Ga naar inhoud

Op weg naar ICSI...

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goed zo Krisje, hou ze maar lekker warm bij je!!

Nu de vervelende wachtperiode nog door zien te komen.

Maar goed, we zijn natuurlijk al lang super blij dat er 2 emmy's bij je zijn!

• Reacties 626
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Hallo dames,

Nou ze zitten lekker warm in mijn buik!

1 x 4-cellige en 1 x 6-cellige.

Nou maar hopen dat ze lekker blijven zitten....Op hoop van zegen!

Liefs,

Kristel

Kristel, van harte meid! (....) Ik las gisteren op een andere topic. Stel je lichaam in op ontvangen, dat vond ik zo mooi! Dus.....ontvang, ontvang!

Liefs Joy1

Geplaatst

Hee Kristel,

weet je wat ik dacht toen ik net de terugplaatsing had gehad?

Ik ben minizwanger! Er is iets wat leeft terug gezet in jouw buik dus voor nu ben je echt zwanger! Alvast genieten gewoon!

Positief denken!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Bedankt voor al jullie bemoedigende woorden!

Ik ben hier een stuk minder omdat ik me altijd heel veel aantrek van anderen en dat is niet erg, zo lang iedereen positieve berichten heeft, maar zodra iemand minder nieuws heeft kan ik daar heel lang over malen.

En dat malen kan ik nu echt niet gebruiken.

Vandaar dat ik hier nu wat minder ben.

Maar wil jullie toch wel laten weten hoe het met me gaat.

Ik voel me erg goed, dit is de 7de dag.

Ben heel rustig en relaxed, doe lekker mijn ding op mijn werk en in de avond hou ik me rustig.

Ga geen drukke dingen doen of zo.

Soms voel ik wel eens wat, maar dat kan ook psychisch zijn...

We wachten maar af, meer kunnen we niet doen!

Veel liefs,

Kristel

Geplaatst

hey Krisje,

Fijn weer wat van je te horen en dat het tot nu toe prima gaat!

Ik snap wel dat je even wat afstand neemt, je weet zelf het beste waar je op momenten wel of juist niet behoefte aan hebt. En jezelf beschermen in deze kwetsbare periode is alleen maar heeeeel erg verstandig!

Groetjes, Aafke

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik weet niet wat er met me is.

De ene keer denk ik echt dat het goed zit, en de andere keer, zoals nu, als ik wat krampjes voel dan denk ik....verdikkeme...dadelijk is het weer niet.

Het erge is dat ik nu nog niks weet en dat dat ook nog wel even kán duren...zit even met mijn handen in het haar...

Liefs,

Kristel

Geplaatst

Hi lieve Krisje,

Dit is ook zo'n gemeen lastige fase!

Mijn tip: Probeer zoveel mogelijk afleiding te zoeken. Mij heeft het geholpen om veel af te spreken, filmpjes te huren etc. Onder het mom als je veel gezellige afleiding hebt vliegt de tijd... (wel hield ik mijn tempo rustig).

Maar weet.............. het kan echt!

Je hebt deze keer zo'n mooie behandeling doorlopen.. nu gaan we ook voor het optimale eindresultaat. Ik zal voor je duimen!

Sterkte

Geplaatst

Och Krisje toch!

Niet leuk he, al dat vervelende 'verplichte' wachten.

Je gevoel/emoties die je nu hebt zijn logisch.

De vorige keer ben je op dag 12 na punctie ongesteld geworden en het is morgen dag 12 na afgelopen punctie.

Dat gaat nu dus echt niet gebeuren hoor!

Kom op meid, ik ga ontzettend hard hopen dat het deze keer gelukt is!!!!

Probeer je zinnen te verzetten met leuke dingen.

:support:

Geplaatst

Hoi hoi,

De vorige keer werd ik 2 weken na de punctie ongi. Dus moet dan nog even geduld hebben.

Heb van die ondefinieerbare pijntjes waarvan ik niet wil denken dat het ongipijntjes zijn want dan wordt ik helemaal gek.

Ik wacht gewoon af, heb net heerlijk geshopt.

2 nieuwe paar schoenen, 2 werkbroeken en 2 werktruitjes...dus ben weer helemaal tevreden!

Vanavond komt mijn nichtje voor haar haar, dus dat is ook gezellig en afleidend. Het blijft duimen draaien!

Liefs,

Kristel

Geplaatst

Ongeveer 1 minuut uit mijn gedachten:

au...dat was een kramp, een ongi kramp of een innestelingskrampje? Oef...wat was dat, niks ergs, misschien zit mijn broek te strak. Hee mijn borsten doen pijn en zijn hard, wie weet van een zwangerschap of gewoon omdat ik ongi moet worden, mmm...volgens mij zijn mijn tepels wel donkerder geworden, oh jee...alweer plassen, zou het iets betekenen...en dat heel de dag door mits ik afgeleid wordt door wat dan ook. Etentje met vrienden, koffie met vriendinnen, shoppen enz.

--------------------------> FRUSTREREND

Liefs,

Kristel

Geplaatst

ha Krisje! Heeeeel erg bekend dit. Ik heb t van me af kunnen zetten door meditatie/hypnose. Gewoon focussen op de wens, niet de weg ernaar toe, maar het uiteindelijke doel. Het uiteindelijke doel: een kleintje ;-) De weg er naar toe neem ik voor lief.

Geplaatst

Als ik weet dat het uiteindelijk doel haalbaar is, wat nu dus het geval is, neem ik dit inderdaad voor lief. Ik ben natuurlijk hartstikke dankbaar dat ik überhaupt al zover ben gekomen, maar nu ik zover ben kan ik niet wachten, en dat is een beetje mijn probleem, haha!

Het is ook een beetje als een grapje bedoeld, maar ik denk dat het voor veel dames herkenbaar is!

Morgen zit mijn weekend erop, dus dan is het maar goed dat ik weer wat meer afleiding heb!

Liefs,

Kristel

Geplaatst

Ha Kristel, Ja, voor mij ook heel herkenbaar. Als je van al dat denken zwanger zou worden, dan zou ik gewoon door blijven frusteren...Grapje. Ja meid, je maakt het wel spannend. dag 12...Ik ga voor je duimen, net als toen, en dan....ga jij gezellig afleiding zoeken. Misschien mislukt het verven vanavond wel en dan weet ik zeker dat je/jullie heeeeeeeel veeeeeeel afleiding hebben....Succes!!!Joy1

Geplaatst

haha....ik wil de dames niet tellen die precies zo denken als jij (ik overigens soms ook nog hoor!! :D) Als we toch met ons allen de tijd vooruit konden draaien......

hihi

Overigens, ik heb dat met bijvoorbeeld kerst: "nee hoor, ben niet nieuwsgierig wat er in mijn pakketje zit hoor!" hihi

Geplaatst

Hallo dames,

Ik ben even helemaal de weg kwijt.

Vanmiddag rond 12.00 ging ik naar het toilet en zag ik wat bruinig in mijn inlegkruisje zitten, die draag ik vanwege de Utrogestan, ik was natuurlijk helemaal verdrietig omdat ik dit herken als een komende menstruatie, wat ik overigens nog steeds denk, maar nu zijn we 3 en een half uur verder en het blijft bij een paar rozige vlekjes op mijn tampon.

Ik heb het ziekenhuis gebeld, maar het spreekuur was voorbij dus als er iemand van de IVF vpk's tijd zou hebben zouden ze me bellen.

Nog niks van gehoord dus...nou denk ik stiekem in mijn achterhoofd...wat nu als het innestelingsbloed is.

Ik heb normaliter erg veel rug-en buikpijn bij een menstruatie, en nu heb ik nergens last van.

Ik ben ook gewoon doorgegaan met de bolletjes, dat is goed toch?

Ik weet dat niemand antwoorden heeft op mijn gedachtes, maar het is toch fijn om ervaringen te horen, of gewoon om het even van me af te typen.

Liefs,

Kristel

Geplaatst

Hai Kris, ALTIJD doorgaan met de bolletjes, tenzij het zh zegt dat je moet stoppen. Meer antwoorden heb ik niet voor je, maar duim dat het inderdaad innesteling is geweest. Hoewel dat wel weer aan de late kant zou ziojn, je zit op dag 10, toch? Kan ook oud bloed van de punctie zijn. Bruin bloed is nl altijd oud en niet 'vers'.

Geplaatst

Inderdaad altijd doorgaan met die bolletjes!

Bah, wat moeilijk he!

De ongesteldheid kan iets tegen gehouden worden door die bollen.

Dat je nu een heel klein beetje vloeit en dat het later door gaat zetten.

Ook lees ik vrij vaak dat je in de eerste weken van de zwangerschap bruin en rood verlies kan hebben doordat de baarmoedermond (als ik het goed zeg) beter doorbloed zou zijn.

Het kan nog 2 heeeeel verschillende kanten op, dat maakt het ow zo lastig!

Wil je heel veel succes toe wensen en ga voor je duimen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden