Ga naar inhoud

verplicht afvallen voor ivf!!!

Aanbevolen Berichten

• 1 maand later...
  • Reacties 73
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo daar,

Ik ben vanmiddag na het krijgen van de negatieve uitslag van bloedtest direct naar de sportschool geweest om me aan te melden. Volgende week donderdag heb ik mijn eerste afspraak op de fitnes voor een programma om af te vallen.

Dat is waar ze het toch over gaan hebben in september bij het gesprek.

Ik ben 1.60 hoog en weeg nu 86 kg. Veel te zwaar voor mijn lengte. Ik ga ervoor om voor het einde van het jaar 10% af te vallen. Dat is ook wat ze altijd adviseren zei de vroedvrouw vanmorgen. Dus voor eind december is er minstens 8.6 kg af. Daar ga ik voor. Het moet deze keer gewoon lukken.

Ik zal dus ook veel in dit topic te vinden zijn en in het Pauze topic.

Succes met afvallen!!!!!!!!!!

Sandra

Geplaatst

we'll meet again Sandra, hier en in het pauze topic.

Succes, ik doe met je mee hoor!

Geplaatst

oh ja, wij gaan vanaf maandag weer intensief met de Wii aan de slag, heet dat ding zo? Weet niet hoe je het schrijft, maar dan gaan we weer thuis boksen enzo..Sportschool heb ik echt een broertje dood aan en mijn favo sport kan ik voorlopig niet doen ivm blessure (hockey).

Dus dan maar aan de wii.

groetjes Sab

Geplaatst

haha ja we gaan elkaars handje vasthouden Sab, maar ik heb een schop onder mijn kont nodig. Vind de sportschool ook niks maar alleen met mijn WIJ kom ik er niet. Doe er ook Yoga mee op het balance bord. Dat vind ik wel erg grappig. Maar of ik af zou vallen met de WIJ nee, dus doe jij dat maar ga ik wel naar slanke dames op de sportschool staren hahaahahahhaha.

Sandra

Geplaatst

Ohh ... ik ben ook al weer een tijdje bezig om die paar kilo's die erbij waren gekomen er weer af te krijgen. Woog vlak na de 1e poging weer 80,5 en dat is inmiddels weer op 78 (maar voor de vakantie in april was dat 76).

Nu twijfel ik even of ik nog verder moet gaan op dit moment (na de Cryo TP). Ik zou 74 willen wegen (dan is mijn BMI 25) en het afvallen gaat momenteel weer lekker, heb het weer helemaal te pakken (echt ... als het een tijdje goed gaat, is het weer een stuk makkelijker). Maar het is misschien ook niet goed om nu af te vallen. Wat ik dan lastig vind is om weer niet door te slaan de andere kant op. Het lijkt wel alsof ik alleen 2 uiterste ken ... echt lijnen of me te veel laten gaan.

*zucht*

Dat stomme afvallen blijft echt een eeuwige strijd!

Sasje ... als starter van dit topic ... hoe gaat het eigenlijk met jou??

En de andere meiden ... veel succes met afvallen! Bedenk waarvoor je het doet, probeer echt na te denken wat je wilt. Oh, en als je eens een keer zondigt ... geen man overboord, volgende dag gewoon weer verder, kom je echt niet meteen weer van aan. En nog een tip: echt zo min mogelijk op de weegschaal. Zeker niet vaker dan 1 keer per week. Kleine schommelingen hou je altijd en die kunnen zo demotiverend zijn.

PS: knap dat jullie het sporten op kunnen brengen ... ik haat sporten en "sponsor" de sportschool al weer veeeeeels te lang ... HAHA

Geplaatst

Ik zal wel moeten sporten, anders lukt het me zeker niet. Wij doen ook de sonja bakker methode erbij en dan met name de porties van het avondeten wat afwegen en overdag eten naar het werk wat we doen. Zijn we thuis dan eten we een boterham minder dan dat we werken. Voorheen heeft het goed gewerkt dus wie weet nu weer.

En idd 1 x per week op de weegschaal is genoeg.

Sandra

Geplaatst

ach Sandra, heb ik ook gedaan die sportschool, maar nu moet ik oppas regelen, veel te veel gedoe. Dus doen wij het gewoon thuis, heb nu ook de drive ervoor hoor. Er is tenslotte al aardig wat af...

Geplaatst

dat is mooi, en dat zegt iemand die nu in dit topic durft te zeggen dat ze net een lekkere stroopwafel in haar waffel heeft gestopt hihi wat ben ik toch erg.

Geplaatst

hahahahah, erg zijn wij!! ik zit aan de rosé hahaha, de laatste flessen moeten op.En ik heb net een doos gekocht met 6!! flessen hahaha.Komt op dit weekend, zometeen een borrelnootje erbij, heh lekker zeg ;-)

Maandag is het afgelopen, nu mogen we nog even zwelgen in zelfmedelijden en lekker zondigen, heeeeeeeeeeerlijk hihi

Geplaatst

helemaal met je eens. Mijn mannetje en ik moeten heerlijk lachen om deze discussie nu. Heerlijk ff lachen na een zware week!!!!!!

ps ik krijg straks nog een lekker bakkie chips moet ook op want als het blijft liggen dat praat die zak tegen mij en dan kan ik er niet van af blijven. Dus kunnen we die beter samen opeten. Dan delen we de calloriën.

Geplaatst

Hoi Sab en Sandra,

Goed om jullie weer te 'horen' lachen! Ik moest zo aan jullie denken de afgelopen dagen.

Succes met afvallen allemaal!

Groetjes, marike

Geplaatst

sab bedankt voor het omhoog halen van de topic ja shit zal er ook weer aan moeten geloven:sad:

maar goed met zn alle gaan we er voor ga morgen maar weer eens joggen dan!!!

ook zal ik me even melden bij pauze topic daar kan ik ook weer plaatsnemen.

succes allemaal we kunnen het dit weekend nog effe geniet en dan gaan we er voor:thumbup:

Geplaatst

Hoi Meiden,

Ja, in dit topic hoor ik helaas ook thuis, goed dat je 'm nieuw leven ingeblazen hebt Sab!... Ik ben ook veel te zwaar (hoe zwaar hou ik geheim) ben wel 1m75, wat een kleine vrouwtjes zijn jullie allemaal zeg! :laughing1:

Ik moest eigenlijk 10 kilo afvallen toen ik begon maar de arts zei dat ga je niet redden op zo'n korte termijn dus als je 5 haalt ben ik blij. En ik was inderdaad 6 kilo afgevallen, maar het heeft helaas niet geholpen. Nu ben ik overigens weer 2 kilo aangekomen want na de mislukte poging dacht ik: ik ga lekker weer alles eten! Maar goed, nu wil ik wel weer gaan lijnen voor poging 2. Ik ben toch een beetje bang dat de gyn. die ik 7 augustus ga zien (mijn eigen arts is op vakantie) er weer over begint.

Ik ga trouwens, als ik lijn, 2 avonden per week zwemmen, 3 kwartier baantjes trekken, heerlijk! Sportschool vind ik niks.

Succes allemaal!

Caroline

Geplaatst

1m95 haha, en nee Carolijn is niet onwijs groot, zit precies op de middenlijn met allebei hahaha

Geplaatst

He Sab, er is weer leven in de brouwerij met al die nieuwe en heropende topics, vind je niet?

Grappig dat Carolijn niet echt lang is, mijn man is 2m3 en mijn dochter is echt heel lang voor haar leeftijd (en heel dun, dat dat een kind van mij is, haha, maar dat heeft ze ook van papa - vroeger...)

Geplaatst

He meiden, wil jullie allemaal even heel veel succes wensen! Heb zelf eerder te kampen met ondergewicht (BMI 19 oeps) en aankomen is voor mij echt ontzettend moeilijk omdat ik veel niet mag / kan eten. En ik weet dat afvallen nog moeilijker is. Overigens ben ik dus gewaarschuwd dat ik absoluut niet lichter mag worden, is net zo slecht voor ivf als overgewicht. Dat ik juist afval van die *`&^#@% hormonen willen ze niet geloven, maar oke...

Anyway: afvallen....collega's zweren bij Zumba. Dat is dus work-out maar dan dansen met een lekker latin muziekje erachter. Het schijnt superleuk te zijn en heel goed te werken. Je kunt het in veel sportscholen al doen, maar ook via ---ahem---- Tellsell bestellen en thuis voor de tv hupsen. Ik moet zelf echt aan mijn conditie gaan werken en denk erover dit te bestellen. Als ik het idd heb zal ik verslag uitbrengen ;-)

Meiden, zet 'm op!

Henne

Geplaatst

Ik ben me al aan het voorbereiden om na de bevalling direct te gaan lijnen. Lijnen is voor mij lastig i.v.m. diabetes.

Maar ik wil straks toch wel heel graag mijn eigen kleren weer leuk aankunnen.

Ik ben al jaren te zwaar. Ik draag maat 44/46 (voor de mmm, na afgevallen te zijn). Daar ban ik blij mee als het maar geen grote maat 46 wordt.

Door de hormonen ben ik toch weer aangekomen. Dat is er nu denk ik wel weer af want ik was een beetje opgeblazen maar dat is weg.

Zelf zit ik te denken om tijdelijk twee maaltijdshakes per dag te gaan doen, en 1 gewone warme maaltijd. Dan terugbrengen naar 1 shake per dag (ochtend). Ik ben een lastige ontbijter, eet het liefste iets van yoghurt of pap dus een shake is voor mij dan geen straf.

:occasion15:Dus geen lekkere taart meer!

Geplaatst
He Sab, er is weer leven in de brouwerij met al die nieuwe en heropende topics, vind je niet?

Grappig dat Carolijn niet echt lang is, mijn man is 2m3 en mijn dochter is echt heel lang voor haar leeftijd (en heel dun, dat dat een kind van mij is, haha, maar dat heeft ze ook van papa - vroeger...)

uhm...ik was vroeger ook altijd heel dun, ribbetjes tellen. Tot mijn blessure met hockey, daarna ben ik aangekomen. Na de bevalling was het hek van de dam, die kilo's zijn er eigenlijk niet meer afgekomen....

Hopelijk heeft Carolijn de bouw van papa hahaha.

Lekker lang die man van jou zeg, poeh! Dan moet ik zelfs erg omhoog kijken hahaha

Geplaatst

Zumba ken ik ja, maar 1: ik ben A-rythmisch hahaha en 2: door mijn knieblessure kan ik echt niet zoiets doen.

Henne, vervelend dat je zoiets hebt zeg, bah! Lijkt mij net zo erg als afvallen hoor wat jij hebt, zo niet erger. Wij kunnen tenslotte zelf een handje helpen maar jij mag een aantal dingen niet, lijkt me pittig. Maar jouw bmi zeg, oei! inderdaad errug laag he? Goed voor jezelf zorgen en misschien juist iets gaan doen qua sport waarbij je niet afvalt, info bij de sportschool vragen of zo?

Vanessa, geniet jij eerst maar lekker van je zwangerschap en daarna zie je wel weer hoor. Ik had er ook plannen voor, maar je weet gewoon niet hoe e.e.a. loopt....

Ohhh bijna maandag, mijn vriendinnetje komt vanavond eten en die neemt een zelfgebakken appeltaart mee. Met kaneelijs en slagroom, oei!!!!! Ach nog 2 dagen hahahaha

Geplaatst

oh Sab dat is wel heel slecht maar ook heel lekker............. Ik heb me braaf gedragen vandaag. Als ontbijt een boterham met smeerkaas en kopje koffie. Op het werk nog 3 kopjes koffie. 2 boterhammetjes tussen de middag met mega groot glas water. Nu zit ik met een mege glas water aangelengt met een klein beetje aanmaaklimonade en een paar crackers. Dus tot nu doe ik het goed.

Zal er ook maar bij vertellen dat we vanavond broodjes met frankfurters gaan eten en mostert.

Haha maar het begin is er. Niet snoepje en geen koekjes en wat meer bewegen dat is al een goede start. Ben tot nu toe al trots op mezelf.

En ik denk dat aankomen net zo moeilijk is dan afvallen. Dus je mag lekker komen klagen enzo hier hoor Vanessa doe gewoon lekker mee. Wij eten wat minder en jij wat meer. En van sporten krijg je spierweefsel, dat is ook zwaarder dan vetweefsel dus dat zou voor jou positief kunnen zijn. Gaat je BMI van omhoor.

19 jeetje nou ik zit op de 33 dus dat contrast gaat straks kleiner worden hoor!!!!!!!!!!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden