Jump to content

verplicht afvallen voor ivf!!!

sasje

Recommended Posts

hoi meiden

ik heb gisteren het intake gesprek gehad bij het radboud in nijmegen.

ik had de keuze tussen maastricht of nijmegen maar maastricht is heel streng tav het gewicht en aangezien ik een paar kilootjes te zwaar ben hebbben we toch maar gekozen voor nijmegen omdat ze er daar wat soepeler in zijn.

helaas wat ik al vreesde kwam het gesprek weer op mijn overgewicht (even voor de duidelijkheid ik ben 1,65 en weeg op het moment 90 kilo dus heb een bmi zo rond de 34 volgens mij net iets te veel dus) ik moet dus afvallen waar ik vreselijk van baal.

het is niet dat ik niet wil ik wil best wat kilo's kwijt maar mn hoofd staat er gewoon niet na!!

ik hoop dat er meer meiden zijn die in hetzelfde schuitje zitten en dat we elkaar misschien kunnen steunen hiermee.

liefs sas

• Replies 73
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest Dani

Sasje ik zit dan niet in het zelfde schuitje maar wil je wel heel veel succes wensen met het kwijt raken van die paar kilo's.

hoi

wat rot voor je dat je nu nog eens moet wachten.

ik weet niet hoe de afstand voor je zal zijn maar ik ben onder behandeling in het catharina ziekenhuis in eindhoven en daar doen ze niet moeilijk over het gewicht.

afvallen valt niet mee zeker niet in zo`n stressvolle periode als dit!

sterkte!

groetjes druif

Hoi sasje,

Ook ik ben in nijmegen onderbehandeling,en werd ook gelijk gezegt dat ik af moet vallen.

Ik ben 174 en weeg 95 kilo heb een bmi van 31,maar werd wel op dieet gezet.

Toen ik begon was me bmi 33(februari)en nu mogen we ons in juni als de ongi op gang is aanmelden.

Vind het ook een beetje belachelijk dat je eerst moet lijnen voor je mee mag doen aan de ivf,zoveel overgewicht is het nou ook niet.(schijnt te maken te hebben met de echo,maar ik heb het overal zitten maar niet op me buik)

Ik volg zelf een beetje het sonja bakker dieet,maar koop de duurdere produkten niet hoor.Eet 6xper dag,maar wel kleine hoeveelheden,met weinig cal,en na 20uur eet ik niks meer,en drink ontzettend veel water..

Welke Gynacoloog heb je gehad dan?

Ik heb dokter willemsen..

Wens je in iedergeval heel veel sterkte toe,en dat de kilo's er snel afvliegen..

Hoi Sasje,

Ik heb er ook geen ervaring mee, maar wil je wel veel sterkte wensen. Is niet moeilijk als je hoofd er niet naar staat.

Mss heb je er iets aan, maar ik ben sinds okt 2008 aan het sporten in warmtecabines. Dat is 30min per keer en doordat je in een temp ligt van 40gr zweet je lekker veel. Verder moet ik een dagboek bijhouden met wat ik allemaal eet en ze geven daarbij ook advies over je eetpatroon. Daarbij elke week wegen en 1x in de 8wk meten.

Je kan eens kijken of er zoiets ook bij jou in de buurt zit. Ik vind het heel leuk en prettig.

Hoop dat je er iets aan hebt.

Kuzzz

Ik heb ook in nijmegen onder behandeling gelopen. Tijdens het gesprek woog ik 92 kg, ik ben 1.65. Ook tegen mij werd gezegd dat ik af moest vallen. Ik wilde heel graag maar door mijn schildklierafwijking gaat het erg moeizaam bij mij, en net wat jullie al zeggen als je hoofd er niet naar staat is het helemaal moeilijk.

Toen ik uiteindelijk begon met onze 1e behandeling woog ik 86 kg, dus niet heel erg veel afgevallen maar toch wat. Dus probeer gewoon wat af te vallen, al is het maar een paas kilo het kan net genoeg zijn om een behandeling te laten slagen.

tegen mij zeiden ze (in het umc) dat mijn bmi niet hoger mocht zijn dan 25. Ik balanceerde net op de grens. Ik moest heel erg uitkijken dat ik niet aan zou komen.

Guest SJSL

Niet hoger dan 25 is best laag. Dan mag je dus helemaal geen overgewicht hebben??

Ik was best veel te zwaar toen we in het ziekenhuis kwamen voor het eerst (Ede ... punctie en TP is dan in Nijmegen). Ze adviseerde me om af te vallen, omdat dat kan helpen bij onverklaarbare onvruchtbaarheid (dit was voordat endo was geconstateerd). Afvallen is ook goed gelukt, maar mijn BMI zit nu denk ik zo rond de 26/27 (was 32), als ik eraan denk dat dit 25 zou moeten worden zou me de moed in de schoenen zakken zeg! Ze hebben het er later nooit meer over gehad trouwens.

Ik red het nu ook niet, die 25. Ik woog rond de 70 kilo en ben 1,68, momenteel weeg ik 75 (sinds gister weer een 1/2 kg aangekomen..ggrrrrrr) dus mijn bmi zal ook te hoog zijn. Nu hebben ze het er ook niet over hoor! Maar dit is wel echt heel uitgebreid ter sprake gekomen.

meiden super bedankt voor jullie reacties.

@maantje ik heb dokter smeenk best een aardige en vooral knappe man;-) ik weet niet precies wat mn bmi is maar ik hoefde maar iets van 3 of 4 kilo af te vallen dus dat valt mee.wat bij mij moeilijk is dat ik in de horeca werk dus vreselijk onregelmatige werktijden heb en dus s'avonds als ik thuis kom honger heb!!en tegenmij hebben ze gezed dat het vooral beter is bij de puctie als je slanker bent dan gaat t makkelijker ofzo

@edr 25 iswel erg laag hoor!!! dat ga ik zeker niet redden n dat wil ik ok helemaal niet

@tammy bedankt voor de tip zal eens kijken

@sjsl wat goed dat jij zoveel bent afgevallen!! mag ik vragen hoe je dat gedaan hebt??

nogmaals bedankt

liefs sas

Ook van mij veel succes met afvallen.

Ik ben 1.71 en weeg nu 98,5 kilo (in januari was dit 112.)

dr. Smeenk is er ook bij mij met beide gesprekken over begonnen, maar nadat ik melde dat ik weer 1,5 kilo lichter was dan bij de eerste afspraak kreeg ik een dikke duim omhoog en is hij erover opgehouden. Hij heeft niet gezegd dat ik x kilo moet wegen of afvallen voordat ik mag beginnen.

groetjes!

Guest SJSL

@ sasje: tuurlijk mag je dat vragen!

Ik ben 19 kilo afgevallen in 15 maanden (van 95 naar 76 kilo en ben 1,72). Dus heel rustig. Ik heb niet gesport en geen hulp gehad van een dietiste ofzo. Gewoon zelf mijn eetgewoonten aangepast. Bijvoorbeeld ... 's ochtends at ik altijd 2 crackers met hagelslag ... nu 2 met gestampte muisjes. Ook zoet, veel minder calorieen.

Ook at ik vaak 's middags geen brood. Met als gevolg dat als ik 's avonds thuis kwam, ik superhonger had en allerlei slechte dingen (vooral kaas ... daar zitten veel calorieen in!) ging eten voor het avondeten.

Dus nu eet ik 's middags braaf 2 boterhammen met 30+ kaas en een appel.

's Avonds aten we regelmatig gebakken aardappeltjes (en dan lekker met mayo natuurlijk). Dat eten we nu eigenlijk nooit meer. Ik bak bijna niks meer.

Ik neem geen "vloeibare calorieen" dat vind ik zonde. Dus alles wat ik drink, is zonder calorieen (met name groene thee). Alleen af en toe een glaasje optimeldrink.

Dus eigenlijk, normaal gesproken heel gewoon eten. Gezondere alternatieven zoeken voor wat je normaal eet. Niet minder eten. En ik ging dan best eens uit eten (waar ik dan niet ging opletten!). Of op een verjaardag een taartje (en ja ... ook wat chips). Maar niet elke week.

Al met al viel ik dus ruim een kilo per maand af.

Buiten wat je wel of niet moet eten, merkte ik dat het vooral een "state of mind" was. Ik wilde gewoon persee afvallen. Dus als ik een moeilijk moment had, dacht ik bij mezelf: wat wil ik nou liever? dit eten ... of afvallen? Word ik blijer van dit eten ... of van de weegschaal volgend weekend? Dan won bijna altijd het afvallen. Gek he?

Oh, en zorgen dat er niks in huis is. Ook niet voor de "onverwachte" visite. Wij hebben alleen light dingen in huis en de visite kan een liga koekje krijgen. Als we weten dat we er visite komt, kopen we niet al te veel en wat over is gaat mee met de visite. Echt.

Jammer genoeg ben ik de laatste maand wel weer aangekomen. In maart / april ruim 2 weken op vakantie in Canada en daarna de hormoonbehandelingen. Ik weeg nu iets boven de 80. Ik denk / hoop dat het deels vocht is. Ik merk dat ik het nu niet kan opbrengen om weer te gaan afvallen. Mijn "state of mind" is even weg. Ik zondig weer wat vaker. Maar gelukkig is mijn basiseetpatroon zodanig veranderd dat dat nog wel goed zit.

Haha ... dat was wel een heel verhaal he? Het klinkt misschien of ik het supermakkelijk vond, maar ik had zat moeilijke momenten. En het blijft gegwoon ALTIJD een strijd. En het lijkt me heel lastig als het je nu ineens echt opgelegd wordt ivm de IVF. Veel succes er allemaal mee!!

Groetjes,

Annelies

PS: weet iemand als je bent aangekomen door de hormonen of dat weer verdwijnt als je niet zwanger bent? En als je wel zwanger bent?

Ik ben ook 1.65cm en weeg ook omme nabij de 90 kilo maar bij mij hebbenze niets gezegd over dat ik moet afvallen.

ik weet wel dat je bmi niet hoger mag zijn dan 34 en daar zat ik onder dus no prob in Enschede

annelies super bedankt voorje tips daar heb ik wel wat aan!!! ik vind je echt over komen als een bikkel en dat ben je in mijn ogen dus echt ik wou dat ik die disipline op kon brengen maar bj mij is hetgewoon erg moeilijk omdat ik op mn werk altijd wordt blootgesteld aan lekkere dingen maar ik ga het zeker proberen nee ik zeg het anders ik ga het DOEN!!!!

thanks girls

fredje kun jij voor een foto zorgen van dr smeenk ik heb nieuwschierige vriendinnen!!!

liefs

Guest SJSL

Goed zo Sas, je kunt het!! Bedenk je echt, als je een moeilijk moment hebt, waarvoor je het doet. En wat je blijer zal maken ... dat slechte eten ... of afvallen.

Succes!!

En ik woog vanochtend alweer onder de 80 ... pfew ... mijn buik begint ook weer normaler aan te voelen (het is vandaag een week na de punctie).

Hi,

Ik ben ook te zwaar, maar niet te zwaar voor de behandeling, maar is moest wel oppassen zeiden ze op het ziekenhuis.

Op dat moment gaf ik ook aan dat ik 10 kilo was aangekomen door de IUI behandeling (de hormomen).

In het LUMC (Leiden) mag je BMI niet hoger dan 30 zijn en ik weet via een vriendin die in Leiderdorp loopt dat zij ook eerst moet afvallen. Zij is wel een stuk zwaarder dan ik ben.

Ik stond vanmorgen op de weegschaal en ben weer 1,5 kg kwijt! W.s. allemaal vocht dus!

Bij mij ligt het er m.n. aan dat ik een regelmatig eetpatroon moet hebben en wat gezondere tussendoortjes. Tegelijkertijd moet ik mezelf ook toestaan om af en toe wat te mogen snoepen zonder dat ik dan doorsla in een eetbui.

Toen ik voor de eerste keer bij de gyn kwam, om erachter te komen waarom wij nog zwanger werden, woog ik 68kg en ik ben 160cm. De gyn zei tegen mij, dat het wel een beetje te veel was, maar vond het geen probleem. Hij zei juist goede reserves voor een zwangerschap. Door het sporten en regelmatig eten ben ik voordat we begonnen gedaald naar 62.6kg. Dat was ook wel een beetje mn doel. Tja en nu zwanger, dus de kilo's komen wel weer.

Bij een vriendin van mij hebben ze ook gezegd dat ze moest afvallen, maar bij haar was zelfs de natuurlijk cycus helemaal van slag af. Ze werd maar eens in de 3mnd of soms 5mnd ongi. Dus zei moet nu eerst afvallen voordat ze uberhaupt gaan kijken waarom ze niet zwanger wordt.

Het patroon was Annelies vertelt is ook een beetje wat ik doe/ deed. Haal niks meer in huis, heb je ook geen verleiding. Wat je wel goed kan snoepen zijn van die zoute stengels, maar daarvan ook maar een paar nemen en niet het hele pakje. Zo moet je jezelf een beetje disipline opleggen en regelmatig eten.

Veel succes allemaal met het afvallen.

Hoi Sasj,

Dit verhaal komt mij bekend voor. Toen wij voor het eerst bij de arts kwamen was het eerste wat hij zei...je bent ruim 10 kilo tezwaar. Ik ben 1.68 en woog 82 kilo. Omdat moment had ik echt zo iets van.. waar heb jij het over, we hebben een kinder wens ben niet op zoek naar een dietiste!!! Na behoorlijk wat onderzoeken kwam ik op het punt dat ik het helemaal zat was. Heb toen een "pauze" ingelast. Heb me toen voorgenomen om niet terug tegaan voordat ik op het juiste gewicht zat. Ben toen gaan afvallen en heb er toen 19 kilo af gekregen. Ben nog nooit zo slank geweest. Bij ons heeft het niet geholpen met het vervullen van onze kinderwens, mijn eileiders zijn kapot. Wat wel het voordeel is dat ik nu beter en lekkerder in mijn vel zit. En dat ik bij een operatie er tussen gestopt werd en bij ons IVF behandeling heel snel aan de beurt waren. De arts zei letterlijk als jij zo je best hebt gedaan, gaan wij er alles aan doen om jou zo snel mogelijk tehelpen. Wij zijn heel trots op je.

Kortom het heeft wel iets geholpen. Probeer gewoon lekker je best tedoen..en meer kun je ook niet doen. Wat ik vaak deed als ik iets zag wat ik echt lekker vond mezelf afvragen heb ik dit nodig? soms dacht ik ja en dan was het volgende als ik in een derde wereld land had gewoont had ik dan gekozen tussen chips of "gewoon" vers, schoon, helder water? Dit heeft mij gehopen. En zeker in het weekend iets snoepen ander hou je het gewoon niet vol. Ik werd s'nachts gewoon wakker van de "honger".

Maar goed het valt niet mee...ik rook bijvoorbeeld nog wel steeds. Niet veel maar toch...alleen dat red ik nu gewoon niet.

Als het allemaal zo ver is dat er een terug plaatsing is dan moet het gewoon!

Heel veel succes....komt vast helemaal goed!!

@sas,Lijkt me ook erg lastig ja als je veel in de avond uren werkt.

Maar wens je heel veel suc6 toe!!

@youme,Hoe slecht het ook is ik rook ook nog steeds,wel een stuk minder maar allebei tegelijk is ook me niet iets te veel,al wil ik er wel helemaal mee gaan stoppen.

echt top dat jullie mij zoveel tips geven zo gaat t zeker werken.

nu vragen jullie je natuurlijk af of ik al hard bezig ben nou om eerlijk te zijn niet ik ga namelijk as zondag voor een weekje op vakantie en daar wil ik echt nog niet te veel op gaan letten wat ik wel en niet mag dus na mn vakantie ga ik heel hard aan de slag en jullie tips opvolgen

meiden super bedankt

enne lekkere recepten zijn natuurlijk ook van harte welkom he

liefs

Hoi meiden, net als jullie weet ik er alles van. Alleen zit ik nu tussen het lijnen 'na de zwangerschap en voor de poging' in.:bf_new:

Om de moed erin te houden ontzeg ik mezelf zeker niet alles, maar daarentegen hou ik op mijn vrije dagen doordeweeks wel standaard een appel/ananas-dag. dus de hele dag tot een uurtje of 3, dan als ik honger heb wat yoghurt en een opkikkertje, maar meestal is dat niet nodig. Er gaat dan trouwens wel een hele ananas doorheen op zo'n dag, een hele grote haha.

Als het warm weer is en ik heb trek dan maak ik bijvoorbeeld zelf zaziki, weliswaar met griekse yoghurt maar dan vind ik dan niet zo erg. En dan gaat er ook zo een hele komkommer in de zaziki en nog eentje om te dippen zeg maar. En bij het opstaan een glas water met wat druppels citroen, drijft vetten af, schijnt.....:Whdatk:

Ach alles om het eraf te krijgen he?

Meiden, succes en oh ja wat betreft recepten,ik wok alles, en eet alleen de wokgroenten met vlees en gooi er dan nog wat rode saus doorheen, chili of sojasaus met sesamzaadjes.

Nogmaals, successss

Groetjes Sab

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use