Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo allemaal,:hello:

In december 2004 zijn wij getrouwd, en hadden gelijk zo iets van stoppen met de pil ! Onze wens was ook altijd een groot gezin. Nadat de menstruatie helemaal uitbleef en de test(en) zei niet zwanger ging het balletje rollen. Naar de huisarts, naar het ziekenhuis.Het eerste wat ons gezegd werd was dat ik overgewicht had. Dat was nou iets waar ik niet op zat tewachten, we wilden een kind niet maatje 38. Toen begonnen de testen, en de clomid. Alles zonder resultaat, dan toch maar eens aan het overgewicht werken, en dat is me gelukt! Ben uiteindelijk 19 kilo's afgevallen. Voor mijn gevoel had ik er dan alles aangedaan wat mogelijk was. In januari terug naar het ziekenhuis en alles nakijken. De uitslag was slecht mijn eileiders zijn beide helemaal verkleeft. Dus geen groot gezin:sad:, maar helemaal nooit natuurlijk zwanger worden. De enige optie die wij hebben is IVF. Morgen mag de eerste spuit gezet worden. Heb wel een dubbel gevoel, heb er wel zin in maar vind het ook erg spannend. Zal allemaal best goed komen...hoop ik.

Guest Amanda
Posted

welkom hier, heel veel succes met alles wat er nog komen gaat!

Posted

Welkom hier! Tja, we hebben onze wensen en verwachtingen allemaal wel bij moeten stellen, hé? Vanzelf gaat het niet, maar: succes in de MMM, wie weet?!?!

Posted

Hoi YouMe,

Het is vervelend als het niet gaat zo als gehoopt, maar gelukkig kunnen ze in de medische wereld een hoop tegenwoordig. Heel veel succes!

Posted

Dank jullie wel voor de lieve berichtjes!

Vandaag de eerste keer gespoten met decapetly... Was niet echt zenuwachtig, tot dat ik de spuit had gezet. Kon er niets aan doen maar moest toch even een traantje laten. Besef nu echt dat wij hier helemaal afhankelijk van zijn.

Jullie ook allemaal veel succes!!

Posted

Hoi YouMe

Ik heb eergisteren mijn eerste spuit Decapeptyl gezet. Dus we gaan gelijk op zo te lezen. En ook wij dromen van een groot gezin, dus heel herkenbaar. Volgende week vrijdag heb ik mijn eerste uitgangsecho. Dat zou eigenlijk donderdag moeten zijn, maar dan is het Hemelvaart, dus vandaar een dagje later. En een traantje laten mag best! Ik heb ook al heeeeeeeeeeel wat traantjes gelaten de afgelopen 2 jaar (meer dan al die 30 jaar ervoor). Het is ook niet niks, toch? Het is niet mijn eerste keer met spuiten. Maar ik heb me er inmiddels geloof ik eindelijk bij neergelegd dat dit de manier is waarop wij zwanger gaan worden.

Hoe zijn ze er eigenlijk achter gekomen dat je eileiders verkleefd zijn? Had je ergens last van? Reden dat ik dit vraag is, omdat wij 'onbegrepen onvruchtbaar' zijn, maar ik vaak het gevoel heb dat er iets over het hoofd wordt gezien in het ziekenhuis. Wij schijnen ieder keer 'pech' te hebben...

Groetjes

Neel

Posted

Hoi Neel,

We gaan inderdaad gelijk op, alleen mijn eerste uitgangs echo is een week later de 28ste...Het is inderdaad niet niks. Op een of andere manier zeg je allemaal wel van als we maar kinderen mogen krijgen. Alleen op het moment dat je hoort dat je nooit kinderen "krijgt" maar meer kans hebt om op een dag drie keer de staatsloterij tewinnen (zo zei de arts het letterlijk) weet je wel genoeg. Heb de afgelopen 4 jaar ook behoorlijk veel tranen erom gelaten.

Bij ons ging het "balletje" vrij snel rollen, mijn menstruatie bleef 3 maanden weg zonder dat ik zwanger was. Wij zijn toen gelijk doorgestuurd naar het ziekenhuis. Kreeg toen gelijk Clomid voor geschreven en moesten het maar een paar maanden proberen en bij geen succes terug komen. Wij weer terug toen is er een samenlevingstest gedaan... Daar konden ze wel levende zaadcellen vinden maar ze lagen allemaal stil. Terwijl mijn man goed zaad heeft. Bleek naar een uitstijkje dat ik een inwendige schimmel had die "tegen" mijn man vechtte. Kuurtje gehad, weer na gekeken en alles was goed, weer een paar maanden proberen...weer geen succes dus wij weer terug....zucht...zucht.. Toen was het voorstel om onder narcose een baarmoeder foto temaken en mijn eileiders en eierstokken met vloeistof door te spoelen. Daar schrok ik toen zo van dat ik daar voor heb bedankt. Bij het eerste gesprek zeiden ze dat ik behoorlijk overgewicht had..dus ben ik eerst maar een streng op dieet gegaan en ons zelf nog een half jaar gegeven om het "zelf" teproberen. Voor mijn gevoel moest dat eerst dit was het enige wat ik zelf in de hand heb kan ik mezelf nooit verwijten. In januari een afspraak gemaakt en de uitslag was slecht. De rede van dit onderzoek was dat wij al bijna 4 jaar bezig zijn, en het kon zijn dat er een verklevinkje zat die ze op een echo niet zien....Heb jij al wel een baarmoederfoto, samenlevingstest enzo gehad?

Probeer er een goed weekend van temaken!!

Posted

He YouMe,

Tjee, wat een verhaal en ook een gedoe allemaal. Ik heb trouwens heel wat dames in mijn omgeving met overgewicht die erg snel zwanger zijn geworden. Ik heb al eens gedacht dat ik 10 kilo moest aankomen om zwanger te worden. Bij IVF is het volgens mij wel gebruikelijk dat er eerst afgevallen moet worden bij overgewicht. Ze willen de omstandigheden 'zo optimaal' mogelijk maken. Maar kan me goed voorstellen dat je daar niet op zit te wachten als je naar het zh gaat om zwanger te worden...

Wij hebben de hele malle molen doorlopen. Na ruim een jaar proberen bij de huisarts terecht gekomen. Eerst maar eens temperaturen en semenonderzoek. Niet echt iets gevonden. Zaad van mijn man was voldoende beweeglijk enzo. Samenlevingstesten gedaan, niet altijd helemaal super, maar wel goed. Bloedtesten, hormoonspiegel niet optimaal. Vervroegd in de overgang hebben ze ook nog aan gedacht dus nog een keer bloed prikken. Gelukkig; niet in de overgang. Daarna dachten ze dat het eitje te vroeg sprong, maar dat was later toch weer niet het geval. Ook baarmoederfoto gehad. Maakte onderdeel uit van het protocol en om weer zaken uit te sluiten als verstopte eileders e.d. De baarmoederfoto was inderdaad erg pijnlijk, maar ik was wel gerustgesteld dat alles goed was. Vervolgens 5 maanden Clomid gehad en blijven proberen, daarna nog 3 keer Clomid gecombineerd met IUI. Daarna 3 keer IUI met spuiten. Toen IVF en geen bevruchting. Dat was echt een shock!! Want tot dan toe was het zaad van mijn man goed. En toch geen bevruchting: het schijnt voor te komen dat de zaadjes er goed uit zien, maar toch niet doen wat ze moeten doen. Dus voor de zekerheid nu ICSI. We weten niet zeker of het nu aan het zaad ligt en dat zullen we ook wel nooit te weten komen. Maar zelf denken we toch dat dat het is. Er moet een reden zijn waarom het niet lukt.

Misschien lukt het dan wel niet op de natuurlijke weg vanwege je eileiders, met IVF is de kans dat je zwanger wordt iedere poging net zo groot als op de natuurlijke manier. Ik ken het gevoel dat je niet onder de groep 'verminderd vruchtbare stellen' wil horen. Daar las je bij wijze van spreken alleen maar over!

Jij ook goed weekend!

Neel

Posted

Hey YouMe,

Ook bij mij zijn mijn beide eileiders eruit gehaald omdat ze erg slecht waren, helemaal verkleefd enz. Dus ook voor ons gold toen alleen via IVF zwanger kunnen worden. Na een jaar bezig te zijn geweest (na de operaties) ben ik dan nu toch eindelijk zwanger. Heb morgen mijn eerste echo, hopelijk kunnen ze een hartje horen. Ik ben dan 7 weekjes zwanger. Nog niet zo heel lang dus maar goed....we vinden het helemaal geweldig, alleen houden we er wel rekening mee dat het nog altijd mis kan gaan.

Groetjes Marjon

Posted

Hoi Marjon,

Gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!

Hoop dat de echo goed is en zal voor jullie duimen voor een fijne zwangerschap en een gezond kindje.

Groetjes

Posted

Hoi Neel,

Gek eigenlijk he...wanneer je alles op een rijtje zet heb je pas door wat je er allemaal voor doet. Veel...!! Het kan natuurlijk zijn dat jullie niet bij elkaar "passen" Weet dat vrienden van ons daarom een chromozonentest (als je het zo schrijft) hebben gedaan. Was dat gelukkig niet het geval, maar zij had door een keizersnede littekenweefsel in de baarmoeder. Toen ze dat verwijderd hadden was het binnen 2 maanden op de natuurlijk weg bingo.

Toen ze tegen mij zeiden dat ik tezwaar was had ik echt zo iets van ik kan er wel 10 noemen die zwaarder zijn maar wel een kindje krijgen...Later dacht ik wel van kom op ga afvallen laat zien dat je er alles voor doet en uiteindelijk ben ik 19 kilo afgevallen. Want nu in ons voordeel werkt en de gyn zo "trots" op mij was dat ik bij de operatie tussen gedrukt werd. Hij zei letterlijk jij doet je best gaan wij dit ook zeker voor jullie doen. Kortom we hebben er aan alle kanten profijt van. Want bij ons was er geen wacht lijst. Hij adviseerde wel om eerst een paar weken het slechte nieuws te laten bezinken en dan een gesprek aan te gaan. Toen hebben wij gezegd dat we graag IVF wilde gaan doen. In maart al het intake gesprek. Konden wij de volgen cyclus beginnen. Alleen toen ging mijn zusje trouwen en daar wilde ik in volle teugen van genieten... daar gaven ze ons groot gelijk in. IVF doe je er niet zo maar bij... en de punctie zou dan ook net rond de trouw dag zijn. Vandaar dat we een maand later zijn begonnen op 15 mei. Ik moet zeggen dat ik het spuiten tot zo ver erg mee vind vallen. Heb nog nergens last van...misschien juich ik te vroeg.. maar ik denk maar zo deze hebben we dan ook weer te pakken. Gaat het met jou en het spuiten ook goed? geen blauwe plekken zoals je wel eens leest .. of opvliegers? Je weet ook niet goed wat je moet voelen soms..toch?

Fijne dag

Posted

He YouMe,

Die chromosomentest zegt mij niets. Ik ga eens googlen wat dat is. Maar we hadden de laatste keer wel 8 bevruchte eitjes, dus het past blijkbaar wel. Van die 8 zijn er direct 2 teruggeplaatst en 4 waren er goed genoeg om in te vriezen (1 heeft het niet overleefd). Dus wel een goede 'oogst'. Het is alleen een kwestie van innestelen (en dus geluk hebben!!). We hebben laatst ook een enorme peptalk gehad van onze gynaecoloog dat we nu echt door moesten gaan, omdat alles zo goed gaat. Veel stellen lassen nu een pauze in of stoppen er mee. Dat moesten we vooral niet doen! De aanhouder wint. En we moesten het ook niet laten afhangen van 3 pogingen, maar ook serieus overwegen om er meer dan 3 te doen. Wij hadden dat zelf al lang besloten, ookal wordt het dan niet meer vergoed. Zolang het ziekenhuis het ziet zitten, gaan wij door.

Van het spuiten heb ik eigenlijk nooit zo'n last. Dit wordt de 3e punctie, dus het spuiten doe ik nu tussen de bedrijven door; ik voel wel altijd e.e.a. 'groeien' bij mijn eierstokken, maar dat is geen vervelend gevoel. Het voelt juist alsof mijn lichaam lekker aan het werk is.

Vrijdag al de eerste uitgangsecho (is dag 10 cyclus). Ben benieuwd hoeveel eitjes er zitten.

Groetjes!

Posted
Hoi Marjon,

Gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!

Hoop dat de echo goed is en zal voor jullie duimen voor een fijne zwangerschap en een gezond kindje.

Groetjes

Hoi YouMe,

Helaas :-( geen goed nieuws. Ben vandaag naar het ziekenhuis geweest maar op de echo was er helemaal niks meer te zien. Ze dachten eerst misschien nog aan een bbz maar na een urinetest was dat ook gelijk van de baan. Aan de ene kant wel fijn dat dat het niet was. Maar aan de andere kant natuurlijk erg balen dat ik de 7 weken niet heb gehaald. Ik weet nu in ieder geval wel dat ik nog zwanger kan worden. Nu is het maar even afwachten wanneer ik weer ongesteld word, kan snel zijn maar kan ook wat langer duren, mijn lijf is natuurlijk beetje uit balans door al die medicijnen van de afgelopen keer. Gelukkig hebben we nog 4 cryo's en dus in ieder geval nu nog 2 kansen. Pas daarna zou de 2e IVFpoging pas van start gaan. Het is nu gewoon afwachten.

Posted

Om eerlijk tezijn weet ik nu niet goed wat ik zeggen moet...heel veel sterkte. Hopelijk hebben jullie meer geluk met de volgende poging!

Duim voor jullie!

Posted

Hoi Neel,

Inderdaad jij zal het spuiten nu wel onder de knie hebben.

Gelukkig maar dat we er geen last van hebben er komt nog genoeg. Moet ook zeggen dat het spuiten tot nu toe me mee valt , alleen ik zie echt als een berg op tegen de punctie:sad1:. Maar dan denk ik maar weer hopelijk komt er ook een keer een bevalling en die doet waarschijnlijk langer en meer zeer. Je moet er gewoon veel voor over hebben. Hoe heb jij de puncties ervaren? In het ziekenhuis in Nijmegen hebben wij al een rondleiding gehad dus ook de punctie kamer gezien, omdat moment kwam er net een vrouw naar buiten. Toen ik haar zag werd ik helemaal zenuwachtig...ze zat krom van de pijn...

Fijn dat jullie zo'n positieve gyn hebben, af en toe heb je gewoon een pep talk nodig van de expert...doet de mens goed en geeft weer moed..toch?? Hoop dat jullie vrijdag super goed nieuws hebben en dat er genoeg eitjes zijn...zal aan jullie denken.

Groetjes,

Posted

Mama27: ik lees nu je bericht pas. Heel veel sterkte!! En erg knap dat je er ook iets positiefs uit kan halen, namelijk dat je nog zwanger kan worden. Hopelijk volgende keer meer geluk.

Neel

Posted

Hoi YouMe,

allebei de puncties zijn mij meegevallen. Dus ik hoef hier geen horrorverhaal te vertellen. Het doet zeer, dat klopt, maar ik zat niet krom van de pijn. Maar de baarmoederfoto vond ik in vergelijking pijnlijker. Nu schijn ik wel een hoge pijngrens te hebben volgens de artsen. Maar bij alles denk ik; een bevalling doet vast veeeel meer pijn! En duurt wel langer dan 10 minuten. Mijn tactiek is eerst de linkerkant (die eierstok is op de een of andere manier altijd meer gevoelig), dan heb ik het ergste gehad. En geen pauze tussendoor, ik wil het zo snel mogelijk achter de rug hebben. De dag van de punctie rustig aan doen, want je voelt wel dat er in je buik is 'gerommeld'. En je lekker laten verwennen. Volgende dag heb ik er al bijna geen last meer van. Volgens mij is het vooral ook spierpijn, omdat je al je buikspieren aanspant.

O, ja; ik zou het liefst iedere week zo'n peptalk willen hebben van de gyn!!

Vorige keren genoeg eitjes, maar toch ben ik wel een beetje zenuwachtig aan het worden...

Neel

Posted

Hoi Neel,

Een beetje een late reactie maar hoe is het bij de uitgangs echo gegaan...genoeg eitjes? Ben je nu begonnen met het spuiten van ook Puregon? Morgen heb ik eigenlijk mijn uitgangs echo maar...niet ben ik niet ongesteld geworden...nooit hoop je erop maar nu wel en dan komt het niet..zucht..

Zo het ziekenhuis maar bellen en vragen wat nu tedoen.

Hier wordt ik dus wel zenuwachtig van. Ik weet dat ik niet zwanger kan zijn. Mijn eileiders zijn gewoon kapot het is eigenlijk niets dus het kan gewoon niet maar toch...

Voel jij je nog steeds goed verder met al die spuiten. Tot nu toe heb ik nog nergens last van...alleen ik ben wel iets zwaarder geworden. Heb geen last van opvliegers of zo iets dus tot nu toe is het nog goed te doen.

Heel veel succes nog en we "spreken" elkaar.

Posted

Hoi YouMe,

Wanneer had je gedacht ongesteld te worden? Erg balen, zeg! Zit je er op te wachten en dan komt het niet...Grrrr.

Er zitten inderdaad genoeg eitjes; 8 stuks die groot genoeg zijn. Morgenochtend staat de punctie gepland. Ik moet zeggen dat mijn buik heel erg opgezet is en ik hele zere borsten heb. Ik denk van de Decapeptyl, vorige keren spoot ik Cetrotide om de eisprong tegen te houden. Toen had ik dat niet. Voel me nu enorm opgeblazen; maar ja, hopelijk kom ik nog wel meer kilo's aan de komende maanden!

Jij ook succes! En hopelijk kun je snel beginnen...(weet je echt zeker dat je niet zwanger bent???).

Posted

Hi Neel,

In het ziekenhuis hadden ze zo uitgerekend afgelopen donderdag?!?! Zelf had ik al zo iets van nou kan wel eens iets later worden maar bijna een week!! Heb net het ZH gebeld en ze zeiden dat ik me niet zorgen hoefde temaken en gewoon kon bellen voor een nieuwe afspraak wanneer ik wel ongesteld werd.

Nee, ik weet niet zeker of ik niet zwanger ben, heb geen test gedaan. Toen wij de uitslag kregen heb ik thuis in een kwade bui alles weg gegooid testen, foliumzuur.... Had toen al zoveel testen gedaan, dat ik dus nu bijna niet meer durf te testen.De gyn heeft toen gezegd dat we echt geen kans hadden op een natuurlijke zwangerschap. Vandaar dat we nu ook "nergens" om gedacht hebben. Het kan gewoon niet...en misschien ook heel slecht ik hoop het ook niet heb al 12 spuiten gezet...kan nooit gezond zijn voor een kindje..

we wachten gewoon rustig af....

Posted

Sorry, maar heel veel succes morgen...zal voor je duimen voor een super oogst.. en hopen dat je maar snel heeeel dik mag worden.

Posted

Hallo allemaal,

Stel me maar even voor.

Wij zijn in 2007 gestopt met de pil. in september 2008 hebben we de boel laten testen, hieruit bleek dat het zaad te slecht was. Doorgestuurd naar het ziekenhuis. Daar opnieuw testen, zaad bleek achteruit te zijn gegaan, was geen beweging meer in. Toch zijn we opgegaan voor een ICSI-poging. De bevruchting was geslaagd, 1 embryo van topkwaliteit. De rest was te slecht om in te vriezen. Nu dus afwachten, mag officieel vrijdag testen.

Probeer me even wegwijs te maken op de site, kan nog niet zo goed vinden hoe je een bericht moet versturen met een nieuw onderwerp.

Groetjes Vlinder

Posted

Hoi YouMe: Dan hoop ik voor jou dat je snel ongesteld bent! (dat is ook raar om te hopen, he?).

Vlinder, succes! Overmorgen al testen; spannend!

Je kunt een nieuw onderwerp aanmaken door rechtsboven in deze pagina te klikken bij Site Menu op Forum en dan kun je het onderwerp aanklikken, in jouw geval dus ICSI en dan nieuw onderwerp aanmaken.

Neel

Posted

Hoi Neel,

Drie keer raden afspraak afgezegd...wordt ik vanmorgen ongesteld....

Heb het ziekenhuis gebeld en ik mag nu morgen komen voor de uitgangsecho. Kortom maar een dag vertraging...valt alles mee dus.

Posted

Hoi YouMe,

He goed nieuws, want dan Kun je eindelijk starten!

De punctie is erg goed gegaan vandaag! Vergeleken met de andere 2 puncties was dit echt een 'eitje'. En er zijn 7 eitjes gevonden en zondag de terugplaatsing. Dus ik ben dik tevreden!

Neel