkant makelijk voor het schoonmaken.

de avent fles is eigenlijk bedoeld voor als je borstvoeding geeft omdat deze spenen het meeste op borsten en tepels lijken. ik vind deze fles te breed en lomp en de spen vind ik veel te groot voor z'n klein mondje.

ik heb afgelopen nacht weer slecht geslapen omdat mijn dochter alleen maar aan het draaien is en haar binnen overal neerlegt. maarja.

mijn man heeft wel goed geslapen gelukkig. onze keuken is vandaag geinstsaleerd heb er fot's van gemaakt kunnen jullie zien wwar mijn man over waakt.

]http://www.mijnalbum.nl/Foto-BRQYWMLO-D.jpg[/img]

Foto-FAEEMFMR-D.jpg

liefs

Geplaatst

Aha, weer iets wijzer. Nou afwachten wat ze mij gaan vertellen!!!

Vanessa sterkte meid, hoop dat je de stress snel achter je kan laten.

Svenja, super die keuken!!!! Enuh kan je niet afspreken met de kinderen allebei een nachtje en een nachtje voor mama alleen?? Het is al zo druk nu, je nachtrust is toch wel heel fijn nu!!!! Succes!

Ik ga ook lekker onderuit. Eens kijken wat er nog op de buis is.

Geplaatst

Vanessa

Ach jeetje stress, dat is niet goed meissie

Hopelijk is het snel op te lossen en achter de rug!

sterkte ermee, rustig aan hoor!

Liefs claudia

Geplaatst

WOW! Svenja, wat een superkeuken!!!! Nogal logisch dat je man daar gaat slapen, want je zit er niet op te wachten dat ze de keuken eruit halen. Maar nu weet ik nog niet wanneer jullie verhuizing gepland staat of heb ik erover heen gelezen?

Difrax S-flessen met 123 speen zat ik ook aan te denken. Waar kan je deze flessen halen en hoe steriliseer jij ze? Ik wil vandaag nog even shoppen voor de laatste dingetjes.

Liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden