Ga naar inhoud

verplicht afvallen voor ivf!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dat doosje caramel chocola van Jamin was lekker vanmiddag.

HAHAHA.

Kon het even niet meer opbrengen, mijn normale pep talk die ik mezelf voorhoud werkte niet. Nou ja, ik wil voorlopig gewoon op gewicht blijven, dat is goed genoeg. En dan mag je best eens een chocolaatje ... of een heel doosje ... lol.

Sandra ... dat klinkt inderdaad alsof het begin er is. Goed zo!! En geniet vanavond lekker van je frankfurters :D

• Reacties 73
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ook ik ga vanavond nog effe los heb verjaardagsfeestje van mn zus die 30 is geworden en heb vanmiddag met mn vriend en mn zus heerlijke hapjes gemaakt (mijn vriend is kok!!!) dus ik ga me vanavond nog effe lekker verwennen met wat glaasjes wijn en heerlijke hapjes maandag gaan we maar weer eens wat aan dat "over"gewicht doen.

meiden geniet nog effe lekker van het lekkers dit weekeind!!

oh en henne jij mag hier zeker ook komen klagen hoor of we nu af moeten vallen of bij moeten komen het is allemaal niet leuk ;-(

Geplaatst

Ik heb een soort 'eetlijst' via een psycholoog vanwege een eetprobleem die ik sinds mijn puberteit heb (dit is jaren goed gegaan maar ik ben weer teruggevallen sinds het afgelopen half jaar, controle kwijt over veel dingen vanwege de behandelingen etc). Hier val ik dus van af en dat terwijl het heeeeel normaal eten is. Ik ben 1.70 en weeg 71 kg. Ik zit op een bmi van ong 24,5 meen ik. Komt 'ie:

s'morgens: twee boterhammen of bak yoghurt met crusli

tussendoor: stuk fruit en een kleine tussendoor: pakje evergreen, sultana, ontbijtkoek etc.

tussen de middag: drie boterhammen

tussendoor: idem als s'morgens

S'avonds: 200 gr. aardappelen of 75 gr. rijst en 75 gr. vlees en onbeperkt groente.

s'avonds: kleine tussendoor.

Twee keer per week neem ik een grote tussendoor, d.w.z. een gebakje of dikke koek etc. Ik mag rustig 1 keer per week patat of pizza.

Het is eigenlijk doodnormaal gewoon eten. Niks bijzonders maar wel effectief. Op een gegeven moment bereik je je gewone normale gewicht wat bij je past. Ik ken veel meer meiden en vrouwen die daar lopen met overgewicht en die kilo's zijn afgevallen.

Ik ga niet meer lijnen, niet goed voor me, ik sla dan door. Op deze manier weet ik dat ik gewoon gezond eet, ik mag af en toe lekker wat snoepen en ik weet dat ik mijn eigen gewicht bereik.

Henne...wel eens gedacht aan dieetvoeding (nutridrink) waar veel extra voedingsstoffen inzitten? WIj adviseren ze aan clienten die ondergewicht hebben of b.v. wonden of kanker hebben. Je kunt ze ook bij de apotheek krijgen maar evt. ook via de huisarts. Als jij aan kan tonen dat je aan zou moeten komen krijg je ze vergoed.

Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord van clienten dat ze echt te zwaar vallen voor de darmen etc. Ik weet niet natuurlijk welk darmprobleem je hebt maar je zou het eens kunnen checken.

Geplaatst

EDR dat is wat wij zelf ook proberen te doen, wij hebben dan het weekend als zondig moment. Kopen dan 1 zak chips waar we dan ook echt van genieten. Frisdrank drinken wij dan ook met mate. En door de weeks zo'n beetje wat jij beschrijft. Zo slecht doen we het dus niet :)

We hebben net een uur lekker stevig gewandeld, dat gezond he? Nu lekker douchen en daarna bankhangen. Morgen weer een vroege dus op tijd naar bed.

Meiden geniet nog ff van dit zondige weekend en op naar maandag!!!!!!!

Geplaatst

blehhh, ik heb buikpijn van de taart..iets teveel van het goede, is het al maandag?

Oké, nog 1 glaasje wijn dan hihi.

fijne zond(ige)ag morgen

Geplaatst

Ik ben ook té zwaar (volgend medische termen) en ben onder behandeling in het Catharina ziekenhuis in Eindhoven, maar ik heb nog niks gehoord over afvallen.

Ik ben 1.72 en weeg 90 kilo, maar mag gewoon beginnen met ICSI/IVF.

Succes iig, ik weet hoe moeilijk het is om af te moeten vallen.

x

Geplaatst

Na de bevalling woog ik bijna 80 kilo,ik ben 1.65 cm. Ik wil voor we met ivf beginnen weer een fit lijf hebben en idd niet te horen krijgen dat ik eerst moet afvallen. Wil ze een stapje voor zijn. Ik ben morgen 4 weken aan het sonjabakkeren en ben 6,6 kg kwijt. Het gaat nu wat langzamer maar eraf is eraf. Tuurlijk heb ik vaak trek en zeker als ik een hele verdrietige dag heb maar ik heb tot nu toe nog niet toegegeven. Ik wil een kind en dat is veel belangrijker dan alle lekkere dingen naar binnen proppen. De smaak duurt maar heel even maar het heeft wel gevolgen. Ik weeg nu 72,7 en wil naar de 65.

Meiden veel succes!!! Jullie kunnen het.

Groetjes Debbie.

Geplaatst

Hey meiden, zelf ben ik voor onze eerste poging 65 kilo afgevallen, tuurlijk is dat beter dan zwaar zijn, maar ik merk nu dat het ook geen garantie geeft voor een zwangerschap!!

Iedereen heel veel succes met de kilootjes. Zelf moeten er ook weer 5 af

Groetjes Gerike

Geplaatst

65 kilo????????????? Wat is dat voor dieet?? Of heb je misschien een maagband gekregen? Jeetje 65 kilo, wauw! Erg goed zeg.

Gelukkig hoeft er bij mij niet zoveel af, want de moed zou me in mijn schoenen zinken, petje af hoor!

En natuurlijk geeft het geen garanties, die krijg je nergens bij in het leven, maar alle kleine beetjes helpen, dus ik ga er toch voor om ze eraf te krijgen....

Geplaatst
Hey meiden, zelf ben ik voor onze eerste poging 65 kilo afgevallen, tuurlijk is dat beter dan zwaar zijn, maar ik merk nu dat het ook geen garantie geeft voor een zwangerschap!!

Iedereen heel veel succes met de kilootjes. Zelf moeten er ook weer 5 af

Groetjes Gerike

65 kilo?!?! Hoe heb je dat gedaan en vooral .. hoe lang heb je erover gedaan?

Echt knap zeg!!

Geplaatst

zo het weekend met de heerlijke wijntjes en de lekkere hapjes is weer voorbij nu kunnen we echt gaan beginnen??

hoe is jullie weekend geweest?ook nog even lekker gezondigd??

succes allemaal deze week!!

Geplaatst

Ach hier mogen we allemaal komen kletsen over gewicht. Erbij, eraf het maakt niet uit het is allebei moeilijk.

Ik heb me gisteren overdag weer netjes gedragen, maar als avondeten lekker aan de bbq geweest. Oh oh maar wel lekker. Nog even klein rondje gewandeld.

Vandaag gaat het geloof ik voor de meeste echt serieus beginnen. Oh vanmorgen stond de weegschaal al op 3 ons minder dan vorige week maandag dus het begin is er!!!!!!!

succes en kom maar lekker klagen over honger en oneerlijkheid dat we te veel wegen.

Geplaatst

Ik heb gisteravond zwaar gezondigd hoor!!! Ik had een late dienst en was om 10.00 thuis. Een vrijgezelle vriend van ons zat bij ons thuis en had een wijntje meegenomen. Om 24.00 stelde mijn man voor om de frituur nog even aan te zetten...ik heb een stuk of 8 borrelhapjes gehad!!! (en had ook al een paar handjes chips op).

Vanaf vandaag maar weer opnieuw beginnen. Komt helemaal goed. Morgenavond en woensdagavond ga ik zwemmen en ik ga deze week lekker een paar keer onder de zonnebank. Even een kleurtje krijgen voordat we op vakantie gaan.

Geplaatst

oplossing tegen de honger sávonds laat: vroeg naar bed gaan...tenminste bij mij helpt het wel.

Geplaatst

haha ja dat ken ik, vroeg naar bed. Maar ja ik had avonddienst dus moet ik altijd bijkomen voor ik mijn bedje in duik.

Mijn gevaarlijke dagen komen er aan, 3 dagen vrij door de weeks, meestal waren dat mijn stiekume snaaidagen. Misschien moet ik in plaats van eten gewoon de cross-trainer op de logeerkamer onder het stof vandaan halen en veel heeeeeel veeeeel water drinken. Bleh ik vind water zo vies. Ach wie mooi (voor de buitenwereld) wil zijn moet er iets voor over hebben. Echte schoonheid zit toch van binnen.......

Geplaatst

Ik sta dus stil,ik hou me netjes aan de menu's en toch gaat er zo goed als niks meer af en daar krijg ik honger van. Dan wil ik de kast opentrekken en alleen maar snaaien. Ik doe het niet,ik doe het niet,zo zit ik de hele tijd. Gewoon volhouden en dan gaat het vanzelf misschien weer pffffffff. Moest ff klagen hoor.

Geplaatst

geeft niks debz, klagen mag altijd hier.

Het is toch altijd zo dat je na een tijdje afvallen een tijdje stilstaat in het afvallen????? Als je dan in ieder geval niet aankomt is dat toch al heel wat.

Is moeilijk maar probeer vol te houden hoor!!!!!!!!!! Succes.

Zelf ben ik toch een klein beetje zenuwachtig voor de fit test morgen ochtend op de sportschool............... Straks eerst maar eens een goede sport b-h kopen en een heel groot t-shirt haha om al die rolletjes te verhullen.

Wacht maar die rolletjes zijn straks een stuk minder

Geplaatst

He wat zijn jullie stil in dit topic!!!!!!!!!!! Of zijn jullie flink aan het sporten?????????????

Ik heb zo dadelijk om 10 uur mijn fit test op de sportschool en hopelijk krijg ik dan een goed programma om me mee te vermaken.

Wij zijn hier thuis sinds vorige week gezond aan het eten en er is nu al 1,5 kg af

Geplaatst

Zo hier ben ik weer. Viel niet tegen die fit test. Ik heb helemaal niet zo'n slechte conditie als ik altijd denk. Ik zat nog 1 puntje onder het kopje voldoende en ben daar best trots op.

Ik vond het nog leuk om te sporten ook, dus wie weet is dit nu eindelijk de ommekeer naar een gezonder en slanker leven. Volgende week dinsdag mijn volgende afspraak voor een circuit met toestellen.

Nu maar hopen dat ik niet zo veel spierpijn krijg. Heb wat oefeningen gedaan voor buik en rugspieren en die voel ik nu al. Geeft niks, komt allemaal goed, nu de kilo's nog.

Geplaatst

hey Meiden!!

Ik ga dit topic sluiten!

Ik maak een nieuwe aan voor alle meiden die fit hun poging tegemoet willen gaan.

Natuurlijk is het in veel ziekenhuizen verplicht om een bepaald bmi te hebben, maar ik vind dat wij wel een positievere topicnaam verdienen voor al ons zwoegen!:showoff::cardY::basketball::weight_lift2::weight_lift:

Ik noem hem dan ook: fit de poging in!

Tot daar!

groetjes Sab

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden